Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       437/437
(#70872) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70866) Válasz Dec 11, 2024
Azért ON méretben a Viessmann tasakokból összegányolt "új" modellek formájában ugyanúgy jelen van ez a jelenség.
(#70874) róbertke hozzászólása Válasz Dec 12, 2024
Modellezzünk ....
"Közel harminc évi vitrines tárolást követően Tony Thompson meglepően tapasztalta, hogy a kocsija kissé átalakult. Vitrinből kivéve a kocsija magától szétesett, ugyanis az alváz az idők során kifli formát vett fel.
Túlsúly nem volt, a kocsi NMRA szabványon belül volt. Anyagelfáradásnak tudható be az eset. Mivel az alvázon volt még hely, réz merevítést alkalmazott. Tökéletes lett a poggyászkocsi. Egyedi eset lehetett, mert több modelljénél nem tapasztalt hasonló deformációt. Javaslata, hogy ha a kocsi súlya nem az alváz közepén, hanem a kocsi csavarjainak végén vagy akörül lenne, akkor ez a probléma nem fordulhatna elő."
Eddig az idézet.
A valóság: éppen a múlt héten kellett egy hűtőkocsimat hasonlóképpen rendbe raknom, mert az alváza színtén átment kiflibe.
Képek az eredeti cikkből.

287845433_23...jpg

289003911_23...jpg
 
(#70875) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70874) Válasz Dec 12, 2024
Nagyon jo lenne ha mindent ilyen egyszerüen lehetne javitani. Egy vagy 35-40 éves Roco modellen az alváz fedölemeze görbült meg egy kicsit. Azt csak satuban probáltam kiegyenesiteni de vagy 8 darabra tört. Teljesen ujat kellett csinálni.
(#70876) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#70872) Válasz Dec 12, 2024
Igen, de azokból azért lehet működő modellt csinálni, mert hibásak az öntvények. Nekem is van itthon, mert beszereztem párat, kiegészíteni a DR III. korszakor teherkocsi flottámat. Már megvannak a Tilligtól a szükséges alkatrészek is. Csak időm nincs összerakni, de ez olyan, mint a suszter cipője...

Amúgy igazából nem lesz olcsóbb egy ilyen modell, legalábbis nem sokkal, ha úgy rakod össze, mint a gyár. A japán módszert, vagyis a Fushiba technikát alkalmazva persze más a helyzet.
(#70877) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70875) Válasz Dec 12, 2024
Mert gondolom nem lemezből volt, hanem öntvényből.
(#70878) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70877) Válasz Dec 12, 2024
Ugyanaugy ahogy a vagonaljak valamilyen cinköntvény. Most már lemezböl van és müködik.
(#71009) jvnd hozzászólása Válasz Dec 22, 2024
Ugyan nem TT, de tegnap a Nyugatiban ez volt. Ilyet még nem láttam...
M61.020, M61.006, M61.001, M61.017, M61.019

Nyugati_Noha...jpg

Nyugati_Noha...jpg

Nyugati_Noha...jpg
 
(#71010) etwg válasza jvnd hozzászólására (#71009) Válasz Dec 22, 2024
Szép alkalom.
(#71067) M298 hozzászólása Válasz Jan 6, 2025
BUÉK!
9-én tali.
István
(#71069) Doki51 hozzászólása Válasz Jan 6, 2025
Szép napot és boldog, sikeres 2025-ös Évet kívánok Mindenkinek!
Segítségre, tanácsra van szükségem. A mellékelt Scarm vágány elrendezésben mit rontottam el? Illetve kell-e és hol szigetelni? TT Tillig modellgleis, fekete Roco Z21 központ, MTB MP1 váltómotorokkal. A gondom az, hogy a szélső síneken, ha a szívcsúcshoz ér a mozdony zárlatot jelez a központ. Mindkét szélső váltónál azonosan, vagy egyenes, vagy kitérő állásban.A másik váltóállásban gond nélkül megy. A hármas - első - váltónál is gond nélkül megy. Nincs polarizálva egyik váltó sem. Nem csak egy mozdony esetében fordul elő. Remélem sikerült világosan elmondanom. Minden segítséget köszönettel fogadok. Bíró

zarlat.scarm
 
(#71074) csíkosháTTú válasza Doki51 hozzászólására (#71069) Válasz Jan 7, 2025
Tiszteletem Doktor Úr!
Szerintem vagyunk itt páran, akik nem tudják megnyitni a SCARM fájlt. Nem lehet exportálni képként (.jpeg), vagy pdf-ként?
(#71077) kombi válasza Doki51 hozzászólására (#71069) Válasz Jan 7, 2025
EW 2 esetében a szívdaraboknál összeér a két sínszál. Ergo, ott mindkét sínszálat polarizálni kell.
(#71079) Doki51 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71074) Válasz Jan 7, 2025
Szép estét! Megpróbálom jpg file-ként feltenni. A kék nyilaknál van gond.

zarlat.jpg
 
(#71080) Doki51 válasza kombi hozzászólására (#71077) Válasz Jan 7, 2025
Köszönöm. A gond az, hogy ezen a két váltón kívül van még 8 db EW 2 váltó, ugyanilyen beállítással a pálya másik részein, azokkal nincs baj.
Ez az 5 vágány "zsákutca", csak tároló vágányok lennének, nincs másik kijáratuk.
Ma ügyeletes voltam, majd holnap megnézem polarizálás után is. /MP1 motorral gondolom könnyű lesz /
(#71081) etwg válasza Doki51 hozzászólására (#71079) Válasz Jan 8, 2025
Nézd meg hogy ezek a sinek szigetelve vannak-e egymástol ( feketével jelölve). Természetesen minden egyéb vezetéket meg kell szüntetni ha már az terepasztalon méred.,
Ha nincsenek szigetelve akkor összeérnek a szivdarabban. Egy kicsit ki kell huzni és egy vékony papirt vagy müanyaglapot kell közéjük szurni a szivnél majd maradékot levágni vagy lereszelni hogy sima legyen .

IMG_7676.jpeg
 
(#71084) Doki51 válasza etwg hozzászólására (#71081) Válasz Jan 8, 2025
Köszönöm. Úgy néz ki, ez megoldotta a problémát.
(#71085) etwg válasza Doki51 hozzászólására (#71084) Válasz Jan 9, 2025
Akkor jo! Régen voltak ilyen problémák azt hittem már megszüntették ezt a technologiai hibát.
(#71269) M298 hozzászólása Válasz Feb 7, 2025
BaráTTim! 13-án délután talit tervezünk. Gyakorlatunk szerint a márciusi tali 03.13-án lenne esedékes, de a kemény mag akkor kihelyezett talin lesz Rokytnicében. Budapesti tali dátumán gondolkodni, javasolni kell!
(#71330) gmarc hozzászólása Válasz Feb 20, 2025
Elméleti kérdésem: TT terepasztalon egy hátsó traktusban mennyire feltűnő egy N méretű ipari létesítmény (bánya)? Nem nagyon "apró"? Végülis a valóságban is vannak kisebb méretű régi bányák...
(#71331) etwg válasza gmarc hozzászólására (#71330) Válasz Feb 20, 2025
Az direkt jo. Én is N méretü gyárakat épitettem a háttérbe, Az átmenetekre persze vigyázni kell, azaz ne közvetlenül a fal mellett menjen TT vonat, hogy valoban a kis épület a látványnak térbeli mélységet adjon.
(#71361) M298 hozzászólása Válasz Márc 11, 2025
A márciusi tali a 3. csütörtökön, 20-án délután lesz.
(#71427) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Csü, 17:26
Érdekes, ezeket a barkács szinten is idegesítően igénytelen megoldásokat nem nagyon látok német gyártóktól.

Első képen nyillal jelöltem, hogy a motor tengelyének hosszát egy csípőfogóval sikeredeTT lerövidíteni. Csak méreten alulivá, így a kardánperselyt, ha rendesen felhúzzuk a tengely maradékára, akkor a kardántengely nem ér bele rendesen.
Második képen pedig a gyártó tetézi is a bajt! Az, hogy a kardány ebben a szögben áll a modellben, az bennem erősen megkérdőjelezi a modellt tervező szakmai tudását.

MielőTT rákérdeztek, ez egy MTB ABbmot. Kritikán aluli a minősége, ráadásul önmagát sem tudja rendesen elvonszolni sík pályán sem, mert csak egy hajtott forgóváva van, abban is csak az első két tengely van meghajtva. Ez "csak" azért baj, mert emelkedőre futva a forgóvázban a középső tengely elemelkedik a síntől, de legalábbis erősen lecsökken az addhéziója, így a modell elakad a vágányon. Ehhez jön még a motor tengelyének "finom" megmunkálása, és az azon elforgó műanyag kardánpersely.

"Mindegy, hogy mit gyártunk, csak nyaljuk rá, hogy "MÁV", a sok lököTT magyar úgyis megveszi, mert nincs más."

Elkeserítő...



IMG_20250327...jpg

IMG_20250327...jpg
 
Lapozás       437/437
Frissek
  2025. Márc, 28. Pé
0:04:58
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés