|
Közlekedési kirándulások!
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 3, 2010
Témakörök:
|
|
(#38223) tt73 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
No, ez is megvolt. |
|
(#38388) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2014 |
|
Csak egy kis szösszenet azoknak, akik szélesiteni kivánják a vasuti horizontot, és nem sajnálják ilyesmire sem a pénzt sem az idöt. Van sok kisebb, nagyobb utazás szervezö ( többnyire külföldi ) akik ilyen utakat szerveznek.
Sajnos van közöttük sok ilyen utak szervezésére alkalmatlan emberke is. Az egyik közülük Dietmar Kramer, aki sajnos kirivoan megbizhatatlan és teljesen hiányzik minden érzéke ahhoz, ami egy ilyen ut szervezéséhez szükségeltetik. Sokszor az embernak az volt az érzése, hogy a csapatvezetö kolléga egyetlen célja a mozdony vezetése, ami sajnos szintén hagyott némi kivánni valot maga után, mint azt két, szintén mozdonyvezetö kolléga a csoportból be is bizonyitotta.
S miután az egyik utobbi utja során többen voltak Magyarországról is a kis csapatban, ugy gondolom nem árt ide is a figyelmeztetés, hogy milyen emberkék is vannak, akik igy kivánják megfizettetni a saját hobbijukat (mozdonyvezetés) amit valoszinü otthon nem tehetnek vagy a hiányzo engedélyek vagy a rossz hirnév miatt.
Miután az utobbi 20 évben már kiprobáltam több utazás szervezöt, egyeseket hasonlo hirnevük miatt messze kerülve, a nevezett uriemberröl sem hallottam sok jot, azonban az ut egyszerüsége miatt gondoltam ki kell probálni, hiszen itt nem lehet sokat rosszul csinálni. Mint kiderült ö még ezt a minimumot is alul tudja mulni, és arrogáns viselkedése már a 3. napon arra késztetett, hogy ott hagyjam a különben remek és barátságos csapatot. Az biztos, hogy ezzel az emberrel soha többé semilyen utra nem megyek, mégha utjai 30-50%-l olcsobbak is mint másoké ( valoszinü, hogy ez az egyetlen ok, hogy még képes érdeklödöket nyerni utjaira).
(A képen nem ö, hanem egyik segitöje láthato, akinek sajnos szintén nem volt semilyen informácioja, hogy mi fog történni a következö néhány orában). |
|
(#41524) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2015 |
|
Ide is berakom, hátha valakit érdekel.
Egy 3-4 éjszakás kirándulást szervezünk Gruziába.
Az elsö napon Tbilisziben látogatjuk meg a fütöházat, majd délután Khasuriban.
A következö 2-2,5 napon Bordjomi-Bakuriani villamositott kisvasuton lesz külön vonat, fotostoppokkal, ill. autobusszal követjük a menetrendszerinti vonatokat.
A kisvasutnak gyönyörü a vonalvezetése, ahogy felkuszik a Kaukázus hegyeire.
Az utolso napon visszautazunk Tbiliszibe, majd hajnalban repülövel haza.
A google maps-n remekül látni a 900 mm-s kisvasut vonalvezetését és van ott efy az Eifel irodában tervezett hid is.
Akit érdekel keressen meg privát üzenetben.
|
|
(#46603) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
|
(#46611) etwg válasza Csukló hozzászólására (#46603)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
Csak a pontosság kedvéért, nem a villamos 140/150 éves, hanem a városi (ló-) vasut ( a cseh nyelvben a tramway mind a kettöt jelenti).
Prágában a villamos 1891-ben jelent meg. |
(#46613) Csukló válasza etwg hozzászólására (#46611)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2015 |
|
|
|
(#46686) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2015 |
|
|
(#47026) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 25, 2015 |
|
|
(#47034) sunocske válasza Csukló hozzászólására (#47026)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2015 |
|
Ó... Letiltották az atw-s domaineket a céges hálózaton...
Na, majd otthon elolvasom |
(#47055) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2015 |
|
Ma Bécsben....
|
|
(#50630) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2016 |
|
|
|
(#50697) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2016 |
|
Egy kis izelitö Walesböl, a világ talán elsö muzeumvasutjáról.
Ffestiniog vasut
(Sajnos a szöveg csak németül van).)
A video DVD-n és BR-n is kaphato. |
(#50698) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#50697)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2016 |
|
Ez a videó privát.
Sajnáljuk.
|
(#50699) etwg válasza etwg hozzászólására (#50697)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2016 |
|
Bocs a YT viccelödik, ma már másik linket generál.
Ffestiniog
Igy már mennie kell (soha nem volt privát, ezért nem tudom mi a baj). |
(#50700) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#50699)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2016 |
|
"Gőzös krokodil"
Na ilyet se láttam eddig, klassz! |
(#50712) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2016 |
|
Ma némi dolgom volt Komáromban egy sorompos átjáro közelében.
Nem hittem a szememnek.
Az utátjáro elkezdett villogni. 5 darab auto minden fékezés nélkül átment a sineken a villogo szemafor mellett ( még egy potkocsis teherauto is).
Az utolso már abban a fázisban, amikor már a sorompo is billenni kezdett.
Hol vannak ilyenkor a mindentudo ujságirok meg TV stábok, és hol vannak a zsaruk? Ide még okos trafipax sem kéne...
Sajnos a következö vonatnál már a kocsiban ültem, pedig szivesen csináltam volna egy kis rövidfilmet...mert szinte ismétlödött a jelenet....
|
(#50717) Frankye válasza etwg hozzászólására (#50712)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2016 |
|
Sajnálatosan nem egyedi jelenség. Mivel naponta ülök autóba, és ennek során többször is érintek vasúti átjárót, én is hasonló tapasztalatokról számolhatok be.
Azzal együtt, hogy maximálisan elítélem az ilyesfajta közlekedési viselkedést, és nem mentem fel a közúton közlekedőket, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy több helyütt tapasztaltam már azt a kellemetlen helyzetet, hogy a vasúti átjáró behatási pontja meglehetősen messze van az átjárótól. (Adott esetben akár egy állomás/megállóhely területén belül.) Ez azt eredményezi a gyakorlatban, hogy a fény-, és/vagy félsorompó jóval az előtt lezár, mielőtt a vonat az átjáróhoz érne. Ha pedig még a vonat az állomáson/megállóhelyen meg is áll, mielőtt az átjáróhoz kezdene közeledni, de miután már a behatási pontot meglépte, akkor még jobban megnő a várakozás az átjáró előtt. A "rutinos" (pontosabban magát annak tartó, vagy épp az adott helyen rendszeresen közlekedő) közúti járművezetők pedig, akik ezt a helyzetet - tapasztalatból - ismerik, még jóval az után is behajtanak az átjáróba, hogy az vörösen villogni kezdene, sőt, akár már a mozgó csapórúd alatt is áthajtanak! (Horribile dictu: olyat is láttam, aki a csapórudat megkerülve hajtott át a már lezárt átjárón, mi több, még olyannal is találkoztam, amikor az előtte sorban állókat kikerülve tette ezt! A jóérzésű ember haja pedig az égnek áll ekkora felelőtlenség láttán...)
Régi "vesszőparipám", hogy valamennyi vasúti átjárót fel kellene szerelni automatikusan működésbe lépő felvétel-rögzítő berendezéssel, és azok felvételeit rendszeresen ellenőrizni, elemezni kellene, az arra illetékeseknek, majd pedig a megfelelő büntetés kiszabását kezdeményezniük, de tudom, hogy erre sem pénz, sem személyzet nem áll rendelkezésre (habár a "VÉDA" rendszer kereteiben erre - is - lenne lehetőség...), nem is szólva a várható rongálásokról. (Ámbár ez utóbbira is van technikai megoldási lehetőség, az automatikus adattovábbítás, az önmagát "védő" rendszer, automatikus riasztás funkció használata, stb.)
Két megoldást láttam eddig, ami különösen tetszett:
Az egyik - talán az Egyesült Államokban? - szerint az átjáró elé kitettek egy jó nagy táblát, kb. az alábbi szöveggel:
"A vonat ebben az átjáróban akkor is áthalad 10 másodperc alatt, ha Ön benne tartózkodik!" (Szellemes, és frappáns.)
A másik megoldás talán a volt Szovjetunió egyik tagállamában készült, amelynél az útpálya egy része, mint valami "dobbantó", kiemelkedik az út síkjából, amikor az átjáró lezár, ezáltal az autók felé egy komoly, lépcsőszerű "falat" emelve, melyen még a magasabb építésű járművek (terepjárók, teherautók) sem tudnak áthajtani, komolyabb sérülés nélkül.
Nem állítom, hogy kis hazánkban is efféle megoldásra volna szükség, de tény, hogy a vasúti átjárón figyelmetlenül (vagy épp szándékosan) a tiltó jelzés ellenére áthajtásokból eredő balesetek száma drasztikusan csökkenthető volna ilyen eszközök alkalmazásával. |
(#50718) etwg válasza Frankye hozzászólására (#50717)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2016 |
|
Sajnos igy van, de láttam orosz videot, ahol drága jeepekkel azzal szorakoztak, hogyan lehet a dobbantót "kezelni".
Viszont ma már amikor egy mobiltelefont szinte ingyen lehet szerezni, elég lenne egy ilyet felszerelni egy mozgásérzékelövel vagy sorompokapcsolattal, és az azonnal rögzithetné a helyzetet és küldhetné a központi szerverre a képeket. Sokkal olcsobb lehetne, mint az okos trafipax, és sokkal hasznosabb lenne, mert rendre nevelne, a vasut felé meg feltárná a kritikus átjárokat.. |
(#52862) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 29, 2016 |
|
|
(#54641) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 17, 2016 |
|
Holnapra |
|
|
|
2024. Nov, 28. Csü 0:46:20 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|