|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#71295) psl2003 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
F.1 Jelzési utasítás
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/f.1._sz._jelzesi_utasitas_1-_4._mod._egyseges_szerkezetben_2023.04.01-tol_hatalyos.pdf
129-134.old
Szerintem nagyjából egyértelmű.
Ami nekem nem egyértelmű, hogy -én- ebben csak kötelező jelzéseket látok, tiltottakat nem. Tehát ha valami véletlenül vagy valamilyen egyéni megfontolásból megtalálható a járművön, az nem biztos, hogy szabályellenes is.
Valamint láttam már vaspályán járművet úgy jönni, mintha menne és úgy menni mintha jönne. Már nem emlékszem, hogy villamos volt-e vagy motorvonat. Ez egyértelmű feledékenység volt. |
(#71296) psl2003 válasza klimas hozzászólására (#71290)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
Ha éppen vonatra állt, akkor az tolató menet volt. Lásd mint fent. |
(#71297) psl2003 válasza Gabi hozzászólására (#71289)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
Ez nem arról szól, hogy a masiniszta mit tart jobbnak, hanem hogy az F1 utasítás mit határoz meg. A kérdés ilyen esetben csak annyi, hogy mozdonyvonatként közlekedik a jármű, vagy tolatási menetként. Ha mozdonyvonatként, akkor van a két vörös fény hátul, ha műszakilag lehetséges, vagy(?) a két zárjelző tábla. Ha se vörös fény se táblák és elől-hátul egy - vagy két egymás melleti - fehér fény világít, akkor tolatási menetről van szó. Viszont a két-két fehér fényt elől hátul én még csak egyetlen egyszer láttam használni több évtizednyi vonatbámulás során. Általában indig egyet-egyet alkalmaznak elől-hátul. |
(#71300) csíkosháTTú válasza psl2003 hozzászólására (#71297)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
Kivéve, ha a 480-n bekapcsolva marad a két alsó fényszóró, és szépen világítja is telibe az első kocsi homlokfalát a mozdony mögött. De sok IC-t láttam így kiindulni Köki-ről!
Mindegy, az ilyen egyéretelmű, hanyagságból bekapcsolva maradt lámpákat nem kellene modellüzemben is alkalmazni. |
(#71301) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#71290)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
OFF
Idézet: „Minap büszkélkedtek a médiában a bérelt (mert úgy ócsóbb, nem újat venni) Vectronnal .”
Közgazdasági alaptétel, hogyha egy termelő eszköznek az öt éves bérleti/lízing díja kb. megegyezik a vételárával, akkor azt nem béreljük/lízingeljük, hanem megvásároljuk.
Ez egy közgazdasági alaptétel, még én is tudom, pedig csak egy mikrovállalkozást vezetek.
Kíváncsi lennék pár dolgora?
- Ugye L. J. nagy tudású miniszterünk egy tollvonással lemondta a MÁV Vectron beszerzését, ami kedvezményes áron volt a gyártótól, és ezek új mozdonyok lettek volna. Mennyi volt az ár?
- A vadonat új Vectronok helyett inkább bérelünk 20+ éves francia csodákat, és használt Vectronokat. A francia vackok ára nem is érdekes, de kíváncsi lennék a használt Vectronok éves bérleti díjára! Hogy jön ki a fentebb vázolt matek? Nem lett volna jobb megvenni az új Vectronokat, vagy a használt Vectronokat?
De ezt ne folytassuk itt.
ON
|
(#71302) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71301)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2025 |
|
Egy kis aproságban nem vagy képben. Egy lizing üzlet folyó kiadást jelent, de nem jelent növekedö vagyont a cég könyveiben. Szoval ha megveszed a mozdonyt növeled a cégbe befektetett tökét ami rossz hatással van az üzleti eredményekre. Azaz ahhoz, hogy egy 3-4 €millios mozdony, ha a cégé, akkor ennyi befektetett pénzért tudod biztositani a szolgáltatást, ha bérled akkor csak az arra idöre számitott bérleményért, azaz sokkal jobb a cég hatásfoka.
Emlékezzünk csak a dicsö 2007-es évre amikor az ÖBB eladta az egész jármüparkot a Lehmann banknak és azonnal vissza is bérelte, mert banknak nem volt 100 méter vasutja sem  ), azaz a vonatok ugyanugy jártak mint pár nappal elötte a sogoréknál, de az ÖBB kiadásai csak bérlemények voltak.
A baj 2009-be következett be, amikor a Lehmann bank tönkrement és az exekutor immár a Lehmann vagyonát foglalta le, azaz az ÖBB néhai tulajdonát.
Szerencsére nem kellett leállitani Ausztriában a vasuti forgalmat, de ha igaz, az ÖBB drágábban volt kénytelen visszavenni a jármüveit mint amennyiért eladta.
De nézd meg a csillogo irodaházakat oda meg a legnagyobb multik is csak bérlöként költöznek be, az eszük ágába sincs azokat megvenni.
Azt hogy lemondták a Vectron szerzödést, azután amit a Siemens csinált Pakson, csak a legbarátibb lépés volt. Dollármilliárdokra kellett volna a céget perelni.
Ami az uj jármüvek vételével jár az a nem kis karbantartási szerzödés, amit valoszinüleg a jármü haláláig kell fizetni ( de minimum 10-20 évig). Pl emiatt adja el a DBAG a 17 Stadler Kiss jármüveket az ÖBBnek, mert azok karbantartására a bécsi Stadlernek van szerzödése ( mert ezeket eredetileg a WestBahnnak gyártották). Azaz a német szerelvényeknek is Berlinböl meg Stuttgartból Bécsbe kellett járni rendszeres karbantartásra.
Valoszinü az Alstom mozdonyokra már nincs ilyen szerzödés, vagy azt meg lehetett változtatni és az sincs kizárva, hogy erre a magyar mühelyek és szakemberek kaptak lehetöséget..
Amugy jelenleg már az nagy teljesitmény, hogy használt jármüvekhet lehet jutni. Elképesztö hiány van Europában a mozdonyokbol meg a személyvonatokbol. Az ÖBB is már az ocskavastelepekröl szed össze valami mozgathato járgányt. Az ujra 4-5 évet kell várni.
|
(#71305) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71302)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Sajnos az általad felvázolt képet egy-két dolog jelentősen más megvilágításba helyezi. Amit mondasz, az lehetséges, hogy úgy van gazdasági és pénzügyi szempontból, de nem itthon. Tapsolhatsz, hogy ügyes a lézeres, de rajtad kívül mindenki sejti / tudja, hogy miért is történnek úgy a dolgok, ahogy. Ezek nem gazdasági kérdések, hanem politikai jellegűek.
Üzleti eredmény, cég hatásfok? Máv esetén?
|
(#71307) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71302)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Amiről beszélünk az nem lízing hanem egyszerű bérlet, több cégen átfolyatva. |
(#71308) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71305)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Sajnálatos modon szinte egész Europában igy megy, csak megint valaki a “magyar utat” keresgeli. A szlovák vasutak is lizingelik a Vectronokat.
S látom, hogy fogalmad sincs a könyvelésröl meg a kimutatásokrol az ilyen nagy cégeknél, de bátran kioktatsz bárkit.. |
(#71309) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71307)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Meseld majd el mi a különbség, mert valoban van, de ezt töled szeretném hallani ha már vitába szálltál. |
(#71310) Antal Miklós hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Uraim! Vasútmodelező Barátaim!
Kérlek Titeket, hagyjuk ki az oldalról a politizálást és a közgazdasági kitanítást, okfejtést,
inkább folytassuk a modellezést, ami a hobbink is.
Kérlek, hagyjuk a politizálást más oldalakra, legalább itt legyünk modellhűek!!! |
(#71311) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71309)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Hogyha lízing lenne akkor a bérbevevő számol utána ÉCS-t, illetve megjelenik hosszútávú kötelezettségként is, egyelőre egyik sem jelent meg. Illetve a futamidő végén a bérbevevő tulajdonjogot szerezhet, na arról meg aztán végképp nincs.
Amire Te gondolsz azt szokták konyha nyelven operatív lízingnek hívni, csak hogy itthon ilyet nem ismer hivatalosan a PTK, helyette a tartós bérlet használandó. |
(#71312) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Ahogyan Antal Miki is kérte, én is azt kérem, hogy a politikai és gazdasági kérdéseket privátban folytassátok! A fórumot hagyjuk meg a hobbinknak. |
(#71323) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Ne kelljen még egyszer szólnom!  |
|
|
2025. Feb, 21. Pé 6:42:48 |
|
Jelenleg 22 fő olvassa az oldalt |
|
|