|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#69315) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#69314)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2024 |
|
A folytatás. Már sikerült megoldanom egy gondot a szerviz szempontjábol. Az futomüvek már alakulnak. |
|
(#69316) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#69314)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2024 |
|
Tudod szétszedni valamit egyszerü, (habár már elöfordult, hogy egy 35 éve épitett modellemet napokig nézegettem, hogyan is kell szétszedni.)
Az épités sokkan nehezebb, sokszor honapokig( évekig j épitek egy modellt, azt nem olyan egyszerü dokumentálni.
Ez a modell is már nálam pihent vagy 20 éve az elhunyt barátom meg 1995-ben vette.
|
(#69323) sunocske válasza etwg hozzászólására (#69315)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
Á, innen már túl könnyű kitalálni! |
(#69324) etwg válasza sunocske hozzászólására (#69323)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
A topik nem a Füles alosztálya. |
(#69331) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69324)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
De bizony hogy az!
Te készítesz nekünk mindenféle képrejtvényeket. |
(#69335) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69333)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2024 |
|
Idézet: „Várd meg mig felkel a Nap.”
Legyünk pontosak!
"Várj!, míg felkel majd a Nap!"
(Lerch - Demjén) |
(#69340) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2024 |
|
Kávészünet.
Na melyik az eleje? |
|
(#69342) sunocske válasza etwg hozzászólására (#69340)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2024 |
|
Mint két lajtoskocsi |
(#69343) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69333)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2024 |
|
|
(#69344) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69340)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2024 |
|
Isten bizony én tegnap egyfolytában svájci "agyament" villanymozdonyokat kerestem, eszembe sem ötlött, hogy Garrat gépet keressek. Eleje a jobboldali rész lesz. |
|
(#69346) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69344)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2024 |
|
|
(#69349) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2024 |
|
Ujabb 66 alkatrész került az futomüvekre. ( komplett fékrendszer)
|
|
(#69353) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69186)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2024 |
|
Úgy érzem, kedves Fórumolvasók, hogy most sikerült valami jót alkotnom:
-Megérkezett Kínából a 12v-os tetováló motor , ami megszólalásig hasonlít az SB-modellbau flat motorjához, de ugye nem lehet az, hiszen harmad árban van. 2607-es méret.
-Sikerült hozzá rendelni szintén Kínából 0,5M-es 10 fogú fogaskereket.
-Sikerült leszednem (a lehúzó is megjött) a régi dobmotorról a fém fogaskereket, így szét tudtam szedni a régi motort
-Sikerült egy bicikligumi belsővel központosítani az új motort a réginek a házában.
Az eredmény ezen a videón látható. Valami gyönyörűséges szép mozgása lett ennek a krepegő mozdonynak. Max sebességnél is alig van hangja.
BR55 remotorized
Van ereje is - amíg el nem kapar. Azaz a vonóerő paraméter nem változott! |
(#69355) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69353)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2024 |
|
Jo lett! Gratula! |
(#69356) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69353)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2024 |
|
Bakker! Az SB-Modellbau is olvassa a Hobbivasút bejegyzéseket?????
LEÁRAZTÁK a 4-5 éve folyamatosa 76EUR-ért árult csereszettet 68EUR-ra!!!!
(mondjuk még így is olcsóbb a Kínai cucc, de ki tudja mégis milyen motor ez) |
(#69362) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2024 |
|
Kezd látványossabbá válni a mozdony. Kb 300 alkatrész beépitése után igy néz ki. Kb még ugyanennyi vár a beépitésre, ráadásul egyre aprobbak és egyre finomabbak. |
|
(#69363) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2024 |
|
etwg vettem egy AC kerekes fémalvázas Märklin kocsit.
DC rendszerben utazok. Te mit csinálnál kerékcserén kívül ha nincs megfelelő cserekerék? |
(#69364) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69363)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2024 |
|
Csinálnák magam - csak vicc.
Körülnéznék a kacatok között, lehet, hogy találnék valami használhatot.
Halvány fogalmam sincs ahhoz látnom kellene a kereket. Talán érdemes lenne lehuzni a tengelyröl mind a kettöt. Keresnék valami keményebb müanyag rudat vagy csövet. ( nyalokanyél, golyostoll betét stb.). A modellboltban is vannak gyakran sztirol csövek. Kis szerencsével talán találnék olyat is ami szorul az eredeti tengelyre. A kereket meg felfurnám a csö külsö átméröjére - 0,1mm ( azaz ha 3 mm akkor 2,9re.)
A csöböl levágnék olyan hosszu darabokat mint amilyen vastag a kerék és kis szerencsével egyenesen bele lehetne nyomni az átfurt kerékbe.
Utánna meg vissza lehet nyomni az eredeti tengelyre. Esetleg ha nem szorul jol a kerék vagy tengely ragaszthatsz is.
Természetesen ha van jo mühelyed ( esztergapad) akkor nem nagy munka lenne .
Még valami eszembe jutott. A Märklin kocsik elég szélesek, nem férne el a keretbe egy tücsapágyos modern kerék.
Ha igen akkor kell csak 4 persely ( vékony sárgaréz lemezke amibe egy pontozoval egy darab olmon ( halászbolt) egy kis mélyedést ütsz, majd ezeket odaragasztod az eredeti csapágy elé. |
(#69365) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69364)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2024 |
|
Idézet: „A Märklin kocsik elég szélesek, nem férne el a keretbe egy tücsapágyos modern kerék.
Ha igen akkor kell csak 4 persely ( vékony sárgaréz lemezke amibe egy pontozoval egy darab olmon ( halászbolt) egy kis mélyedést ütsz, majd ezeket odaragasztod az eredeti csapágy elé.”
Igen köszönöm, valami hasonló megoldás nekem is eszembe jutott.
Közben beugrott nekem ez az oldal: Lokmuseum |
(#69366) etwg válasza róbertke hozzászólására (#69365)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2024 |
|
A PEHOnak vannak kész perselyei a H0 kerékpárokhoz. |
(#69367) róbertke válasza etwg hozzászólására (#69366)
|
Válasz •
|
Kedd, 8:02 |
|
Azok már annyira iciri-picirik, hogy az én szemeimmel szinte nem látom
De viszont sikerült vennem Roco 40197 kétoldalt szigetelt kereket.
Egy már régóta meglevő Märklin kocsi alá passzol, valamint a Piko 4tg. hűtő alá tökéletes. |
|
(#69370) Domino78 válasza etwg hozzászólására (#69362)
|
Válasz •
|
Sze, 10:20 |
|
|
(#69371) Domino78 válasza etwg hozzászólására (#69364)
|
Válasz •
|
Sze, 10:23 |
|
Átalakítás (nyalókanyél, golyóstollbetét és társai) esetén nem lenne probléma, hogy a Märklin kerekek nem felelnek meg a NEM311-nek? Döccenne a kocsi minden keresztezésen... |
(#69372) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69371)
|
Válasz •
|
Sze, 10:48 |
|
Azt azért be lehet lehet állitani, és természetesen függ a sinektöl. A 2,5 mm-s profilon általában nincs gond, az alacsonyabbon már lehet. |
(#69373) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69370)
|
Válasz •
|
Sze, 10:49 |
|
A linked nem müködik. |
(#69374) Domino78 válasza etwg hozzászólására (#69373)
|
Válasz •
|
Sze, 11:04 |
|
Fura, nálam igen... de lényegtelen, egy ugyanolyan PFM - United Brass 6000-es Garrettről van kép mögötte, amilyet Te is raksz össze, csak azon már rajta van a többi 300 alkatrész is |
(#69375) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69374)
|
Válasz •
|
Sze, 11:47 |
|
Tudom, az enyémet is lehet készen is kapni. A DJH-bol kivált cég Dél Afrikában készre gyártja a mozdonyt. Egy barátom szép jubileumára kapott is egy ilyen mozdonyt. Ha majd kész lesz az enyém akkor összehasonlitjuk a kettöt. ( az enyém 2 motoros és van rajta néhány eltérés a gyári változattol.
|
(#69382) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#69356)
|
Válasz •
|
3:13 |
|
Találtam egy-két érdekességet neked BR24-el kapcsolatban...
- 1948-ban a 24 061-es gőzmozdony kapott egy 2'2'T26-os tendert, amely kétszer annyi vizet tudott tárolni, és a vezetőfülke hátsó falának köszönhetően 80 km/h maximális sebességgel hátramenetet is lehetővé tett. 1949-ben a Bissel tengelyt Krauss-Helmholtz kormányállás váltotta fel. 1955-ben a gépet visszaépítették a normál üzembe.
- a mozdonyoknál kezdetben réz, majd a 24 017-es mozdonytól acél tűzteret alkalmaztak.
- A mozdonyok eredetileg Wagner-füstterelőkkel voltak felszerelve, a DB-nél a 24 001-063-as alacsonyabb sorozatnál Witte-füstterelőkre cserélték. ( tehát a 24 064 -től maradt a Wagner füstterelő).
- A háború után a Deutsche Bundesbahn 47 mozdonyt birtokolt, amelyeket 1960 és 1966 között leállítottak. Legutoljára a 24 067-es lett leállítva 1966 augusztusában Rheydt-ben. |
|
|
2024. Ápr, 29. Hé 3:19:14 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|