|
Nagyvasutak
|
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:
|
|
(#71244) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2025 |
|
DBAG eladja valamennyi Stadler KISS szerelvényét. Ezen jármüvek egy része 5 éve az osztrák Westbahntol kerültek a németekhez, amikor a Westbahn uj szerelvényeket szerzett be. Az ÖBB akkor mindent megtett, hogy a Westbahn ne jusson gyorsan a pénzéhez, igy nem tartottak igényt a vonatokra. Közben a DBAG ujabb KISSeket rendelt immár 6 vagonos kivitelben. A vonatok elsösorban Drezda Berlin Rostock valamint a Stuttgart-Zürich vonalon szolgáltak. A vonatok a fedélzeti biztber miatt csak 160 km/h tudtak, ami jo volt Zürich felé, de Drezda es Berlin között a pálya már 200km/h-ra lett kiépitve. A négyrészes is kevésnek tünt. Voltak tervek ujabb vagonok vételére, de tul bonyolult és drága volt. Ráadásul a szerelvényeknek eüérvényes karbantrtási szerzödése volt a Stadler bécsi üzemével, ami eléggé komplikálta a dolgot. Ezért bevezettek egy Rostok Berlin Drezda Bécs éjjeli vonatot is, hogy ne kelljen üres szerelvényekkel Bécsbe járni szervizre.
Közben a DBAG megrendelt a Bombardiernél, ma Alstom, emeletes 6 kocsis mozdonyos ingavonatokat amiket az Alstom tavaly az év vegén elkezdett szállitani kisebb komforttal de nagyobb kapacitással, ezért jött a döntés a 17 darab KISS eladásrol.
S nicsak ki veszi meg?
Az ÖBB ahol akut jármühiány van. Sok helyen ujra az 50-60 éves szerelvények járnak. Azaz a Stadlerek visszakerülnek ujra Ausztriába.
Persze ettöl még a DBAGnak nem zárult le az ügy, mert az uj Alstom szerelvényeknek nincs engedélye a svájci vasutakra, igy most a Stuttgart - Zürich járat csak átszállással oldhato meg. |
(#71251) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2025 |
|
Egy kis Japán.
Ami érdekes a japán vasutakon, hogy szinte ismeretlen a mozdonnyal huzott személyvonat. Még a legujabb szerelvények is rendelkeznek a végeiken átjáro ajtokkal a másik szerelvénybe, azaz ha több szerelvény van összekapcsolva akkor is végig lehet menni a vonaton belül a szerelvényen. Ebböl csak a shinkansen vonatok kivételek, ott a hangcsillapitás miatt nem lehet kialakitani az átmenetet.
Némelyik vonaton ez komoly gondokat okoz a vezetöfülke kiképzésében hiszen az átjáro bal oldalán van a vezetö fülke, az átjáro másik oldalán van a szükséges elektrotechnika.
Érdekes ilyesmi egy ideig szinte kizárolag a holland meg a dán vasutakon volt divat. ( a hurkás front). |
|
(#71262) sunocske válasza etwg hozzászólására (#71251)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2025 |
|
Meg Angliában, lásd (a teljesség igénye nélkül):
- Sprinter motorvonatok (Class 150, 153, 155, 156, 158, 159), bár a 150-esekből egy csomót átalakítottak átjáróajtó nélkülivé
- Felsővezetékes villamos motorvonatok: 309, 314, 315, 317-319, 350, 375, 377-380, 385, 387
- kétáramnemű és/vagy hibrid motorvonatok: 313, 730, 769
- harmadiksínes villamos motorvonatok: 404, 410-412, 420-423, 427, 430-432, 438, 442, 444, 450, 455, 457, 458, 480, 507, 508, 510
Biztosan kifelejtettem valamit, illetve a fenti járműsorozatok közül jó pár már csak a vasúttörténelem-könyvek lapjain létezik. |
(#71264) etwg válasza sunocske hozzászólására (#71262)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2025 |
|
Régen mifelénk is sokkal több ilyen konstrukcio volt, de valahogy eltüntek. ( nem akartam most mind felsorolni, mert pl az északi meg déli szomszédainknál is voltak ilyenek). Japánban csak azt tünt fel, hogy mind ilyen. |
(#71324) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Csehországban tesztelték az ÖBB legujabb szerzeményét a jövö végétöl üzembe állo Stadler Kiss emeletes Cityjet szerelvényt. Hát nem tul jol sikerült a teszt.
Sajnos
Stadler Velimben |
|
|
2025. Feb, 22. Szo 1:16:13 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|