A középcsuklós fordítókorongok
Ezek a legújabb szerkezetek, főleg Németországban terjedtek el az új fordítókorongoknál, hiszen a mozdonyok hossza egyre nagyobb lett, így a hidak egyre inkább igénybe voltak véve. Az USA-ban pl. úgy próbálták megoldani a hosszú mozdonyok és a rövid fordítókorong dilemmáját, hogy egyes mozdonyokon a szélső, futó kerekekre egy speciális emelő szerkezetet szereltek, amivel azokat fel tudták emelni és így fordították meg a mozdonyt a hídon. Sok esetben a hosszú szerkocsis mozdonyokat szét kellett akasztani, hogy a mozdony fordítható legyen. Dél-Amerikában ezért sok helyen a fordítókorong szerepét a delta vette át, amelyen bármilyen mozdonyt meg lehetett fordítani.
A vezető európai gyárak ezért egy csuklós konstrukciót terveztek, ahol a hídtest a királycsap tengelyénél egy vízszintes tengely mentén, csuklósan lett felerősítve, azaz egy ilyen híd gyakorlatilag 2 hídtestből tevődik össze, amelyek a királycsapnál találkoznak.