Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Cikkek » A forditókorong »
A forditókorong
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!
Írta: etwg, idő: Jan 7, 2013, olvasva: 10349
Lapozás:

A képen látható egy ilyen híd fele, a királycsappal és a két vízszintes csappal. A híd másik vége ugyancsak két keréken, a körsínen nyugszik. Ez a híd sokkal jobban felvette és elosztotta a hatalmas – gyakran több 100 tonnás - terhelést.

A híd szerelése is egyszerűbb volt, hiszen a két fő darab ritkán volt hosszabb 15-18 méternél, és - ahogy a képen is látható - akár egy villás targonca is képes volt a mozgatására. Természetesen ennek ára is volt, hiszen a hatalmas, robusztus konstrukció ellenére is inkább órásmunka  volt a híd pontos beállítása. Itt mind a két hídfél három pontos feltámasztású volt, azaz mechanikai szempontból a legstabilabb, és gondos karbantartás esetén akár egy kis teljesítményű motor is képes volt a nehéz mozdonyok forgatására. A szerző a saját tapasztalata, hogy egy karbantartás folyamán, amikor a meghajtás szét volt szedve, egy ember is képes volt a 80 tonnás mozdonyt elfordítani.

Lapozz...
Lapozás:
Frissek
  2024. Nov, 24. Vas
6:48:11
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés