Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Több fényű jelzők bekötése
Több fényű jelzők bekötése
Témaindító: PepeNoFear13, idő: Aug 30, 2024
Témakörök:

Lapozás       3/3
(#70202) Frankye válasza PikoDCC hozzászólására (#70197) Válasz Pé, 6:56
Igen, dupla villanási sebesség a gyors villogás.
Szerk.: Pepe beelőzött.
(#70203) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#70202) Válasz Pé, 8:08
A gyorsan villogó zöldet egyébként használták valaha a gyakorlatban Magyarországon?

Érdekesség a villogó jelzőkhöz: Angliában a keleti parti fővonalon London és Doncaster között a pályát alkalmassá tették 140 mérföld/óra (~225 km/h) sebességre, azelőtt 125 (200 km/h) volt a maximum. Ám a vonatok megfékezettsége és a térközök hossza miatt egy vörös jelzőt három térköz távolságból kellett előre jelezni (200-hoz elég volt a kettő is), ezért bevezették a villogó zöldet, de nem akárhogy!

200 km/h-ig a jelzők így követték egymást: zöld - két sárga - egy sárga - vörös. A sebesség felemelésekor a zöld térközjelző elé(!) betették a villogó zöldet, magyarul a magasabb sebességet a villogó fény engedélyezte, ami szembe megy minden vasúti logikával, hiszen ha bármi miatt (pl. felsővezetéktartó oszlop vagy növényzet takarása) a zöld a mozdonyvezető szemszögéből nem látszik folyamatosnak, akkor óhatatlanul elkezd gyorsítani, miközben a következő jelző már két sárga lesz és nem biztos, hogy a hátralévő két térköz elegendő lesz ahhoz, hogy megállítsa a vonatot a vörös előtt. Végül nem is kezdték el utasforgalomban alkalmazni, néhány tesztvonat után pár éven belül kiiktatták ezt a funkciót a biztosítóberendezésből.
Abba már bele se megyek, hogy náluk nem sebesség-, hanem irányjelzési rendszer van, tehát még a saját logikájukkal is ellentétes, hogy egy jelző sebességparancsot adjon.
(#70204) etwg válasza csttom hozzászólására (#70199) Válasz Pé, 9:25
Nem abban kételkedtem, hanem magában a rendszerben. De ez hosszabb beszélgetés lenne, ahogy Frankey is irta, sokszor a feltörö titánok, fönökök minden gátlás nélkül felülirnak sok évtizedes szabályokat, amik nem véletlenül lettek olyanok, amilyenek, és az ujak biztonsági csapdákat vezetnek be, amit azután minden „esemény“ után megprobálnak ujra „feljavitani“ , ne adj isten lassan suttyomban visszatérni oda, ahonnan elödeik elindultak egy rossz irányba. Most megint egy ilyen korban vagyunk amikor az ETCS oltárán megint 100 éves bevált szabályokat áldoznak fel, ki tudja milyen kimenettel es mekkora áldozattal.
(#70205) etwg válasza sunocske hozzászólására (#70203) Válasz Pé, 9:36
Sajnos ez van, föleg amikor a két rendszert keresztezik ( irány meg a sebességjelzöt). Amugy az északi szomszédunknál is meg kellett lépni, amikor a fö vonalakon megjelentek a 140 km/ h-nál gyorsabb vonatok. Nyilván, hogy miattuk nem lehet a 60-70 éves térközbiztosito rendszert átalakitani, amik 1 km alatti féktávolságra lettek tervezve, igy be kellett vezetni az extra gyors vonatoknsk a „virtuális“ térközrendszert, ahol több térköz kapcsolhato virtuálisan össze és ezeknek az eredöje adja a jeleket a jelzöknek. S mit ad isten ilyen lehetöség benne volt a 70 éves öreg rendszerben, igy gyakorlatilag csak a jelzöket kellett kiegésziteni. Igaz a jelzöik mindig sebességalapuak voltak.
(#70217) PikoDCC válasza Frankye hozzászólására (#70202) Válasz Pé, 21:24
Köszi, be is állítottam.
(#70218) etwg válasza csttom hozzászólására (#70199) Válasz Pé, 21:38
Én sem vagyok sajnos tegnapi...
De a vasuttörténelemben a 10 évek alig számitanak.
(#70230) PepeNoFear13 válasza PikoDCC hozzászólására (#70217) Válasz Vas, 8:09
Szia.

Esetleg el tudnád küldeni a leírást, hogyan kell beprogramozni, mert ha veszek egy ilyen kütyüt, jó lenne működére bírni a jelzőt.

Előre is köszi!
(#70231) PikoDCC válasza PepeNoFear13 hozzászólására (#70230) Válasz Vas, 17:20
Szia!

Igazin még én sem csináltam, kb 2 hét múlva meglesz Kínából a készletem, de amiket láttam azok alapján nem igazán bonyolult. Kell hozzá az Arduino IDE program, amiben majd ki kell választani az eszközt és processzor típusát meg az USB portot amivel fel lehet rá majd tölteni a lefordított kódot. Utána pedig már tesztelhető is lényegében. Persze kapcsolást is meg kell csinálni vele, ahhoz majd még lehet a PIN kiosztást még majd módosítani kell, mert én most Arduino Uno-hoz írtam a kódot, amin több ki és bemenet található mint a Nano-n.

Egy gyors videó ami megmutatja, hogy miként tudod feltölteni és használni a programot: videó. Én is felraktam, és tényleg nem bonyolult.
(#70232) Frankye válasza PepeNoFear13 hozzászólására (#70230) Válasz Vas, 18:31
Ha nem boldogulsz, keress meg privátban, szívesen segítek.
(#70233) PepeNoFear13 hozzászólása Válasz 5:54
Köszi szépen!
Lapozás       3/3
Frissek
  2024. Szept, 16. Hé
21:01:02
  Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt
Hirdetés