Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       110/436    
(#20148) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#20139) Válasz Júl 31, 2013
Egy mezei sebességmérö - mutato meg km számláló ( amikor a buszt gyártották még nem kellett a tachográf - ami irja is a pillanatnyi sebességet ezért abba ora is van).


(#20149) zsolesz74 válasza jagdheTTzer hozzászólására (#20142) Válasz Júl 31, 2013
Idézet:
„Kicsit kellemetlenűl érzem magam,mondhatnám lelkiismeret furdalásom van, mert csak az én hozzászólásomra indult el a vita.”

Na ne szórakozz má'!

Egy normális közösség részét képezi a vita! Sőt csak a vita és az ellentétes érvek ütköztetése visz előre.

András amikor belinkelte Gábor két hozzászólását kb 9 hónap differenciával, jól mutatja, hogy egy adott témában is változhat az ember véleménye, és ez szerintem nagyon jó!
(és itt nem a politikusok vélemény változásáról van szó, hanem műszaki szakikéról)

Ha mindenben egyetértés lenne, akkor baromi unalmas lenne ez a topik is! És előrébb sem jutnánk!

Gábor is említette, hogy beszélgettünk egy témáról. Nem akarom leírni, mert privát volt, de a lényege is valahol erről szólt! Kell a fejlődés és a gondolkodás módban, véleményben a változás, mert ha nem így fejlődtek volna a modellvasutasok, tartok tőle még mindig órarugó meghajtású cuccokkal játszhatnánk. És akkor pl én biztos nem lennék modellvasutas.

András, Gábor nagyon jót beszélgettünk, örülök, hogy személyesen is megismertelek titeket.

FriTTz téged sajnálom, hogy nem találtalak otthon, papa gondolom átadta a szerzeményeid.
bár féltem, hogy kivág a cuccokkal együtt

Zsolt nagyon szívesen vittem.

Na de elég a kesergésből és a további vérszívásból! Előre fel gyerünk modellezni!
(#20152) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#20141) Válasz Júl 31, 2013
E társasághoz való kötődésem (és a hiúságom) erősebb annál, hogy csak úgy hátat fordítsak a fórumnak és a témának. Alszom egy jót, mert tényleg kemény volt az elmúlt 24 óra, aztán holnap reményteljest ép lélekkel térek vissza.
Béke.
(#20154) FriTTz válasza CSEPA.S hozzászólására (#20145) Válasz Júl 31, 2013
Úgy érzem engem nem szeret a családom!
(#20155) jagdheTTzer válasza masTTertape hozzászólására (#20110) Válasz Júl 31, 2013
Köszönöm mindenkinek a hozzászoszólást.
(#20157) jagdheTTzer válasza masTTertape hozzászólására (#20152) Válasz Júl 31, 2013
Ennek örülök és jó pihit!
(#20158) jagdheTTzer válasza wolfchild hozzászólására (#20144) Válasz Júl 31, 2013
Ez így lesz, de természetesen a cikket elolvasom róla.
(#20160) jagdheTTzer válasza zsolesz74 hozzászólására (#20149) Válasz Júl 31, 2013
Ebben igazad van, én is többet tudok a Roco rendszerröl a ma kapott válaszokból.
(#20172) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#20149) Válasz Júl 31, 2013
Kicsit off-ocska:
1972-ben kezdtem egy TT start szettel, ami sokunknak is volt, egy kék színű, fix áramszedős, kéttengelyes villanymozdony + 3 teherkocsi. Ebből indulva kezdtem el már akkor kajtatni a szakirodalmat, és igen, akkor még volt idehaza is, habár kevés, de a zsebpénzemet gondolkodás nélkül adtam ki 1975-ben Gerhard Trost könyvéért. Innen indulva építettem anno két terepasztalt, valahol az elsőről vannak még f-f képek, majd szkennelek alkalom adtán. Aztán szünet következett úgy 1987-től, mert mindent lekötött a repülés. 1996 körül ütötte fel nálam újra fejét a "kórság". Aztán elkezdte a műhely is. Ma már jókat mosolygok a V&M-ben megjelent első írásaimon is. A DCC-re is úgy néztem, mint ami nekem soha nem kell majd, mert minek is? A honlapomon - meg a Vasút & Modellen is - fennt van a CSM130AN fékező modul, meg a leírása is, kapcsolási rajzzal. Ez azért született, mert dacosan azt mondtam, hogy kizárt, hogy analógban nem lehet megcsinálni a rendes megállást, csak digiben. Aztán én is ROCO LokMaus2-vel kezdtem a digizést. Kölcsönben volt egy ideig MultiMaus is, tapasztalatból tudom, hogy mi a rákfenéje, nem véletlenül fújom ezzel kapcsolatban a magamét, a saját káromon tanultam, ettől szeretnék pár embert megóvni. Az évek során gyűlő tapasztalatok nagyon-nagyon sokszor változtatják az ember véleményét. Én is favorizáltam sokáig a Trix Mobile Station vezérlőt a ROCO-val szemben, de ma már nem teszem. Ugyan pár dologban több, mint a ROCO MultiMaus, de nálam már negligálja, hogy gyakorlatilag nincs rövidzárlat elleni védelem benne . Egy polarizált váltó felvágásakor elszálhat a végfokozat az erősítő részében. A méregdrága Mobile Station2 is ugyanilyen, tetézve, hogy minden bekapcsoláskor Märklin formátumban indul, akkor is, ha korábban átállítottad DCC-re. És ez akkor is így van, ha a készülék házán Trix felirat virít.

Szóval! Változunk mi is, én is. Anno én hallani sem akartam a digitális vasútmodellezésről , ma már meg hangszoftvereket írok...
(#20177) DinoTT válasza CSEPA.S hozzászólására (#20145) Válasz Júl 31, 2013
Ha már senki nem a gyűjteményéről ír akkor itt a tavalyi tortám amit családomtól kaptam.

PC090046.JPG
 
(#20179) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20172) Válasz Aug 1, 2013
Ez itt nem is annyira off!
(#20181) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20172) Válasz Aug 1, 2013
Nekem is van rengeteg kifogásom egyik másik termék ellen, de föleg az képes nagy szélsöséges gondolatkra serkenteni, amikor jol ismert jelenségeket ignorálnak a nagy gyárak és az igy született dolgot csucstechnikának kivánják eladni.
Ilyen az emlitett rövidzár védelem hiánya, de ilyen az is, amikor hülyén van megoldva - csak a ujrainditássl vagy gombnyomásra indul ujra. Aki ilyet kiötlött magábol annak soha az életben nem volt modellvasut a kezében.
De idetartozik a modellek meghajtása is - ismerjük a szerencsétlen TT-s T435/V75-s balsorsát. Azon kiprobáltak mindent, ami rossz volt. (a jo megoldás csak mostanában, jo 40 év után jött össze. A rossz megoldások is ismertek voltak már sok évvel az elsö konstrukcio elött - ha valaki olvasta a korabeli irodalmat.
Az elektronikában ( amihez látszolag a modellgyártok többsége nem igen ért ) hajmeresztö konstrukciok bukkannak fel designos dobozokban jol elrejtve, átverve a vevök jelentös részét. A rossz konstrukciokat méregdrága marketinggal nyomják és gyakran nehezitik meg minöségi termékek megmaradását a polcokon. Hogy a szerencsétlen modellezö ne jöjjön rá a turpiságokra, felgyorsitják a fejlödést, igy mire ugy ahogy megismerkedünk egyik másik cucc csinjával binjával, már jön a maszlag az ujabbrol, természetes uj funkciok tömegével és eszünkbe sem jut, hogy az alapok nagyon ingoványosak (nincs, vagy rossz a védelem, vagy féltucat gombot kell kezelni a 100 oldalas menüben, hogy bekapcsoljnk egy fogyasztot stb. A szabályozatlan táprol már ne is beszéljünk. Alapfeltétel szinte minden elektronikai cuccban.

(#20190) jvnd válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20172) Válasz Aug 1, 2013
Akkor reménykedhetek, hogy a RailCom-mal kapcsolatban is megváltozik az álláspontod........
(#20192) TTGuszti hozzászólása Válasz Aug 1, 2013
Sziasztok!

Le "SCARM"oltam magam
Köszönet még egyszer azoknak akik felhívták a figyelmem a progira. Egyszerű, jól kezelhető és nagyon gyorsan lehet vele haladni. Ráadául nem kell a fél szobát szétpakolni ahhoz, hogy azember csak úgy saját kedvére szabadjára engedje a fantáziáját és rakosgassa vágányokat ide-oda.

Csatolom életem első kész SCARMOS pályrajzát.

HANGSÚLYOZOM ez nem terepasztal vagy pálya terv ez csak játék és a progi használatának gyakorlása egyenlőre még csak 2D-ben.
A korábbiakban beszélgettünk arról hogy mennyire kell pontosan illeszteni a vágányvégeket. Nos tapasztalatom szerint a progi nagy előnye éppen az, hogy az adott vágánykészlet anyagából könnyen kisakkozható, hogy milyen elemeket kell összeilleszteni ahhoz, hogy a pálya minden pontján pontos legyen az illeszkedés. Ha két vágány végén a szürke nyilak látszanak az pontatlan illeszkedést jelent és hiba. Bármely vágányrendszer adott méretű és szögű elemekből áll (flexi term. nem) és az egyes elemeket a tervezők annak idején úgy méretezték, hogy a geometria egyszerű szabályaiból adódóan mindíg össze lehet hozni a pontos illeszkedést csak meg kell találn a megfelelő elemeket ehhez.

terv.jpg
 
(#20193) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#20181) Válasz Aug 1, 2013
Idézet:
„Az elektronikában ( amihez látszolag a modellgyártok többsége nem igen ért ) hajmeresztö konstrukciok bukkannak fel designos dobozokban jol elrejtve...”

Adott egy neves gyártó, amelyik OFF méretben kiadott egy gyönyörű gőzöst, ami méltán lett az éve modellje, valóban nagyon szép, a bajor G4/5-ös. NEM651 DCC előkészítés, ahogy a nagykönyvben meg is van írva, látszólag semmi baj. Szénimitáció lepattint, vakdugó ki, 6 tűs dekóder be, szénimitáció vissza. Mehet is a digi üzem. Mozdonycímzés, próbamenet. Nagyon lassan veszi fel a dekóder a parancsot, majd, ha megindult, többé nem vesz semmilyen parancsot, csak vészleállításra áll meg. Dekóder ki, mert "rossz", másik dekóder be, jelenség ugyanez. Két egyformán rossz dekóder nincs! Nálam is ezt produkálta a műhelyben. A hiba:
1: a DCC sínjel a dekóder aljzat 4. lábára közvetlenül megy, a jobb sín a 3. lábra viszont egy soros fojtótekercsen keresztül!
2: a motorra vezető 1-es láb egy 330nF kondenzátorral le van kötve a 3. lábra, vagyis a sínjelre, a motor második lába, a 2-es pedig egy másikkal a 4 lábra.- Vagyis a néhány kHz-es DCC jelet egy-egy kondival bevezették a nagyfrekis PWM jelet szolgáltató motor kimenetre. Zseniális! Csoda, hogy a dekóder egyáltalán túlélte... Feleslegeket kiírtottam az SMD NYÁK lemezről, és helyreállt a béke DCC üzemben is. Hogy ezt Nürnbergben hogy' gondolta az egyik legnagyobb márka a szakmában, azt nem tudom...
(#20195) kaTTonai válasza CSEPA.S hozzászólására (#20145) Válasz Aug 1, 2013
Szia!
Köszönöm szépen!
Szeret a család bennünket és a "beTTegségünket"!!!!
A Szülinapi meglepimet is nem sokára lefényképezem és felteszem...
Üdv:Miki
(#20196) sunocske válasza TTGuszti hozzászólására (#20192) Válasz Aug 1, 2013
Ühh, jól kitöltötted a rendelkezésre álló teret!

De azért szép
(#20197) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20193) Válasz Aug 1, 2013
Idézet:
„Nagyon lassan veszi fel a dekóder a parancsot, majd, ha megindult, többé nem vesz semmilyen parancsot, csak vészleállításra áll meg.”

Ugyanezt tapasztaltam egy (talán PIKO) Herkulesnél is, még az erzsébetligeti kiállításon. Vakartuk is a fejünket rendesen, hogy ezt most így hogy...
(#20198) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#20197) Válasz Aug 1, 2013
Szép és nyugodt napot mindenkinek!

HA nem mondok hülyeséget, a Piko gépeknél alapvetően van egy-egy kerámia kondi párhuzamosan és sorosan is a motor kapcsain. Nálam sokszor ez bizonytalanította el a dekódert. A soros szerintem kuka, aztán hátha.
De Csíkos majd kijavít.
(#20199) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#20198) Válasz Aug 1, 2013
Hát sorosan nem igen lehet, mert akkor a motor meg sem moccanna, persze a párhuzamos hidegités is sirba tud vinni több dekodért.
(#20200) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20193) Válasz Aug 1, 2013
Idézet:
„márka a szakmában, azt nem tudom... ”

Szerintem ök sem nagyon.....
(#20201) masTTertape hozzászólása Válasz Aug 1, 2013
És egy gondolat még a Roco Multimaus-os témához.
Nekem előbb volt Trix Mobile Station, ami az akkori igényeimet bőségesen kielégítette, hisz nagyon kezes volt az a mennyiségű grafikus infó, amit megosztott velem a kijelző. Könnyű programozás, viszonylag egyszerű váltás a modellek között és a korábbi paramétert tudta tartani átváltás után is.
Ezután került a kezembe a Roco cucc, csakis azért, mert a szaküzlet, akiknél segédkeztem, ezt preferálták. Érdemes volt megtanulni. A faék egyszerűségű kezelői felület és a logikája zavart, de rá kellett jönnöm, hogy a teljesen kezdőnek éppen ez a megoldás kell. Az egy dolog, hogy tud váltókat is kezelni, de erre akkoriban nem volt szükségem.
Tehát az első körben történő választás ezért esett erre.
Ha már az ember egy kicsivel többet szeretne, akkor érdemes távolabbra nézni, mint a Multimaus.
Egy érdekesség: a Digitools legújabb dekóderei közül a legfrissebb firmware verziót nem szereti a Trix MS, viszont imádja a Roco Multimaus. Az eggyel korábbi verziószámú DT dekóder viszont kommunikál a Trix-szel. Ez egy érdekes menet, érdemes elgondolkodni az okain.
Ezek után egy jóbarátom jóvoltából megismerkedtem az Esi EcoS rendszerével és épp az elmúlt 9-10 hónap döbbentett rá a rendszer és rendszer közti alapvető különbségekre. Pro és kontra egyaránt. Megkedveltem az Esu-t, megismerve az összes baját is ezáltal.
Azóta - főleg a szerviz elvárások miatt - lett egy Esu Lokprogrammer eszköz is, amivel számítógépen keresztül lehet piszkálni minden olyan paramétert, ami akár már fejlesztői szinten is fontos. (lásd hangprogramozás). Igaz, hogy a saját dekódereit teljes kibontásban kezeli, de az idegen gyártótól érkező eszközt is értelmezi és engedi programozni, "not an esu decoder" megjegyzéssel.
Nos mindezek ismeretében már egy Roco MM set már történelemnek számít az én értékrendemben, de mint ahogy az embertársainknál is meg kell tanulnunk, úgy az eszközeink terén is a megfelelő helyen kell tudni kezelni őket/azokat és akkor nincs probléma velük.
(#20202) TTGuszti válasza sunocske hozzászólására (#20196) Válasz Aug 1, 2013
Ahogy írtam csak a progi lehetőségeti próbálgattam no meg gyakoroltam vele "kicsit" .
(#20203) TTGuszti válasza kaTTonai hozzászólására (#20195) Válasz Aug 1, 2013
Engem továbbra is a géptér kidolgozottsága és beltartlama izgat igazán! Még egyszer Bolodog szülinapot!
(#20206) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#20201) Válasz Aug 1, 2013
Pontosan erről beszélek én is.

Amúgy, ha valakinek nincs annyi pénze, hogy 300Euro-t tudjon kiadni egy profibb vezérlőre, akkor érdemes jvnd kolléga által készített központot megszaglásznia. Árához képest igen sokat tud.
(#20207) kaTTonai válasza TTGuszti hozzászólására (#20203) Válasz Aug 1, 2013
Szia!

A beltartalommal semmi gond az elvárásoknak megfelelő!!

"Minőség és mennyiség nem számít,csak sok legyen és jó!!!!"

Üdv:Miki
(#20210) jagdheTTzer válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20206) Válasz Aug 1, 2013
Arról majd én is kérdeznék tőled ha eljutok hozzád holnap.
(#20211) kaTTonai hozzászólása Válasz Aug 1, 2013
SziaszTTok!

Az új Eaos vagonjaimbó szeretnék egyet felszerelni BTTB kengyeles kapcsolóval...
Miként lehetne megoldani?

Ha valaki tudna segíteni,ne kíméljen!

Üdv:Miki
(#20212) kaTTonai hozzászólása Válasz Aug 1, 2013
Lemaradt egy "l"...
(#20213) Gashpy válasza kaTTonai hozzászólására (#20212) Válasz Aug 1, 2013
Ha elküldesz egy hozzászólást, akkor a "Válasz" mellett megjelenik egy időre a "Módosítás". Ha erre kattintasz, akkor a hozzászólásodban pl. pont az ilyen elírásokat, vagy esetleg lemaradt gondolatokat tudod pótolni, javítani.

Így nem lesz végtelen hosszúságú a fórum


Jövő hét második felében nagy valószínűséggel B.sztgyörgyön leszek, akkor tudok neked vinni ilyen kapcsolót, ha addig nincs más megoldás.
(#20215) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#20211) Válasz Aug 1, 2013
Miki,

Szerintem a megoldás végtelenül egyszerű.
Az alábbi változatokból választhatsz:
1. keresel egy szaküzletet, ahol árulják. Példa: VMC - bttb kuplung
megrendeled ezt a 10 db-ot és akkor a későbbiekre is lesz.
2. ha csak egy, vagy két db kell, akkor szólsz nekem, vagy bárkinek, akinek van és elküldi neked. Postával együtt a 2 db kb. harmadába lesz, mint a 10 db. bolti ára. Meggondolandó.
3. ha netán valaki éppen arra jár és van is nála és meg is válna tőlük szívesen, akkor max egy sörödbe, vagy egy kóládba kerül.
4. valaki csak ezért, csak ezzel a két kapcsolóval autóba vágja magát és elviszi neked a nyugati végekbe, vagy fordítva: te jössz fel ilyenekért Pestre.

Nos melyiket választod?
(#20216) FriTTz válasza kaTTonai hozzászólására (#20211) Válasz Aug 1, 2013
Én majd megyek arra, ha addig ráér!
Bár nekem nincs, de elviszem szívesen.
(#20220) DinoTT válasza kaTTonai hozzászólására (#20211) Válasz Aug 1, 2013
Szia,

Nem tudom pontosan merre laksz, de szombaton Nagykanizsa valamelyik terén dolgoznak a kollégáim. Ha érdekes lehet a dolog keress meg emailben.
(#20232) Gashpy válasza DinoTT hozzászólására (#20220) Válasz Aug 1, 2013
Zalaegerszeg jobb neki... (Ha jól emlékszem segédanyag nélkül, akkor Nemesapáti...)
(#20245) lakasi hozzászólása Válasz Aug 2, 2013
Egy elrettentő példa az egyik fő TT beszerzési helyről:

Verpackung und Versand
Artikelstandort: 33334 Gütersloh, Deutschland
Versand nach: Weltweit
Ausgeschlossen: Ostfriesische Inseln, Nordfriesische Inseln, Ostseeinseln, Afrika, Asien, Mittelamerika und Karibik, Naher Osten, Nordamerika, Ozeanien, Südostasien, Südamerika, Albanien, Andorra, Bosnien und Herzegowina, Bulgarien, Estland, Finnland, Frankreich, Gibraltar, Griechenland, Großbritannien, Guernsey, Irland, Island, Italien, Jersey, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Malta, Mazedonien, Moldawien, Monaco, Montenegro, Norwegen, Polen, Portugal, Rumänien, San Marino, Schweden, Schweiz, Serbien, Slowakei, Slowenien, Spanien, Svalbard und Jan Mayen, Ukraine, Ungarn, Vatikan, Belarus (Weißrussland), Zypern, Postfach, Packstation

No akkor kinek is akarja eladni!!?? - inkább tartsa meg és legyen boldog vele, de ne hergelje az egész világot.

(#20248) Frankye moderátori válasza hamel hozzászólására (#20246) Válasz Aug 2, 2013
Ennek a helye inkább itt van, ezért át is tettem.
(#20251) wolfchild válasza lakasi hozzászólására (#20245) Válasz Aug 2, 2013
Szerintem írj neki egy üzenetet, hogy szállít-e, ennek ellenére ide, és ha igen mennyiért?!

Nekem eddig mindenki hajlandó volt elpostázni, persze ehhez tudni kell, hogy ezen a piacon több mint 100 adás-vétel után is 100%-os vagyok.
(#20254) TTGuszti válasza lakasi hozzászólására (#20245) Válasz Aug 2, 2013
Mivel hosszú kihagyás után aktivizálódtam úra, számomra a
Idézet:
„az egyik fő TT beszerzési helyről:

megjelölés sajna nem egyértelmű, viszont annál inkább érdekel, adjátok meg kérlek ,hogy hol taláható ez a beszerzési forrás (www.?????)
(#20255) BR95 válasza TTGuszti hozzászólására (#20254) Válasz Aug 2, 2013
Ha jól sejtem, ebay.de.
(#20256) zsolesz74 hozzászólása Válasz Aug 2, 2013
Egy csomóan nem szállítanak Magyarországra! DE CSAK PAPÍRON.
Aztán megy a levél, hogy vinném a boltot és mi mennyi. És láss csodát!

Ettől függetlenül ez így nevetséges és szánalmas.

Tanulhatna a sokat szidott kínaiaktól, ők legalább ismerik a Worldwide szó értelmét és jelentését is!
(#20257) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#20215) Válasz Aug 2, 2013
Szia!


Gashpy kolléga megoldotta a dolgot,ha minden igaz jön hozzám el is hozza!

Köszönet a segíTTségért!

Üdv:Miki
(#20258) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#20213) Válasz Aug 2, 2013
Szia!

Nagy tisztelettel várom Kigyelmedet!

Üdv:Miki
(#20259) lakasi válasza TTGuszti hozzászólására (#20254) Válasz Aug 2, 2013
Természetesen az e-bay.de, a hirdetői cím is arra utal. A konkrét termék nem érdekel, de arra fortyantam fel már korán reggel, hogy meghirdet valamit „weltweit” – azaz a célországokat tekintve globális eladásra, aztán a következő sorban már a kizárt országokat jelzi. Ebben meg felsorol Németországon kívül gyakorlatilag mindenkit.
Van persze sok olyan német eladó, aki ilyen-olyan oknál fogva nem kíván külföldre eladni, de akkor azt úgy jelzi. Ebben persze lehet, hogy a program is ludas, mert amikor felteszi a portékáját – egy lehetséges opcióként (lehet, hogy már elsőre) a „Csak Németországba” is megjelenik mint eladási célország. Erre a németek közül sokan nem is figyelnek. Wolfchild-nek igaza van – én is vásároltam már több terméket olyan némettől, aki eredetileg csak saját hazájára hirdetett, aztán rákérdezésre természetesnek vette, hogy Magyarországról is licitálhatok. Ilyenkor célszerű tisztázni a postaköltséget is, mert az bizony 5-30 euró között is mozoghat a biztosítás, szállító cég függvényében.
Ha weltweit a lehetséges desztináció, akkor, ha a keresés elején már beállítod Magyarországot, vagy regisztrálsz és ott ugye magyarországi címet adsz meg, akkor minden további keresésnél automatikusan mutatja a postaköltséget is. Ha még ráadásul PayPal-lal lehet fizetni, az a leggyorsabb, legegyszerűbb vásárlás.
(#20260) masTTertape válasza TTGuszti hozzászólására (#20254) Válasz Aug 2, 2013
Szia Guszti,

Láttam a másik fórumon is a beköszönésed. Meglepődtem, hogy a topik elköltözését ismertető hozzászólásokat nem moderálták ki az azokat beírókkal együtt, ezek szerint tényleg lapátra került a mi Voldemortunk, azaz Murder Incorporated...
Szerintem a lényegi diskurzust iTT találod meg.

Nos igen. Sok gyűjtő számára a fő TT-s beszerzési forrás az e-Bay, tehát a példa onnan ered. Mely igencsak felháborító. Lehet, hogy a jóember mégsem a worldwide szót akarta beírni.

Egyébként én is csatlakoznék a pozitív megtapasztalókhoz, hogy amennyiben rákérdezünk, hogy van-e lehetősége ide is szállítani, akkor az esetek 90%-ban segítőkész választ kapunk.
(#20262) róbertke válasza lakasi hozzászólására (#20259) Válasz Aug 2, 2013
Franciaországból vásároltam én is úgy, hogy értékesítési területnek csak Franciaország volt megjelölve. Jött-ment egy-egy levél, s még az eladó köszönte meg, hogy felhívtam erre a hibára a figyelmét --- másnapra az összes hirdetését kijavította "partout dans le monde" szövegre. Egy hét múlva megérkezett a vásárolt Jouef kocsi egy bónusz mozdonnyal ....
(#20267) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#20260) Válasz Aug 2, 2013
Sőt!

Annyit még hozzátennék, mivel jómagam nem értem a német nyelvet, így kivétel nélkül az összes német eladóval angol nyelven is sikerült nagyon egyszerűen lebeszélni a dolgot. (Úgy látszik odakint talán többen beszélnek idegen nyelveket)

Az sem okoz gondot, ha épp le van beszélve a postaköltség, de Magyarország nincs a célországok között, ilyenkor ugyanis az e-bay nem engedi, hogy kifizesd, mivel a postaköltség nincs megadva.

Innentől meg csak egy szomorú levél az eladónak, hogy te szeretnéd, meg fizetnél is csak a címed más*, hidd el elküldi. Egy pillanat alatt javíthatja a paypal-os árat, és ha jattolsz rendesen akkor nem lesz gond.

* Gyomorfüggő kis praktika: Ha előadod a szegény keleti EU-s rokont, akkor könnyen lebeszélheted, hogy ne a 17-30 EURO-s DHL-es csomagot küldje, hanem a sima Bundespost-al küldje 5 EURO-ért. (Az ilyen csomagot a postás házhoz viszi, de nem a sima, hanem az autós, ha nem vagy otthon kapsz egy cetlit, hogy a postán átveheted.)
(#20269) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#20267) Válasz Aug 2, 2013
Egyet ne tévessz szem elöl a Bundespostot több évvel ezelött megvette a DHL, igy Németorszagbol csak DHL-l, meg egy sereg magáncéggel lehet postát küldeni. Sokszor keverik a DHL gyorspostával ( Kurier) és a sima DHL postával.
(#20270) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#20269) Válasz Aug 2, 2013
Továbbá, ha azt mondja, hogy DHL-lel küldi a csomagot Németországból és kb 17Euro a postaköltség, akkor tuti a magyar posta fogja kézbesíteni és tracking numberrel jön, tehát regisztrált és nem fogja senki ellopni.
Mondjuk ha rendelek akkor olyan értékben, hogy ez az összeg már nem fog fájni. Annál inkább, ha elveszne.
(#20271) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#20269) Válasz Aug 2, 2013
Igazából, nekem teljesen mindegy, hogy ki kit, vagy mit vesz meg, de hidd el hogy egy kb. 16x16x10 (cm) csomag, amibe egy mozdony és pár kocsi belefér 8 EURO -ból itt van, méghozzá elsőbbségi és légiposta. (a súly miatt nem épp 5 EURO ez a csomag.)

U.i.: Igaz nem Bundespost, hanem Deutsche Post.


DSC01331.JPG
 
(#20272) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#20267) Válasz Aug 2, 2013
Igen, nekem is sokszor ott akadt el a dolog, hogy nem tudtam fizetni, mert nem volt postaköltség. Több levél, több nap, majd a túloldalon ennyi: "ja, bocs, nyaraltam". Két klikk és máris megy a fizetés és itt a csomag.
A DP=DHL, itthon MPL és a magam részéről nem erősítem az amúgy is elég lesújtó véleményt a keleti végekről. Simán közlöm, hogy a 8,90-es tarifával adja fel, nem lesz semmi gond. Itthon tényleg hozza a postás (már ismer) és ha nem vagyok, akkor piros csíkos cetli. Azt inkább ne firtassuk, hogy ilyenkor a postán mit művelnek a "kedves" hölgyek. Csak annyit szemelvényül, hogy beadom az ablakon a cetlit, rajta a címem. Leteszi elém az ablakon belülre a csomagot, rajta a címem, nevem. És megkérdezi, hogy milyen címre jött a csomag... Erre én: "kedves hölgy, hát arra, amit ott lát az orra előtt a csomagon..."
A legjobb az volt, amikor a cseh rézvillamosos szetteket rendeltem meg és a 100 eurós lapos csomagot a postás lazán az ajtónak támasztotta a küszöbön és csak este, hazajövet vettem észre.

Lényeg: a szegény keleti rokon helyett nem árt karakán módon megmondani a frankót és akkor talán azonos szinten kezel minket.
Lapozás       110/436    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
8:13:52
  Jelenleg 31 fő olvassa az oldalt
Hirdetés