|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#21415) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Nohab – TT modellezők számára kultikus 019-es pályaszámmal – a mai nagyvas valóságában Kelenföldön. Külseje alapján kicsit rozoga állapotban, de még egyben.
http://nohab.lakatosfoto.fotoalbum.hu/ |
(#21430) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#21406)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Csak új van. A fiaim lehordanának a sárga fedélzet deszkáig, ha kiszedném valamelyik modellből idehaza a használtat. |
(#21435) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21430)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Hát, ha ez a megoldás! Akkor megoldjuk...
Gyerekjátékot nem teszünk tönkre, csak megjavítunk! |
(#21438) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Kedves Mindenki!
Egy nap után ismét betértem ide, mert volt valaki, aki az általam nem preferált HV üzenőfalon keresztül üzent. Látom, hogy némi polémiába kezdtetek, ezért szeretném eloszlatni a fantáziálásokból fakadó tévinformációkat.
Nem szívesen teszem, mert a személyes hisztériámon túl megfogalmazódott egy nagyon-nagyon fontos kérdés az előző hozzászólásomban, amire semmilyen érdemi válasz nem érkezett. Azt hiszem, hogy ez sokkal inkább téma kell, hogy legyen, mintsem az, hogy én személy szerint mit gondolok egy olyan frissen érkezett topiktársról, aki orbitális faragatlansággal szólt be egy köztiszteletben álló, idősebb klubtársunknak. Ha ezt sem a beszóló, sem pedig a közösség nem veszi észre (tisztelet a kivételnek), akkor nem hiszem, hogy értelme lenne bármilyen további, mézes-mázas diskurzusnak.
Tehát félreértés ne essék, nem a vicceskedős, meg a viaduktos (egyesek szerint viaduht, de így is jó) téma a probléma, hanem az elvetett sulyok.
Ettől függetlenül zajlik a munka a háttérben és éppen ezért, ennek elősegítése érdekében született meg a korábban leírt kérdésem. Mivel jelenleg ezt a topikot látogatja a TT-s közösség zöme, ezért itt volt értelme feltenni a kérdést.
Tehát ismét a téma: lehetőség lenne rá, hogy a Tillig csak a magyar TT-seknek kihozzon egy kisebb szériát, amiben eltérő pályaszámmal lenne mondjuk 3 kocsi. Ezek variációira irányult a kérdés. Ma délután jött egy újabb javaslat, miszerint legyen benne két Es és egy Eas, mondjuk 4. korszakból.
Nekem az is jó, ha itt indul meg a diskurzus, viszont bármennyire is nem tetsző az új fórum lehetősége, mégis az első, konstruktív javaslat arra érkezett meg. Ez is elgondolkodtató...
Természetesen örömmel venném az itt jelenlévő kereskedői véleményt is, hogy az ő meglátásuk szerint mennyi ráció van egy ilyen történetben.
András: természetesen, ha életképes lesz egy csak és kizárólag a TT-sek által üzemeltetett és önszabályozott fórum, akkor az első lesz, hogy a BTTB.hu-ról induljon ki. Addig csak a linkje fog oda felkerülni.
Ez ügyben kérlek, hogy beszélhessünk.
Zsolesz: látom, nem veszed a lapot. Ezért vonulok a háttérbe. Viszont magánban megírtam, hogy az ütközőid meg vannak rendelve és szeptember elsején itt is lesznek. De ha - érthető okokból - nem kívánsz velem találkozni, és gyorsan kell az ütköző, akkor keresd Ottóékat, nekik szerintem van raktáron.
Hajrá TT! |
(#21440) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#21438)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Rendben, ha hozod az ütközőket, viszem és köszönöm. (Nem volt teljesen világos, hogy miért kell a szeptemberre várni.)
Többivel már nem terhelem az itteni fórum közösségét, neked bőven megírtam mi a bajom.
Le lehet ostobázni egy egész csapatot...sőt mea culpa sem kell!
Maradok tisztelettel híved, de többekre ráfér az önvizsgálat! A kivonulással meg nem oldasz meg semmit!
Sajnálom! |
(#21441) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Direkt nem Gábor hozzászólásához "válaszolok", hanem újat nyitok.
Egy pillanatra úgy teszek mintha hülye lennék, és név nélkül osztom meg a véleményem az itt korábban elhangzottakról, igyekszem rövid és lényegre törő lenni, így a tőmondatok az alábbiakban nem a neveletlenség és a gyerekszoba hiánya.
1. Szerintem semmi olyan nem történt amire így kellene reagálni. (Bakterházban volt erre egy jó mondat. "ilyen zenebonát csapni, nagy semmiség miatt")
2. Könyörgöm, ennyire ne legyünk már Magyarok. Nem kellene a széthúzást erőltetni. Tudja már mindenki az a k*rva békát lenyelni.
3. Minden tiszteletem az "öregeké" legyen az akár szakmai "öreg", akár csak simán idős ember, vagy egyszerre a mindkettő. De ha már olyan "nagy öreg" akkor tudhatná, hogy ha egy társaságból kivonja magát és külön új útra lép, akkor sokan követni fogják, és az amúgy kevés azonos érdeklődésű ember klikkesedni fog, így meg aztán "szakmai" rész látja kárát.
4. Szerintem célszerű lenne ego-ból picit visszavenni, toleranciára egy pici gázt adni, és elsiklani olyan dolgok felett amik ha úgy is érezzük hogy zavarnak, azért nem feltétlenül ránk vonatkoznak.
Uraim, arra kérek mindenkit, ne ziláljuk szét, az amúgy sem népes mezőnyt, próbáljuk meg inkább az ellentéteket feloldani, és folytatni a kellemes csevegést, néha lazábban, néha szakmaibban.
(Mielőtt bárki leszedné a fejem, nem egy személynek szólt a fentebb említett pár sor, hanem az összes érintettnek.)
Ha én rendezni tudtam a dolgaimat, az itteniekkel, egészen biztosan másnak is sikerülni fog.
De ha bárki is úgy érzi, hogy ez számára nem vállalható, mert az ellentét kibékíthetetlen, akkor hajrá, sz*rjunk a közös asztal közepére, és cs*sszük szét ezt a társaságot, hiszen ez a Magyar virtus. (Ha az én tehenem, akkor a szomszédé is.)
Béke... |
(#21445) FriTTz válasza derekk hozzászólására (#21414)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Van nekem is egy ősrégi sárga!
Tudsz nekem segíteni? |
(#21447) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#21441)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Egyet értek veled a Magyar virtust kivéve melynek széthúzó eredete nem hazánkból ered hanem "Európa" magyarellenes politikai "neveléséből", de ez nem idevaló téma!
Van vaj az én fülem mögött is (ez honnan eredhet?), de igyekszem magam visszafogni s tisztelni kort és a tapasztalatot!
A szellemi TTőkét tartsuk egy helyen szerintem. |
(#21450) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
SCARM és Wintrack fanok figyelmébe ajánlanám egy kollégánk munkáját, innen a szomszédból! Ugye anno egy sima TT pálya elvileg összeállíthatatlan, mert nem jön ki a geometria.
Na ehhez képest:
tessék csak nézni!
Remélem piltdown kolléga nem haragszik meg. |
(#21451) TTGuszti válasza wolfchild hozzászólására (#21441)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Egyetértek Veled és tegnap lényegében ugyanezt írtam le én is. Megnéztem az új fórumot és őszintén szólva kezdem az egészet ami itt körülöttünk kialakult nem érteni.
Az új fórumon az egyik hozzászóló már zárt körű meghívásos rendszert javasolt, lehet ezt így is csinálni de az akkor nem egy nyílt fórum ahol bárki megoszthatja a véleményét a többiekkel, hanem egy zárt közösség, ami egész más mint a mostani fórum.
Teljesen egyetértek azzal is hogy az udvariasság és aemberi normák keretetit be kell tartani.
A nyílt és a zárt megoldásnak is megvannak a maga előnyei és hátrányai, mindenki el tudja dönteni melyiket választja.
Szerintem az újabb fórum létrehozása és újabb költözés a lehető legrosszabb megoldás.
MasTTertape kérlek gyere-gyertek vissza. ha valaki közülünk tényleg olyan brutálisan sértőn viselkedett Veled vagy mással akkor szerintem az illetlenül viselkedőt kell kitessékelni innen és nem Neked kellene máshová menned. Márcsak azért sem mert nincs semmi garancia arra, hogy a másik fórumra nem regisztrál be hozzá hasonlóan illetlen személy.
Megoldás lehet a moderálásio elvek szigorítása, de ha jól emlékezem az indexes fórumot épp a "terminátor" lelkületű moderátorok miatt hagytuk ott. Vagyis jó megoldás nincs, ez a kis közösség viszont a vadhajtásaival együtt is anygon jó és összességében jól működik.
MasTTertape minden tiszteletem a Tiéd és nagyon sokat tanultam, tanultunk Tőled de hidd el most hibát követesz el, tudom, hogy határozott személyiség vagy ezért nem adhatok Neked tanácsot és ehhez nincs is jogom, ezért fogadd meg kérlek egy nálam sokkal tapasztalatabb topictársunk tanácsát, akit itt és most szó szerint idézek:
"Nem újkeletű és egyáltalán nem mozgalmi kitétel, hogy "egységben az erő". Úgy látszik, hogy ezt kicsiny hazánkban még nem tudják." (forrás: 2011. július31. MasTTertape blogja).
Kérlek engedd ki a gőzt és gyere vissza közénk.
|
(#21452) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#21451)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Én is megnéztem a másikat, de egyelőre úgy döntöttem, hogy regisztrálok be. Ennek okát már valaki leírta: konkrétan nekem sincs időm ennyi fórumot követni, ez képtelenség.
Idézet: „Az új fórumon az egyik hozzászóló már zárt körű meghívásos rendszert javasolt...”
Na ez szerintem egy égbekiáltó csacsiság. Egy fórumnak akkor van értelme, ha az nyilvános, és bárki bővítheti belőle ismereteit. Ha bezárjuk, akkor olyan belterjessé válik, mint a MAVOE, és elmegy mellette az idő. De, ha valakinek erre van igénye, akkor tessék, csinálja, csak értelme nem lesz hosszú távon, és ebben én soha nem leszek partner. Ezt kéretik megérteni.
Idézet: „Teljesen egyetértek azzal is hogy az udvariasság és aemberi normák keretetit be kell tartani.”
Ez így van! A nicknév mögött mindig van egy ember, akinek kijár a tisztelet! Mondjuk, ha olyan az "adjonisten", akkor meg el kell zavarni...
Idézet: „...ha jól emlékezem az indexes fórumot épp a "terminátor" lelkületű moderátorok miatt hagytuk ott...”
Konkrétan azért, mert a Kapu folyóirat netes verziójának főszerkesztője, mint moderátor elkövetett egy kapitális hibát, szembement az index saját szabályaival is (már a név választásával is!), és ahelyett. hogy beismerte volna, amikor szóltunk, a többi modi is elkezdte a mundér becsületét védeni és ezzel szétverte a teljes ottani fórumot. Csak illusztrálásként: 12 év alatt született információ mennyiség, többszázezer érintett hosszászólás, és technikai, modellezési információ semmisült meg, vagy vált gyakorlatilag kereshetetlenné azon a portálon, és nem csak a TT-s topicon!
Végezetül: ugyan született egy hozzánk képest itt újonctól egy szerencsétlen hozzászólás, de ez nem baj. Megváltozni, felvenni a módit és a tempót nem nekünk kell, hanem annak, aki érkezett. Gábor szerintem is túlreagálta a dolgot, ezt tegnap a műhelyben mondtam is neki, de a döntés az övé. Ettől mi még tartjuk kontaktot, megkockáztatom, hogy a baráti viszonyt is, ami évek alatt kialakult. Túl kicsi ez a világ...
Pláne, hogy az inkriminált hozzászólás célzott személye sem vette szívére a dolgot, lásd a válaszát az újoncnak, így egy kicsit én sem értem a reagálást.
Alapok (nem Neked, TTGuszti):
1: aki jött, az mondjon előbb jónapot!
2: ha Rómában vagy, tégy úgy, mint a rómaiak.
Részemről a témát én lezártam, és javasolom, hogy erre már ne koptassuk a billentyűzetet.
István |
(#21453) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21452)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Egyetértek! |
(#21454) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21452)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Szerintem itt teljesen a tengeralattjáro betegség (morbus nautilicus) tünetei állnak fenn.
Egyesek meg nem valok tengeralattjáro matroznak.
Néha jobb egy kis idöre elhallgatni, vagy csak szépen olvasgatni, a hatása biztos, mint a Burgo féle hashajtónak.
|
(#21457) bgfTT54 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21452)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Én csak olvasok és tanulok (még mindig, pedig haTTvan közelében értem), de teljesen egyetértek a leirtakkal. Meg kell ezt gondolni, hogy kell-e három helyre szétszórni ezt a közösséget. |
(#21458) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Tisztelt úri közönség! (Rejtő után)
Remélem nem bántok meg senkit (távol álljon tőlem) és sajnálom a kialakult helyzetet (legalább annyira mint más ha nem jobban), de egyszer már tényleg le kéne ülnünk sörözni és (az itt olvasottak alapján) snapszerozni (kártyajáték, nem összekeverendő a snapsz-al) is mert játék közben igen jó bemondások születnének szerintem!
Én kinézek annyit a társaságból, különösen a korban és tudásban felettem állókból, hogy egy igen jó hangulatú kártyaparti lenne!
Tisztelttel FriTTz, kinek a nickneve a német motorja és a TT-s hobbyjának egyvelege alapján lett kiötölve.
(Igény esetén helyszínt, asztalt, széket, (Kőbányait) biztosítok!
Kártyát hozzon valaki! ) |
(#21459) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#21438)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Ha az én kereskedői véleményem számít, mindenképp érdekes lehet bármelyik szett elképzelés. Beszéltünk már erről sokszor, ha a Tillig hajlandó jóval kevesebbet gyártani mint az eddig hangoztatott minimum darabszámok akkor érdemes nekifutni. Ár és darabszám, ez a kettő a lényeg az ilyen akcióknál...
Magam részére egyet biztosan vásárolnék, és BZoli is rápályázna egyre |
(#21460) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#21388)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Szerencsére egy kolléga (áldassék a neve) berakta a galériájába a tehervagon jellegrajzokat és mint egyszerű halandó én is tudom már (majdnem) mit jelentenek a betűk melyeket oly természetesen használnak mások!
Az én véleményem rövid gondolkodás után az, hogy talán jobb egy vegyes szett mint 3 egyforma mert egy teljes szerelvény egyforma kocsikból igen költséges és így is lennének egyforma pályaszámok (bár ki az aki nagyítóval mászkál a vagonok között? ) és egy ilyen vegyes összeállítást talán a változatossága miatt is szemet gyönyörködtetőbb, de meghajlok köz döntése előtt ha Eas-t akar!
Jellegrajzok |
(#21461) lakasi válasza etwg hozzászólására (#21454)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Szerintem meg ezek a XXI. századi morbus hungaricus – magyar népbetegség tipikus tünetei, amikor már a vita csak a vita kedvéért folyik, és egy idő után már senki nem tudja, honnan is indult az egész.
Gyógyítására gyógyszerként javaslom hozzászólásod bölcs mondatát:
„Néha jobb egy kis idöre elhallgatni, vagy csak szépen olvasgatni, a hatása biztos, mint a Burgo féle hashajtónak.”
|
(#21464) wolfchild válasza hoTTo hozzászólására (#21459)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Kérdés inkább az lenne, hogy mennyi az annyi?! Mert lehet én láttam rosszul, de árat nem nagyon láttam, ha volt is ennek előzménye korábban, akkor arról lemaradtam.
Ottóéknál 2.700 - 14.400-ig vannak a tehervagonok skálázva, ha egy hármas szettet számolunk, akkor az 8.100 - 43.200-ig terjed.
Kérdés hogy a külön gyártás, az melyik irányban mozdítja el ez árat, bár gyanítom hogy felfelé, illetve, hogy a nagyker-kisker és kisker-végfelhasználó árrés elmarad, akkor ez vajon visszaejti-e annyival az árat, amennyivel a külön széria megtolja.
Igazából egy kb. ár jól jönne, annak alapján inkább lehetne dönteni. (Mert kelleni kell, ez nem kérdés, az a kérdés hogy futja-e rá. Vagy csak én vagyok legéve? ) |
(#21466) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#21464)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Igen, az előzmények kb. három évre nyúlnak vissza. Nyomai fent vannak a blogomban, de érdemes aktualizálni:
Több javaslat érkezett már a két db. Es és egy Eas kombóra. Ha Ottóék árait vesszük alapul, akkor 2 Es: 2x3800, 1 Eas: 7500.
Tehát nagyságrendileg bruttó kiskeráron 16 ezer körül lehetne tartani.
A gyártól rendelhető minimális mennyiség 250 db, tehát ebben az esetben ez 500 Es alapkocsit és 250 Eas alapot jelent. A tamponklisé létezik mindegyikhez, de az eltérő psz. miatt ezt át kell tervezni. Ennyi az össz. pluszköltség a gyártó részéről.
Szerény véleményem, hogy az egyéb nehezítő tényezők miatt lehet az ár akár 18-19 ezer is, de mindenképp 20 ezer alatt lehetne tartani.
Amennyiben tudnánk produkálni hitelt érdemlően 200 biztos igényt, akkor gyártásba tehető a szett. És nem kizárt, hogy a klub részére lenne nevesítve mindez.
Vélemény? |
(#21467) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#21466)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Egy kb. 20 ropis "különkiadás", nem egy nagy érvágás részemről abban az esetben, ha az összes széria magánkézben landol, és üzletekben nem lesz kapható.
Ha kereskedelmi forgalomba is kerül, akkor nyilván annyira nem kapkodnék a megvétellel, mert akkor ráérek később is megvenni.
Tehát részemről egyenlőre a "gondolkozom még rajta" kategória, ha majd lesznek hírek ez ügyből kifolyólag, véglegesítek.
U.i.: Köszönöm, az eddigi infókat |
(#21468) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#21467)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Az 50 db-os Yp kocsi se került "kereskedelmi forgalomba" - illetve dehogynem, Ottóéknál lehetett megvenni
Mondjuk az valószínűleg kicsit más jellegű különkiadás, mint ez lenne... Viszont az is elég hamar elfogyott, ahogy hallottam! |
(#21469) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#21468)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Szép hétvége elejét kívánok mindenkinek!
Bár MasTTertape kollega eredetileg emiles választ kért (még megkapja azt is...), ide is beírom a 2 forintos megjegyzésem.
Mindenek előtt Vidámság és rock'n'roll!
A különböző és az egyforma kocsik mellett is több érv hozható fel.
A különbözőféle kocsik változatosabbak, esetleg olyan is van benne, ami esetleg még nincs meg a gyűjteményben. Ennél még az is beleférhet, hogy az eredetileg megjelent pályaszámok maradnak. Viszont akkor semmi különbség nincs a nagy és a különkiadásban megjelent sorozat között
Vagyis véleményem szerint mindenképpen új pályaszámokra lenne szükség.
Az egyforma jellegű kocsikból álló készlet pedig inkább a valósághoz közelebbi szituációt adja, hiszen sokszor vannak egyforma jellegű kocsikból álló szerelvények.
Viszont lehetünk annyira igényesek, hogy a szeTTbe kerülő kocsik pályaszámai se legyenek egyformák! Még akkor is, ha csak nagyítóval olvasható néhányunknak. Mert többek között ettől is függhet az, hogy a minimális mennyiségben elkészült kocsik mindegyikének lesz-e gazdája, vagy valaki(k)nek a pénze csücsül benne...
Részemről elsősorban a 3 Es (2 tengelyű nyitott), majd másodsorban a 2 Es+ 1 Eas (4 tengelyű nyitott, de a most megjelent ajtókkal) kombinációt támogatom.
Bár kérdés, hogy egy nemrég megjelent modellből (mely még talán el sem fogyott mind) kiadnak-e egy új pályaszámos verziót.
Ezek a kocsik azok közé tartoznak, amelyek a nagy darabszámok miatt külföldön is előfordultak, emiatt az itthon gazdát nem lelő készletek jó eséllyel eladhatók pl. a bolgár, cseh, lengyel, német, szlovák modellezők között is... (pl. a németeknél simán elmenne 15-20 készlet...)
Természetesen a kérdés tovább fokozható, hogy IV. vagy III. korszakos kocsik legyenek... Bár a rendelkezésre álló vontatóállomány alapján a III. korszak is bőven esélyes lehetne, azonban azt hiszem, mégis inkább a IV. korszak 1975 utáni UIC-kódos, MÁV-logós kocsijai lennének a befutók.
Bár néhányan tudják, de végül leírom, hogy nekem pl. van egy 5 nyitott kocsiból álló PKP-s kocsikészletem. Jól néz ki, hogy mind más és más számmal rendelkezik. Nálam pl. ez amellett szólt, hogy megvegyem Krakkóban a kocsikat...
Szólottam...
Gashpy |
(#21475) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#21461)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Kedves István,
kérlek nézd el a kirohanásom. Tényleg nem személyed, mint inkább a hallgatásra való megjegyzésed borított ki.
Egy nick mögött bárki lehet 0-100 között, Te is, én is a közös hobbinknak (is) élünk.
Azt gondolom, hogy a beírásod és a riposztoddal mi ketten remélem akkor le is zártuk az ügyet, Gábor sajnos önjelölt grállovagként ütötte a vasat, ami eddig melegedett, feleslegesen.
Tisztelettel:
Gáspár Zsolt
|
(#21479) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#21468)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Valóban, az Yp kocsi csak az alapjában Tillig, a festés és felirat magyar termék. Az 50db hamar gazdára lelt, egy 250dbos szett jelentős része sokáig ülne valakineka polcán. Szerintem. |
(#21482) enigma válasza hoTTo hozzászólására (#21413)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Ha véletlenül tényleg elküldenéd derekk remekbe szabott Ikarus-áról készült képeket, akkor írd meg azt is légy szíves, hogy nem lenne baj, ha a gyártás elött egy kicsit közelebbről is szemügyre vennének egy ilyen buszt.
A 200-as család soha nem hordott vezető oldali ajtót, aminek a nyomait vélem felfedezni egy natúr termék kinagyított képén. A díszlécezés is egy kicsit túl mélyre került.
Bocsi, tudom, hogy nem illik más munkáját a háta mögött fikázni, de nekem mint ős Ikarusosnak a szívem csücske marad mindig a magyar szocialista ipar remeke. Megmondom őszintén, ha nem tudnám hogy Ikarus, vagy ha letakarom az elejét a képen akkor számomra inkább hajaz az ős riválisra a Karosa-ra.
Derekk! Én is gratulálok, nagyon csúcs lett az Ikarusod. Készítesz más volán társaságok színeiben is?
|
(#21483) Wartd válasza CSEPA.S hozzászólására (#21481)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Üdv Néked, Önnek!
Hopp hopp!!
Mosonmagyaróvár én iiiss!!!!!!!!!
|
(#21486) hoTTo válasza enigma hozzászólására (#21482)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Nekik hiába ecsetelnénk a dolgot, ha jól tudom, a fröccsöntő szerszám a 80-as évek elején készült, ez került hozzájuk és folytatják a gyártást, mert igény az van rá. |
(#21490) enigma válasza hoTTo hozzászólására (#21486)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Tudom, tudom...Csak szélmalom harc lenne. Még jó, hogy vannak olyan modellezők, akik ebből az alapból király buszt tudnak faragni. |
(#21491) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
MTTP: Ha a szivárványból elveszel egy színt, az még szivárvány marad, vagy valami más ??? |
(#21494) V43-1182 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
A szett kérdéshez: Én személy szerint örülök minden ilyen megnyilvánulásnak, és részemről van/lenne is igény az ilyesmire, de néhány dolgot mérlegeljünk:
Az Es sorozatból azért már megjelent több kisszériás kiadás (modelkitt-több is, Enyedi Laci festés stb).
Eas sorozat nem annyi (Nekem csak egy van), illetve abból most kaptuk a tillig jóvoltából a 15256 kocsit (volt a 15234? is).
Azaz inkább akkor az elosztáson/típuson kellene gondolkodnunk: Inkább fordított darabszámban (2 Eas, 1 Es), vagy valami egyedibb festésűt kérnénk (fényképet nem bogarásztam) pld az AL-CU-Fer festésűt vagy voltak a cukorrépa fordás kocsik valami ilyesmi bónusz felirattal.
A típuson: hála a jó égnek azért mostanában igen szépen jönnek a MÁV-os festésű kocsik de esetleg nézni valami olyasmit amely (megközelítőleg) hajaz valamely kocsitípusunkra és a két Es helyett ilyesmit becsempészni a szettbe (Tcs, az önürítős vagonok vagy merjek nagyot álmodni ott a 2011 formaújdonsággal a Tagps-ra hajazó 15350) |
(#21495) lakasi válasza zsolesz74 hozzászólására (#21475)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Kedves Zsolt!
Azt hittem a dolog már nyugvópontra jutott. Hogy ne untassuk a többieket személyes ügyekkel, a válaszom röviden:
Ami a tartalmat és a stílust illeti az elvárásaink lehetnek különbözőek a fórummal kapcsolatban. Van helye a vidámságnak és a humornak is, de a hangsúly a topikon legyen, különben tényleg nevet kell változtatni. Hogy egy klasszikus mondást idézzek: „A krumplileves az legyen krumplileves!” Ez a súlypont az én megjegyzésem idején erősen eltolódott. A netes fórum pedig olyan, mint egy nagy virtuális társalgó. Néhányan beszélgetnek, de azt, hogy miről és hogyan, azt sokkal többen hallják (olvassák). Ezért mindenkinek van felelőssége abban, hogy mit és milyen stílusban mond.
Ebben a topikban többször is elhangzottak bírálatok saját építésű modellekről, terepasztalokról, fotók, videók minőségéről, sőt helyesírási hibákról is, és mindez a jobbítás szándékával. Te is világossá tetted, hogy milyen típusú topiklakókat nem igazán kedvelsz. Nem kell tehát zokon venni, ha a fórum színvonala érdekében tartalmi kérdésekben is elhangzik megjegyzés.
Gáborral pedig személyesen is ismerjük egymást, hogy védelmemre kelt, azt megköszönöm neki. Ő talán nagyobb sértésnek vélte hozzászólásodat, mint az valójában volt, vagy esetleg annak szántad volna.
Üdvözlettel,
István
|
(#21497) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#21495)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Köszönöm István és köszönöm Zsolt! |
(#21498) masTTertape válasza V43-1182 hozzászólására (#21494)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Szerencsére nagyon sok javaslat érkezik (persze még nem elegendő) és az összesítés az Es-Eas lehetőségre mutat inkább.
Azt kell szem előtt tartani, hogy egy ilyen készlet nem lehet drága! Három alapkocsi, minőségi módon festve, feliratozva ki tudja egészíteni az eddig kisszériás példányokat. Számomra természetes, hogy ezektől a modellekétől eltérő pályaszámokat kellene választani, így megadatik annak a lehetősége, hogy akár egy vonatban is fussanak a különféle gyártású kocsik. Mivel pl. az Es-eket a valóságban is több gyár készítette, így az apró, részleti eltérések is megjelenhetnek a modelleken.
Az is nagyon fontos tényező, hogy ugyan most a "nagy lelkesedésben" akár 200-300-an azt írják, mondják, hogy igen, kell az ilyen szett nekik, de amikor a kasszához kell menni, a fele visszafordul, mert akkor éppen nem megfelelő. No ezért kell a lehető leggazdaságosabb megoldást kiválasztani. És nem egy 60 ezer ft-os motorvonattal, vagy egy 40 ezres villanymozdonnyal kezdenénk be, hanem olcsó kocsikkal.
Remélem ez megérthető mindenki részéről.
Egy Fals, Tagds, Tcs kocsi drágább alap. Az alapszín és fehér tampon festésnél több felületi módosítás ismét drágítja a projektet. Ne feledjük, hogy a ModellKit, Enyedi modellek nem mindenkinél találhatók meg. Nekem sincs pl. egyik sem. Ha mellé teszem ezeknek az egyedi kocsiknak az árát, akkor egy nagyüzemi, nagyobb szériában elkövetett modell mégiscsak kedvezőbb árú lehet. De mindenképp meg kell hagyni a kisszériás példányok térnyerését, ezért kell figyelembe venni az általuk modellezett psz-okat. Tehát ha valakinek megvannak ezek a kocsik és össze tudná írni, hogy mely psz-ok lettek eddig elhasználva, akkor nagyban segítené a projektet. (most a 4. korszakra gondolok!)
És ha netán sikeresen zárul ez a kezdő projekt és lesz egy pontos kimutatás, hogy tényleg hányan vásároltak ilyen szettet, akkor a gyár is pontosabb képet kaphatna arról, hogy mennyire komoly a magyar TT-s piac. És így a jövőben nagyobb bátorsággal kezdenének bele a költségesebb modellek magyarításába.
Erről szól ez a történet. |
(#21499) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Szerintem az OOt önürítős vagon még lehet alternatíva. Nagyjából hasonló árban mozog, mint az Eas. |
(#21504) Mk48 2024 válasza masTTertape hozzászólására (#21466)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Üdv.!
Nekem tetszik az ötlet, de még egy képrdés, bár lehet, csak én felejtettem el. Kb. mikorra készülnének el ezek a készletek?
Idén már biztos nem fér bele a kerertembe, de jövő év eleje-közepe tájt már esélyesebb. |
(#21505) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#21498)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Esetleg valami zárt 2 tengelyű vagonból nem lehetne szettet csinálni? Mondjuk zöld pft-s szerelvényt? Vagy ezt most Ottóék csinálják?
|
(#21507) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#21494)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Nono... A Tagps ugyan tényleg nagyon szép kocsi, de amire te gondolsz, az a Ta dgs!
Tagps
Éppen mindkét típusból parkol a "házunk előtt" egy rahedli, három napja megállás nélkül rakják a búzát. Most épp 15 kocsi áll a rakodón, de volt már, hogy egy hét alatt 30-at megtöltöttek. |
(#21510) gHostmaTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Kedves FórumTTársak!
Kis segítségre lenne szükségem egy BR-81-eske reparálásában. Régi darab, elég sok baja volt /motortartó pöckök letörtek, a csigatartó fémet újra kellett cserélni, motorcsere, alapos takarítás/, lényeg, hogy kitakarítottam, motort helyére tettem, csigát kitakarítottam. Amíg be nem csavarom a kerekeket minden rendben, a motor szépen meghajtja a fogaskereket, ami a csigát, fordított esetben csiga nélkül a kerekek szépen forognak, megy a Heusinger hajtómű is rendesen.
Amint összeszerelem látom, hogy küszködik, és nem megy, a motor felforr, és nehezen mozog.
Van e valami trükk az összeszerelésnél?? Esetleg a csigatartó kis kockák nem egyforma távolságra vannak a felszíntől, így beragadnak a kerekek? Kicsit hosszú lett, de remélem valaki szerelt már ilyet. Gáborhoz is szívesen elvinném, csak nagyon kevés időm van és a hétvégén tudnék bütykölni kicsit vele
Előre is köszönöm és további szép hétvégét!! |
(#21511) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Sziasztok,
Nos igen, lehet fantáziálni sok mindenen, de aztán rájövünk, hogy bilibe lóg a kezünk.
OOt / Fals kocsik: jó ötlet, de mint ahogy nem 3 Eas kocsival kéne nyitni, így szerintem túlzás lenne belépőnek egy 21-22 ezer ft-os Fals készlet. Arról nem beszélve, hogy ezekből Enyedi Laci és Kozma Andris csodás sorozatokat csináltak eddig - bár a további választék növelése sose baj - mégis ez majd egy sokkal későbbi állomás lenne.
Mikorra készülne el? Szerintem ez a kérdés jelen esetben indifferens. A gyártó sose kérdezi meg, hogy "drága vásárlók van-e most pénzetek az új kollekcióra?" Ha egy gyűjtő szeretné az adott modellt, akkor meg fogja szerezni. Sajnos magam is lecsúsztam párszor a Tillig által kiadott egyes modellekről, aztán csak abban reménykedtem, hogy újra gyártásba tegye. Szerencsére ez eddig egy kivételével meg is történt, így tudtam pótolni.
Viszont egy egyedi kiadású, kisebb szériás produkciónál nem lehetnek ilyen elvárások. Ha jól működik a projekt, akkor pár hét alatt el kell, hogy menjen ez a mennyiség. Ha valamiért bedől, akkor még marad esélye a vacillálóknak. De inkább azt javaslom, hogy aki nem biztos az anyagi helyzetében, az tegyen félre mindig a modellekre.
A magam részéről igyekeznék európai módon részt venni egy ilyen projektben, ezért a "nem piszkítunk a saját fészkünkbe" elv alapján egy már közismerten elindított, kisszériás elképzelésbe nem kavarnék bele ilyen módon. Magyarán: a pft projekt Ottóék "feladata", amit az eddigi eredmények alapján professzionális szinten abszolválnak.
Különleges kocsitípusok: hát igen. Pár betű, ide vagy oda és máris a lehetőségek széles tárháza kerül elénk. Amondó vagyok, hogy jussunk el addig, hogy betehessük a lábunkat az ajtórésbe. Aztán ha már ott toporgunk az előszobában, akkor jöhetnek a merészebb ötletek. Addig viszont várjunk türelemmel! A mostani lehetőséghez három évnyi munka vezetett és még mindig benne van a pakliban, hogy nem lesz belőle semmi.
Tehát maradjunk az alapkocsiknál, egyelőre két-két tengelyen, esetleg egy, négytengelyes opcióval. |
(#21512) masTTertape válasza gHostmaTT hozzászólására (#21510)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Szia,
Van a műhelyben vadonat új, komplett főkeret ehhez. Csigával, teljes lehajtással, ép motortartóval.
Ha gondolod...
Megszorul a motor. Vagy a két, alsó takarólemezt rögzítő csavar hosszú, vagy mély már a furata, ezért ha meghúzod, rászorítasz a csigára. Vagy pedig a kasztnit tartó csavar lóg bele a kihajtó tengelybe, megszorítva azt.
Elsőként próbálj lazítani a két alsó csavaron! Szerintem ott lesz a megoldás kulcsa... |
(#21513) gHostmaTT válasza masTTertape hozzászólására (#21512)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Köszönöm a gyors választ!
Az új főkeret megmozgatta a fantáziámat, kérdés csak, hogy mikor tudnék elmenni érte, de ezt majd akkor emailen megbeszéljük.
A Felső csavar.... erre nem is gondoltam
Alulra már új csigát és lehajtást guberáltam a régi romokból, most helyezem vissza a motort.
Az alsó csavarok eredetiek annak lazításával próbálkoztam eddig, de a felső kasznit tartó eszembe sem jutott...
Kösz még egyszer , remélem menni fog
|
(#21514) Csupaszem60 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Sziasztok!
Segítsetek, mert hosszú volt a nyár és elfelejtettem, hogy első vagy második csütörtök szokott lenni a tali.
Köszi! |
(#21516) BR95 válasza gHostmaTT hozzászólására (#21513)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Máté!
Te hirdetsz két hűtővagon kasztnit a vakerán 1790574200 termékkódon?
Józsi |
(#21517) gHostmaTT válasza BR95 hozzászólására (#21516)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Igen, én vagyok. Szabadulok a feleslegtől Miért kérded?
Sajnos alul nem stimmel valami, vagyis a csiga nem jól adja át a hajtóerőt, aztán rájöttem, hogy a szertartály alatt van egy fém ami leszorítja a csiga végét a műanyag kockával. Na ez hiányzik, szóval itt a hiba... |
(#21518) BR95 válasza gHostmaTT hozzászólására (#21517)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Mert vakerán kívül vevő lennék rá. Mondjuk egy ezres a kettőért? Személyes átvétel itt a III. kerületben, akár holnap... |
(#21520) gHostmaTT válasza BR95 hozzászólására (#21518)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Hamarabb szólsz ment volna,de már egy v-s licitált rá, így már nemtudom lejárttá tenni, hogy üzletelhessünk. |
(#21521) masTTertape válasza gHostmaTT hozzászólására (#21517)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Azt hittem, hogy összeraktad rendesen.
Ha kell, van olyan kis fém izém is. |
(#21522) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2013 |
|
Remélem, most jól rakom föl a képeket. |
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 3:52:44 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|