Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       144/436    
(#23778) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Okt 3, 2013
Uraim!
Egy picikét legyetek szívesek jobban figyelni a hozzászólásaitokra! Gondolok itt a nagy mondatkezdő betűkre, a halmozott írásjelek és mosolygók kerülésére, valamint a LINK gomb használatára.
Előre is köszönöm.
(#23780) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#23750) Válasz Okt 3, 2013
Apropó beton alj.
Ha valaki járt nyáron a sebnitzi nyílt napon, akkor biztos jól bespájzolt a fröccsöntőgép által rendületlenül nyomott, szürke színű flexi váltó alá való aljból, ami szürke granulátumból volt kinyomva. Mivel ez ingyé' volt, ezért vitte boldog-boldogtalan még úgy is, hogy jól megégette a kezét a frissen kiöntött darab.
Annyira sikeres lett a holmi, hogy a Tillig mostantól pénzért adja a szürke faaljat (ugyanis a famintázat megmaradt az öntvényben), így van betonhatású váltóalj, mindösszesen 2,50 euróért.
(#23781) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23776) Válasz Okt 3, 2013
De a PluX16-os aljba belemegy a hattűs NEM 651 ugyebár?
Akkor meg no para. Ilyen aljzatuk volt hivatalból akkortájt, ezt rakták bele minden új modellbe.
Nem kell ezekben a szituációkban a logikát keresni.
(#23782) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#23781) Válasz Okt 3, 2013
Tillig mozdonynál nincs is baj. De Tillig legalább értelmesen konstruál! Ugyanis a PLUX aljzatnál a sor úgy van (12 esetében), hogy: motor1, motor2, jobb sín, bal sín, AUX1, AUX2. Ezért van a Tillig modellekben kissé bonyolulutabb alaplap. Mert az AUX1 és Aux2, a zöld és a lila vezeték, nem pedig a fehér és a sárga. Mert ugye az NEM651 sora az úgy van, hogy: motor1, motor2, jobb sín, bal sín, világítás elől, világítás hátul. Az utolsó kettő alaposan eltér!

Szóval NEM651-es dekóderrel a ROCO BR38-ban az egytollú modellező lyukra fut, mert nem fog világítani a modell.
(#23783) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#23781) Válasz Okt 3, 2013
Ja!
Nincs véletlenül két felesleges PIKO BR151 ütköződ?
(#23784) HOTotya hozzászólása Válasz Okt 3, 2013
Sziasztok! Itt vagyok már és örülök,hogy tetszik nektek a villany oszlop!! Azóta jött még egy apró kiegészítés,hogy egy pici "csöcse" is lesz,hogy az asztalba egy furattal meg lehessen vezetni így könnyebb a beépítés!!!Ezt még zsolesz74-l megbeszélem és a már javított változatot lehet majd rendelni!! Az ára én 200.-Ft-t gondoltam ! Nem öntött,hanem cnc-l mart darabok!!! Az "igazi" világítással együtt még meg kell kreálni,hogy milyen burával (leddel vagy izzóval??)és technológiával készüljön,DE hamarosan azt is felteszem ide!!! Ha van ötletetek akkor nyugodtan írjatok mert nyitott vagyok minden jó elképzelésre(zsolesz amúgy is be van pörögve )akarom mondani fel van pörögve
(#23785) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#23784) Válasz Okt 3, 2013
A villanyoszlopból - gyártónak hála és köszönet! - viszek ki mutatóba a szolnoki kiállításra. Vasárnap leszek kinnt, ott meg lehet nézni/tapogatni/szaglászni testközelből is.
(#23786) TT Putz hozzászólása Válasz Okt 3, 2013
...aki ismer, tudja, hogy általában reggel járok Börzére.
Ha láttam, hogy kint van, első utam mindig Hozzá vezetett.

- Szia Feri bácsi, hozhatok egy kávét? - dobtam oda a kérdést csak úgy lazán, az asztala felé tartva.
- Nem, köszönöm, már ittam! - mindig ez volt a válasz.
Nem tudtam olyan korán érkezni, hogy együtt kávézzunk...
Ezt sokszor eljátszottuk...

Ma tárcsáztam a telefonszámát.
A fia vette fel...

Feri bácsi, Dr. Kollin Ferenc a múlt héten meghalt.

Együtt már nem fogunk kávézni, soha.
De az a baj, hogy beszélgetni sem...
...és nem csak a vonatokról.

Én sokat köszönhetek Neki.
Rengeteg olyan kincsem van, amit Tőle vettem...
Rengeteg olyan történetem van, amit Tőle hallottam...
Az Ő élménybeszámolóinak hatására vettem a bátorságot, mondván Németországban is lehet Börzén árulni...

Furcsa lesz a Börze nélküle. Nagyon.
Neki mutattam meg az elsőként készített TT Putz modelleket, Ő bátorított, hogy induljak el Németország felé.

Az egyik legrendesebb TT gyűjtő és kereskedő távozott személyében. Aki látta a pultját, az tudja miről beszélek...

Feri bácsi!
Nyugodj békében!
(#23787) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23782) Válasz Okt 3, 2013
Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy a PluX12-es Tillig modellbe berakom gond nélkül a NEM651-es dekódert és a plusz funkciókon kívül minden normálisan működik.
(#23788) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#23786) Válasz Okt 3, 2013
Mélységesen megrázott a hír.
Meghatározó személyisége és egyénisége volt az igényes TT-s gyűjtői körnek. Magam is nagyon sokat köszönhetek neki.
Gyakorlatilag nincs más ebben a szűk körben, aki ennyire ismert és közismert lett volna.

Feri bácsi!
Az isten nyugosztaljon!
(#23789) sunocske válasza TT Putz hozzászólására (#23786) Válasz Okt 3, 2013
Ez nagyon rossz hír
(#23790) hoTTo válasza TT Putz hozzászólására (#23786) Válasz Okt 3, 2013
Nem találom a szavakat.
Nyugodjék békében!
(#23791) róbertke hozzászólása Válasz Okt 3, 2013
(#23793) rwirtz válasza TT Putz hozzászólására (#23786) Válasz Okt 4, 2013
Megdöbbentett a hír! A múlt héten kerestem én is, de nem vette fel. Sejtettem, hogy baj van... Nélküle a börze sem lesz már a régi, és a TT téren sokkal szegényesebb lesz. Nála mindig volt sok kuriózum.
Nyugodjék békében!
Robi
(#23800) wolfchild hozzászólása Válasz Okt 4, 2013
Sziasztok!

Akit figyelemmel kísérte, annak itt a licitálós cikksorozat vége, bővebben: Link

Fűtőház Facebook: Bővebben: Link
(#23801) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#23787) Válasz Okt 4, 2013
Persze, mert - mint írtam volt - a Tillig egy eléggé bonyolult alappanelt tesz a PLUX12-ers modelljeibe, amin a az AUX1 és AUX2 kimenetek be vannak "logikázva" a menetiránmy szerinti világításhoz. Így, ha NEM651-es, 6 lábú dekódert teszel be, akkor simén menni fog a világítás, de tartalékok nem, ha meg PLUX12-t, akkor teljes értékű lesz a digi szolgáltatás.

Namost a ROCO BR38 szerkocsiban az említett AUX1 és AUX2 láb a PLUX16 foglalaton nem vezet sehova, vagyis üres, így NEM651-es dekóderrel nem fog világítani a modell.

Számok:
NEM651 NEM658 (PLUX)
1. láb - motor1, narancs vezeték - 8. láb
2. láb - motor2, szürke vezeték - 10. láb
3. láb - jobb sín, piros vezeték - 12. láb
4. láb - bal sín, fekete vezeték - 14. láb
5. láb - világítás előre, fehér vezeték - 7. láb
6. láb - világítás hátra, sárga vezeték - 13. láb

Namost a PLUX-nál a páros, és a páratlan számú lábak adnak ki egy sort, vagyis az NEM651-es dekóder 5. és 6. kivezetése 16. és 18. láb lenne. Csakhogy a PLUX esetében ez a zöld, és a lila vezeték. A Tillignél vannak konstruktőrök, így megoldották a problémát. Úgy látszik, Bergheimben még tanulni kell(ene) egy kicsit a szakmát, kezdve a szabvány elolvasásával, és helyes értelmezésével.
(#23802) csíkosháTTú válasza TT Putz hozzászólására (#23786) Válasz Okt 4, 2013

Szomorú vagyok...
Nyugodjék békében, Feri bácsi!
(#23803) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23801) Válasz Okt 4, 2013
Tehát ha jól értem, akkor PLUX12-es foglalatba, PLUX12-es dekódert kel tenni, vagy marad a barkácsolás.
(#23806) V43-1182 válasza HOTotya hozzászólására (#23784) Válasz Okt 4, 2013
Ha már feldobtad a labdát: nem lehetne valami "vasbakter" dobozokat gyártani műgyantából, mert TT is jó lenne, ha elérhető lenne ez.
kép
ilyesmi
(korlát nélkül)
Ui.: az oszlopok engem is érdekelnek...
(#23808) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#23803) Válasz Okt 4, 2013
Vagy PLUX8-ast!
(#23809) zsolesz74 válasza V43-1182 hozzászólására (#23806) Válasz Okt 4, 2013
Pont tegnapelőtt írtam Totyának, hogy a relészekrényeket, kapcsolószekrényeket transzformátorokat is meg lehetne oldani.
Plusz ami még felmerült peron felületet készíteni, illetve az állomásokon a vezérlődrótaknákat takaró vasfedelet is....
hosszú a sor, jöhetnek az ötletek és már ülök is le megtervezni és
Üdv
Zsolti
(#23811) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#23806) Válasz Okt 4, 2013
Nem akarok belevau, de a vasutas szakzsargon inkább az ilyen elektromos reteszelésű kulcsszekrényre szokta a vasbakter kifejezést használni. Az oka egyébként prózai: a bakter szó eredetileg a váltóőr szinonimája volt, aki a megnevezésével ellentétben nem csak magát a váltót, hanem az őket valamelyik állásukban lezáró kulcsokat is őrizte (azt a kulcsot lehetett kivenni a váltóból, amelyik irányba a váltót lezárta). Egy vágányút beállításakor úgy tudott meggyőződni arról, hogy minden oké-e, ha rápillantott a kulcsszekrényre (ez egyébként néhány muzeális értékű vidéki állomáson a mai napig így van), és amilyen kulcsokat látott benne, az alapján tudta leellenőrizni, hogy a váltók jó irányban állnak. A vasbakter tehát kulcsokat őriz, és vasból van - innen a neve!

Lényegében azt tudja, hogy egy elektromos/elektronikus/elektromechanikus állomáson ő őrzi azoknak a helyszíni állítású váltóknak a váltózárkulcsait, amelyek (kis forgalmú) rakodó- vagy iparvágányok felé terelnek, tehát alap esetben le vannak zárva a "főirányban", amerre gyakrabban használják. Ezeket a kulcsokat a vasbakterből csak akkor lehet kivenni, amikor a forgalmi szolgálattevő ehhez hozzájárult (gombnyomás és elektromos-elektronikus függések útján). A kulccsal lehetett kinyitni a főirányú váltózárat, utána a váltót átállítva lehetett tolatgatni.

Természetesen amikor a vasbakterből a kulcsot kivesszük, olyankor az adott váltó érintésével nem lehet vonatot közlekedtetni (hiszen ott tolatnak, és a biztosítóberendezés "nem tudja", hogy a tolató egység éppen merre jár a váltó környékén).
(#23812) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#23809) Válasz Okt 4, 2013
"vezérlődrótakna" = vonóvezetékakna, hozzá a vonóvezetékcsatorna csatlakozik
"vasfedél" = bordázott acél aknafedő lemez

Oké, abbahagytam
(#23813) HarciSün válasza zsolesz74 hozzászólására (#23809) Válasz Okt 4, 2013
- Vasúti átjárónál lévő kapcsoló doboz
- Átjárónál (is) használt beton korlát
átjáró korlát/doboz
- TT méretű virágládák és padok (H0-ban már láttam)
- dízel mozdonyok töltőkútja
- TT méretű MÁV-os súlykörte

sok sok minden lehet(ne) még, csak lenne aki mind elkészíti
(#23814) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#23812) Válasz Okt 4, 2013
Ezért vagy te itt, hogy helyretedd a szakipari fogalmazványokat!
(#23815) zsolesz74 válasza HarciSün hozzászólására (#23813) Válasz Okt 4, 2013
Tegnap éppen nézegettem a picikínaiak TT padjait az ebay-en és kezdtem gondolkodni, hogy összerakós készletben, de talán legyártható. Szóval elkezdek rajzolgatni hamarosan, meglátjuk mi lesz belőle.

Totyának leírtam egy ötletemet, ha tetszik neki még akármi is lehet!
(#23816) maTTato válasza TT Putz hozzászólására (#23786) Válasz Okt 4, 2013
Nyugodjék békében!!
(#23817) HOTotya hozzászólása Válasz Okt 4, 2013
Sziasztok!!
Örülök,hogy egy hiánypótló dolgot összehoztunk zsolesz74-l szerintem is és egész jók lettek a minta darabok!!!
Annyi pluszt még ki kell bírnotok,hogy ki lett találva a felfogás is ami egy M2-s csavarral lesz megoldva(rajta egy anya is úgy adom majd)ezért nem 200 hanem 220.-Ft lesz az ára,mivel még fúrom és menetet is teszek bele DE egy átmérő 2.2 furatot fúrva az asztalba szépen fel lehet majd rögzíteni az asztalokra!!!!
Más ! Már írtam,hogy ha van ötletetek ami hiánypótló és megoldható nagyon szívesen legyártjuk!! Rajzokat elképzeléseket zsolesznek címezzétek,mert Ő a nagy rajzoló én csak meg csinálom : Tudom,hogy iTT majdnem mindenki TT-n utazik,de H0-n is gyártunk!!!!
(#23820) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#23809) Válasz Okt 4, 2013
Sziasztok!

Mielőtt mindenki nekiállna "vasfedelet" vagy "bordázott acélfedelet" esztergáltatni CNC-vel, érdemes szétnézni a környezetünkben is.

Fent említett lemezek tökéletes alternatívája lehet, a pántolószalag. Tudjátok, amikor vesztek egy hűtőgépet, és az istennek sem tudjátok kinyitni. Rajta az az átkozott fekete műanyag szalag, amin a kés is megcsúszik, és már tépnéd, mert a fele már elvágódott de másik fele tartja még.

Na, ha erre ragasztasz egy sztirol darabot, meglepően jó imitációk készíthetők belőle, egy hűtőgépnyi anyag egy életen át kitart .

Salakoló aknafedőnek is jó, de momentán nem volt salakolóm így a sínek közé tettem.

DSC02002.JPG

DSC02003.JPG

DSC02005.JPG
 
(#23821) V43-1182 válasza sunocske hozzászólására (#23811) Válasz Okt 4, 2013
Semmi baj mozdonyvezető vagyok...
A doboz amiről beszélünk ugyanis a térközök, sorompók relészekrénye egész konkrétan .
Bár nálunk/felénk a nyíltvonali váltók kulcsrögzítő berendezése ilyen lezárt dobozban van telepítve.(célszerűség-lezárhatóság?, tipizálás? miatt).
De nem akarok itt az F2 nagyon belemenni, de az édeskevés hogy a szekrényébe mi van, azt ellenőrizni kell a lezárási táblázattal és a kétemberes vágányút ellenőrzés miatt vagy a vez. váltókezelővel, vagy a szolg.tevővel.
Vagy ugye ezt az ellenőrzést maga a gép végzi a kulcsrögzítő berendezése alapján. (ez a kulcsrögítő amiről te tettél fotót)


Mindegy száz szónak is egy a vége ilyen dobozt kellene összehozni. Mivel éppen nem vagyok otthon pár napig valaki megnézné esetleg, hogy erről valami rajz a Linzbauer féle zöld könyvben van-e
(#23822) Zolttan hozzászólása Válasz Okt 4, 2013
Szép napot. Eddig csak olvasgattam a topicot. Most viszont megosztanám veletek az örömömet. VasúTTmodell-bolt. TT-ben a TT. Persze a vonat körbemegy és néhányan sétálnak a boltban. Jó modellezést mindenkinek. Remélem Gödöllőn megint összefutok néhányatokkal.

bolta.jpg

HPIM6312a.jpg

HPIM6313a.jpg
 
(#23823) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#23821) Válasz Okt 4, 2013
Na igen, nem akartam belemenni ennyire a részletekbe (van egyszerűsített forgalmi vizsgám, ezért a kulcsok egyeztetése, elzárási táblázat - hiszen a kulcsokat elzárjuk az óvatlan kezek elől* - stb. nekem is benne van a fejemben valamennyire)

Szóval én eddig inkább a kulcsrögzítőre hallottam a vasbakter szót, a szürkét mi sorompó- vagy blokkszekrénynek szoktuk nevezni. Nagy szürke bádog, na

* az oktatóm így segített megérteni a különbséget a lezárási és elzárási táblázat között
(#23826) Frankye válasza Zolttan hozzászólására (#23822) Válasz Okt 4, 2013
Ötletes és szép! Szívből gratulálok!
(#23827) FriTTz válasza Zolttan hozzászólására (#23822) Válasz Okt 4, 2013
üdv
Jól látom, hogy a rézkarmantyún egy Nohab van?
Közben rájöttem, hogy körbe is megy a bolti terepasztalon!
(#23828) bcs szgab hozzászólása Válasz Okt 4, 2013
Nem tudom hogy csak nekem tűnt fel vagy másnak is, de kedden volt 1 éves ez a topik. Boldog születésnapot neki
(#23830) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#23820) Válasz Okt 4, 2013
Szia,

ez egy nagyon jó megoldás! Nem is gondoltam rá, még a mintája is megvan! Pedig tényleg lépten-nyomon belegabalyodik az ember.

Amikor feldobtam a fedél ötletet, inkább gondolat ébresztőnek szántam. Még pedig azért, mert naponta járunk el az utcán dolgok mellett és még mindig nem elérhető, kapható a modellpiacon.

Ettől függetlenül továbbra is azt gondolom, hogy még rengeteg lehetőség, tárgy van, ami nincs modellezve. És ha van rá alternatíva, egy olcsó és egy drágább megoldás az mindenkinek választási lehetőséget biztosít.

(azért ha egy hűtőt is kell venni hozzá, az már drágább buli, bár kétség kívül ez ingyen érkezik vele)
(#23834) V43-1182 válasza sunocske hozzászólására (#23823) Válasz Okt 4, 2013
biztos?
Megnéztem, F2 2.10.4 és a F2 - 9 és 10 függelék
de gyorsan a lezárási táblázat ahol a kulcsokat egyezteted a minta alapján:
E:egyenes a karikás táblás kulcs
K kitérő négyzet alakú táblás kulcs, karikázva a védőváltók
lezárási táblázat
elzárási táblázat, meg a központi váltóállításnál van ahol a váltók helyes állását ellenőrzöd a berendezés táblázatával
elzárási táblázat
De egyébként biztberes vagy? Mert én az elektronikához vagyok alulképzett, legalább tudom kihez forduljak.
(#23837) FriTTz hozzászólása Válasz Okt 4, 2013
De kérem uraim ez kisvasutas fórum!
(#23838) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#23837) Válasz Okt 4, 2013
Ó, akkor eltévedtem? Én a vasútmodellezés miatt járok ide...

(#23839) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#23837) Válasz Okt 4, 2013
Kisvasutas kisváltókulcs 1:120-ban mekkora lenne?
(#23841) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#23838) Válasz Okt 4, 2013
Pedig ez inkább szőrszálhasogatás!
(#23842) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#23839) Válasz Okt 4, 2013
Akkor mondok ötleteket:
-konténer bausatz (minden méretű)
-bicikli
-szekér
-kukorica góré
-hullámpala
-vasúti útátjáróhoz betonlap
-alagútkapu
-téglamintás lap (3D)
-cserépmintás lap (3D)
(#23844) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#23841) Válasz Okt 4, 2013
De akkor az 1:120-as szőrszál hasogatása. Abban van a sportérték.
(#23845) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#23842) Válasz Okt 4, 2013
(#23849) Zolttan válasza FriTTz hozzászólására (#23827) Válasz Okt 5, 2013
a Facebook oldalamon van videó róla. Sajna fényképezőgéppel.
(#23850) etwg hozzászólása Válasz Okt 5, 2013
Tegnap jártam a Gleis11.de boltban a müncheni föpályaudvaron. Ellentétben az itt korábban irtakkal egy egész TT sarok van ( igaz a bolt egyik legeldugottabb sarkában - most is nagy dobozokkal "álcázva").
A vitrinben majdnem az egész TT mozdonyválaszték jelen van - egy kicsit a gözmozdony választék hiányos ( a kisebbekböl nem volt egy sem).
Ami meglepett az árak nagyon rendben voltak ( összehasonlitva a sebnitzi bolttal), több modell olcsobb volt Münchenben, holott maga a városi árszint joval magasabb mint pl. Berlin. Volt MÁV nohab is, meg egy sereg ritkaság is (orosz TT modellek, egyedi festések). Ami nem volt , az a Kühn sinanyag. Mutatoban volt két fajta rövid sin, de semmi más, pedig vettem volna néhány dobozzal.
A személyvagon kinálat nagyon szép volt ( föleg modern hosszu kocsikbol volt vagy 2-3 tucatnyi választék). Mind dobozolva, igy egyenként kellett öket kihuzkálni a polcrol - ha az ember nem tudta a modell számát, vagy nincs kéznél katalogus.
Sajnos a rövidebb személykocsikbol meg a tehervagonokbol már sokkal kevesebb volt a választék is meg a mennyiség is.

Más.

A Conrad-nál megjelent egy egész sor mozdonymotor "X-TRAIN" márkanéven és nagyon jo áron. A kisebbek, lapos canmotor, két tengelycsonkkal 4-5 Euro, a nagyobbak meg 9 euros áron vannak a boltban. Nem tudni pontosan miért a katalogusban sem a választék, sem az árak nem egyeznek a bolti kinálattal.
A kisebbik motorok a nagyobb TT modellekbe simán beférnek, sajnos a kisebbekbe már kevésbé ( nyilván H0 motorokrol van szo). Föleg örömteli, hogy a többség két tengelycsonkkal rendelkezik és aránylag alacsony fordulatszámmal, igy a régi TT motorok kiváltására direkt predesztináltak.
(#23852) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#23834) Válasz Okt 5, 2013
Még rosszabb: pft-s!

Viccet félretéve, ezek szerint megint alaposan tévedtem. Na nem baj, most már legalább tudom, hogy milyen táblázatot kell gyártanom a majdani állomásomhoz
(#23862) M298 hozzászólása Válasz Okt 5, 2013
Október 10-én 16.30-tól a Keleti Személykocsiműhely oktatóterme nyitva a havi találkozóra.
(#23863) wolfchild hozzászólása Válasz Okt 5, 2013
Sziasztok!

Ismét egy újabb modellbemutató, bővebben: Link

Éppen csak annyira kedves a számomra ez a modell, hogy 3D-s körbejárást is igyekeztem készíteni hozzá.

Fűtőház Facebook: Link
(#23865) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#23863) Válasz Okt 5, 2013
A cikk hozza a "nagy iskolát"

Egy jó tanács: ha a későbbiekben is szeretnél 3D fotót készíteni, akkor menj el az Ikeába és vegyél egy fa tányérforgatót. Erre tedd rá a fehér alapot és a mozdonyt. A fényképezőgépet állványra rögzítsd és a tárgyat mozgasd! Használj frontfényt, mert jelen esetben nagyon sötét a lényegi rész. A neten lehet rendelni 10 ezer körül olyan led lámpát, amit én is használok. Ez akár a f.gép vakupapucsába is belemegy, konstans fényt ad. Ha ezzel deríted a tárgyat, akkor garantáltan tökéletes lesz az eredmény.
Ja és egy kicsit zoom-olj rá a tárgyra, mert így most messze van.
G.
Lapozás       144/436    
Frissek
  2024. Nov, 30. Szo
6:55:34
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés