|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#23778) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
Uraim!
Egy picikét legyetek szívesek jobban figyelni a hozzászólásaitokra! Gondolok itt a nagy mondatkezdő betűkre, a halmozott írásjelek és mosolygók kerülésére, valamint a LINK gomb használatára.
Előre is köszönöm. |
(#23780) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#23750)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
Apropó beton alj.
Ha valaki járt nyáron a sebnitzi nyílt napon, akkor biztos jól bespájzolt a fröccsöntőgép által rendületlenül nyomott, szürke színű flexi váltó alá való aljból, ami szürke granulátumból volt kinyomva. Mivel ez ingyé' volt, ezért vitte boldog-boldogtalan még úgy is, hogy jól megégette a kezét a frissen kiöntött darab.
Annyira sikeres lett a holmi, hogy a Tillig mostantól pénzért adja a szürke faaljat (ugyanis a famintázat megmaradt az öntvényben), így van betonhatású váltóalj, mindösszesen 2,50 euróért.
|
(#23781) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23776)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
De a PluX16-os aljba belemegy a hattűs NEM 651 ugyebár?
Akkor meg no para. Ilyen aljzatuk volt hivatalból akkortájt, ezt rakták bele minden új modellbe.
Nem kell ezekben a szituációkban a logikát keresni. |
(#23782) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#23781)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
Tillig mozdonynál nincs is baj. De Tillig legalább értelmesen konstruál! Ugyanis a PLUX aljzatnál a sor úgy van (12 esetében), hogy: motor1, motor2, jobb sín, bal sín, AUX1, AUX2. Ezért van a Tillig modellekben kissé bonyolulutabb alaplap. Mert az AUX1 és Aux2, a zöld és a lila vezeték, nem pedig a fehér és a sárga. Mert ugye az NEM651 sora az úgy van, hogy: motor1, motor2, jobb sín, bal sín, világítás elől, világítás hátul. Az utolsó kettő alaposan eltér!
Szóval NEM651-es dekóderrel a ROCO BR38-ban az egytollú modellező lyukra fut, mert nem fog világítani a modell. |
(#23783) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#23781)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
Ja!
Nincs véletlenül két felesleges PIKO BR151 ütköződ? |
(#23784) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
|
(#23785) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#23784)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
A villanyoszlopból - gyártónak hála és köszönet! - viszek ki mutatóba a szolnoki kiállításra. Vasárnap leszek kinnt, ott meg lehet nézni/tapogatni/szaglászni testközelből is. |
(#23786) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
...aki ismer, tudja, hogy általában reggel járok Börzére.
Ha láttam, hogy kint van, első utam mindig Hozzá vezetett.
- Szia Feri bácsi, hozhatok egy kávét? - dobtam oda a kérdést csak úgy lazán, az asztala felé tartva.
- Nem, köszönöm, már ittam! - mindig ez volt a válasz.
Nem tudtam olyan korán érkezni, hogy együtt kávézzunk...
Ezt sokszor eljátszottuk...
Ma tárcsáztam a telefonszámát.
A fia vette fel...
Feri bácsi, Dr. Kollin Ferenc a múlt héten meghalt.
Együtt már nem fogunk kávézni, soha.
De az a baj, hogy beszélgetni sem...
...és nem csak a vonatokról.
Én sokat köszönhetek Neki.
Rengeteg olyan kincsem van, amit Tőle vettem...
Rengeteg olyan történetem van, amit Tőle hallottam...
Az Ő élménybeszámolóinak hatására vettem a bátorságot, mondván Németországban is lehet Börzén árulni...
Furcsa lesz a Börze nélküle. Nagyon.
Neki mutattam meg az elsőként készített TT Putz modelleket, Ő bátorított, hogy induljak el Németország felé.
Az egyik legrendesebb TT gyűjtő és kereskedő távozott személyében. Aki látta a pultját, az tudja miről beszélek...
Feri bácsi!
Nyugodj békében!
|
(#23787) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23782)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy a PluX12-es Tillig modellbe berakom gond nélkül a NEM651-es dekódert és a plusz funkciókon kívül minden normálisan működik. |
(#23788) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#23786)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
Mélységesen megrázott a hír.
Meghatározó személyisége és egyénisége volt az igényes TT-s gyűjtői körnek. Magam is nagyon sokat köszönhetek neki.
Gyakorlatilag nincs más ebben a szűk körben, aki ennyire ismert és közismert lett volna.
Feri bácsi!
Az isten nyugosztaljon! |
(#23789) sunocske válasza TT Putz hozzászólására (#23786)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
Ez nagyon rossz hír |
(#23790) hoTTo válasza TT Putz hozzászólására (#23786)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
Nem találom a szavakat.
Nyugodjék békében! |
(#23791) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2013 |
|
|
(#23793) rwirtz válasza TT Putz hozzászólására (#23786)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Megdöbbentett a hír! A múlt héten kerestem én is, de nem vette fel. Sejtettem, hogy baj van... Nélküle a börze sem lesz már a régi, és a TT téren sokkal szegényesebb lesz. Nála mindig volt sok kuriózum.
Nyugodjék békében!
Robi |
(#23800) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
|
(#23801) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#23787)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Persze, mert - mint írtam volt - a Tillig egy eléggé bonyolult alappanelt tesz a PLUX12-ers modelljeibe, amin a az AUX1 és AUX2 kimenetek be vannak "logikázva" a menetiránmy szerinti világításhoz. Így, ha NEM651-es, 6 lábú dekódert teszel be, akkor simén menni fog a világítás, de tartalékok nem, ha meg PLUX12-t, akkor teljes értékű lesz a digi szolgáltatás.
Namost a ROCO BR38 szerkocsiban az említett AUX1 és AUX2 láb a PLUX16 foglalaton nem vezet sehova, vagyis üres, így NEM651-es dekóderrel nem fog világítani a modell.
Számok:
NEM651 NEM658 (PLUX)
1. láb - motor1, narancs vezeték - 8. láb
2. láb - motor2, szürke vezeték - 10. láb
3. láb - jobb sín, piros vezeték - 12. láb
4. láb - bal sín, fekete vezeték - 14. láb
5. láb - világítás előre, fehér vezeték - 7. láb
6. láb - világítás hátra, sárga vezeték - 13. láb
Namost a PLUX-nál a páros, és a páratlan számú lábak adnak ki egy sort, vagyis az NEM651-es dekóder 5. és 6. kivezetése 16. és 18. láb lenne. Csakhogy a PLUX esetében ez a zöld, és a lila vezeték. A Tillignél vannak konstruktőrök, így megoldották a problémát. Úgy látszik, Bergheimben még tanulni kell(ene) egy kicsit a szakmát, kezdve a szabvány elolvasásával, és helyes értelmezésével. |
(#23802) csíkosháTTú válasza TT Putz hozzászólására (#23786)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Szomorú vagyok...
Nyugodjék békében, Feri bácsi! |
(#23803) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23801)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Tehát ha jól értem, akkor PLUX12-es foglalatba, PLUX12-es dekódert kel tenni, vagy marad a barkácsolás. |
(#23806) V43-1182 válasza HOTotya hozzászólására (#23784)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Ha már feldobtad a labdát: nem lehetne valami "vasbakter" dobozokat gyártani műgyantából, mert TT is jó lenne, ha elérhető lenne ez.
kép
ilyesmi
(korlát nélkül)
Ui.: az oszlopok engem is érdekelnek... |
(#23808) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#23803)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Vagy PLUX8-ast! |
(#23809) zsolesz74 válasza V43-1182 hozzászólására (#23806)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Pont tegnapelőtt írtam Totyának, hogy a relészekrényeket, kapcsolószekrényeket transzformátorokat is meg lehetne oldani.
Plusz ami még felmerült peron felületet készíteni, illetve az állomásokon a vezérlődrótaknákat takaró vasfedelet is....
hosszú a sor, jöhetnek az ötletek és már ülök is le megtervezni és
Üdv
Zsolti |
(#23811) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#23806)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Nem akarok belevau, de a vasutas szakzsargon inkább az ilyen elektromos reteszelésű kulcsszekrényre szokta a vasbakter kifejezést használni. Az oka egyébként prózai: a bakter szó eredetileg a váltóőr szinonimája volt, aki a megnevezésével ellentétben nem csak magát a váltót, hanem az őket valamelyik állásukban lezáró kulcsokat is őrizte (azt a kulcsot lehetett kivenni a váltóból, amelyik irányba a váltót lezárta). Egy vágányút beállításakor úgy tudott meggyőződni arról, hogy minden oké-e, ha rápillantott a kulcsszekrényre (ez egyébként néhány muzeális értékű vidéki állomáson a mai napig így van), és amilyen kulcsokat látott benne, az alapján tudta leellenőrizni, hogy a váltók jó irányban állnak. A vasbakter tehát kulcsokat őriz, és vasból van - innen a neve!
Lényegében azt tudja, hogy egy elektromos/elektronikus/elektromechanikus állomáson ő őrzi azoknak a helyszíni állítású váltóknak a váltózárkulcsait, amelyek (kis forgalmú) rakodó- vagy iparvágányok felé terelnek, tehát alap esetben le vannak zárva a "főirányban", amerre gyakrabban használják. Ezeket a kulcsokat a vasbakterből csak akkor lehet kivenni, amikor a forgalmi szolgálattevő ehhez hozzájárult (gombnyomás és elektromos-elektronikus függések útján). A kulccsal lehetett kinyitni a főirányú váltózárat, utána a váltót átállítva lehetett tolatgatni.
Természetesen amikor a vasbakterből a kulcsot kivesszük, olyankor az adott váltó érintésével nem lehet vonatot közlekedtetni (hiszen ott tolatnak, és a biztosítóberendezés "nem tudja", hogy a tolató egység éppen merre jár a váltó környékén). |
(#23812) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#23809)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
"vezérlődrótakna" = vonóvezetékakna, hozzá a vonóvezetékcsatorna csatlakozik
"vasfedél" = bordázott acél aknafedő lemez
Oké, abbahagytam |
(#23813) HarciSün válasza zsolesz74 hozzászólására (#23809)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
- Vasúti átjárónál lévő kapcsoló doboz
- Átjárónál (is) használt beton korlát
átjáró korlát/doboz
- TT méretű virágládák és padok (H0-ban már láttam)
- dízel mozdonyok töltőkútja
- TT méretű MÁV-os súlykörte
sok sok minden lehet(ne) még, csak lenne aki mind elkészíti |
(#23814) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#23812)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
|
(#23815) zsolesz74 válasza HarciSün hozzászólására (#23813)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Tegnap éppen nézegettem a picikínaiak TT padjait az ebay-en és kezdtem gondolkodni, hogy összerakós készletben, de talán legyártható. Szóval elkezdek rajzolgatni hamarosan, meglátjuk mi lesz belőle.
Totyának leírtam egy ötletemet, ha tetszik neki még akármi is lehet! |
(#23816) maTTato válasza TT Putz hozzászólására (#23786)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Nyugodjék békében!! |
(#23817) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Sziasztok!!
Örülök,hogy egy hiánypótló dolgot összehoztunk zsolesz74-l szerintem is és egész jók lettek a minta darabok!!!
Annyi pluszt még ki kell bírnotok,hogy ki lett találva a felfogás is ami egy M2-s csavarral lesz megoldva(rajta egy anya is úgy adom majd)ezért nem 200 hanem 220.-Ft lesz az ára,mivel még fúrom és menetet is teszek bele DE egy átmérő 2.2 furatot fúrva az asztalba szépen fel lehet majd rögzíteni az asztalokra!!!!
Más ! Már írtam,hogy ha van ötletetek ami hiánypótló és megoldható nagyon szívesen legyártjuk!! Rajzokat elképzeléseket zsolesznek címezzétek,mert Ő a nagy rajzoló én csak meg csinálom : Tudom,hogy iTT majdnem mindenki TT-n utazik,de H0-n is gyártunk!!!! |
(#23820) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#23809)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Sziasztok!
Mielőtt mindenki nekiállna "vasfedelet" vagy "bordázott acélfedelet" esztergáltatni CNC-vel, érdemes szétnézni a környezetünkben is.
Fent említett lemezek tökéletes alternatívája lehet, a pántolószalag. Tudjátok, amikor vesztek egy hűtőgépet, és az istennek sem tudjátok kinyitni. Rajta az az átkozott fekete műanyag szalag, amin a kés is megcsúszik, és már tépnéd, mert a fele már elvágódott de másik fele tartja még.
Na, ha erre ragasztasz egy sztirol darabot, meglepően jó imitációk készíthetők belőle, egy hűtőgépnyi anyag egy életen át kitart .
Salakoló aknafedőnek is jó, de momentán nem volt salakolóm így a sínek közé tettem. |
|
(#23821) V43-1182 válasza sunocske hozzászólására (#23811)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Semmi baj mozdonyvezető vagyok...
A doboz amiről beszélünk ugyanis a térközök, sorompók relészekrénye egész konkrétan .
Bár nálunk/felénk a nyíltvonali váltók kulcsrögzítő berendezése ilyen lezárt dobozban van telepítve.(célszerűség-lezárhatóság?, tipizálás? miatt).
De nem akarok itt az F2 nagyon belemenni, de az édeskevés hogy a szekrényébe mi van, azt ellenőrizni kell a lezárási táblázattal és a kétemberes vágányút ellenőrzés miatt vagy a vez. váltókezelővel, vagy a szolg.tevővel.
Vagy ugye ezt az ellenőrzést maga a gép végzi a kulcsrögzítő berendezése alapján. (ez a kulcsrögítő amiről te tettél fotót)
Mindegy száz szónak is egy a vége ilyen dobozt kellene összehozni. Mivel éppen nem vagyok otthon pár napig valaki megnézné esetleg, hogy erről valami rajz a Linzbauer féle zöld könyvben van-e |
(#23822) Zolttan hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Szép napot. Eddig csak olvasgattam a topicot. Most viszont megosztanám veletek az örömömet. VasúTTmodell-bolt. TT-ben a TT. Persze a vonat körbemegy és néhányan sétálnak a boltban. Jó modellezést mindenkinek. Remélem Gödöllőn megint összefutok néhányatokkal. |
|
(#23823) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#23821)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Na igen, nem akartam belemenni ennyire a részletekbe (van egyszerűsített forgalmi vizsgám, ezért a kulcsok egyeztetése, elzárási táblázat - hiszen a kulcsokat elzárjuk az óvatlan kezek elől* - stb. nekem is benne van a fejemben valamennyire)
Szóval én eddig inkább a kulcsrögzítőre hallottam a vasbakter szót, a szürkét mi sorompó- vagy blokkszekrénynek szoktuk nevezni. Nagy szürke bádog, na
* az oktatóm így segített megérteni a különbséget a lezárási és elzárási táblázat között |
(#23826) Frankye válasza Zolttan hozzászólására (#23822)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Ötletes és szép! Szívből gratulálok! |
(#23827) FriTTz válasza Zolttan hozzászólására (#23822)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
üdv
Jól látom, hogy a rézkarmantyún egy Nohab van?
Közben rájöttem, hogy körbe is megy a bolti terepasztalon! |
(#23830) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#23820)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Szia,
ez egy nagyon jó megoldás! Nem is gondoltam rá, még a mintája is megvan! Pedig tényleg lépten-nyomon belegabalyodik az ember.
Amikor feldobtam a fedél ötletet, inkább gondolat ébresztőnek szántam. Még pedig azért, mert naponta járunk el az utcán dolgok mellett és még mindig nem elérhető, kapható a modellpiacon.
Ettől függetlenül továbbra is azt gondolom, hogy még rengeteg lehetőség, tárgy van, ami nincs modellezve. És ha van rá alternatíva, egy olcsó és egy drágább megoldás az mindenkinek választási lehetőséget biztosít.
(azért ha egy hűtőt is kell venni hozzá, az már drágább buli, bár kétség kívül ez ingyen érkezik vele) |
(#23834) V43-1182 válasza sunocske hozzászólására (#23823)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
biztos?
Megnéztem, F2 2.10.4 és a F2 - 9 és 10 függelék
de gyorsan a lezárási táblázat ahol a kulcsokat egyezteted a minta alapján:
E:egyenes a karikás táblás kulcs
K kitérő négyzet alakú táblás kulcs, karikázva a védőváltók
lezárási táblázat
elzárási táblázat, meg a központi váltóállításnál van ahol a váltók helyes állását ellenőrzöd a berendezés táblázatával
elzárási táblázat
De egyébként biztberes vagy? Mert én az elektronikához vagyok alulképzett, legalább tudom kihez forduljak. |
(#23837) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
De kérem uraim ez kisvasutas fórum! |
(#23838) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#23837)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Ó, akkor eltévedtem? Én a vasútmodellezés miatt járok ide...
|
(#23841) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#23838)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Pedig ez inkább szőrszálhasogatás! |
(#23842) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#23839)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
Akkor mondok ötleteket:
-konténer bausatz (minden méretű)
-bicikli
-szekér
-kukorica góré
-hullámpala
-vasúti útátjáróhoz betonlap
-alagútkapu
-téglamintás lap (3D)
-cserépmintás lap (3D)
|
(#23844) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#23841)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
De akkor az 1:120-as szőrszál hasogatása. Abban van a sportérték. |
(#23845) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#23842)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2013 |
|
|
(#23849) Zolttan válasza FriTTz hozzászólására (#23827)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2013 |
|
a Facebook oldalamon van videó róla. Sajna fényképezőgéppel. |
(#23850) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2013 |
|
Tegnap jártam a Gleis11.de boltban a müncheni föpályaudvaron. Ellentétben az itt korábban irtakkal egy egész TT sarok van ( igaz a bolt egyik legeldugottabb sarkában - most is nagy dobozokkal "álcázva").
A vitrinben majdnem az egész TT mozdonyválaszték jelen van - egy kicsit a gözmozdony választék hiányos ( a kisebbekböl nem volt egy sem).
Ami meglepett az árak nagyon rendben voltak ( összehasonlitva a sebnitzi bolttal), több modell olcsobb volt Münchenben, holott maga a városi árszint joval magasabb mint pl. Berlin. Volt MÁV nohab is, meg egy sereg ritkaság is (orosz TT modellek, egyedi festések). Ami nem volt , az a Kühn sinanyag. Mutatoban volt két fajta rövid sin, de semmi más, pedig vettem volna néhány dobozzal.
A személyvagon kinálat nagyon szép volt ( föleg modern hosszu kocsikbol volt vagy 2-3 tucatnyi választék). Mind dobozolva, igy egyenként kellett öket kihuzkálni a polcrol - ha az ember nem tudta a modell számát, vagy nincs kéznél katalogus.
Sajnos a rövidebb személykocsikbol meg a tehervagonokbol már sokkal kevesebb volt a választék is meg a mennyiség is.
Más.
A Conrad-nál megjelent egy egész sor mozdonymotor "X-TRAIN" márkanéven és nagyon jo áron. A kisebbek, lapos canmotor, két tengelycsonkkal 4-5 Euro, a nagyobbak meg 9 euros áron vannak a boltban. Nem tudni pontosan miért a katalogusban sem a választék, sem az árak nem egyeznek a bolti kinálattal.
A kisebbik motorok a nagyobb TT modellekbe simán beférnek, sajnos a kisebbekbe már kevésbé ( nyilván H0 motorokrol van szo). Föleg örömteli, hogy a többség két tengelycsonkkal rendelkezik és aránylag alacsony fordulatszámmal, igy a régi TT motorok kiváltására direkt predesztináltak. |
(#23852) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#23834)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2013 |
|
Még rosszabb: pft-s!
Viccet félretéve, ezek szerint megint alaposan tévedtem. Na nem baj, most már legalább tudom, hogy milyen táblázatot kell gyártanom a majdani állomásomhoz |
(#23862) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2013 |
|
Október 10-én 16.30-tól a Keleti Személykocsiműhely oktatóterme nyitva a havi találkozóra. |
(#23863) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2013 |
|
Sziasztok!
Ismét egy újabb modellbemutató, bővebben: Link
Éppen csak annyira kedves a számomra ez a modell, hogy 3D-s körbejárást is igyekeztem készíteni hozzá.
Fűtőház Facebook: Link |
(#23865) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#23863)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2013 |
|
A cikk hozza a "nagy iskolát"
Egy jó tanács: ha a későbbiekben is szeretnél 3D fotót készíteni, akkor menj el az Ikeába és vegyél egy fa tányérforgatót. Erre tedd rá a fehér alapot és a mozdonyt. A fényképezőgépet állványra rögzítsd és a tárgyat mozgasd! Használj frontfényt, mert jelen esetben nagyon sötét a lényegi rész. A neten lehet rendelni 10 ezer körül olyan led lámpát, amit én is használok. Ez akár a f.gép vakupapucsába is belemegy, konstans fényt ad. Ha ezzel deríted a tárgyat, akkor garantáltan tökéletes lesz az eredmény.
Ja és egy kicsit zoom-olj rá a tárgyra, mert így most messze van.
G. |
|
|
2024. Nov, 30. Szo 6:55:34 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|