Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       181/436    
(#27738) sunocske válasza ZaGyu hozzászólására (#27726) Válasz Jan 7, 2014
Azért ez sem jelenthető ki kategorikusan. A jelen VI. korszakban se minden állomás épült át (ha egyáltalán) nagysugarú kitérőkkel. Ráadásul nem is minden kitérő nagysugarú (akkor csak a váltókörzet km hosszú lenne!). Néhány példa:
- Cegléd: átépült a 2000-es évek elején, páros oldalon 4 db nagysugarú kitérő épült be.
- Pilis: átépült a 2000-es években, nincs nagysugarú kitérője
- Rákos páratlan, Porpác páros, Selyp(?) páratlan vége: a 80-as években beépítésre kerültek nagysugarú kitérők az állomás jelentősebb átépítése nélkül.
Egyébként miért kell a váltónak felvághatónak lennie, főleg a nagysugarúnak? A MÁV-nál rugós váltók csak mellékvonalon fordulnak elő és azok "alap" XI (R=300 m) vagy XIII (R=200 m) típusúak.
Ami viszont bátran kijelenthető, hogy a fővonali állomásokon az V-VI. korszakban jelentek meg a betonaljas kitérők, jellemzően az átmenő fővágányokban. Még az állomás átépítése nélkül is akár.
(#27739) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#27738) Válasz Jan 7, 2014
Kieg.: ... jelentek meg tömegesen a betonaljas kitérők...
(#27740) etwg válasza sunocske hozzászólására (#27738) Válasz Jan 7, 2014
Alapbol a nagysugaru ( gyors) kitérök csak oda kellenek, ahol várhatoan gyorsan fognak menni ( megállás nélkül) a vonatok. Igy ilyenekböl a kisebb állomásokon csa néhány darab kell az átmenö vágányokra. A többi maradhat olyan mint az 100 éve volt.
(#27741) sunocske válasza etwg hozzászólására (#27740) Válasz Jan 7, 2014
A kivétel erősíti a szabályt: Monor. A 2. és az 5. vágányra mindkét végén 80 km/h-val lehet bejárni, és általában a gyorsok elől félreálló, vagy ide érkező és innen induló személyvonatok veszik igénybe
(#27742) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#27725) Válasz Jan 7, 2014
Idézet:
„A "Ceglédi jobb" vágány átépítésében vastagon érintett vagyok...”

OFF
Azért megérdemelt volna Cegléd a "másik végén" is olyan kitérőket, mint az "egyiken". Ugyanis az Abony felől érkező IC-ket a szegedi csatlakozás miatt kitérőztetik a peronhoz, így azok végig 40-nel kell cammogjanak a megállásig. A Pest felől érkező IC-k meg beroboghatnak az állomásra...
ON
(#27743) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27742) Válasz Jan 7, 2014
Nos ezek is mind olyan momentumok, amiket örömmel lehet lemodellezni egy modultalálkozón.
(#27744) masTTertape válasza ZaGyu hozzászólására (#27732) Válasz Jan 7, 2014
A maradékot ki kell dobni.
(#27745) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27742) Válasz Jan 7, 2014
Ööö... Ez a "ceglédi jobb" vágány, amiről én beszélek, a Nyugati pu. II. torony - Városligeti elágazás közötti jobb vágány
(#27747) hoTTo hozzászólása Válasz Jan 7, 2014
Elnézést, hogy megtöröm a modulos diskurzust, de feltettem az apróba néhány eladó épület építőkészletet és feltétlenül akartam jelezni nektek.

De, hogy modulozzak is, remélem az asztalos már heggeszti a modul kereteimet! Én 1db EW3 kitérővel tervezek egy kis ipari kiágazást építeni és 1db EW2 lenne az ipartelepemen. Ahol csak lehet "betontalpfát" használnék.
(#27748) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#27747) Válasz Jan 7, 2014
A kitérőket is betonaljasra készíted el? Kelenföldön és a Déli pu -n is egyre szaporodnak ...
(#27749) hoTTo válasza róbertke hozzászólására (#27748) Válasz Jan 7, 2014
Talpfarács éppenséggel lenne hozzá (tavalyi sebnitzi nyílt napon kaptunk ajándékba), de nem építettem még kitérőt, nem biztos, hogy épp egy modulon kellene elkezdeni...
(#27750) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#27749) Válasz Jan 7, 2014
Talpfát festeni is lehet szürkére, nem te lennél az első ....
(#27751) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#27750) Válasz Jan 7, 2014
Igaz, OFF méret a kép (Z), de valóban lehet. Csak előtte valahogy a faerezetet le kell csiszolni.

allomas koze...jpg
 
(#27753) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#27748) Válasz Jan 7, 2014
Azért az iparvág... izé "saját célú vasúti pályahálózaton" még nem annyira elterjedtek
(#27754) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#27753) Válasz Jan 7, 2014
De ez egy vadi új telep lesz (most épül) és a főnök betont akar
(#27755) hoTTo válasza róbertke hozzászólására (#27750) Válasz Jan 7, 2014
Végülis
A Tilligtől kapott is fa-erezetes, csak épp nem barna, hanem szürke granulátumból lett fröccsöntve...
(#27756) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#27754) Válasz Jan 7, 2014
Ja, az más

Viszont így csak végig kell szaladni rajta egy csiszolópapírral és kész
(#27757) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#27755) Válasz Jan 7, 2014
Biztos bükkfából van, rajtahagyták a kérgét, csak kiszívta már a nap, azért világosszürke...
(#27758) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27757) Válasz Jan 7, 2014
Azt' még telíteni is elfelejtették vó'na?
(#27759) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#27758) Válasz Jan 7, 2014
Nem mindenütt építették a vasutat telített talpfával ....
(#27760) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#27731) Válasz Jan 7, 2014
Erről van valami rajz?
Mennyi van a 2 vágány között?
(#27761) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#27747) Válasz Jan 7, 2014
Direkt megvártad, hogy eljöjjek mi?
(#27762) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#27761) Válasz Jan 7, 2014
Nem De ezek amúgy is otthon vannak, ez privát ügylet nem hivatalos.
(#27763) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#27762) Válasz Jan 7, 2014
Akkor privátba csütörtökön legyen barnított sínszál és nem flexi barna talpfarács is!
(#27764) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#27763) Válasz Jan 7, 2014
emilkéztem
(#27765) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#27760) Válasz Jan 7, 2014
Nincs még pontos rajz róla. De megfelel a mellékelt modulnak.
A két vágány között meg pontosan annyi van, amennyit a szabvány előír

Az elágazást egy flexi EW3 adja, az ívek meg szintén flexik és pont merőlegesek a modulvégre. Kb. 4-5 óra alatt lett kész.

0_1280_34623...jpg

0_1280_65333...jpg

elagazas.JPG
 
(#27766) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#27747) Válasz Jan 7, 2014
Jó hír, hogy az új asztalos már megadta az árajánlatot, ami szerint nem változnak az eddigi árak. Napokon belül neki is kezd a mostani adagnak, tehát ha a korábbi igényeken felül hirtelen bárkinek lenne kívánsága, akkor írja nyomban, hogy még ebbe az adagba bekerülhessen és akár a februári találkozón be is épülhessen.
(#27767) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#27749) Válasz Jan 7, 2014
Bezzeg akkor még ajándékba volt. Időközben rájöttek, hogy akkor mennyire fogyott és most már gyártják szürkében - a faerezetest.
(#27768) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#27756) Válasz Jan 7, 2014
Hadd hulljon a csavarimitáció is...
(#27769) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#27760) Válasz Jan 7, 2014
A kétvágányos részen a szabványban előírt vágánytengely-távolság van, közte EW3-as váltó.
(#27770) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#27765) Válasz Jan 7, 2014
És milyen véletlen, hogy éppen akadt kéznél egy ilyen modul.
(#27772) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#27770) Válasz Jan 7, 2014
Hát... ja

Bele se merek gondolni, hogy ellenkező esetben mit csináltunk volna...
(#27773) V43-1182 hozzászólása Válasz Jan 7, 2014
A sínösszekötővég-leerősítéseket honnan szerzitek? Én próbáltam sk. csinálni nyáklapból. de maró nélkül nem lehet igényesen megcsinálni.
(#27774) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#27773) Válasz Jan 7, 2014
Speciel én nem használok ilyet (tudom, rizikós), mert nem tetszik. Egyébként ha jól tudom, a többiek innen szerzik be.
(#27775) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#27764) Válasz Jan 7, 2014
Èn szoktam!
(#27776) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#27774) Válasz Jan 7, 2014
pontosan, onnan szoktunk rendelni. Néha akad 1-2 elfekvő tartalékban...
Természetesen azt is lehet, hogy a sínvéget 1-2 megfelelő mélységbe becsavart réz facsavarra forrasztod...
(#27777) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#27776) Válasz Jan 7, 2014
Én kizárólag ragasztással rögzítettem, mivel amikor elkezdtem építeni, még nem tudtam forrasztani (ill. nem is volt mivel)
(#27778) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#27766) Válasz Jan 7, 2014
Remek! Hadd dolgozzon az az asztalos!

Azt írták a szürke talpfára, hogy a készlet erejéig még adják pénzért. Persze ez jelenthet bármit...
(#27781) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#27727) Válasz Jan 7, 2014
Nos, lehet, hogy ez jobban "nagyvasúti" de nem igazán mondanám fejállomásnak, az eredeti terv ugye egy modulos fejállomás lett volna.
(#27782) wolfchild hozzászólása Válasz Jan 7, 2014
Ezt most találtam a neten, szerintem vérlázító.

scales.JPG
 
(#27783) terkoz válasza wolfchild hozzászólására (#27782) Válasz Jan 7, 2014
teljességgel használhatatlan összeállítás!
Hiányzik a TT méret!

D_4699a.jpg

G_4744a.jpg

V_4698a.jpg
 
(#27784) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#27781) Válasz Jan 7, 2014
Màr keresem a felelősöket és intézkedem a hiba kijavításáról!
(#27785) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#27784) Válasz Jan 7, 2014
(#27788) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#27766) Válasz Jan 7, 2014
Szia Gábor!

Mennyibe kerülne egy sima egyenes modul?

Üdv:Miki
(#27789) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#27782) Válasz Jan 7, 2014
Hát igen mert Rokal F7-e egy kicsit nagyra sikeredett-hiába irták rá hogy TT.

(#27790) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#27765) Válasz Jan 7, 2014
Jól látom, hogy ennek szabványos 2 vágányos vége van?
(#27792) wolfchild hozzászólása Válasz Jan 7, 2014
Kérdésem az lenne, hogy valaki használta-e ezt a szoftvert és ha igen, akkor vajon be lehet állítani angol nyelvűre?!

Eisenbahnplaner 2013
(#27793) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#27790) Válasz Jan 7, 2014
Jól!
(#27794) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#27793) Válasz Jan 7, 2014

Már csak egy kérdésem van, hogy melyik végén?
(#27795) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#27788) Válasz Jan 7, 2014
5000 pénz készre szerelve.
Lapozás       181/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
23:03:04
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés