|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#27738) sunocske válasza ZaGyu hozzászólására (#27726)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Azért ez sem jelenthető ki kategorikusan. A jelen VI. korszakban se minden állomás épült át (ha egyáltalán) nagysugarú kitérőkkel. Ráadásul nem is minden kitérő nagysugarú (akkor csak a váltókörzet km hosszú lenne!). Néhány példa:
- Cegléd: átépült a 2000-es évek elején, páros oldalon 4 db nagysugarú kitérő épült be.
- Pilis: átépült a 2000-es években, nincs nagysugarú kitérője
- Rákos páratlan, Porpác páros, Selyp(?) páratlan vége: a 80-as években beépítésre kerültek nagysugarú kitérők az állomás jelentősebb átépítése nélkül.
Egyébként miért kell a váltónak felvághatónak lennie, főleg a nagysugarúnak? A MÁV-nál rugós váltók csak mellékvonalon fordulnak elő és azok "alap" XI (R=300 m) vagy XIII (R=200 m) típusúak.
Ami viszont bátran kijelenthető, hogy a fővonali állomásokon az V-VI. korszakban jelentek meg a betonaljas kitérők, jellemzően az átmenő fővágányokban. Még az állomás átépítése nélkül is akár. |
(#27739) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#27738)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Kieg.: ... jelentek meg tömegesen a betonaljas kitérők... |
(#27740) etwg válasza sunocske hozzászólására (#27738)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Alapbol a nagysugaru ( gyors) kitérök csak oda kellenek, ahol várhatoan gyorsan fognak menni ( megállás nélkül) a vonatok. Igy ilyenekböl a kisebb állomásokon csa néhány darab kell az átmenö vágányokra. A többi maradhat olyan mint az 100 éve volt. |
(#27741) sunocske válasza etwg hozzászólására (#27740)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
A kivétel erősíti a szabályt: Monor. A 2. és az 5. vágányra mindkét végén 80 km/h-val lehet bejárni, és általában a gyorsok elől félreálló, vagy ide érkező és innen induló személyvonatok veszik igénybe |
(#27742) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#27725)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Idézet: „A "Ceglédi jobb" vágány átépítésében vastagon érintett vagyok...”
OFF
Azért megérdemelt volna Cegléd a "másik végén" is olyan kitérőket, mint az "egyiken". Ugyanis az Abony felől érkező IC-ket a szegedi csatlakozás miatt kitérőztetik a peronhoz, így azok végig 40-nel kell cammogjanak a megállásig. A Pest felől érkező IC-k meg beroboghatnak az állomásra...
ON |
(#27743) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27742)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Nos ezek is mind olyan momentumok, amiket örömmel lehet lemodellezni egy modultalálkozón.
|
(#27744) masTTertape válasza ZaGyu hozzászólására (#27732)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
A maradékot ki kell dobni. |
(#27745) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27742)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Ööö... Ez a "ceglédi jobb" vágány, amiről én beszélek, a Nyugati pu. II. torony - Városligeti elágazás közötti jobb vágány |
(#27747) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Elnézést, hogy megtöröm a modulos diskurzust, de feltettem az apróba néhány eladó épület építőkészletet és feltétlenül akartam jelezni nektek.
De, hogy modulozzak is, remélem az asztalos már heggeszti a modul kereteimet! Én 1db EW3 kitérővel tervezek egy kis ipari kiágazást építeni és 1db EW2 lenne az ipartelepemen. Ahol csak lehet "betontalpfát" használnék. |
(#27748) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#27747)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
A kitérőket is betonaljasra készíted el? Kelenföldön és a Déli pu -n is egyre szaporodnak ... |
(#27749) hoTTo válasza róbertke hozzászólására (#27748)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Talpfarács éppenséggel lenne hozzá (tavalyi sebnitzi nyílt napon kaptunk ajándékba), de nem építettem még kitérőt, nem biztos, hogy épp egy modulon kellene elkezdeni... |
(#27750) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#27749)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Talpfát festeni is lehet szürkére, nem te lennél az első .... |
(#27751) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#27750)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Igaz, OFF méret a kép (Z), de valóban lehet. Csak előtte valahogy a faerezetet le kell csiszolni. |
|
(#27753) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#27748)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Azért az iparvág... izé "saját célú vasúti pályahálózaton" még nem annyira elterjedtek |
(#27754) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#27753)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
De ez egy vadi új telep lesz (most épül) és a főnök betont akar |
(#27755) hoTTo válasza róbertke hozzászólására (#27750)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Végülis
A Tilligtől kapott is fa-erezetes, csak épp nem barna, hanem szürke granulátumból lett fröccsöntve... |
(#27756) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#27754)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Ja, az más
Viszont így csak végig kell szaladni rajta egy csiszolópapírral és kész |
(#27757) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#27755)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
|
(#27758) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27757)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Azt' még telíteni is elfelejtették vó'na? |
(#27759) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#27758)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Nem mindenütt építették a vasutat telített talpfával .... |
(#27760) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#27731)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Erről van valami rajz?
Mennyi van a 2 vágány között? |
(#27761) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#27747)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Direkt megvártad, hogy eljöjjek mi? |
(#27762) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#27761)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Nem De ezek amúgy is otthon vannak, ez privát ügylet nem hivatalos. |
(#27763) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#27762)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Akkor privátba csütörtökön legyen barnított sínszál és nem flexi barna talpfarács is! |
(#27764) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#27763)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
emilkéztem |
(#27765) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#27760)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Nincs még pontos rajz róla. De megfelel a mellékelt modulnak.
A két vágány között meg pontosan annyi van, amennyit a szabvány előír
Az elágazást egy flexi EW3 adja, az ívek meg szintén flexik és pont merőlegesek a modulvégre. Kb. 4-5 óra alatt lett kész. |
|
(#27766) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#27747)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Jó hír, hogy az új asztalos már megadta az árajánlatot, ami szerint nem változnak az eddigi árak. Napokon belül neki is kezd a mostani adagnak, tehát ha a korábbi igényeken felül hirtelen bárkinek lenne kívánsága, akkor írja nyomban, hogy még ebbe az adagba bekerülhessen és akár a februári találkozón be is épülhessen. |
(#27767) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#27749)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Bezzeg akkor még ajándékba volt. Időközben rájöttek, hogy akkor mennyire fogyott és most már gyártják szürkében - a faerezetest. |
(#27768) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#27756)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Hadd hulljon a csavarimitáció is...
|
(#27769) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#27760)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
A kétvágányos részen a szabványban előírt vágánytengely-távolság van, közte EW3-as váltó. |
(#27770) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#27765)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
És milyen véletlen, hogy éppen akadt kéznél egy ilyen modul.
|
(#27772) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#27770)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Hát... ja
Bele se merek gondolni, hogy ellenkező esetben mit csináltunk volna... |
(#27773) V43-1182 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
A sínösszekötővég-leerősítéseket honnan szerzitek? Én próbáltam sk. csinálni nyáklapból. de maró nélkül nem lehet igényesen megcsinálni. |
(#27774) sunocske válasza V43-1182 hozzászólására (#27773)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Speciel én nem használok ilyet (tudom, rizikós), mert nem tetszik. Egyébként ha jól tudom, a többiek innen szerzik be. |
(#27775) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#27764)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Èn szoktam! |
(#27776) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#27774)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
pontosan, onnan szoktunk rendelni. Néha akad 1-2 elfekvő tartalékban...
Természetesen azt is lehet, hogy a sínvéget 1-2 megfelelő mélységbe becsavart réz facsavarra forrasztod...
|
(#27777) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#27776)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Én kizárólag ragasztással rögzítettem, mivel amikor elkezdtem építeni, még nem tudtam forrasztani (ill. nem is volt mivel) |
(#27778) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#27766)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Remek! Hadd dolgozzon az az asztalos!
Azt írták a szürke talpfára, hogy a készlet erejéig még adják pénzért. Persze ez jelenthet bármit... |
(#27781) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#27727)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Nos, lehet, hogy ez jobban "nagyvasúti" de nem igazán mondanám fejállomásnak, az eredeti terv ugye egy modulos fejállomás lett volna. |
(#27782) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Ezt most találtam a neten, szerintem vérlázító. |
|
(#27783) terkoz válasza wolfchild hozzászólására (#27782)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
teljességgel használhatatlan összeállítás!
Hiányzik a TT méret!
|
|
(#27784) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#27781)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Màr keresem a felelősöket és intézkedem a hiba kijavításáról! |
(#27785) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#27784)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
|
(#27788) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#27766)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Szia Gábor!
Mennyibe kerülne egy sima egyenes modul?
Üdv:Miki |
(#27789) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#27782)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Hát igen mert Rokal F7-e egy kicsit nagyra sikeredett-hiába irták rá hogy TT.
|
(#27790) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#27765)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Jól látom, hogy ennek szabványos 2 vágányos vége van? |
(#27792) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Kérdésem az lenne, hogy valaki használta-e ezt a szoftvert és ha igen, akkor vajon be lehet állítani angol nyelvűre?!
Eisenbahnplaner 2013 |
(#27793) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#27790)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Jól! |
(#27794) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#27793)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
Már csak egy kérdésem van, hogy melyik végén? |
(#27795) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#27788)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2014 |
|
5000 pénz készre szerelve. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 23:03:04 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|