|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#29797) etwg válasza gHostmaTT hozzászólására (#29795)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Be van akadva valamelyik forgováz ezért kell egyenként probálni és csavarhuzoval elforditani a tengelyt.
Valoszinü kerékcserére lesz szükség!
|
(#29798) maTTato válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29789)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Helytállóak az ismereteid, Alsóörs valóban az volt. Onnan indult a néhai 911-es vonal Veszprémbe, amit még a hatvanas évek második felében kivégeztek. De ott van például Tab, a maga kétvágányos fűtőházával és fordítójával. Az pedig tudtommal sohasem volt elágazó állomás. A vonal szakértője ha jól emlékszem Bejczi Gabi, talán tud mondani valamit, hogy az állomás miért pont így épült.
Tab |
(#29799) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#29798)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Nohát, tudatlanságomért elnézéseteket kérem! |
(#29800) reszelozsir válasza gHostmaTT hozzászólására (#29792)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Szia! Előkaptam egyet, remélem látsz rajta mindent, amit akarsz. Méretei: a két lehajló rész 1mm, az összekötő rész 2,5mm, a "patkó" legszélesebb része 3mm, a hossza 4mm. |
|
(#29801) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#29798)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Jók az emlékeid, a (Felső)Mocsolád-Tab-Siófok vonalról valóban az átlagosnál több ismerettel és anyaggal rendelkezem...
Tab az engedélyezési okiratban és a hozzá tartozó tervben valóban fordítóval rendelkezett, azonban az sohasem készült el!
A vonal központi állomása volt Tab. A fordítóra viszont elképzelhető, hogy amiatt nem volt aztán szükség, mert gőzmotorkocsik jártak... Nem tudom, erre nincs eddig semmi utalás...
Az viszont biztos, hogy Kapoly és Somogymeggyes (ex Kötcse-Csicsalpuszta) ill. ellenkező irányban Karád-Somogymeggyes között elég komoly emelkedés van...
A 3 vágányos állomást aztán 1912 környékén bővítették ki 4 vágányosra ( Ekkor "nőtt" meg a felvételi épület.)
Viszont fordító a 20-as, 30-as évekig volt Felsőmocsoládon! Ugyanis a Kaposvár-Mocsolád közötti vonalszakasz 1894-ben adták át és emiatt Mocsolád fejállomásként működött 12 éven át.
A fűtőházát a 40-es, 50-es években alakították át lakóépületté. Ma már nem áll.
A fából készült nyílt várócsarnokot is a 30-as években bontották el. |
(#29802) gHostmaTT válasza reszelozsir hozzászólására (#29800)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Köszönöm a fotókat, így már látom mi nem jó. Közben kaptam szervizes időpontot is, valószínű ez lesz a sorsa a mozdonynak, rábízom a nálam ügyesebbekre.
|
(#29803) maTTato válasza Gashpy hozzászólására (#29801)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Tudtam, hogy nem lövök mellé, hisz ott voltam! |
(#29804) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#29803)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
A kép meg simán lemaradt!
|
|
(#29807) kombi válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29789)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
A linkelt rajz szvsz az építéskorira hajazó állapot. Jelenleg kicsit más --amolyan félig kiherélt -- képet mutat az állomás, mert néhány vágányt, a IV és V vágány hatalmas távolságát elnézve, gondolom a veszprémi vonal felszedése után kiszedhettek.
A jelenlegi Alsóörs nagyjából ilyen (Forrás: (allomasrajzok.uw.hu) |
|
(#29809) Gashpy válasza kombi hozzászólására (#29807)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Ha valaki veszi a fáradtságot és némi anyagi áldozatot hozva eltölt egy kis időt Opauszky úrék olvasótermében, alaposan kiművelheti magát a vágányhálózat alakulásának történetéből.
Viszont ez a most betett állapot igen izgalmas tolatási mozgásokat rejt magában... |
(#29827) terkoz válasza gHostmaTT hozzászólására (#29792)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Szia!
Ellenőrizd, hogy nincsenek-e összenyomódva a a tengelyvégek a motoron és a zsámolyon. A sliccelésnek párhuzamosan kell álni, esetleg egy lapos csavarhúzóval kisé nyisd meg. (óvatosan, el ne törjön!)Továbbá, hogy nincs-e sorja a kardánfejen. Tűreszelővel megigazítani.
A kardánfejnek a zsámoly elfordulásakor valamilyen szögben is lazán kell mozognia. |
(#29831) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Sziasztok!
A találkozóról készült videóval még adós vagyok, ma tudtam összerakni, íme a cikk róla:
Bővebben: Link
Közvetlen YouTube, itt:
Bővebben: Link
Megtekintése HD-ben ajánlott... |
(#29833) FriTTz válasza benYo91 hozzászólására (#29762)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2014 |
|
Tessék sorszámot igényelni! |
(#29855) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Kaptam egy emilt Lengyelországból, néhány infóval az április eleji Modultalálkozóról. A részleteket feltettem a modulos fórumra |
(#29864) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#29831)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Szia András,
nagyon jó lett a videó összefoglalód! Tetszett az építkezést bemutató effekted is, nagyon ötletes!
Gratulálok hozzá!
És már a zene is alakul!
Kifejezetten szimpatikus, hogy a Gyurival készült riportban látszik milyen kötetlen és jó hangulatú a találkozó, mert még a riport elnevetgélése is pluszt adott hozzá.
Csak így tovább!
A fűtőház ezen az úton egy igazi videóbloggal is több lesz majd a jövőben!
|
(#29865) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#29864)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Szia!
Köszönöm a dicséretet és a biztatást, de nem csak enyém az érdem, ahogy a Youtube csatornán is olvasható a videóanyagot Attilával közösen forgattuk (Mármint mindenki a sajátját.).
Ezeket a videóanyagokat gyúrta össze egy klipbe, hogy mutasson valahogy.
De igyekszem tartani a minőséget, talán újabb cuccokkal jobbat is ki lehetne hozni, de ez még a jövő zenéje. |
(#29866) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#29865)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Ahogy a mondás tartja:
"Mindegy milyen a géped, ha nem értesz hozzá!"
Gratulálok még egyszer!
Attila, úgymint Putz mester? |
(#29867) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#29866)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Szia!
Igen, Attila mint Putz mester, alias TTPutz. |
(#29872) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Hali!
Beköszönök ide is, ha már lecseréltem a H0-át TT-re.
Az iránt érdeklődnék, hogy ha keskeny nyomtávú, kimondottan iparvasutat is szeretnék a "nagyvasút" mellé, akkor melyiket válasszam? TTe, TTm.
Ilyesmi mozdonnyal, csillékkel vagy rönkszállító vagonokkal. |
|
(#29873) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#29872)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
A TTm szerintem nem jo - tul nagy, azaz tul kicsi a különbség. TTe ( 6,5 mm) jobb és ráadásul elérhetö is ( Busch alapu eredetileg H0f iparvasut). Itt egy kolléga ilyen alapra többek között C50-s is kinál.
|
(#29876) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#29873)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Közben én is nézelődtem egy kicsit, a 9mm-t nagynak tartom, marad a TTe. Köszi. |
(#29884) róbertke válasza baker6600 hozzászólására (#29876)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
TTm C50 -es mozdony ?? Pár darab létezett 1000mm -es nyomtávval, de a pontos helyüket nem tudom. Inkább etwg által javasolt TTe méret a jobban járható út. |
(#29885) Lezlinilzen válasza baker6600 hozzászólására (#29872)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Én az 1000 mm-est választottam, igaz már nem működő vasútként, de a 750 mm-es lesz az igazán jó választás.
1000 mm-es
Ezen a linken pedig kedvedre válogathatsz a 750 mm-es kis gyönyörűségek között. |
(#29891) terkoz válasza baker6600 hozzászólására (#29872)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
egy kis ötletadó egy barátom asztaláról:
http://tav.fw.hu/frameset.htm |
(#29892) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Kedves Dalostársak,
A múlt heti modul dzsembori csoportképe. |
|
(#29893) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#29892)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
A hozzászólásod sorszáma: 29892, szimmetrikus szám!
Oda vissza olvasva u.a.
Jó kis csapat jött itt össze!!! |
(#29894) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Sziasztok!
Így vasárnap estére egy kellemes Vaterás bontószökevény.
Sajnálom ezt a 107-est, bőven látott szebb napokat is.
Bővebben: Link
|
(#29900) róbertke válasza wolfchild hozzászólására (#29894)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
Látom Csabától te sem kaptál kürtöt ...... |
(#29906) wolfchild válasza róbertke hozzászólására (#29900)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2014 |
|
??? Ezt most nem értem... |
(#29916) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#29855)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Sajnos a múlt hétvégén részletezett okokból ki kell hagynom. Pedig még egy kicsit értem is a nyelvüket!
Viszont 2015-ben mindenképp szeretnék kijutni valamelyik cseh találkozóra (ráadásul vonattal), elvégre a lengyellel rokon nyelv (meg mert oda évente háromszor lehet FIP szabadjegyet igényelni) |
(#29922) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Uraim!
Elkészült a Tran SL76-P12 hangdekóder. Minden olyan Tillig modellbe beépíthető, amiben PLUX12 aljzat van. Majd fotózok is, de, akik már ismerik a DCX51-P12-es sima dekódert, akkor azok egy annál valamivel kisebb dekódert képzeljenek el. |
|
(#29929) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29922)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Szia!
Ebben már kicsit hosszabbra hagyták a tüskéket?
|
(#29932) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#29929)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Ez a proto példánya, ezen 3,5mm a hosszuk, ami teljesen meg is felel a PLUX12 előírásainak. Tillig gépekkel nem is lesz gond ezzel sem. A gond oTT lehet, ha PLUX16, vagy 22 aljzatba teszi az ember fia (22 nincs a méretünkben, a H0 ROCO és PIKO PLUX22 aljaztaiba meg bemegy rendesen.) De iTT is csak a PIKO követte el azt a bakit, hogy "alulra" szereli az aljzatot a NYÁK lemezen, nem az alkatrész oldalra, és az amúgyis vastag (1,5mm) panel ezen méretével meg kéne növelni a PLUX12-es tüskék hosszát. Csak akkor meg a gyanútlan Tillig-es felhasználók lennének bajban, ha nem csípnének le belőle. |
(#29935) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29932)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Hosszabbra hagyni és beletenni egy figyelmeztető cetlit?
Oké, abbahagyom |
(#29936) reszelozsir válasza wolfchild hozzászólására (#29894)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Roppant korrekt eladónak tűnik... Ez egy másik tőle. Egy ezressel többért újat kapni aminek meg van minden ütközője és valóban nagyon szép állapotban van. Sajnálom azt a palimadarat, aki ezekbe belefut... Bővebben: Link |
(#29939) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#29935)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Mhhh...
1,27mm lábtávolság, ezt kéne lerövidítenie az "egységsugarú" modellezőnek. Nekem nem gond, meg párunknak iTT, de... |
(#29940) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#29936)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Azt se' tudja, mit árul.
Azt írja (még jó, hogy írni azt tud, vagy ezt valaki csinálja neki?), hogy
"TT, Tillig gyorsvonati postakocsi".
Nem posta, hanem poggyászkocsi, és nem gyorsvonati, hanem sebesvonati, ugyanis az fénykorában egy eilzugwagen akart lenni. |
(#29941) DinoTT válasza reszelozsir hozzászólására (#29936)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Hát az öreg Cs....W is egy külön történet a V...n. Én már vettem tőle a leírásnak megfelelő dolgokat, jól működő mozdonyt, de nekem ezek szerint szerencsém volt, mert máshonnan nem ezt hallom. Vele azért óvatosnak kell lenni, de azért még nem Pe..L... kategória (aki most zsír újnak árulja azt a 110-est amit előtte ugyanott árult bevallottan sérülten mert leejtette) Ő legalább nem állítja, hogy gyűjteményből való. Ő az igazi vasútmodell nepper kategória. |
(#29950) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29939)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Ja, hát az valóban necces lenne. |
(#29954) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Sziasztok!
Megpróbálkozhatok újra egy vélemény kéréssel?
A kapott ötletekkel, instrukciókkal megpróbáltam kijavítani a hibákat.
Az ívek már mindenhol 310-es sugáron, (már ahol megköveteli a hely) vagy efölött vannak. EW2-es váltók mindenhol, a baloldali állomásra pedig a két angolváltós hózentróger rendelés alatt.
Ha bármi hiba maradt volna az asztalban, kérem jelezzétek, igyekszek kijavítani.
Ha bárkinek bármilyen ötlete-észrevétele lenne, megpróbálnám beleépíteni.
kösziköszi |
|
(#29955) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
a második képadag |
|
(#29957) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Sziasztok!
Feltettem néhány képet a topik találkozón honosított Kacsáról.
Szerkocsisként is szépen körbement az R01-es íveken.
Köszönet érte a Mesternek! |
|
(#29958) BaTTka válasza benYo91 hozzászólására (#29954)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Én most gazdasági szempontok alapján véleményezném a tervedet. Számold össze a beépítendő vágányanyag árát, majd szorozd meg egy számmal, igényességi szint szerint mondjuk 3 és 10 között. Ha úgy érzed hogy lesz rá ennyi pénzed mondjuk az elkövetkezendő 10 évben akkor rajta. Ha nem akkor talán nem kellene mindjárt ekkora munkába belevágni.
De én csóró vagyok, elnézést ha ezzel bárkit megbántottam volna |
(#29960) benYo91 válasza BaTTka hozzászólására (#29958)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Számolgatok már én is régóta...
Megoldható lesz a dolog, persze szépen, lassan |
(#29966) maTTato válasza benYo91 hozzászólására (#29954)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Egy kicsit én is belevau...
Ha a terven szereplő, vagy azokkal közel egyenértékű épületek beépítésével gondolkozol, javaslom a baloldali és a jobb alsó állomás épület megcserélését.
Szintén a terv jobb oldalán alul annak a sok vágánynak mi a funkciója? Jól látom a 3D-n, hogy híd van fölötte. (Szigorúan csak magánvélemény: Nem valami szép, hogy hirtelen a híd a semmiben véget ér.)
Utólagos engedelmeddel Beraktam alagút portálokat. Valamint a bal oldali állomás két fővágányát és a mellékvonal felé álló váltót külön alagútba tettem. Így nyomatékosabban elválik a fő és mellékvonal.
(Ekkora alagút nyílást nem is láttam...
Végezetül. Középen annál a dudornál veszélyesen az asztal szélén van a vágány!
Ja és még egy: Nagy elhatározásra vall, hogy meg akarod valósítani ezt a tervet. Kíváncsian várom az építés fázisairól készült fotókat |
|
(#29967) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#29966)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Még egyszer kikapcsolás előtt ránéztem a tervre.
Azon kaptam magam, hogy agyalok, vajon azokban a kis keskeny kanyonokban hogy a szöszbe fogsz közlekedni? |
|
(#29969) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#29967)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Utolsó utáni...
Gondolom az a két 10x10-es bevágás valami pillér lehet. Egy kis pályakorrekcióval távolabb vittem a síneket, nehogy meglepi legyen.
Ja jó, most már tényleg eldugulok és húzok aludni! |
|
(#29970) benYo91 válasza maTTato hozzászólására (#29967)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2014 |
|
Köszönöm a segítséget!
Sajnos valamiért a 8-as WinTrack valamiért nem kezeli rendesen az alagútbejáratokat... :/Így azokat direkt hagytam ki. Az épületek csak jelzés értékűek, ennél persze még többet szeretném majd lerakni, és a nagyobb állomáshoz a nagyobbat természetesen. (Ez csak valami véletlen lehetett)
A mozgással kapcsolatos felvetésed teljesen jogos, az első verzióban még 50 centi széles "ösvényt" terveztem mindenhova, aztán egyszer nagyobb lett az asztal, nagyobb ívekkel, így fogyott a hely a mászkálásra.
Még agyalok kicsit, hogy mit lehetne tenni a "folyosók" szélesítése érdekében. Viszont nagyrészt arra alapozok, hogy az irányítást viszonylag centralizálom, főleg, mivel a váltókat nem dekóderrel tervezem állítani (első körben legalábbis biztosan nem), így viszont ezeknek a folyosóknak inkább csak kisikláskor van jelentősége, és persze terepépítésnél. a két nagyobb állomás (a rajz szerint) alulról elérhető, azaz ott még van hely, csak ez a terven nem szerepel. A jobb alsó részen igazából tárolóvágányokról lenne szó, első verzióban rejtett fejállomás volt, de ez elég egyöntetűen le lett szavazva. Így igazából elhalad a szerelvény, és/vagy leakadnak a vagonok, a mozdony meg mehet tovább... Esetleg tolatásokat lehet végeztetni, vagy kisebb fajta rendező pályaudvari szerepet is betölthet. A másik célja pedig, hogy hurokként is funkcionál, hogy a fő, és igazából a mellékvonalon közlekedő szerelvények is könnyen megfordulhassanak, a mozdony átlogisztikázása nélkül.
A kérdés, hogy szerinted a bal oldali állomásnál így, hogy ennyivel el lett tolva az alagútbejárat, nem lesz túl drasztikus a hegy kezdete? mármint, hogy nagyon hirtelen,a semmiből nagy emelkedés... ?! |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 22:27:33 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|