Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       228/436    
(#34886) Frankye válasza reszelozsir hozzászólására (#34884) Válasz Jún 24, 2014
Nagyon jó ötletnek tartom, annyira, hogy azon gondolkodom, miért nem nekem jutott eszembe. Ha esetleg segítségre van szükségetek (nyelvi lektorálás, nyomtatás), szívesen segítek. (A nyomtatásnál ne nyomdai kapacitásra gondoljatok, de tudok fénymásolni, nyomtatni, ha kell, nem ezres nagyságrendben...)
(#34889) M298 hozzászólása Válasz Jún 24, 2014
A program kiírásban egyértelműen szerepelt klubunk megnevezése. A nálam fiatalabb és internetben gyakorlottabb ifjúság néhány perc alatt megtalálja amit akar. Kell egy egészséges növekedés, de csak módjával, komoly értékekről van szó.

7 BTTB progr...docx
 
(#34890) Frankye válasza M298 hozzászólására (#34889) Válasz Jún 24, 2014
Ezt kellene sokszorosítani ezek szerint?
(#34891) etwg válasza Frankye hozzászólására (#34890) Válasz Jún 24, 2014
Azért már a Hobbivasut emblémáját is oda lehetne rakni....
(#34892) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#34890) Válasz Jún 24, 2014
Ezt nem hiszem, mert a MÉ már elmúlt...

Gondolom ez volt a modul(ok) oldalára feltűzve magyarázó szövegként.

De egy hasonlót összedobok a délután, ha gondoljátok! Egyébként a www.bttb.hu a lap aljára még épp elférne, szerintem nem ördögtől való gondolat odavarázsolni!

nb: szerintem a FREMO szót hanyagolni kéne a továbbiakban is. Vagy érintőlegesen említeni, pl. "a FREMO-hoz hasonló szabályrendszer szerint történik".
(#34893) reszelozsir válasza M298 hozzászólására (#34889) Válasz Jún 24, 2014
Nem tudom sajnos megnyitni...
Azért gondoltam a szóróanyagra valamilyen formában, mert a látogatók nagy része nem volt tisztában azzal, hogy milyen méretben játszunk, kik vagyunk, hogyan kezdhetnék el ők is, stb. Tudom, hogy a neten sok mindent elérni és megtalálni, de ehhez sokszor szükség van egy kis lökésre, ez lehetne az a "cetli", amit adunk. A növekedés miatti aggodalmad maximálisan megértem és elfogadom, de véleményem szerint elég jó szűrőként működhet ez az oldal is.
(#34895) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#34893) Válasz Jún 24, 2014
Én sem...
Így járunk, akik még a régi Word-t használjuk...
(#34896) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#34892) Válasz Jún 24, 2014
Inkább az FKTT-t jelezzük, mint követendő alapelvek, de a legbiztosabb az, ha ezt jól leírjuk.
A közeljövőben lesz időm ezzel egy kicsit foglalkozni és frissítem a honlapon az ide vonatkozó részeket. Természetesen a facebook lehetőségeit is figyelembe véve minél több információt fogunk megosztani. Sajnos a klub fb profilját valaki partizán akcióban már működteti, de remélem, hogy mihamarabb összeszinkronizáljuk a kommunikációt.

És ha jut rá időm, akkor összeállítok egy olyan anyagot, ami eseménytől függetlenül használható szóróanyagként.
Úgyhogy lesz mit csinálni a közeljövőben.
(#34897) Frankye válasza reszelozsir hozzászólására (#34893) Válasz Jún 24, 2014
A "régi Word használók" kedvéért: Parancsoljatok.

7 BTTB progr...doc
 
(#34898) Frankye válasza reszelozsir hozzászólására (#34893) Válasz Jún 24, 2014
Annyival egészíteném ki, hogy - tekintettel a sok "okos telefon buta használójára" - egy 2D vonalkódot (gyk.: "sakktábla") tennék rá, valahová az aljára, amely egy "megfelelőnek ítéltetett" (pl.: BTTB) oldalra mutat.
(#34900) kaTTonai hozzászólása Válasz Jún 24, 2014
SziaszTTok!
Esetleg tervezi valaki modul "keret" és végek készíttetését mostanában?
Árakról tudunk valamit?
Üdv:Miki
(#34901) Lezlinilzen válasza sunocske hozzászólására (#34878) Válasz Jún 24, 2014
Nem szóltam...
(#34907) DinoTT válasza kaTTonai hozzászólására (#34900) Válasz Jún 24, 2014
Tudok bármikor modulfejet, középső merevítőt maratni. Keretet nem igérek mert nekem most nincs kapacitásom az asztalos pedig nem vált be.
Ár ugyben keress magánban.
(#34914) etwg hozzászólása Válasz Jún 25, 2014
Akit érdekelnek a TT érdekességek ide is benézhet!

Figyelem ez Árverés !!!!!
(#34919) masTTertape válasza Frankye hozzászólására (#34898) Válasz Jún 25, 2014
A QR kódra gondolsz? Nem rossz ötlet. Sőt!
(#34920) lakasi hozzászólása Válasz Jún 25, 2014
Pillanatfelvételek a Keletiből. Kellemes társaság, lelkes csapat. Köszönöm, hogy elfogadtatok és nagy türelemmel kezeltetek egy kezdő mozdonyvezetőt.
Bővebben: Link
(#34921) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#34914) Válasz Jún 25, 2014
Nem inkább Átverés? Nekem egy kapcsolási jött be!
(#34922) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#34914) Válasz Jún 25, 2014
Eugen, érdekelne, de ez a link egy kapcsolási rajzra mutat.

Vagy ebben van elrejtve a megfejtés?
(#34923) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#34921) Válasz Jún 25, 2014
Zsolesz, úgy látszik egyszerre merültünk el a feladványban.
(#34924) help-ez hozzászólása Válasz Jún 25, 2014
GumiDani elérhetőségét ha tudja valaki ,akkor kérem küldje el a nyilvános mailomra.

Köszönöm.

Laci
(#34926) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#34923) Válasz Jún 25, 2014

Jaja, én is ráfutottam!
(#34927) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#34921) Válasz Jún 25, 2014
Àtverés után legyen egy
Árverés

(Az IOS utjai kifürkészhetetlenek közben meg uton voltam).
(#34930) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#34927) Válasz Jún 25, 2014
Mennyivel jobb így! Csodás kínálat.
(#34931) TTfan hozzászólása Válasz Jún 25, 2014
Köszönöm a válaszokat modulnagyság témakörben!
A kétvágányos modulokon nagyobb (és kívülállóknak is talán még érdekesebb) forgalmat lehetne bonyolítani, amennyiben azt bírják az állomásfőnökök. Mozdonyvezetőnek biztos lenne elég jelentkező.
@help-ez:
A 80cm modellhossz is a könnyebb szállítás miatt került meghatározásra 1m helyett? A 2m nem rövid a sok szép hosszú vonaTThoz?
Tároló állomás helyett 2 vágányos átmenő állomásban gondolkodnék (jajj ez a megalománia ), ennek megvalósítása sokmindentől függ és kevésbé közeli jövőre vonatkozó terv. Az állomás mellé jó lenne nyíltvonali modult is építeni utána.
@masTTertape:
Természetesen 50cm-t akartam írni 50mm helyett. Azzal a szélességgel esetleg 1 vágányos Z-s modult lehetne építeni.
@Gashpy:
A tehetség mellett főleg a pénztárca szabja meg a modul nagyságát.
Milyen lehetőségeket használtok a modulok tárolására? Otthon is használatban vannak, vagy inkább csak találkozók esetén kerülnek elő?
Privátban kérhetnék információt a mostani találkozókor használt kézivezérlőkkel kapcsolatban (készítő, kép, funkciók, stb)?
(#34932) Gashpy válasza TTfan hozzászólására (#34931) Válasz Jún 25, 2014
A tehetség alatt többek között azt is értettem

Kétvágányos vonal mellett már a telefonos vonatjelentést praktikus okokból kiszorította a Számítógéppel támogatott vonatjelentés (RgZm)...
Az az egyik következő lépcsőfok....

A Temofeszten lesz egy kétvágányos hosszabb szakasz is a lengyelek és a szlovákok között.
A modul hosszát mindenkinek a saját rendelkezésére álló hely határozza meg. Nincs rögzítve sehol a hossz! Az lehet 87,5 cm de 97 cm is. (ugyanúgy a sugár és a szögek sem köttöttek. Ez a különbség a szabványban kötelezően előírt és az ajánlás között.)
Ahogy a németek mondták először, a modul hosszát a kocsi csomagtartójának szélessége határozza meg. Olyannyira, hogy van aki a moduljához veszi az új autóját!
(#34934) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#34932) Válasz Jún 25, 2014
Továbbá pl. azt a praktikus szempontot sem szabad elfelejteni, hogy az összefordított, tárolókeretes modulok (ilyenkor ugye min. két db) egyedül is mozgathatók legyenek, mert nem mindig akad, aki mondjuk a lakásból segít lecígölni az autóig.
Ugyan az üres keretnek alig van súlya, de ha már rákerül a terep, a vasalat, a vezetékezés, akkor bizony nő a tömeg és ha ez alapból egy 120-150-es elemen indul, akkor bizony bajos a logisztika.
(#34935) masTTertape válasza TTfan hozzászólására (#34931) Válasz Jún 25, 2014
Bizony, ez a fajta megalománia engem is elkapott, amikor sorra szedtem elő az Eas kocsikat, de azt is be kell látnunk, hogy egy kétméteres szerelvénynek már akkora a tömege és a tehetetlensége, hogy egyfelől a mozdonynak sem tesz jót hosszútávon, másfelől a kinematikák is erősen igénybe vannak véve.
Úgyhogy az átlagos használathoz bőven elég a két méter, az extrém helyzeteket meg, mint a való életben, majd megoldja az üzem.
(#34936) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#34932) Válasz Jún 25, 2014
Ez pláne akkor praktikus, amikor bizonyos állomásfőnökök hosszú percekig traccsolnak a szolgálati vonaton...

Amúgy nézegettem az LN rendszerhez kapcsolódó foglaltság visszajelentő modulokat, amik bennem is elindították a fantáziálást. Éppen Vándorffy Jóska pedzegette, hogy a stresszmentes kiállítási forgalomhoz egyszer majd jól jöhet egy automatizált megoldás is...
(#34939) help-ez válasza TTfan hozzászólására (#34931) Válasz Jún 25, 2014
Szia !
Akkor Én is válaszolnék,bár a kérdések zömét tanult kollégáim megválaszolták.
Modulhossz:Az első szériás modulok mind 80 cm esek,kivéve az állomási modulok,amit 1 m teli(azaz teljesen fedettek).
Ahogy Gasphy is írta: az hosszát kényelem,és praktikum(kocsi csomagtartó)határozza meg.
A másik dolog amit figyelembe kell venni a szállításnál,a magasság ,mert terep és az egymásba fordított modulok nagyon eszik a csomagtartó kapacitását.Pl.4 állomási modul üresen 100*50*9*4=45 cm magasság.Ue.min.terepmagassággal 9cm a keret,15 cm a terep(minimum)+nem árt ha van levegő a két modul között 5 cm azaz 116 cm a magasság.Ha jól emlékszem Péternél fordult elő,hogy 1 cm volt a különbség a csomagtartónál.
Bocsi ha untattalak,de ezzel is kell számolni+ azzal a több 10 kg súllyal ami a különböző eszközök szállításával jár.

L.
(#34940) TTfan válasza help-ez hozzászólására (#34939) Válasz Jún 25, 2014
Szia!
Nem untattál, jobb a tapasztalatokból kiindulva előre tervezni, mint utólag szenvedni vele. Akkor már nehézkes a modulok módosítása.
Ha pedig már megépült a nagyobb méretű modul, akkor be kell szerezni a szállításhoz egy teherautót.
(#34941) help-ez válasza TTfan hozzászólására (#34931) Válasz Jún 25, 2014
Folyt.
Vágányhossz: A 2 m a fenti leírások alapján is elégséges,+ 10-20 cm biztonsági tartalék.
Ha tervezel,akkor a vágánylíra kinyitása szimetrikussan 7 vágánynál 1 m( ha 4 peront számolsz a 7 vágányhoz)
A líra teljes bezárása( mint ahogy Gábor is írta Gabi-tó esetében jobb játszhatóságot ad). 1 m + 2 m min vágányhossz=4 m, és még nincs rendező rész a tili-tolizáshoz. Ha 2 vágányosban gondolkodsz akkor a 2*3 vágány+előtte - utána a keresztek= min 5 m.
Még egyszer mondom elnézést,ha ezekkel az elméleti részekkel tisztában vagy, de én pl. ezekkel csak akkor kezdtem tisztába kerülni, amikor Szilas átépítése felmerült.
Még egy dolog, a személyzet Gabi-tó működtetéséhez kell min 3 fő, ha menetrendes játékot játszunk. Ue. Szilas esetében 2 fő, melyből az egyiknek jólképzett a menetrendet jól olvasónak kell lenni (nem magamra gondolok ).
Mindenesetre a 2 vágányos rendszer mindenképp a következő lépcsőfok.

L.
(#34942) burgeri válasza Gashpy hozzászólására (#34932) Válasz Jún 25, 2014
Erről a számítógéppel támogatott vonatjelentésről lehet többet megtudni? Akár magánban is.
(#34943) TTfan válasza burgeri hozzászólására (#34942) Válasz Jún 25, 2014
Engem is érdekelne a megoldás.
(#34944) masTTertape válasza help-ez hozzászólására (#34941) Válasz Jún 25, 2014
Hát igen, a személyzet fontossága felbecsülhetetlen. Lipák Zoli rendkívül magabiztosan vezényelte Gabi-tó rendszerét és az elején még magam is átláttam a menetrendet, míg szép lassan fel nem borult.
(#34945) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#34944) Válasz Jún 26, 2014
Sajnos ez a legnagyobb baj az egész rendszerben és az átka a nyilvános modultalinak. Ha már a beavatottak is elvesztik az áttekintést - mit várunk a kivülálloktol?

Mi is délután 3-kor jelentkeztünk szolgálatra, mint vonatvezetök, és ha jol számoltam a mienk már a 7. turnusz volt, azaz az elöbbi nap ota már 6x ment le egyanaz a menetrend ugyanazokkal az emberekkel ( a vonatvezetök változtak csupán), az egyik vonatunkat sikerült majdnem késés nélkül elvinni a célba a másik 2-t sajnos nem,.

Az tény és valo, hogy a kezelöknek ez élvezet, gyakran nagyon nagy koncentráciot igényelve, a kivülállonak meg fogalma sincs mi történik, csak nem megy a vonat.......
(#34946) sunocske válasza help-ez hozzászólására (#34941) Válasz Jún 26, 2014
Arra sem árt figyelni, hogy a váltókörzet ne legyen aránytalanul hosszú a vágányhosszakhoz képest
@TTfan: keress meg magánban, ha gondolod, tudok küldeni pár létező állomás alapján készített tervet (pl. Lakitelek, ami egy kis csalással kétvágányos állomásként is működhet, de nagy vonalakban lerajzoltam már Rákospalota-Újpestet is - mondjuk az elég durva, kb. 9 méter hosszú lett!).
Műsoron kívül: a Temofesztre készülődve jöttem rá, hogy ha "rendes" teherforgalmat akarunk, majd' minden állomásra fog kelleni +1 ember. Viszont a létszámkeret lehet, hogy szűkös lesz, ezért ez nem megoldható. Szerintetek ha országonként lenne egy-egy "cargós" muki, az működhet?
(#34947) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#34945) Válasz Jún 26, 2014
Nekem a nap közepe táján felcsillant a szemem, hogy késés nélküli szerelvényhez jutottam Gabi-Tón aztán amikor olvasom a vonat okmányait derült ki, hogy az időpont az tényleg jó csak Szilas állomásról!
(#34948) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#34947) Válasz Jún 26, 2014
Nagyvasúton is van késés, néha nem is kicsi .....
(#34949) etwg válasza róbertke hozzászólására (#34948) Válasz Jún 26, 2014
És ott is káosz tartozik hozzá, azaz a modell hüen mutatja be a valoságot, de az már nem biztos, hogy a káosz figyelése, megértése érdekel valakit a kivülállok körében......( föleg olyan esetben, ha ezért még pénzt is kérnek...)
(természetesen, ahogy a nagyvasuton, itt sincs senki aki bemondaná a káosz okát ).
(#34950) Frankye válasza masTTertape hozzászólására (#34919) Válasz Jún 26, 2014
Igen, arra gondoltam. (QR kódra.)
(#34952) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#34945) Válasz Jún 26, 2014
Igen, pont a lényegére tapintottál rá! A németeknél ugyebár vannak zártkörű modultalik, ahol valóban a menetrendi vonatozás a program. Itt még ez a nagy dilemma része. Már-már hitvita, hiszen arra aligha van lehetőség, hogy egy Temofeszt szintű, hosszú modul csak azért épüljön fel, hogy azt zárt ajtók mögött működtessük.
A műfaj jelen stációján a közönségé a főszerep, amikor is ők egyfajta látványosságot várnak. Ha az üzem közben valahol pl. siklás van, akkor máris borul a menetrend (ami alkalmasint 100/120-ra lett megírva), így garantált a várakozás, az állás, a nem mozgó vonat. Ehhez hozzájön még, hogy a látogató érdeklődik, vagy ismerős és beszélget, amire a kezelő, a mozdonyvezető válaszol. Ez elvonja a figyelmet, tehát problémaforrás üzemeltetési szempontból.
Éppen ezért elgondolkodtató az az ötlet, hogy valamennyire automatizált tudjon lenni a közlekedés, hogy valóban látványosan, pörgősen, ámde biztonságosan menjenek a vonatok. Igaz, hogy ennek elengedhetetlen feltétele az, hogy minden modul makulátlan legyen, az átmenetek ugrás-, siklás-, és pontos nyomtávúak legyenek és csakis a váltókörzetekben, meg az állomásokon kelljen odafigyelni. Persze ilyenkor is van mozdonyvezető, aki adott esetben beavatkozhat, de közben tud beszélgetni, el tudja mesélni a méret történetét, a modulozás szabályait, stb. És aztán amikor nincs nyitva tartás, akkor jöhet szabad játék, vagy egy olyan menetrend, amit mondjuk 2-3 óra alatt le lehet nyomni. Vagy egész éjszaka, ahogy Dénes tette.
(#34953) róbertke válasza etwg hozzászólására (#34949) Válasz Jún 26, 2014
OFF Egyszerűen a kaller sem tudta megmondani a türelmes utasoknak, hogy miért kell átszálniuk a Pécs-Budapest között közlekedő vonatokról Dombóvár és Sárbogárd között autóbuszos túrázásra (Kaposvárról közvetlenül Sárbogárdig buszozókról nem is beszélve), mit takar a "Pályaépítési munkálatok" mantrázás. Hidat építenek, alagutat fúrnak, vagy mit csinálnak ekkora pályaszakaszon? A válasz csak egy válvonogatás volt. ON
(#34954) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#34952) Válasz Jún 26, 2014
Mi is egy zártkörün voltunk, de megmondom öszintén a közös vacsora volt a legjobb az egészben... (na jo a vonatvezetés még elment, bele is fáradtunk a sok gyaloglásba.....
Nem hiszem, hogy gyakran fogok ilyen talikra járni (a vacsora viszont jo volt ).
Ha az ember belegondol, hogy milyen munka volt elötte (6 országból jóval több, mint 100 modult hordtak össze, és szerda délutántól csütörtök délutánig épitették) majd vasárnap este kezdték szétszedni. Mindenféle PC támogatás megvolt, de szerintem még igy is elképesztöen unalmas egy kivülállonak, aki ráadásul el is veszik a modulok zugaiban, és hiába mondod neki, hogy Pucsafalvárol indul majd egy vonat, ami majd a Nagy Körtefa p.u.-n fog 10 percet várni a másik vonatra, ha az sem tudja, hogy hol vannak ezek a hires (bennfentesek számára ismert) állomások.
A sportcsarnokban, ahol voltunk még magas nézötér is volt, oda is felmentem, hátha onnan lehet némi árrekintést szerezni, hát nem, mert onnan meg alig látni a vonatokat. Olyan részletekröl meg ne is beszéljünk, hogy az egyik állomáson fel lehetett ducolni a nagyvasuti vagonokat a keskenynyomközü alvázakra és onnan továbbitani a Nagy Barlang nevü állomásra.
Szoval ilyen formában halott az ötlet a nagyközönség felé. Az vonatrodeora vágyik (mint a MiWuLa, Miniverzum stb.) eszébe sem jut elmerülni a vasut mindennapos jeleneteiben, hiszen abbol jobbára csak a pénztárt, a vagonajtot meg a kiválasztott vonat menetrendjét ismeri (ha egyáltalán). Fogalma sincs ma már, mivel jár egy mozdonyt átkötni a vonat másik végére, vagy nagyvasuti vagonokat a keskenynyomközün vontatni.... stb.
Szerintem itt komolyan el kellene gondolkodni a dolog értelmén, mert rengeteg modellezö gyönyörü munkája veszik el az érdektelenség mezején. (Egy egy modult, akármilyen szép, csak ilyen találkozon lehet bemutatni).
Lehet, hogy a méretek is tul nagyok egy kivülállonak.....
(#34955) Gashpy válasza TTfan hozzászólására (#34943) Válasz Jún 26, 2014
A számítógépes vonatjelentésről első körben az FKTT honlapján olvashattok.

Onnan még a hozzá tartozó programot (java) is le lehet varázsolni...

Már van szó arról, hogy ezt is magyarítsuk, mint ahogy elkezdődött a FreDL-é is... Csak hát az idő, meg a "bánya"...
(#34956) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#34954) Válasz Jún 26, 2014
Mint ahogy MasTTertape kollega is írta, nagy a dilemma...
Főleg azért is, mert még nagyon fontos a "toborzás". Azt hiszem, ez az egyik ok, amiért vállaljuk a nyilvános fellépéseket. És emiatt is lesz a Temofesztes pálya 1 m-re kalibrálva.
No meg annak sem igazán tud ellenállni az ember, ha egy területet ingyen kap a hobbi céljára (esetleg még valami plusszal megspékelve)...

Viszont az is biztos, hogy a forgalom rejtelmeiben igazából csak zárt körben tud elmerülni az ember... Annak viszont más vonzatai vannak...

Az is dilemma tárgya még mindig, hogy vajon modellvasutazzunk, vagy vasútmodellezzünk. Mert ez utóbbiba a modulozásnál mindenféle forgalom is beletartozik... Ezzel is bővítve a játék összetettségét...
(#34962) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#34956) Válasz Jún 26, 2014
Ez OK, meg igaz is, de egy nyilvános rendezvény az egy show, akár tetszik, akár nem, ott a közönséget kell kiszolgálni. Legalábbis szerintem, már, ha egyfajta toborzás is a cél. (Ugye a Háry János Toborzó dala sem arról szól, hogyan, és milyen sűrűn kell kiganézni a lovat, nemde bár.... ) Ez viszont a szabályos vasútüzemmel az esetek kis részében "'kompatibilis". Vagyis ott mennie kell a vonatoknak, jó sűrűn, hogy legyen mit nézni. Mert egy modellvasúti kiállításon bizony az a show legfontosabb része, hogy a kis vonatok mennek.
(#34964) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34962) Válasz Jún 26, 2014
És ez is igaz... Ezért mondom, hogy mi nem Fremózunk, mert ott bizony ilyen elképzelhetetlen...
A jó menetrend az egyik feltétele az egésznek. A másik meg az, hogy nem szabad túlságosan megterhelni az áruforgalommal. Viszont kérés a szervezők részéről, hogy mutassuk be a V4-ek közötti áruforgalmat is.
Vagyis egy megfelelő kompromisszumot kell találni mindkét tábor között. Igaz, ez olyasmi lehet, mint a négy évszakos gumi, de azért azzal is lehet autózni

(#34965) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#34964) Válasz Jún 26, 2014
Idézet:
„Viszont kérés a szervezők részéről, hogy mutassuk be a V4-ek közötti áruforgalmat is.”

Ennek én nem igazán látom akadályát. Csak a megfelelő számú tehervonatot kell beleszőni, és nem személyvonatokkal telerakni a vonalat. (Csak szerintem egy Nagyközönségnek szánt modellforgalomban nem kell mindig betartani a nagyvasúti szabályokat, amivel csak az időhúzás van, meg az üres vonalak, és álló vonatokkal teli állomások. Most én vagyok az ördög ügyvédje... )
(#34968) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34965) Válasz Jún 26, 2014
Jut bele a kevés eszembe: az egyik modulon lehetne nosztalgiázni, mondjuk a '70-es évek, KGST címerét lehetne modellezni: zöld mezőben hét kis tehén feji egymást...
(#34969) PéTTer válasza TTfan hozzászólására (#34931) Válasz Jún 26, 2014
Mint állomás tulajdonos, pár gondolat. Játszótársak már sok mindent leírtak, de esetleg néhány ötlet. Állomásnál több vágány esetleg hosszú váltó körzet, lehet hogy ez fogja megadni a praktikus modul hosszt. ( ezek után vakarhatja az ember a fejét a logisztikán ) Szállítás, megautóztattunk néhány modult Lengyel országba, mindenképp kell a hord keret és igen praktikus ha ez egy zárt láda jellegű védő keret. Ami lehullik a cseh autópályán az garantáltan meg található. Lengyeleknél, de német pajtásainknál is divat a modulok "lekoppasztása" ( fákat magasabb tárgyakat kiveszi a terepből dobozban szállítja, így a modulokat igen sűrűn rendezi a keretbe ) Költségek: egy állomás mindenképp költségesebb dolog mint egy nyílt vonali szakasz és pont a lengyeleknél szembesültünk a ténnyel, ha állomással mégy egy találkozóra náluk evidens hogy boostert is viszel magaddal... Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Lapozás       228/436    
Frissek
  2024. Nov, 24. Vas
23:39:56
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés