|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#37804) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Újabb magyar a piacon. Szép, Tillig - és kicsit hibás. Ezért szeretjük.
15475 Gysev tartálykocsi. |
|
(#37807) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#37804)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Székheliy a kakukk? |
(#37817) SzFeri hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Szép lesz, annyi meg belefér |
(#37832) lakasi válasza Frankye hozzászólására (#37801)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Több felesleges dolgot kisöpörtem, a régi könyvjelzőt is lecseréltem. Most úgy tűnik rendben van. Nálam volt a hiba. Köszönöm a segítséget. |
(#37851) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37793)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
No, akkor egy teljesen FREMO kompatibilis geometria a váltós topikban:
TT FREMO |
|
(#37860) Frankye válasza lakasi hozzászólására (#37832)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Örülök, hogy megoldódott. Szívesen! |
(#37873) TDanny hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Üdvözlet a kedves modellező kollégáknak! Bár én más terepen mozgok (tank és autó modell), de most szükségem lenne egy kis segítségre. Találtam egy ilyen helyes kis gőzmozdonyt a padláson a minap. Én nem tudok vele mit kezdeni, annyit sikerült kiderítenem, hogy talán Tilling és 86460-as szám van rajta. Egész szép állapotban van. Hálás lennék, ha valaki meg tudná nekem mondani, hogy mit kóstál ez a csöppség. Továbbá ha valakit érdekel, az nyugodtan keressen. Remélem jó helyre írtam, ha nem, sűrű elnézést kérek...
Üdvözlettel!
Turi Dániel |
|
(#37874) masTTertape válasza TDanny hozzászólására (#37873)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Szia,
Először is köszönöm a lájkot, másodszor pedig nagyon jó helyen jársz.
Viszont nem Tilling, hanem simán Tillig. Erre itt sokan ugrunk és harapunk.
Bttb mozdony a későbbi szériákból, de ezt a számozást átvette a Tillig is a '90-es években. 02242-es cikkszámon található meg.
Ha nem törött a főkeret és fut rendesen, akkor 10 ezer körül minden gond nélkül eladható.
Üdv,
MTTP |
(#37877) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Szevusztok!
Ismét kérdezek én is, de nem BTTB Br 86-ossal kapcsolatban, engem sokkal inkább izgat a (már) Tillig Br 81 008 gőzpöfögészeti tovalöködöncének feliratozása. Mint köztudott, ez egy startos kivitelű mozdony, hiányos feliratozással festetlen kivitelben. Végre sikerült találnom egy olyan kasznit, aminek meg van a sípja, és ha a gyári feliratozást is ki tudnám pótolni, az lenne az igazi, "egyedi" modell. Az a kérdés, hogy van-e olyan kolléga, aki fotomaratással készít, vagy készíttet ennek a mozdonynak pontos, akár makrózható gyári táblát és a hozzátartozó egyéb feliratokat. Félreértés ne essék, én is a tűz közelében ülök, de ha olcsóbb megvenni, mint rajzolgatni, meg heteket várni az eredményre akkor inkább megveszem a készet. |
(#37878) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#37877)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Vicces, hogy mindkét fórumon diskurálunk.
Csak az a kérdés, hogy ha startos, tehát egyszerűsített rudazatú a mozdony, akkor miért vágysz élethű táblára? |
(#37888) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Ez csak egy startos kaszni, majd rádobom a teljes értékű hajtásra. Leunában leltem rá, én ott akartam hagyni, de Dani egyszer csak a kezembe nyomta a börze vége felé, mondván ennél jobb állapotút soha nem fogok találni, de igaza is volt, mert gyakorlatilag tök szűz az egész. Valószínűleg az eladónak csak a hajtás kellett, a többit meg a nép szolgálatára bocsájtotta.
Ide a szakszerű válaszokért jövök, azért folyik két helyen a diskurzus. A másik fórumon olyan kérdések merülnek fel, amire én is tudok válaszolni, itt viszont új dolgokat is tanulhat az ember. |
(#37889) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#37888)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Ezeket a startos kasztnikat tavaly lehetett kapni a turkálóban. Az eladója valószínűleg azóta őrizte, most meg eladta. Van nekem is belőle pár db.
A két fórumra pedig inkább azt írhattam volna, hogy csak mi
|
(#37890) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Értettem én, hogy csak mi... No, de végül is létezik olyan, hogy valaki fotomaratott táblákat készít, vagy készíttet Br 81-eshez? |
(#37891) PéTTer válasza Orpolyas hozzászólására (#37890)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Igen, Digitalzenrale Art.Nr.: 401362 Ha megnyitod az építési leírást én úgy látom ezek is a szuperelés részét képezik. |
(#37892) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Sziasztok, a Mitropa háló kocsikat a Städteexpress (narancs/bézs) kivitelű kocsikhoz szokták csatolni vagy inkább a Mitropa az többnyire háló és étkező kocsikból áll? |
(#37901) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#37890)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Ott voltak a nagy teremben a TT-Board-osok mellett. Ha ott felmerül a kérdés, akkor biztos eszünkbe jut, hogy a is sárga dobozokban kell keresni a megoldást. |
(#37902) Gashpy válasza Luciferike hozzászólására (#37892)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Első kérdésként az merült fel, hogy volt hálókocsi a Städteexpress-ben?
Mert étkező szokott lenni (sőt, igazából én Reko kocsisra emlékszem), de háló?
De természetesen a válasz lehet igen is... |
(#37903) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#37892)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Tudomásom szerint a Städteexpress vonatok belföldi, rövidebb távú forgalomban voltak, max saját színezésű étkezőt hordtak magukkal. Aki álmos volt, aludt a saját helyén.
Lapozd fel az aktuális, vagy előző évi katalógusokat, ott van a DR szekciónál Zugbildung. A set-ek összeállításánál is látszik, hogy ezek a D-Zug vonatok általában a zöld (3-4.korszakos) Y és B kocsikkal, valamint a kétféle Mitropa szolgáltató kocsikkal voltak összeállítva. Ilyen pl. a Drezda-Bp készlet is, ahol az egyikben Y és Reko vegyeskocsi, a másodikban két Mitropa háló és autószállító kocsik vannak.
De a háromkocsis készletekben is van Mitropa Y.
Létezik 4 tg-es Reko Mitropa és Schürzen Mitropa is a 4. korszakhoz. Ezeknek pontos vonatait nem ismerem. |
(#37905) Orpolyas válasza PéTTer hozzászólására (#37891)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Remek. Némettudás hiányában gugli fordítót vettem igénybe, de valóban beszél valamilyen feliratról. Csak az árát nem merték kiírni, csak érdeklődés esetén hajlandók mondani egy összeget... szeretem az ilyet
Gábor: Hát igen... de akkor erre még nem gondoltam |
(#37908) mTTamas válasza Orpolyas hozzászólására (#37905)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Szervusz!
Ott van az ár, csak egy másik oldalon. Sajnos az oldalra vezető link nem másolható (legalábbis nekem nem sikerült), de leírom az odavezető utat:
Bővebben: Link
Baloldali menüben: ->Atzbausatze ->Lokumbausatze
Itt megkeresed az Art.Nr.: 401362 elemet.
Az ára 21EUR.
Itt válaszd ki a "Details" linket, azon belül keresd meg a "Bauanleitung" linket. Innen letölthető egy részletes ötoldalas pdf formátumú leírás. Ezután kezdhetsz ismét szótárazni, mert természetesen németül van. De vannak képek is!
Tamás
|
(#37909) Orpolyas válasza mTTamas hozzászólására (#37908)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Megvan, köszi. jó kis ára van olyan, mintha vennék egy másik ugyanilyen mozdonyt Asszem mégiscsak szorítunk helyet valamelyik fólián. Valójában nekem csak a felirat kell, az egész mozdonyt nem akarom átépíteni |
(#37915) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#37903)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Ezekre a REKO-s kocsikra gondoltál?
Akkor ha én pl össze teszek egy autó szállító vagy kamion szállító szerelvényt akkor a Mitropa háló és étkező kocsi passzol hozzá?
Otthon is volt a valamikor de most nem jut eszembe a neve, most csak a RoLa amit találok. Ott magyar étkező kocsi volt a mozdony mögé kapcsolva és hálókocsi majd a sok kamion szállító vagonok.
Közbe rá kerestem Hungarokombi. |
|
(#37924) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#37915)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Ezek nagyon szép kis Reko kocsik. Biztos van olyan topiktárs, aki jobban ért a DR vonatösszeállításaihoz, inkább az ő véleményük legyen a mérvadó. Az biztos, hogy az alsó kocsi a Städteexpress étkezője, sőt ehhez középajtós Halbertstadti is van/volt akár szettben is. Nem vagyok benne biztos, de talán a Modist adott ki ehhez oldalfolyosóst is.
A felső kocsi pontos vonatait most nem kutatnám fel, de talán jön hozzászólás amiből megtudhatjuk. |
(#37926) reszelozsir válasza Luciferike hozzászólására (#37915)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
A bordó mellett nekem a bézs van még meg. Ez talán már a zöld fehér festés mellé készülhetett. Érdekes, hogy a bordónak más az ablak osztása a konyha oldalán.
Kíváncsi lettem én is, talán fel leszünk homályosítva (nálam most REKO társaival futnak egy szerelvényben). |
|
(#37927) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#37890)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Nekem van is egy ilyen, még Gasphy kolléga hozta nekem, de belátható időn belül nem tudom majd a nagyobbik fiam "Pöfike" mozdonyához felhasználni, ha kell, akkor át tudom adni! |
(#37928) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#37903)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
A Städteexpress vonatok, a nevükből is látható, az egykori NDK nagyvárosai között közlekedő, emelt szintű gyorsvonatok voltak. Ez az emelt szint azt jelentette, hogy nagyon kevés megállójuk volt a két végállomás között, és relatíve rövid volt a menetidejük (a távolságuk már nem biztos: lásd Berlin-Drezda például).
Nagyjából a hazai IC vonatoknak feleltek meg. Jellegzetes festésük volt, és az én tudomásom szerint nem vittek hálókocsit magukkal, csak étkezőt. Az étkező viszont lehetett a sima piros (bordó) Mitropa festésű is. Eleinte Y kocsikat használtak ezekben a vonatokban, később feltűntek a hosszabb, középajtós halberstadti kocsik is. Az étkező kocsik általában 4 tengelyes REKO kocsik voltak. Igyekeztek egyforma kocsikból kiállítani a vonatot, de azért bőven akadt rendes "vegyes felvágott" szerelvény is. Gőzösöket már nem nagyon alkalmaztak ezeknél a vonatoknál, lévén ezek már a '80-as évek belföldi expresszei voltak. Dízelmozdonyok esetében a BR118 (6 tengelyes) még előfordult, de inkább a BR119 (U-Boot), BR132 (Ludmilla) a jellemző. Utóbbiból csak a 132-es változat tekinthető autentikusnak, a 130, 131 változatoknál vagy a hiányzó vonatfűtés, vagy a kis végsebesség volt a kizáró ok. Villanymozdonyokból a BR211 (Holzroller) is ment még, de ikább a gyorsabb BR212, BR250 volt a jellemző.
Fótók bőven találhatóak
ide kattintva! |
(#37932) róbertke válasza Luciferike hozzászólására (#37915)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Itt találsz vonat összeállítási példákat ez meg DR az NDK vasútja az Index fórumon, amit kérdezősködés helyett inkább az elejétől nézz át. Pár hónappal ezelőtt volt beszélgetés tárgya az általad kérdezett vonat és étkező kocsijai. |
(#37947) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Kedves Klubtársak,
Felmerült ma a kérdés, hogy lesz-e klubtali a jövő héten. Mivel a csapat egy része a Temofeszten épít, így valóban kérdés, hogy lesz-e havi rendes találkozó.
Az illetékes legyen oly kedves és informálja a közérdeműt.
G. |
(#37950) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#37924)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Most jelent meg a Tilligtől egy Städte Express szett, 2db oldalfolyosós Halberstadt vagonnal, amiknek barna a tetejük, hogy ne csak szürke tetős kocsik legyenek a vonatban .
Cikkszáma 501287 |
(#37953) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#37950)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Igen, ezekről a Modist kocsikról beszélek... |
(#37954) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Tisztelettel kérdezném, hogy ki hogyan tisztítja a síneket az asztalán? Egy youtube videóban kontakt spray-t használt hozzá a készítő de ezzel nincs tapasztalatom. (gondoltam előbb kérdezek)
Köszönöm! |
(#37956) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#37954)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Egy kis fadarabra ragassz padlovédö filc korongokat (barkácsbolt, butorüzlet - székek, asztalaok lábaihoz árulják).
A fadarabot szereld egy hosszabb rudra, hogy kényelmesen elérd a terepasztal részeit. Elöször szárazon, esetleg késöbb kontakus (tuner) sprayjel vagy spiritusszal a filc korongon töröld végig a sineket.
(a filc korongok nagyon olcsok, igy akár minden pucoláshoz egy ujat is használhatsz).
Ha a fadarabra egy vezetö vájatot is vágsz, akkor az pontosan a sineken tartja a szerszámot munka közben. |
(#37958) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37954)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Ez is olyan téma, ami mindig előkerül, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy a kontakt spray-k, meg a WD40 azok nem valók a modellvasúti üzembe!!!
A másik tévhit, hogy az olajos, zsíros port azt az alkoholos, vízes, vagyis poláros oldószerek - pl. spiritusz - felszedik. NEM! Csak szétkened velük a pályán. Nyugodtan mindenki tegyen egy próbát, ha egy csepp olajat fel tud oldani vízben, vagy alkoholban, annak fizetek 3 Pilsner Urquelle-t.
Van egy olyan szer, ami viszont remekül oldja az ilyeneket, ez a patikai sebbenzin. Persze nem be kell áztatni a pályát ezzel, mert akkor csak rongálunk. Itt jön a képbe etwg barátom által javasolt filckorong egy pálca végén, illetve a könnyen hozzáférhető helyeken a sima konyhai papírtörlő. Ezeket meg kell nedvesítni sebbenzinnel, és végigmenni rajta a pályán. Gyönyörűen felszedi az olajos port, ami a sínekre rakódik. Festékboltokban lehet kapni aromás szénhidrogénektől mentes, tiszta foltbenzint, 1l-es kiszerelésben, cca. 700Ft-ba kerül. Ez abban különbözik a patikai benzintől, hogy nem steril. Kicsit gazdaságosabb, mint a sebbenzin, nekünk meg úgysem kell sterilnek lennie. |
(#37959) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37958)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Saját tapasztalat alapján nem javaslom a konyhai papírtörlőt. A síncsavarok, az apró, kiálló szerelvények szépen ledarálják a nedvesített papírt, ezáltal újabb szemetet produkálva.
Inkább egy rongy. |
(#37961) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37958)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Én talán a noch által gyártott ( lapos vagonra szerelhető tisztítólap)
ot használom. Ez egy íves műanyaglapra ragasztott filcdarab
A foltbenzin nem oldja a műanyagot?(Én is kontaktspray-t használok ez nem bántja a műanyagot!)
|
(#37962) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#37961)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Az a foltbenzin, amit írtam nem, csak akkor, ha beleteszed ázni egy napra.
A kontakt spray-kel az a baj, hogy nem igazán - pontosabban nem mindet - arra találták ki, hogy olajos szennyeződéseket tűntessenek el. Legtöbbször a kontakt felületek apró beégéseit, a felület oxidációit, a sima, levegőből odatévedt porszemcséket kell eltakarítaniuk az útból. Olaj nem nagyon van egy tv, vagy rádió készülékben, meg ilyesmikben, ha jók az emlékeim.. .
Viszont nekük a poron kívűl a modellekből kiverődő kenőanyagok cseppjeivel, meg az elkopó tapadógyűrűk maradékával kell megküzdenünk, pontosabban ezek keverékével. Erre olyan szer kell, ami durvább, mint a sima kontakt spray-k, de távolról sem olyan agresszív, mint pl. a járműiparból ismert féktisztítók. |
(#37963) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#37959)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Idézet: „Inkább egy rongy.”
Igaz, ha nem hagy szálakat, szöszöket maga után. |
(#37965) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37963)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Konkrétan egy mikroszálas törlőkendő. Csak éppen jöttek hozzám és gyorsan kellett befejeznem a mondatot.
Ha viszont már papír, akkor inkább minőségi, többrétegű, vastag szalvéta. Volt, hogy német vásárlásból maradt ilyen, mert a kinti partner ebbe csomagolta a modellt és annyira masszív ez a papír, mintha a szövetből lenne, de mégsem. Szóval ez is egy jó alternatíva, ha kézi takarítás a cél. |
(#37967) róbertke válasza vanhensing hozzászólására (#37961)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Töredékébe kerül etwg által javasolt padlóvédő filckorong megoldás még a legdrágább barkácsboltban is! |
(#37970) M298 válasza masTTertape hozzászólására (#37947)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Amennyiben Én lennék az illetékes elvtárs, részemről a terem rendben. Miután a többség a TEMOFESZT-en épít nem célszerű csütörtökre találkozót szervezni, de legyen egy biztos pont, akkor 9-én a Nyugatiban nem lesz tali. Valaki el tudja intézni, hogy a Füsti Parkban összejöhessünk? Elvileg lehetne tali két modul elem összeállítása között. |
(#37972) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37967)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Hát mégha beleakadsz valamelyik filléres bolt palettáján. Nemrégen a nejem tényleg fillérekért vett majdnem 1000 különbözö ilyen filclapocskat ( egy csomagban) - barnát meg fehéret, mindenféle alakban.
Azt hiszem ( ha majd megtaláljuk) az életünk végéig elvagyunk látva filc padlovédövel meg még a rokonságnak is jut.... |
(#37974) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Az arnold köf II. az normál 12mm-es sínen megy vagy a 9mm-es sínen? |
(#37975) etwg válasza Luciferike hozzászólására (#37974)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
A TT-s természetesen 12mm-n megy!
|
(#37976) Orpolyas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37927)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Most már kész van a Deutsche Reichsbahn tábla, amit egy Br 52-esről kopiztam AutoCad-ben. A többit pediglen innen fogom átrajzolni. Véletlenül bukkantam pont a 008-as tábláira. Mivel Ep. II-es a mozdony, így bőven elfér a DR(G) tábla. |
(#37977) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#37976)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
... csak a Bad Münster táblát nem tudom hova kell rakni :S talán a sorozat szám alá, oda ahol van egy tábla, de BTTB-n nincs megtamponozva? |
(#37978) Orpolyas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37962)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Még egy utolsó, aztán lelövöm magam A foltbenya nem hogy egy nap áztatás után roncsolja a műanyagot, de már néhány perc elteltével kifehéríti a fekete alkatrészeket, de szerintem ennek más oka lehet nem azért, mert megoldaná a műanyagot. Ha sokan nyúlkál az ember a kezével a lötyiben, az ujjai is kifehérednek, arról nem beszélve, hogy 120%-osan kiszárítja az ember kezét |
(#37981) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#37978)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Pontosan ez a lényeg. Egyes anyagok - foltbenzin, sprayek - kiszivják a nedvességet mindenböl - a müanyagból is. Ez jelenik meg fehér szinként a felületen. Ez még nem lenne baj, de miatta a müanyag nagyon rideggé válik - nálam már elöfordult, hogy kitörött a mozdonykerék küllöje!
Nem tudom a további hatását, de félö, hogy ha ilyet látsz az egy megállithatatlan folyamat ( akárcsak a rozsda ). Ezért nagyon kell vigyázni hova jut a tisztitoszer. |
(#37982) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#37974)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Az N-es Arnold az 9mm-es, az ontopic méretű az 12mm-n megy.
Szolgálati:
Némi alapanyag hiány lépett fel az emeletes világításnál, nem volt elég hosszú 0,2mm-es lemezem idehaza. Tegnap délután óta van. Ma sajnos nem vagyok a műhelyben, de a hétvégére meg lesz a DB AG-s kocsi (a menta színű), és készülnek a régi BTTB emeletesek is. Utóbbiba csinálok bontható elektromos csatlakozást, így szabadon variálhatod majd a vonat hosszát, egy megkötéssel: vezérlős rész mindenképpen kell majd az egyik végére (abban lesz a dekóder ugyanis). |
(#37983) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#37978)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Ne tessék iTTen lövöldözni, kérem szépen!
/ Avagy: Ne lőjetek Elvtársak! Én is Putyilov gyári munkás vagyok! /
Ha papírtörlővel "benzinezel", akkor a fehér réteg a papírból képes kiválni, de ez szárazzal letörölhető a felületről. Mivel ez az anyag rendkívül gyorsan párolog, így nem nagyon van ideje megtámadni a műanyag alkatrészeket. Más, ha beáztatod benne egy tálban, vagy üvegben, akkor elkezd "csámcsogni" rajta. Én úgy használom, hogy egy kiselejtezett spricnis flakonba töltöm be (kiürült ablaktisztító, például), és abból fújom a papírra, vagy a fültisztító pálcikára. (Amúgy ez a feleségem ötlete volt, hogy egy spricnis flakonból kellene használni.)
A képen a filces tisztítópálca egyik lehetséges megoldása, a kép sajnos OFF méret, mert Z-hez készítettem, de az elv TT-ben is használható. |
|
(#37984) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 30, 2014 |
|
Nagyon köszönöm a tisztítási ötleteket! Lehet erről sem ártana egy cikket írni - ha tényleg többször előkerülő téma. (és gondolom az, hisz minden pálya koszolódik)
A sínradírokról mi a véleményetek? |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 22:59:31 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|