|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#40462) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 20, 2014 |
|
Fogadkozásaim ellenére - nálunk nem lesz villanymozdony - azért némi kerülővel csak befutott hozzánk egy Tillig E42-es. Majd fotózok, ugyanis nekem tetszik ez az NDK-s kocka forma... Erősen akciós volt az ára, így elcsábultam. De nem bántam meg, külsőre szép, és a belbecs is ott van a szeren. Most ugyan nincs nálam Kühn-féle "Holzroller", de emlékeim szerint azért más stílus a két modell. Nagyon sok szerelgetni valót ad a Tillig a modellhez, lesz mivel molyolgatni a két ünnep között.
Apropó, ünnepek!
Mivel nem nagyon leszek már idén aktív, így most szeretnék minden kedves vasútmodellezőnek, építési nagyságtól függetlenül, Áldott, Békés Karácsonyt kívánni!
Teljen mindenkinek a családja körében boldogan, szeretetben, ha lehet, akkor némi vasútmodellel fűszerezve az ünnep!
csíkos |
|
(#40467) Orpolyas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40462)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2014 |
|
Nekem is megérkezett a karácsonyi ajándékom kiegészítése, a fémkerekek a BTTB-k és az egy darab Zeuke kocsimhoz. Érdekes, hogy nem csak a futási tulajdonságai változtak, de a súlyuk is. Főleg a háromtengelyes Rekóknak. Eddig a kikopott csapágytokok miatt a középső tengelyek karimái hozzáértek a laprugók belső tartójához, és kb. 0 kifutásuk volt, ezért csak két tengellyel voltak használva, de az NEM profilú karima kisebb átmérőjű, így gond nélkül gurulnak három tengellyel is. |
(#40469) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40462)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2014 |
|
Egy véletlen folytán hozzám is beejtett angyalka egy Holzrollert. A IV. korszakos BR211-est a Tillig követte el a legendás Siggis's féle produkcióban.
A német kereskedőhöz valami meghatározhatatlan állapotban került szegényke. A legnagyobb problémája az volt, hogy az ügyeskezű, előző tulajdonosa kapcsoló mágnest ragasztott a levegőtartályok közé, de a ragacsból került a forgóvázakba, a kotrókra és gyakorlatilag mindenhova.
Szerencsére gyártásban van a modell, így tudtam hozni a gyárból hozzá valókat, így most felfrissült altesttel várja a bevetést. Ami valószínűleg egy modultalálkozón történik majd meg.
Nagyon szép modell. Összevetve a Kühn-nel ugyanaz a véleményem, mint a 103-asok esetében. A Tillig modell rendkívül precíz kivitelű, sokszor már a játszhatóság határát súrolja a sok apró bigyó rajta. Ezzel szemben a Kühn a játékra és a strapabírásra helyezi a hangsúlyt amellett, hogy szintén részletgazdag és gyönyörű kivitelezésű modell. Csak mondjuk nincs rajta annyi kidolgozott homokolócső, mint a másikon.
És való igaz, a Tillig mozdonyhoz akkora zsák kütyü jár, hogy alig fér a dobozban. Oka, hogy három színben kapjuk meg ugyanazt a kapaszkodó készletet, plusz a típushoz illeszkedő egyéb finomságokat.
Tényleg szép modell és jó játék. |
(#40499) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
|
(#40504) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#40469)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Szia!
Nekem a Tillig 501083 érkezett az állományba. (E42 011, DR, III. korszak.)
Majd szerelünk a fiúkkal...
Most jött a Tillig hírlevél, "sínen van" a BR35.10-es. Szép, de sajnos nekem kiesik, talán, ha BR23.10-ként is lesz egyszer... |
(#40514) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Áldott Ünnepeket kívánok mindenkinek! Kinek mit fog hozni a Jézuska?
Üdv |
(#40521) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Békés karácsonyt Mindenkinek!
A Bettungsgleis-nak mi a helyes (gyári) rögzítési módja az alaplaphoz? Ki kell fúrni a kis csutkákat belülről és leszögelni/csavarozni? |
(#40522) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40504)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Igen, én is olvasom épp.
Jó kis mozdony lett. Szerintem ki fogják hozni a 23.10-est is. |
(#40529) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Itt is kifüggesztem a gyűjteményem ékes darabjaival illusztrált karácsonyi üdvözletemet. Köszönet a készítőknek, hogy ezek a modellek iTT lehetnek! |
|
(#40530) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Elszörnyülködtem a mellékelt kép láttán.
Az eBay-en hirdeti valaki, talán egy kasztnicserével még életre lehelhető. Vajon milyen ívsugáron használta a tulajdonosa, ha erre kellett vetemednie...? |
|
(#40531) DZolTTán válasza masTTertape hozzászólására (#40530)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2014 |
|
Most miért?? Egész formás kis íveket munkált ki a kolléga! |
(#40540) kaTTonai válasza BR95 hozzászólására (#40521)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Szia!
Én az egész pályát leragasztottam...
Üdv:Miki |
(#40541) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Sziasztok!
Kedves kollégák, hobbitársak, segítsetek kérlek!
Adott egy Tillig DKW, melynek a csúcssínjeibe nem jut el az áram, és ez a rövid mozdonyoknak problémás, elakadnak.
Mivel annyira nem látom át, nem tudom hova nyúljak. A csúcssín és a tősín érintkezéséhez, vagy a csúcssínek forgócsapjához?
Gondolkoztam a forrasztáson is...de mozgó alkatrészre az lehet nem épp a megfelelő.
Ha valaki tudja a megoldást, az kérem jelezze.
Előre is köszönöm!
Kacsa |
(#40550) BR95 válasza kaTTonai hozzászólására (#40540)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Üdv!
Ez az amit elkerülnék (noha a faragasztó rendesen fog és mégis bontható...). Inkább a csavaros megoldások érdekelnének, érdemes-e megvenni a csavarjait...
(Per pill. csak egy próbaovál OSB lapon, nem terepasztal.)
Józsi |
(#40552) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#40529)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Én is ezúton kívánok a kedves topictársaknak, klubtársaknak, modulos társaknak, barátoknak (digitálisaknak és analógoknak) Boldog Karácsonyt és sok szépet az Új ESZTENDŐRE.
Képem nincsen, de év végéig talán lesz... Ha nem is ilyen csodaszép modellekkel...
Bencze Zoli
(SAetta) |
(#40554) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#40521)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Én átfúrtam és Piko sínrögzítő csavarral dolgoztam. A tökély érdekében nem árt minden furatnál mélyíteni a fejnek. |
(#40558) Csupaszem60 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Sziasztok!
Békés karácsonyt és modellekben gazdag új évet kívánok minden vasútmodellezőnek!!
TTibi |
|
(#40561) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Karácsony közeledtével egy kis történetet szeretnék elmesélni:
Történt egyik év december 24-én, hogy az otthoni sütés-főzés közben elfogyott a liszt. Az egyik közeli hipermarket még délután 4-ig nyitva volt, így hát gyorsan beugrottam a kocsiba. A boltban gyorsan végeztem, már záráshoz készülődtek. Igyekeztem haza, gyorsan bedobáltam a kocsiba a néhány dolgot, amit vettem, zárom le a csomagtartót, és megszólal mögöttem valaki :
- Néhány forintot....
Megfordultam, és egy ismerős arc állt ott.
Előtte már többször beszélgettem vele, 40-es évei közepén járó, kétdiplomás ember. A felesége két gyerekével elhagyta, vitte a házat is... Az ital...Bevallotta: ő maga tehet róla, senki más, de már nem tudja jóvá tenni.
Szóval megfordultam, megismert, tiszta volt.
- Ja, te vagy? Bocsi, neked nem nyomom itt a szöveget - mondta, és már ballagott volna el.
- Várj! - szóltam utána, és a pénztárnál visszajáró pár száz forintnyi aprót belenyomtam a kezébe.
Elsírta magát, a szemembe nézett és csak ennyit mondott :
- Legyen olyan szép Karácsonyod, amilyen nekem már nem lehet.
Komolyan gondolta. Nem az a "köresemes" szagú mondat volt ez, hanem olyan, ami a szívéből jött. A lelkemben éreztem a súlyát...
Ezzel a történettel és az alábbi "extra" kiadású videóval kívánom mindenkinek azt, hogy olyan Karácsonya legyen, amilyet valóban kíván önmagának és főként másoknak!
Balogh László ( Lezlinilzen )
Éjszakai videó |
(#40563) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#40561)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Hmmm. Megható történet!
Ami a videót illeti: Ha nem tudnám, hogy terepasztal-felvétel, azt mondanám, sok helyen kellett járnod, míg lefilmezted a vasút környékét! Annyira élethű, hogy elképesztő. (A kutyaugatás és a hegesztés-hang kifejezetten nagyon tetszett!) |
(#40574) ponTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Az én asztalom ilyen éjszaka!
Boldog, békés Karácsonyt kívánok Mindnyájatoknak!
Szagán György |
|
(#40577) IsTTen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#40561)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Ez marha jó, gratulálok és megosztom! |
(#40579) TTmisi hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Áldott, Békés, Boldog, Karácsonyt!!
|
|
(#40581) Orpolyas válasza ponTT hozzászólására (#40574)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2014 |
|
Csak nehogy "zugevő" váljon belőled, ha már mézeskalácsból van a terepasztalod! Amúgy meg én is csatlakozom úgy általánosan az ünnepi jókívánságokkal. |
(#40583) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
M424 5001 |
|
(#40584) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
Boldog Karácsonyt a méreTTársaknak! |
|
(#40587) kiskorukgy hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
Boldog Karácsonyt! Sok-sok örömöt a családban és a vasút szentélyében!
KGY |
(#40588) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
Boldog Karácsonyt minden Kedves kollégának!
|
(#40589) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
Békés, boldog karácsonyt kívánok mindenkinek! |
(#40592) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
Mindenkinek boldog Karácsonyt kivánunk!
|
|
(#40593) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
Áldott karácsonyt kívánok mindanyiotoknak! |
(#40594) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
Ottó!
Azért nem volt valami fer, hogy másnak adtad el a nekem ígért Halbi szettet.
Kis összeesküvő...
|
(#40595) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
Boldog Karácsonyt minden méreTTársnak.
A család ezzel lepett meg!!!
|
|
(#40598) Gyati79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2014 |
|
|
(#40600) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
Áldott Karácsonyt és Boldog Új Esztendőt Kívánok mindenkinek! |
(#40601) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#40594)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
De legalább jó helyre került az a szett!
(A tiéd, ahogy mondtam is, januárban érkezik! )
Boldog Karácsonyt mindenkinek! |
(#40604) GcarTT válasza kaTTonai hozzászólására (#40595)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
És a boldog mosoly hol van?
Szóval csak úgy, mindenféle súgás nélkül kaptál egy ilyen .... izét? .
Amúgy jó szórakozást hozzá.
Minden vasúTTmodellezőnek további kellemes ünnepeket(t), vonat(t)ozásban gazdag boldog új évet(t) kívánok!
G' |
(#40608) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#40595)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
DR BR132 Ludmilla?? Csak óvatosan, nagyon erős a hölgyike .... |
(#40610) kaTTonai válasza GcarTT hozzászólására (#40604)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
Nagy volt a meglepődés!!!
Még aza esemény hatása alatt álltam!Ne félj aztán vigyorogtam... |
(#40611) kaTTonai válasza róbertke hozzászólására (#40608)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
Igen -igen tapasztalom!!!
|
(#40612) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#40611)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2014 |
|
Az előírt üres bejáratásra mindenképpen ügyelj! Jó szórakozást hozzá |
(#40618) Lezlinilzen válasza róbertke hozzászólására (#40612)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
...mert könnyen kiolvadhatnak a siklócsapágyak. |
(#40619) maTTato válasza hoTTo hozzászólására (#40601)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
Sajnos megingott a bizalom... Tiszta szerencse, hogy a Jézuska nálatok is bevásárolt.
A szervezésért mindenképp jár a pont! |
(#40622) kaTTonai válasza róbertke hozzászólására (#40612)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
25 perc ide-oda?
Hmmm erről megoszlik a itt nagyjaink véleménye...Ki ezt ki azt mond...
|
(#40623) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#40618)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
Lezli!
Te is javaslod a bejáratást?
Azért téged kérdezlek,mert TE komoly Ludmilla csordával rendelkezel...
Üdv:S.V.Z.P.
|
(#40624) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#40623)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
A bejáratás föleg a fémmodellekre érvényes. ( ahol fém - fémmel érintkezik, pl. csapágyban). A müanyag modellekre ez nem nagyon érvényes. Itt inkább arrol van szo, hogy ha modell nincs igényesen összerakva az elsö percekben igyekszik "összerázodni".
Szerintem nyugodtan bevetheted akár azonnal is, majd bejárja magát a vonat elött. Legfeljebb a kezdetben figyelj jobban oda, ha nagyon melegszik a motor, akkor kisebb feszültségen járasd. |
(#40625) róbertke válasza etwg hozzászólására (#40624)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
Kérdezd meg erről "kombi" szaktársat! Anno' vett az első szériás Tillig MÁV Szergejből egyet, azt elvitte egy kiállításra megmutatni. Kölcsönadta az ott tevékenykedő - hozzá nem értő - suhancoknak, hogy járassák egy kicsit. Egy óra alatt ezek az "okoskák" a vadi új gépet gallyra vágták, ugyanis teljes kakaón csak az egyik irányba járatták. Féloldalasra sikerült a hajtást elkoptatni. |
(#40626) etwg válasza róbertke hozzászólására (#40625)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
Ha ez valoban megtörtént, akkor már elöre is ki kellett volna dobni.
Már a Zeuke is olyan anyagokat használt, amik igy nem kophatnak, a Tillig meg már sokkal jobb mechanizmust csinált, felsöcsigás hajtás homlokfogaskerekekkel, még elképzelni is nehéz melyik alkatrész lett "egyirányu".
S ha itt valami igy kopik, akkor mi zárja ki, hogy ezt késöbb nem folytatja?
Azt viszont irtam, hogy érdemes odafigyelni az elsö orákban, hogy hogyan müködik a modell. ( A terepasztalaimon mindig van egy ampermérö, ami több mint beszédes az üzem minden pillanatában....)
Ezt meg kellett volna vizsgálni, mert igy csak piaci kofák szintjén tudunk erröl értekezni.
|
(#40627) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#40623)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
Nem akarok én itt komoly tanácsokat adni és ezzel komoly vitákat indítani, de az én meglátásom azonos Etwg-vel.
Nem kell nagy tanulmányokat írni ezekről a kis apróságokról. Ezek nem gőzmozdonyok, nem dízelmotorok, hanem precízen megépített műanyag játékok - még ha nem is tetszik nekem sem ez a megfogalmazás.
Elba..ni mindent el lehet, ha olyan kezébe kerül, akinek annyi érzéke sincs hozzá, mint egy molylepkének. |
(#40631) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#40627)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2014 |
|
No ezt jól megfogalmaztad Majszter Uram!!!
|
(#40633) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 27, 2014 |
|
A nélkül hogy túl misztifikálnám a dolgot, a bejáratás kérdésre kicsit bővebb választ gondolok. Több tízezer, alkalmasint fél százezernél is több pénz egy gép. Szerintem ennyi pénz megérdemli, hogy megbecsüljem.
Miért is?
Valóban, elsősorban a fém részek megmunkálási érdességét kell a bejáratással összecsiszolni, illeszteni, Az után ott vannak a kefék, az egyenetlenül eloszló kenőanyag, az apró műanyag sorják stb, stb.
Mindenképen javasolt az aprólékos szemrevételezés, nincs e valami szerelési hiányosság és utána a szólóban történő félterheléssel bejáratás előre és hátra is, lehetőleg íves vonalvezetésen is mindkét oldalra.
Hogy mit nyerhetünk?
Valószínű egy precíz és megbízható gépet. Nem kell visszajárkálni az üzletbe a garanciális javításra.
Mind ezért 2x 20 percet kell áldozni az életünkből.
A képen láthatóak mind így történtek.
üdvgyuri
|
|
|
|
2025. Jan, 22. Sze 9:42:20 |
|
Jelenleg 25 fő olvassa az oldalt |
|
|