|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#41182) jvnd válasza Gashpy hozzászólására (#41178)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2015 |
|
El tudom képzelni; -többek között- hegesztőpálcákat gyártó porkeverő üzemet ismerek behatóbban. |
(#41183) lakasi válasza etwg hozzászólására (#41165)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2015 |
|
Kedves etwg, ezzel a szemlélettel velem együtt valószínű sok modellező nem ért egyet. Negyven év modellezői tapasztalat és több terepasztal építése után azt kell mondanom, hogy a legnagyobb ellenségünk a por és annak nemcsak esztétikai, hanem mechanikai és az elektronikus rendszerekre gyakorolt hatása. Nekem egy poros modellről nem a patina, vagy a valósághű megjelenés jut eszembe, hanem a gazdája gondosságának a hiánya. Ugyanez vonatkozik a terepasztal elemeire, főként az épületekre. Nagyon kiábrándító például, amit legutóbb Keszthelyen tapasztaltam. Vastagon áll a por mindenhol, nem győzik - ha egyáltalán - a takarítást. De ugyanígy ez a legfőbb gondjuk a nemrég megnyílt Miniversum üzemeltetőinek is, bár ott még komoly zárás utáni munkával, főként porszívózással próbálják tartani a tisztasági színvonalat. |
(#41184) etwg válasza lakasi hozzászólására (#41183)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2015 |
|
Félre ne érts, én nem azt mondtam, hogy kell a por ( kell a fenének), de még igy is sokkal biztonságosabb kitenni a jármüveket a pornak, mint a csomagolás viszontagságainak. Gondoztam 2 hatalmas gyüjteményt - egyik tulajdonosnak sem volt terepasztala - siralmas volt sok drága modellnek az állapota, amik 30-40 évig voltak OVP-ben vagy hasonlo dobozokban. A szivacs hozzásült a modellhez, a plexidobozos modellek fényt kapo fele kifakult stb.
Eddig szo sem volt arrol, hogy valaki a terepasztalt is védeni kivánná ( kivéve Lacit, aki foliával takarja le a terepasztalt). Ha valaki ezt meg tudja tenni, akkor a jármüvek alatta is elegendöen védve lesznek.
Az természetes, hogy a por ellen harcolni kell, de kétlem, hogy erre bármilyen dobozolás értelmes és hasznos. A por mindig felülröl jön, azaz a mozdonyokban, kocsikban belülröl por nem lesz - a sokéves praxisomban ilyesmivel nem igen talalkoztam. ( ne keverjük a fölszedett szörrel, szöszmösszel stb. Az nem por, hanem kosz!). Sokkal érzékenyebb szerkezeteink vannak naponta kitéve sokkal nagyobb pornak ( pl. A régi képcsöves TV-k. Nyitottam ki már olyan készüléket ki, ami csurig volt mindenféle beszivott szöszmösszel.....).
Vagy ott van a faliorád, villanyorád, autod, PC-d stb. évekig vannak kitéve pornak minden különösebb gond nélkül.
Szoval, ha nagyon poros a helységed ( ez a terepasztalon nagyon látszik), azt rendszeresen tisztitani kell és ebbe be lehet vonni az ott állo vonatokat is. Egy olcso hosszuszörü puha ecset ( borotvaecset, make-up ecsetek) leviszik a port, egy kis, lassu porszivo meg beszivja, közben kézzel hozzá sem érsz a modellekhez.
Hosszu távon érdemes kideriteni a por okát ( persze nem jo, ha cementgyár, kötörö, külszini bánya vagy hasonlo üzemek környékén laksz) de normális lakokörnyezetben, nem padloszönyeges helységben, ahol a nyilászárok rendben vannak nem lesz annyi por ami ellen érdemes nagy gözzel és drágán védekezni. Annyit meg megérnek modelljeink, hogy évente vagy gyakrabban megtisztitsuk öket ( a terepasztallal együtt). Ez hozzátartozik az általános modellezéshez, nemcsak a drága gyüjtemény mutogatása.
|
(#41185) csíkosháTTú válasza lakasi hozzászólására (#41183)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2015 |
|
Idézet: „Nagyon kiábrándító például, amit legutóbb Keszthelyen tapasztaltam. Vastagon áll a por mindenhol, nem győzik - ha egyáltalán - a takarítást. De ugyanígy ez a legfőbb gondjuk a nemrég megnyílt Miniversum üzemeltetőinek is, bár ott még komoly zárás utáni munkával, főként porszívózással próbálják tartani a tisztasági színvonalat. ”
Egy kiállítás más! Elvileg ugye olyan padló kellene, ami nem porzik ki. A másik az pedig az, hogy naponta fel kellene mosni a padlót zárás után. |
(#41191) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2015 |
|
|
(#41217) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2015 |
|
Egy link, mely videóban (Saetta által linkelt videóban láthatóhoz nagyon hasonlító) páternoszter is van (8:11-től), terepasztal takarítás is (20:29-től), valamint bónuszként egy siklás is látható (19:47-től). |
(#41218) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2015 |
|
Kedves Fórumtársak, Modellező társak!
A BTTB 2015. február 8-9-én ismét megrendezi, a tavaly nagy sikert aratott, BMRG Modultalálkozót.
A rendezvény helyszíne: Baár-Madas Református Gimnázium
Cím: 1022 Budapest, Lorántffy Zs. u. 3.
A rendelkezésünkre bocsájtott tornatermet a BTTB klub modul-összeállítása fogja kitölteni. Hangsúlyosan az áruforgalom megjelenítése és a menetrend betartása a cél.
Szerelési magasság: 1,30 m. Kordon nélküli, körbejárható építés.
A múltkori alkalomhoz hasonlóan, a vasárnap a Mi játékunk. Hétfőn az iskola dolgozóinak, diákjainak látogatását fogadjuk.
A belépés ingyenes és regisztrációhoz kötött.
Az épület előtti utca hétfőn fizető parkoló. Az iskola udvarán, csak a modullal érkezőknek tudunk, korlátozott számban, behajtást biztosítani
Jelentkezés az adatlapomon található e-mail címen
2015. január 10. 24h, a modullal mozdonyvezetőknek és gördülő állománnyal érkezőknek.
A regisztráció feltétele a kocsikártya megléte. A regisztráció nem jelenti automatikusan a menetrendben történő beszervezést. A személyszállító kocsik és a zárt szerelvényként közlekedő tehervonatok részére kocsikártya nem szükséges.
A forgalom függvényében mindkét nap lesz lehetőség a be nem tervezett járművek menetrenden kívüli futtatására.
2015. február 1. 24h, a látogató regisztrálóknak, a látogatási időpont megjelölésével.
Várunk minden klubtagot és érdeklődőt!
Üdvözlettel:
Kudar György
fotó: www.futohaz.hu
|
|
(#41219) Orpolyas válasza TTfan hozzászólására (#41217)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2015 |
|
csinos a néni aki ecsettel, meg ronggyal takarítja a terepet |
(#41220) TTfan válasza Orpolyas hozzászólására (#41219)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2015 |
|
Látom, a lényeget is sikerült megtalálni. |
(#41221) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#41219)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2015 |
|
Az orosz lányok csinosak. |
(#41226) DZolTTán válasza masTTertape hozzászólására (#41221)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2015 |
|
Na igen, ezzel az opcióval én is bevállalnám a porosodást! |
(#41227) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2015 |
|
Kedves Mindenki,
A tegnapi klubtalálkozó kapcsán több gondolatot szeretnék megosztani Veletek. Mindazokkal, akik ott voltak és azokkal is, akik csak iTT olvassák a történéseket.
Semmilyen előzetes szándék nem fogalmazódott meg és nem hangzott el a személyi kérdésekről. Ezt ki kell hangsúlyoznom és engem is váratlanul ért a téma. Úgy gondolom, hogy nincs napirenden ilyen kérdés, a klub továbbra is működik az eredetileg kialakult, önszerveződő módon.
Sokkal fontosabb viszont az, hogy a régi időkben jól bevált tartalmak ismét vissza-visszatérjenek a találkozókra. Ezért gondolatébresztés és ötletbörze indult el annak érdekében, hogy már a februári találkozón legyen egy előadás, egy bemutató, egy olyan prezentáció, ami sokakat érdekelhet. Hubert Feri ajánlotta fel, hogy összehoz egy kis "workshop"-ot, az általa alkalmazott modellépítési praktikák bemutatására.
Rajta kívül szóba került a modulszakosztály BMRG-s fellépésének összegzése is olyan formán, hogy a klub többi tagja is értelmét lássa.
Ez azért fontos, mert továbbra is sarkalatos kérdések fogalmazódnak meg a még nem modulozók köreiben és időszerű lenne ezeket a gondolatokat a helyükre tenni.
Mindezek mellett kérlek benneteket, hogy szedjetek össze témákat, fogalmazódjanak meg igények, meg felajánlások! Ki, mire lenne kíváncsi? Ki, mit mutatna be a saját háza tájáról? Jöhet asztal építés, fa- vagy egyéb anyagipari, vagy elektronikai megoldások bemutatása. Esetleg lenne-e valaki, külső szakértő, aki érdekes témáról tartana nekünk előadást?
A havi egyszeri, kétórás találkozón egy 45-60 perces ilyen prezentáció nagyon hasznos lehet. A maradék időben pedig ugyanúgy mehet a "bandázás", ahogy eddig.
Köszönöm, hogy meghallgattatok! |
(#41229) Orpolyas válasza TTfan hozzászólására (#41220)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2015 |
|
Mit tegyek, ha egyszer fiatal vagyok? |
(#41230) saetta válasza Orpolyas hozzászólására (#41219)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2015 |
|
Aztán hiába takarítja, ha mellette meg légkalapáccsal bontja az utat a kis kolléga... |
(#41231) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2015 |
|
Ugy néz ki, hogy Angliában egy uj TT-s csapat kezdi ismét mutogatni magát. Az eddigi 3mm Scale egylet a minap ünnepelte a nem tul sikeres 50 éves jubileumát (a 60-s évek végétöl nem készült ilyen méretben sorozatmodell, és ráadásul az ottani modellkereskedök még a használt TT modellekkel sem hajlandok kereskedni - más méretekben a használt modellkereskedelem egy igen virágzo üzlet az Albionban, igy a 3mm scale egylet bázisa a szigeteken kivülre került - Ausztrália, meg Uj Zéland). Az 50 éves jubileum alkalmábol talán sikerül az egylet keretein belül kihozni egy hajdani fehérfém mozdony a legujabb 3D technologiákkal modernizalt változatát - ennyit a negyedéves ujságjuk, a Mixed Traffic alapján.
A másik TT-s csapat már egyszer nekifutott támogatokat és tagokat toborozni, de utánna nagyon elcsendesedtek.
Most mintha uj erökre tettek volna szert és egy nagyvonalu kiállitással mutatják be meg magukat:
Szombaton márc. 1.-én lesz a kiállitás: 10:30-16:00-ig a
York Suite, Smart Aston Court Hotel, Midland Road, Derby DE1 2SL (Szemben az állomással).
Az a gyanum, hogy itt föleg europai TT lesz és a német témák lesznek az uralkodok (ismerve a szervezöt és a támogatokat).
Aki esetleg arra jár jo lenne tudni, hogy hogyan akarják megszolitani az angoll vasutmodellezöket, mert a jelenlegi TT kinálatban alig van angol modell vagy téma, igy az angol modellezök még mostohábban vannak kezelve mint mi, holott nagyságrenddel többen vannak.....a támogatok között ott van a Peco is |
(#41241) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2015 |
|
Sziasztok!
Ha valaki kedvet kapott a modulépítéshez holnap (vasárnap) estig jelezze nekem ha modulfejet vagy keret alkatrészt szeretne rendelni.
Üdv:
Dénes |
(#41248) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#41241)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
A Modulkör készülődik a BMRG-re. Belaktuk a klubszobát és máris nekifogtunk a közös munkának. |
|
(#41249) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#41248)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
Van feladat bőséggel: legyen az agymunka, vagy fizikai építkezés. |
|
(#41251) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#41248)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
Az első képen pont úgy nézünk ki, mintha épp engem szidnátok |
(#41252) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
Igaz hogy itt vasútmodellezéssel foglalkozunk, de ezt a Diorámát nézzétek meg! |
(#41253) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
Szervusztok!
A modulos körökben már ismert, de szélesebb körben is szeretném felhívni figyelmeteket a lengyel modulosok által szervezett modultalálkozóra, főleg a témája miatt.
Néhány szóban:
Időpont: 2015.07.02-05.
Helyszín: Bielsko-Biała, Lengyelország, kb. 500-550 km Budapesttől. A helyi sportcsarnokban ( Bővebben: Link)
Téma: A Varsói Szerződés csapatainak 1978-as "Tarcza" fedőnevű hadművelete.
Korszak, járművek: IV. korszak és a hozzá illeszkedő járművek az 1970-1980 közötti időszakból. A témából adódóan csapatszállítások lesznek, ezért katonai járművekre és szállítóeszközökre is szükség van.
A találkozó bizonyos időszakokban a közönség számára is nyitott lesz.
A felépítési magasság 1,00 m és 1,30 m, mivel a csehek hozzák a magasságkülönbséget áthidaló ívüket.
Szálláslehetőség pl.
Hotel Debowiec vagy
[url= http://www.beskidypark.pl/]Hotel Beskidy Park[/url]
A költségről és az ellátásról még nincs hír.
Jelentkezési határidő 02.28.
A BTTB modul szakosztályából eddig Ottó, Kálmán Péter és Szilágyi Laci tervezi a részvételt.
A részvételnek nem feltétele, hogy rendelkezzetek modullal, viszont kiváló alkalom a modulozás iránt, vagy a téma után érdeklődőknek. Esetleg arra is alkalmas, hogy a hosszú katonai szerelvénnyel rendelkezők megfuttassák járműveiket...
Akit esetleg érdekel a találkozó, az jelentkezzen nálam, vagy Ottónál. |
(#41255) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#41251)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
Miért? És nem? |
(#41256) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#41253)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
Közben Ottótól jött infó a költségekről:
szállás+ebéd+vacsora (reggeli a szállástól függően): kb. 325/390 Zloty. Vagyis kb. 23-28.000 Ft. Ehhez jön még az útiköltség és a költőpénz... Az ár csak hozzávetőleges, függ az ágyszámtól és az összes elszállásolt számától.
Tavalyi lengyelországi tapasztalataink pozitívak voltak.
|
(#41257) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#41251)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
Pedig még nem is csináltad meg a menetrendet. Képzeld mi lesz utána |
(#41261) saetta válasza sunocske hozzászólására (#41251)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
tetszik |
(#41264) TTKacsa válasza róbertke hozzászólására (#41252)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2015 |
|
Hihetetlen, nekem nagyon tetszik!
(bár lehet a tengeralattjárós óceáni téma iránti elfogultságom miatt) |
(#41298) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Dolgozik a VMTV! Íme egy kis ízelítő a készülő filmünkből: Kincsvadászok 2 promo
És a további tervek: nürnbergi összefoglaló, drezdai Erlebnismodellbahn bemutató, a Miniversum nagy film, az Első Salzburgi Modellklub és még sok érdekesség.
|
(#41299) TT Putz válasza masTTertape hozzászólására (#41298)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2015 |
|
Szuper!!!
|
(#41301) TTfan válasza masTTertape hozzászólására (#41298)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Jól hangzik! Türelmetlenül várjuk a filmeket. |
(#41307) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#41298)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Wow. Még szerencse, hogy csütörtökön kötik be a szélessávú internetet otthonra |
(#41311) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#41298)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Biztos mindent letöltöttetek az "Archív" részre? |
(#41312) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Nem egy agyonhasznált modell, konkrétan eléggé keveset futoTT, és nagyon is fiatal a lelkem. DCC üzemben az érzékenyebb dekóderek motorvégfok zárlatvédelme mégis működésbe lép, a kevésbé érzékeny dekóderek még elviszik ugyan a mozdonyt, de a végsebessége messze van a normálistól, viszont az áramfelvétele az tetemes, gyorsításkor eléri a 0,7A-t, ami ontopic mérethez képest iszonyúan sok! Motor kiszerel, üresen, egyenáramról kipróbálva kb. fele feszültség elérésekor a motor zárlatba viszi a szabályzót. Melyik motor? GFK-130SH-09450D/V a típusa. Ez egy filléres holmi, bonthatatlan - szerencsére csak elvileg - a PIKO modellek szerves, és gyakori alkatrésze. A szénkefék nem kellően határolt nyomóereje miatt a hárompólusú motor kommutátor lemezei már el vannak tömődve, és gyakorlatilag zárlatos a BR151, illetve most már MÁV V63 modell motorja! Ennyit arról, amit az újságok tesztelői, átvéve a gyár süket dumáját úgy írnak le, hogy: " a kefék élettartama olyan hosszú, hogy azokat a modell élettartama alatt nem szükséges cserélni. ". Ezt pontosítanám: a motor élettartama alatt nem szükséges cserélni. Ez a motor konkrétan pár órát élt. Mennyi is a PIKO cseremotor ára? Már, ha van, mert alkatrészhez a PIKO-nál hozzáférni lehetetlennel közel határos feladat. Sajnos az olcsóságnak ára van, ezt tessék belekalkulálni a vásárlásba. |
(#41314) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41312)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Cserélni kell Maxon vagy Faulhaber (ezt gyártják még?) motorra?
Mert akkor tényleg igaz lesz a reklám.... |
(#41315) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#41314)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Ja! Csakhogy egy Maxxon, vagy Faulhaber motor ára majdnem annyi, mint egy PIKO Hobby TT-s Taurus, vagy Hercules. A dolog szépséghibája, hogy ez konkrétan egy BR151-esben volt, azért az magasabb árkategória egy picit.
Mindig is mondtam, hogy a Jakoa féle V63-at azt Tillig BR250 alapra kellene tetetni, nem PIKO-ra. Sajnos a PIKO modellek ára nem azért alacsonyabb, mert jobban, kisebb költséggel, hatékonyabban dolgoznak, hanem azért, mert amennyivel olcsóbbak, annyival kevesebb anyag, és mérnöki munka van bennük. Nincsenek csodák... |
(#41316) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41315)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Csak ha azt megveszed s mire "köhögni kezd" a motor, addig te alatta három mozdonyt is kicserélsz ... |
(#41322) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41315)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Nekem meg van egy éve a gép, semmi baja... azt meg mondjuk Attila is meg tudja kérdezni, hogy milyen hajtás menjen a minőségi modell alá |
(#41323) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#41322)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Nem is azt írtam, hogy mindegyik ... izé rossz.
Csak az a baj, hogy az ilyen motorok élettartama lutri, mert a kivitelezésük az sajnos olyan, amilyen. Ez pedig a gyártástechnológiából adódóan egy olyan paraméter, aminek tűrése +50%-tól terjed -200%-ig...
Egyébként a sokat dícsért Mashima-nak is van egy baja. Most szerelek össze egy Tillig V36-ot, miszlikbe kellett szedni, szó szerint! Sehol sem találtam, hogy miért szorul a motor, mit ehetett meg a mechanika. Semmit. A motoron belül hámlik a mágnes, szó szerint! |
(#41329) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Szép estét Kollégák!
Átterveztem az asztalt, és az egyik "dilikör" helyett egy relatíve hosszú mellékvonalat alakítok majd ki, rakodási lehetőséggel a fejállomáson.
Most a két szint közötti magasságkülönbség van terítéken. Azt szeretném kérdezni, hogy a kb. 3-3,5%-os (tervezőprogram hibájából adódik a hiba) emelkedés az nagyon vészes, vagy elfogadható érték? Mégsem a Holdra induló rakéta kilövőpályáját szeretném megépíteni.
Előre is köszönöm!
Kacsa |
(#41330) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#41329)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Ivben inkább kevesebbet válassz, egyenesben vagy nagy ivben még elmegy.
|
(#41332) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#41330)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Mekkora értékig menjek le? Ívben van a nagyja, 450 mm a sugara. Nem a legnagyobb, de erre van hely.
Számolgattam, és le tudok menni 2,5-2,7% körülre. |
(#41333) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#41332)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Ameddig csak tudsz ( amit kiad a vonalvezetés). Én 3%-nál nem mennék feljebb a 310mm-s ívben ( ha hosszu nehéz vonatokkal is akarsz mozogni).
|
(#41334) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#41333)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
A terv egy mellékvonal, két B vagy Bo kocsi, meg egy mozdony. Illetve a fatelepi rakodó, de az is max. egy tolatós teherrel.
Mellékeltem a rajzot. Az ív 450mm (az alagútban már vízszintes a pálya).
2,7% emelkedés mellett még "befér" a fejállomás alá, és marad 3 cm domboldal.
Ez már elfogadhatóbb érték?
|
|
(#41335) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#41334)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Igy igen |
(#41336) TTKacsa válasza etwg hozzászólására (#41335)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Köszönöm szépen!
Szép estét!
Kacsa |
(#41337) róbertke válasza TTKacsa hozzászólására (#41334)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Én úgy méretezném be a magassági szinteket, hogy a pálya "null" pontja a híd alatti vágányszakasz legyen, az alagutakban a vonalvezetés vízszintes, a Nagyállomás (Kacsafalva) 1/3 magasságban, míg a Kacsafalva-Felső 3/3 magasságban. Ez utóbbinál a bejáratnál még egy jobbos váltót építenék be (tükörképesen), hogy az iparvágányról történő kihúzáskor ne a nyílt vonalra kelljen kimenni. Akár egy kisebb tolatómozdonyt is telepíthetnél ide, egyállásos fűtőházzal. Íves pályaszakaszon a lehető legkisebb emelkedést alkalmaznék, míg egyenes szakaszokon több rövid de meredek - u.n. lépcsőzést építenék. |
(#41338) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41315)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
A gond az, hogy a 250/155-ös gépeket égen-földön nem lehet kapni. Van persze, új konstrukció, de jelenleg, ha jól tudom, csupán egy modellt tartanak készleten, ennek is kb. 150 euro az ára. A gyári boltban nagy néha előfordul 99 eurós, jóárasított példány, de hát ugye oda ki köll jutni.
A Piko alapmozdonyt pedig 60-70 euróért az ember után dobják, így adva van a megoldás.
Alapvetően ronda a Piko mozdonyok futása digitális üzemben. A dekódert szélsőséges értékekre kell tekerni, hogy valamelyest javuljon a lassúmenet és a dinamikus lassítás. |
(#41340) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41323)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Éppen ezt írtam karácsony előtt.
Valószínűleg azonos Mashima szériából jött ez is, mint az én 56-osom. |
(#41345) TTKacsa válasza róbertke hozzászólására (#41337)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Ez is megfontolandó ötlet, köszönöm! Tetszik az állomásnév
Lehet ennyi modellvasutas évvel a hátam mögött nem illik ilyet kérdezni, de mégis megteszem. Ívben miért nem ajánlatos emelkedést építeni? |
(#41347) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2015 |
|
Sziasztok,
Mivel sokan érdeklődtek a napokban, ezért a klub honlapján Közzétettük a most aktuális klubkedvezmények listáját. Ha valami kimaradt, kérem jelezzétek. |
|
|
2025. Jan, 21. Kedd 13:26:47 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|