Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       279/437    
(#42105) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#42104) Válasz Feb 3, 2015
Nincs ezzel a kuplunggal semmi baj.

Ne hidd el Putz baráTTomnak! Csak poénkodott. Bár nincs kizárva, hogy leakciózzák.
(#42106) Csupaszem60 válasza angyal.marci hozzászólására (#42104) Válasz Feb 3, 2015
Mennyivel, vagy miért jobb a Kühn féle kuplung?
(#42107) masTTertape hozzászólása Válasz Feb 3, 2015
És egy másik nagyon friss újdonság, az ÖBB Ökombi ikerkocsija. H0-ás nagytestvére a kidobozolás után atomjaira hullott, ez szerencsére egyben maradt. Nagyon igényes, finom, törékeny modell. Itt már résen kell lenni, ha kézbe veszi az ember.
Pár szót megér a csomagolása is. A belső vákuum formázott betét megint egy újabb fejezet a Tillig csomagolástechnikájában.

okombi-1.jpg

okombi-2.jpg

okombi-3.jpg
 
(#42108) sikumegalifter válasza masTTertape hozzászólására (#42107) Válasz Feb 3, 2015
Szépek bár kicsit olyan cirkuszos a színe Ezek járnak be hozzánk? Én már képzeletben egy ÖBB Herculessel el is képzeltem
(#42109) sikumegalifter hozzászólása Válasz Feb 3, 2015
Nem tudom kinek van Kuehn modellje,de ha van valakinek esetleg megoszthatná a tapasztalatait főleg mozdonyok terén. Előre is köszönöm
(#42110) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#42108) Válasz Feb 3, 2015
Most vettem észre hogy az egyik az tud félpótkocsit is vinni ez jó tetszik
(#42111) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#42109) Válasz Feb 3, 2015
Hát úgy akad néhány. Nagyjából mindegyik alaptípusból van egy-egy. A tapasztalatokat, leírásokat megtalálod a honlapomon.
Főbb jellemzők:
- részletes kidolgozottság
- sok elektromos funkció
- nagy átlagban kicsit lassabbak a kelleténél, de ez a gyártó szerint egy orvosolható probléma. sok segítség van fent a gyári honlapon.
- a régebbi típusokhoz már nem nagyon van alkatrész, az újabbakhoz kicsit problémás az utánrendelés, de egy idő után működik.
(#42112) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#42110) Válasz Feb 3, 2015
Direkt e szerint van színkódozva.
A kék részbe konténer megy, a narancsba félpótkocsi.
Így a többi zsebessel együtt egy elég izgalmas Kombiverkehr jöhet össze.
(#42113) masTTertape hozzászólása Válasz Feb 3, 2015
Még egy kicsit Nürnbergről.
Ottó ezt írja a blogján:
Nem is értem a vasútmodellezést temetőket, a "nem volt semmi nagy durranás Nürnbergben" frázist szajkózókat. Vagy a Tillig lenne a kivétel a számos formaújdonság teherkocsijával, és mozdonyaival?
Ez így, innen nézve és önmagában teljesen igaz, sőt itthon ülve hasonlóan reagálnám le én is. Sőt mi több, ilyen újdonság-tervek minden gyártónál kint vannak a vitrinben. Akár már több éve is.
Megjelenik egy-egy ilyen formaújdonság, aztán eltelik a modellév, jön a következő vásár és még mindig nincs a boltokban. Hol a hiba? Vannak projektek, amik másfél év alatt realizálódnak és vannak, amelyekre 3-4-5 évet kell várni. Mert hogy ilyen is volt már.
Elindul egy jó és baromi drága modellprojekt, úgy mint a BR84-es például, aminek a hajtására épült rá a H0m-es BR99-es, majd idénre beterveződik a TT BR95-ös ugyanerre az alapra. Erre az Arnold is kijön ugyanezzel a gőzössel. Máris átrendeződik az éves terv és bizony nagy a feszkó a sebnitzi hivatalban.
És még számos más körülmény van, ami befolyásolhat egy-egy gyártót az éves újdonságai tekintetében. A Kühn-re most nem is térek ki...
Az viszont örök érvényű igazság, hogy csak annak szabad örülnünk, ami már a kezünkben van.

Sajnos összességében volt lehangoló a vásár és ez bizony kihatással van az egyes, akár számomra, számunkra jóval kedvesebb gyártók megjelenésére és megítélésére.
Ha viszont csak a TT méretet nézzük, akkor mégis a legnagyobb optimizmus a Tillig belső tárgyaló szobáiban volt, ami örvendetes. De ennek csak mi, ez a nagyon szűk réteg - és ide beleértem a német TT-sek körét is - tudunk örülni.
(#42114) sikumegalifter válasza masTTertape hozzászólására (#42111) Válasz Feb 3, 2015
Köszönöm a gyors választ majd meg is nézem az oldaladon. Mivel lényegében Magyar témában gondolkozom bár most olyan sok féle kocsi még nincs,na jó van de olyan ami szimpatikus az kevés Tehát még egy GYSEV és egy ÖBB tehervonat szerintem belefér a dologba. Azt olvastam hogy a roco ad ki valamilyen nem létező,de Mávos tartálykocsit az pl érdekelne. Szépek a roco tartályok is amiket eddig láttam képeken. Egy ilyen Kuehn gép még kell meg a GYSEV M62 ha lesz és nyárig ennyi mert közben azért dolgozgatom is Aztán ha lemegy a hajtás akor egy asztalt kezdenék építeni ezeknek a csodáknak

kuehn-modell...jpg
 
(#42115) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#42031) Válasz Feb 4, 2015
München jó esetben 7 óra 15 perc Railjet-tel, és a főpályaudvaron rögtön a 10-11. vágányoknál van a Gleis 11 ahol van TT...
Szerencsés esetben a Railjet a 12-ikre érkezik.

Ja és irányonként 29 EUR az ára.

Ezen kívül Münchenben én még két másik boltot is ismerek, amelyeknek jelentős kínálata van.

Üdv

SAetta
(#42116) saetta válasza saetta hozzászólására (#42115) Válasz Feb 4, 2015
Ja és persze ott van a CMS Obingban (Rosenheim közelében), ahonnan még mindig hiába várjuk a megrendelt dekódereinket.

(#42117) saetta válasza saetta hozzászólására (#42115) Válasz Feb 4, 2015
Nem szép kép, de a lényeg rajta van.
És itt még kb kétszer ennyi helyen polcon dobozokban modellek...

(De az Oleansstrassen is legalább ekkora kínálat akad)

GLEIS11.jpg
 
(#42118) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#42101) Válasz Feb 4, 2015
Idézet:
„egy német szakújságíró ismerős világított rá, hogy Nürnberg túl közel van a karácsonyhoz. Ez az egy hónap nem elegendő az év végi hajrából átállni az éves termelési tervekre. Sok patron el lett pukkantva karácsonykor, így most nem lehet sok újat mutatni. Eltolódtak a hangsúlyok, át kell rendezni az arányokat. Szerintünk.”

Hogy is énekelte Zorán, "mindenkinek egy ujabb sikerlista, az is kéne még...", az adott esetben vásár. Ez igy ahogy van értelmetlen igény, hiszen annyi nagy modellvasuti vásár van szerte Europában, hogy már követni sem lehet.
Kérdezd meg a bennfenteseket, hogy egyes gyártoknak már van kiállito osztályuk, akik az egyik vásárrol a másikra mennek ( ha belefér a kalendáriumukba - minö kontraproduktiv tevékenység). Elöbb utobb jön majd egy " primitiven felvilágosult" könyvelö és felállit valamilyen minösitö ivet, s akkor lesz majd a nagy meglepetés (hány üzletet kötöttek egy-egy drága vásár alatt, hány érdeklödö volt a standon stb. A következö lépés az egyes kiállitások minösitése a fenti szempontok alapján, majd meg jön a piros ceruza)
A gyártok számára karácsony oktoberben van - akkor veszik fel az utolso karácsonyi rendeléseket, igy február ettöl már 3 honapra van ( 1/4 év!).
A kereskedöknél is ilyenkor van legjobban megtöltve a persely, igy nem egészen érthetö, hogy mikor is lenne jobbkor....szerintük...

(#42120) angyal.marci válasza Csupaszem60 hozzászólására (#42106) Válasz Feb 4, 2015
A Kühn továbbfeljesztette a Tillig kupplungját. Van rajta egy pöcök (Tilligen nincs), amivel biztosabb a kapcsolat.
(#42121) lakasi válasza sikumegalifter hozzászólására (#42109) Válasz Feb 4, 2015
Régebbi Kuehn mozdonyaim vannak. A tetszetős, jó minőségű kivitelezés mellett az a tapasztalat, hogy hosszabb pihentetés után csak lassan, több bemelegítő kör után veszik fel az eredeti üzemi sebességet. Többekkel történő konzultáció után két lehetséges okot találtunk: - a kerekek anyaga olyan ötvözet, ami viszonylag gyorsan oxidálódik, ezért a gördülő felületen megnő az átmeneti ellenállás. Ismételt használatkor ez a réteg a pályán a megtett távolság arányában lekopik, letisztul, így helyreáll a normális áramfelvétel.
A másik lehetséges ok a hajtásláncban gyárilag alkalmazott zsír minősége. Ha ez hajlamos a beszáradásra, az okozhatja a fenti jelenséget. Újabb indításkor a hajtáslánc felmelegszik, ezzel a beszáradt zsírtömeg lazul, fékező hatása fokozatosan lecsökken. Mértem áramfelvételt, általában 10-15% többlet jelentkezik indításkor. A jelenség minden, hosszabb ideig tárolt mozdonynál többé-kevésbé tapasztalható, a Kuehn-nél a legnagyobb mértékben.
Az újabb kiadású Kuehn mozdonyokról nyilatkozzanak azok, akik mostanában vásároltak.
A zsír beszáradásának megelőzésére "unortodox" megoldásként évek óta használok a mozdonyok szervizelésénél egy speciális szintetikus zsírt. Még a csónakmotoromhoz vásároltam egy ott ajánlott un. Triple Guard Grease-t. Hő, víz és beszáradás ellen is védett az eredeti kenőképessége. Az állagát kevés műszerolajjal lazítom, az így kezelt hajtásláncban több év után sem tapasztalok elváltozást.
(#42126) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#42107) Válasz Feb 4, 2015
Létezett ez a fajta összepattintós, szerintem nagyon jó belső a Tillignél korábban is - de ezt te is tudod
Például a Tds kocsiknál...
(#42127) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#42113) Válasz Feb 4, 2015
Egyszer egy kedves ismerősömnek azt találta mondani egy hazai vasútmodell kereskedő, hogy "a vasútmodellező egyik fő erénye a türelem"
Szerintem korábban sem készült el gyorsabban egy-egy fejlesztés. Csak az információs szupersztráda, meg a felpörgött világ kapcsán mindenki igyekszik mielőbb csepegtetni a morzsákat az újdonságokról. Aztán ha csúszik, hát csúszik, lényeg, hogy a gyűjtők fejében ott legyen, hogy "lesz a kedvenc mozdonyomból".
A Kühn 5-6 éve is ugyan ezt csinálta, mint most, kis cég, gondolom nem dúskál a pénzben, apró lépsekkel tud a beszállítóival haladni.

A vásároknak meg leáldozóban van. 15-18 éve minden évben kiállítóként voltam jelen a Hungexpón az Info kiállításon. Az is töpörödött évről évre, egy idő után nem mentünk ki, mert csak a gyerekek jártak már nézelődni a szakma nem ott kötött üzletet. Azóta átalakult, megszűnt a kiállítás, de az informatikai piac még jobban dübörög mint akkor (akkoriban lebegtette be a Microsoft az első tablet PC-t, ami akkora volt mint egy LCD monitor, most ehhez képest hol tartunk?).

Egy általános pesszimista világnézet van most napirenden mindenhol, ukrán helyzettel, gazdasági válsággal, a tévében a rossz hír a szenzáció, de nekünk a mi kis világunkban pozitívan kell a dolgokhoz állni. Részben ezért is csináljuk, nem?
(#42128) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#42109) Válasz Feb 4, 2015
A Tillig-nél picit alacsonyabb árszínvonal, a kidolgozása viszont nem rosszabb. Való igaz, a beépített SKF-Modells motor alaposan le van áttételezve, így a megszokotthoz képest lassabbak. Nekem tetszenek, az alkatrészekkel eddig nem volt gondom, ami kellett, az megjött záros határidőn belül.
(#42129) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#42127) Válasz Feb 4, 2015
Abszolut igazad van.
Ha megnézed, hogy milyen a mai kinálat, azt össze sem lehet hasonlitani a korábbi évek kinálatával. Akkor nem, hogy nem volt párhuzamos fejlesztés ( buvár, szergej , BR38 stb) de még 2 gyár sem, hogy ezt megtehették volna.
Ma meg mint a majmok az egyik a másikat másolja, utánna meg ádáz küzdelmet folytatnak a másik ellen (tönkre téve annak befektetését), ebböl néha a kuncsaft jön ki jol, de végeredményben mindenki csak veszit, mert elöbb utobb dobra kerülnek a pazarlo gyárak
Valahol már irtam, hogy ma némelyik modellböl több formaverzio készült, mint amennyi eredeti példakép volt ( ilyen sajnos a mi Nohabunk is).
Vagy a mostanában kihozott német 251-s. Az egész Németországban azon az egyetlen felejtendö rövid vasuton fordult elö ( Rübelandbahn), ami egyedülálloan 25kV/50Hz-s az egész birodalomban, most meg 2 gyár is százasával szeretné eladni.
Ennek részben a szenzáciohajhászás is az oka ( vasutmodellezési média), részben meg a szándékosan félrevezetö reklám. ( ugyan hány modellezönek lehet Rübelandot leképzö terepasztala).
Semmi gond azzal, ha egy gyár valamilyen mérföldkövet alkoto mozdonyt hoz ki ( Rocket, BigBoy, krokodilok stb.) de mi értelme van egy ilyen modellnek?
Ráadásul ketten is erre a talajra léptek.
Hol van itt piackutatás, szakértelem, üzleti érzék?
Lassan ismeretlen fogalmak a mai világban ( nemcsak a vasutmodellezésben).

Szoval, valamiért sirni kell, akkor ezért nagyon kellene

Ráadásul a mai gyerekeknek nem is igen lehet kedveskedni egy uj vasuti jármüvel. Azok az elnyujtott colásdobozok, amiért a gyerek szeme felcsillan minden modern pályaudvaron, teljesen alkalmatlanok a házi terepasztalokra, hiszen ugy néznek a maguk több 100 méteres modellhosszával mint a macska által megtépázott hurkás tepsi. Ezt a gyerek kezébe adni szégyen és biztosan elveszti kedvét a modellezéstöl, mert minden szük ivben meg válton kisiklik. Ezt az alaphibát semilyen elektronikus kütyüvel nem lehet kompenzálni, sajnos.

.
(#42130) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#42126) Válasz Feb 4, 2015
Igen, ezt tudom, köszönöm a rejtetten alázó feddést.
Itt arra az érdekességre kaptam fel a fejem, hogy a csomagolás lehetőséget ad későbbi szállítmány mellékelésére is.
(#42131) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#42130) Válasz Feb 4, 2015
Jajaja, idén már konténerrel együtt adják ki őket.
Egyébként konténer nélkül, a belső módosítása után akár 3 ilyen iker kocsi is beférne egy dobozba - na az lenne az igazi helytakarékos szett
(#42132) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#42127) Válasz Feb 4, 2015
Az az érzésem, hogy egy kicsit megint félreértelmeződik maga az alapkérdés. Én lennék a legboldogabb, ha veled Ottó és akár Eugennel hármasban, ott értékelhetnénk a vásár éttermében a látottakat. De az a meglátásom, hogy itthonról, vagy máshonról, de jó távol a vásári "forgatagtól" egy kicsit torzulhat az alkotott kép. (egyébként Eugennel közös kollégánk is viszonylag negatív hangulatban értékelte a kiállítást, főleg annak szervezésére is utalva)
Kicsit vulgáris megfogalmazással, ha az ember kurvák között mozog, akkor már nem nagyon hatja meg egy nő látványa. (vagy mesélhetnék pl. a felnőttfilmes szakmából is). Ha a mi távcsövünkkel nézzük, akkor igen, a Tillig, az Arnold, a Lemke és társai igenis szép fejlesztési tervekkel léptek elő. De mindemellett látva a Märklin haláltusáját, a Roco visszafogottságát (itt kell beszúrnom, hogy a kulisszák mögötti beszélgetés is mindent elárult, ha csak a TT méret került szóba...) és a korábbi kisebb szériás gyártók elmaradását, akkor bizony máris a másik irányba lendül a mérleg nyelve. Csak egy kicsiről: Gützold. Tavaly kint voltak, farokfelvágva ment a marketing, most meg eltűntek mint a borravaló. Vagy a Kühn, ha már szóba került. Óriási problémája van. Nincs gyártója. A kínaiak már felnőttek és a zsírosabb megrendelők felé fordultak, így a kicsik kiszorulnak és marad nekik a silányabb minőségű gyártó. Konkrétan neki ezért állnak a projektjei. De hogy jót is mondjak, lesz még Y kocsi tőle Máv-os festésben...

Az IT szakmát nem szabad összemosni a vasútmodellezéssel. Két külön világ. Bár olyan dinamikával tudná megfogni ez utóbbi a fiatalokat, mint az előbbi. De tudjuk, hogy ez a legnagyobb baj.
Messze van ettől Ukrajna és társai. Csak a poén kedvéért, ősszel Leuna-ban épp egy ukrán TT-s gyűjtő vásárolt a legtöbbet. 500 eurósokkal törölgette az izzadságát.

Tehát hangsúlyozom, hogy az általános keresztmetszet a lehangoló. Ehhez képest TT-ben nagyon is jól állunk.
(#42133) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#42131) Válasz Feb 4, 2015
Hármas szett, egy dobozban. Az a baj, hogy ez csak magyar fejben fogalmazódhat meg így. A németében nem...
(#42134) kombi válasza sikumegalifter hozzászólására (#42108) Válasz Feb 4, 2015
Ez a kocsi EP IV és leginkább EP. V-ben közlekedett nálunk. Leginkább a 90-es évek tipikus járműve.

EP VI-ban, főleg jelen időszakot bemutató pályákon már nem helyénvaló az alkalmazása, mert időközben az Ökombi is megszűnt.

Rakomány: 20-40 konténer konténer, különféle hosszúságú tartálykonténer, daruzható félpótkocsi, csereszekrény 7.15- 13,6m hosszig.

A zsebes rész is tudott konténert és csereszekrényt hordozni, oldalról behajtható fülek és támaszok tartották ilyenkor a dobozokat.

Vontatójárműként hazai pályán narancs Szergej, jó alaposan lecsoffant, teherfordás Szili, vagy Gigant dukál hozzá

Kék Taurus már erősen recsegős határeset, és a Kéktégla, illetve Herr Kules már igen erős anakronizmus, mert Ep VI-ban ez a kocsi már nem járt nálunk.
(#42135) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#42132) Válasz Feb 4, 2015
Nyilván, hogy a vásár lehangolo, ezért járok én is csak 5-6 évenként, mert teljesen elvesztette a célját. Ez elöfordult sok más iparágban és olyan helyekröl bucsuztak a sokkal tökeerösebb kiállitok, mint Montreaux, Brighton, Parizs, London, Amsterdam, a végletekig sorolhatnám. A gyárak ma is megvannak és élnek, csak a vásár vált feleslegessé, olyan formában, ahogy azt szervezték. Ne feledd ez is csak bolt ( már irtam) a Nürnberger Messe egyetlen célja az utobbi 10-15 évben, hogy kiadja a területet vagy a modellgyáraknak vagy bárki másnak, csak fizessen. Fö az, hogy nekik guruljon az Euro. A gyárak meg egyre inkább látják, hogy nem térül meg a 3-4 nap költsége.. A többség csak azért jár oda, hogy egy helyen fusson össze régi haverokkal, ismerösökkel, ellenségekkel.
(#42136) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#42135) Válasz Feb 4, 2015
Bingo.
Tavaly ősszel Bécsben is találkoztunk, a Tillig kis standján kívül csak a Brawa volt kint, meg a Hornby csoport egy része. Se' ROCO (Bécsben, sic!), se' Fleischmann, se' Trix, se' Märklin, stb. Az egész Modellbau Messe számomra úgy nézett ki, mint a Láng Börze erősen felnagyított, és alaposan kikupált változata. Az alapelv ugyanaz... A zárás előtt fél órával lehetett két értelmes szót váltani azzal, akihez tulajdonképpen kimenetem...
(#42139) reszelozsir hozzászólása Válasz Feb 4, 2015
Közeleg a vasárnap. Egy kis kedvcsináló (remélem nem elvevő )

DSCF1626.JPG
 
(#42140) TTfan válasza masTTertape hozzászólására (#42132) Válasz Feb 4, 2015
"De hogy jót is mondjak, lesz még Y kocsi tőle Máv-os festésben..."
Mikor, milyen?

Ha Roco nem is erőlteti a TT-s méretet (bár a narancs Szergejt kiadhatná), Tillig részéről 'pletyka szinten' hallottál valamit további hazai járművek megjelentetésének tervéről?
(#42141) sikumegalifter válasza lakasi hozzászólására (#42121) Válasz Feb 4, 2015
Köszönöm hogy megosztottad a tapasztalataidat. Megint tanultam valamit és persze a karbantartás sem elhanyagolandó,de most már tudom a leírtakból hogy is lehet csinálni. Gondolom amiket most árulnak mozdonyokat azok már újabb gépek lehetnek
(#42142) sikumegalifter válasza kombi hozzászólására (#42134) Válasz Feb 4, 2015
Akkor lehet hogy kihagyom és erőltetem a Magyar dolgokat V-VI korszakban. Bár nagyon tetszik,de egy kicsit törekedni szeretnék a valóságra. Bár gyerekkoromban 25 éve vagy olyasmi mindig csodálva néztem a Szergejeket egy narancsos gép azért tetszene nagyon de lehet hogy beérem a GYSEV-es verzióval. Bár láttam hogy valaki készít ilyen gépeket talán black falcon néven. Nem ismerem a munkáit a képek alapján szépek a gépei
(#42143) róbertke válasza kombi hozzászólására (#42134) Válasz Feb 4, 2015
Pont karácsony előtt járt nálunk egy ilyen szerkezet, szóval nem ártana jobban megnézni a kimutatásaidat ....
(#42144) sikumegalifter hozzászólása Válasz Feb 4, 2015
Még valami mára Esetleg volna valakinek a képen látható vagonból mondjuk eladó,vagy hol keressem esetleg valaki tud segíteni? A cél pultransos lenne de bármilyen érdekelne.

3709.jpg

BIG_00087389...jpg
 
(#42147) róbertke válasza kombi hozzászólására (#42134) Válasz Feb 5, 2015
Tegnap 11db 3356 4576... Sggnss jött, ami a mai vonattal fordul vissza Koperbe......dugig rakva CMA/CGMA konténerekkel ...... Köztük van EZ A KOCSI is!
(#42148) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#42142) Válasz Feb 5, 2015
Miért hagyod magadat könnyen lebeszélni? Miért nem veszel legalább egyet, aminek a pótkocsi szállító részébe beraknál egy Hungarocamionos pótot? Szórt elegyes forgalomba is jártak/járnak ezek, nem csak zárt irányvonatban.
(#42149) BR95 válasza sikumegalifter hozzászólására (#42144) Válasz Feb 5, 2015
Például itt:
LOCO
Vagy egy a Felvidéken élő srác árul Bausatz-ot a Vakerán, illetve a börzén is szokott lenni...
(#42150) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#42147) Válasz Feb 5, 2015
Szolnokon is rendszeresen látok zsebes kocsikat, és iker konténereseket is, ezek egy vonatban vannak. Van a DB Shcencker piros forda szerelvénye, ezt egy piros "Csaurusz" rángatja, van a Gartner-nek is valami ilyesmije, ezeket GySEV Taurus húzza (legutóbb a GySEV jubileumi matricás gépe), de láttam már sima zöld-sárga V43-mal is. Van még egy, hasonló kocsikat is továbbító vonat, mindenféle konténerekkel megrakva, ezt a "vegyesfelvágottat" TRAXX-ok viszik, általában RAILPOOL festésűek, vagy az LTE gépei.

JA!
Az "ÖKOMBI" festés az ma már valóban nem aktuális.
(#42152) V43-1182 válasza masTTertape hozzászólására (#42075) Válasz Feb 5, 2015
Nem-nem
Itt a megoldás:tartálykocsik
(#42153) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#42149) Válasz Feb 5, 2015
Irányjelzős hirdetés
Cementszállító...
(#42154) TTKacsa hozzászólása Válasz Feb 5, 2015
Sziasztok!

Ha már szóba kerültek, megkérdezem. Ezek a kitek (engem a zúzottköves érdekel) mennyire masszívak, illetve mennyire játszhatóak? A külső az a modellezőn múlik, azt tudom.

Kacsa
(#42159) derekk válasza TTKacsa hozzászólására (#42154) Válasz Feb 5, 2015
Elég hajlékony nem túl merev az anyaga, de ha pontosan csinálod meg és még súly is van benne jó lehet, ettől függetlenül nem egy Tillig. Próbálkoztam egy cementes kittel alaposan átalakítva eddig jutottam egyenlőre, ha időm engedi befejezem.

Uacs.jpg
 
(#42165) sikumegalifter válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42128) Válasz Feb 5, 2015
Az nem baj ha kicsit lassabb hova rohanna
Szerintem egy darabot venni fogok főleg hogy konkrétan rosszat nem olvasok róla
(#42166) sikumegalifter válasza róbertke hozzászólására (#42148) Válasz Feb 5, 2015
Nem hagyom
Bár a korszakhoz nagyjából ragaszkodni szeretnék valamennyire,de ez még a jövő zenéje először a Magyar állományt szeretném felszaporítani amíg van rá lehetőség.
A cementes is csak azért kell mert egy pultransos lenne belőle sima szürkére festve és kész
(#42167) sikumegalifter válasza derekk hozzászólására (#42159) Válasz Feb 5, 2015
Ez eddig jól néz ki Ha kész lesz nekem adod? Illetve eladod? Írtam a szlovák srácnak,de még választ nem kaptam eddig
(#42168) sikumegalifter válasza BR95 hozzászólására (#42149) Válasz Feb 5, 2015
Rendelni jó lenne bár egy kész modellt átfesteni nem lenne szívem. Inkább megpróbálom a kitet ha összejön
(#42170) etwg válasza TTKacsa hozzászólására (#42154) Válasz Feb 5, 2015
Ha kerekeket kicseréled fémre, akkor egészen jok, föleg egy zárt szerelvényben.
(#42172) PéTTer válasza sikumegalifter hozzászólására (#42168) Válasz Feb 5, 2015
Alapnak jó lehet a kit, viszont köszönő viszonyba sincs a Loco által készitett modellel. (ha vasárnap jösz a modul talira tudok vinni ilyet is olyat is mustrálni )
(#42173) TTKacsa hozzászólása Válasz Feb 5, 2015
Köszönöm mindenkinek a segítséget és tanácsot!
Viszont még egy technikai kérdés.
A Faccpp kocsikba itthon csak zúzott követ hordanak? Én az asztalra egy mangán bányát tervezek (geológiát hallgatok, az úrkúti mangánbányába volt a szakmai gyakorlatom), és ennek az ércnek a szállítását szeretném megoldani. Ezek használhatók ide, vagy maradjanak az Eas kocsik?

Köszönöm előre is!
(#42175) strapal hozzászólása Válasz Feb 5, 2015
Tillig MÁV-os személykocsik az Apróban, a pályán nem férnek el, emiatt új gazdára várnak.
(#42180) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#42120) Válasz Feb 6, 2015
Tudomásom szerint Mario Cuva barátunk fejlesztette tovább (tőle hoztam a modulos körbe a kétvágányos szegmenseket), és tőle vette át Thorsten Kühn.

Üdv:

SAetta
Lapozás       279/437    
Frissek
  2025. Jan, 21. Kedd
5:04:48
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés