|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#46941) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#46938)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Most mondhatnánk, hogy ez a bezzegvasút, nem a német... |
(#46945) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Mivel az utolsó tervem áll eddig a legnagyobb eséllyel a kivitelezéshez és megpróbálom modell vágányzattal építeni. Elég sok íves váltó kell bele és kérdezném valakinek van negatív tapasztalata róla?
Olvastam és remélhetőleg jól is értelmeztem hogy a váltókat érdemes külön megtáplálni? Én ezt úgy gondolom hogy papucs nélkül raknám be hogy esetleges bontásnál,cserénél nem tépném fel a többi sínt a környéken. |
(#46946) angyal.marci válasza sikumegalifter hozzászólására (#46945)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Tényleg. OFF méretben (160-as szoba) azt mondták, hogy az íves váltótól óvakodni kell mint a tűztől. Nálunk is így van? |
(#46947) JZoli válasza enigma hozzászólására (#46939)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
|
(#46951) Gashpy válasza saetta hozzászólására (#46931)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Ajánlom figyelmedbe a MÁV központi Irattárát (nagy sárga kocka a csütörtökönkénti klubtali épülete mellett).
Sok dokumentum számítógépre lett már vive és onnan kutatható. természetesen eredetiben is elérhetők. |
(#46953) enigma válasza JZoli hozzászólására (#46947)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Köszi, persze ismerem a vasútállomások.hu, sokat használtam is, de ott kevés használható kép van - mármint ami Saetta kollégának most hasznára lenne.
Megpróbálok "belsős" kapcsolatokat feleleveníteni, hogy a konkrét méreteket is megtudjuk szerezni.
Gasphy kolléga javaslata viszont lehet, hogy tovább vinni a dolgot.
Köszi még egyszer - bár csak én egy önjelölt segítő vagyok. |
(#46955) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#46946)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Erről az én gondolatom: mivel sokszor már szóba került a modellezés egyik szükséges velejárója, miszerint a méret csökkentésével nem egyenesen arányosan változnak a fizikai tulajdonságok, ezért a nagyvasútnál alapvető adhéziós összefüggések is jelentősen megváltoznak, ahogy kisebb az építési nagyság.
Egy íves kitérő a maga nemében bonyolultabb pályaelem - szerintem - mint egy egyenes váltó, hiszen itt az egyes sínszálakra az ívben ébredő erők is hatással vannak. És ugye egy 1:160-as mozdony tömege nem 160-ad része a 60-70 tonnás nagyvasnak (számold ki, 60 tonna N-ben egy 375 kg-os modellt eredményezne), azaz a kicsi modell (még TT-ben is) nem ugyanolyan erőhatások közepette halad át a váltón, mint a nagy. Már eleve a gravitáció másként hat rá, így a tapadás sem ugyanaz. Nézd meg, hogy a modellek esetében pl. a nyomkarima mennyire aránytalanul nagy a valósághoz képest! Az N-eseknél meg pláne.
Ezeket a fizikai jellemzőket kell belepasszírozni a méret adta korlátokba úgy, hogy az még használható is legyen. Sok esetben ez nem sikerül.
Nekem a TT-s íves váltókkal sem BTTB, sem pedig Tillig geometrián sosem volt problémám. |
(#46957) jáTékTigris válasza angyal.marci hozzászólására (#46946)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Sziasztok!
Helyhiány miatt az épülő terepasztalon az állomás egyik oldalán a legegyszerűbb íves váltókat használom (Tillig 83362). Egyetlen problémám eddig az volt, hogy több esetben a hagyományos, mágneses elven működő állítómű nem minden esetben húzta be teljesen a mozgatható ívelt csúcssínt, ez siklást okozott, ez azonban nem a váltó hibája. (A végleges állopotban mindenképpen motorral oldanám meg a váltást, de hol vagyok még ettől...) |
(#46958) sunocske válasza enigma hozzászólására (#46953)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
|
(#46959) saetta válasza Gashpy hozzászólására (#46951)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Szia!
Köszi, tudom, tavaly beiratkoztam, akkor még a lágymányosi koncepció miatt.
Viszont adatot menteni nem engednek és a nyomtatás is drága...
De menni fogok.
Üdv:
BZ |
(#46960) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#46955)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Bár a váltóra vonatkozó megjegyzéseddel (nem volt problémád vele) alapvetően egyetértek, a nagyvasúti tömegeket szerintem nem kellene ide belekeverni, különösen úgy, hogy a tömegarány ugye térfogatarányos, akkor pedig 1:160 esetén a 160 köbével azaz 4096000-el kellene arányosítani....
De mivel ez TT-s topic, nálunk csak 1 728 000-el.
|
(#46961) saetta válasza sunocske hozzászólására (#46958)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Köszönöm, ismertem.
Ha már a Fehérvár témánál tartunk, valaki el tudja mondani, hogy az általános felújításon, korszerűsítésen túl, milyen kiemelt szempontok játszottak közre az ilyen mértékű pályaátépítésben?
Hallottam valamit, az egyenesben történő áthaladásról és nagyobb sebességről, de nem teljesen értem a peronok ilyen módosítását, illetve úgy nézem, hogy csonka személyvágány is lesz, valamint az utolsó vágányt is tudja egyszerre két vonat használni?
Saetta |
|
(#46962) maTTato válasza sikumegalifter hozzászólására (#46934)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Mit szólsz az alábbi módosításhoz? Egyszerűsítettem egy kicsit. A váltók átpakolásával és ritkításával megnyúlt a hasznos állomás hossz. Az asztal méreteidet nem ismerem, ezért más az arány. Ha mondjuk a kulissza mögé nem tennél tároló vágányokat, hanem levinnéd az asztal alá, több tárolási lehetőséged lenne és a vonat sem érkezne pillanatok múlva vissza az állomásra. Nekem még mindig az első terved tetszik, kis reszelgetéssel egész jó állomást és vonalvezetést lehetne kihozni belőle. |
|
(#46963) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Jó estét TT baráTTok!
Találtam egy oldalt, én még nem láttam, lehet, hogy Ti sem.
Bővebben: Link
Kellemes böngészést!
TT Putz |
(#46964) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
http://www.berliner-tt-bahnen.info
Beírtam így is... |
(#46965) angyal.marci válasza TT Putz hozzászólására (#46964)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Így jobb is, hisz a "Bővebben: link" felirat mögöTT a hTTp után hiányzik a keTTőspont. |
(#46966) sikumegalifter válasza maTTato hozzászólására (#46962)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Köszönöm neki is láttam az átrajzolásnak
Nekem ez a terv a befutó és a női vonal is ezt javasolja mert tudja hogy elsőre nekem ez is nehéz lesz és majd röpködnek a
"szakaszavak" 18-án karikával
De viszont belefutottam valamibe és innen nem tudom mit kell csinálni mi ez? |
(#46967) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
,,,,,,, |
|
(#46968) sikumegalifter válasza maTTato hozzászólására (#46962)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2015 |
|
Nem tudom mi lett a géppel |
|
(#46969) sunocske válasza saetta hozzászólására (#46961)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2015 |
|
Alapvetően jók az információid
Az áttervezést az indokolta, hogy ha megnézed a régi helyszínrajzot, Dinnyés felől nem tudsz helyes vágányról, kizárólag egyenes állású váltókon át bejárni az állomásra, csak helytelenből. Ezt most kiküszöbölik, az 5. lesz a jobb, a 6. a bal átmenő fővágány, így elvileg sebességcsökkentés nélkül át lehet majd haladni az állomáson. A 4-5. vágányok között pedig (a II-es torony helyén) nagysugarú kitérő került beépítésre, így minimális sebességcsökkentéssel haladhatnak át a vonatok Budapest felől Veszprém felé is. Itt azonban van egy logikai csavar a dologban, ugyanis Veszprém felől, ha nem helytelenben jár ki a vonat, a vágányútban fekvő angol miatt így is, úgy is 40-nel kell mennie. Megoldás lehet azonban Ódinnyés forgalmi kitérőig helytelenben elküldeni, majd ott a nagysugarú kitérőkön (80 km/h-val) visszaterelni a helyére a vonatot.
Hogy a jelenlegi menetrendben valamennyi vonat megáll Székesfehérvárott? Igen, de ez nem biztos, hogy örökké így lesz. Emellett egy nagyobb sebességgel bejáró vonat rövidebb ideig tartózkodik a váltókörzetben, így az állomás áteresztőképessége is lényegesen javul.
Az a rövid csonkavágány a peronnal meg a Börgöndön át Pusztaszabolcsra közlekedő Bz-nek tökéletesen megfelel, nem az átmenő vágányokból használ fel egyet (illetve a tapolcai gépcserés vonatok mozdonyát is félre lehet oda rakni). Ha esetleg a csonkavágány már foglalt lenne, a legszélső peronnál ott az a vágányugratás, ott még esetleg körbe is lehet járni a Bz-vel, míg a peron többi részén valóban még egy vonat tartózkodhat közben, és Pest felé/felől szabad marad az út a művelet végén.
A peronok alakja meg azért ilyen, mivel a nagyobb sebesség nagyobb ívsugarakat is kíván meg, ezért az állomást hosszában el kellett nyújtani (emiatt nem lehet megtartani a tornyot sem, legfeljebb a bal alsó tárolóvágányok kárára, de akkor meg a szerelvényeket nem lett volna hol kulturált körülmények között előkészíteni). |
(#46970) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#46960)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2015 |
|
Igazad van. |
(#46971) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#46963)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2015 |
|
Érdekesek a németek is. Ugye ott van Uwe Berger baráTTunk oldala, a hasonló, de .de végződésű, ami nagyjából Rob Dikken katalógusára hajaz, megfelelő minőségű képekkel. Itt a .info domainnel összejött egy informatív ámde kevésbé vizuális lista. Ám lehet, hogy található benne új adat, csak jól végig kell böngészni. |
(#46972) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2015 |
|
Sziasztok,
egy kis segítséget kérnék, szeretnék vásárolni valahol egy olyan fényképet (képeslapot, replikát) ami a BTTB 750 Berlin szett elején található.
HA minden igaz a kép a berlini Alexanderplatz állomást ábrázolja, nekem pont eza kép kellene, csak "eredetiben" ha valaki tud neten, hol merre lehetne venni, találni akármi, akkor hálás lennék.
Köszöntem, wolfchild
U.i.: Mellékeltem a készlet elején található képet. (A készlet negvan, jó állapotban, de nekem az eredeti kép vagy replikája / másolata /képeslapja kellene. ) |
|
(#46975) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#46972)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2015 |
|
Reggel óta a jó válasz jár a fejemben. Tán erről már többször beszéltünk, hogy a németeknél felbecsülhetetlen a vasúti dokumentáció. Mind képben, mind filmben, és megannyi tervdoksiban. Éppen ezért ezeket az állományokat vagy nagy szervezetek, vagy magáncégek, vagy magánemberek birtokolják és hasznosítják. Amikor egy jól összerakott vasúti könyvet, kiadványt 20-40-50 eurókért el lehet adni, akkor hülye lesz bárki is kifortepánkodni a képállományt a netre.
A másik, hogy még a gaz galád ndk-s időkben is bizony jogtiszta forrásból használtak képeket. Így ez a régi fotó is így kerülhetett a szett dobozára. Az sincs kizárva, hogy valamilyen fotómontázs, vagy bármilyen utólag hekkelt kép, aminek lehetetlenség fellelni az eredetijét.
És ha amúgy is fizetős forrásokat keresel, akkor példaként itt az EK Verlag egyik kiadványa, ami Berlinnel foglalkozik. A mintaoldalak tanúsága szerint ígéretes lehet a tartalom. Bővebben: Link |
(#46976) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#46975)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2015 |
|
|
(#46978) Gashpy válasza saetta hozzászólására (#46959)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2015 |
|
Nem tudom, én tudok onnan fájlokat hozni...
A kutatós gépre kell menteni és utána onnan másolják fel fizetés ellenében adathordozóra... Utána meg otthon lehet nyomtatni... |
(#46979) saetta válasza sunocske hozzászólására (#46969)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2015 |
|
Szia!
Esetleg vannak ehhez az új vágányrendhez méret adataid?
(Egyes vágányok hossza, peronok méretei - szélesség is ...)
Sajnos én az általam talált ábrából ezeket nem tudom kivenni.
Üdv:
BZ |
(#46981) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#46976)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2015 |
|
Igen! Ügyes vagy Zoli! Én is megtaláltam ezeket a képeket, de biztos átsiklottam felette. Igaz, annyira kicsi... |
(#46982) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#46978)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2015 |
|
Ha nagyon nem megy, szólj, mert ismerem Opauszki Pistát. |
(#46985) sunocske válasza saetta hozzászólására (#46979)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2015 |
|
Konkrét adatokkal nem tudok szolgálni, de ránézésre az alábbiak lehetnek:
1-2. vágány között 5 m
2-3. vágány között 10 m
3-4. vágány között 5 m
4-5. vágány között 12,5 m
5-6. vágány között 5 m
6-7. vágány között 5 m (csonka)
7-8. vágány között talán 7,5 m (csonka-"rövid" vágány)
8-9. vágány között 5 m
6-9. vágány között valószínűleg 17,5 m.
Mindenhol máshol 5 méteres vágánytengely-távolság a valószínű, illetve balra lent a T1-T2 vágányok között 7,5 m lesz.
Esetleg a teherpályaudvaron (ha nem érinti az átépítés) előfordulhat még 4,75 m is. |
(#46989) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2015 |
|
Figyelem, akiket érint!
Kühn akció van!!!
A 71640 flexi sínjük 36,99Euro, ha tíz csomagolási egységet vesz valaki.
Október 15-ig tart az akció! |
(#46997) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2015 |
|
A minap kaptam egy rakás Digitools Digidrive 3.x-es dekódert beépítésre. Régi TT-s mozdonyok kapják és kicsit fenntartással fogadtam őket, mert pár éve épp az öreg körmotorok fogtak ki az akkor aktuális firmware-en. Most viszont minden egyéb paraméterezés nélkül, csodaszép lassúmenetet produkál pl. egy CSME2-es (ugye Dávid? ) mozdony is.
Mindenképp jó alternatíva az alacsonyabb árkategóriás dekóderek területén.
A facebook oldalamon kitettem egy videót is róla. |
(#46998) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#46997)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2015 |
|
Akkor az a BTTB villanymozdony lehet, hogy nálam is kap egy ilyen dekódert |
(#46999) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#46998)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2015 |
|
Miért, van neked Bttb mozdonyod? |
(#47000) TTfan válasza sunocske hozzászólására (#46985)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2015 |
|
2013-as terven az alábbi méretek szerepelnek. Nemsokban tér el az általad említettektől:
1-2. vágány között 5 m
2-3. vágány közötti peron 12 m
3-4. vágány között 4,75 m
4-5. vágány közötti peron 12 m
5-6. vágány között 4,75 m
6-7. vágány között 5 m (csonka)
7-8. vágány között 7,5 m (csonka-"rövid" vágány)
8-9. vágány között 5 m
6-9. vágány közötti peron 17,5 m.
T1-T2 vágányok között 6,36 m
T2-T3 vágányok között 4,81 m
T3-T4 vágányok között 4,76 m
T4-T5 vágányok között 4,78 m
A teherpályaudvari vágányok között 4,75 m - 4,84 m
Vágányhosszak (Hh):
1. vágány 244/234 m
2. vágány 233/243 m
3. vágány 471/516 m
4. vágány 666/665 m
5. vágány 682/727 m
6. vágány 778/733 m
7. vágány 165 m
8. vágány 110 m
9. vágány 343/343 m
T1. vágány 216 m
T2. vágány 233 m
T3. vágány 234 m
T4. vágány 218 m
T5. vágány 245 m |
(#47001) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2015 |
|
Sziasztok!
Ma nem rémítek meg senkit a terveimmel köszönjétek a sebészemnek
Most csak böngészni tudok meg bal kézzel gépelni ☺
Találtam két tervet igaz L formában még nem gondolkoztam,de néztem elférne egy ilyen a sarokban.. Esetleg véleményt mond rá valaki pl mennyire játszható meg ilyenek.
Más,lesz valamikor októberben a vasúttörténeti parkban valami nagyobb kiállítás? Régen voltam ilyen rendezvényen és el mennénk szívesen. Ezeken a rendezvényeken szoktak boltok is kijárni mert szívesen vásárolnék is valamit mert nagyon le vagyok maradva |
|
(#47002) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#47001)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2015 |
|
A másik: |
|
(#47003) pinyo39 válasza sikumegalifter hozzászólására (#47001)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2015 |
|
Temofesztre gondoltál? |
(#47004) sunocske válasza sikumegalifter hozzászólására (#47001)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Lesz bizony, október közepe táján. Boltok, sőt, gyártók is szoktak kint lenni. Kis szerencsével még topiktársakkal is összefuthatsz, bár az idén modulokkal nem leszünk kint. |
(#47005) masTTertape válasza sikumegalifter hozzászólására (#47001)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
|
(#47006) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#47005)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Óóó csak nem a TT-s modulképpel reklámozzák?
(úgy csinál, mintha meg lenne lepve)
|
(#47007) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#46999)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Szerény 1db ...
(de az a CSSZ1) |
(#47008) csíkosháTTú válasza saetta hozzászólására (#47007)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Abba hogy' teszed bele? Kiszeded/kiköszörülöd a súlyt?
MÁS!
Urak!
Ha valaki használ Fahrenheit pákát, és szüksége van tartalék hegyre, akkor szóljon, mert téves rendelés miatt van nálam két tipus: a 28922N és a 28925N. Szívesen átadom, nálam csak a helyet foglalja. |
(#47009) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#47008)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Szia Zoli!
Ha az enyémhez jó, szívesen átveszem. Októberi talira ha jössz bele is lehetne próbálni. |
(#47010) saetta válasza sikumegalifter hozzászólására (#47002)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Hát eltűnt az egész válaszom, mikor véletlenül egy másik bejegyzéshez is hozzá akartam szólni.
Ezért tömören:
(1) ZSÚFOLT, bonyolult
- túl sok váltó és visszafordulás,
- a hurkok analóg és digitális üzemben is gondot jelentenek, főleg, hogy nem egyszerű hurkokról van szó (nem hurokellenes vagyok, csak azt mondom, hogy a hurkokat érdemes egyszerűen használni, vagy dupla pálya esetén nincs is klasszikus hurokra szükség, ha egyik pálya a másikba visszafordítható)
(2) ahogy mások is írták, kicsiben egyszerűbb kezdeni (nem is a pálya méretét értve ez alatt)
Ha továbblépés, akkor
- ekkora pályánál igenis megfontolnám egy hosszan vezetett alsó tárolószint kialakítását, mert
--- nem dilikörszerűen rohangálnának a vonatok,
--- a zsúfoltság jelentős része elrejthető, viszont a "felszínen" értelmesebb és hosszabb nyílt vonali szakasz maradhat
(3) Egyetértve azokkal is, akik a tolatás hívei, egy ekkora asztalon én
- több csonka vágányt terveznék, illetve
- megfontolnám a felső részen egy dombon 2(+1) vágányos mellékvonali állomás kialakítását
pl. Paksinuti barátom több olyan asztalt tervezett/épített, ami ilyen és nagy játékélményt nyújt egyszerűbb asztalon.
(4) A konkrét tervek esetében
- az első pályán az állomásból jobb oldalon inkább csak felfele csinálnék kimenetet, míg az alsó szakasz az állomás alatt futó 2 vágányos vonalból fordulhatna; és valószínűleg 2 vágányú vonalat vezetnék;
- a bal oldalon, vagy hurokkal vezetném össze a jobbról fentről érkező pályával, vagy az állomásról jobbra kivezetett pályát rejtett szintre vinném*,
- a jobb alsó forduló után a visszafordulóból pl. ideálisan le lehet vezetni a pályát egy tárolószintre, ahol önmagába fordulhatna vissza, persze tárolóvágányokkal (vagy "*"-gal jelölt szakaszba).
- a második terv kuszább, értéke a hosszabb állomás, amit lefele érdemes kivezetni,
- viszont ide is kellene egy rejtett szint, ahova az állomás bal kijárata után lefele vinném le a vonalat, illetve jobb oldalt fenn, ha az a szakasz megmaradna...
Üdv:
SAetta |
(#47011) saetta válasza TTfan hozzászólására (#47000)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Köszönöm szépen mindkettőtöknek.
Egy apró pontosítás: vágánytengely távolságot értünk az adatok alatt?
Üdv:
SAetta |
(#47012) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#47006)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Ha rázummolok, akkor egész sok ismerős arcot látok (még tán magamat is ) |
(#47013) TTfan válasza saetta hozzászólására (#47011)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Szia!
Igen, a vágánytengelyek közti távolságok vannak feltüntetve. Elvileg állomáson 5m-nek kellene lennie, viszont az adatok alapján sincs meg mindenhol a 9. vágányig. |
(#47019) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Nem tudom, hogy a T334 mennyire alkalmas, hogy alapmodell legyen (gondolok én itt arra, hogy a hajtását felhasználjuk valamire, meg a kasztniját, stb), de a Tillig új szettje alkalmas lehet ilyen dolgokhoz.
Bővebben: Link és Bővebben: Link
A kocsik meg mehetnek a matricázóüzembe |
(#47020) saetta válasza saetta hozzászólására (#47010)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2015 |
|
Érdekességként és az egyszerűsítés példájaként idemásolok egy klubasztali topiklinket is, ami a TT-Board fórumon található.
TT-Board topic klubasztalrol
SAetta |
|
|
2025. Jan, 20. Hé 22:00:34 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|