|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#61531) csíkosháTTú válasza Gitter55 hozzászólására (#61525)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2019 |
|
Igen, de most írd már le, hogy mégis milyen kocsik, ne kelljen cikkszámok közöTT keresgélnem... |
(#61534) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61531)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2019 |
|
|
(#61539) Gitter55 válasza róbertke hozzászólására (#61534)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2019 |
|
Köszi a kisegítést. Béna voltam, hogy nem tettem fel a képeket! Elnézést! |
(#61545) szucs.laszlo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61487)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2019 |
|
Minden intelmetek ellenére megpróbáloztam újrarajzolni a tervet spirállal és úgy tűnik a mutatvány egészen jól sikerült. A boldogság egészen egy napig tartott, mert rájöttem, hogy az egyik mozdonyunk nem fordul el 310mm rádiusz alatt. Hirtelen felindulásból átrajzoltam a tervet 310mm-es ívekkel a 267mm-esek helyett és nem meglepő módon az asztal mérete is szépen megnőtt. Ez persze helyhiány miatt nem fér be a lakásba, így maradt a totális átgondolás és újratervezés. Ebben nagy segítség volt, hogy időközben szereztem (vásároltam) néhány TT pályatervet és az egyik módosítása után született egy talán egészen jól használható. Igaz, hogy csak egy szintes, de van 3 független kör, amin a gyerek boldogan körözhet a 3 mozdonyunkkal és még szerelvényeket is lehet rajta pakolgatni. Kérlek nézzetek rá és véleményezzétek, hogy szerintetek rendben van-e a pálya vonalvezetése. Köszi előre is! |
|
(#61547) Lazsi válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61545)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2019 |
|
Gondolom az első kép az aktuális változat.
Nem lesz túl rövid a (z asztal szélétől számított) második vágány* ahhoz, hogy ott elférjen egy vonat? (Vastag piros nyilak)
Ötlet: A legbelső körnél a váltók és ezzel együtt az egész váltókörzet kerüljön "kijjebb". (bekarikázott részek) Vagyis a váltó ne az egyenes szakaszon legyen, hanem már az íven. (berajzolt piros vonalak)
Bizonyára szükség lenne további módosításokra is, hogy jól illeszkedjen... Így a jobboldali balos kitérő átkerülne balra, míg a bal oldali jobbos kitérő a jobb oldalra.
* Nem tudom, hol lesz az állomásépület, így azt sem tudom, melyik az 1. vágány... |
|
(#61548) csíkosháTTú válasza Gitter55 hozzászólására (#61539)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2019 |
|
Nem Te vagy a "béna", én vagyok lusta.
Szóval, ezek az új Donnerbüchsen kocsi. Ha jól tévedek, akkor lejön a tető külön. |
(#61549) hoTTo válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61474)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2019 |
|
Hű de felpörögtek itt az események! Régen jártam erre.
A Tillig honlapján a cikkszám alapján megtalálható a mozdony és a leírásaik (Bedienungsanleitung - 5 nyelven, magyarul nincs persze), ha esetleg nincsenek meg papíron a mozdony dobozában, azokban ki van fejtve a dekóder beépítés is.
A 02025 gőzösbe NEM662, azaz Next18 dekóder rakható. A szerkocsit kell szétkapni (vagy csak a szén imitációt kivenni - erre most nem emlékszem), kivenni a vakdugót (zavarszűrőt), és a helyére kerül a dekóder. Sajnos ennek a gépnek a gyári papírja sem túl részletes e téren. A szerkocsi egy rugalmas nyákkal kapcsolódik a mozdony elejéhez, ezt össze kell kapcsolni, különben nem működik a gép, önállóan nem tud közlekedni a szerkocsi.
A 02582 dízel szintén Next18, a kaszni levétele után ugyan úgy kell eljárni mint a gőzösnél, vakdugó ki, dekóder be. A géptér 4 körömmel kapaszkodik az alvázba, összenyomva a pöcöknél lehet leemelni a kasznit. A papírján látszik hol vannak a karmok.
A 02506 dízelbe Plux12 dekóder tehető. A leírásában itt rajzos illusztráció is van, mert akár 6 tűs (NEM651) dekóderrel is használható a modell. Ez egy ötletes kialakítás, hogy kétféle csatlakozójú dekóder is használható, ami épp van kéznél. A kasznit a fülke ajtóknál kell széthúzni körömmel, 4 helyen, hogy le tudd venni.
Csíkos írta a Zimo dekódert, de azon kívül akár a Lenz vagy a Kühn valamelyik dekódere, de a Tillig által favorizált Uhlenbrock dekóderek is beépíthetők. Mind a 4 gyártó megbízható, jó dekódereket gyárt.
Nem ördöngősség, ezeket a dekódereket nem is lehet rosszul (fordítva) beépíteni, szóval garantált a siker. A NEM651 6 tűs, és a NEM652 8 tűs dekóderek bedughatók fordítva is, de ez is csak annyi galibát okoz, hogy a mozdony világít de nem megy. Megfordítva a dekódert beáll az ideális állapot.
Jó digitalizálást! |
(#61550) hoTTo válasza Gitter55 hozzászólására (#61525)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2019 |
|
Ezeknél a személykocsiknál az alvázon van 4 pöcök, nagyjábol minden oldalon a szélső ablak alatt, a kerekektől kicsit kintebb, abba kapaszkodik a kaszni. Ezeken a pontokon kell széthúzni a kasznit körömmel, és az egész egyben leemelhető és feltárul a belvilág, lehet mókolni benne. Lehet lejön a teteje is külön, de nem lesz elég a művelethez.
A poggyászkocsinak lejön a teteje, de az áramszedés beépítése miatt az alját is szét kell kapni, az egész kasznti le kell venni.
A fém amit a tengely végeknél látsz, egy U alakú lemez, összeköti a tengelyvégeket elektromosan, de elsődleges célja a futás javítása. Egy oldalon szigetelt kerékkel az egyik kocsivégen az egyik, a másikon a másik sínszálról szedhető le az áram. Ez sajnos elég kevés, mert így 1-1 kerék szedi az áramot kocsinként, ami nem igazán megbízható, ha koszos a pálya, vagy van táplálás nélküli rész (mint pl műanyag váltószív régi EW1 esetén), akkor kimarad, villogni fog a világítás. Ezen javíthatsz, ha beépítesz a tengelytől elszigetelt kerékhez is áramszedőt, mert akkor minden tengely, minden kereke kontaktál, biztosabb lesz az áramszedés.
A kocsiszekrénybe neked kell felvezetni az áramot, ezek nem előkészített modellek a világításra. Megfúrni az alvázat, kis drótot felvezetni...
Jó munkát! |
(#61552) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#61549)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2019 |
|
Idézet: „A 02506 dízelbe Plux12 dekóder tehető. A leírásában itt rajzos illusztráció is van, mert akár 6 tűs (NEM651) dekóderrel is használható a modell. Ez egy ötletes kialakítás, hogy kétféle csatlakozójú dekóder is használható, ami épp van kéznél. ”
Azt azért jegyezzük meg a teljesség kedvéért, hogy az ilyen dízel- és villanymozdonyokban a világítási variációk csak a PLUX12 dekóderekkel használhatók ki, az NEM651 dekóderekkel csak a menetirány szerinti előre fények. |
(#61553) csíkosháTTú válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61545)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2019 |
|
Van itt a szomszédban egy topic:
olvasni vaóért klikk ide!
Az összes valaha megjelent TT-s kiadványt megtalálod egy linken, a pályaterveket is, még a magyar nyelvűt is. Lehet ötleteket, ihletet keresni. |
(#61554) szucs.laszlo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61553)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2019 |
|
huh... köszi! El fogok veszni az információk között |
(#61555) szucs.laszlo válasza Lazsi hozzászólására (#61547)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2019 |
|
Teljesen jogos az észrevétel, kicsit átrajzoltam a váltókörzetet. Így vállalhatóbbnak tűnik? Berajzoltam az állomást, csak hogy egyértelmű legyen. |
|
(#61556) szucs.laszlo válasza hoTTo hozzászólására (#61549)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2019 |
|
Szétszedtem a V100-as mozdonyt, de esküszöm nem látok rajta hasonló csatlakozót sem mint amilyen a neten látott dekódereken van. Mi a teendő ilyen esetben? (Első kör szemészet, oké... de utána??) |
|
(#61557) csíkosháTTú válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61556)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2019 |
|
Az "A" képen a vezetőállás belső oldalára lelógó bigyuszkóka helyére kell forrasztani a dekódert. Ez még nem a Next18-as, hanem a az első generációs panel. |
(#61558) szucs.laszlo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61557)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2019 |
|
Hát ha én ezt nekiállok forrasztgatni, akkor ez a mozdony soha többet nem fog elindulni. Várom a vállalkozó kedvű tapasztalt kollégák jelentkezését "csíkosháTTú" által vázolt merénylet elkövetésére némi jutalom ellenében A dekóder még ugyan nincs meg, de dolgozom az ügyön. Apropó! Ha mondjuk bekerül a dekóder a mozdonyba, akkor analóg üzemmódban továbbra is működni fog a masina? Szétszedem a többi mozdonyt is és megnézem, hogy azokkal mi a helyzet. |
(#61559) hoTTo válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61556)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2019 |
|
Jaja, ahogy Csíkos írja, ez régebbi mozdony, ide még beforrasztós dekóder kell. Akkor viszont a modell cikkszáma is más, mint amit írtál. Kéz alól vetted?
|
(#61563) csíkosháTTú válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61558)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2019 |
|
RákaTTintasz a nicknevemre, kiderül, honnan tudom, amit tudok... |
(#61565) szucs.laszlo válasza hoTTo hozzászólására (#61559)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2019 |
|
Teljesen hivatalos forrásból vettem egy nagyon is ismert vasútmodell szaküzletben. Előkerestem a számláját, május 4-én történt az akció. Azt mondták, hogy digitálisan előkészített és a dobozáról vettem a cikkszámot. Feltételezem, ha ezt most elkezdenénk forrasztgatni, akkor ugrana a garancia. Majd megkérdezem őket ha legközelebb arra járok. |
(#61570) csabaTTa válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61558)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2019 |
|
Valamikor el kell jönnie az időnek, hogy az ember belemásszon a digi-be. A nyál lemez nem túl összetett, ki lehet szemmel is nyomozni, melyik vezeték honnan-hova, majd egy lengődugós 6-8 tűs dekóderrel be lehet élesíteni.
Analógban is fog menni, de másképp: lassabb lesz, meg nem erre való. Ha csak néha kell analógban futni, akkor még "elmegy". (Sok dekóderben alapból ki van kapcsolva az analóg, ahhoz megint érteni kell, hogy be legyen kapcsolva mondjuk egy reset után) |
(#61571) csttom válasza csabaTTa hozzászólására (#61570)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2019 |
|
Az analóg üzem ki-be kapcsolása a legtöbb dekóderben mindössze a CV29 3. bit megváltoztatásával megoldható, nem kell reset hozzá. |
(#61573) csabaTTa válasza csttom hozzászólására (#61571)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2019 |
|
Bocsánat, félreérthető voltam.
Nemrég analóg (cél)üzemű mozdonyokba raktunk digi dekódert a hang miatt. Akkor merült fel, hogy aki FZ1-gyel nyomja és kap/vesz/átalakít mozdonyt digire, szembesülhet azzal, hogy egy digi találkozón (szomszédolás, fremo) a mozdonyát resetelik, majd otthon nem fog menni, mert CV29. 2.bit ki lesz kapcsolva by default. Ezért illik otthon lenni egy digi központnak és bolondkörnek, hogy konfigurálható legyen.
Sőt! Digitools esetén CV29/2. bit bebillentése után az egyik oldali fény polaritása megváltozik, hogy BTTB kompatibilis legyen. Emiatt digiben is fontos, hogy a bit be van-e billentve.
Azaz ésszel tudjuk mindkét üzemmódot támogatni. Érteni kell hozzá. |
(#61575) csíkosháTTú válasza csabaTTa hozzászólására (#61573)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2019 |
|
Idézet: „Digitools esetén CV29/2. bit bebillentése után az egyik oldali fény polaritása megváltozik, ...”
Hogy micsoda? Egy tranzisztor nyitott kollektorán nem igazán változik meg a polaritás, ha meg igen,az kevésbé üzemszerű.
Bocs, csak nem teljesen világos, mire gondoltál. |
(#61582) csabaTTa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61575)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2019 |
|
Én is nagyon örülök, ha valakivel megoszthatom/megvitathatom ezen tapasztalatomat. Nos...
Szabványosan szoktam bekötni a DigiDrive 4.1-et, alapból sikerül. Kék vezeték a közös pozitív, fehér és sárga a két menetfény negatív pólusa. 1kOhm előtéttel szépen világítanak a led-ek.
DigiSound-ot analóg üzemmódra bekapcsolva (CV29) az egyik fény nem világított, amikor abba az irányba indultunk. (Sem analóg pályán, sem digi pályán). Voltmérővel rámérve "döbbentem" (és örömmel) láttam, hogy nem ment tönkre, "csak" a kék és fehér között fordított polaritást mértem: 14V jött ki, de a kék volt a negatív és a fehér a pozitív. Miután annak az iránynak a LED-jét bekötöttem fordítva, a világítás rendbe jött. Összességében a CV29 2.bit beállításával analóg és digi tápellátás mellett is az egyik oldal polarítása a fentiek szerint néz ki.
Sajnos nincs már nálam a 3 modell (egyedi festésű Szergej-ek, a festőmesternek segítettem digitalizálni), amelyek közül mind a 3 ugyanígy viselkedett. Talán ha tovább mértem volna kiderül, hogy a másik fény is polaritást vált (nem tudom, hogyan), de a miértre van ötletem. Hagyományos BTTB modell-en elég bekötni a közös fényvezetékre a kék+fehér-et (vagy kék+sárgát; de mindenképp csak az egyiket) és a beépített egyenirányító lapkák dönti el, melyik irányba legyen fény. De ennek mi értelme, ha már úgyis kibelezzük a mozdonyt és forrasztunk? |
(#61610) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2019 |
|
ÁldoTT, békés karácsonyt kívánok mindenkinek! |
|
(#61611) csíkosháTTú válasza csabaTTa hozzászólására (#61582)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2019 |
|
Szia!
Kezdjük az elején, jó, mert úgy látom vannak dolgok, amiket át kell ismételnünk.
Minden DCC dekóder nagyvonalakban úgy épül fel, hogy a bejövő sínjelet egyenirányítják. Ez egy Graetz-híd. Ennek a kimenetéről kap majd táplálást minden funkció, és a motort vezérlő H-híd is. De most nézzük a funkció csatlakozásokat, akármelyiket, legyen az világítás, vagy tartalék funkció "kimenet". Ugye azt már tudjuk, hogy van egy Graetz-híd a dekóderben, nos, ennek a pozitív kimenete lesz a funkciók közös pozitív vezetéke. Ez a kék vezeték a szabvány szerint. A funkciók kapcsolt vezetéke pedig a fehér (világítás előre menet), sárga (világítás hátra menet), zöld (Aux1 tartalék), lila (Aux2 tartalék). Ezek a vezetékek egy-egy tranzisztor kollektorára vezetnek. Ha a dekóder processzora kinyitja a tranzisztort, akkor az a tranzisztor vezetni kezd, vagyis 0V potenciálra - praktikusan a dekóder Graetz-hídjának negatív kimenetére.
Itt, fentiek miatt, nincs polaritás váltás, sem digitális, sem analóg üzemben. Vagyis teljesen mindegy, hogy analóg üzemben milyen polaritás jut a dekóderre, az úgyis keresztül megy a Graetz-hídon, utána meg majd a dekóder processzora fogja eldönteni, a programja szerint melyik tranzisztort fogja kapcsolni. Tehát a beépített dekóder fogja ebben az esetben megmondani, hogy melyik fele világítson a modellnek, és nem a modellbe gyárilag beépített kapcsoló diódák. |
(#61616) hoTTo válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61565)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2019 |
|
Szeretem az ilyen nyomozásokat. A cikkszám alapján a Tillig oldalán Next18 a dekóder csatlakozó a 02582 cikkszámú V100-ba. De a fotóid alapján NEM651-es, csatlakozó nélküli a digitális előkészítése. Ugyan ezt írja több "privát" adatbázis is, pl. a rumia és a malemodely. Úgyhogy momentán a gyáré a rossz, furcsa mód.
A dekóder beforrasztás miatt nem veszhet el garancia. Persze ha ez okoz valami meghibásodást (megfő a forrasztás miatt valami) és az bizonyítható is, akkor igen. De a tapasztalat azt mutatja, hogy a Tillig nagyvonalúan kezeli a garanciális dolgokat. |
(#61619) csabaTTa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61611)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2019 |
|
Kedves Modellezőtárs!
Maximálisan egyet kell értsek Veled, 50-100x-os gyakorlati tapasztalatod van hozzám képest. Alapvető elektronikai ismeretekkel rendelkezem, ezért is csodálkoztam, hogy miért és milyen módon megy végbe a polaritás váltás. (Nehéz is megcsinálni, felesleges is).
Ettől függetlenül tartom magam hozzá, hogy ez történt. Amint lesz lehetőségem megvizsgálom újra.
ps: elképzelhetőnek tartom, hogy az általam példaként átadott modell - hosszú vezetékekkel - szépen ment, de amikor az illető megcsinálta rövidre vágott vezetékekkel, akkor a forrasztási hő "elrontott" valamit? |
(#61636) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 28, 2019 |
|
Tisztelt 120-as kórterem Kezeltjei!
Egy kérdéssel fordulok hozzátok, mert Ti jobban ismeritek a Tillig lelkivilágát, mint a H0-ások.
Idén Májusban megrendeltem az egyik hazai vasútmodellező bolton keresztül egy Tillig VT135 - 74191 motorkocsi szettet. Ez nincs készleten, de rendelhető állapotban van.
Azóta írtam a Tillignek is, aztán ahogy levél-levelet követett egyre gyorsabban jöttek a válaszok. Amikor rákérdeztem, hogy egyáltalán van-e esély erre a modellre, ezt írták:
"Der Triebwagen +Beiwagen 74191 ist zurzeit nicht lieferbar.
Er ist nicht ausverkauft. Aber wann er wieder verfügbar ist, kann ich nicht sagen. Kein Termin!"
Ez Tillig "nyelven" mit jelent? Évek/2-3 év/évtizedek?
Köszönöm a megtisztelő Válaszotokat, megyek vissza a 87-es kórterembe
|
(#61639) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#61636)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2019 |
|
Ugyanazt jelenti mint H0-ban: Nincs, nem tudják mikor lesz a programmban.
Marad a jó öreg ebay. 190€ |
(#61650) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#61639)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2019 |
|
Igen, az ausztrál hirdetést (posta+vám+áfa) én is láttam, meg van máshol is (amazon).
A bajom a következő: megrendeltem a boltban. Ők azt mondták, ha le is mondom, a bolt mindenképpen megkapja. Kiszúrni meg nem szeretnék velük, ha valahol máshol közben mégis megveszem.
Ez van - ezért várok. |
(#61652) etwg válasza diginewl hozzászólására (#61650)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2019 |
|
Azért tul sokat ne várj. Az ilyen dolgok kimenete ma sajnos egyre kétségesebb. Amig a modell nincs pl a nürnbergi vásáron, addig semmit nem jelent, ha valaki beharangozza. ( lásd az ACME, ROCO stb beharangozott, de mindmáig papiron maradt modelljeit). Ráadásul ma az a divat, hogy a konkurencia képes lenyulni az ilyen terveket - lásd a szergejek, ludmillák stb esetét ( TT-ben már a VT135-s ilyen) és lehet, hogy rosszabbul jársz, ha kizárolag erre a modellre vársz ( árban, minöségben, kivitelben). |
(#61658) csíkosháTTú válasza csabaTTa hozzászólására (#61619)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2019 |
|
Szia!
Szerintem valahol valamit nem jól mérsz. Egyébként nem mindig kell a kék vezetéket használni a funkcióknál, kisebb modellek esetében nem is célszerű, mert macerás lehet mondjuk egy izzó mindkét pólusát elszigetelni a síntől. (Pl. N-es gépek, vagy régi Fleischmann H0 modellek, ahol a mozdony fém váza a bal sín áramszedése is, vagyis a fekete vezeték a dekóderen.) Ilyenkor egyszerűbb a bal sínt használni közös pólusnak (Lásd még NEM651 szabvány!). |
(#61662) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61636)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2019 |
|
Azt írják, hogy:
Nem fejezték be a gyártását, de nem tudják megmondani, mikor indítanak új sorozatot. Nincs rá gyártási idő tervezve.
Magyarul: egyszer csak lesz megint, de, hogy mikor? |
(#61676) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61662)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2019 |
|
Kedves MesTTer! Eddig nekem is világos, mint a nap. Azért kérdeztem az iTTeni társaságot, hogy ez a Tillignél kb. mit jelent... (évek/évtizedek?)
Kb 5 éve nincs gyártásban, annó volt nagy leárazás is - sajnos erről későn értesültem. Startszettben elérhető azonnal ez a motorvonat most is. Ez ügyben is leveleztem velük, hogy megbontanák-e de nemleges válasz jött
FutoTTam velük néhány kört |
(#61681) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61676)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2019 |
|
Azt nem lehet tudni. Ha legyintesz, és valahonnan felhajtasz egy használt példányt, akkor két hónap, és a boltokban lesz az új. Ha türelmesen vársz, akkor az első nyugdíjadból meg is veheted...
Vedd meg a start szettet! És kupeckedd el a nem kellő dolgokat. |
(#61683) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#61676)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2019 |
|
Csatlakozom Mester javaslatához, vedd meg azt a szettet ... |
(#61686) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#61683)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2019 |
|
Ajaj - sejthettem volna, hogy Ti mind a keTTen a Tillig szekerét toljátok
A startszettel a gondom, hogy 600Eur, és digit kezdőkészlet valami loconetes Daisy vezérlővel, és hangos motorvonattal. Mit kezdek a vezérlővel? (ez nem egy komoly valami, úgysem vennék meg, nekem meg xpress-netem van). A hangos VT motorvonatban a hangszóró csak láthatóan az utastérben fér el, azt meg nem szeretném nézegetni....
Várok, és figyelek az E-bayre, és valószínű úgy lesz ahogy mondtátok: ha megveszek egyet valahol, a Tillig azonnal lép, és kiadja a megrendelt példányt is. Nem baj, egyben egy szerelvényként is lehet majd őket járatni. - ahogy most írtam a jármű átalakítás topikba, a DRG II éra mozdonyát a Tillignek. |
(#61700) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2019 |
|
Minden Kedves Modellező Társamnak kívánok ÁldoTT, Békés, Boldog Új Esztendőt! |
|
(#61705) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61700)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2020 |
|
BUÉK2020!
Gratulálok a muzikális családhoz! (háttérben meg a műhely?)
Nagyon jó látni, ha a fiatalság nem csak az érintőképernyő tapperolásában jó! Mindenképpen elismerésem a MesTTernek, hogy volt energiája mind a két fiát elvinni zeneórákra! (gondolom maguktól az elején tuti nem mentek önfeledten)
A Tillignek erről az akciójáról maradtam le, amit Hottó, iTTeni topiktárs tett közzé annó, 2014-ben
Tillig akciók 2014
|
(#61707) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61705)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2020 |
|
Szia!
Köszönöm! A kép szolnoki, szilveszter estén készült. Éjfél után az erkélyünkről nem papírduda szólt, hanem a Take Five!
Egyébként nem fogod elhinni, de nem kellett őket noszogatni, hogy zeneórára járjanak. Igaz, ehhez olyan tanár is kell, aki elsősorban a zene szeretetét, a zenélés örömét tanítja meg a növendéknek. |
(#61711) hoTTo válasza diginewl hozzászólására (#61705)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2020 |
|
Hát igen, erről a Tillig akcióról lemaradtál egy kicsit...
A Daisy II digi vezérlőt szerintem el lehet adni külön, ha a motorvonatos szett mellett döntesz. Nagyon jó kis cucc az, sokan használjuk. (Tán még vevőt is tudnék rá...) |
(#61713) diginewl válasza hoTTo hozzászólására (#61711)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2020 |
|
Köszönöm!
Írtam Néked priváTT üzenetet |
(#61734) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2020 |
|
Április óta kisebb-nagyobb szünettel készítgettem a dunakeszi kocsitípusokat, a Bhv, By, BDh és BDt már elkészült, még a az Ap és a VFK hiányzik.
Mindegyik 3D nyomtatás, BTTB alváz alapra (a hossztorzítás miatt jó a csaptávolság, és a forgóváz fél méterről elmegy a KALÁKA-nak). Nem tökéletesek, de itthoni játékra készültek, arra megfelel (fél méterről mozgás közben már hozza a megfelelő hatást) |
|
(#61735) M298 válasza Arctic37 hozzászólására (#61734)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2020 |
|
Gratulálok, nagyon szépek! Lenne rá lehetőség személyesen megnézni? Szeretném összehasonlítani a két technológiával készült járműveket, a 3D-set és a műgyantaöntésest. További sikeres gyártást (nyomtatást)! |
(#61736) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2020 |
|
BUÉK! Évnyitó tali január 9-én. Ki, mit kapott? 2020-as tervek? |
(#61738) Arctic37 válasza M298 hozzászólására (#61735)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2020 |
|
Köszönöm. A vizsgaidőszak miatt a januári találkozóra nem tudok menni, de februárban elviszem (addigra szerintem meglesz --legalább kaszni-szinten-- az Ap és a VFK is) |
(#61749) wesTTcoaster válasza Arctic37 hozzászólására (#61734)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2020 |
|
Áll terveidben Bhv-t, BDt-t, stb eladásra készíteni? Tetszenek, és szívesen vennék egy szerelvényrevalót! (Nem sürgös, és mellékesen tervezem hogy szeptembertájt megint hazalátogassak...) |
(#61750) Arctic37 válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61749)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2020 |
|
Távlati tervek vannak, egyelőre az a biztos, hogy a nyomtatott alkatrészekből lesz építőkészlet. |
(#61751) wesTTcoaster válasza Arctic37 hozzászólására (#61750)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2020 |
|
Köszi a választ, ez jó hallani! |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 20:28:30 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|