|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#67023) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67021)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2022 |
|
Végigszaladtam a filmen, szépek, de pár dologtól azért kikerekedett a szemem... |
(#67024) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67023)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2022 |
|
Várd meg készülö következöt.
(Valoban nem filmezni mentem oda, igy technikát sem vittem. Igy csak kapásbol készültek a felvételek.) |
(#67026) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2022 |
|
Itt a folytatás.
2022 Lipcse 2
Antik modellek Hagen von Ortloff gyüjteménye
1-s méretü modellek
Amerikai nikkelbánya modellje H0-ban
Z méretü terepasztal
II-s méretü fogaskerekü mozdony a dél amerikai Andokbol. Valamikor ilyenek huzták a vonatokat Chile meg Argentina között.
A PIKO bemutatoja. |
(#67033) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 10, 2022 |
|
13-án 16 órától találkozhatunk Nyugatiban!
István |
(#67034) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 11, 2022 |
|
Valami történik a TT világban. A PECO, a GAUGEMASTER után a HORNBY is megtalálta ezt a régi méretet. Valamikor a TRIANG-HORNBY egész komoly szortimenttel, rendelkezett, habár az némileg nagyobb volt, mint a mi 1:120 méretarányunk. Kab egyezettt a ROKAL TT mereteivel (3 mm Scale).
Az uj katalogus - a modellek csak on-line modon érhetök el, azaz boltokban pultokon nem igen lesznek.
HORNBY TT 1:120
A katalogusban 1:120 méretarányt igérnek. Pillanatnyilag 2 különbözö alvázon (2-C-1 és 1-E-0) vagy egy tucat gözmozdonyt mozdonyt kinálnak 3 különbözö felépitménnyel.
A gözösök mellett ott van 3 tipikus angol modell, a legnagyobb közöttük a Class 66 elöfordul a kontinensen is.
A modellek árai elég nagy meglepetésemre inkább a moderát kategoriába tartoznak föleg a font gyengesége miatt. ( holott a cég H0-ban inkább az eszetlen árstrukturákba tolakodik, amikor asztronomikus árakat publikál a honlapon majd sok boltban féláron árulják a modelleket.)
Érdekes fejlemény!
|
(#67035) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
|
(#67036) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67034)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
Lehet, hogy csak bevezető ár, megdolgozni a piacot.
Én örülök, hogy kitöltik a lyukat a brit modellek piacán. (Habár a váltójuk nem igazán szép, meg a bekötő sínjük is ronda. Igaz utóbbiból egy gyártó sem tud még elfogadhatót sem készíteni.) |
(#67038) György barát válasza etwg hozzászólására (#67034)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
Ne feledd, hogy a brexit miatt teljes áfát, köfát, tehót, vámot kell majd hozzáadni a közölt (nettó) árakhoz. Amikor megjön a számla, majd azt hiszed, hogy a Tenshodotól küldték. Na, és a határidő nélküli hirdetések mindig bizonytalanok.
|
(#67039) etwg válasza György barát hozzászólására (#67038)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
Az egy másik lapra tartozik, de a Hornbynak van az EUban is több kereskedelmi központja, és ha elfogadja a megrendeléseket az EUbol, valoszinü nem Angliábol fogják küldeni, hiszen amugy is Kinában készülnek a modellek. |
(#67040) Arctic37 válasza György barát hozzászólására (#67038)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
Tévedsz, a Hornby a honlapján a bruttó árakat írja (EU-ba szállításkor a cég befizeti helyetted az áfa-t, thank you IOSS), a vasútmodellek vámja 0%, a szállítás pedig ingyenes. Szóval csak a posta 900 ft-os vámkezelési díját fogod megfizetni pluszban.
(ui: Japánnal van vámegyezménye az EU-nak, szóval a Tenshodo-tól viszonylag olcsón tudják szállítani az árut ) |
(#67041) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#67040)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
OFF
Az EU és Japán közötti gazdasági partnerségi megállapodás (EPA) az EU-ból vagy Japánból származó szinte minden terméket vámmentessé tesz
DE! Most jön a csavar ...
A kereskedelmi megállapodás csak a vámra vonatkozik, más adónemekre nem terjed ki! A Japánba irányuló importra vonatkozó fogyasztási adót és az uniós importokat terhelő ÁFÁ-t továbbra is meg kell fizetni.
ON |
(#67042) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#67040)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
Na jo akkor most már legalább tudom miért fizettetek velem meg a japán barátommal egy csomo pénzt egy általa gyártott egyedi falinaptárért. |
(#67043) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#67040)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
Azt sem.
Ha az EUbol rendelsz, a Hornby az EU bol fogja szállitani a modelleket valamelyik EU ország vámjával.
At Hornby, we comply with 1st July EU VAT simplification rules. This means that the final price you pay for your purchase also includes your delivery country’s VAT/IVA rate and import duty costs. We also pay the local VAT direct to your government. This means you can await your order’s arrival with peace of mind knowing there will be no surprise charges or fees upon delivery. |
(#67044) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#67041)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
ÁFA-t csak akkor kell pluszban fizetni, ha a bolt nem lépett be az IOSS rendszerbe. A rendszeren belül az eladó cég fizeti be az ÁFA-t, és a vámhatóságnak jelzi is, hogy ezt a tételt már nem kell mégegyszer megfizetni. Szerencsére a nagyobb webshopok, cégek (pl Aliexpress) beléptek már és a vevőknek nem kell ezzel is szórakozni vámoláskor. |
(#67045) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#67043)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2022 |
|
Idézet: „and import duty costs”
Na ez a mondatrész elkerülte a figyelmem, amikor a Hornby oldalán böngésztem, csak a VAT inc. és Free Shipping feliratokat láttam, de mindenesetre jó hír |
(#67046) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#67044)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2022 |
|
Ez így nem teljesen fedi a valóságot, van egy 150€/66.700 HUF (tegnapi árfolyamon) küszöbérték meg egyéb törvényi rendelkezések ami már nem a Fórum témája. |
(#67047) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67046)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2022 |
|
Szerencsére ez a Hornby modellekre semilyen formában nem vonatkozik.
Azaz bátran lehet rendelni. |
(#67048) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#67046)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2022 |
|
Igen, afelett van már vám is, alatta csak áfa. De mivel jelen esetben a vám 0%, így ez a határérték csak elméleti.
De vissza a modellekre: ahogy nézem a H0-s modelleket kicsinyítik le, ami sajnos jár néhány gagyi megoldással (a képek alapján). Pl. gőzösöknél sajnos nem tudják megoldani a kinematikás mozdony-szerkocsi kapcsolatot, szóval jó nagy a rés, illetve a hátsó futókerék fixen ágyazott a keretbe (az eredeti Bissel-forgóváz helyett), emiatt nyomkarima nélküli. Legalább az ára kompenzál érte |
(#67049) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#67048)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2022 |
|
Hát az a 2-C-1 alváz a modellgyártás szégyene 2022-ben. Nem értem, miért nem akarták,tudták megoldani a feladatot, amikor lassan 30 éve kritizálják a modellezök 00-ban a konstrukciot.
Minden más gyár a világon már régen megoldotta a gondot, kivéve a Hornbyt söt, most még terjeszti a hülyeséget a TT méretbe is. |
(#67050) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2022 |
|
Közben a Heljan törölte a tervezett TT-s szortimentjét, mivel a Hornby pont azzal a három mozdonnyal rukkolt elő, amit ők is szerettek volna megmintázni elsőre. Inkább nem rizikóznak, és a felszabaduló erőforrásokat további 00 és 0 modellekre fordítják. |
(#67051) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#67050)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2022 |
|
Én úgy látom, hogy összecsinálták magukat, mint Fuggerth az MTB-től.
Ahogy etwg is írta, azt a színvonalat nem lett volna nehéz überelni, amit a gyorsvonati gőzösöknél bemutatott a Hornby. Pláne nem egy Heljan-nak...
De ez van... Aki nem mer, nem is nyer. (Vagy csak akkor, ha többi még ennél is jobban összecsinálja magát. Igaz, ebben a versenyben az lenne a győztes, akinek kevesebb lenne a gatyájában.) |
(#67052) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67051)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2022 |
|
Na jo a Heljannak van még mit csinálnia a 0 meg a 00 modellek szerkezetén is. Sok modell még az elsö menetet sem éli tul. Van még ott elég nagy tér a javitásra.
De azért érdekes, hogy mindkét gyár ugyanazt a 3 modellt választotta.
Nem tudom, hol van a két cég fejlesztöi osztálya, és remélhetöleg nem ugy vannak, mint a néhai amerikai autoipar, ahol az egyik márka konstrukcios irodáibol be lehett látni a konkurencia irodáiba. Azután csodálkoztak a kiállitásokon, hogy a kocsijaik olyan egyformák voltak, mint két tojás..
(Most derült ki, hogy a Hornbynak van tisztességes 2-C-1 es alváza is, legalábbis 00-ban. Ennek ellenére mégis a rosszat választották. Nem tudom mi erre a technikus terminus, de elég nagy aljasság a vevö felé, amikor készekarva a rosszat az elmaradottat probálják rásozni.). |
(#67055) György barát válasza etwg hozzászólására (#67052)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2022 |
|
A szakkifejezés: (kapitalista) "piac"gazdaság.
|
(#67056) György barát válasza etwg hozzászólására (#67052)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2022 |
|
.....
|
(#67057) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#67049)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2022 |
|
Így olcsóbb és biztonságosabb a fejlesztés. Csak fogod a 00-s terveket és lekicsinyíted 36%-al, esetleg néhol megvastagítod a falakat. A fröccsformára nyilván nincs zsugorsugár, de biztos egyszerűbb megcsinálni, mint egy teljesen új konstrukciónál. Összességében kevés váratlan gebasz. |
(#67058) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#67057)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2022 |
|
Eléggé félreismered a technologiát.
Az tény, ha valaki épitett egy ilyen modellt bármilyen méretben ismeri annak minden sarkát meg minden rejtett titkát, de ezzel be is fejezödik a közös ut.
Sem a formákat, sem egyebet nem lehet csak ugy lekicsinyiteni. Azokat alapbol ujra kell tervezni az adott méretre. A kisebb modellen sok minden kisebb lehet, de nem minden. Pl a forgo alkatrészek tengelyei, az áttételek, a csavarok, a fogaskerekek, az anyagvastagság stb. mind más a két méretben.
Éppen ezért teljesen értelmetlen, hogy miért ragaszkodtak a rossz hátso alváz konstrukciojához.
Elöször is az nem modellhü.
Másodszor nagyon hülyén néz ki az ivben. Jol láthato a demo videoban.
Harmadszor, ha leér a kerék a sinre csak akkor forog, viszont akkor kb dupla olyan szélesnek kell lennie, mint a normális keréknek. (4-5 mm akárcsak egy uthengeré). Ami viszont bajt okozhat a váltóknál, sinkeresztezödéseknél, mert könnyen rövidre zárja a sineket.
Ha ezt elkerülendö, nem ér le a sinre, akkor nem is forog, ami ugye szintén nem jo.
Ráadásul, mint irtam van a Hornbynak 2-C-1-s futomüve hátso forgovázzal és normális futokerekekkel, akkor miért nem azt másolták le?
Söt a Hornby megvette a Limat, a Rivarossit, az Arnoldot meg a Jouefet is. Valamennyi gyárnak volt 2-C-1 es konstrukcioja, azaz lett volna miböl válogatni. |
(#67059) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2022 |
|
Érdekes a Hornbynak a szállitási kôltségek táblázata is. Mi még a legolcsobb kategoriában vagyunk, de a sogorék meg Szlovákia a drágábban.
A legjobb San Marino, mig Olaszország velünk együtt a legolcsobb kategoriában van, addig a San Marino, egy pár 100 m magas hegyen, nem messze Riminitöl meg Bolognatol már majdnem a legdrágább cimek közé tartozik. ( lehet, hogy a magassági potlék). .
Amugy szállitási költséget, csak 100GBP alatti megrendelésekre számitanak fel. |
|
(#67066) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2022 |
|
|
(#67084) TT.F.J. hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2022 |
|
Sziasztok.
Kérdezném tőletek, hogy a 12.v. magnélküli motorhoz is kel zavar szűrőt ,és fojtó tekercset használni? Köszönöm a hozzáértők válaszát.
|
(#67085) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#67084)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2022 |
|
Általában igen, mert abban is éppenolyan kommutátor van mint a hagyományos motorban. |
(#67092) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2022 |
|
11.10-én 16 órától tali, akit érdekel. |
(#67093) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 4, 2022 |
|
Olvasgatom a TT nagy történelmét, ezuttal az europai ágat.
Az ember csak elcsodálkozik mennyi mindent kellett anno megoldani, söt szabadalmaztatni. Az 1950-s éveket irjuk).
A ROKAL, miután egy veretes családi cég volt, igy szinte minden csavart levédett ilyen olyan szabadalmakkal.
Csak néhány aproság:
A ROKAL fejlesztette ki az elsö valoban automatikus kupplungot, amit ma az N méretü standardnak ismerūnk. Az Arnold megvette 1962ben a szabadalmat, majd igy terjedt el az egész világon. Igy lett ma az N méret szabványos kapcsoloja.
A korabeli Rokal jármüveken volt a tetön még egy kis rudacska is, amivel a kocsi kupplungját nyitni lehetett. Sajnos a nagyszáju szögecsszámláloknak sikerült lejáratni az ötletet, igy késöbb a Rokal sem alkalmazta.
A Rokal kupplung ráadásul hasonlo elven müködött mint a mai KKK mechanizmusok, azaz, a kanyarban a kupplung „megnyult“ igy föleg a személykocsik nagyon szépen kapcsolodtak egymáshoz ( alig kb 4 mm hézaggal).
Egy másik nagyon ötletes megoldás - a mai napig senki nem tudta utánozni, a ROKAL elektromos váltokon volt egy forgo váltojelzö is, ami ráadásul meg volt világitva. S mindez mindössze 3 vezetéket igényelt...A megoldás annyira rafinált volt, hogy a neves MIBA szerkesztöi is rosszul rajzolták le a váltomeghajto belsö felépitését, és csak 2005-ben lett elöször publikálva a helyes áramköri megoldás ( Hollandiában).
A harmadik nagy dobása a Rokalnak a vezérlöpult volt. A pult mindkét oldalán a ruháinkrol jol ismert patentek voltak. Mindkét oldalon 3 amire rá lehet nyomni a válto meg egyébb kapcsolokat és egy szép nagy kezelöpultot lehetett összedugdosni. A patentek a mechanikus meg az elektromos kapcsolatot is garantálták.
Egy másik dologgal amivel a Rokal ismét megvezette több mint 50 éve a modellezö társadalmat, beleértve a szakembereket is. A vezérlöpult leirásában szerepelt, hogy van benne egy bimetalos tuláram biztositék, amit senki nem tudott felfedezni a készülékben. Csak a Rokal megszünése után derült ki a turpisság, a kezelöpultban levö egyik csuszoka, amit a gombbal lehetett tekerni volt maga a bimetal, ami ha felmelegedett közel 5 mm-t görbült az ellenkezö irányba és igy már nem ért a Pertinaxon elhelyezett kontaktusokhoz.
A MIBA azt irta az egyik leirásban, hogy a Rokal hamis informáciokat publikált a meglehetösen szép és akkor nagyon modern vezérlöpultrol.
Mindezt akár élöben is tanulmányozni lehet a Rokal Barátok által üzemeltetett Rokal muzeumban Lobberichben.
A képen a Rokal szabadalma a kuplungra
|
|
(#67122) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2022 |
|
Kezembe került az MTB M41 modellje. Kap hangot, belefér!
Én eléggé jónak ítélem meg a modellt, de ez ne legyen mérvadó, tekintettel arra, hogy egyáltalán nem izgatnak a MÁV modellek.
Pár szerelési hiányosság azért van, de nem veszélyes a helyzet. Azért nincs a Tillig, a Kühn, vagy a ROCO szintjén, de határozottan nem rossz. |
(#67129) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67122)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2022 |
|
Kritikai megjegyzések az MTB M41 modellről:
- A mozdony nyomtatott áramköre pontatlan, nem fekszik fel teljesen az öntvény vázra.
- Az áramszedés vezetékeinek forrasztását kellene még gyakorolnia a dolgozónak.
- Vékony a kaszni, a LED átvilágítja, kell pár helyre egy pici fekete festék.
Ezt leszámítva a modell rendben van, a Bzmot-hoz képest sokkal jobb, nem lóg ki a sorból. |
(#67146) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67122)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2022 |
|
Ezt jó hallani. Alig várom, hogy én is a kezembe vehessem |
(#67157) asch válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67129)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2022 |
|
A Bzmot-tal mi a probléma? Eléggé vágyok rá, régi kirándulások hangulatát hozza el nekem és a megálmodott terepasztalomon a hegyi szárnyvonal főszereplője volna. A Magyarkút-Szokolya-Berkenye és a Zirc-Porva-Csesznek vonalak által ihletve.
Szerk.: Most látom, hogy ez TT topic. A H0 modellre is érvényes a kritika? |
(#67158) csíkosháTTú válasza asch hozzászólására (#67157)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2022 |
|
Az MTB cseh motorkocsija (meg a magyar Bzmot is) eléggé összecsapott konstrukció benyomását kelti TT-ben.
A H0 modell nem ilyen rossz, de műszaki tartalma, és kivitelezése elmarad a ROCO mögött. (A mellékkocsija meg egy elektronikai katasztrófa.) |
(#67171) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2022 |
|
A cseheknél megjelentek az elsö probálkozások az MTB modellek mechanikai feljavitására.
Pojezdy
A DPS = NYÁK könyvtárban a modellekbe uj NYÁk lapok vannak.
|
(#67200) ponTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2022 |
|
Sziasztok!
Alkatrészt keresek, részletek az Apróban. |
(#67203) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2022 |
|
Dec. 8-án 16 órától évzáró tali a Nyugati Szoc. épületben. |
(#67205) etwg válasza M298 hozzászólására (#67203)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2022 |
|
Ma van a Modellvasut nemzetközi napja.
Immár a 7. alkalommal a világon. |
(#67209) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2022 |
|
Karácsony közeledik, itt meg majdnem siri csend van.
Senki nem készül semmi karácsonyi modellezö témával? |
(#67210) Bácsi Attila válasza etwg hozzászólására (#67209)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2022 |
|
Tényleg csendes ez a topik,pedig karácsonyra szoktak jönni a modellek ajándékba. Habár MÁV újdonságból nem bővelkedhetünk új csak az MTB csörgője. Ennek is örülni kell mert TT gyári magyar modell kevés van.
Kezemben vehettem az új csörgőt szépen ki van dolgozva ,de azét vannak hiányoságok. Mint az Csikos mester is írta,de hát egymodell sem. tökéletes. |
|
(#67211) Bácsi Attila hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2022 |
|
Előző hozzászóláshoz rossz képet csatoltam ez egy műgyanta kasznis csörgő. |
|
(#67212) sunocske válasza Bácsi Attila hozzászólására (#67211)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2022 |
|
Fura is volt, mert az én dobozomba nem ilyet csomagoltak |
(#67218) csttom válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67129)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2022 |
|
Végre én is megkaptam a csörgőt. Az első pontban leírt hiba csak részben igaz, tényleg nem fekszik fel a nyák, de nem mérethiba miatt, hanem azért, mert a motor rögzítését egy ablakoknál szokásos tömítő csíkkal oldották meg, és ez annyira nagy, hogy ez nyomja fel a nyákot.
Ezt megfelelő méretű szivaccsal helyettesítve a hiba megszűnik.
De azért én találtam még hibát, a szokásos gyári betegség, úgy televágják a kardánokat kenőanyaggal, hogy az az első próbakörön kiverődik a nyákra, nem győztem takarítani. Erre szokták mondani, hogy a kevesebb az működésben több.
A másik két hiba ahogy csíkos mester is írta könnyen orvosolható. |
(#67220) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2022 |
|
Megjöttek az elsö TT modellek a Hornbytol ( na jo még nem hozzám, mert csak a kocsikat rendeltem).
The Flying Scotsman |
(#67250) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 16, 2022 |
|
Egy ujabb érdekes jelenség ( több gyárnál sok évtizedes hasonlo hibanélküli tapasztalat után). Egyes vadi uj modelleknél ( most csak TT méretröl beszélek)a mechanikus zaj a megszokottnál nagyobb az elvártnál. Sok tulajdonos reklamál a gyártonál. Föleg olyan modelleknél kinos, ahol hangmodul is van/kerül a modellbe.
Mint kiderült a mechanikus zaj nem is hiba, hanem technologiai fegyelmetlenség vagy sporolás. A keréktengelyekre kerülö fogaskereket nem sorjázták le, vagy az öntöforma kopott el annyira, hogy a fogak szélein sorja marad, ami a zajt,akadozást, kattogást okozza.
A hibán aránylag könnyü egy jobban felszerelt mühelyben pillanatok alatt segiteni.
Egy minifurogépbe (12V) fogjunk be egy sárgarézszálas körkefét. Fogjuk be a furogépet egy satuba vagy máshogy rögzitsük az asztalhoz. Közepes fordulatszámra kapcsolva ovatos nyomással szépen el lehet távolitani a sorját. Utánna hibátlanul és teljesen csendben fog futni a modell. |
(#67275) Bácsi Attila hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 19, 2022 |
|
Édelődnék a topik társaktól hogy TT MTB csörgőbe épített-e be valaki hangosdekódert? Mi a tapasztalat és vélemény róla. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 17:11:18 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|