|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#14698) TTomasz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14696)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Még tavaly kaptam egy Tillig 86112 állítóművet. Számlával, gari papír benne. A lent beszélt Bolt ( a szakértelem el ment innen, Budán nyitott boltot, a két csajnak meg tök mindegy hogy váltó- vagy egyenáram, egyiket sem tudja mi az ) nem cserélte ki, hanem a gyárba akarta visszaküldeni, mondtam inkább nem akarom
Nem alkatrész baja volt , hanem a nyáklapon megszakadt a maratott réz, így az egyik csúszka nem kapott delejt. Cseszlovák forrasztópákámmal 1 perc alatt megjavítottam
|
(#14699) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Egy kis "sonderangebot"
iTT |
(#14700) kombi hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni:
A Tillig BR 243-as villanygép mozdonyházát(1997-2000 körüli gyártású a modell) hogy lehet leszedni?
Meg kéne kenegetni szegény masinát, de eddig nem sikerült leoperálnom a burkolatot róla... |
(#14701) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#14700)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
A szokásos, körömmel szétfeszítős módszerrel. Sokkal passzentosabb, mint a bttb modellek, de szét kell jöjjön. A forgócsapok magasságában van két-két köröm, ami fogja. Széthúzod, egy kicsit rázod, aztán már kijjebb csúszik a belső. |
(#14702) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#14701)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Köszönöm szépen!
Kínomban már több vékony csavarhúzóval is próbálkoztam, de annyira szoros volt a vezetőállás környéke hogy már valamiféle beálcázott csavarra gyanakodtam, és nem mertem jobban feszegetni.
Így most már menni fog..
|
(#14709) róbertke válasza slogan hozzászólására (#14691)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Ha valamit felraksz egy nyilt közösségi oldalra, azt bárki láthatja az egész világon |
(#14710) BaTTka válasza róbertke hozzászólására (#14709)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Attól még nem kötelező úgy feltenni, mintha nekik is szólna Mármint a külföldieknek... |
(#14713) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Sziasztok !
Időközben kezd kialakulni a kacsa ruházata is. |
|
(#14714) BaTTka válasza róbertke hozzászólására (#14712)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Nagy kő esett le a szívemről. |
(#14716) sunocske válasza BaTTka hozzászólására (#14710)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Gondolj bele, felraknád angolul, másnap meg kapnál háromezer e-mailt a világ minden tájáról, hogy akkor ők rendelnének ilyet
... amúgy meg a németek se nagyon küzdenek (legalábbis vasútmodell témában), hogy mindenki megértse őket. A Tillig katalógus pl. esélyes, hogy Google fordítóval (vagy hasonlóval) lett angol. Néhol a német szöveget jobban értem, pedig azt sose tanultam, angolt meg majd' 15 évig. |
(#14717) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#14716)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Ha valaki nemzetközi piacra vágyakozik, akkor megtalálja a módját. Ha egy kisebb, hazai manufaktúra, vagy műhely be akar törni a kinti modellpiacra, akkor ahhoz egy ember nem elég, belerokkanna.
Máskülönben Istvánéhoz hasonló megoldásokkal el van árasztva a német piac és az ottani szakiknak sem igénye, hogy nemzetközi nyelven adják hírül tudásukat.
Éppen ezért jó, hogy egy ilyen videóval itthon, a hazai (valljuk be, kisebb nyelvtudással bíró) modellezői társadalomnak tud szolgálni István és a hozzá hasonló többi megfejtő-mester.
A Tilliggel kapcsolatosan az a tapasztalatom, hogy a kereskedelmi osztályon mindenki tud angolul és jól, viszont érdekesség volt számomra, hogy a marketing igazgatójuk mindent ért az angol szóból, de biztosabbnak érzi, ha németül válaszol. Érdekes diskurzus volt vele tárgyalni.
A Roco esetében is jó az angol kommunikáció és a gyakorlatilag egyszemélyes Kühn esetében is tökéletesnek mondható e nyelv ismerete. |
(#14718) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#14717)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Akkor visszavonom.
De a Tilligéknél, ha ilyen sokan tudnak angolul, miért nem képesek érthető mondatokat szerkeszteni a katalógusba?
Mert amit oda leírnak, az néha hatalmas baromságot jelent (ha egyáltalán jelent valamit), utána meg szerencsém van, ha a német szövegben előforduló kifejezéseket megtalálom a Halász Előd féle zsebszótárban... |
(#14719) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#14718)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Sokan dolgoznak azon a katalóguson. Mivel az angol nyelvterület nem igazán piaci színtér nekik, ezért szerintem csak PC-k akarnak lenni, hogy kétnyelvűek. Ennyi erővel lehetne cseh, vagy lengyel, de tudtommal van olyan nyelvű különkiadványuk.
De nem ez a fő probléma. Nézd meg, hogy mennyi hibajavításuk van a sebnitzi blogon, ami főként az árakat érinti... |
(#14720) kombi válasza róbertke hozzászólására (#14711)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Eddig egész jól elvolt a gyári kenéssel. Főleg, hogy majd 10 évig elő sem volt szedve a gép. Amikor meg ment, halkan futott, minden további gond és nyűg nélkül.
Mostanra úgy látszik kiöregedett a zsír, és kicsit kezdett már hangosabb lenni, pláne, hogy az utóbbi két évben, a korábbiakhoz képest elég sokat ment is a gép, legtöbbször a gyorsfordában. (859-852-853-858)
Persze a gép hangja még korántsem éri el a Deák-féle Szili fogaskerékzaját. ( Azt te is megtapasztaltad már, hogy ebből a szempontból is elég modellhűre sikerült a Szili. )
|
(#14722) róbertke válasza kombi hozzászólására (#14720)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Off Rivarossi géppel jártam így, gyűjteményből vásárolt gép volt, a zsír beállt rajta rendesen. 5,2 volt felett volt hajlandó csak megmozdulni. Kipucoltam, Csíkos-Mester tanácsára ot zsíroztam-olajoztam ahol kellett, 1,4 voltnál már szépen elindul (PWM -ről nem is beszélve) .. |
(#14723) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#14719)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Egy kicsit más. A kiállítással kapcsolatban van valami fejlemény? |
(#14724) terkoz válasza slogan hozzászólására (#14670)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Jólenne tudni milyen értékkel tápláltad a két oldalt, amikor az ugrás történt és milyennel, amikor a sima átmenet volt. |
(#14726) sunocske válasza TTomasz hozzászólására (#14725)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Ezt én is tudom, teeee!
Volt egy magánlevelezésünk, csak most kivételesen egyszerűbb volt ide beírni, mint e-mailt komponálni neki |
(#14727) TTomasz válasza sunocske hozzászólására (#14726)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Melyik nap jössz? |
(#14728) sunocske válasza TTomasz hozzászólására (#14727)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Mindhárom nap. |
(#14735) slogan válasza BaTTka hozzászólására (#14710)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Biztos lehetsz benne ,hogy ide ez volt az utolsó hozzászólásom ! |
(#14738) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#14723)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Már megbeszéltük. |
(#14739) etwg válasza slogan hozzászólására (#14735)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
A vizet a kutnak kell felszivni, nem neked.
Ahelyett, hogy itt a sértödötted játszod, miért nem foglalkozol a témáddal, ill. a megoldásoddal?
Milyen választ volt az, hogy
"Áááááá....
Hagyjuk ,csúnya lett !."
Mi itt nem szépségversenyt tartunk hanem, megprobálunk egymásnak segiteni. Néha elmarháskodunk ezt, azt, de ez hozzátartozik a komoly munkához.
Emiatt senkinek nem kell megsértödnie.
|
(#14740) IsTTen válasza TTomasz hozzászólására (#14690)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Ne haragudjál de a mozdony 2 hetes volt és garanciális ezért úgy gondolom, hogy oda viszem vissza ahonnan vettem mert nekik a kötelességük, hogy megjavítsák vagy kicseréljék! Itt a javítási idő az ami szerintem már egy kicsit túl sok! Senki sem örülne neki ha az újonnan vett gépkocsiját 2 hét után szervizbe vinné majd több mint egy hónap után azt mondanák neki, hogy még nincs kész járjon busszal vagy amivel akar! |
(#14741) etwg válasza IsTTen hozzászólására (#14740)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Nem akarlak nagyon elszomoritani, de elöfordul az utobbi idöben elég gyakran, hogy egy közönséges auto árátol joval drágább dolgok javitása hosszu honapokba, évekbe is eltart(-hat).
Sajnos részben érintett vagyok, és forr bennem a vér emiatt, de ma ilyen világban élünk (nemcsak a Kárpát medencében).
A felelösöknek én is ugyanazzal érvelek mint te, mégsem változik semmi.
|
(#14742) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#14738)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2013 |
|
Örömmel jelenthetem, hogy a HuPapDav02 sz. modul is eljutott a „félkész, de már használható” állapotba! Igaz, még csak műszeres állópróbát tartottam és holnap a helyszínen fog az is kiderülni, hogy a sínek jól vannak-e pozicionálva. A vezetékek is még ideiglenesen vannak felrögzítve. |
(#14745) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#14742)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
... arra mondjuk még nincs ötletem, hogy hogy fogok leszállni velük a vonatról, mert kicsit többen vannak rajta, mint azt terveztem... |
(#14746) lakasi válasza IsTTen hozzászólására (#14740)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Én teljesen együtt érzek a károsultakkal, magam is hasonló cipőben jártam néhányszor. IsTTen zsörtölődésére nem az a helyes reagálás, hogy „hát ilyen világban élünk”, vagy „sajnos ez a helyzet, tudomásul kell venni”, stb. A helyzettel ő is tökéletesen tisztában van, ezen a fórumon azért tárja ki a lelkét, mert több empátiát vár tőlünk (sok más károsulttal együtt). Hogy ez megváltozzon, a jelenséggel szemben mindenkinek és minden fórumon fel kell lépni a lehetőségeihez képest. Ostorozni kell a magyar kereskedőket, írni a gyárnak, felvázolni a lehetetlen helyzetet. Nem tudom elképzelni, hogy a német vevők például szó nélkül elfogadják ezt a hosszadalmas garanciális procedúrát. Mint ahogy azt sem, hogy a gyártást annak tudatában folytassák, hogy a technológia hibás. A gyárnak is elemi érdeke, hogy a vevői elégedettek legyenek és később is tőle vásároljanak. Ez még akkor is igaz, ha nem a magyar TT-s piac fogja hozni az éves bevételi tervüket.
Az okok között lehetnek kommunikációs problémák, baj lehet az is, hogy a gyárral kötött hazai képviseleti szerződésben (ha egyáltalán van ilyen) nem rögzítik a garanciális javítások határidejét. Van sajnos egy személyes tapasztalat is. Egy modellbolt tulajdonosánál érdeklődésemre, hogy miért olyan szegényes a TT-s választék, csak széttárta a kezét és a gyárra hivatkozott. Aztán az egyik eladótól megtudtam, hogy csak nagyon késedelmesen fizet a gyárnak. Akkor pedig ne csodálkozzon, hogy így kezelik. (Akinek nem inge, ne vegye magára!!!). Nekem a szóban forgó garanciális problémámat a Tillig két hét alatt rendezte. De hasonlóan gyorsan tudtam alkatrészt rendelni a Kühn-től is.
|
(#14747) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#14740)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Azért nem jó a gépkocsis hasonlat, mert abban a szektorban az autón realizált haszon eltörpül a kapcsolódó szolgáltatások árrése mellett. Tehát eladni, megvenni nagyon könnyű, minimális profittal történik, viszont a szerviz, az alkatrész extra haszonnal bír, ergo pörgetik a munkát, egy jobb szerviz, jó szerződéssel akár 10-20 munkaállomáson is tud egyszerre dolgozni, ezért hamar elkészülnek a javítással (jó esetben).
A modellpiac egy borzasztóan marginálisan kezelt terület. Az egyes szabályok és ezek betartatása szinte nyomon követhetetlen, mert annyira szerteágazó ez a terület, hogy ellenőr nincs, aki átlássa.
A gyárak közül csak egy nevesítette a magyarországi szervizpontját, ahol gyakorlatilag nem folyhat munka egyéb okok miatt. Ez egy érdekesen kialakult kizárólagosság, amely konstrukcióban a gyár fizet a garanciális munkák elvégzéséért. Ez még jól is hangozhat, de valamiért a hazai kereskedők nem fogták fel az ebben rejlő lehetőségeket. GYanítom, hogy azért, mert ez a szervizpont egy konkurenciánál van és ezek nem szeretnek közösködni. Észak balkánon ugye ez is jellemző...
Így marad az egyedi logisztika, amin semmilyen haszon nem jelentkezik, inkább költség, mert a garosra begyűjtött modelleket a bolt saját költségén küldi vissza a gyárnak. 10-50 euró csomagtól függően. És mivel annyira minimális a modellek esetében az árrés (és a vevő állandóan kedvezményre áhítozik) hogy az egész kérdés csak nyűg nekik.
Ugyebár vannak üzletek, akik bölcsen jó kapcsolatot ápolnak olyan szervizháttérrel, ahol gyorsan és szakszerűen megjavítják a modelleket. Az sajnos szerencsétlen szitu, hogy te pont olyanban vásároltad ezt a mozdonyt, ahol magasról tesznek erre. Pedig kaptak ajánlatot...
Viszont az ilyen javítóműhelyek éppen azért, mert többen felfedezték a bennük rejlő előnyöket, eléggé le vannak terhelve, ergo egyre növekszik az átfutási idő. Be kell látni, hogy modellszervizelésből nem lehet megélni és adott esetben az egy modellre jutó munkadíj realizálása 1-10 órányi munkaidőre jut, tehát nagyon nem éri meg. Viszont a modellt meg kell javítani (lelkiismeret), így halmozódik a csúszás. Ja és közben nem árt pénzt is keresni.
Vannak olyan kisebb boltok, ahol a javítást "egy srác, aki be szokott járni" szinten végzik. Hát láttam az ilyen "műhelyek" munkáit. Gyors, kapkodós, gányolt végeredmény.
Konklúzió: modellpiacon nem szabad a nagy átlag, fogyasztói elvek alapján gondolkodni. Bármennyire is ez lenne az üdvös, mégsem működik. Még külföldön sem. |
(#14748) TTomasz válasza IsTTen hozzászólására (#14740)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Nem haragszom! Azért írtam amit , mert igyekeztem jelezni nekeg, hogy ez így 3 hónap lesz kb mire újra nálad lesz a mozdony, és felejtsd el utána azt a boltot, az már nem támogatja a TT . Sokan azért szeretik mert jó a honlapja .................. de ez még kevés.......
Az Opel Gyulainál 4 hónapja áll bent egy 3 hétig használt Meriva 1,3 turbódízel , motor kakukk, de a gyár a ami napig nem rendezte a garanciális javítást. 550km megtételével tökmindegy ki mit csinált azzal az autóval a gyárnak kutya kötelessége javítani Az valóban felháborító, hogy ennyi időbe fog telni, de itt kaptál tippet hogy lehet ezt 1 hét alatt megoldani és akkor még úton sem volt a bolt felé a mozdonyod!!! A fórumra azért szoktunk írni, hogy segítsünk egymásnak! A példákat is azért írtam M.o. tele van ilyen hónapokig húzódó garanciális üggyel ebben nem egyedi a Te eseted! Ha a jó szándék kereséssel olvasod végig az előző hsz-mat, akkor láthatod egy hónap nem idő a mozdonyod ügyében ha ahhoz a bolthoz vitted!
A Roco Szergejem oTT veTTem de eszembe se jutotTT a hibáit oTT javíTTatni. ( kelleténél több zsír, keresztbe fordult szénkefe stb . ) |
(#14749) TTomasz válasza masTTertape hozzászólására (#14747)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Bocsánat, hogy megint gépkocsis hasonlatot hoztam fel |
(#14750) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
SziaszTTok!
Olvasva az alábbiakat én annyit fűznék hozzá,hogy én csak és kizárólag a két legnagyobb TT-s Istenhez fordulnék(szokTTam is szegényeket a baromságaimmal zaklatni,ezúton is köszi az átlagosnál nagyobb türelmeteket) javítás ügyben...Természetesen Csikos MesTTer-ről és MasTTertape-ról van szó!
Üdv:Miki
(sötét vidéki paraszt) |
(#14751) TTomasz válasza lakasi hozzászólására (#14746)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Teljesen igazad van! Felháborító ez a hosszú idő! De nem egyedi eset! Viszont nem értek egyet azzal hogy lehurrogod etwg-t ! Ő a való igazat írta. Ilyen világban élünk és érdemes ezt elfogadni, mert idegeskedni annyi: magadon bosszulod meg mások hülyeségét.
A garancia jogilag papíron létezik, a valóságban meg tapasztalat , dörzsöltség , jártasság kell az érvényesítéséhez. Tudnék mesélni de az nem TT-méret
Ergo: mindegy hogy bemész a boltba és szétvered a pultot, vérnyomásod 220 lesz ,akkor sem lesz egy nappal hamarabb itt a mozdony. MasTTertape imént írta le miért : pénz -pénz -pénz |
(#14754) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#14747)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Igy van ahogy irod, csak éppenséggel sajnos nemcsak a modellpiacra jellemzö.
(Mesélhetnék én is sztorikat olyan dolgokról, amik sok topiktársnak zavarná a lelki nyugalmát, hogy mi folyik a nagyvilágban - azaz egyáltalán nem hungarikum az ilyesmi.
Söt olvasva itt a tapasztalatokat, meg ismerve a magamét is, sokszor még majdnem csodálkozok, hogy hogyan tudják ilyen jol megszervezni a javitást, meg az alkatrészellátást - egyáltalán nem egyszerü dolog...... )
S valoban hiába verjük a pultot, telefonálgatunk, cserélünk beszállitot vagy márkát, nem biztos eredményre vezet.
Nem megnyugtató, nem is annak szántam, csak egy kicsit valosághübb.... |
(#14755) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Ehhez a garos témához lenne egy-két gondolatom.
1: a gyárnak nem érdeke, hogy egy-egy hiba hónapokig húzódjon. Kérdés, hogy mit tesznek ezért. Vagy mit tudnak tenni.
2: a hazai kereskedők ezzel nem törődnek. Egyik sem, mert nincs akkora haszonkulcsuk, hogy a bolt mellett egy szervízt is fenn tudjanak tartani. (Kérdés, hogy, amikor a gyártókkal tárgyaltak, ebből mennyit árultak el, illetve a gyár egyáltalán rákérdezett-e erre?)
3: azért van fény az alagút végén, és nem is túl messze! Egy sokáig elzárkózó gyár egyik vezetője egy egy telefonos konferencia közben, szinte láthatóan elképedt, amikor azt meghallotta a legnagyobb hazai importőréről, hogy "keine modell in vitrine". Szerintem nem így gondolták odakinnt... Történt is változás.
4: egy másik konszernt is elért a változás szele, jelenleg annyi van ebből, hogy a korábbi alkatrész ellátási mizériák megszűntek! Sőt! Kimondottan rugalmasan kezelnek, nagy piros pont innen is nekik!
5: Egy OFF léptékekben dolgozó cég meg eleve küldi ki a garos problémákhoz az alkaktrészt, ha kéred tőlük.
A hosszútávú megoldás minden félnek érdeke. A gyárnak evindens, és a kereskedőknek sem kell(ene) ezt a nyűgöt még magukra venni, mert:
- eleve olyan alkalmazotakkal dolgoztatnak, akiknek fogalmuk sincs ilyen mélységben a szakmáról (tisztelet a kivételnek, ha van egyáltalán*)
- ezért, meg a relatíve kis haszonkulcs miatt ez számottevő nyereséget nem termel nekik.
Ez a feladat, még odakinnt is inkább a specializálódott kisvállalkozások területe, nemhogy idehaza.
*: tudom én, hogy van egy-két olyan kereskedés, ahol szakvatott modellezők állnak a pult mögött. De tegye a szívére a kezét bármelyikük: képes percek alatt megmondani egy hibás modellről, hogy "bocsánatot kérünk, de sajnos ezt és ezt a fogaskereket/pöcköt/tengelyt cseréltetni kell"? Van olyan, ki ezt tudja kapásból, már akkor is, amikor csak ránéz a modellre? De cikkszám szerint én pl. a mai napig nem tudom beazonosítani egy-egy gyár modelljét/festési variánsát. Mert nem ez a dolgom. De a törött fogaskerék, vagy elpusztult szénkefe cikkszámát már tudni fogom, amit cserélni kell, mert nekem meg ez a dolgom. Vagy felderíteni azt a hibát, hogy az analógban hibátlan mozdony miért teszi tönkre sorban a dekódereket, egy felcserélve beforrasztott vezeték miatt. Csak erre gondoltam, nem lenézni senkit ott a pult mögött. Ugyanis az ilyen dolgok felderítésére a vevők kiszolgálása mellett egyáltalán nincs idő. A vevő a boltba vásárolni megy alapban, joggal húzná fel az orrát, arra, hogy "bocs, de előbb darabokra kell szednem egy modellt egy kábelzárlat miatt".
Ugye? |
(#14756) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14755)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Az a baj ebben a "garancia" kérdésben, hogy mindenkinek igaza van aki hozzászólt, mégis az van ami...
Nem tisztem védeni a konkurenciát, de bizonyára azért tart a Nohab "javítása" ennyi ideig, mert nem küldenek ki egyesével egy-egy modellt a gyártóhoz. De, ha ki is küldik, akkor 4-5 nap az oda út, ugyan ennyi vissza - ez máris 2 hét! A javítást azért tettem idézőjelbe, mert ilyen esetben nem mindig javítják a modellt, hanem egyszerűen küldenek újat. Ha mégis javítják, akkor bekerül a sorba. Ott sem végtelen a szervíz kapacitás.
A mi praxisunkban volt már olyan, hogy a hiba leírása, fotózás után azt mondta a gyártó, hogy küldjük vissza a gépet cserére, de volt olyan, hogy kaptunk egy marék alkatrészt, sőt olyan is, hogy nem kérte vissza a hibás darabot mégis küldött helyette másikat (mondjuk ez utóbbi egy vagon volt). És most ugyan arról az egy gyártóról beszélek! Ahány hiba/probléma/reklamáció, annyi kezelési forma, figyelembe véve azt, hogy éppen mi éri meg.
Nálunk az ominózus Nohab forgóváz maszk csere pár perc, bespájzoltunk az alkatrészből. De volt olyan vevőnk is, aki csak elkérte az alkatrészt és maga megoldotta a cserét. Sőt, aki jelezte, hogy törött az egyik annak is adtunk 2db-ot cserére, hátha a másik is megadja magát. Szerintünk egy garanciális probléma megoldásának a kulcsa a jó kommunikáció. Ha garanciális baja van a vevőnek, az mindenféleképpen rossz dolog, jó kommunikációval (segítőkészséggel), netán valami csekély kárpótlással enyhíthetőek ezek a feszültségek.
IsTTen, amikor leadtad a mozdonyt a boltban, mit mondtak, mennyi idő lesz várhatóan a javítás? Ez itt a klucskérdés. Ha azt mondták 2 hónap is lehet, akkor még belül vannak ezen. Ha 2 hetet vállaltak, akkor elcseszték...
|
(#14757) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#14756)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Nna!
Hála istennek, hogy írtál ez ügyben! Pont Ti vagytok az egyetlen kivétel a sorban!
De azért is jó, hogy írtál, mert én nyilván a magam, szervízes szemszögéből látom a gondot, és van ötletem a megoldására is. Nem tudok egy gyakorló boltos fejével gondolkodni. BegyepesedTTem a műhelybe... |
(#14758) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14757)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2013 |
|
Éreztem, hogy hozzá kell szóljak... |
(#14780) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
Azt értsétek meg, hogy ezen a fórumon nem arra vagyunk kíváncsiak, hogy valaki megmagyarázza, hogy mit miért nem, meg kinek mi az érdeke a gyártói, vagy kereskedői oldalon. Azt mindenki ismeri csak éppen magasan nem érdekli az ő nyűgük, ha kifizetett 40/60/80 ezer Ft-ot és azért használható modellt és nem problémát akar vásárolni. Tehát ne a gyártók, vagy kereskedők lelki problémáival hozakodjunk elő. Itt a fogyasztó és az ő érdeke az első mindenek felett. Magyarán szólva, ne fordítva üljünk a lovon. Ha valaki megjelenik a piacon egy termékkel, az vállalja a gyártás-kereskedés-fogyasztó teljes vertikum minden lehetséges problémáját. Ha pedig a terméke még nem eléggé kiforrott, akkor tegyen róla, hogy azzá legyen és csak azután kezdje el árusítani.
Amiről még nem esett szó: vannak fogyasztó védelmi jogszabályok is határidőkkel, cserekötelezettségekkel, kötbérekkel, stb., amik ugye rögzítik az ilyen esetekre az eljárást és ezt jogi úton is érvényesíteni lehet. Tehát szabálysértést követ el az, aki a vonatkozó magyar, vagy EU előírásokat nem teljesíti. Tessék megnézni az E-bay-n az eladók milyen hosszan idézik minden hirdetés végén az EU szavatossági/garanciális szabályait.
Egy pozitív példa, mert a gépkocsit is említettétek: Mikor új gépkocsit vásároltam (nem sokszor fordult elő) néhány nap használat után kiderült, hogy a váltó hibás. Szó nélkül vállalták a teljes váltó cserét és három hétre csereautót kaptam. Tehát lehet ezt a garanciális ügyet korrekt módon is intézni. Az viszont teljesen elfogadhatatlan, hogy leadnak egy alkatrész, vagy javítási igényt a kereskedőnek, vagy a gyárnak, aztán hónapokig semmi reagálás nincs. Nem tisztem Ottó/Zoli dicsérete, de rajtuk keresztül valahogy gördülékenyebben mennek a dolgok, mint a nagy üzletekben. Gondot fordítanak arra is, hogy folyamatosan informálják a vevőt.
|
(#14785) CSEPA.S hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
üvözlök minden tisztelt lakót!
Lehet hogy nem idevaló a kérdés , de azt szeretném megkérdezni Tőletek,hogy az Audis mozdony amelyik gyakran pihen mosonmagyaróváron, milyen típus mert szeretnék egyet beszerezni.
Tisztelettel: Kungya |
(#14786) csíkosháTTú válasza CSEPA.S hozzászólására (#14785)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
Több ex német dízel is van Győrben az LCH-nál.
Van:
- egykori DB V100, vagyis BR211 (vigyázz! ez a nyugat-német gép!)
- legújabban ex DB AG BR290 is van
- van egykori DR V100, vagyis a kelet-német BR110 (ezt a legkönnyebb Tilligből megcsinálni)
- van nekik ex DB V60 (BR260), a háromtengelyes csatlós tolató (a Kühn tervez ilyesmit)
- láttam egy ex DR V60-at (BR106) is, ezt is lehet festeni Tilligből. |
(#14787) CSEPA.S válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14786)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
Köszönöm szépen a választ majd megpróbálok fényképet
fölrakni, melyik kettőt láttam.
üdvözlettel:Sándor |
(#14790) BaTTka hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
Pici haladás a székesfehérvári toronnyal A sárgát egészen jól eltaláltam, de hogy a közepe milyen színű |
|
(#14791) DinoTT válasza CSEPA.S hozzászólására (#14787)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
Sziasztok!
Itt vannak képek az LCH mozdonyokról:
Bővebben: Link
Üdv:
D. |
(#14792) gumidani válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14786)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
A volt DR V100-asok 2009-ben Romániába költöztek. |
|
(#14793) gumidani válasza gumidani hozzászólására (#14792)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
LCH 32 |
|
(#14794) csíkosháTTú válasza gumidani hozzászólására (#14792)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2013 |
|
Kösz a pontosítást, azt nem tudtam, hogy a DR ex gépei tovább álltak már. Ezek szerint a Tillig V100-ból max. egy 2009 előtti LCH gépet lehet festegetni. |
|
|
2024. Nov, 22. Pé 23:13:47 |
|
Jelenleg 22 fő olvassa az oldalt |
|
|