Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       90/437    
(#17691) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#17690) Válasz Jún 3, 2013
"A nagy áttörés mégis elmaradt, vagy pedig még kevés idő telt el a megjelenés óta..."

Vagy csak nincs megfelelően kommunikálva, hogy létezik.

Főleg, az új fertőzöTTek. Frontálisan kapják az arcukba a Tillig és Roco hirdetéseket, Cett huszonegy meg csillivilli hi-tech mozdonyok, közben a Kühn szépen csendben megbújik a boltok sarkában és még különösebb csinnadrattát se kapott az új sínrendszer.
(#17693) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#17691) Válasz Jún 3, 2013
Hogy egy kicsit kapcsolódjon a mondókám, azért ide a válasz.

Abban etwg barátomnak nagyon igaza van, hogy a Zeuke (és az ezen alapuló BTTB) geometria maga a puszta zsenialitás! Én még ma is, fejben képes vagyok összerakni egy nagyon bonyolult pályát is ilyen elemekből. Na jó, az 1982-ben megjelent ives kitéről, meg az angol kicsit árnyalja a képet, de a lényeg, hogy nem kell vakarni a fejünk búbját, hogy a leskiccelt vonalvezetést hogyan/miből lehet feépíteni. A kisebbik fiam is fejből rakja össze a különféle vágánykapcsolatokat ezekkel. Az összes többi rendszer ezt nem tudja. Sem a Tillig Modellgleis, sem a Kühn. (A Tillig Bettungsgleis geometriában megegyezik sima, töltés nélküli sínekkel.)

Sajnos azonban a Zeuke geometria, hiába zseniális, az ötvenenes évek végén készült, ma meg 2013 van! Akkoriban minden sínrendszer ilyen meredek kitérőkre, és viszonlag kis sugarú ívekre épült. Az OFF Märklin H0 legkisebb íve a mai napig 360mm körül van, ehhez képest a Zeuke 286mm-e maga a tökély! A Tillig nem véletlenül kezdte a Pilz H0 geometriát átszabni TT-re. Ezzel is nagyon sok mindent meg lehet csinálni, de azért fejből most meg nem mondom senkinek, hogy a párhuzamos kitérő vágány egy egyenes kitérő mögött hogyan jön ki. Itt van a hátránya. Csak ezt a hátrányt azért a sokkal nagyobb élethűsége feledteti (legalábbis nálam). A Kühn rendszerét nem nagyon ismerem, előnye, hogy kevés építőelemből áll, de ahogy néztem nem minden mozaikot lehet belőle megcsinálni. Ahhoz kicsit kevés elemből áll, pálne a Tillighez képest. De a törekvés, hogy olyan legyen, mint az egykori Zeuke, azért látszik. Nekem ugyan a sima kitérője kicsit rövidnek tűnik.
(#17694) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17693) Válasz Jún 3, 2013
Na ez az... Most, hogy megnéztem a honlapjukat, csak annyit mondtam magamban, hogy "Ez az, ebből fogok építkezni a pótgyereknek" (amíg nem lesz saját )! Pont azért, mert egyszerű a geometria, és egy tizenegy éves fiú ebben sokkal nagyobb örömét fogja lelni, mint a Tillig geometriában, amivel néha még én is bajban vagyok. Aztán ha később lesz igénye arra, hogy szebbet-jobbat építsen, akkor adva lesz a lehetőség, hogy áttérjen rá. Addig meg jó ez is, a Roco Búvár és a Tillig Br. 218 biztosan elfut az R286-on is (kipróbáltam ).
(#17695) etwg válasza sunocske hozzászólására (#17694) Válasz Jún 3, 2013
Bajt nem is annyira az uj Tillig geometriában látom, hanem abban, hogy fütyülnek az egyszerü modellezökre.
A 15 (stb.) fokos váltokhoz is meg lehet szerkeszteni a hasonlo geometriát, mint az 50 éve Zeukenek sikerült, de nem igen látok erre ilyen törekvést, kivéve talán a Kühnnél, de az még nagyon uj és foghijjas.
(#17696) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#17695) Válasz Jún 3, 2013
No kérem....
Most hogy felfedeztünk egy üres piaci szegmenst, ügyes vállalkozói vérrel el lehetne kezdeni kidolgozni a rendszert
(#17698) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#17695) Válasz Jún 3, 2013
Zwei Punkt!

Ebben szerintem is jó a Kühn, csak még kevés. Viszont belenéztem a Kühn sínekbe a gyár honlapján. Nekem nagyon nem tetszik az a megoldás, ahogy a papucsok alatti rész van megcsinálva. Legalábbis a Tillighez képest csúnya.
(#17701) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17693) Válasz Jún 3, 2013
De kedves Mester, mennyi olyan vasútvonal is van még kicsiny országunkban, aminek a nyomvonalát az eredeti építése óta nem változtatták meg?? Csak időnként kicserélik rajta a síneket ...
(#17703) Gashpy hozzászólása Válasz Jún 3, 2013
Alakul a bolgárok gőzöse. Pár nap múlva már feliratok is lesznek rajta.
Hétvégi videó
(#17706) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#17703) Válasz Jún 3, 2013
Nem rossz!
Csak a hanganyagon kéne még fejleszteni. Nem tudom ugyan, hogy a BDZ 14. sor gépe mennyire felel meg a német BR50-nek, de a hanganyag biztosan nem a "Fünfziger".
(#17707) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#17691) Válasz Jún 3, 2013
Negyedik éve kínlódom azon, hogy a Kühn kommunikáljon ebbe az irányba is. Azaz a magyar piacra. Nem járok sikerrel. A cégtulaj mindennemű problémái erre is kihatnak. Dolgoznak, gyártanak, a bolti rendeléseket teljesítik, lásd még Csíkos szervizigényét is tudják kezelni, de minden egyéb elmaradozgat. Ha nekik nem fontos még az a pár fillér sem, amit egy gyengébb piac is jelenthet, akkor magukra vethetnek...
(#17708) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#17707) Válasz Jún 3, 2013
Ebbe azért belejátszik az is, hogy a hazai "húzó boltok", vagyis a nagyok is tettek/tesznek azért, hogy hazai viszonyok olyanok, amilyenek. Nekem már meg van egy viszonylag jó hírem, hogy ugyan kicsi vagyok, meg nem generálok nagy forgalmat, de tisztességesen fizetek, és megbízható vagyok. De én csak szervíz vagyok, és nem bolt! (Csak azért hallok/kérdeznek tőlem néha ezt-azt.) Igyekszem diplomatikus lenni, de néha csak nagy ártatlan, kerek szemeket tudok mereszteni. Kifelé én rosszat nem mondok senkiről! A hírnevet nagyon nehéz megszerezni, és egy pillanat alatt el lehet veszteni nagyon könnyen. Visszaszerezni viszont csaknem lehetetlen....
(#17709) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17708) Válasz Jún 3, 2013
Hát ha a magyar piac megítélése az ilyen kicsik, mint te, vagy én, vagy még páran, fizetési fegyelmén múlna, akkor bizonyára előkelő helyen állnánk, de meg kell, hogy mondjam, engem inkább az döbbentett meg, hogy a nagy pletykaáradat és a kereskedők bemocskolása odakint Nürnbergben zajlott, mindenféle valós és képzelt információk alapján.
Egy párszáz eurós számla kifizetése ilyen kicsiben nem szabad, hogy gondot okozzon, viszont a nagyobb üzletek, esetenként több ezres fizetendője több ok miatt is csúszhat pár napot, amit viszont nem vesznek jó néven a kintiek és egyből feketelistázzák a boltot, ami szerintem nem fair. És így valóban oda a jó hírnév.
Nagyon alacsony az ingerküszöb - mindkét oldalon gyérek a források, ezért idegesebbek a pénzügyesek.

De mindez nem értem miért hat ki egy kisebb cég - ez esetben a Kühn - marketing kommunikációjára.
(#17710) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#17709) Válasz Jún 3, 2013
Idézet:
„De mindez nem értem miért hat ki egy kisebb cég - ez esetben a Kühn - marketing kommunikációjára.”


Majd én megmondom. Mára eljutottunk odáig, hogy (Te is írtad) idegesebbek a pénzügyesek. A nagy baj az, hogy nagy gyártóknál is idegesebbek, sokkal! Na most, egy kis cég, mivel nagyon szűk a szakma európai mércével mérve is, figyel a nagyokra, ha egy nagy ideges, és nem nem engedheti meg magának a nagyvonalúságot, akkor egy kis cég fokozottan nem teheti meg, ergo: óvatos lesz, és inkább hagyja a fenébe az egészet. Te tudod, hogy a nagy Tillig valójában nem egy nagy német cég, a foglalkoztatottak számát tekintve. (Hol van már a Storkower Straße 650 munkása...?) A Kühn még kisebb. Koncerntrálják az erőiket, ahogy tudják. Nem csak ők, mindenki. Na ide kell bekerülni! Nehéz. Kiesni viszint könnyű. Van két nagy DCC gyártó is, mindkettő osztrák. A nagyobbnál 5 főállású alkalmazott dolgozik, a kisebbiknél 3 főállású, és egy rész munkaidős. Ez a két cég a maga nemében ott van a világ élvonalában!
Elég egy hiba, vagy csúszás, és meg is van a baj...
(#17711) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17710) Válasz Jún 3, 2013
Ha most kizárólag a kelet európai marketing kommunikációra koncentrálunk, akkor - és ha valóban a kis Kühn figyeli a nagy Tillig, vagy Roco ezirányú lépéseit - akkor láthatná, hogy a két nagy minden számban jelen van abban a két vasútmodell-szakmát is érintő folyóiratban, ami itthon megjelenik. Hogy nem jut el hozzá? Kötve hiszem, mert mindig kap az egyik lapból köteles példányt és nem hinném, hogy másra használná, mert ahhoz túl sprőd és fényes a lapja.
Másfelől pedig minden hónapban ott a lap a legnagyobb TT-s nyomtatott orgánum szerkesztőségén, akik pedig igen jó kapcsolatot ápolnak minden, méretbeli gyártóval.
Tehát ha valóban érdekelné ez a terület, akkor reagálna a folyamatos megkeresésekre és közösen ki akarna alakítani egy marketing stratégiát arra nézve, hogy konkrét esetben a sínrendszere nagyobb teret nyerhessen a kezdők körében.
Mondom, ez szigorúan a marketing kommunikációra vonatkozik, ami szerintem nem keverendő a kereskedelmi törvényszerűségekkel.
Az egész piachoz való hozzáállását meg mi sem bizonyíthatja jobban, mint a reakciója, amikor kapott egy ajánlatot, kizárólag magyar jármű, magyar piacra történő fejlesztéséhez: még az sem hozta lázba, hogy pénzt is kapott volna a gyártásra. Vezérgondolata az volt, hogy miért NE kezdjen bele a projektbe...
Emellett nem csodálkozom, hogy nem akar ide hirdetni, kommunikálni.
(#17712) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#17711) Válasz Jún 3, 2013
A hirdetésekkel az a baj, hogy egyre kisebb a hatásuk - sajnos mérhetöen. Igy egyre inkább kerülik a direkt hirdetést - azaz a cég nem ad hirdetést az ujságnak, hanem megbiz egy hirdetési vállalatot és az dönti el, hogy hol hirdet. ( A magyar piac még itt nem tart, s igy még egyik másik nagyobb cég ad némi apropénzt, hogy kitöltsön a szerkesztöség 1-1 oldalt.)
Ebbe a körbe a két magyar lap aligha tud bekerülni - pontosan emiatt jelennek meg mindenféle kétes ujságok mindenféle müanyag hulladékkal kitömve, hogy igy sok országban tudják terjeszteni azokat a hulladékokat a hirdetö irodák pénzén. Érdemes megfigyelni, hogy szinte valamennyi ilyen lap Svájcból indul.....
Ezt már a gyártok is látják és sokan már egyáltalán nem hirdetenek, söt a nagy szervezett kiállitásokra sem járnak. Az utobbiaknak is egyre inkább az a céljuk, hogy eladják a standokat, de abban már abszolut nem érdekeltek, hogy az ottlét hasznot is hozzon.
Az utobbi idöben egyre több nagy gyár jelenik meg a nagy német modellkiállitásokon ahol arusitani is szabad. Itt joval olcsobbak a stand-dijak, joval több potenciális vevö jön el, és az eladás azonnal hoz némi pénzt is a házhoz.
Sajnos a viszonteladok száma vilagszerte drámaian csökken, pedig azok tartják életben az ipart. Ehhez néha hozzájárul sok nagyágyú agymenesése, ( amikor elöirják a viszonteladonak, hogy mikor mit tegyen, vegyen), meg az internet, amire eddig senki sem találta meg az orvosságot. ( hogyan kell kezelni, szabályozni stb.). Egy kicsinek meg mint a Kuehn nem is nagyon van kapacitása ilyesmire, és örül, hogy azt a néhány tucat megbizhato viszonteladot ki tudja rendszeresen elégiteni. Ha ez elég a mindennapos müködéshez, minek keressen ujabb lehetöséget, aminek a kimenetele kétséges?

(#17715) FriTTz hozzászólása Válasz Jún 3, 2013
Csak halkan megjegyzem, hogy erre az oldalra teljesen véletlenül találtam rá amikor a fordítókorong építésének ügyében nyomoztam a neten!
Sőt ismerek olyan modellezőket (gyűjtőket) aki pl Ottóékról nem is hallottak!
A börzéről is csak nemrég szereztem tudomást!
Tehát szerintem ez egy elég zárt csoport (a vasútmodellező) kifelé szinte nulla információáramlással és csak azt tud mindent aki régóta benne van!
Viszont ha valaki újra kezdi (mint pl én) akkor ha szerencséje van talál boltot (mert a boltok néha elköltöznek) a gogle segítségével és ennyi, de ha itt elakad akkor nem tud bekapcsolódni olyan szakmai oldalakba mint ez is és megragad egy szinten ha nem elég kreatív!
A modellkiállítások meg alig kapnak valami reklámot, jobbára csak helyiek látogatják akik látták a plakátot és érdekli őket a tévében meg jobb esetben utólag számolnak be róla ami eső után köpönyeg.
A standokat is jobb lenne úgy eladni, hogy nem fixpénzért hanem mondjuk eladott árú alapján kiszámolva valami százalékot és valahogy meghívni a gyártókat is!
(azt hiszem egy kevés értelme volt ennek az írásnak ha nem is sok, elnézést ha valakinek raboltam az idejét )
(#17719) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#17712) Válasz Jún 3, 2013
No hát azért a nagy médiakampányok itthon is pályáztatott médiacégeken keresztül zajlanak, ezt nekem mindenképp elhiheted. Nem is szabad a modellszakmát összemosni a telekom cégekkel, vagy akár a legismertebb üdítőmárkákkal.
Ez egy szigorúan belterjes szakma, ahol még nemzetközi szinten is jobban működik a személyes ismeretség, a kapcsolat, mintsem a nagy ügynökségek adta, hivatalos ügymenet.
Ezekről a gyártókról voltaképpen csak a szakma tud, ezért is eshet meg az, hogy a műsorunkban a témához nem értő átvevő szerkesztőcske kitakartatja a fél pillanatra felvillanó adidas emblémát, míg figyelemre sem méltatja a percekig látszó Noch logót, vagy társait.
Pontosan az előbb említett baráti kapcsolatnak köszönhető, hogy a modellszakmai lapokban folyamatosan vannak hirdetések és tesztek, de főleg a nagyobb cégektől. Minden kiállításon, vásáron ugyanazok az arcok vannak jelen, már-már családias a fíling, ezért is működik, hogy támogatják a lapokat.
De mondom, hogy ez merőben más terület, mint a sokak által közismert, egyéb termékek esetében.

Szerintem egy Kühn, éppen a magyar piacra szánt, de már évek óta csak elhalasztgatott projektje kapcsán kezdhetne jól megtervezett médiakampányba, főként azért, hogy szondázza a piacot. Hogy nagyjából képet kapjon arról, hogy valójában mekkora mennyiséget szippantana fel csak ez az egy piac.
(#17721) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#17715) Válasz Jún 3, 2013
Erre csak az a válaszom - és elnézést mindenkitől, aki modellezős témát várt ma estére - hogy a vasútmodellezésben is, mint minden másban, vannak online és offline emberek. Az online az információk zömét az internetről szerzi be, ergo a google jó barát, a célzott keresés nem probléma, stb. Az offline ember meg amolyan analóg fajta, aki még mindig többre tartja a nyomtatott információ áramlást, tehát neki plakát kell, szórólap és szakfolyóirat. Ha ezen felületeken megtalálja a keresett információt, akkor tájékozott lesz.
Nem egy olyan nagy gyűjtőt ismerek, akinek még internetje sincs, sőt van, akinek még mobilja sem. Azért ők már nem a z Anker ház aljában keresik az egyetlen beszerzési forrást, de inkább felülnek a vonatra és elmennek egy-egy külföldi börzére, vagy vásárra. Amelyekről offline tudnak.

Én speciel Ottóékra az egykori indexes fórumon keresztül találtam rá. Köszönhető az ottani üzemeltető jobb keresőoptimalizálásának, de bízunk benne, hogy a HV is hamarosan az első öt találat között lesz majd.
Az interneten az "aki keres, talál" elv működik.
A nyomtatott sajtóban viszont kőkeményen bele kell tolni az információt az olvasó arcába. Ezért vannak jelen a tradicionális modellgyártók még mindig az összes német szaklapban.
Konkrétan a Tillig és a Roco szereti a magyar szakmédiát, él is a lehetőséggel, így sok infó juthat el az analóg, offline olvasóhoz is. Viszont sok kisebb cégnek is jót tenne, ha a hagyományos csatornákon találna rá a vevőjelöltekre.
(#17722) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17721) Válasz Jún 3, 2013
Én pl a vasútmodellt és a modellvasutat használtam keresőszónak, de a hobbyvasút kimaradt!
Most már viszont szívom fel az információt!
(#17723) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#17721) Válasz Jún 3, 2013
Idézet:
„Ezért vannak jelen a tradicionális modellgyártók még mindig az összes német szaklapban. ”

Azért ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy az "összes német" szaklap alig 5 kiadot jelent, és igy a kiadok kapják a reklámot, és osztják meg a lapjaik között. (VGB, MBI, EK stb.).
(#17724) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#17719) Válasz Jún 3, 2013
Idézet:
„No hát azért a nagy médiakampányok itthon is pályáztatott médiacégeken keresztül zajlanak, ezt nekem mindenképp elhiheted”

Ezt egy szoval sem vontam kétségbe, csak sem a modellvasutas gyárak sem a 2 ujság nem tartoznak még az üzleti körükbe.
(#17725) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#17723) Válasz Jún 3, 2013
De vagy legalább 10 kézzelfogható kiadvánnyal látják el a piacot havonta, plusz ott egy rakás extra és speciál heft, amikbe a témákhoz igazított hirdetések is beférnek...

Ez itthon sajnos elképzelhetetlen.
(#17727) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#17724) Válasz Jún 3, 2013
Hát bizonyos szempontból az egyik - általam kicsit jobban ismert újság - már bekerült ebbe az ügynökségi körbe, de való igaz, hogy modellszakmai területen nincs szükség médiacég közreműködésére. Köztudottan az a min. 30% jutalék túl sokat vonna el az amúgy is szűken mért keretből.
(#17736) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#17711) Válasz Jún 4, 2013
Egy ma már nyugdíjban lévő szakember, egy a szó pozitív értelmében "Nagy Öreg" mondta:
- Minek menjek el oda, és fizessek egy rakás pénzt? (Egy igencsak híres, és nagy szakmai vásárról volt szó.)
Vannak közelebb hozzánk, kisebbek, és jóval olcsóbbak, ahol meg lehet kötni az üzletet. Sőt, itt is meg lehet kötni az irodámban egy jó kávé mellett, mert ide jönnek.

Szóval, mielőtt nyugdíjba ment már ő sem költött különösebben nagy reklámra. Neki elég volt a neve.
(#17741) M298 hozzászólása Válasz Jún 4, 2013
Uraim! Csapjunk bele a 2013-as első félév záró találkozójába 2013.06.13-án 16.30-tól a Verseny utca 1-es oktatótermünkben.
(#17743) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17736) Válasz Jún 4, 2013
És az illető úriember az utolsó általa megtisztelt, nagy szakmai vásáron sorra nem jött el a megbeszélt találkozókra, magasról sz...va (bocsánat) az előre leegyeztetett ügyfelekre. Ez se nem a vásárt, se nem a piacot, se nem az ügyfeleket, hanem őt magát minősítette.

Feltéve, ha ugyanarról a "nagy öregről" beszélünk...
(#17747) masTTertape hozzászólása Válasz Jún 5, 2013
A nagy pörgésben elfeledtem, hogy ha netán valaki lemaradt volna a tévéműsorról, akkor EZEN A LINKEN megtekinthetik, benne többek között Bencs Zoli, csodaszép, élettel teli diorámáját.
(#17752) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#17747) Válasz Jún 5, 2013
Jó lett most is!
(#17763) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#17747) Válasz Jún 5, 2013
Ha hazaérek, megszakértem!
(#17770) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17747) Válasz Jún 5, 2013
(#17830) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Jún 8, 2013
Üdv Urak!

Van valakinek kapcsolat felvételi tapasztalata a Posch modelles kollégákkal?
E-mailban érdemes őket keresni, vagy inkább telefonon?
Küldtem Nekeik mailt az oldalukon feltüntetett címre, de válasz nem igen érkezik.

F.
(#17831) FriTTz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#17830) Válasz Jún 8, 2013
Szia
Börzén kint szoktak lenni.
(#17833) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#17831) Válasz Jún 8, 2013
...és mikor lesz a következő???
(#17835) Gashpy válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#17830) Válasz Jún 8, 2013
Nekem a telefon jött be...
(#17837) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#17833) Válasz Jún 8, 2013
Hát mivel ma is volt elméletileg a jövőhéten szombaton lesz megint!
(#17838) terkoz válasza M298 hozzászólására (#17741) Válasz Jún 8, 2013
Vigyünk modult!?
(#17843) M298 válasza terkoz hozzászólására (#17838) Válasz Jún 8, 2013
Nem zárkózom el a modulok elől, de Nekem nincs mozgatható asztalom, csak járművek és épületek. Valakinek ígértem a BDV motort, viszem, ha addig nem felejtem el. Modulos kollégáknak javaslo, mert lehet próbálni, egyeztetni, hibákat keresni és kiküszöbölni. Talán jó alkalom az együttes próbákhoz. Helyet ismeritek a többi a modullal rendelkező és ráérő tagtársaké. Június 22/23-án a múzeumok éjszakáján lesz vitrines modell bemutató és néhány 1:10-es járműmodell a nagyvasakon kívül. Amennyiben modulosok akarnak, tudnak résztvenni, nem zárkózom el. Termen, WC-n és 230V-on kívül mást nem tudok biztosítani.
(#17847) UWH válasza FriTTz hozzászólására (#17837) Válasz Jún 9, 2013
Szia, múlt héten volt az utolsó, nyári szünet van, majd szeptembertől lesz megint. üdv Laci
(#17848) UWH válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#17830) Válasz Jún 9, 2013
Szia, gyere el a klubtalira, mert mindig van ott valamelyikük négyük közül.
üdv
Laci
(#17854) G.F. Rákoskeresztúr válasza Gashpy hozzászólására (#17835) Válasz Jún 9, 2013
Na ja, marad a rádiótelefon
(#17857) G.F. Rákoskeresztúr válasza UWH hozzászólására (#17848) Válasz Jún 9, 2013
Szervusz!

Na várjál, Te most akkor a "cég" vagy?

Én klubtalira már be sem merek menni, mert egyből Csörgőket kezdenek adni a kezembe
(#17860) FriTTz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#17857) Válasz Jún 9, 2013
Érdekes, nekem nem adtak nem adtak!
(#17862) G.F. Rákoskeresztúr válasza FriTTz hozzászólására (#17860) Válasz Jún 9, 2013
Bizots nem jó helyen álltál!
(#17863) G.F. Rákoskeresztúr válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#17857) Válasz Jún 9, 2013
Most olvasom hogy mire mit válaszoltam

Valamiért ezt olvastam:

"mert mindig van ott valamelyikünk négyünk közül"

kész, aus!
(#17870) FriTTz hozzászólása Válasz Jún 9, 2013
Üdv Hasutasok!
A régi Biatorbágyi (vagy Torbágyi) vasútállomásról van valakinek vágányrajzolata?
(#17872) Frankye válasza FriTTz hozzászólására (#17870) Válasz Jún 9, 2013
Javaslom, hogy a MÁV Dokumentációs Központban érdeklődj utána. Ha kell, holnap keresek elérhetőséget is, de a Ferdinánd híd lábánál vannak, ha jól tudom.
(#17875) FriTTz válasza Frankye hozzászólására (#17872) Válasz Jún 9, 2013
Köszi, hallottam már egy legendát, hogy ott vannak!
Opauszki István a célszemély!
Csak reméltem, hogy van valami gyorsabb út is!
(#17878) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#17875) Válasz Jún 9, 2013
Nem legenda, tényleg ott vannak, a Körútról a Főposta irányából a legkönnyebb megközelíteni.
(#17879) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#17878) Válasz Jún 9, 2013
Ott azért elég sok épület és bejárat van.
(#17886) csabeszq hozzászólása Válasz Jún 10, 2013
Egy kérdésem lenne 30 éves DDR-es modellvasúttal kapcsolatban.

A kuplungok kétkörönként elengednek, a kocsik meg leszakadnak. Ez nálatok is így van? (kosár alakú kuplung van)

A probléma, hogy a terep dimbes-dombos és amikor leér a lejtőn, akkor a kocsik nekiugranak a mozdonynak, visszalökődnek és leoldanak. De a váltón való ugrálásnál is simán elengednek.

Érdemes új kuplungokat venni, vagy azok is ilyenek lesznek?
Érdemes-e a műanyag kerekeket fémre cserélni, hogy kevésbé ugráljon a vagon?
Lapozás       90/437    
Frissek
  2024. Dec, 30. Hé
23:27:47
  Jelenleg 25 fő olvassa az oldalt
Hirdetés