|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#13621) csíkosháTTú válasza Foltosfoxi hozzászólására (#13620)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Az áramnak (mindegy, hogy analóg, vagy digitális) mindegy, hogy milyen sínen folyik, csak tudjon folyni rendesen.
Vagyis lehet. |
(#13622) Foltosfoxi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13621)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Köszönöm szépen a választ, én is így gondoltam. |
(#16848) Gaborsky-PL hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 10, 2013 |
|
Sziasztok,
Az elmúlt napokban sokat olvasgattam a különböző témákat a forumban.
Kisgyerekként volt model vasutam és maketteim (HO és TT, analog). Pár dologról van ismeretem, de az új digitalis rendszer teljesen ismeretlen terep.
Igen, tudni kell rólam, hogy jelenleg Gdanskban, Lengyelországban élek, itt is fogok jó ideig (tehát a holnap beugrok a boltodba venni ezt-azt kicsit necces)
Egyenlőre csak agyalok és fejben építem az elképzeléseimet.
Sok kérdésem van/lesz, szép lassan felteszem majd Őket.
Egyelőre csak az, hogy melyik digi starterrel érdemes kezdeni: Gdanskban voltam egy boltam, és a nagyobbak közül csak a PIKO-t véltem felfedezni, + a Lima setteket. Felteszem úgy a kérdést: ROCO vagy a PIKO digi starter a jobb? Esetleg más.(tervem később egy fix, szép asztal összepakolása, max 3-4 mozdony egyidejű használatával)
Előre is köszönöm a válaszokat. |
(#16849) bélapappi válasza Gaborsky-PL hozzászólására (#16848)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2013 |
|
Helló!
Az személyes javaslatom a ROCO digitális kezdőkészlete. Véleményem szerint a ROCO féle multimaus irányitása, kezelése körökkel veri a PIKO-ét. |
(#16889) STTaradder válasza Gaborsky-PL hozzászólására (#16848)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2013 |
|
Hello
Ha ez a Piko kézivezérlő (kép) van a szettben semmiképpen ne vedd meg, mert már régi első generációs, és ráadásul kijelzője sincs.
Mindenképpen Roco (Multimaus) vagy Fleischmann-t vegyél, az alap vezérlő ugyan az csak más a cégnév rajra.
Ez szerintem a legjobb ár-érték arány a maga szegmensében. |
|
(#16890) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#16889)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Igaz, de a ROCO (Fleischmann) árához számoljunk hozzá még kb. 6-7000Ft-t, egy rendes, stabil tápegységre. keserű tapasztalat a múlt hétévégéről: egy ROCO ProMaus szetthez (ez a rádiós Multimaus, ami olvasni is tud, és jár hozzá a ROCOmotion szoftver is) az stabilnak tartott, kis hálózati adapterrel adják. Sajnso ez sem stabil, terheletlenül a sínfeszültsége cc. 22-23V, 0,3A-ral terhelve pedig visszaesik 18-ra.
Mivel a sín és a modell közöt az áramszedés soha nem teljesen stabil, így ez a cca. 5V ingadozás (nagyobb terhelésre még több) elég baj... |
(#16949) Gaborsky-PL válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16890)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2013 |
|
Köszönöm srácok az információkat. Egyelőre, amint írtam, csak elméleteket, téziseket gyártok. Addig nem rakok bele semmi pénzt, amíg nem látom, mik lehetnek a buktatók. Ezért is lesznek majd "béna"kérdéseim is...
Elképzelésem:
stabil, otthoni hobbi asztal megalkotása
házakkal, belső és utca világítással, kidolgozott részletekkel, minél valósághűbb pepecselgetéssel
digitális rendszer, 3 max 4 szerelvény egyszerre működtetése (pl. személy: gép+4 kocsi, teher: gép+5-8 kocsi, mellékvonalon motor vonat és + 1 extra szerelvény ami bármi lehet)
pálya: dupla vágányú fővonal (lehetőség az egyen és ellentétes menetirányra is), 1 mellékvonal (lehet, hogy körpálya, de lehet, hogy oda-vissza pálya) és kitérők (fűtőház, vakvágány stb.)
váltók: kézi működtetés kapcsolópultról (kb 20-30db)
jelzők: célszerű lenne az automata, vagy legalább is szinkronban a váltókkal
- maga az elképzelés megvalósítható? |
(#16970) FriTTz válasza Gaborsky-PL hozzászólására (#16949)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2013 |
|
A megvalósíthatósága súrolja a sci-fit, de azért egy katonai szerelvény is kéne rá páncélvonattal! |
(#16971) etwg válasza Gaborsky-PL hozzászólására (#16949)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2013 |
|
Minden megvalosithato, ha van rá hely, idö meg pénz. Olvass vissza terepasztalok rovatba, több is van....
Utánna nem árt leszállni a földre és elfogadni néhány leirt jotanácsot.
Az egyik, hogy egy házi pályán nem kellene kétvágányu vonalakról álmodozni, erre ritkán van hely, összezsugoritva meg nagyon rosszul néz ki
Sokkal szebb, hatásosabb, ha egy egyvágányu vonalat ugy vezetsz, hogy az visszafordul és az asztal egy kis részén mint egy kétvagányu elmegy egymás mellett.
Sokkal fontosabb azon gondolkodni mivel lehet hosszabb pályát épiteni, mert a rövid pálya egy idö után nagyon unalmas lesz ( ugyanaz a vonat percenként 2-3-szor is megjelenik ugyanazon az állomáson.
Ebben a stádiumban nem a jelzökkel meg a váltok számával ill. az utcák világitásával kellene foglalkoznod, hanem a méretekkel, meg a pálya vonalvezetésével. A többi amugy ennek a következménye lesz.
|
(#16974) csíkosháTTú válasza Gaborsky-PL hozzászólására (#16949)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2013 |
|
Ahogy etwg barátom is írta, meg lehet csinálni, "csak" hely, idő, és pénz kérdése.
Ekkora forgalomra (3-4 vonat egyszerre menetben) a ROCO MultiMaus kevés lesz, hiába csábítóan alacsony az ára. (A PIKO Digi1 meg erre alkalmatlan.)
DE!
Előbb legyen meg a hely, ahová meg lehet csinálni a modellvasutat, aztán a vonalvezetés, a többi majd ennek a föggvénye lesz. (Még az építési nagyság is: H0, TT, N, Z, stb.) |
(#16997) Gaborsky-PL válasza etwg hozzászólására (#16971)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2013 |
|
Köszönöm.
Ezért is írtam, hogy vannak elképzeléseim, elméleteket gyártok (hogy ámodtam meg anno stb) és az nem baj, ha időben megdőlnek. Így kisebb a lehetősége annak, hogy valami őrült nagy költségbe veri magát az ember a semmiért.
Ennek így kell lennie.
Őszinte leszek, jelenleg egy frankóó 33nm albérletben lakom. , a Terepasztal "eddig" csak a fejemben van/volt meg. Veszek majd lakást, talán jövőre, ahol el tudom képzelni a dolgokat, de jó előre látni, mi az, ami ténylegesen is megvalósítható, mielőt belevág az ember a vásárlásba.
Ugye így is, ugy is kell egy kezdő készlet, és nem mindegy hogy alapból olyanra adok ki pénzt, amiből a felét rakhatom félre (Piko alkalmatlan erre-arra, Roco nem elég 3-4 vonahoz stb.)
És hasonló a kérdéskör a kezdő set sínrendszerével is... |
(#17009) STTaradder válasza Gaborsky-PL hozzászólására (#16997)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2013 |
|
Szerintem is olvas utána mindennek, és döntsd el a építési nagyság méretét, és azt mekkora helyet szánsz neki. Kis asztalon (1,5x2,5) és kezdő készlettel, mint előttem írták is 3-4 vonatot nem fogsz tudni mozgatni, kezelni egyszerre.
Ehhez már komolyabb vezérlő kéne ami nem olcsó, persze ez erre szánt pénzed függvénye.
Lehet több mozdony és szerelvény is a sínpályán de egyszerre max egy-kettőt tudsz vezérelni biztonságossan.
Erre elég a Roco Multimaus, mindenképp egy stabil táppal mint Csíkos is írta. Ha e mellett döntesz hozzá biztos fordulhatsz tanácsért ez beszerzése ügyében.
Ha komolyabb mellett döntesz arra is fognak tanácsot adni, tapasztalatból mondom.
Ha ennyire bizonytalan vagy már most a kezdő készletben, hagyd el a dolgot és vedd meg amit szeretnél külön, így nem kell kitalálni mihez kezdesz azzal amit nem használsz fel.
Én is ezeket többször át-át gondoltam és kérdeztem majd eszerint döntöttem. |
(#17034) Gaborsky-PL hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 15, 2013 |
|
méretek: nagy valószínűséggel a H0 méretarányt fogom preferálni, mivel tudomásom szerint abból van a legnagyobb választék.
asztal: ha a realitások talaján próbálok maradni, a maximális méret, ami lehetséges lesz az 2x3m
Bizonytalanságom csak annyi, hogy nem ismerem a kezdő készletek gyengéit... |
(#17041) STTaradder válasza Gaborsky-PL hozzászólására (#17034)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2013 |
|
Hello
Én két tanácsot adnék:
1. Ami témával kapcsolatos dolog érdekkel azt az adott forumban tedd fel, mert az azzal foglalkozok az többet használják. Pl Váltógyártó-ék a Váltók, vágányzat készítése házilag forumban.
2. A hozzászolásaidban ha olyan tegyél direkt képet az sokat segít, pl most hogy melyik kezdőkészleteket nézted ki, és arról van-e és milyen vélemények tapasztalatok.
Üdv |
(#17110) csíkosháTTú válasza Gaborsky-PL hozzászólására (#17034)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
2x3m, az azért már egy méret. DE! Mit szeretnél ezen felépíteni? Egy kétvágányú fővonalat, mellékvonallal, körfűtőházzal? Akkor a H0 bármilyen csábító is, felejtős. Ugyanis ehhez túl nagy. 2x3m felületen legfelejbb egy kisebb vasútüzem képzelhető el H0-ban. Ha ekkora területen szép, hosszú vonatokat szeretnél úgy, hogy a vége már ne legyen bennt az állomáson, amikor az eleje már behalad a másik végén , akkor TT, vagy N. |
(#17111) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17110)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Gabosky-PL nek írtam csak rossz helyre klikkeztem
Bár nem nekem szólt.... Én valóban H0-s vagyok,de nekem 20nm-s az asztalom!! Van(volt) hely bőven !! Viszont én is TT-ben gondolkodnék helyedben,mert olyan szépen kidolgozott már mint a H0 !! Sokkal több mindent tudnál építeni és élethűbb lenne,ha TT-n gondolkodnál Gondolok arra pl. H0-n max 3 db kocsit tudsz a mozdony után csatlakoztatni a TT-n akár 5 is elfér UGYANAKKORA helyen!!!Főleg 2x3 méteren!! Javítsatok ki,ha nem így van!! Van minden TT-n is ugyanúgy mint H0-n Váltót meg kérsz a Váltógyártótól és az is profi lesz! (egy kis reklám Lacinak ) A konklúzió tehát én már ha most kezdeném a vasútmodellezést TT-n gondolkodnék! |
(#17143) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#17111)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Hello
Mint kezdő TT-s (csak kb 1 éve vagyok) mondom hogy gördülő állományban azért nem minden, de ez szerintem amit olvasható is szépen zárkózik fel a H0-hoz.
Ezért is váltottam én is nyugodt szível át.
Néztem boltban H0-ás kocsiszállító vagont, már az akkora hogy valakinek az asztalát átérné, persze 20nm az már azért szép méret, új társunk mostani lakása majdnem akkora.
Képeket hol lehet nézni róla?
Üdv
|
(#17145) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17143)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Elég régi restanciám,hogy tegyek fel képeket,de még sok sok mindent be kell fejeznem és majd azután! Addig is a héten 1-2 fotót a fotótárba majd teszek fel,mert át kell konvertálni az összes képet |
|
(#17146) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#17145)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
1-2 kép |
|
(#17148) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#17145)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Jó ez így is
Bárcsak nekem is lenne nagyobb fűtött helyem |
(#17333) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Már nem emlékszem ki akart vasútállomást tervezni, de itt van egy kis segédlet!
Állomás |
(#17339) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#17333)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Az én voltam!
Köszönöm, ezeket is begyűjtöttem már, engem kifejezetten az elmélete érdekelt, illetve az, hogy mennyire szárnyalhat a fantázia rajzolgatás közben.
Józsi |
(#17403) M298 válasza BR95 hozzászólására (#17339)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
A saját modellpályádon azt csinálsz amit akarsz, szárnyaljon a fantáziád! Majd a hely mérete, pénztárcád, stb. apránként szűkíti a kőrt. Például láttam börzén E 11-est átfestve V43-asra. Ha valakinek otthon erre futja, mert átalakítani, gyártani nem tudja, de átfesteni igen és ez kielégíti csinálja, így van V43-asa. Mutogatni, kiállításra vinni, vagy azt állítani, hogy a modell vasútszerű, az igazi mintája, akkor bizony már a lehető legpontosabbnak kell lenni, de ahhoz már van dokumentáció és azt kell kicsinyíteni. |
(#17443) enigma válasza BR95 hozzászólására (#17339)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Segítség állomásépületek, pályaudvarok tervezésében:
Bővebben: Link
Hihetetlen sok kép gyakorlatilag az összes magyar vasútállomásról, MÁV-os HÉV-es, GYSEV-es állomásépületek tervrajzokkal. Gondolatébresztőnek, tervalapnak remek.
Link javítva.
Frankye |
(#17447) sunocske válasza BR95 hozzászólására (#17339)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Arra azért felhívnám a figyelmet, hogy ezek szigorúan elvi elrendezések. Magyarul, ezek a rajzok csak a tervezés logikáját mutatják meg. A legelső rajz (forgalmi kitérő egyvágányú pályán) például már akár kisállomás is lehetne, csak egy raktár kell oldalrakodóval az első vágány mellé, meg egy-egy peron a vágányok közé. |
(#22384) mónika hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Valaki segítsen nekem legyen szíves! Nagyon kezdők vagyunk a fiammal. Hogy kell úgy bekötni egy váltót, hogy ne okozzon zárlatot? Bárkinek nagyon köszönjük, aki segít, váltó témában. Csak egyszerű analóg pályánk van, nem digitális. |
(#22386) FriTTz válasza mónika hozzászólására (#22384)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Szép napot!
A váltó önmagában nem okoz zárlatot.
Feltételezem, hogy hurok vágány lett kialakítva (ez akasztófa hurokra vagy vízcseppre hasonlít!
Ha ilyen van a pályában akkor javallott át építeni mert kezdő szinten ennek az elektronikával vezérelt szintje túl bonyolult!
Az alábbi rajzon próbáltam szemléltetni a zárlat kialakulását!
A piros vonallal jelzett vágányszakasz az ami nem kívánatos, ha nincs ilyen beépítve akkor a váltó zárlatos.
Tisztelettel FriTTz |
|
(#22402) mónika hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Van belül egy kis kör erről megy át a nagy körre ,az ott oda-vissza jól működik. Lehet, hogy e miatt van akkor benne a zárlat? A másik váltót-váltókat a nagy körbe szeretnénk betenni. A váltók újak (legalábbis a többség). Sajnos a terepet már elég jól berendeztük a kis kör környékén. Tudnál valami tippet adni, hogyan tudnánk folytatni mégis meghagyva a kis kört? Egy ember szakaszolásról beszélt még régebben, de nem mondta el pontosan. Nem baj ha nem annyira egyszerű, ha lépésről lépésre meg van menni fog.... Köszi! |
(#22403) reszelozsir válasza mónika hozzászólására (#22402)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Szia! Ha fel tudnál tenni egy képet a vonalvezetésről (akár egy sematikus rajz is jó lenne) sokkal könnyebben és gyorsabban tudnánk segíteni |
(#22407) mónika válasza reszelozsir hozzászólására (#22403)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Megpróbálom. Már lefotóztam, csak fel kell tenni a képet a gépre... |
(#22409) mónika hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Ez lenne az. A nagy körre menne az új váltó. |
|
(#22412) FriTTz válasza mónika hozzászólására (#22409)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Tehát ha jól értelmezem a képet és a leírtakat akkor a kép jobb alsó részében ahol a hídról lejön a vonat ott csatlakozna bele a felfelé haladó pályába!
Ha jól látom és értelmezem a dolgokat akkor ezt hívják hurok vágánynak!
Javallott a váltó megfordítása így a vonal megmaradhat csak más nyomvonalon fog közlekedni.
Tehát a váltó leágazása ne fölfelé hanem lefelé nézzen a képen, a híd és a ház kicsit odébb fog kerülni. |
(#22413) mónika válasza FriTTz hozzászólására (#22412)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
nem jól látod,mert apró,a híd alatt menne el a vágány,közvetlen nem sokkal a híd lába mögött, a híd még nincs kész az egy harmadik kör lenne |
(#22414) FriTTz válasza mónika hozzászólására (#22413)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Akkor tényleg nem jól láttam, de akkor meg a híd alatti vágány a hurok az új információk fegyelembe vételével!
Kéne egy kézzel vagy painttal (jpeg-ben) készült rajzocska a jelenlegi illetve a tervezett vonalakról, hogy hatásosabban tudjunk segíteni, mert most csak tippelek! |
(#22415) mónika válasza mónika hozzászólására (#22413)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Van egy kicsi kör ahol a sok minden van,annak a hátulján van az első váltó megy át a nagy körre,az bejön vissza a híd lábáig,ide kéne a váltó-hogy be tudjanak menni a fűtőházba(piros tetős)és megy egyenesen tovább mert ez a kör visz fel a hídra a másik irányból onnan pedig majd egyszer le valahova körbe |
(#22416) mónika válasza mónika hozzászólására (#22415)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
A kis kör mellett jobb oldalon már emelkedik a pálya a hídra fel.Piros színnel jelöltük hova szeretnénk a váltót.A második kép azt mutatja,hova szeretnénk a váltót élőben |
|
(#22418) FriTTz válasza mónika hozzászólására (#22416)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Közben az elmondottak és a kép alapján én megpróbáltam rekonstruálni az esetet pedig az előbb már majdnem nekiálltam fordítókorongot gyártani!
Az én meglátásom szerint így néz ki kb az asztal.
A kérdésem az lenne, hogy a "?" jelölt helyen is van-e váltó és ha igen az hová megy?
A látottak alapján nincs hurok vágány ami azért baj mert más okozza a zárlatot! |
|
(#22421) mónika válasza FriTTz hozzászólására (#22418)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
A kép nagyon jó.Ott nincs váltó ahol a kérdőjel van.
az akkor jó hír ,hogy hurok nincs.Ha bekötjük az új váltót egyenesen nincs zárlat csak akkor ha be menne a híd alá |
(#22422) csíkosháTTú válasza mónika hozzászólására (#22416)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
|
(#22425) FriTTz válasza mónika hozzászólására (#22421)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Ebben az esetben vagy a váltóval van a gond vagy a váltó után lévő vágányzat zárlatos valahol!
Ha van rá lehetőség akkor meg kéne próbálni egy másik váltóval is ha nincs akkor a váltóról le kell venni a híd felé haladó vágányzatot és apránként rakni össze így előkerülhet a hibás darab!
Ha vágányzat nélkül is zárlat van a váltó kitérőbe állítása után akkor a váltó hibás! |
(#22426) mónika válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22422)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Köszi elolvassuk,mindenolvasók vagyunk |
(#22428) mónika válasza FriTTz hozzászólására (#22425)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Vajon új váltó is lehet hibás?Van még ugyanilyenünk megpróbáltuk amit írtál.De sajnos üresen is zárlatot csinál.(még fordítva sem jó,úgy mind a kétfelé zárlat)Az jelent valamit,hogy ez egy elektromos,de manuálisan is kezelhető váltó?Kilóg belőle egy drót szál,amit nem kötöttem sehova mert úgy gondoltam,az elektronikus vezérlés kábele lehet.(a régi manuális váltón nincs ilyen) |
(#22429) mónika válasza mónika hozzászólására (#22428)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
ilyen |
|
(#22430) FriTTz válasza mónika hozzászólására (#22429)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
A tápfeszültség hol és hány helyen van betáplálva a sínbe? |
(#22431) mónika válasza FriTTz hozzászólására (#22425)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
A híd felé a régi szakaszon lesz valahol a hiba valahol a nagy kör és a kis kör között.Aszerint amit mondtál balra a váltó bal ágán megyünk visszafelé ahogy mondtad-előbb utóbb akkor remélem előkerül.A híd alá be jó,a hídra fel is jó.Most legalább tudjuk mit keressünk. |
(#22444) etwg válasza mónika hozzászólására (#22428)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Nem irtad, de fogadni mernék, hogy PECO váltokkal dolgoztok. Ott egy kicsit vigyázni kell, mert azok a váltok különleges bekötéssel rendelkeznek és a tápot csak csucsirányból kaphatják ( azaz onnan ahol csak egy vágány vezet a váltóhoz. A PECO válto maga kapcsolja az áramot a két leágazo vágányba az állásától függöen.
Ha pl. egy állomási kerülövágány van, akkor azok közepén meg kell szakiani mind a két sint ( összesen tehát 4-t) . A betáp a két válto külsö vágányairól történhet.
Érdemes némi PECO irodalmat beszerezni ( van a neten), mert ez nem olyan egyszerü dolog, föleg elektromos alapismeretek hiányában. |
(#22447) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#22444)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Erre is gondoltam, de nem mertem leírni, ezt hívják polarizált váltónak?
Szerintem tuti ez lesz a hiba akkor!
(bár ebben az ügyben ezt eddig már mindenre mondtam ) |
(#22452) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#22447)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
|
(#22459) Váltógyártó válasza mónika hozzászólására (#22429)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Hi!
etwg kolléga megelőzött, de azért én is!
A képen egy PECO electrofog (polarizált) kitérő elektromos elrendezése van. A középső sárga rész a szerint kap polaritást, hogy melyik oldalhoz ér hozzá a belső sín (a rajzon mind a két oldalhoz hozzáér, de a valóságban ugye ez nem így van). Ez önmagában nem gond, de az egész középső rész (sárga) egy egységet képez, teház ha gyök felől rádugod a két sínt, a belső sínszakasz összeköti a jobb oldali vágány pozitív sínszálát a bal oldali negatív vágány negatív sínszálával, ergó zárlat keletkezik. A megoldás, hogy a két belső sínszálra szigetelő csatlakozókat teszel, és a gyök mögött lévő sínszálakat megtáplálod. Remélem, érthető volt! |
|
(#22595) mónika válasza Váltógyártó hozzászólására (#22459)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Igen Peco váltónk van. Átnéztük az egész pályát és nem találtunk zárlatot, hibát igen azt javítottuk ,még a régi váltót is kicseréltük, aztán visszatettük, mert az is jó, bár az régi más fajta. Nincs zárlatos rész. A váltó bekötésével lesz a gond ezek szerint, ahogy írjátok - most mind a két felől kap tápot, az egyik a kis kör és a nagy kör találkozásánál van, a másik az új váltó egyszáras fele mögött, a nagy körön. Akkor - ha jól értelmezem amit írtatok - szedjem le a kétszárú vége felőli betápot - ez lenne a kezdet ugye? Ma délután neki is látok. Köszönöm az eddigieket mindenkinek. Délután jelentkezem, hogy áll a helyzet. Ebből a típusú váltóból tudtak csak adni és van belőle 4 db... és már az elsőnél elakadtam... |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 8:29:33 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|