|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#38481) PikoDCC válasza gigantati hozzászólására (#38182)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2014 |
|
Szia, én az alábbi képen látható kis koronggal vágtam el a piko síneket és gond nélkül vitte, hurokvágány szigeteléshez kellett elvágnom ezeket a kis G119-es síneket. Előtte azért szedd le a műanyag talpfákat ahol a papucs lesz mert akkor a sín szálakat könnyebb lesz vágni, mert látod az egészet, nincs semmi takarásban. Remélem tudtam segíteni.
PikoDCC |
|
(#38508) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2014 |
|
Mivel nem találtam kifejezetten pályatervvel kapcsolatos topicot, ezért itt osztanám meg veletek, a tervemet. Ezt nevezzük V01-béta -nak.
örömmel fogadnám a profik, és műkedvelők észrevételeit. Terepasztal építésre adtam a fejem, ismét. Az előzőt huszon-pár évvel ezelőtt csináltam gyerekfejjel. Van némi tapasztalatom, de be kell látnom, hogy csak a pálya széléről figyelő vagyok. |
|
(#38510) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#38508)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Hát azon belsö pályák csatlakoztatása 2x4 váltoval nagyon tradiciotörö.
Azt jo volna még átgondolni
|
(#38511) diginewl válasza GAtesz hozzászólására (#38508)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Emelkedésre figyelj!!!
Kb. egy flexi vágányon (1m) emelkedik maga fölé 83125 (szürke+sárga) a pálya.
Jók az ötletek, de az emelkedés maximum 3% (inkább 2,6) azaz 100cm/3cm-2,6cm |
(#38513) GAtesz válasza etwg hozzászólására (#38510)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Miért? Gond lenne vele? |
(#38514) GAtesz válasza diginewl hozzászólására (#38511)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Köszi. Az emelkedést tudom hosszabban is elnyújtani, de majd még átszámolom. |
(#38515) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#38513)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Több is, de föleg igy nem szokás megoldani a ki-, beágazást. |
(#38524) gigantati válasza PikoDCC hozzászólására (#38481)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Szia!
Köszi én is hasonló vágó készüléskkel rendelkezem, úgy tűnik működik az elképzelés.
Jól látom, hogy a szakaszok bekötésénél a talpfából kivágtál és egy-egy forrasztással rögzítettd? Nem deformálja a sinszálat egy hosszabb forrasztás?
üdv:ati |
(#38525) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Sziasztok!
Lassan, de biztosan gyűlik a gördülő állomány.
Az ICE2 kezdőkészleten kívül (MÁV Taurus+MÁV Traxx), valamint 10 személykocsi (MÁV-DB), 25 teherkocsi (DB).
A múlt héten vettem egy Conrad-os állítóművet (nem hagyott a kíváncsiság). Annyi jót és rosszat hallottam felőle, hogy eldöntöttem saját szememel kell látni és kipróbálni.
Itt az oldalon a cikkek között olvastam, hogy az áramfelvétel 200-250mA (a gyári adat 13mA). Ezzel szemben a burkolatán a következőt olvastam "max 1A".
Előzetesen 12-15 váltó és kb 50db LED világítás üzemével számolva 4-5A-es trafót terveztem beépíteni. Ez így most lehet kevés lesz
A héten összeszerelem egy próbapadon a váltóval és megírom a tapasztalatot.
Még egy kérdés a bekötéssel kapcsolatban (valaki köztetek biztos kötött be már ilyen állítóművet).
Ha jól értelmezem. A barna diódás vezetékek a váltókapcsolóba csatlakoznak, míg a piros megy a trafóhoz. A két kékkel lehetne polarizálni a váltót (mivel én PIKO váltót használok így nem szüskéges), vagy lehet egy váltóút visszajelzésre használni. A sárga vezetéket hová kell bekötni?
üdv:ati |
(#38532) csíkosháTTú válasza GAtesz hozzászólására (#38508)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Szervusz!
Ha jól látom, akkor ez egy kétvágányú fővonal lenne, egy állomásról kiágazó mellékvonallal, és egy iparvágány kiágazással a "hátsó" részen?
Nem világos az állomás így, mert a személyforgalom lebonyolításához nincs hely a peronoknak! Igazából a terv alapján csak a felvételi épületnél, az első vágányhoz lehet telepíteni, meg szemben vele 5-hez de oda is csak kívülre, a berendezés széle felé.
etwg már írta, a mellékvonal nem így ágazik ki, ha az mellékvonal.
Valami koncepciót kellene kitalálni, a Z-s topicban leírtam egy asztal építését, a tervektől kezdve, és ott vannak a tervek is (igaz, nem ekkorák). |
(#38534) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Kezdőknek tanácsot nem mernék adni, mivel magam is az vagyok és csak a második asztalt fogom tavasszal elkezdeni, a saját elkövetett hibáimat írom, hogy más elkerülje ezeket.
Az asztal tetőlécre (előző este még rigók fütyülhettek rajtuk) épült, nem rétegelt élére állított lemezre, elvetemedett.
Ágy alá készült, inkább szélesebb kellett volna lennie öt centivel, mint hosszabb.
Én voltam az a latabár, aki láthatatlanban vett, illetve akire rá lehet sózni az ócska, rozsdás síneket, váltókat. A síneket olcsóbb flex. sínekből összerakni.
Így jártam a mozdonyokkal is, olcsóbb lett volna újakat, vagy megbízható helyről garanciával
venni.
Az elektronika smafu!
Sok sikert!
|
(#38547) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#38525)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Szia Ati!
Az 50 LED nem számottevő. A váltókat meg egymás után állítva nem lehet gond. A 4A-es táp az egy elvárható minimum egy közepes digitális asztalnál.
Szerintem nem lehet azzal gond.
Még egy dolog jutott eszembe:
A tartozékok működtetéséhez egyébként is ajánlatos egy külön 12-15V-os nagy trafó. Ezzel sok gondot le tudsz venni a központ válláról! |
(#38550) gigantati válasza zsolesz74 hozzászólására (#38547)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Szia!
Elvetemült dolog egy asztali PC tápját használni? Az tud 3,3 5 és 12V-os feszültséget kiadni. A 12V-os szint jó lehet az asztal segédüzemhez?
üdv:ati |
(#38552) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#38550)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Háttt... A tartozékokat általában 16V AC-re méretezik. 12V DC-ről nem minden fog menni, pl. a Conrad hajtómű csak egyik irányban lesz hajlandó működni, ha beindul erre a feszültségre egyáltalán. Világításhoz jó lesz, váltók, jelzők állításához nem biztos. |
(#38554) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38552)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
gondoltam spórolok! |
(#38564) PikoDCC válasza gigantati hozzászólására (#38524)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Szia! Igen jól látod, de nekem nem volt semmi ilyen gondom mivel maximum 15mp volt a melegítés a forrasztópisztollyal, de ha nem akarod oda forrasztani akkor érdemesebb a kis fém papucsokra forrasztani (mármint ha hozzáférsz). Eredetiben készletben is lehet olyat kapni, ahol a vezeték a papucsra van rögzítve. Bár ameddig a kábel szigetlése nem olvad meg addig nyugodtan lehet a síneket is hevíteni mert szerintem nem tesz nagy kárt benne. ;)
PikoDCC |
(#38568) GAtesz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38532)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Szia!
Köszönöm, hogy segíteni próbálsz.
Az az igazság, hogy felét sem értem annak amit írsz, mert nem ismerem a "vasutas" fogalmakat. Mint például: felvételi épület, első és x-edik vágány (honnan számozzák?)
Megnéztem a Z-s topicban a terveidet. Fogalmam sincs, hogy mihez nyúljak.
Koncepció: TT-s méretben 140x240 méretből "valamit" kihozni. Igazából tök üres az asztal, majdnem bármit lehetne rá építeni. A magasság korlátozott némileg, mert felcsukható az asztal.
Mindenképp I profilos vágányok lesznek. A BTTB-s anyag az enyészeté sajnos. megkapta a rozsda.
Ha esetleg tudnál nekem segíteni az áttervezésben, elküldeném a mostani .tra -t..
|
(#38570) BR95 válasza GAtesz hozzászólására (#38568)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Nézd meg például ezt:
Mirko Kühn
Vagy gépeld be Gugliba: tt anlagen és nézegesd a képeket... Sok szépet láthatsz, meg ötleteket is kaphatsz... |
(#38574) GAtesz válasza GAtesz hozzászólására (#38568)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Korrepetáltam magam. Most már tudom mi a felvételi épület, és hogyan számozzák a vágányokat.
Másnak is jól jöhet. hamár "kezdő" topic. |
(#38584) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
|
(#38590) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2014 |
|
Jól értem a könyvben olvasottakat?: TT méretben ha szigetperont akarok, akkor a vágánytávolság 110mm? Az brutál sok.
És még egy kérdés:
Elvileg a felvételi épülethez közelebb eső pályákon "illik" a személyvonatokat járatni? |
(#38592) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#38590)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Egy kicsi idöt el kellene töltened valamelyik közeli kisebb állomáson. Egy szigetperon ritkán keskenyebb 6-7 méternél ( majd elökerül Sünöcske az fogja tudni a szabványt). Ehhez jön a vágányszelvény a maga 4.x méterével és már megvan a több mint 10 méter...
A másik kérdésedhez csak paraszti ész kell ( a vasuton néha hiányzik, de ez csak erösiti a szabályt), persze, hogy az utast a lehetö legrövidebb uton kell a vonathoz vezetni, lehetöleg ne a sineken át. Azaz, ha nem állhat a vonat közvetlenül az állomásépület mellett, akkor több más dolgot is meg kell oldani;
- alul-vagy felüljárot épiteni
- peronnélküli vagy félperonos állomáson az épület és a vonat között kizárni a forgalmat amig a személyvonat ott áll.
- átszállo állomáson olyan hosszunak kell lenni a vágánynak, hogy minden vonatbol egyenesen lehessen a biztonságos felvételi épületbe jutni. ( pl. 3 vonat esetén az elsö jobbra áll a 2. Vágányon, a második középen a 4. Vágányon a harmadik meg balra 3. Vágányon.).
Egy kis teszt. Milyen sorrendben érkezhetnek és indulhatnak a fenti vonatok?
|
(#38599) csíkosháTTú válasza GAtesz hozzászólására (#38590)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2014 |
|
Szia!
A Gerhard Trost könyvet, a színes borítós kéket olvasd el először, az a "biblia".
Ezt is olvasd el, sokat segít!
Meg van TT-s klubtopicunk is, szereteTTel várunk.
Wintrack8-m van, küldheted a .tra fájlt, megnézem a hétvégén mit tehetek. De az e-mailben írd le, hogy mit szeretnél majd játszani a leendő pályán, (milyen a vonatforgalom, teher, személy, tolatgatni akarsz-e, stb.?) |
(#38734) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#38592)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Ez szép elmélet, de a régi rendszerben épült szigetperonok nem egészen felelnek meg ennek. Tehát a valóságban ha én kimegyek a közeli városi kisebb állomásra nem ez fogad.
Hanem bizony át a síneken a max 3 m (aztán lehet megvan az 4 is) széles peronokhoz.
Ez most jó vagy nem az más kérdés de átépítésről szó nem lesz a közeljövőben az biztos.
( a vasuton néha hiányzik, de ez csak erösiti a szabályt) itt ez igaz. |
(#38737) STTaradder válasza STTaradder hozzászólására (#38734)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Lehet inkább nem annak számít, ez inkább peron nélküli. |
(#38739) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#38734)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
Vettem a fáradtságot, hogy ne beszéljek a levegöbe.
Amennyiben a sinek között alacsony (<380mm), vagy féloldalas peron van, akkor a vágánytávolság min. 6 m ( s ki kell zárni bizonyos vonatmozgásokat)
Ha magasabb a peron, akkor a vágánytávolság 9 m
Ha "különbejáratu a peron" ( alul-, vagy felüljáro) akkor 10,8 m a minimális vágánytávolság. |
(#38742) sunocske válasza STTaradder hozzászólására (#38734)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2014 |
|
A nevemet hallottam, szóval idesiettem
Alap esetben kétféle vágánytengely-távolság létezik jelenleg a magyar vasúton. Régi építésű állomáson 4,75, új építésű és átépített állomásokon 5 méter (talán a '70-es évek végétől - ezt sose tudom, de vannak már olyan állomásaink, amelyek ránézésre régiek, mégis megvan az 5 m-es vgt). Szélesperon esetén ezek egész számú többszöröse játszik.
Régi állomáson (pl. Szob) úgy csináltak szélesperont, hogy a III. vágányt felszedték egy darabon, így a peron a II. és a IV. vágány közé került.
Átépítéskor (pl. Pilis) általában annyira megbolygatják a terepet, hogy a régi vágányok helye gyakran már nem is látszik. Példámban egy hatvágányos állomásból csináltak négyvágányost. Így már elfér a két szélesperon az aluljáróval.
Új építésű állomáson (pl. Őriszentpéter) már eleve 5 (10) méteres vgt van a terveken.
És van a kedvencem, Gyál állomás. Itt félig-meddig átépítés történt, de megmaradt a régi, "négyhetvenötös" vgt., viszont egy új előírás miatt a két vágány közé életvédelmi kerítést kellett betervezni, ami viszont igényli az 5 métert. Hogy ne kelljen 25 centi miatt az egész állomást újratervezni, az 5 méter csak a peronok mentén valósult meg. Nem szép látvány, de tervezői-kivitelezői-üzemeltetői és még forgalmi szempontból is rendben van. |
(#38898) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Nos, fogtam magam és megnéztem kis városom (Dombóvár) nagy állomását. (mert van kis állomás is. Azaz Dombóvár alsó) Kép.
Nem vittem mérőszalagot, de úgy saccolom, hogy 5,5m lehet a peron szélessége. 55 db térkő van lerakva. (megszámoltam).
És csináltam egy másik képet. Kép. 180 fokos fordulat az előző képhez képest. Ez a "peron" pedig kb 1.5m széles. |
(#38901) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#38898)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
A másik az nem peron ( félperon modernebb változata). Ilyen "peronok" mellé csak megfelelö elöirások betartásával lehet vonatot beállitani, és egyszerre csak 1 vonat mozoghat. ( sok helyen pl. a 3. vágányon nem lehet vonat ha az elsön van és forditva.
Gyakorlatilag azért lett igy kialakitva, mert elöfordultak hosszu vonatok amik nem férnek a széles peron mellé |
(#38905) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Mondjuk oda csak Piroska szokott beállni.
De a szélesebb peronnál (az első kép) gondolom létezik még szélesebb is a valóságban?
Nem akarok okoskodni, csak helyet akarok spórolni az asztalon. |
(#38906) etwg válasza GAtesz hozzászólására (#38905)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Természetesen létezik, ha van alul-, vagy felüljáró, akkor annyival szélesebb az egész (biztos van valamilyen szabvány, hogy a lejáro és a peron széle között mennyi a minimális távolság ( sacc 2-2 m). Kisebb állomásokon ezt ugy kerülik ki, hogy a peron egyenesen a lejároba vezet, azaz amellett már nem lehet a vonatra felszállni. Ilyenkor elég az 5,5 m széleségü peron. |
(#39203) soma hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 8, 2014 |
|
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket és a tanácsotokat kérni abban, hogy melyik méretarányt ajánljátok egy 250x150 cm-es asztalhoz, nekem az a lényeg, hogy szépen meg legyen csinálva. A segítségeteket előre is köszönöm! |
(#39206) baker6600 válasza soma hozzászólására (#39203)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2014 |
|
Hali! Én egy kicsit elfogult vagyok a TT irányában, de szerintem egy ekkora asztalon egész kellemesen el lehet építgetni belőle különösebb kompromisszumok nélkül. Tehát a javaslatom: TT. |
(#39211) proba válasza soma hozzászólására (#39203)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2014 |
|
Nagy kérdés, mit akarsz szépen építkezni, vagy vasutazni? H0 méretben könnyebb dolgozni, mindent részletesebben meg tudsz csinálni, viszont egy tisztességes állomás már nem nagyon fér el ekkora asztalon.( mozdony + 3 személykocsi már minimum 1m Az állomás végén a váltók plusz a visszaforduláshoz szükséges hely nagyjából kitölti a maradék teret. Így sok variációra nem marad hely. |
(#39216) soma hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Köszi szépen a jó tanácsokat, megmondom őszintén N-ben gondolkozom igazán, ahogy én látom ekkora helyen elférne egy kétvágányú fővonal átmenő állomással, és talán még egy pici mellékvonali fejállomás is beleférne. Amit még szeretnék, hogy a fővonal a váltókörzetnél átmenjen az állomás felett. Szerintetek ez nem sok ekkora helyen? |
(#39217) help-ez válasza soma hozzászólására (#39216)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2014 |
|
Üdv !
Amennyiben Budapest közelében laksz,gyere el a csütörtöki TT-s összejövetelre,és az ott tapasztaltak alapján döntsd el a kérdést.
Részletek a TT-s fórumon.
L. |
(#39250) csíkosháTTú válasza soma hozzászólására (#39216)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Ha ez az elképzelésed, akkor N. Ekkora asztalon azért kis kompromisszumokkal ezt TT-ben visítva meg lehet csinálni, de szerintem zsúfolt lesz. A H0 meg reménytelen ebben az esetben.
N előnyei: kisebbek a modellek, adott területen nagyobb vasútüzemet (több és hosszabb vonat, változatosabb pálya) lehet megcsinálni. Hátrányok: a kicsi modellek miatt az üzembiztonságra jobban oda kell figyelni.
TT előnyei: nagyobb modellek, stabilabb üzem, könnyebb az asztalt felépíteni, nem olyan mütyűr. Hátrányai: az N-hez képest azért az adott területen kisebb a megvalósítható vasútüzem.
Ha szeretnél azért minél nagyobb, jobban látható modelleket a terepasztalon (mozdonyok, kocsik, környezet is!!!), akkor érdemes lenne kompromisszumot kötni a vasúti elképzelések terén, és TT-ben kezdeni.
Ha nagyon fontos a nagyobb vasútüzem, a hosszabb vonatok, és "nagyobb" pálya, és kevésbé a modellek nagysága, akkor N, de lemehetsz Z-be is, az ebből a szempontból verhetetlen. |
(#39272) soma válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39250)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2014 |
|
Nagyon szépen köszönöm a sok jó tippet, sokat segítettetek a majdani döntés meghozatalához! |
(#39311) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Sziasztok!
Az utóbbi hetekben átdolgoztam a pályatervet (jelenleg a 10-12-dik változatnál járok).
A két utolsót ami még versenyben van megosztom veletek.
A "hosszú" fedőnevű tervnél sajnos kellett 2db R1-es ívet beépíteni a teherPU baloldali bejáratához. Alagútban lesz így vizuálisan nincs gond. Amenniyben korlátozom ezen a kitérőn a forgalmat csak tehervagonokba (hosszú személyvagonok kitiltva), kell szerintetek zavarral számolni?
Az asztalszerkezetet eddig csak olyat láttam, hogy a vázszerkezet adja a kontúrt. Mennyire lehet jó, ha egy-egy külső sin a fő kereten kívül egy konzol jellegű pályarészen futna?
üdv:ati
Ui: Zsolesz utólag is köszönöm a személyes konzultációt. Sok holtponton sikerült átbillentened. |
|
(#39312) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#39311)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2014 |
|
Szia,
örülök, hogy segíthettem!
|
(#39320) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#39311)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Idézet: „Mennyire lehet jó, ha egy-egy külső sin a fő kereten kívül egy konzol jellegű pályarészen futna?”
Csak egyszer felejtkezel el róla, vagy valaki nem ismeri, és rátámaszkodik, le fog törni. |
(#39321) etwg válasza gigantati hozzászólására (#39311)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Egyre ilyen terveknél vigyázni kellene, hogy a jobb és balos ivek mennyisége kb. egyforma legyen, mert különben ugy jársz mint a NASCAR autok, azoknál is meg kell erösiteni a külsö kerekek felfüggesztését...
A te pályádon is a vonat majdnem mindig jobbos ivekbe fordul (ha az oramutato járásával egyirányba mész a felsö sinen igy saccra kb 1/3 az arány ha jol látom a tervet). Ellenkezö ivek csak egy 180 fokos kanyarban vannak meg a váltokon.
Ez elöbb utobb a jármüvek egyoldali kopásához fog vezetni, ami majd komoly fejtörést fog neked is vagy valamelyik szervizes bajtársnak okozni, hogy vajon miért nem megy a mozdony a másik kanyarba....
(vagy kötelezöen forgatni kell majd a jármüveket, ami pl. gözmozdony esetén nem egyszerü, igy gondoskodni kell, hogy egyszer az egyik vágányon, másszor a másikon közlekedjen - ellenkezö irányba). |
(#39328) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39320)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Jogos erre nem is gondoltam. |
(#39329) gigantati válasza etwg hozzászólására (#39321)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2014 |
|
Úgy gondolom ha ez tényleg akut probléma időnként megforgatom a mozdonyokat.
A pályát már nem szeretném nagyon átalakítani.
üdv: ati
|
(#39512) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Sziasztok!
A pályaterv "alá" elkészítettem az asztaltervet is.
Alapvetően 3 részből fg állni. Az állomás alatti rész, a lefordító szakasz és a lenti visszafordító. Ez a későbbi mobilizálhatóság miatt szükséges.
A lenti visszafordító közepénél egy kivehető betét lesz későbbi hozzáférhetőség miatt.
A lefordító szakasznál a "bevágás" ki lesz töltve, hogy az asztal kontúrja folyamatos legyen. Ez szintén kivehető lesz a belső szakasz hozzáférhetősége miatt.
A lábak 50x50x1000 méretű fenyőanyagok. Az oldalkeretek (homlokfelületen) élfóliázott 18mm-es bútorlapok. A lapok magassága 150mm.
Erre jön majd a pályaalap rétegelt lemezből.
üdv:ati |
|
(#39557) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Egy-két kereszttartóval frissült az asztaterv. Illetve elkészítettem az asztalláb rajzát is.
10-es menetes szár + csavaranya magasságbeállításhoz befúrva az 50x50-es asztallábba.
üdv:ati |
|
(#39580) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#39557)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Egész jól alakul! Szép a 3D-s rajz. AutoCAD-eztél egy kicsit?
A talpra szerintem inkább kerek formát válassz, úgy mindig jól fog állni! |
(#39583) gigantati válasza zsolesz74 hozzászólására (#39580)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Köszi! Mióta nem tanítom a 3d tervezést időnként előveszem leporolni a tudásom. Most az asztalterv pont kapóra jött.
Üdv: ati |
(#39741) Micsodaegysztrovacsek hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2014 |
|
Sziasztok!
Egy ismerősömnek van egy TT v200as mozdonya, és nagyon zajos. Szeretnék én is egy ilyet venni, de finomabb, halkabb járgányt. Meg tudnátok mondani, hogy milyen típust/kialakításút keressek?
Köszi előre is ! |
(#39742) BR95 válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#39741)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2014 |
|
Keresgélj a Medikernél... 40k környékén adják...
|
|
|
2024. Dec, 26. Csü 22:49:55 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|