Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       29/86    
(#25846) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#25844) Válasz Nov 23, 2013
Igaz!
Nem figyeltem eléggé.A sajátomból indultam ki,amik szimmetrikusak!
(#25848) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25842) Válasz Nov 23, 2013
Ha nem ilyen közelről nézed, egyáltalán nem gáz!
(#25850) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 23, 2013
És akkor az eddigi leghosszabb! (a gyerek 132 cm)

CAM00810.jpg
 
(#25853) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25842) Válasz Nov 23, 2013
Nem akarok udvariatlan lenni a gyártóval, de szerintem ez eddigi legszebb munkája!
A szigetelő vágásokat majd eltüntetem egy kis cinnel!
(#25856) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25850) Válasz Nov 23, 2013
Nos, nagyjából ennyi minden kell hozzá, és még jó pár óra munka!

XI-es hózent...jpg
 
(#25857) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#25856) Válasz Nov 23, 2013
Szia Váltógyártó!
Ez nem semmi!
A gyerkőc alapján akkor ez vagy 900mm,ha jól tévedek !
Sokat rendeltek belőle?
Mert úgy látom,hogy még sablont is csináltál hozzá.
(#25858) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25857) Válasz Nov 23, 2013
~920mm. Csak egyet kértek belőle, de olyan hosszú, hogy 4 lapból kellett volna összeragasztani a mintát, olyan hosszon pedig alaposan el lehet szúrni az egyenest! Persze, ha imbolyogna 6-7 tizedet, a kutya észre nem venné, de egy Váltógyártó kitérő nem kacsázik ennyit sem!
(#25859) DZolTTán válasza DZolTTán hozzászólására (#25835) Válasz Nov 24, 2013
Az első szív után az első váltó is épül...
A forrasztásra nem vagyok büszke, de egyelőre sok egyébre kellett figyelni, pl. hogy a geometria stimmeljen. Ha majd meglesz a gyakorlat, akkor jöhet a szépészet

EW2.jpg
 
(#25861) DZolTTán válasza DZolTTán hozzászólására (#25859) Válasz Nov 24, 2013
Most nézem, a szigetelő vágások lemaradtak a NYÁK-ról...
(#25864) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25861) Válasz Nov 24, 2013
Nem gond, a nyák csíkok szigetelését utólag is meg tudod csinálni. Viszont:

1. Az állító talpfának elég kevés hely maradt, ezt sajnos csak most vettem észre.

2. A csúcssínnnél nem elég, ha a szigetelő vágás után csak egy forrasztás tartja .Törekedni kell arra, hogy minden vágányelem legalább két helyen legyen leforrasztva.

3. Itt elég rövidek a csúcssínek, a könnyebb mozgatásérdekében célszerű a forrasztás után a talpakat bizonyos hosszon lecsiszolni.

4. Ha nem hajtod meg a szívdarabot, akkor hátra is kell még egy talpfa. Ha meghajtod, akkor nem kell.

5. Használj 0,5mm-es cint, nagyon szépen lehet adagolni, és forrasztás előtt folyasztószert kell alkalmazni. Vannak mindenféle drága csodakencék, de az egyik legjobb a rozsdaoldóként kapható RO-55. Szinte mindegyik háztartási boltban beszerezhető, sajnos csak literes kiszerelésben, kb. egy ezresért.

dzoli.jpg
 
(#25865) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25861) Válasz Nov 24, 2013
A RO-55 van már 6-700 forintért is, csak az első linket néztem meg a gugliban. Én kb 10 éve vettem egy üveggel, és a fele még mindig megvan (bár csak az utolsó két évben kezdtem sokat forrasztani ).
(#25870) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#25864) Válasz Nov 24, 2013
Köszi a tanácsokat, kérdés:

1. Úgy érted, hogy szélesebb helyet kellett volna hagyni neki a 2 fix talpfa között?

2. Ha a csúcsinekre bízom a megtáplálást, mármint hogy amelyik végük nekifekszik valamelyik oldalsó sínnek, onnan kapja a megfelelő pólust, akkor ez a vágás elhagyható, nem?

3. Jelen állapotban leforrasztva még könnyen mozog, az esetleges plusz talpfa persze ronthat a helyzeten, de perpillanat egy pici szervo is elbánik vele.

5. Én ezt használom, mert ez volt itthon, jól működik:

Paszta.jpg
 
(#25872) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25870) Válasz Nov 24, 2013
1. Igen, én ott 6,5mm-t szoktam hagyni.

2. Akkor igen, de sz.tem az annyira nem szép, ha rögtön tőből csuklik a csúcssín. Viszont ha nem vágod el, akkor így is üzembiztos, de arra figyelj, hogy akkor egész más helyeken kell átvágni a nyákot!

3. Így persze, mert jó hosszú a mozgó rész. Régebben én is így csináltam, csupán esztétikai okok miatt álltam át a rövidebb mozgórész-kicsiszolt síntalp verzióra.

4. Ez kimaradt!

5. Ezt nem ismerem, biztos jó ez is. Abból gondoltam, hogy nem használsz, hogy elég nagynak láttam a göböket, de most, hogy jobban megnéztem, csak a szív alatt lévő két forrasztás lett túl nagy. Viszont mielőtt a másik belső sínt rakod be, ezeket mindenképp le kell csiszolni, hogy rendesen a helyére tudjon feküdni a könyöksín.
(#25893) DZolTTán hozzászólása Válasz Nov 24, 2013
Nos, tesztüzemig jutottam, bár még egy-két zárlatot fel kell számolni, de kézzel már lehet tolatást végezni rajta
Szinte hang és zökkenés nélkül gurulnak át rajta a 4 és 6 tengelyes kocsik is.
A csúcssínek-állító talpfa egymáshoz rögzítésére mi az üdvös megoldás? Egyelőre fixen forrasztottam, de így feszül kicsit, mert az állítással változik ugye a geometria...

Teszt.jpg
 
(#25894) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#25893) Válasz Nov 24, 2013
Klassz lett! (Elsőre meg pláne!)
A Csúcssíneket én is fixen szoktam leforrasztani az állítórúdra,és nekem nem feszül!
Szerintem nálad az a gond,hogy a két talpfa között szorul meg.
Próbáld meg egy keskenyebb állítórúdra forrasztani a csúcssíneket!
Szerintem úgy már jó lesz.
Gratula.
(#25896) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25894) Válasz Nov 24, 2013
Olyan probléma is lehetséges,hogy az állítórúd súrlódik és feszül a tősíneken!
Én ott szoktam hagyni hézagnak 0,1mm-ert!
Nekem bevált(előtte ugyanez volt a gondom)!
Jó váltógyártást!
(#25897) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25893) Válasz Nov 24, 2013

A csúcssín leforrasztása teljesen jó megoldás! Hogy kicsit feszül, az nem gond, lévén az egyenes szálba mindig kis "s" alakot hajlít. Viszont nem kell ilyen nagy nyitás, 1,5-1,7mm elég, és akkor feszülni sem fog annyira.

A nyákot még ott vágd át, ahol a képen van, mindkét oldalon.

Az állító talpfa előtti és mögötti nyákcsíkból célszerű lenne egy kicsit kicsiszolni, hogy az állító talpfa jobban elférjen, ne érjen hozzájuk.

dzoli2.jpg
 
(#25899) baker6600 hozzászólása Válasz Nov 24, 2013
Hali! Elkészült az én hózentrógerem is,elhúztam vagy 2 hétig most már nekifoghatok a mozdony átépítésnek.

WP_20131124_...jpg
 
(#25902) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#25899) Válasz Nov 24, 2013
Ez ott van a szeren kolléga!

Látom, kicsit leegyszerűsítetted a vágányzatot! Viszont az átszelés szívdarabjaihoz tartozó vezetősíneket is lehagytad! Valószínűleg nem fog gondot okozni, mert ott egyenes szakasz van, de arra figyelj oda, hogy egy szívdarabhoz mindig tartozik két vezetősín.

A hátsó átkötéseket megcsináltad? Nem látom az alsó átkötő szálakat.

baker6600.jpg
 
(#25905) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25856) Válasz Nov 24, 2013
Ma nem sokat haladtam, de hát mégis csak vasárnap van, délelőtt a Széchenyi-s srácok villamos terepasztalát is meg kellett néznem, meg az idei utolsó F1 nagydíj is volt, úgyhogy ma csak ennyire futotta!

Minden esetre a viszonyítási pontok már megvannak, innentől már könnyebb lesz az építés.

XI-es hózent...jpg
 
(#25918) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#25905) Válasz Nov 25, 2013
Laci!
Átköltöztél a konyha pultra...... Ott talán elférsz vele.....
(#25925) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#25902) Válasz Nov 25, 2013
pedig kétszer is átnéztem, hogy meg van-e minden. Majd javítom. Az átkötések megvannak, csak nem látszanak
(#25927) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#25905) Válasz Nov 25, 2013
Fantasztikus ez a méret
(#25928) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#25905) Válasz Nov 25, 2013
Most így néz ki.........majd jössz és csekkolod...

20131125_205...jpg

20131125_205...jpg

20131125_205...jpg
 
(#25929) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#25905) Válasz Nov 25, 2013
és még ezek....

20131125_205...jpg

20131125_205...jpg

20131125_210...jpg
 
(#25930) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#25929) Válasz Nov 25, 2013
Zsír lett, köszönöm!
(#25932) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Nov 25, 2013
Sziasztok!
H0Totya:
Látom összehoztad a profi sínhajlító gépet!
Köszönjük a sok képet!
A mozgatható részre minek kell a két csapágy egymás fölé?
Én úgy látom egy is elég!Nem jövök rá!
Baker:
Gratulálok a hózentrógerhez!
Ügyes munka.
Ha nem túl nagy kérés tegyél fel légyszíves még egy pár képet róla,néhány közelebbit is!
Azért ez egy komolyabb dolog!
Négy váltó és egy átszelés,adjuk meg neki a tiszteletet,ne rendezzük le,csak egy ilyen távoli képpel.
Váltógyártó: Jó váltógyártást!
(#25934) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25932) Válasz Nov 25, 2013
Oké, holnapra lövök néhány közelit
(#25938) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25932) Válasz Nov 25, 2013
igen elég lenne,de mivel ez volt az első variáció így maradt minden a régi csak átvariáltam(ráncfelvarrás)
(#25948) Frankye válasza HOTotya hozzászólására (#25929) Válasz Nov 26, 2013
Aztaleborultszivarvégitnekije! Hát ez - Pestiesen szólva - nagyon nem semmi! Profi sínhajlító berendezés, elismerésem.
(#25955) STTaradder hozzászólása Válasz Nov 26, 2013
Hello

Érdekelne hogy a Ew 1, Ew 2 és Ew 3-nál miért van hosszúság eltérés?
Vagyis miben más ha mind 15°-os?
Az utána következő ívsugár miatt?

Köszi
(#25957) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#25955) Válasz Nov 26, 2013
Ha körböl kivágsz egy 15 fokos szeletet nyilvánvalo, hogy annak az ives része a sugárral nöni fog. Ugyanezt teszi a válto is.
(#25959) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#25938) Válasz Nov 26, 2013
És mindez kb 1 óra alatt kész volt...
(#25963) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#25957) Válasz Nov 26, 2013
Tehát az R11-es ívhez Ew 2 váltó illik?
Bár akár az Ew 1-hez akár R21-es ívet akár R01 ívet is rakhatok.
(#25965) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#25905) Válasz Nov 26, 2013
Ezekhez a készített váltókhoz a talpfának valót hol lehet beszerezni TT méretben?
Köszi
(#25966) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#25963) Válasz Nov 26, 2013
Igen, ha szép kört ( ivet) akarsz, akkor igyekezz azonos, vagy hasonlo ivekbe beilleszteni a váltót ( két lehetöséged is van).
Amugy viszont majdnem mindegy, hogy a válto elött vagy utánna milyen sin van - akár egyenes is lehet
(#25967) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#25966) Válasz Nov 26, 2013
Na lehet egy kis összehasonlítást csinálok és azzal döntöm el, ahol lehet majd persze.
Kösz
(#25976) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#25955) Válasz Nov 26, 2013
Ha TT-ről beszélünk, akkor:

Az EW1 kitérő 15 fokos egyenes, ami azt jelenti, hogy a kitérő a szívdarabig íves, utána egyenes, ergó a szívdarab szöge megegyezik a kitérés szögével. Az ív 353mm.

Az EW2 átmenőköríves kitérő, ami azt jelenti, hogy az ív a szívdarab után is folytatódik, és a 15 fokot a kitérő végénél éri el. Ebből adódóan a szívdarab szöge kisebb, mint a kitérés. Itt a szívdarab 11 fokos, az ív 631mm.

Az EW3 pedig egy 12 fokos átmenőköríves kitérő, 9 fokos szívdarabbal és 984mm-es ívvel.

A talpfákat nálam tudod beszerezni, ha eldöntötted, melyik kell. Keress meg mailben!

(Képek a conrad.de oldalról.)


EW1.jpg

EW2.jpg

EW3.jpg
 
(#25983) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#25976) Válasz Nov 26, 2013
Még egy kérdés, ezeknél hogyan oldod meg az elektomos állitómű váltást.
Tehát a húzókart hogyan kötöd össze vele, mert azt a kiálló kis fület nem láttam a képeken.

Köszi
(#25984) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#25983) Válasz Nov 26, 2013
Ezek a kitérők csak szint alatti állítóművekkel állíthatók (vagy szint felett, egy vékony huzallal összekötve az állítóművel).
(#26017) baker6600 hozzászólása Válasz Nov 27, 2013
közkívánatra

WP_20131127_...jpg

WP_20131127_...jpg

WP_20131127_...jpg
 
(#26052) Csukló válasza baker6600 hozzászólására (#26017) Válasz Nov 28, 2013
Gratula!
(#26068) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#26017) Válasz Nov 28, 2013


Kíváncsian várjuk a beszámolót a futáspróbákról is!
(#26069) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25905) Válasz Nov 28, 2013
Sajnos csak ma tudtam ismét hozzányúlni a hózentrógerhez. Viszont elég jól haladtam, felraktam a belső tősíneket, és teljesen elkészült az átszelés.

XI-es hózent...jpg

XI-es hózent...jpg
 
(#26094) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#26069) Válasz Nov 29, 2013
Már csak a csúcssínek hiányoznak.

XI-es hózent...jpg

XI-es hózent...jpg
 
(#26096) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#26094) Válasz Nov 30, 2013
Régóta követem nyomon a munkásságod, de ez most grandiózus alkotás lesz/lett. Szabad esetleg tudni, hová kerül beépítésre?
(#26098) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#26096) Válasz Nov 30, 2013
Ez engem is érdekelne, de kész állapotban is!
(#26100) FriTTz hozzászólása Válasz Nov 30, 2013
Egy terepasztalba!
(#26102) róbertke hozzászólása Válasz Nov 30, 2013
Váltó állítómű 9 év garanciával. Veszprémi modellklub is ezt használja.
(#26103) Mk48 2024 válasza róbertke hozzászólására (#26102) Válasz Nov 30, 2013
Hol lehet ilyet kapni és menyiért?
Lapozás       29/86    
Frissek
  2024. Dec, 28. Szo
9:02:27
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés