|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#17653) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Sziasztok!
Nagy nehezen,de összehoztam első művemet!
Biztos lesz egy-két észrevétel,de tökéletesen működik és ezt még sablonok nélkül csináltam.
Legközelebb összeállító sablon nélkül nem fogok hozzá,mert így sok szívás volt vele!
Van egy kis kuTYaság benne,de nézzétek:
Inkább így, szelídebben...
Frankye |
|
(#17654) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17653)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Az kössön bele, aki jobbat csinál!
Látom, a PECO alapján dolgoztál. Nagyon jól sikerül! Szépen illeszkedik a csúcssín, szép a közepe!
Egy dolgot ajánlanék még! A vágás után a csúcssínek felé legalább két, de inkább három talpfára forraszd le a síneket, mert az egy forrasztás az csavarodhat, és letépheti a rézfóliát az üvegszálról! A megmaradó hosszban is elég rugalmas lesz.
A sablon nem alapfeltétel, de egy rajz mindenképp jól jön. Persze a sablon a legjobb! |
(#17655) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17654)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Igen ez PECO volt eltaláltad!
A forrasztási tanácsot megfogadom a csúcssínekkel kapcsolatban.
Köszönöm a segítséget!
Kipróbáltam egy új folyatószert,jobb mint a fűtéscsövekhez való szürke anyag,ráadásul ez nem savas,lemosható a felesleg,nagyon jó cucc!
Ismeritek?:
Elnézést,hogy moderálni kellett,legközelebb figyelek rá. |
|
(#17657) FriTTz válasza FriTTz hozzászólására (#17648)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
A jövőben ezt minden váltóra megcsinálom azt hiszem, kicsit esztétikusabban. |
(#17661) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17653)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
|
(#17716) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Megfogadtam a tanácsodat:további két talpfára is leforrasztottam a csúcssíneket és tényleg elég rugalmasak maradtak még így is.
Kipróbáltam Etwg foszforsavas csodaszerét ,nagyon jól folyasztott,simán befutott az ón a talp rész alá és annak túloldalán is megjelent,könnyű volt dolgozni vele,talán ez volt a legjobb szer!
Még nem beszéltünk váltók festéséről!
Kíváncsi vagyok milyen festéket használsz,légecsetet vagy esetleg a videón is látható festékszórót használod?
A sablon nélküli,rajz feletti összeállításodat leírhatnád pár gondolatban,mert nekem nem teljesen tiszta a séma.
Válaszod előre is köszönöm!
Jó modellezést!:korongos |
(#17717) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Ha esetleg valakit érdekel (bár nem volt olcsó) ma láttam a praktikerben forrasztóvizet és vékony (0,8 1 1,5 2) forrasztó ónt is amiről nem lehetett tudni, hogy töltött volt-e!
(a személyzetet nem kérdeztem meg tapasztalatból ) |
(#17718) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17716)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Jól tetted, hogy leforrasztottad, így már atombiztos, ha jól belegondolsz, nincs benne mozgó alkatrész, nincs ami elromoljon. Örök darabot építettél.
Én légecsettel festem, barna és fekete matt zománcfestéket használok 4:3 arányban keverve. Mielőtt fested, alaposan zsírtalanítsd. Én Ciffel, és egy fogkefével szoktam lepucolni, utána lemosom, és hígítóval áttörlöm. Majd told el egyik irányba a csúcssíneket, és a sínek mellett 2mm szélesen rajzold át fekete alkoholos filccel a talpfákat, utána másik oldal, és ua. még egyszer. Ez azért kell, mert a talpfák azon részére, ahol a csúcssín mozog, nem illik vastagabb réteget fújni, hogy tudjon mozogni, viszont az nem néz ki jól, ha csillog, mert nincs rajta elég festék.
A rajzzal semmi extra, kinyomtatod, ráragasztod a talpfákat (először célszerű csak a szerkezethez szükségeseket, hogy jobban lásd a vonalakat), és a vonalak fölé beilleszted a síndarabokat, leforrasztod, oszt kész. Én Technokollal szoktam leragasztani, és csak a talpfa két végét ragasztózom be, hogy egyszerűbb legyen leszedni. Ha kész a szerkezet, betologatod a plusz talpfákat, és ráforrasztgatod őket. |
(#17720) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17716)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
A papíros építésre sajnos csak ez az elég sötét képem van, de azért látszik a lényeg. |
|
(#17729) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17720)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
BakkeR, de ütődött vagyok (tudjátok, mit mondott Cyrano!!!)!
Az első hózentrógerem is ezzel a papíros technikával készült, és az egész fent van az Arckönyvben! |
|
(#17730) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17729)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Köszönöm az ismertetőt, jó részletes volt.
A papíros technikádhoz pedig nem kevés ügyesség kellhet,hogy tudjad tartani pontosan a nyomtávodat!
Erre használsz külön valami távtartó sablont?
Gondolom igen és a többi kritikus ponthoz is.
Szerintem sokkal egyszerűbbnek hangzik a dolog,mint amilyen egyszerű a gyakorlatban,de majd kipróbálom.
Úgy látom,hogy kézzel szerkesztett rajzot használsz, nem
nyomtatottat,azért erre is elmehet egy kis idő.
Jó váltógyártást!
Köszönöm a műhelytitkokat! |
(#17731) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17729)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2013 |
|
Önnek az orra, hm... Az orra... Nagy.
Ja, nem. Ezt neki mondták |
(#17733) Tapti válasza sunocske hozzászólására (#17731)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2013 |
|
"Ez szimplán hangzik... Így nincsen hatása!
Mondhatta volna szebben, kis lovag, ... "
|
(#17735) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17730)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2013 |
|
Az bizony nyomtatva van, és a lányom egyik törött vonalzójából készítettem nyomtáv ellenörzöt.
(bár gépen is eltart egy ideig egy ilyen ht. megrajzolása)
A nyomtáv tartása nem olyan nehéz, nagyon el kell térni a rajztól, hogy ne legyen jó! Ha egy olyat rajz nélkül összeraktál, akkor rajzal is menni fog, ill. még könnyebb lesz!
|
(#17760) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17735)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2013 |
|
Biztos ami biztos csináltam nyomtáv beállító sablonokat,
(legutóbb egy tolómérővel bénáztam)hátha könnyebb lesz az összeállítás.
Talpasat,ami esetleg jó lehet íves részekhez is,
és laposat az egyenesekhez.
Tettem alájuk emelést,hogy a síntalp ne zavarjon be az állításba.
Legközelebb a rajzos módszeredet próbálom ki!
És kíváncsi lennék arra,hogy miért van a legutóbb közzé tett 12 fokos kitérő rajzodon a szív utáni 3. 4. talpfa hézag nélkül egymás után téve?
Jó modellezést! |
|
(#17764) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17760)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2013 |
|
Egyetlenegy apró oka van, mégpedig az, hogy az igazi fa talpfás váltókon is van dupla talpfa. Igaz, nem egy, hanem három, vagy négy, de erre a típusra csak ennyit tudtam tenni, hogy szépen kiadja a közöket.
Ha megnézed a XIII-as kitérőt, azon jól látszik. |
(#17766) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17764)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2013 |
|
Dupla talpfa = ikeralj. Így hívják
Csak talpfás kitérőkben van és azok közül is csak azokban, amelyekben az alkatrészek nincsenek összehegesztve (helyettük vannak az ikeraljas sínillesztések).
Betonaljas kitérők között egyetlen egy kivétel van, az angol: a közepén (a kettős keresztezés alatt) iker betonalj van, ami nem két különálló betonalj, hanem egy dupla szélességű. Ennélfogva bitang nehéz és emiatt nem szeretem. Bár kétségkívül praktikus Ja, és a talpfás hegesztett angolban is ikeralj van a kettős ker. alatt |
(#17768) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17767)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2013 |
|
Mer' sose bírom megállni, hogy bele ne pofázzak |
(#17769) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17768)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2013 |
|
De azé' szeretünk! Viszont lesz hózentróger rajzom? |
(#17772) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#17768)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
|
(#17773) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#17772)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Szia, egy kérdésem lenne, milyen okból kifolyólag használtak acélt vagy vasat? |
(#17774) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17769)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Sajnos nem, mert csak tengelyábrám van róla... |
(#17775) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17773)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Az acélalj elvileg azért jó, mert olcsóbb az előállítása a betonnál. Legalábbis száz évvel ezelőtt biztosan az volt. Az Y-aljak előnye kissugarú ívekben az, hogy nagyobb felületen érintkezik a zúzottkő ágyazattal, emiatt stabilabban fekszik. A hagyományos acélalj hátránya, hogy viszonylag könnyű, nehézkes az aláverése és söntölheti a sínáramköröket. Csehországban ugyanakkor rengeteg helyen találkoztam acélaljas kitérővel mellékvonalon. |
(#17776) Csukló válasza róbertke hozzászólására (#17772)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Szép összeállítás, bár én kicsit hiányoltam belőle a Metro azon kereszt aljait amik a harmadik sínt tartják, illetve más nyomtávú keresztaljakról egy szösszenetet! |
(#17777) Csukló válasza FriTTz hozzászólására (#17773)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Eddig a villamosnál csak a felső vezetéket, a vasútnál a síneket lopták a tol és vaj kereskedők, így most már a komplett pályát viszik majd |
(#17779) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#17773)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
sunocske megadta a konkrét választ. |
(#17781) sunocske válasza Csukló hozzászólására (#17777)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Azért megnézném, hogy egy ilyen aljat hogyan vesznek ki a pályából... Hülyeséget ne feltételezzünk. |
(#17782) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#17781)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Feltételezhetünk, mert ami nincs 1 km mélyen lebetonozva, felforrósítva, és nem nehezebb egy nagyméretű malomkőnél, azt viszik, mint a cukrot.
Kieg.:
Egy megszüntetett vasúti pályaszakasszal fordult elő az alábbi eset:
A pályaszakaszt kizárták a közforgalmú személyszállításból, mert átépítették azt a részt. A tehervonatok attól még közlekedtek (volna) rajta,ám az egyik este, amikor az utolsó személyszállító vonat elment, jöttek a "bontóbrigádok", és másnap az első tehervonat kis híján a szakadékba zuhant, mert a hidat (acél híd) sínnel, és minden egyébbel együtt "annulálták". |
(#17784) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#17782)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Jaaa... Az nem volt eddig peremfeltétel, hogy ki is legyen zárva a pálya! |
(#17785) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#17784)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Az sem volt kizárva. Legalább is addig nem. |
(#17791) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#17788)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2013 |
|
Ahogy a sín kinézett szerintem valami kerítésoszlop lehetett. |
(#17839) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 8, 2013 |
|
Szerbusztok !!
Váltókészítő kollégától kérdezném,hogy megvalósítható-e a képen
látható váltó,TT-méretben ..
Ugyanis kitűnő hely spóroló szerkezet szerintem .. |
|
(#17844) Váltógyártó válasza ModELiTT hozzászólására (#17839)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2013 |
|
Váltógyártó!
Természetesen el lehet készíteni! Így is, és még helyspórolósabb szimmetrikus verzióban is. Ez utóbbit H0-ban 12°-os kitéréssel már meg is csináltam. |
|
(#17849) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17844)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
Milyen sugarúak az ívek? Illetve milyen hosszú az egyenes rész?
Code 75-ből, Tillig 2,1mm-esből is lehet utángyártani? |
(#17851) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17844)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Gyönyörű ez a 3-as váltó!
Ha végeztem a most elkezdett rajz szerinti 12 fokossal,akkor egy ilyennek fogok nekiállni!
Úgy érzem,hogy részemről is vállalható a bonyolultsága,nem annyira komoly mint a Hózentrógerjeid,de majd gyakorlatban kiderül,hogy menni
fog-e.
Jó váltógyártást!
Üdv.:korongos |
(#17855) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17849)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
Ha jól emlékszem, a kisebbik ív 650mm, a nagyobbik 800 fölött van, és a hossza 240mm. Sajnos nem tudom lemérni, mert árvízi készültségben vagyok Szentendrén. |
(#17856) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17851)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
A középső vágányrész macerás egy kicsit, ahol a szívdarab vége könyöksínbe megy át. Ott a hajlítást nagyon pontosan kell megcsinálni, hogy megfelelő legyen a távolság a hátsó szívdarabok és a könyöksínek között. |
(#17864) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17851)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
Bocs, a válasz fele lemaradt! Természetesen bármilyen sínprofilból el tudom készíteni! |
(#17867) FriTTz válasza ModELiTT hozzászólására (#17839)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
Szia, ezt a tillig gyártja csak nem tudom mennyire jó. |
(#17877) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17844)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
Ha a TT verzióban gondolkozunk, akkor szerinted TILLIG EW1 mintájára össze lehet hozni, vagy inkább EW2 méretben? |
(#17881) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17877)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
Melyiket? A szimetrikusat, vagy az asszimetrikusat? |
(#17882) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17881)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
A szimetrikusra gondoltam. |
(#17883) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17882)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2013 |
|
Azt mindenféleképp az EW2-vel kell megépíteni. Ill. az egyik oldala EW1, a másik EW2, de a hossza az EW2-vel egyenlő. |
(#17884) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17883)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
A jobb oldali az EW1? |
(#17888) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17884)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Tök mindegy! |
(#17890) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17888)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Tehát vagy ilyen, vagy olyan |
|
(#17901) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17890)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Tökéletes szemléltetés! |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 23:27:47 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|