Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       10/86    
(#17653) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Jún 2, 2013
Sziasztok!
Nagy nehezen,de összehoztam első művemet!
Biztos lesz egy-két észrevétel,de tökéletesen működik és ezt még sablonok nélkül csináltam.
Legközelebb összeállító sablon nélkül nem fogok hozzá,mert így sok szívás volt vele!
Van egy kis kuTYaság benne,de nézzétek:

Inkább így, szelídebben...
Frankye

201306013866...jpg

201306013876...jpg

201306013881...jpg
 
(#17654) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17653) Válasz Jún 2, 2013
Az kössön bele, aki jobbat csinál!

Látom, a PECO alapján dolgoztál. Nagyon jól sikerül! Szépen illeszkedik a csúcssín, szép a közepe!

Egy dolgot ajánlanék még! A vágás után a csúcssínek felé legalább két, de inkább három talpfára forraszd le a síneket, mert az egy forrasztás az csavarodhat, és letépheti a rézfóliát az üvegszálról! A megmaradó hosszban is elég rugalmas lesz.

A sablon nem alapfeltétel, de egy rajz mindenképp jól jön. Persze a sablon a legjobb!
(#17655) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17654) Válasz Jún 2, 2013
Igen ez PECO volt eltaláltad!
A forrasztási tanácsot megfogadom a csúcssínekkel kapcsolatban.
Köszönöm a segítséget!
Kipróbáltam egy új folyatószert,jobb mint a fűtéscsövekhez való szürke anyag,ráadásul ez nem savas,lemosható a felesleg,nagyon jó cucc!
Ismeritek?:
Elnézést,hogy moderálni kellett,legközelebb figyelek rá.

201305313847...jpg

201305313848...jpg

201305313850...jpg
 
(#17657) FriTTz válasza FriTTz hozzászólására (#17648) Válasz Jún 2, 2013
A jövőben ezt minden váltóra megcsinálom azt hiszem, kicsit esztétikusabban.
(#17661) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17653) Válasz Jún 2, 2013
(#17716) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Jún 3, 2013
Szia Váltógyártó!
Megfogadtam a tanácsodat:további két talpfára is leforrasztottam a csúcssíneket és tényleg elég rugalmasak maradtak még így is.
Kipróbáltam Etwg foszforsavas csodaszerét ,nagyon jól folyasztott,simán befutott az ón a talp rész alá és annak túloldalán is megjelent,könnyű volt dolgozni vele,talán ez volt a legjobb szer!
Még nem beszéltünk váltók festéséről!
Kíváncsi vagyok milyen festéket használsz,légecsetet vagy esetleg a videón is látható festékszórót használod?
A sablon nélküli,rajz feletti összeállításodat leírhatnád pár gondolatban,mert nekem nem teljesen tiszta a séma.
Válaszod előre is köszönöm!
Jó modellezést!:korongos
(#17717) FriTTz hozzászólása Válasz Jún 3, 2013
Ha esetleg valakit érdekel (bár nem volt olcsó) ma láttam a praktikerben forrasztóvizet és vékony (0,8 1 1,5 2) forrasztó ónt is amiről nem lehetett tudni, hogy töltött volt-e!
(a személyzetet nem kérdeztem meg tapasztalatból )
(#17718) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17716) Válasz Jún 3, 2013
Jól tetted, hogy leforrasztottad, így már atombiztos, ha jól belegondolsz, nincs benne mozgó alkatrész, nincs ami elromoljon. Örök darabot építettél.

Én légecsettel festem, barna és fekete matt zománcfestéket használok 4:3 arányban keverve. Mielőtt fested, alaposan zsírtalanítsd. Én Ciffel, és egy fogkefével szoktam lepucolni, utána lemosom, és hígítóval áttörlöm. Majd told el egyik irányba a csúcssíneket, és a sínek mellett 2mm szélesen rajzold át fekete alkoholos filccel a talpfákat, utána másik oldal, és ua. még egyszer. Ez azért kell, mert a talpfák azon részére, ahol a csúcssín mozog, nem illik vastagabb réteget fújni, hogy tudjon mozogni, viszont az nem néz ki jól, ha csillog, mert nincs rajta elég festék.

A rajzzal semmi extra, kinyomtatod, ráragasztod a talpfákat (először célszerű csak a szerkezethez szükségeseket, hogy jobban lásd a vonalakat), és a vonalak fölé beilleszted a síndarabokat, leforrasztod, oszt kész. Én Technokollal szoktam leragasztani, és csak a talpfa két végét ragasztózom be, hogy egyszerűbb legyen leszedni. Ha kész a szerkezet, betologatod a plusz talpfákat, és ráforrasztgatod őket.
(#17720) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17716) Válasz Jún 3, 2013
A papíros építésre sajnos csak ez az elég sötét képem van, de azért látszik a lényeg.

H0f kitérő 2...jpg
 
(#17729) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17720) Válasz Jún 3, 2013
BakkeR, de ütődött vagyok (tudjátok, mit mondott Cyrano!!!)!

Az első hózentrógerem is ezzel a papíros technikával készült, és az egész fent van az Arckönyvben!

2012-11-11_1...jpg

2012-11-11_1...jpg

2012-11-13_2...jpg
 
(#17730) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17729) Válasz Jún 3, 2013
Köszönöm az ismertetőt, jó részletes volt.
A papíros technikádhoz pedig nem kevés ügyesség kellhet,hogy tudjad tartani pontosan a nyomtávodat!
Erre használsz külön valami távtartó sablont?
Gondolom igen és a többi kritikus ponthoz is.
Szerintem sokkal egyszerűbbnek hangzik a dolog,mint amilyen egyszerű a gyakorlatban,de majd kipróbálom.
Úgy látom,hogy kézzel szerkesztett rajzot használsz, nem
nyomtatottat,azért erre is elmehet egy kis idő.
Jó váltógyártást!
Köszönöm a műhelytitkokat!
(#17731) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17729) Válasz Jún 4, 2013
Önnek az orra, hm... Az orra... Nagy.
Ja, nem. Ezt neki mondták
(#17733) Tapti válasza sunocske hozzászólására (#17731) Válasz Jún 4, 2013
"Ez szimplán hangzik... Így nincsen hatása!
Mondhatta volna szebben, kis lovag, ... "
(#17735) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17730) Válasz Jún 4, 2013
Az bizony nyomtatva van, és a lányom egyik törött vonalzójából készítettem nyomtáv ellenörzöt.

(bár gépen is eltart egy ideig egy ilyen ht. megrajzolása)

A nyomtáv tartása nem olyan nehéz, nagyon el kell térni a rajztól, hogy ne legyen jó! Ha egy olyat rajz nélkül összeraktál, akkor rajzal is menni fog, ill. még könnyebb lesz!
(#17760) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17735) Válasz Jún 5, 2013
Biztos ami biztos csináltam nyomtáv beállító sablonokat,
(legutóbb egy tolómérővel bénáztam)hátha könnyebb lesz az összeállítás.
Talpasat,ami esetleg jó lehet íves részekhez is,
és laposat az egyenesekhez.
Tettem alájuk emelést,hogy a síntalp ne zavarjon be az állításba.
Legközelebb a rajzos módszeredet próbálom ki!
És kíváncsi lennék arra,hogy miért van a legutóbb közzé tett 12 fokos kitérő rajzodon a szív utáni 3. 4. talpfa hézag nélkül egymás után téve?
Jó modellezést!

201306053915.jpg

201306053926...jpg

201306053927.jpg
 
(#17764) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17760) Válasz Jún 5, 2013
Egyetlenegy apró oka van, mégpedig az, hogy az igazi fa talpfás váltókon is van dupla talpfa. Igaz, nem egy, hanem három, vagy négy, de erre a típusra csak ennyit tudtam tenni, hogy szépen kiadja a közöket.

Ha megnézed a XIII-as kitérőt, azon jól látszik.
(#17766) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17764) Válasz Jún 5, 2013
Dupla talpfa = ikeralj. Így hívják

Csak talpfás kitérőkben van és azok közül is csak azokban, amelyekben az alkatrészek nincsenek összehegesztve (helyettük vannak az ikeraljas sínillesztések).

Betonaljas kitérők között egyetlen egy kivétel van, az angol: a közepén (a kettős keresztezés alatt) iker betonalj van, ami nem két különálló betonalj, hanem egy dupla szélességű. Ennélfogva bitang nehéz és emiatt nem szeretem. Bár kétségkívül praktikus Ja, és a talpfás hegesztett angolban is ikeralj van a kettős ker. alatt
(#17767) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17766) Válasz Jún 5, 2013
Köszönöm a kiigazítást Mester!
(#17768) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17767) Válasz Jún 5, 2013
Mer' sose bírom megállni, hogy bele ne pofázzak
(#17769) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17768) Válasz Jún 5, 2013
De azé' szeretünk! Viszont lesz hózentróger rajzom?
(#17772) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#17768) Válasz Jún 6, 2013
Vasúti aljak típusai anyaguk szerint: -Faaljak -Betonaljak -Vasaljak -Acélaljak Bővebben: Keresztaljak
(#17773) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#17772) Válasz Jún 6, 2013
Szia, egy kérdésem lenne, milyen okból kifolyólag használtak acélt vagy vasat?
(#17774) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17769) Válasz Jún 6, 2013
Sajnos nem, mert csak tengelyábrám van róla...
(#17775) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17773) Válasz Jún 6, 2013
Az acélalj elvileg azért jó, mert olcsóbb az előállítása a betonnál. Legalábbis száz évvel ezelőtt biztosan az volt. Az Y-aljak előnye kissugarú ívekben az, hogy nagyobb felületen érintkezik a zúzottkő ágyazattal, emiatt stabilabban fekszik. A hagyományos acélalj hátránya, hogy viszonylag könnyű, nehézkes az aláverése és söntölheti a sínáramköröket. Csehországban ugyanakkor rengeteg helyen találkoztam acélaljas kitérővel mellékvonalon.
(#17776) Csukló válasza róbertke hozzászólására (#17772) Válasz Jún 6, 2013
Szép összeállítás, bár én kicsit hiányoltam belőle a Metro azon kereszt aljait amik a harmadik sínt tartják, illetve más nyomtávú keresztaljakról egy szösszenetet!
(#17777) Csukló válasza FriTTz hozzászólására (#17773) Válasz Jún 6, 2013
Eddig a villamosnál csak a felső vezetéket, a vasútnál a síneket lopták a tol és vaj kereskedők, így most már a komplett pályát viszik majd
(#17779) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#17773) Válasz Jún 6, 2013
sunocske megadta a konkrét választ.
(#17781) sunocske válasza Csukló hozzászólására (#17777) Válasz Jún 6, 2013
Azért megnézném, hogy egy ilyen aljat hogyan vesznek ki a pályából... Hülyeséget ne feltételezzünk.
(#17782) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#17781) Válasz Jún 6, 2013
Feltételezhetünk, mert ami nincs 1 km mélyen lebetonozva, felforrósítva, és nem nehezebb egy nagyméretű malomkőnél, azt viszik, mint a cukrot.
Kieg.:
Egy megszüntetett vasúti pályaszakasszal fordult elő az alábbi eset:
A pályaszakaszt kizárták a közforgalmú személyszállításból, mert átépítették azt a részt. A tehervonatok attól még közlekedtek (volna) rajta,ám az egyik este, amikor az utolsó személyszállító vonat elment, jöttek a "bontóbrigádok", és másnap az első tehervonat kis híján a szakadékba zuhant, mert a hidat (acél híd) sínnel, és minden egyébbel együtt "annulálták".
(#17784) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#17782) Válasz Jún 6, 2013
Jaaa... Az nem volt eddig peremfeltétel, hogy ki is legyen zárva a pálya!
(#17785) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#17784) Válasz Jún 6, 2013
Az sem volt kizárva. Legalább is addig nem.
(#17787) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17775) Válasz Jún 6, 2013

A minap láttam két csövest akik a Vágány utcában tolták a sínt a MÉH telepre RR irányából.
(#17788) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#17787) Válasz Jún 6, 2013
Rendőrséget-katasztrófásokat hívtad? Ezt kell csinálni ....
(#17791) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#17788) Válasz Jún 6, 2013
Ahogy a sín kinézett szerintem valami kerítésoszlop lehetett.
(#17839) ModELiTT hozzászólása Válasz Jún 8, 2013
Szerbusztok !!
Váltókészítő kollégától kérdezném,hogy megvalósítható-e a képen
látható váltó,TT-méretben ..
Ugyanis kitűnő hely spóroló szerkezet szerintem ..

BIG_00073257...jpg
 
(#17844) Váltógyártó válasza ModELiTT hozzászólására (#17839) Válasz Jún 8, 2013
Váltógyártó!
Természetesen el lehet készíteni! Így is, és még helyspórolósabb szimmetrikus verzióban is. Ez utóbbit H0-ban 12°-os kitéréssel már meg is csináltam.

2012-08-07_0...jpg

2012-08-07_0...jpg
 
(#17849) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17844) Válasz Jún 9, 2013
Milyen sugarúak az ívek? Illetve milyen hosszú az egyenes rész?
Code 75-ből, Tillig 2,1mm-esből is lehet utángyártani?
(#17851) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17844) Válasz Jún 9, 2013
Szia Váltógyártó!
Gyönyörű ez a 3-as váltó!
Ha végeztem a most elkezdett rajz szerinti 12 fokossal,akkor egy ilyennek fogok nekiállni!
Úgy érzem,hogy részemről is vállalható a bonyolultsága,nem annyira komoly mint a Hózentrógerjeid,de majd gyakorlatban kiderül,hogy menni
fog-e.
Jó váltógyártást!
Üdv.:korongos
(#17855) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17849) Válasz Jún 9, 2013
Ha jól emlékszem, a kisebbik ív 650mm, a nagyobbik 800 fölött van, és a hossza 240mm. Sajnos nem tudom lemérni, mert árvízi készültségben vagyok Szentendrén.
(#17856) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17851) Válasz Jún 9, 2013
A középső vágányrész macerás egy kicsit, ahol a szívdarab vége könyöksínbe megy át. Ott a hajlítást nagyon pontosan kell megcsinálni, hogy megfelelő legyen a távolság a hátsó szívdarabok és a könyöksínek között.
(#17864) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17851) Válasz Jún 9, 2013
Bocs, a válasz fele lemaradt! Természetesen bármilyen sínprofilból el tudom készíteni!
(#17867) FriTTz válasza ModELiTT hozzászólására (#17839) Válasz Jún 9, 2013
Szia, ezt a tillig gyártja csak nem tudom mennyire jó.
(#17877) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17844) Válasz Jún 9, 2013
Ha a TT verzióban gondolkozunk, akkor szerinted TILLIG EW1 mintájára össze lehet hozni, vagy inkább EW2 méretben?
(#17881) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17877) Válasz Jún 9, 2013
Melyiket? A szimetrikusat, vagy az asszimetrikusat?
(#17882) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17881) Válasz Jún 9, 2013
A szimetrikusra gondoltam.
(#17883) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17882) Válasz Jún 9, 2013
Azt mindenféleképp az EW2-vel kell megépíteni. Ill. az egyik oldala EW1, a másik EW2, de a hossza az EW2-vel egyenlő.
(#17884) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17883) Válasz Jún 10, 2013
A jobb oldali az EW1?
(#17888) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17884) Válasz Jún 10, 2013
Tök mindegy!
(#17890) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17888) Válasz Jún 10, 2013
Tehát vagy ilyen, vagy olyan

3waysTT.png
 
(#17901) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17890) Válasz Jún 10, 2013
Tökéletes szemléltetés!
Lapozás       10/86    
Frissek
  2024. Nov, 01. Pé
15:18:14
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés