|
Villamos Tehermozdony (Minden ami MUKI)
|
Témaindító: Csukló, idő: Jún 23, 2010
Témakörök:
|
|
(#1477) SzervízMacska válasza Balu002 hozzászólására (#1476)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2010 |
|
A kereke pont egy sín magasságnyira van a talajtól. Szerintem kérdezd pontosítva, mely alkotó elemének távolságára vagy kíváncsi, mert így elég nehéz válaszolni... |
(#1478) Balu002 válasza SzervízMacska hozzászólására (#1477)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2010 |
|
Talajtól a tetejéig mekkora a távolság, én arra gondoltam, mert nem találtam olyan jellegrajzot amin ez rajta van, méretarányosan meg nincs lehetőségem kinyomtatni sajnos. |
(#1479) Balu002 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 10, 2010 |
|
Ja, és még a jármű teljes szélességére is kíváncsi lennék, ha tudja valaki. |
(#1486) Csukló válasza Balu002 hozzászólására (#1479)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2010 |
|
|
(#1487) Csukló válasza Balu002 hozzászólására (#1478)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2010 |
|
Ezt a kérdést még sajnos mindig nem sikerült jól átgondolni!
Segítségül elárulom: a vasúti járműveket nem a talajról hanem a sínkorona tétjétől mérjük, így minden adat ahhoz van méretezve. Ez azért van így mert többféle sín és alépítmény létezik! A sínkorona alá csak a nyomkarima lóg le! |
(#1492) Balu002 válasza Csukló hozzászólására (#1486)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2010 |
|
Köszi! Én ezt az oldalt valahogy pont nem találtam meg. Azt viszont nem tudtam hogy honnan szokás mérni a vasúti járműveket, nos minden nap tanul valami újat az ember. |
(#1496) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#1487)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2010 |
|
Idézet: „a vasúti járműveket nem a talajról”
Erre ( is ) próbáltam finoman célozni. Apropó: a sín, mint olyan bekerült már a helyi lexikonba? ( Költői kérdés ) |
(#1504) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#1496)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2010 |
|
Neked is pont annyi megnézni mint nekem!
(De meg néztem és nincs benne!) |
(#1529) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#1504)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2010 |
|
Én el is olvastam a wikipédián, de akkora a terjedelem, hogy laikusként nem merem kiválogatni belőle azt a pár mondatot, ami a legfontosabb.
Idézet: „meg néztem és nincs benne!”
Ezért írtam, hogy költői kérdés, ugyanis előzőleg én is megnéztem... >>> Ha lenne kedves valamely vasutas Szaki pótolni a hiányt, megköszönnénk. |
(#1554) Abs válasza SzervízMacska hozzászólására (#1529)
|
Válasz •
|
Aug 13, 2010 |
|
"nem merem kiválogatni belőle azt a pár mondatot, ami a legfontosabb."
Hát ebből ne is. Pl. mi az hogy "rugalmasan alátámasztott"? Csak hogy a legkézenfekvőbbet mondjam: vasaljas pálya. Sőt, a GEO sem rugalmas...
Abs |
(#1570) SzervízMacska válasza Abs hozzászólására (#1554)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
Többek között ezért is nem merem - hisz gőzöm sincs, mennyire szakszerű. |
(#1574) Dorner László hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
Kedves Kollégák! Uj érdeklődő vagyok ebben a témában (is) Belekezdtem abba hogy megpróbáljak egy müködő (közlekedni képes TT méretü MIKI elkészitésébe. Az első menetben klf. fotók és rajzok alapján arra a megállapitásra jutottam hogy a MUKI "karosszériája" eredeti alapja valamiféle vasuti zárt teherkocsi kellett legyen. Elkezdtem darabolni egy zárt tehervagont, kidolgoztam rajta az ablakokat is, lefestve természetesen még nincsen , most azzal próbélkjozom hogy találja valami átalakitható áéttételt egy nagyonkicsi motorral hogy a hajtást meg tudjam oldani. ( Pl.: N es méretű mozdony hajtómüve TT-s kerekekkel. stb. Nem tudom próbálkozot e már valaki hasonlóval. Az egyik gond a régi "lira" éramszedő, annak földön égen nem találok semmiféle rajzát méreteit, stb. Kérem ha ebben tudoktok segiteni várom a javaslatokat Tisztelettek kivánok mindenkinek kellemes munkálkodást. Dorner László |
(#1582) Csukló válasza Dorner László hozzászólására (#1574)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2010 |
|
Ha felmész a weboldalam fotó tárába ott rengeteg MUKI-s fotót találsz!
Jelleg rajzot én sem tudok! |
(#1685) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2010 |
|
Ma esti műsor!
Terv:
Fradi ksz indulás: 23:15
Bécsi út áthaladás: 00:00
Török utca áthaladás: 00:30
Moszkva tér áthaladás: 00:45
Szépilona ksz érkezés: 01:00
Szépilona indulás: 01:30
Moszkva tér áthaladás 02:00
Török utca áthaladás: 02:15
Bécsi út áthaladás: 02:30
Hidegkúti Nándor stadion áthaladás: 03:15
Éles sarok áthaladás: 03:45
Örs VJSZ 04:15
Onnan indulás Fradiba: 04:30
A műsorváltoztatás jogát fenntartom! |
(#1703) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#1685)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2010 |
|
Reggel egy kicsit késhetnél! Mondjuk 6:00 körül az Élessarok? |
(#1706) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#1703)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2010 |
|
Nem késtél le róla már egy kicsit? |
(#1714) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (#1706)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
De. Sajnos. |
(#1715) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#1714)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
Fa időpontra kell késnem azt jó előre jelezd, hogy össze hozzam |
(#1718) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#1715)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
OK, azt megbeszéljük! |
(#2671) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 6, 2010 |
|
Csukló!
Ma Te dzsesszeltél egy metrós mukival a Mester utcán?
Üdv: Csaba |
(#2672) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#2671)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2010 |
|
Igen jártam ma arra egy MUKI-val de én a 7040-est vezettem! |
(#2676) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#2672)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2010 |
|
Akkor nem Téged láttalak angolórán |
(#2686) SzervízMacska hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 8, 2010 |
|
Sziasztok. Én kedden 11.15-kor láttam egy furcsa mukit, mely az éles saroktól befelé haladt. Fotózni nem mertem, mert szakadt az eső. Az volt rajta a szokatlan, hogy elöl-hátul hosszú körkefékkel volt felszerelve, mint a köztisztás sepregető autók. Ha jól emlékszem, a kocsiszekrénye is kisebb volt, mint a "rendes" mukinak. |
(#2687) rockersrac válasza SzervízMacska hozzászólására (#2686)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2010 |
|
Azt hóseprő villamosnak, vagy pedig síncsiszoló villamosnak hívják,függően attól hogy télen használják, vagy év közben máskor! (= Egyébként egy és ugyan az a két vilinger! |
(#2692) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#2687)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2010 |
|
Sajnos a BKV-nak nincsen síncsiszoló villamosa!
Hógép pedig oltatási vagy egyéb céllal bármelyik évszakban mehet. |
(#2693) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#2692)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2010 |
|
Akkor elnézést, rosszul mondtam! |
(#2790) Taurus1047 válasza Dorner László hozzászólására (#1574)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2010 |
|
Hello László! Sajnos méretek nincsenek de ezt a 2 jellegrajzot találtam, remélem valamelyest segít.
Üdv. |
|
(#2800) termi válasza Taurus1047 hozzászólására (#2790)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2010 |
|
Hali
Itt van méretezés is.
Termi |
(#3550) benc78 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Sziasztok!
Egy méretes rajz a hómukiról.
Az alváz és körvonalméretek megegyeznek a Mukival.
Üdv!
B |
|
(#3795) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Hóban |
|
(#3797) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3795)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Nem azt akarod mondani, hogy ezeket ma (tegnap) készítetted? |
(#3799) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#3797)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Valószínű,igen, mert éjszakai műszakra volt beosztva a 'közös barátunk'! |
(#3801) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#3797)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
De de!
Ma hajnalban készültek!
Pontosítok kékültek! |
(#3809) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3801)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Hűha! Pesten ennyi hó van (volt)? Nálunk alig 1-2 centi, az is szinte elolvadt már... |
(#3811) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#3809)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Jobban szerettem volna ha több muki lenne mint latyak! |
(#3816) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3811)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Tudod, úgy vagyok én a hóval, hogy aki szétszórta, az majd össze is szedi! Nem én szórtam szét, tehát nem is én fogom összeszedni! (Türelmes ember vagyok, ráérek. Nem én fogom megunni, hanem az öreg Péter, odafent...) |
(#3818) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#3816)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Nekem nem a szép hóval van bajom, hanem az utána következő latyakkal! |
(#3826) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3818)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Egyik sincs a másik nélkül, sajnos... |
(#3827) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#3809)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Előbb jöttem át Szárligeten vonattal, ott jócskán a sínfej fölött van a hó teteje még mindig. (Szárliget egy csuda hideg hely amúgy, hegyek között egy völgyben van ) |
(#3828) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3827)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Hegyek között, völgyek között zakatol a vonat...
Ja, bocsánat! |
(#3829) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#3828)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Már inkább csak sípol (kefe nélküli motorok) |
(#3834) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
A Budapesti teher villamosok összeállításánál figyelni kel a vonzerőre, a fékezettségre és a vonat szakadás elleni védelemre! |
(#3839) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3834)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Biztos hogy a "vonzerőre" kell figyelni?! |
(#3843) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3841)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Mondhatni: Szó szerint... |
(#3846) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#3839)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Azért nézzük csak meg mikor kúszó váltót viszünk!
a kettő együtt 18 tonna+ a Pótkocsi 10 tonna az 28 tonna ha csak két tengely vontat akkor egy ilyen időben a legkisebb emelkedő is gond lehet!
És mivel csak annyi infónk, volt hogy sínt viszünk, így nem lehet megbecsülni a szükséges vonó erőt.
DE mivel a pótkocsi léghálózata nagy és egy muki nem bírja így nincs fékezve ezért kötelező a két gép!
Nem a látványra megyünk hanem a biztonságra! |
(#3848) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3846)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Értem én Köszi! |
(#3881) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3846)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Mi több, még én is értem.
Csak a "vonzerő" szó egy kicsit mást jelent, mint a "vonóerő"... Ezen poénkodtunk - persze a Te károdra - Tomi!
Bocsánat! |
(#4705) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2011 |
|
|
(#4708) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#4705)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2011 |
|
Cseh kollégák is tudna alkotni:
|
|
|
|
2024. Dec, 27. Pé 1:58:51 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|