|
A budapesti metró
|
Témaindító: SzervízMacska, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#1261) SzervízMacska válasza balatonperes hozzászólására (#1257)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2010 |
|
Szia. Éjjel az M1-en volt erről egy rövid riport. Ott úgy nyilatkozott az illetékes elvtárs, hogy ez egy tök egyedi tipus 0 referenciával. |
(#1262) balatonperes válasza SzervízMacska hozzászólására (#1261)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2010 |
|
Köszi. Ha ez tényleg így van, akkor ez már 'BKV betegség'.
De valaki illetékes elmagyarázhatná már részükről,hogy miért nem jó nekik a máshol/másnak bevált szerelvények,típusok.
(de mi, földi halandók ehhez,sajna nem értünk)
|
(#1265) cs.csaby válasza balatonperes hozzászólására (#1262)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2010 |
|
Ittis, (mint minden beruházásnál) iszonyatos pénzek vándorolhattak magán zsebekbe, így nem azt veszik ami ésszerű lenne, hanem azt, amiből többet lehet szakítani |
(#1279) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 1, 2010 |
|
Pár nappal ezelőtt elkísértem az ismerőseimet Szentendrére, a BKV Múzeumba. A társaság hölgytagjainak nagyon tettszett az öreg villamosokon alkalmazott "energiatakarékos" légkondi! (Szerintük ezt nem pasi találta ki hajdanán) Tudjátok: -ablak lehúz, ablakrács felhúz és már kész is, árnyékos és szellős lesz a kocsi, csak a villamos sebessége határozza meg a léghuzat mértékét. Egyik hölgytagunk meg is kérdezte, hogy a metrón miért nem alkalmazzák ezt a módszert legalább a kocsik végein levő átjáróajtókon? Néha tényleg elviselhetetlenek a kocsik, főleg egy jó izzasztó napon. ...és még csöves sincs a kocsiban....és minden szag visszaverődik a kocsi végéről.... |
(#1299) cs.csaby válasza róbertke hozzászólására (#1279)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2010 |
|
Van rajta + szellőzés, a tetőn lévő "szárnyak" bevezetik a kocsi egyik oldalán a levegőt és ki a másikon, a tető teljes hosszán. Csak sajnos ez sem túl hatékony. |
(#1334) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
|
(#1335) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1334)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Tök jó Az angol metrókról meg azt hallottam, hogy nálunk javítják |
(#1336) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#1335)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Nem lehetetten! |
(#1349) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Prágában ilyet szerettek volna............
(Nem lett)
|
|
(#1351) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1349)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Voltál kint mostanában? |
(#1352) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#1351)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Sajnos nem
Régebbi fotóm!
Terveim szerint jövőre 1 hétre szettnék menni.......... |
(#1354) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1352)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
Hát sok sikert Volna pénzem én is nyakamba venném európát |
(#1356) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#1354)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2010 |
|
|
(#1445) vikipapa hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 6, 2010 |
|
Helló mindenkinek. Lenne egy kicsit őrültebb kérésem. Valaki nem tudna feltenni egy térképet a Bp-i metróról? Köszönöm. |
(#1452) Csukló válasza vikipapa hozzászólására (#1445)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2010 |
|
|
|
(#1459) vikipapa válasza Csukló hozzászólására (#1452)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2010 |
|
Hűű! Köszönöm! Hálám üldözni fog Minden érdekel ami a metrókkal kapcsolatos, csak még nem találtam róla jó oldalakat, de ez nagyon jónak tűnik! Még egyszer köszönöm! |
(#1693) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2010 |
|
Nos, megtettem regisztrációmat ezen fórumon is, és egyúttal meg is ejtem első hozzászólásomat metró ügyben! Valami olyasmit mutatok, ami szerintem érték, és ha jól emlékszem még felvetve is volt valaki részéről itt a topicban! Nos, nem szövegelek tovább, hanem linkelem a videót: Budapesti Metro Üzemi berendezései Remélem tetszeni fog a video! (nem sajátom a video, csak találtam, gondoltam be linkelem ide! |
(#1700) Frankye válasza rockersrac hozzászólására (#1693)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2010 |
|
Üdv itt (is)!
Köszönjük a videót! |
(#1712) SzervízMacska hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2010 |
|
|
(#1713) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#1712)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
Dehogy is nem lett!!
A múzeumban kiállítási tárgy. |
(#1720) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
Azért nem lett belőle semmi, mert fent a fejeseknek nem érte meg saját metrót gyártatni, mert akkor nem lehet jó nagyokat kaszálni pénzileg! És én akárki mond akármit, aztmondom hogy igenis hogy újra kellene éleszteni a magyar metrógyártást. Tudom hogy nem kis pénz, DE NEM LEHETETLEN vállalkozás! Ja! És még olcsóbb is lenne mint pl a franciáktól megvenni a metrót! Elnézést az offért, de ez ki kívánkozott belőlem!(és egyébként meg nem csak saját vélemény ez, hanem gépész ismerősöm is mondta hogy jobban jártunk volna saját metrókkal) off vége |
(#1722) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#1713)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
Én még nem láttam, vagyis nem emlékszem rá. De a prototípussal érdemben nem sokra megyünk.
rockersrac: én is nagyon sajnálom. A dátumból ítélve ezt is a rendszerváltás hiúsította meg... |
(#1723) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#1722)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
De ha nincsenek prototípusok akkor nincs fejlődés majdan széria!
Igaz hogy az ALSTOM amit hozott az széria, és bele is buktak de az a szerelvény sem tudásilag sem esztétikailag nem tetszik! |
(#1725) Ricsi89 válasza rockersrac hozzászólására (#1720)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
És ez nem csak a metrókkal lenne így, hanem az Ikarus is megszűnt, a vonatokat is külföldről vesszük, pedig régen meg mi adtuk el külföldre is. A rendszerváltás után a sok gyár kikerült állami kézből és mind csődbe ment. Vajon miért is? Csak körbe kell nézni hogy mennyi akkori nagy világhírű gyár működik most? |
(#1726) Csukló válasza Ricsi89 hozzászólására (#1725)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2010 |
|
Kéretik NEM politizálni, hanem a METRÓ-val foglalkozni! |
(#1811) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1726)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2010 |
|
Miben tudott kevesebbet az előírtnál az ALSTOM fékrendszere? Hogy néz ki egy ilyen "vizsga"? Valaki avasson be minket, aki bennfentes!
Köszi: Csaba
ui.: Ricsi89-nek igaza van, de ezt szerintem mindenki látja, tudja és érzi a saját bőrén is |
(#1828) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2010 |
|
Kis csemege:
|
|
(#1829) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#1828)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2010 |
|
Jó képek! Gratula. |
(#1830) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#1811)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2010 |
|
Hogy az ALSTROM miben tudott kevesebbet, nem tudom. De a fékútmérés lényege, hogy a szerelvényt felgyorsítják adott sebességre, majd hirtelen befékezik, és mérik, milyen távolság alatt áll meg. Ha ez egy adott - általában a vonal besorolásától és sebességétől, valamint a fékberendezés típusából megállapított - értéken belül van, akkor a berendezés megfelel. Ha nem, akkor természetesen nem.
A metró külön érdekessége, hogy a jelzők mellett van egy kisebb, két lencsés, mely az automatikus vonatmegállítóé. Ez olyan, hogy egy kis kar áll fel, amikor a jelző Megállj-állásban van, és a haladó vonat egy alkatrésze "beleakad" ebbe a kis karba, ha nem állt meg előtte. Ez hozza működésbe a vészfékező berendezést. (Ezért nem sűrűn fordul elő a metrónál utoléréses baleset, mint amilyen pl. a Monorierdőnél történt baleset volt. Az persze más ok miatt következett be, de az is utoléréses volt.) |
(#1833) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#1830)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2010 |
|
Így már világos, köszönöm szépen |
(#1862) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#1833)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Oh, igazán nincs mit, nagyon szívesen. (Azért arra most már én is kíváncsi lennék, min bukott meg az ALSTROM...) |
(#1885) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Nos, kérdeztétek többen, hogy miben nem felel meg az Alstom metró fékrendszere a szabályzatnak! Nos IDE kattintva végig lehet olvasni a 16! oldalas hibalistát, amiben nem csak a fékekről esik szó, hanem más egyéb dolgokról is! Azt már meg sem merem említeni, hogy az ajtót tartó elektromágnesek annyira ,, erősen" tartják az ajtókat, hogy egy erősebb fékezéskor minden gond nélkül nyílnak ki, meg azt sem merem megemlíteni, hogy a rádiók a metrószerelvényben NEM rendelkeznek külön akkumulátorral, ami azt jelenti, hogy áramszünet esetén nem tud beszólni a vezető a központnak, és még lehetne sorolni bőven az egyéb hibákat! Lényeg az olvasható a linkelt dokumentumban, mivel az a 16 oldalas dokumentum részletezi az ÖSSZES hibát! Remélem megfelelő választ kapott mindenki a kérdéseire! |
(#1888) HomA válasza rockersrac hozzászólására (#1885)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Ez durva... Ennyire nem lehetnek bénák. És ott biza sokat tanult mérnök emberkék dolgoznak... |
(#1890) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#1885)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Én továbbra is maradok Siemens M1 párt! |
|
(#1895) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#1890)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Támogatom! |
(#1902) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1890)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Hát most már én is
Köszönjük az infót rockersrac! |
(#1903) HomA válasza Csukló hozzászólására (#1890)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Azért ez más kategória... Tényleg ez kéne nekünk is, csatlakozom.
Bocsi, megkérdezhetem, hol lehet ezzel találkozni? |
(#1905) cs.csaby válasza HomA hozzászólására (#1903)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Fogadjunk, hogy bécsben |
(#1906) Csukló válasza HomA hozzászólására (#1903)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
|
|
(#1909) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2010 |
|
Örülök hogy segíthettem! Egyébként a dolgokhoz hozzátartozik az is, hogy itt a MEGRENDELŐ is ludas, nem is kicsit, de az már nem ide tartozik! |
(#2026) Sorkapocs hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 30, 2010 |
|
Üdvözletem! Visszaolvastam és engem is érdekel ez a tehermetró-dolog, illetve a pesti metró "pft"-s járművei.
Valaki esetleg tudna valami infóval szolgálni? |
(#2090) Frankye válasza Sorkapocs hozzászólására (#2026)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Leginkább Csukló kolléga tud ilyen BKV-s dolgokban segédkezni. |
(#2091) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#2090)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Sajnos nálunk k teher mert nincsen!
Ez kimondottan Moszkvai specialitás!
A mi PFT járműveinket nem nagyon ismerem, sajnos de a képen szereplő 007-es mozdonyt szeretném meg építeni 1/87 ben!
|
|
(#2125) Sorkapocs válasza Csukló hozzászólására (#2091)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Hálásan köszönöm! Azzal tisztában voltam, hogy Pesten nincs tehermetró, de a moszkvai az érdekel. Majd utánajárok.
Ha jól sejtem, cseh/szlovák/csehszlovák lokomotív ez a 007-es.
Ha valakinek van még akár mozgó-, akár "álló-" képe a pesti metró belsős járgányairól, illetve bárminemű infója a moszkvai tehermetróról, örömmel fogadom.
Üdv! |
(#2143) Csukló válasza Sorkapocs hozzászólására (#2125)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2010 |
|
|
(#2146) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 4, 2010 |
|
Pár régi fotóm! |
|
(#2216) Sorkapocs válasza Csukló hozzászólására (#2143)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2010 |
|
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm és bocsánat, hogy csak most néztem föl ide. !! |
(#2219) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2010 |
|
|
(#2221) Sorkapocs válasza rockersrac hozzászólására (#2219)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2010 |
|
Hmmm |
(#2223) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#2219)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2010 |
|
Hát nekem van némi metrós videóm csak nincs olyan hely ahova fel lehetne tölteni! |
|
|
2024. Nov, 13. Sze 2:08:06 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|