Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Modell bemutató - Kinek, milyen van?
Modell bemutató - Kinek, milyen van?
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:

Lapozás       46/46
(#70161) etwg hozzászólása Válasz Szept 10, 2024
Van itt valaki esetleg a Füstiböl? Állitolag ott van egy györi gözdaru. Én a modelljét fejezem lassan be, de egy részletröl nincs informaciom, sem képem.

A gém emelö csörlök kötelének a vége hol van rögzitve a gépházban vagy a gém felsö végén valahol a csörlök körül.
A képen ugyan a daru osztrák verzioja van, de valoszinüleg a sodronyok ugyanugy vannak.

Egy fénykép a kar végéröl jo lenne ahol látni hol vannak a kötelek rögzitve. A horgok már megvannak csak még a kar nincs “bekötelezve”.

Kösz

IMG_7384.jpeg
 
(#70168) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70161) Válasz Szept 10, 2024
Jesszusom etwg, azt a "Törpi E44" mozdonyt te kreáltad?

××Törpösen Tökösen Jól Néz Ki !!!
(#70169) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70168) Válasz Szept 10, 2024
Kösz!

Hát még mi mindent tud. Akkura vagy villanyra DC/AC megy , rádioval irányithato. Tavasszal meg télen lehet a kertivasuton söpörni vagy havat ekézni, meg az elmaradt vagonokat összeszedni. Sajnos közben megszünt a tulajdonosok elhalálozása miatt mind a két kerti vasut igy már eléggé munkanélküli. Amugy a 8 megépitett E44 maradványaibol készült.
(#70206) etwg hozzászólása Válasz Szept 13, 2024
A japánok egészen más dimenzioban használják értelmezik a modellvasutat.
Egy kis összefoglalo.

Nemzetközi modellvasut kiállitás
(#70208) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70206) Válasz Szept 13, 2024
Nagyon tetszenek a japán vasútmodellek, ha egyszer eljutok oda tuti tele lesz a bőrönd hazafelé.

Ehhez biztos köze van annak az élménynek, amit Mezei István, Mozdonyok című 1986-ban megjelent könyvét lapozgatva éltem meg, amikor megláttam a Mitsubishi 251-es mozdonyát. Azóta szeretnék egy olyat.
(#70209) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70208) Válasz Szept 13, 2024
Érdekes, hogy alig van a kinálatban valodi japán gözmozdony legalább europai minöségben. Ha ilyet gyártottak is, azt szinte kizárolag tengerentuli megrendelöknek, igy japánban szinte elérhetetlenek. Most meg már ök is Koreában vagy Kinában gyártatnak.
(#70210) acszoli hozzászólása Válasz Szept 13, 2024
Ezt meg nemrég vadásztam, tökéletesen működik, két kisebb rozsdafolt a pályán, de amúgy tip top.

MAV_Freight_...jpg
 
(#70211) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70209) Válasz Szept 13, 2024
Tenshodo az egyetlen japán gyártó, akit ismerek a réz modellek gyártóitól. Meg a plastik KATO. Vannak szép darabok számomra ismeretlen japán gyártóktól, ebay-en sokat találni, erre felé valamiert csak Angliában van egy kis felvevő piaca. Meghát inkább N méret, mint H0.
(#70212) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70211) Válasz Szept 13, 2024
Tenshodo nem valodi modellgyár inkább alkatrészgyár. A sok kisebb névtelen üzem ( érdekes, hogy miért névtelenek) viszont gyakran nagy sorozatokban gyártottak amerikai piacra ( de europai piacra is) drága réz modelleket. PFM,FUlGUREX,LEMACO, mostanában Aster ( de az 1-s meretben stb).
(#70213) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70212) Válasz Szept 13, 2024
A Fulgurex közben átment a Samhongsa-hoz. Nem sok réz modell gyártó maradt, ha jól tudom, a Covid szépen kicsinálta ezt az iparágat.

Azt hiszem ez a 3 maradt, mint model gyártó (Korea): Boo Rim, ATM, és Samhongsa. Japánból nem tudom mi maradt.

Mint importer (gyártató) a Division Point erőlködik, de majd kiderül mi lesz velük.

The Coach Yard gyártjatja a kocsikat, de az árak már nagyon durvák. Egy vagon drágább mint egy közepes réz gőzös. Két, vagy három régebbi gyári festett réz dizel is kijön egy vagon árából.

Sunset Models Inc. is kitartott még tavalyig, de már ők sem működnek. Aztán én ennyit tudok.

Nagy meglepetésre először talán az Overland húzta le a rolót. (?)

Gyönyörű réz modelleket gyártottak már 20-30-40-50 éve!!! Talán a legujabb BLI réz hybridek, de azért fentartásokkal, vannak a közelben, meg a Scaltrains dízelek, ja és nekik a GTEL museum quallity. Na az ott van. Szerencsére abból van is egy.
(#70214) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70209) Válasz Szept 13, 2024
Ez pl tetszik:

Bővebben: Link

De mi ez a 1:80 méretarány? (A sín az 16,5mm)
(#70216) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70214) Válasz Szept 13, 2024
Az inkább lehet az angol 00, ami hivatalosan 1:79, de ilyen aproságok sem Japánban sem az Albionban nem igen játszanak szerepet.
(#70220) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70216) Válasz Szept 14, 2024
A Double O, az 1:7,nem? Érdekes, nem tudtam, hogy van 1:80 is.
(#70222) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70220) Válasz Szept 14, 2024
Az angolszász világban másképp számolnak. Az 1:72-1:80 arány csak azért született, hogy a milliméteres világnak némi fogalma legyen, hogy mekkora az akkora.
De ök, szinte mint mindenben, forditva állnak a kérdéshez.
A 00 ha jol emlékszem 4 mm scale azaz 1 láb(foot) 4mm. A régi angol TT az 3mm Scale ( a nálunk használt 1:120 TT az 3,5mm Scale) volt az N 4mm scale stb.
És már ebböl erednek a méretkülönbségek. Ök alapbol nem milliméteres eredeti rajzokbol indulnak ki, hanem collos blueprintekböl és a méreteket ugy osztják ahogy egy collos méröeszközön van, ahol a coll (inch) legkisebb osztása az 1/64 azaz kb 0,39 mm ( de ezt senki nem tudja rajtunk kívül ) a legkisebb mértéklépés.
A hab a tortára azután akkor kerül fel amikor collos eredeti rajzokbol egy decimális világban kezdenek el dolgozni.

Emlékszem amikor vagy 50 éve nekifogtak Europában szintén integrált áramköröket gyártani, az itteni gépek nemes egyszerüséggel 2,5 mm-s raszterban dolgoztak ( kockás papiron) mig az USAban 1/10 coll volt az alap. Mekkora volt a meglepetés, amikor a 48 lábú IC nem passzolt az amerikai foglalatba.
(#70224) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#70222) Válasz Szept 14, 2024
Szigorúan nem ide tartozik:
vásároltam egy abrocs nyomás ellenőrő műszert.
Persze ezt is Angliába, vagy az USA-ba szánták, mert PSI-ben írja ki a mennyiséget.
font / négyzethüvelyk
Még szerencse, hogy az eldugott setupban át lehetett állítani az Európában honos mértékegségre.
(#70225) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#70224) Válasz Szept 14, 2024
Mit várunk egy olyan néptől, amelyik:
- az úttest rossz oldalán közlekedik;
- délután teázik;
- ahol folyton esik az eső;
- akiknél a nők és a lovak közötti egyedüli különbség, hogy a lovak nem hordanak kalapot;
- egy szigeten élnek, nehogy elterjedjenek;
- a XXI. században még királyuk és királynőjük van, és erre büszkék;
- a pénzeiken az aktuális uralkodó képe van, és ha meghal, az összes pénzt cserélgetik.
Bocsánat, ha ez valakit sért, de tény, hogy a régi vicc jut erről az eszembe, miszerint nem én megyek szemben a forgalommal, hanem mindenki más.
Az egész világ (na jó, a jelentős része) már áttért az SI mértékegység-rendszerre, de a britek (angolszászok) állítólagos hagyománytiszteletük miatt csak azért se, ők maradtak az inch alapúnál...
(#70226) etwg válasza Frankye hozzászólására (#70225) Válasz Szept 14, 2024
Söt elfelejtetted a leglenyegesebb különbséget, ök minden feleznek ezért jönnek ki ilyen idétlen mertékek mint 1/64 stb.
A méröeszközeiken minden skála ugy készül, higy vannegy alap mértèk ( a mi szempontunkbol teljesen mindegy mennyi) azt megfelezik utánna a felet felezik ( nem az egészet negyedelik), majd megint annak a felét stb amilyen finom mérték csak kell.
Ami sok iparágban ( elsösorban a textil meg földmérésstb) nem is rossz eljárás, de Stephenson, Watt meg Trewithic is igy szerkesztették a gözgépeket meg mozdonyokat.
(#70227) acszoli hozzászólása Válasz Szept 14, 2024
Csak kérdeztem Ezek a mértékek, meg modellek azért olyan helyekről jönnek, ahol nagy kultúrája van a modellezésnek, ezért nem illetném jelzőkkel őket
(#70228) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70227) Válasz Szept 14, 2024
Érdekes itt ott beleolvasni az angol vagy amerikai modellezö ujságokba, amikor tesztelik az uj modelleket. Ott még véletlenül sem foglalkoznak a mérethelyességgel, nem mérecsgélik a modell hosszát magasságát stb. jobb esetben elmondják, hogy a modell proporcionàlis, azaz látszatra nagyon hasonlit az eredetire. Az angolok fél oldalt rászánnak a modell festésére, grafikára , felirataira, elsösorban a nagy feliratokra, mindenféle aproságokrol jelekröl táblázatokrol már évek ota nem olvastam egy sort sem. Utánna az angolok elmondják, hogy az ütközök rugoznak, meg a kerekek nyomtáva mennyire pontos. Meg hány alkatrész, szerelvény van extrán felszerelve a modellre és milyen azok festése. Esetleg még szánnak néhány sort arra, hogy mi fém és mi müanyag a modellen. Ennyi. Ott a szögecsszámláloknak aligha marad tér a kommentekre.
S nem arrol van szo, hogy a modell milyen pontos az adott méretben, ami valoszinü, hogy stimmel, csak ugye a méretarány nem annyira szentirás mint a jelenlegi europai kontinens gyártoinál.
Régebben az a német meg a francia gyárak is gyakran használtak pár százalékkal eltérö méreteket. Emlékezzünk csak a régi Fleischmann (1:82) modelljeire vagy a Rokal TT- ami inkább 1:100 volt mint 1:120.
(#70229) etwg hozzászólása Válasz Szept 14, 2024
Ràadàsul vannak olyan dolgok amit a gyártonak valahogy meg kell oldani, mert a modellkicsinyités nem mindig pofon egyszerü. Elég csak elövenni a MAV424-s modelljét. Ha valaki be akarja tartani a modellszabványokat, akkor nem jönnek ki a tengelytávolságok, mert a modellkeréknek sokkal nagyobb a karimája mint az eredeti méret kicsinyitése. Ugyanez érvényes a kerekek vastagságára. Nézd meg pl a Märklin kerekeket, ha azt felnagyitanád eredeti méretre meg egy tisztességes uthenger is jol nézne ki. És ilyenkor dönteni kell, hol lehet elrejteni ezeket a gondokat.. Nyilván, hogy a 424-s karimáit nem igen lehet ellhagyni, még ugy is rosszul néz ki, ha csak a 2. meg a 3. tengely kerekein nincs karima. Vagy a gyárto választ valamivel nagyobb méretarányt, pl 1:82, amibe már elférnek a szabványos karimáju kerekek és stimmelnek az arányok is.
(#70470) etwg hozzászólása Válasz Okt 16, 2024
Oszlopok kellettek a felsövezetéknek. Nyomtattam.



IMG_7451.jpeg
 
Lapozás       46/46
Frissek
  2024. Okt, 26. Szo
1:47:07
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés