|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#64879) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#64877)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2021 |
|
Nyugi, én már elvileg láthattam volna az első H0-s Gützold DB V200 modellt!
|
(#64881) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2021 |
|
Hogy ne csak mindig károgjak...
Elkészültek a tervek alapján végre a nyomtatott áramkörök.
Valami készül, pontosabban újjáéled Hunniában. Rajtam nem múlik, és nem csak ez a része halad a gyártásnak. Belátható időn belül remélem a boltokban is lesz belőle! |
|
(#64882) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64881)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2021 |
|
SZUPER lesz! Rendes dícséret érte. |
(#64883) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64874)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2021 |
|
Kezd sütni a nap...
Az első képen egy ROCO N BR243-as, most már rendesen beépített motorral.
A másodikon egy Minitrix N V36, abban csak egy ponton pillanatragasztóval volt "rögzítve" motor, a csigánál. Most egy picit más a helyzet.
Gyakorlatilag minden ilyen Maxxon-nal elbaltázott modell vázát meg kellett marni, hogy a motornak rendes hely legyen, majd meg kellett tervezni a motort tartó elemet, és kinyomtatni ABS-ből. Van olyan is, aminek az elektromos lapjából is újat kell csinálni.
De ezek az így kijavított modellek élni szeretnének, és meg is hálálják, hogy törődünk velünk. Amiket helyrehoztunk eddig, azok nagyon szépen futnak. |
|
(#64884) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64883)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2021 |
|
Szerinted ezek a modellek hol készültek? Nem ismerek a német precizitásra!
Csak egy eset, 2015-ben történt:
Tudod német cégnél dolgoztam, mint a hazai szervízmérnök, laborcentrifugákat helyeztünk üzembe és szervízeltünk.
Az egyik szállításnál a 020117 alkatrész helyett 021017-s érkezett, de a szállítólevélen a helyes alkatrész szerepelt.
Telefonálgatás, fénykép küldés, közben égtem mint a Reichstag.
Nagy nehezen megfejtetük m is történt:
A kisváros, ahol a laborcentrifugákat gyártották elhelyezésre és munkaadásra kaptak 10 fő migránst. A nyelvet nem ismerik, hol alkalmazzák: takarítás, de ott nem akarnak dolgozni. Talán a szálításnál, a szállítmány összekészítésnél?
Igen, még a számokat sem ismerik tökéletesen!
Lehet, hogy a Minitrix kinai összeszerelés? Vagy a Roco? |
(#64885) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#64884)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2021 |
|
Más a történet!
Volt egy emberke, valahol német honban. Modellezett, és nekiállt átépíteni digitálisra modelljeit. Azt nem igazán értem, mi volt a koncepció, mert a modellekbe vegyesen kerültek dekóderek, ráadásul olyanok, amik vagy csak DCC, vagy csak SX rendszerben működnek...
A másik, hogy az eredetileg egyébként jó motorokkal felszerelt modelleket elkezdte/elkezdték "átépíteni" Maxxon motorokkal. Ezek egyfajta vasmenetes motorok, mint a Faulhaberek. Na itt siklott ki végleg a dolog, mert a modelleket gyakorlatilag hasznavehetetlenné alakította/alakították/alakíttatta át! Most folyik a tűzoltás, hogy valamennyit visszahozzunk a sírból. Vagyis nem a gyártók voltak a lükék, vagy rosszak, hanem valaki/valakik nagyon elbaltáztak valamit. Azért az a DCC-s topicon a "sorozat" címe, hogy "Mire gondolhatott a költő?"... Ész, hozzáértés nélkül, nézünk de nem látunk, és még megfelelő szerszámunk sincs, de azért belevágunk 96db N-es modell "átépítésébe". Nem nagyon találtunk szavakat a fiúkkal a műhelyben, látva a pusztítást, ami végbement... |
(#64886) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64885)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2021 |
|
Tudod a jóindulat nem pótolja a szaktudást. De legalább kérdezett volna.
Én csak gratulálni szeretnék a kiváló munkátokhoz! |
(#64887) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#64886)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2021 |
|
Köszönjük!
Talán legnagyobb érdem a nagyobbik fiamé most. Ő az, aki tisztességesen kimarja a Maxxon motor helyét, megtervezi, és kinyomtatja a motortartókat, vagyis mechanikusan helyrehozza, ami nagyon el lett szúrva.
Van olyan modell, amin nem lehet segíteni.
- N-es, és szemmel, nagyító nélkül is látszik, hogy el van csavarodva az öntvény. Ha megpróbálnánk visszaegyengetni, akkor törik, az tuti.
- A DCC-s topicban bemutatott BR212-es, aminek kiiktatták a hajtást az egyik forgóvázából...
Stb.
Nem kis munka van velük... |
(#64916) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64887)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2021 |
|
Egy helyreállított Arnold BR36.
A szerkocsi teteje, vagyis a szénrakomány helyén egy fekete szivaccsal leragasztott lyuk volt. Ugyanis a Maxon motort rosszul rakták be, plusz a dekódert is a tetejére tették, így a kaszni nem ment volna a helyére.
Esztétikai rongálást is helyre kellett hozni. Gyakorlatilag restauráltuk a modellt. |
|
(#64948) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Modellipar remekei, egy újabb kis ékszer.
Sokan nagyon szeretik az ACME modelljeit idehaza. Háttt...
ACME 69570, FS E626 villanymozdony.
1: A modellből szó szerint folyik az olaj.
2: Hat tengelyből a két középső hajt, tapadógyűrű az nincs, a két meghajtott tengelynek játéka az zéró, nulla, 0, sőt 00. Tengelyirányban sem!
3: A modell két-két szélső tengelye nem hajtott, elvileg szabadonfutó, de a merev áramszedő lamellák kézifék gyanánt működnek, a modell menetirány szerinti első kerekei csúsznak a sínen, mert a forgóvázakat leszorító erő is közelebb van a nullához, mint valami mérhető értékhez.
4: 450mm sugarúnál szűkebb ívben a modell beszorul, a hajtott kerékpárok megállítják a motor forgását.
Olasz - Kína kooperáció. Szép, de minek? |
(#64949) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
És egy kis összevetés.
Az egyik képen egy SNCF gőzös, a ROCO-tól.
A másikon egy hasonló francia a Fulgurex-től.
A Fulgurex szerintem kimondottan ronda, öt perc szünet van a mozdony és a szerkocsi között. 2021-ben ez szerintem ciki, de nagyon.
Ki tippel, mennyi a Fulgurex ára, és mennyi ROCO jön ki belőle? |
|
(#64951) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64949)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
A baj csupán az, hogy a Fulgurex értéket képvisel, mint egy minöségi karora vagy csunya arany karperec, a Roco, meg elöbb utobb ipari hulladékká változik.
|
(#64952) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64951)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Nézve az utóbbi pár évtized ROCO gőzöseit, a kezdő összeszerelő üzemek hibáit leszámítva azért a mostani ROCO modellekkel nem lesz baj műszakilag 40-50 év múlva sem. Az igaz, hogy "tömegcikk", így eszmei értéke nem nagyon van/lesz.
A Fulgurex-szel nekem az a bajom, hogy 2.449EUro-ba azért csak bele kellett volna férjen, hogy átlépjük '60-as évek PIKO start szettjeinek, meg az unalomig ismert ősi PIKO BR55 színvonalát. Mert ez a mozdony-szerkocsi kapcsolat ott van. Noch da zu, még ennél az NDK BR55-nél sincs akkora levegő a mozdony és a szerkocsi között, mint Fulgurex-nél, pedig ég és föld a különbség köztük!
OK, van egy neve, hogy Fulgurex. És? Rosszabbul néz ki a pályán, meg nyolcszor annyiba kerül, hogy elmondhassam, van egy ilyenem. Most esztergagépet vásárol a műhely, de, ha lenne "felesleges" 2.500Euro-m, akkor sem erre költeném el, mert csúnya így szegény modell. |
(#64953) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64952)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Minden annyit ér, amennyiért el lehet adni, megveszik. Ha ezt jó marketinggel csinálja valaki, akkor (a jelen világban) "ügyes".
Ez a világ már rég nem arról szól, hogy a rátermettebb, és életrevalóbb éljen tovább.
Ékes példája ennek ez a két, Általad felhozott modell.
|
(#64954) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64952)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Steve az emberek akik Fulgurexet, Lemacot, MMK-t stb vesznek azok azt nem azért teszik, hogy a modelljeik a terapasztalon kopjanak.
Porschet, Ferrarit, Lamborghinit, Rolexet sem arra veszik az emberek, hogy azzal a meloba vagy boltba menjenek. Ráadásul sok ilyen méregdrága modell nem is mindig müködik jol. Örököltem néhányat, a vitrint csak egyszer hagyták el eddig .
A baj az, hogy a tömegcikk gyártok is gyakran azt hiszik illetve oda irányulnak, hogy bemeséljék a kedves vevönek, hogy termékeik (föleg árban) kimagaslo értéket képviselnek. |
(#64955) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64949)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
|
(#64956) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64955)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
És ennyiért még csak nem is hangos, csak egy mezei ESU LokPilot van benne. |
(#64957) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64954)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
OK, és csak a neve miatt veszik?
Mert egy Lambo-val azért csak-csak kiáll az ember egy hétvégén kicsit mókázni.
De ez a Fulgurex makettnek sem szép, mert a szerkocsi kapcsolója két fényévre tartja el a mozdonytól a tendert.
Hogy hogyan futhat, azt nem tudom, de ezzel az összecsapott megoldással a pályán is a 40-50 évvel ezelőtti technikát képviseli. Csak sajnos nem annyi idős, ezt most dobták piacra. |
(#64958) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64957)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Vigyazz azzal, hogy most dobtak piacra. Ez többnyire ugy müködik, hogy egy meglevö dokumentacio alapján gyártatnak 5-10 évenként néhány darabot ( talán 100 a maximum egy futamban). Lehet, hogy mindig mas szinben mas tipus varianst.
Náluk az a lényeg, hogy az ugyanolyan legyen, mint a 10-30 évvel korábbi, maximum a motoron meg a világitáson változtatnak. Ez valoban ugyanugy müködik, mint a Rolex ora, az is ugyanolyan (csunya )mint 50 éve, legfeljebb drágább. Itt a kézi munkát kell elsösorban megfizetni, és remélni, hogy találnak még manufakturát valahol a vilagon, akik elvállalják az ilyen gyártást.
A Fulgurex muzeumban ( egy grof volt Lausanneban, ma már egy alapitvány tulajdona, de azt hiszem már nem nyilvános - legalábbis nem találom. Egyszer jártam ott vagy 35 éve) még terepasztal sincs, csak gyönyörü aranyozott vitrinek tele ilyen modellekkel. Ha vonatozni akart a grof, akkor ott van a kertben egy 5 collos pálya azon lehet vonatozni. A cég uj cime nem a régi villa cime.
Fulgurex |
(#64959) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64956)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2021 |
|
Már az is mekkora lépés a Fulgurex világában, hogy dekodert raknak bele. A grof a finommechanika hive volt, nem hiszem, hogy ha élne, megtürné a modelljeiben az elektronikat. |
(#64963) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64959)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2021 |
|
Na pont azt hagyhatták volna, az nem oszt nem szoroz. De kicsit görgeted az oldalt, ott van két kép egy N-es, Arnold BR36-ról. Arányaiban mennyivel kevesebb felesleges "levegő" van a mozdony és a szerkocsi között. Pedig az sem mai modell, még 1996 előtti bőven!
Elviheti az ördög az egész finommechanikai őrületet, ha ilyen, egyébként 30 éve is pofon egyszerűen megoldható dolgok meg hiányoznak.
|
(#64968) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64963)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2021 |
|
Van több kisszerias modellem, egy még össze sincs rakva. A két nagy Garratt majdnem 1 kg darabonként. A kisebbet már összeraktam, de végül kivettem belöle a hajto mechanizmust, mert akkora a mozdony, hogy még a 50 nm-klubterepaszton sem fér el az ivekben. A másikat - a szebbik - meg még össze sem raktam, mert az joval több mint 1 kg fém, és csak egy N méretü Maxxon motor fért a 4 számjegyü euros árba. Sajnos a másik motorhoz is kellene a hajtomechanizmus, az meg már nincs a katalogusban. ( a mozdony elvileg ugy lett tervezve, hogy mindkét hajtomü motort kaphat, de a kitben csak egy van. Igy most nem tudom mit is tegyek.
Állitolag Ausztráliában kapni ilyen mozdonyhoz tartalék mechanizmust, de még nem néztem komolyabban utánna. Rengeteg munka az összerakása, már a kisebbikkel is szenvedtem eleget. |
(#64969) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64963)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2021 |
|
Ha valakit érdekel ez vár rá egy ilyen modell épitése alatt.
Vigyázat több mint 5 orás video.
Modellépités |
(#64970) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64969)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2021 |
|
Én japán összerakós videókat szoktam nézni, azok csak 30-40 percesek. Bővebben: Link |
(#64971) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64970)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2021 |
|
Igy kezdtem én is sok évtizede, de azota szereztem vinklit meg gépésztust (vagy hogy hivjak). Sokat könnyit a munkán.
Azota persze szereztem sok jo szerszamot meg épitettem is néhányat.
Talán majd egyszer arrol is irok valamit.
Kar, hogy akkor ( meg sajnos ma is az EUban) alig vannak Tenshodo meg hasonlo alvázak, kardánok meg hasonlo aproságok. Akkoriban azt nekem is minden magamnak kellett megtervezni és megépiteni.
Amugy milyen érdekes, hogy szinte egy az egyben a Zeuke Wegwerth konstrukcios iskolaja köszönt vissza a japán videoból. ( pedig hányan árkozták ezt a technologiát).
|
(#64972) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64971)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2021 |
|
Zeuke:
Működik az, és nem is rosszul. Az az egy rákfenéje van, hogy a legnagyobb fordulatszám csökkenés pont ott keletkezik, ahol a legnagyobb terhelést is kapja a hajtáslánc, a kerekek tengelyénél.
Nem véletlen, hogy az összes ilyen konstrukciónak az a baja a műhelyben, hogy kikopik a hajtott kerékpárok tengelyének a fészke. Mondjuk ez részben az anyagválasztás baja is (műanyagban forgó acél), plusz az is belejátszik a modellezők ide soha sem tesznek sem zsírt, sem olajat. Minden máshová igen, még a motorokat is meglocsolják, de ide - ahová meg kéne - nem jut egy csepp sem. |
(#64973) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64972)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2021 |
|
Persze, hogy müködik és pofon egyszerü. Egy kisebb baja van, amit te is irtál, hogy a legnagyobb sebesség csökkentés a hajtás utolso fokozatán jön létre, amitöl hangosabb az általad emlitett gondok mellett. |
(#65120) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 8, 2021 |
|
H0, behemót, német villanygép a műhelyben. Egyszerű karbantartásra, és dekóder cserére érkezett a műhelybe. Sajnos nagyon nagy a baj, és kérdéses, hogy javítható-e egyáltalán? Érdemes-e egyáltalán?
Találós kérdés, melyik gyár modellje van a képen? |
|
(#65124) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65120)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2021 |
|
Brawa E95. |
(#65125) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#65124)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2021 |
|
Nyertél!
Már elküldtem a fotót Waiblingen-be. Nem láttam még BRAWA-nál ilyen problémát
|
(#65130) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65125)
|
Válasz •
|
Aug 10, 2021 |
|
A gondolkodó úr-as korszakban volt több is ami ilyen, ismerősnek V320-as forgóváz öntvényei pusztultak el, de láttam BR06-ost meg E69-est is ilyet. |
(#65150) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65125)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2021 |
|
Lehrt, hogy valaki lefagyasztotta több évre egyébb elfoglaltság miatt... |
(#65256) diginewl válasza etwg hozzászólására (#65150)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2021 |
|
Elég, ha csak néhány órára teljesen lehűl a szerkezet -15fok alá. Ez megtörténhet bármilyen szállítással is, főleg az északi régiókban (éjszakára kinn hagyja a kocsiban a modellt) |
(#65257) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65125)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2021 |
|
Mit válaszoltak, ha válaszoltak egyáltalán???
Van kettő (igen kettő darab) Brawa mozdonyom.... Amilyen piszok mázlista vagyok az egyik beteg lesz, az tuti.
Lassan nem merek mozdonyt venni, csak vagonokat. Abban max a súly tud szétesni
|
(#65258) etwg válasza diginewl hozzászólására (#65256)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2021 |
|
Söt a szállitás alatt is elöfordulhat nem mindegyik cargo gépet temperalják. Még szerencse, hogy a hajok nem járnak ilyen hideg tengereken. |
(#65260) diginewl válasza etwg hozzászólására (#65258)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2021 |
|
Hát... +12fok alatt elindulhat az átalakulás. Egy sarkvidéki hajóút, vagy egy pincébe tárolás is elindíthatja a folyamatot, amit a hideg erősödése csak fokozhat... Mégiscsak a keletnémet modell mozdonyok lesznek a nyerők??? Ott nem használtak ilyen megoldásokat. |
(#65261) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#65257)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2021 |
|
Még nem kaptam választ. De eddig ez az első ilyen problémával talált BRAWA modell a műhely praxisában. Megnyugodhatsz. |
(#65262) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65258)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2021 |
|
Idézet: „...nem mindegyik cargo gépet temperalják.”
Hát, ha egy Antonov An-2, vagy egy Letov L-410 gépet használnak áruszállításra, akkor előfordulhat. De ennek a két masinának korlátozott a hatótávolsága. A nagy cargo gépek (Boeing 747-F, Airbus A300F, Antonov An-125 stb.) már kivétel nélkül mind hermetizált tehertérrel rendelkeznek, ergo fűtik is ezeket. Az külön gond lenne, ha légkondicionáló berendezésébe plusz hűtést kellene beépíteni... |
(#65263) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65262)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2021 |
|
Ki tudja milyen gépekkel szállitanak Kinán belül. |
(#65264) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65261)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2021 |
|
Annyira nem nyugtatsz meg.
Ha válaszolnak majd, légyszives oszd meg velünk a választ. A Fleischmann-nak annak idején (2éve) írtam. Ők annyit válaszoltak, hogy garanciális-e a mozdony? Ha már lejárt a garancia akkor nem tudnak segíteni...
1 Kleinbahn Schnellbahn-ból 1 volt ciknpestises, 5 Fleischmann gőzösből 1. Ha veszek még Brawa-t akkor szinte már statisztikailag is beleesek abba, hogy az egyik már az lesz
|
(#65272) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#65264)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2021 |
|
Ne láss rémeket!
Azért ezek az öntvény hibák nem olyan dolgok, mint egy tapadógyűrű elkopása, vagy egy áramszedő lemez elkopása.
Meglehetősen ritkák ezek a hibák. Igazából csak két olyan gyártót ismerek, akiknél ez általános jelenség, és azt tudom mondani egy Kleinbahn, vagy Klein Modellbahn modell tulajdonosának, hogy ez a hiba fellép majd nála is, csak idő kérdése. Mára meg is szűnt mind a kettő. Ők nem tudtak úrrá lenni ezen a gondon, míg pl. a Tillig igen. |
(#65273) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65272)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2021 |
|
Sajnos a ROCOval meg az osztràk Liliputtal is elöfordult, meg természetesen a Märklinnel is.
Ennek a kórnak a modernebb verzioja a müanyag fogaskerekek repedése. Ott sem egyszerü a megoldás mert rengeteg, nem szabványos fogaskerék van forgalomban (és a modellekben). |
(#65274) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65273)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2021 |
|
Csak ez két megszűnt osztrák gyártónak mennek tönkre az öntvényei, sajnos.
A régi Liliput Austria (fehér, és barna dobozosok) attól szenvednek, hogy az öntvényeket egy acél tengelyre húzták rá. Ez a gőzöseikre jellemző, elforognak a kerekek a tengelyen, és rudazatos kerekeknél ez komoly baj.
Pár régi ROCO is szenved ilyesmitől (még a '90-es évek elejéről), de ezek általában valamilyen szinten javíthatóak. Pl. a régi BR01 hátsó futótengelyének a ballasztja, de ettől a modell használható marad.
A fogaskerekek repedése meg csak a gyártó hozzáállásának kérdése. A Gützold, Arnold stb. ad hozzá javító anyagot. A Gützold új fogaskerekei már nem hajlamosak repedni, az Arnold pedig komplett új réz szettet ad az N-es Ludmillához.
Sajnos a pont a Märklin/Trix nem foglalkozik az alkatrészekkel ilyen szinten, pedig vannak bajaik nekik is bőven... |
(#65412) CharlieFirpo hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2021 |
|
Sziasztok!
Kaptam pár Piko 57611 személykocsit.
Világítást szeretnék beleépíteni, de hogy lehet ezt szétszedni?
Egyszerűen nem látom hol lehetne benyúlni a kasztni és az alváz közé. |
(#65413) csíkosháTTú válasza CharlieFirpo hozzászólására (#65412)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2021 |
|
Oldalán kapaszkodik az alvázba, a lépcsőknél tudsz egy vékony kis csavarhúzóval benyúlni, és óvatosan feszíteni lefelé, onnan már mutatja majd magát. |
(#65416) CharlieFirpo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65413)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2021 |
|
Köszi, sikerült végül.
Bátrabban kellett nekimennem |
(#65424) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2021 |
|
Elkészült.... jöhetnek a szerszámok...és az alkatrészek... |
|
(#65438) asch hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2021 |
|
Sziasztok! Új vagyok a fórumon.
Gyerekkoromból és még régebbről származó H0 modellvasutat szeretnék felújítani és pályát építeni belőle.
FZ1 trafóm van hozzá, minden analóg jelenleg.
Első kérdésem az lenne, hogy a sínek elektromos kontaktusát mivel és hogyan lehet javítani? Gondolom valamivel le lehet szedni az oxidált rétegeket és utána megvédeni a további gyors oxidációtól. Van erről bevezető szintű összefoglaló írás?
Következő lépés a régi mozdonyok kipucolása és karbantartása volna, de ehhez sem értek. Szükségem volna tanácsokra, hogy mit fontos megcsinálni és hogyan kell.
DCC alapú vezérlést szeretnék megvalósítani. Először egy PIKO BR130 típusú mozdonyba szerelném be - ez volt gyerekkoromban a kedvencem. És ebben talán el is fog férni. Tudtok javasolni olyan DCC vezérlőt, amit készen lehet venni, és csak be kell építeni?
A DCC alapú rendszerhez szükségem volna egy DCC-s boosterre. A mikrovezérlők programozása hobbim, és legszívesebben úgy építeném meg a rendszert, hogy a vezérlő jelet egy általam programozott mikrovezérlő adja. Viszont a teljesítmény elektronikával, zárlat érzékeléssel, stb nem szeretnék foglalkozni. Van erre jól bevált megoldás, mit tudtok javasolni?
Egyelőre ennyi az összes kérdésem. Köszönöm a segítséget! |
(#65440) etwg válasza asch hozzászólására (#65438)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2021 |
|
Szia, üdvözlünk, hogy idetaláltál.
A régi sineket felejtsd el, csak idöpocsékolás minden munka velük.
Vegyél uj sineket.
A többit meg neked kell megtanulnod, ugy hogy nekifogsz a modelleket megpucolni, vizen kivül kerülj minden vegyi anyagot, ha nem tudod mi és hogyan müködik.
Ez éppenugy vonatkozik az elektronikára/DC-re.
Ezeket a munkákat csak te tanulhatod meg, ami azzal kezdödik, hogy megtalálod magad az informáciok forrásait. Az internet tele van ilyesmivel ( honlapok, klubok, youtube stb).
Az ilyen forumok arra valok, hogyha valahol megakadsz segitsünk. |
|
|
2024. Dec, 21. Szo 17:21:58 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|