|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#7384) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
Sziasztok !
Nincs valakinek esetleg szétbontott régi Gützold / Piko H0 BR118 -asa ? Kellene nekem 2db forgóvázban levő 2 csigás tengely. (Illetve csak az azon levő fogaskerék konkrétan).
|
|
(#7385) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#7366)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
...........magácska 'csak'" ne emlegesse a HAVAS ASZTALT!...........
(miért, valami már elkészült?.....) |
(#7430) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#7385)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2012 |
|
A sérv. Az már tökéletesen perforálódott |
(#7606) nohab 74 válasza lidi hozzászólására (#7384)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2012 |
|
|
(#7675) nohab 74 válasza lidi hozzászólására (#7384)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2012 |
|
|
(#7676) Frankye moderátori
válasza nohab 74 hozzászólására (#7675)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2012 |
|
A linkeket "linkké" alakítottam át. |
(#7679) crista.neuralis hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2012 |
|
Sziasztok!
Régi ROCCO típusú sínrendszerem van és sajnos a váltók közül a kilencből már csak egy működik elektronikusan. Olyan kérdésem lenne, hogy nem tudnátok valami tanácsot adni, hogy a tekercset ami a váltót mozgatja javítja e valaki, vagy lehet e még kapni valahol? |
(#7680) Frankye válasza crista.neuralis hozzászólására (#7679)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2012 |
|
Szerintem motortekercselőt keress, vagy alakítsd át szervomotorosra, illetve Antal Miki barátom által is használt jelfogó-működtetésűre. |
(#7985) kari hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2012 |
|
Sziasztok!
Meg uj vagyok a forumon,de rogton segitseget kerek.TTs meretu Nohabom sajnos elkopott kisse.A ket kardant meghajto tengelyen a fogak lekoptak.Tud valaki segiteni,hogy lehet ilyet szerezni./regi NDK-s gyartmany/ .Koszonom elore is./ja es bocs az ekezethianyert/ |
|
(#7986) Blazsy válasza kari hozzászólására (#7985)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2012 |
|
Szia!
A helyedben börzéken, vagy a vaterán próbálnék meg keresni alkatrésznek szánt nohabot, vagy esetleg a Csíkos mühelybe kérdeznék rá, hogy vállalják e a javítást mert ők mechanikus hibákat is javítanak. Link ITT |
(#7990) kari válasza Blazsy hozzászólására (#7986)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2012 |
|
Koszonom a segitseget.Bizakodom. |
(#7991) Blazsy hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2012 |
|
Szívesen Körülnéztem vaterán, de sajnos most csak teljesen jók vannak fent. |
(#7992) tulip válasza kari hozzászólására (#7985)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2012 |
|
Üdv!
Jövő hét végén hazakeveredek Svájcból, akkor szétnézek a lomok közt, de biztosan van ilyenem!
Dobj rám egy mailt, hogy ne felejtsem el!
Tulip |
(#8007) kari válasza tulip hozzászólására (#7992)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2012 |
|
Szia!Nagyon jo lenne ha talalnal mert addig nem hivom a Csikos muhelyt.Ugyanis a mozdony hazakuldese javitasra problemas. /Kanadaba elek ./Egy alkatresz kijuttatasa mar egyszerubb.Kosz elore is es jelentkezni fogok. |
(#8079) gyvelholm hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2012 |
|
TT terepasztalt építek 30 éve meglévő alkatrészekből, hozzávalókból (Zeuke, BTTB, VERO stb.) Kérdésem lenne, hogy a különálló vezérlőpult kábelcsatlakozásaihoz milyen típusú, gyártmányú csatlakozókat ill. csatlakozó aljzatokat szokás vagy javasolt használni? Analóg a rendszer, tehát sokpólusú (25-36) csatlakozó/k/ról lenne szó. Válaszokért, javaslatokért előre is köszönet. |
(#8082) Frankye válasza gyvelholm hozzászólására (#8079)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2012 |
|
Gyakorlatilag bármilyen csatlakozók megfelelnek, mivel nem nagy áramokról van szó. |
(#8132) vasasgabri hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 11, 2012 |
|
Sziasztok!
Azt szeretném meg tudni hogy ezen a pályán szigetelések nélkül elindítottam egy régi analóg dízel mozdonyt de csak a kört használtam a váltókat nem állítottam sehova, és a vonat motor elkezdett füstölni, ez a pálya szigetelés hiánya miatt van vagy a vonat motor hibája miatt? |
|
(#8133) diesel693 válasza vasasgabri hozzászólására (#8132)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2012 |
|
A pálya semmiképen nem okoz ilyen hibát, azt kizárólag a mozdony hibája eredményezi.
Egy alapos motor kommutátor tisztítás és a kapcsolt mechanikai (forgó) alkatrészek tisztítása és minimális olajozása, lehetséges hogy teljesen megszünteti a túlmelegedést. |
(#8134) vasasgabri válasza diesel693 hozzászólására (#8133)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2012 |
|
Köszönöm a gyors választ. Mivel tegnap vettem használtan akkor ezt vissza is viszem. |
(#8135) Frankye válasza vasasgabri hozzászólására (#8134)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2012 |
|
Nem biztos, hogy vissza kell vinni, a lejjebb írt apró karbantartások után nézd meg, hogy jó-e. Ha nem, akkor még mindig ráérsz visszavinni. (Már persze, ha nem ment tönkre semmi benne...) |
(#8142) vasasgabri válasza Frankye hozzászólására (#8135)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2012 |
|
Mivel adott rá 3 nap jótállást inkább vissza viszem mivel nehogy azt mondja én piszkáltam bele. |
(#8153) Frankye válasza vasasgabri hozzászólására (#8142)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2012 |
|
Ezesetben ez teljesen egyértelmű. |
(#8609) hetn hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 25, 2012 |
|
Sziasztok,
A vagonjaim kerékcsapágyainak adtam egy-egy csepp szilikont. A használat során óhatatlanul is rákenődött a vágányokra, onnan a tapadógörgős mozdonykerekekre is.
Kérdésem: Mivel lehet eltávolítani a tapadókorongokról és a sinszálakról a szilikont? |
(#8610) buczimaci válasza gyvelholm hozzászólására (#8079)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2012 |
|
Lehet, hogy már okafogyott ez a válasz, de csak most olvastam. Én 25 pólusú csatlakozókat használtam, 26. pedig maga a ház. A LOMEX-ben vettem /SUB 25 papa-mama/.
De van SUB 9-es is, és biztos még több fajta.
A kábel az állítólag számítógéphez való "nyomtató" kábel,
de már nem igen kapni csak komputer bontóban, és jól meg kell nézni, hogy be van-e kötve minden pólus, és a két oldal
helyesen, mert van olyan kábel amiben csak mondjuk 18 ér van. A többit esetleg lehet pótolni utólag a kábelen kívül.
Üdv:
buczimaci /Debreczeni Csaba/ |
(#8611) Frankye válasza hetn hozzászólására (#8609)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2012 |
|
Huh, a szilikon eltávolítása majdnem lehetetlen! Esetleg próbálkozz ezzel a szerrel! Ígérni nem tudok semmit, mert nem ismerem a szert, de egy próbát megér... |
(#8627) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2012 |
|
Sziasztok!
Mint kezdő vasútmodellező szeretnék kérdezni tőletek, akik már "vérprofik" vagytok.
Én jelenleg a tervezés, beszerzés, kísérletezgetés stádiumában vagyok, szerény pályatervvel, ahogy Gerhard Trost mester javasolja.
Az első kitérőmet a napokban sikerült beszereznem, de sajna a kapcsolása nem ismert 100%-ban számomra.
Csatolok egy képet a váltóról, Piko kitérő, 6 pólusú.
Az 5-6 eddig ismert, egyenes és kitér kapcsolása, és a 4-es a közös. De a többit nem tudom, és a neten nem találok kapcsolási rajzot!
Ha esetleg számotokra ismert a bekötés a 6 pólusra, és a funkciójukra, kérlek Benneteket osszátok meg velem.
Köszönöm szépen!
üdv
jumo
|
|
(#8629) SzervízMacska válasza jumo31 hozzászólására (#8627)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2012 |
|
Szia. csak tippelek, mert csak olvasója vagyok az oldalnak. Feltételezésem szerint segédérintkezők, melyeknek akkor van jelentősége, ha visszajelzésre van szükség a váltó állásáról. Tehát egy olyan váltó érintkezős kapcsoló, melyet a váltó maga működtet. Rajz nem kell hozzá, multiméterrel kimérhető. Váltójelző, három fogalmú főjelző, kapcsolópulti visszajelző stb. működtetéséhez lehet felhasználni. |
(#8630) nohab 74 válasza jumo31 hozzászólására (#8627)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2012 |
|
Szia ! Én nekem is volt ilyen típusú kitérő (váltó) Vigyázni kell nagyon fele mert nagyon hamar el tud füstölni a tekercs .Szerintem tegyél bele váltó védő elektronikát Bővebben: Link |
(#8631) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2012 |
|
SzervízMacska és nohab 74!
Köszönöm a segítségeteket! Akkor a többi pólust kimérem multiméterrel és letesztelem valamiféle jelzővel. A "hamar tud füstölni" viszont azt jelenti nincs végkikapcsoló, vagyis jó lesz vigyáznom! nohab, köszi a linket, tuti megnézem.
Köszönöm az iránymutatásotokat! |
(#8632) cs.csaby válasza jumo31 hozzászólására (#8631)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2012 |
|
Igen, ezeket a tekercseket nagyon "alulméretezik" a méretcsökkentés és az impulzus szerű üzemeltetés miatt. Mindenképp használj váltóvédőt, mert bármi beüthet :/ 1-2 tekercsem nekem is elszállt mire rátaláltam annó a nohab 74 fórumtárs által linkelt védőáramkörre. |
(#8634) SzervízMacska válasza nohab 74 hozzászólására (#8630)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Sziasztok. Nézem a linket, és nem hiszek a szememnek. Én vlami astabil áramkörre gondoltam volna, bár erre nyomógombos vezérlésnél nincs nagy szükség, maximum bolondbiztossá tenné a működtetést... Ezzel szemben itt ez a csicsás műanyag henger - vajon mi rejtőzhet benne? Gondolom, egy, vagy több dióda, sorba kötve, 1500 pénzért. Nyilván gondosan kiöntve műgyantával, hogy legalább súlya legyen. Nem utolsó sorban meg azért, , hogy ne tudd meg, az egész nem került 100 forintba Nem semmi! |
(#8635) nohab 74 válasza SzervízMacska hozzászólására (#8634)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Szia! Én szétszedtem (nem brutálisan) .A műanyag henger tartalma.Az elektronikáról ne kérdez mert nem értek hozzá. |
|
(#8637) cs.csaby válasza nohab 74 hozzászólására (#8635)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Egyenirányító meg pufferkondi. A fehér dobozt nem tudom mi lehet talán ellenállás
Nem tudom miben merül ki a védelmi funkció, elbizonytalanodtam |
(#8638) kisKirály válasza jumo31 hozzászólására (#8627)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Finoman szólva egy váltókapcsoló. Többnyire a váltó állásának visszajelentésére vagy szigetelt szakaszok függésvezérlésére használatos. Szokták még jelzők vagy más váltók vezérlésére is használni (láncolt vezérlés), de mivel egy hajszálvékony lemezke kapcsolgat benne, így nem ajánlom! |
(#8639) SzervízMacska válasza cs.csaby hozzászólására (#8637)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Feltételezem, az a sorosan kapcsolt teljesítmény ellenállás feszültségosztóként szerepel. |
(#8641) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Köszi mindenkinek, most képzeljétek el, én hogy elbizonytalanodtam...
Már van kapcsolópultom is, a klasszikus nyomógombos.
A váltóállítást próbáltam eddig, hát elég "döcögősen" lép arrébb, és gondolom ha a nyomógomb netán tovább van nyomva, akkor füstölés lehet. Ja és az egyenes és kitér kapocs közti bekötés sem mindegy, ahogy észrevenni vélem... Ha nem találom el, akkor csak egy irányba vált, ha felcserélem, akkor már működik ide-oda a váltás.
Váltóvédő elektronikát tehát ehhez a típusú kitérőhöz mindenképp teszek, de próbálok alternatív megoldások között is szétnézni (cs.csaby elbizonytalanodása). Bár én sem vagyok nagy elektromókus.
Ha találok valamit, megírom! |
(#8642) cs.csaby válasza SzervízMacska hozzászólására (#8639)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Lehetséges, de pl. a beragadt kapcsolóval mit kezd a védőáramkör?
(én valami időkioldóval is megbonyolítanám a dolgot, bár nem tudom van-e értelme. Nem olyan drágán meg lehetne oldani. A benne lévő pár forintos alkatrészekkel és az (anno) 1500 forintos árral így is elég nagy árréssel működnek - bár nem sajnálom tőlük, még mindig nem olyan kapzsik, mint sokan a piacon - ) |
(#8643) SzervízMacska válasza cs.csaby hozzászólására (#8642)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Igen, én is ezzel kezdtem, bár most visszaolvasva látom, hogy félálomban astabilt írtam a monostabil kapcsolás helyett... Már ugye a rátenyerelés/beragadás elleni védelemmel kapcsolatban. |
(#8644) Abs válasza SzervízMacska hozzászólására (#8643)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Nagyvasúton két védelem van: az egyik a végálláskapcsoló, ami lekapcsolja az állítóáramot ha a váltó végállást ad. A másik egy időzítő. A legtöbb villamos motorral állított váltó nyolc másodpercig próbál átállni, ha ez alatt nem jön meg a végállás, visszaáll, majd újra átáll. Ha az újabb nyolc másodperc alatt sem kerül végállásba, a váltó visszaáll, az állítóáramot a berendezés lekapcsolja, és a váltó hibát jelez. |
(#8645) SzervízMacska válasza Abs hozzászólására (#8644)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Nálunk, a közúti vasútnál legtöbb távvezérelt váltó elektromágneses működtetésű, amit a járművezető úgy állít, hogy a motorkocsin 60-80 Amper áramfelvételt produkál , amikor az érzékelő alatt áthalad. Ha a váltó rugója túl gyenge, átcsap a váltó az ellentétes állásba, majd vissza ugeik az eredeti helyzetbe. Ha túl erős a rugó, csak billen egyet a csúcssín, s visszaugrik szintén az eredeti állásba. Ilyenkor leszáll a humán erőforrás, és a váltóvassal rendezi a kaotikus helyzetet. A védő elektronika a szabályzatba van beépítve, mi szerint a váltót csúcs felől olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy a váltó helytelen állása ( vagy hibája ) esetén a szerelvényt üzemi fékkel biztonságosan meg lehessen állítani. |
(#8648) cs.csaby válasza SzervízMacska hozzászólására (#8643)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2012 |
|
Akkor már én sem voltam a helyzet magaslatán |
(#8769) hetn hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2012 |
|
Sziasztok!
Kérlek segítsetek:
N méretű terepasztalom van és kéne 2 dolog amit nem tudom hol lehet beszerezni:
- Minitrix elektromos váltó szerkezet (a vágány rész megvan csak a tekercseket tartalmazó egység kell)
- Van egy gőzmozdonyom: ETAT20591, 140-946 jelölésekkel. 3 tengelyre tapadógyűrű kéne rá (a szerkocsi kerekeit hajtja a motor amelyek kisebb átmérőjűek mint az "átlag" mozdonykerék) |
(#8770) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2012 |
|
Üdvözletem mindenkinek!
Nekem is lenne kérdésem, mégpedig az, hogy tud valaki tuti céget, akik műanyag fogaskerekeket és csigákat árul
Köszönettel! Csabi |
(#8771) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8770)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2012 |
|
|
(#8774) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#8771)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2012 |
|
Néztem már, de nem tudom. Mozdonyhoz kellene. |
(#8775) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8774)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2012 |
|
Ha nem vagy biztos az adott alkatrész paramétereiben, vedd fel a kapcsolatot a vevőszolgálattal. Készséggel segítenek, biztos lehetsz benne. |
(#8778) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#8775)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2012 |
|
Köszönöm a segítséget!
Meg fogom próbálni |
(#8781) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8778)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2012 |
|
Nagyon szívesen. |
(#8834) Bobyszikszkiller hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 24, 2012 |
|
Sziasztok!
Elég régen, úgy 10 éve kaptam egy mozdonyszettet, kb 1 évet volt használva, azóta a dobozában van. Elővettem és kipróbáltam, de rövid időn belül egy vöröses rozsdaszerű anyag képződött a síneken és ezek után nem kapott áramot a vasút. Utánajártam egy modellboltban és azt mondták, hogy a por ég rá a sínekre.
Az eladó nem tudta megmondani mivel kellene megtisztítani, tehát a kérdésem a következő: Mivel kellene és hogyan megtisztítani? Illetve a tisztításnál, a mozdony kerekeit hogyan tisztítsam meg? Szét kellene szednem? Továbbá a motor jó darabig állt, azzal kellene valamit csinálnom? Ha igen mit?
Amikor gyerek voltam akkor kaptam ezt a szettet, szóval nem értek hozzá, csak élveztem, amikor ment a vonat és most, hogy felnőttem lehet komolyabban beleásom magam a témába. Így ha írtok úgy írjatok, hogy nagyon nem értek efféle dolgokhoz. Full amatőr vagyok!
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 3:24:42 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|