|
Terepasztal- és vasútmodell tervező szoftverek
|
Témaindító: Frankye, idő: Júl 30, 2010
Témakörök:
|
|
(#2082) SzerNoh válasza Misi Misi hozzászólására (#2081)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Sziasztok!
Misi Misi saját ötleted volt a váltóépítés vagy láttad valahol?
mert én a neten végignéztem egy sorozatot hogyan készítik házilag, elejétől a végéig...
Aztán majd lehet hogy cikk is lesz belőle, ha van rá igény.
A link pedig:
1 rész
8 rész
16 rész
Én azt mondom mindenféle képen megéri megtanulni, hisz nagyon szépen sikerülhet!
Remélem tudtam segíteni!
SzerNoh |
(#2083) lidi válasza Csukló hozzászólására (#2080)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Kicsit bővebben légyszi. Mit vettél vaterán ? Valami nem piko váltót, és kicseréled benne a sínt pikora, vagy mi ? Ezesetben erről is kérünk képet ! |
(#2085) Frankye válasza Misi Misi hozzászólására (#2059)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Ezek a váltók gyönyörűek, mindegyik egy-egy kis mechanikai műremek! Elismerésem a munkáidhoz! |
(#2086) Misi Misi válasza SzerNoh hozzászólására (#2082)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Én is nagyjából ez a sorozat után kezdtem el a váltók tervezésébe. Láttam videókat még egy Fast Tracks nevű cégtől, akik összerakható váltókat árulnak úgy, hogy fém sablonokat árulnak hozzá(persze jó pénzért). ITT tudsz tőlük több videót megnézni.
Ami a cikket illeti, terveztem már én is, hogy írok egyet, esetleg videót is készítek róla, csak még a talpfák problémáját kell megoldanom, és ha már lúd, legyen kövér, a hozzá tartozó állítóművet és az állandó helyzetvisszajelző elektronikát is meg szeretném hozzá építeni. Talán a jövő hét végén meglesz...
Misi |
(#2094) Csukló válasza lidi hozzászólására (#2083)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
A vaterán időnként lehet venni Kleinbahn síneket és váltókat.
Bővebben: Ilyet
Mivel ez kalap sínes ki kell cserélni I gerendás sínre. (Álítólag erre a PIKO FLEX ből kivett sínszál a legjobb!)
Másoknál láttam, magam még nem csináltam,de szerintem nem nehéz!
Majd ha csinálom akkor készítek pár képet!
A váltókat már meg vettem 600/db áron! |
(#2095) lidi válasza SzerNoh hozzászólására (#2082)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Végignéztem a sorozatot, hááát, azért ehhez elég sok szabadidő kell. És ha a munkaidődet is beleszámítod, akkor olcsó sem lesz. Mindazonáltal annak megéri aki sajátot szeretne, vagy valamilyen szempontból jobbat mint a gyári. |
(#2097) Misi Misi válasza lidi hozzászólására (#2095)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Nyugi, nem kell hozzá olyan sok idő. Azért pepecsel vele annyit, mert nagyon részletesen el akarja magyarázni, meg egy már kész helyre kellett beterveznie egy váltót, ami szerintem sokkal nehezebb. Az már csak hab a tortán, hogy kézzel csiszolta a síneket...
Nekem eleinte 2 óra munka alatt lett kész egy darab, de az ötödik vagy hatodik után már csak másfél óra. A vége felé az egyszerűbb kitérőket darabonként 1 óra alatt hoztam össze, szóval időben kifizetődő.
Olyan szempontból jobb mint a gyári, hogy élethűbb pont az a csúcssíneknél, és jó érzés az a tudat, hogy saját kezűleg összehoztam egy váltót. Nem utolsó sorban olcsóbb is.
Csukló, kérlek rakj fel képeket a te váltóidról, mert nagyon érdekel hogyan oldottad meg. A kleinbahn sínek nálad nem rozsdásodnak? |
(#2098) SzerNoh válasza lidi hozzászólására (#2095)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Igazad van ! de ahogy Misi is írja gyakorlat teszi a mestert, meg ha már valami nagyobb állomást szeretnél/nénk csinálni és kisebb sugarú váltókból építkezni akkor szerintem nem érdemes 7-x ezreket db váltonként elkölteni.
Másik előnye hogy olyan hosszú és ívű váltót lehet így készíteni ami az adott helyre szükséges.
Tény az hogy egyszerűbb megvenni a gyári készet, de ki is kell csengetni az árát |
(#2099) lidi válasza SzerNoh hozzászólására (#2098)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
7 ezreket én sem csengetnék ki az tuti. Gyári piko 3.3k, régi bontott roco, meg maradék pilz 1k - 1.5k ból megúszható. Tényleg, kicsit off, de nem tud valaki régi roco vágányhoz sínösszekötőt ? Az a fajta minek jó széles a talpa, 2.5mm magas. Börzén szokott ilyesmi lenni ? |
(#2101) Superman hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Sziasztok!
Köszi a sok segítséget cadrail-hez de én rájöttem hogy cadrail néven letöltöttem valami XTrackCad 4.0.3as verziót és ezért nem tudtam semmit sem csinálni rajta. Körülnéztem google-n hogy letöltsem de nem találtam egy helyet sem ahol letudnám tölteni akár a demóját, szóval ha valaki tudna küldeni egy linket ahol le tudom tölteni akár az egészet akár a demoját nagyon hálás lennék.
Előre is köszi! |
(#2104) Csukló válasza Misi Misi hozzászólására (#2097)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Idézet: „A vaterán időnként lehet venni Kleinbahn síneket és váltókat.
Bővebben: Ilyet
Mivel ez kalap sínes ki kell cserélni I gerendás sínre. (Álítólag erre a PIKO FLEX ből kivett sínszál a legjobb!)
Másoknál láttam, magam még nem csináltam,de szerintem nem nehéz!
Majd ha csinálom akkor készítek pár képet!
A váltókat már meg vettem 600/db áron!” |
(#2108) SzerNoh válasza lidi hozzászólására (#2099)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
Van ott minden.... Szombaton kezdődik a Lángban... én is kinézek.. |
(#2124) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2010 |
|
GMAX ban terveztem meg, hogy melyik fa lécet hogy kell levágnom!
|
|
(#2150) solesz válasza Frankye hozzászólására (#1215)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2010 |
|
Sziasztok,
Az én általam így vagy úgy kipróbált terepasztal tervező programok:
- WinTrack 9
- Trackplanner
- TrainCad
- CadRail
- WinRail
és:
- Raily
Ez utóbbit azért írtam külön, mert olyat tud, amit a legnagyobbaktól sem láttam:
Ha egy pályát emelkedővel tervezel, akkor figyelembe veszi a rövidülést...
A többinél hiába emelkedik a pálya, a szoftver mindig a normál sík vetülettel ábrázolja a vágányokat, és a végén csak csodálkozok, amikor valóban lefektetem a pályát, hogy miért nem ér össze az, ami a rajzon összeért...
Sajnos más tekintetben nincs a toppon, de ha már lidi szaktárs írja a tervező programot, akkor ez sem lenne egy utolsó feature... |
(#2181) lidi válasza solesz hozzászólására (#2150)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2010 |
|
Jó meglátás, ezen már én is gondolkodtam, vajon figyelembe veszik-e. De arra jutottam, hogy biztos nem. Nem egyszerű feladat, ha azt is nézzük, hogy az emelkedő kezdetén nem hirtelen szögben törik meg a sín, hanem szépen ívesen. Na annak kiszámolni a rövidülését... hát nem tudom. Ez még kicsit odébb van. Jelenleg a színezésen dolgozom, azután jó lenne ha már lehetne nyomtatni is.
|
|
(#2188) Superman válasza lidi hozzászólására (#2181)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2010 |
|
ezt a tervet mivel készítetted? |
(#2191) cs.csaby válasza Superman hozzászólására (#2188)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2010 |
|
A saját programjával |
(#2313) lidi válasza Superman hozzászólására (#2188)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2010 |
|
Igen, saját kreálmány. Új verzió elérhető belőle: Bővebben: Link
Lehet már nyomtatni is. Picit belassult a fejlesztése a proginak, de még tervezek bele dolgokat, szóval nem hagyom még abba. |
(#2315) cs.csaby válasza lidi hozzászólására (#2313)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2010 |
|
Várjuk a folytatást, én meg úgyis majd csak a jövőben tervezek asztalt, talán addigra elkészül |
(#2322) Superman válasza lidi hozzászólására (#2313)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2010 |
|
A progi majdnem tökéletes , csak egy visszavonás gomb hiányzik. |
(#2323) lidi válasza Superman hozzászólására (#2322)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2010 |
|
Hmm, jó ötlet ! További sínkészleteket is tennék bele, csak geometriai adatokra lenne szükségem. Aki használni szeretné másra is mint Piko A Track, az küldjön nekem adatokat. |
(#2326) Csukló válasza lidi hozzászólására (#2323)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
Hali
Fejlesztési javaslat:
a sín rendszerek keverhetők legyenek, és az ITT lévő sínrendszert is vedd bele kérlek. |
(#2333) Abs válasza lidi hozzászólására (#2323)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
Merjünk nagyot álmodni! Flexsín?
Abs |
(#2334) lidi válasza Abs hozzászólására (#2333)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
Superman: Nekiálltam az undo -nak, az nem gáz, már látom a végét, hogy fog működni.
Csukló: egész barátságos ez a kleinbahn singeometria, kitérőkről kéne még valami bővebb adat, pl ívsugár. (bár ebből talán ki tudom sakkozni: Set Modellschienen / Figur 14 + Oberbau )
Abs: Huáhh, hát az tuti nem lesz egyszerű. Anyrail-ban pl a flexit addig nyújtod amíg csak akarod. Az úgy jó ? |
(#2335) Abs válasza lidi hozzászólására (#2334)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
Hát, az illesztést már tudja a programod, azaz, a két sín végpontját össze tudja kapcsolni. Ez tökéletes, mert tulajdonképpen egy olyan objektumot kéne létrehoznod, ami két megadott végpontot összeköt. Egyébként, nekem így is tökéletes, megszokásból papíron tervezek.
Abs |
(#2336) Superman válasza lidi hozzászólására (#2334)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2010 |
|
amint megvan a visszavonás gomb és feltetted netre szólj hogy tudjak cserélni |
(#2350) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
Superman:ok.
Keresgéltem kleinbahn sinek geometriájáról részleteket, és beleakadtam ebbe az oldalba: Bővebben: Link
Itt való világbeli váltókról van szó, érdekes a 2. kép. Szerintetek mi lehet az ? |
(#2353) Csukló válasza lidi hozzászólására (#2350)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
Igen ez a mozgó szívkeresztes váltó!
Ilyen volt a Budapesti Metróban a Déli pályaudvari kihúzónál, de felszámolták.........
Én élőben Bécsben a WLB vonalán láttam ilyet rögtön, ahogy lejön a a villamosvonalról Philadelphiabrückenél, legközelebb ha arra járok le is fotózom! |
(#2354) lidi válasza Csukló hozzászólására (#2353)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
|
(#2355) cs.csaby válasza lidi hozzászólására (#2354)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
A webfordítás jó hülyeségeket hadovál róla.
Amúgy engem is érdekelne hogy mi a fene lehet ez. |
(#2356) Abs válasza lidi hozzászólására (#2354)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
Egyszerű távtartó. A csúcssín túlfeszítését hivatott megakadályozni egy műszaki hiba esetén. Nagysugarú kitérőknél, melyek több összekötőrúddal rendelkeznek, használják végállásellenőrzésre is.
Abs |
(#2357) lidi válasza Abs hozzászólására (#2356)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
Hát, nekem olyannak tűnik, mint ami azt akarja megakadályozni, hogy az a sín hosszában elmozdulhasson. Vagy kerékérintkező ? |
(#2358) cs.csaby válasza lidi hozzászólására (#2357)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
Valóban olyan, mintha a két sínszál egymáshoz képest való elmozdulását hívatott volna megakadályozni |
(#2360) Abs válasza lidi hozzászólására (#2357)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2010 |
|
Elnézést, nem voltam elég konkrét. Igen, arra való ez a kis szerkezet, hogy megakadályozza a csúcssín tősínhez képesti elmozdulását. Erre akkor van elméleti lehetőség, ha valami miatt a váltó nem tud végállásba állni, vagy be tud, de a hajtómű tovább dolgozik. Egy nem tökéletesen beállított, használt váltónál elképzelhető, hogy a hajtómű ilyen esetben akkora többleterőt fejt ki az összekötő rúdra, és azon át a csúcssínekre, hogy azok a pálya síkjában hosszirányban elmozdulnak. A másik eset - és ez nagyobb valószínűséggel következik be - hogy a sínszál hőtágulás következtében "kinyújtózik". Ilyenkor szintén ilyen irányú elmozdulás keletkezik, de ez esetben az erőhatások megfordulnak, a sínszál fejt ki plusz tolóerőt az összekötő rúdra.
Abs |
(#2361) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#2360)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Érdekes, köszönjük A fene gondolná, hogy ekkora erőt tud kifejteni a hajtómű. |
(#2363) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#2361)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Nincs mit. Ezért ne (se) állj be a két sínszál közé. A bokádat gond nélkül eltöri. Gondolj vele, végül is két "vasszálat" kell ide-oda hajlítgatnia.
Abs |
(#2364) lidi válasza Superman hozzászólására (#2336)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Hi !
Fenn az új verzió ! Bővebben: Link
Csukló: raktam bele kleinbahn síneket is. De nem túl precíz a leírás ami van róla, legalábbis nekem nem találkoznak a sínek úgy mint a lapon fellelhető terven.
(pikoval ilyen gond nem volt...) |
(#2368) Csukló válasza lidi hozzászólására (#2364)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Ennyit tudok segíteni |
|
(#2370) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#2368)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Lenne még kérésem:
25cm sugarú ív (Villamoshoz)
És ha már villamos akkor a LUNA sín Bővebben: Link
A bővebb sín leírások ITT |
(#2378) lidi válasza Csukló hozzászólására (#2370)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2010 |
|
Ok, az íves sin nem lesz gond. Kitérőt nem tudod betenni esetleg egy szkennerbe ? (talpfaráccsal az üveg felé, hogy szépen felfeküdjön) Ha beszkennelnéd legalább 600dpi -vel, akkor már egész pontosan be tudnám méretezni. De gyanús nekem az íves sín is. A program a sín középvonalában mért átmérővel számol. Bár gondolom átmérő alatt a kleinbahn is ezt érti.
Kleinbahn terveket nem tudsz esetleg még ? Azokkal lehetne ellenőrizni, finomítani az adatokat. |
(#2438) Superman válasza lidi hozzászólására (#2378)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2010 |
|
lidi észrevettem egy helyesírási hibát a honlapon (csak azért mondom hogy tökéletes legyen a honlapod) ezt írtad:
Idézet: „-undo funkció (kezdemény, egyelőre csak lerakás, törlés esetén megy)” |
(#2453) lidi válasza Superman hozzászólására (#2438)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
Köszi hogy nézed. Nade hol itt a hiba ? |
(#2459) Abs válasza lidi hozzászólására (#2453)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
Hát, a "na de"-t külön írjuk! (elnézést...)
Abs |
(#2460) Csukló válasza lidi hozzászólására (#2378)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
Szkennelni nem tudok de van egy JOBB ötletem csak még időm nem volt! |
(#2462) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#2459)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
Ne kötekedj! |
(#2465) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#2462)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
Miért ez nem beton?? |
(#2467) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#2462)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
Fogjuk rá, hogy szakmai ártalom
Abs |
(#2468) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#2465)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2010 |
|
hö hö hö |
(#2488) Superman hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
magyar tanárom úgy tanította hogy egyenlőre-nek kell írni |
(#2491) lidi válasza Superman hozzászólására (#2488)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2010 |
|
Nem akarok "grammar nazi" lenni, de elég ciki ha egy magyar tanár nem ismeri a helyesírást. |
|
|
|
2024. Nov, 21. Csü 13:44:14 |
|
Jelenleg 25 fő olvassa az oldalt |
|
|