Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       33/65    
(#36600) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#36599) Válasz Aug 16, 2014
Igen.
(#36609) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36596) Válasz Aug 16, 2014
Had kérdezzem meg, hogy miért nem a Halling E1-es hajtást használtad ami forgóvázas???
(#36613) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#36588) Válasz Aug 16, 2014
A szekrény lapra szerelve.

DSCF0026.JPG
 
(#36619) csíkosháTTú válasza Csukló hozzászólására (#36609) Válasz Aug 16, 2014
Nem tőlem kérdezd!
Nem én csináltam, hanem a WUMM. Hozzám azért került, hogy digizzem, és csináljak valamit a futásával, mert csak kínlódik a pályán. Lásd a korábbi bejegyzéseimet erről...
(#36620) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 17, 2014
Bocs, egy sztárfotó...
Részletek, az Apró rovatban...

PIKO_BR41_1.JPG
 
(#36621) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36619) Válasz Aug 17, 2014
Ok BOCSI!

És sikerült javítani a futásán?
(#36622) csíkosháTTú válasza Csukló hozzászólására (#36621) Válasz Aug 17, 2014
Igen, már szépen fut, és ereje is van.
Kicsit lejebb írtam róla.
Jelenleg azon agyalok, hogy hogyan fúrjam ki a lámpaimitáció helyét az orrán...
(#36624) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36622) Válasz Aug 17, 2014
Drágán csinálná meg H0Totya, mert neki specko gépparkja van .....
(#36665) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#36613) Válasz Aug 18, 2014
Vendég-forgóvázakon az összeállított mozdonyszekrény. Jöhet a glett (meg a kritikák is).
A képen egy kicsit kiflinek tűnik, a valóságban nem az.

DSCF0032.JPG
 
(#36791) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36622) Válasz Aug 23, 2014
Alalkul a WUMM villamos. Végül nem kapott DCC előkészítést, fixen bele van forrasztva a DCX52D dekoder, és sikerült megoldani a világítást is. Nemsokára készen is lesz.

IMG_2122.JPG
 
(#36813) BR95 hozzászólása Válasz Aug 24, 2014
Üdv!

Segítséget kérnék a hozzáértőktől:
Mit jelent a német személyvagonokon az S, P, G súly érték? Mit takarnak ezek a rövidítések? (Schnell-, Personen-, Güter-?) És mit jelent a Kks-Dir?
A következő megfejtéséhez kellene:

WR4ü(g)e
53,4t
23,5m
Kks-Dir
S 69t
P 62t
G 41t

Köszönöm:
Józsi
(#36814) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#36813) Válasz Aug 24, 2014
Az alábbi féknemekben mennyit fékez a vagon
S= Gyorsvonati fék 69 tonna
P= Személyvonati fék 62 tonna
G= Tehervonati fék 41 tonna
Kks-Dir = a kocsin levő fék típusa (Kunze-Knorr-Schnellzugbremse)

(#36815) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#36814) Válasz Aug 24, 2014
Köszönöm a gyors választ!
(#37039) vanhensing hozzászólása Válasz Szept 1, 2014
Üdv!

Hátha valaki segít a megoldásban!Hol lehet beszerezni sodort 2mm üvegszálat? Csak fonottal találok a neten,
olyat keresnék mint a Br 35 23..stb mozdonyokban van.
A fonott ránézésre nem úgy néz ki.
Előre is kösz a tippet.
(#37042) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#37039) Válasz Szept 1, 2014
TT-ben?
A BR23/BR35-ben nincs ilyen, hacsak nem arra a két plexi "pöcökre" gondolsz, ami a lámpa imitációkban van.

Fényvezető szálakat a régi BR56 és BR86 használtak.
(#37046) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37042) Válasz Szept 1, 2014
Én is csak gondolkodtam, és csak a régi 56/86-sban emlékeztem ilyesmire. Valamikor méterre lehetett kapni.
Ma is néha ráakadsz, de van jobb - pl. a HIFI berendezések optikai kábele vagy még olcsobb a piacokon árult fényszökökut stb. Kivághat a szálakbol egy nyalábbal, be egy zsugorcsöbe - hajszárito és kész az optikai vezeték. Ha nagyon profik akar, akkor bármelyik telefonos vagy kábeltv-s szerelö ad hulladék üvegszálat, azokat ugyanugy zsugircsöbe huzva igen jo minöségü optikai kábelt lehet késziteni. Az üvegszálak nagyon vékonyak igy aránylag sok kell egy 2 mm-s köteghez, de sokkal jobb a hatásfokuk mint a müanyagszálaknak.
(#37047) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37042) Válasz Szept 1, 2014
Köszi a típusjavítást!Igen a Br 56-86 ba használt üvegszáltekercs kéne!
(#37048) vanhensing válasza etwg hozzászólására (#37046) Válasz Szept 1, 2014
Köszönöm! Optikai kábelem van is itthon!
(#37051) vanhensing hozzászólása Válasz Szept 2, 2014
Ezzel a Br 130 al kísérletezem.Jelenleg a plexi "pöcök,,
van benne De igy nem tudom megoldani a külön kapcsolható fényszórót! Üvegszál esetében könnyebb lesz a megoldás!

Br 130.JPG

BR130.JPG
 
(#37056) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#37051) Válasz Szept 2, 2014
Jó lesz ez, gratulálok!
Csak a LED-et cserélném, mert ez túl hideg, kékes fényt ad, mint egy rossz fénycső.
(#37081) HOTotya válasza vanhensing hozzászólására (#37051) Válasz Szept 2, 2014
Valami fekete műanyag "maszkot" nem tudsz beletenni,mert akkor sem fog át,le világítani!
(#37083) vanhensing válasza HOTotya hozzászólására (#37081) Válasz Szept 2, 2014
Persze a fényszűrődést megoldom! Jelenleg a plexi pöcöknél tartok,de üvegszállal is ki szeretném próbálni!Tehát nem kész a járgány!
(#37094) crista.neuralis hozzászólása Válasz Szept 3, 2014
Tiszteletem minden kedves modellezőnek!
Régi alakjelzőket szeretnék lemodellezni. Segítség kellene a karok gyártásánál. DB témában szeretném megoldani. A szériám a Kesseldorfban készült 5911/396 cikkszámú jelzőket próbálja másolni. Szerintem a legegyszerűbb lenne rézből kimaratni. Valaki vállal Budapesten (főleg Budán) vagy Pécsen ilyesmit. Ha valaki tudna segíteni ezen a címen elér:
email: ***@***.**
Mellékeltem egy képet a mintaként szolgáló jelzőről.
Köszönettel C.N

Moderálva!

23c8c6d796dc...jpg
 
(#37135) Antal Miklós válasza vanhensing hozzászólására (#37083) Válasz Szept 3, 2014
Szia, Miért nem teszel SMD LED-t a fényszóróba? Kívülről teszel rá egy apró csep műgyantát így olyan lesz mintha szép, de nem sík üvegburkolata lenne.

101-0142_IMG.JPG
 
(#37161) HOTotya hozzászólása Válasz Szept 4, 2014
Egy kis világítás ............................. TT-n

20140904_185...jpg

20140904_185...jpg
 
(#37162) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#37161) Válasz Szept 4, 2014
Nagyon szép munka!
(#37165) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#37161) Válasz Szept 5, 2014
Profi!
A panelt is megmutatod,vagy az már titkos?
Miklós lámpái se kutyák.
Gratula!
üdv.:korongos
(#37171) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37165) Válasz Szept 5, 2014
Nem titkos semmi sőt eladásra is készülnek!! Csak voltam olyan ügyes és "elba" szigetére küldtem a panelokat (amiért fejmosást is kaptam(jogosan)),de nem sokára kaphatóak lesznek!!!
BR110,BR130,BR221,BR118,BR119,BR103,NOHAB,BR254-s mozdonyokhoz!!!0603-s ledekkel!!! Egy kis türelmet 2 hét s jönnek az újdonságok(több is)
(#37184) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37171) Válasz Szept 6, 2014
Ezek H0-s vagy TT modellek.
Ha TT a hajdani Zeuke modellekhez is passzolnak?
(#37185) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#37161) Válasz Szept 6, 2014
Hogyan tudtok ilyen pici ledekkel dolgozni????

Elámulok ezen, hiszen a légy is röhög rajta milyen pici....
Gratulálok hozzá!!!
(#37186) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#37184) Válasz Szept 6, 2014
Igen ezek kimondottan a régi típusú TT-s mozdonyokhoz lesznek legyártva!! Kétféle variációban :szerelve és kitt változatban
(#37187) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#37185) Válasz Szept 6, 2014
Ez még nem pici.............. A 0402-s led na az már picike!!!
Kell hozzá 5-8D-s nagyítású lámpa és ne remegjen a kezed......
(#37188) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#37187) Válasz Szept 6, 2014
Azért egy dolgot figyelembe kell venni!!! Ezek a panelok mind a fehér(sőt van reflektor is) mind a vörös lámpát imitálják!!! Magyarul ki kell fúrni a vak lámpák helyét és bele kell illeszteni egy plexi darabot is a furatokba!!!!! Így már nehezebb egy picivel a megoldás.......! Sok mozdonynál pl. BR130-s ahol két-két furatot kell fúrni átmérő 1.4 (vagy kisebb is kell némelyiknél) Tehát nem egy egyszerű a dolog......
(#37189) diginewl hozzászólása Válasz Szept 6, 2014
Egy rövid érdeklődés:
Van H0-ás régi piko E11 /E42 mozdonyom. Ezekben két motoros a meghajtás, és a legtöbbször az egyik csakazértsem indul el
digit meghajtással mennek ugye...

Ha kiveszem a menetiránynak megfelelő első motort, azaz szabadonfutóvá teszem az első egységet, és azt telepakolom súlyokkal, akkor megmarad kb 3-4 vagonnyi vonóereje a mozdonynak?
(#37190) Luciferike hozzászólása Válasz Szept 6, 2014
1-es fúróval akár kézzel is át lehet fúrni nem kell hozzá gép csak két ujj amivel tudja az ember pörgetni.
Legalább is nekem szokott sikerülni.
(#37191) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#37189) Válasz Szept 6, 2014
Nekem 2 db is van és szépen mennek digitben!! Meg kell operálni a mozdonyodat...... Elvileg elég erős motorok,de nagyon csökkenni fog az ereje
(#37192) HOTotya válasza Luciferike hozzászólására (#37190) Válasz Szept 6, 2014
Én nem mondtam,hogy nem lehet!! Csak nehezebb megoldani sok modellezőnek,mert nincsenek meg a megfelelő szerszámok hozzá!!!Rohadtul óvatosan kell fúrni,hogy ne másszon el a furat!!!
(#37194) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#37192) Válasz Szept 6, 2014
Azért látva a technikát, a nagyobb nehézséget inkább a furatok kitöltése jelenti. Oda befaragni egy fényvezetőt, na az macera!
(#37201) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#37191) Válasz Szept 6, 2014
Hali!

Nekem is van egy-kettő..néhány..pár.. Mind a régi piko széria - csudaszép modellek, még így 30-40 év után is!!! (meglátszik elfogult vagyok velük)
Van amit már átépítettem roco vázra/meghajtásra... Na azok aztán tüneményesen mennek.

Akikbe nem került új hajtás, "csak" vezetőállás, meg led-es világítás, ott előfordul, CSAK az egyik irányba, hogy nem indul el az egyik motor (mindig ugyanaz)
A motorok párhuzamosan vannak kötve a dekóderbe. Így ha nem indult el elsőre, utána már esélye sincs, hiszen a dekóder ilyenkor már nem ad akkora tüskét, ami beindítsa az álló motort....
Kenéstől, szénkefétől, mindentől független, hogy mikor mennek együtt, és néha nem.
A dekóder és a motorok között nincs semmi tekercs/kondi, csak vezeték.
Lehet ez a baj?

(A szerkocsis hajtást nem felejtettem el, de éppen nincsen szabad szerkocsim, amit elküldhetnék donornak)
(#37202) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#37194) Válasz Szept 6, 2014
És akkor mit szóljon az, aki "Z" méretben alkot??

Z méret.jpg
 
(#37203) róbertke hozzászólása Válasz Szept 6, 2014
Így is lehet ...

dhg50011.jpg

dhg50012.jpg
 
(#37205) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37186) Válasz Szept 6, 2014
Kösz akkor majd feliratkozok néhányra....
(#37208) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#37194) Válasz Szept 6, 2014
Elölröl leragasztod a lyukat egy kis darab tixoval ( cellux, vagy maszkolo szalaggal) hátulrol (belülröl) meg belecsöppentesz egy kis átlátszo epoxy- vagy poliesztergyantát.
(#37232) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37189) Válasz Szept 8, 2014
Féllábú lesz!
Nem az amputáció segít, hanem a gyógyítás.

Két baja szokott lenni a rakoncátlan motornak (fogadjunk, hogy az megy elől!):
- ellazul a szénkefét nyomó rugó,
- felszedett valami szőrt, vagy hajszálat, és sajnos képes feltekerni a kommutátor lemezekig. Az ide került kosz aztán elemeli a kefét a kommutátortól.
(#37234) róbertke hozzászólása Válasz Szept 8, 2014
Biscatran oldalára pont a hétvégén került fel gőzmozdony lámpa felújítása UHU ragasztó segítségével
Első kép; Második kép; Üzemben
(#37235) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37234) Válasz Szept 8, 2014
Én is ezen csodálkozom, hogy még a nagy gyártok is kinban vannak ilyen aprosággal.
Pl. az egyik vadiuj és drága gözösben a lámpák négyzetes fénycsávája veri ki a biztositékot. (A gyárto: Mit csináljunk, ha a LED négyszögletes).
Az én válaszom meg az lett volna, hogy fessék be a lámpa lencse (mert ilyen is van a lámpájukban) hátulját fehérre, és meg van oldva a gond.

(#37241) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37232) Válasz Szept 8, 2014
Köszönöm az ötleteket!!!
Idézet:
„- ellazul a szénkefét nyomó rugó,”
Ezt a legnehezebb észrevenni, és valószínű ez lesz, mert egyébként tiszta a motor mindenhol. A hátsó motor problémázik.
Mivel tudom visszaerősíteni?
Megtornáztatom?
(#37242) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#37241) Válasz Szept 8, 2014
Alaptétel: -Sajnos két egyforma motor nincs.
Van mérőműszered, amivel a motorokat bemérheted?
Egyforma a teljesítményük (fogyasztásuk)?
Ha kiveszed a rakoncátlan motort és a helyére súlyokat raksz, azzal csak hamarabb nyugdíjba küldöd a másikat. Jól kitisztítottad őket?
(#37244) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37241) Válasz Szept 8, 2014
Így van, meg kell óvatosan gyötörni őket!
(#37246) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#37242) Válasz Szept 8, 2014
Idézet:
„Alaptétel: -Sajnos két egyforma motor nincs.”

Persze. De ettől még a műhelyben átépült nem egy, és nem tíz hasonlóan kétmotoros modell digi üzemre, és probléma mentesen üzemelnek azóta is. Csak dekóder kérdése az egész. Sajnos az olcsó dekóderek (akciós ajánlatok most nem játszanak) ide nem válnak be...

Egyébként egy modern modell a TT-s Brawa E95-ös is kétmotoros, és azzal sincs gond.
Lapozás       33/65    
Frissek
  2024. Nov, 28. Csü
23:50:14
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés