|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#36600) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#36599)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Igen. |
(#36609) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36596)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Had kérdezzem meg, hogy miért nem a Halling E1-es hajtást használtad ami forgóvázas??? |
(#36613) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#36588)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
A szekrény lapra szerelve. |
|
(#36619) csíkosháTTú válasza Csukló hozzászólására (#36609)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Nem tőlem kérdezd!
Nem én csináltam, hanem a WUMM. Hozzám azért került, hogy digizzem, és csináljak valamit a futásával, mert csak kínlódik a pályán. Lásd a korábbi bejegyzéseimet erről... |
(#36620) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Bocs, egy sztárfotó...
Részletek, az Apró rovatban... |
|
(#36621) Csukló válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36619)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Ok BOCSI!
És sikerült javítani a futásán? |
(#36622) csíkosháTTú válasza Csukló hozzászólására (#36621)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Igen, már szépen fut, és ereje is van.
Kicsit lejebb írtam róla.
Jelenleg azon agyalok, hogy hogyan fúrjam ki a lámpaimitáció helyét az orrán... |
(#36624) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36622)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Drágán csinálná meg H0Totya, mert neki specko gépparkja van ..... |
(#36665) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#36613)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2014 |
|
Vendég-forgóvázakon az összeállított mozdonyszekrény. Jöhet a glett (meg a kritikák is).
A képen egy kicsit kiflinek tűnik, a valóságban nem az. |
|
(#36791) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36622)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2014 |
|
Alalkul a WUMM villamos. Végül nem kapott DCC előkészítést, fixen bele van forrasztva a DCX52D dekoder, és sikerült megoldani a világítást is. Nemsokára készen is lesz. |
|
(#36813) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2014 |
|
Üdv!
Segítséget kérnék a hozzáértőktől:
Mit jelent a német személyvagonokon az S, P, G súly érték? Mit takarnak ezek a rövidítések? (Schnell-, Personen-, Güter-?) És mit jelent a Kks-Dir?
A következő megfejtéséhez kellene:
WR4ü(g)e
53,4t
23,5m
Kks-Dir
S 69t
P 62t
G 41t
Köszönöm:
Józsi |
(#36814) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#36813)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2014 |
|
Az alábbi féknemekben mennyit fékez a vagon
S= Gyorsvonati fék 69 tonna
P= Személyvonati fék 62 tonna
G= Tehervonati fék 41 tonna
Kks-Dir = a kocsin levő fék típusa (Kunze-Knorr-Schnellzugbremse)
|
(#36815) BR95 válasza róbertke hozzászólására (#36814)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2014 |
|
Köszönöm a gyors választ! |
(#37039) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Üdv!
Hátha valaki segít a megoldásban!Hol lehet beszerezni sodort 2mm üvegszálat? Csak fonottal találok a neten,
olyat keresnék mint a Br 35 23..stb mozdonyokban van.
A fonott ránézésre nem úgy néz ki.
Előre is kösz a tippet. |
(#37042) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#37039)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
TT-ben?
A BR23/BR35-ben nincs ilyen, hacsak nem arra a két plexi "pöcökre" gondolsz, ami a lámpa imitációkban van.
Fényvezető szálakat a régi BR56 és BR86 használtak. |
(#37046) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37042)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Én is csak gondolkodtam, és csak a régi 56/86-sban emlékeztem ilyesmire. Valamikor méterre lehetett kapni.
Ma is néha ráakadsz, de van jobb - pl. a HIFI berendezések optikai kábele vagy még olcsobb a piacokon árult fényszökökut stb. Kivághat a szálakbol egy nyalábbal, be egy zsugorcsöbe - hajszárito és kész az optikai vezeték. Ha nagyon profik akar, akkor bármelyik telefonos vagy kábeltv-s szerelö ad hulladék üvegszálat, azokat ugyanugy zsugircsöbe huzva igen jo minöségü optikai kábelt lehet késziteni. Az üvegszálak nagyon vékonyak igy aránylag sok kell egy 2 mm-s köteghez, de sokkal jobb a hatásfokuk mint a müanyagszálaknak. |
(#37047) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37042)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Köszi a típusjavítást!Igen a Br 56-86 ba használt üvegszáltekercs kéne! |
(#37048) vanhensing válasza etwg hozzászólására (#37046)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Köszönöm! Optikai kábelem van is itthon! |
(#37051) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Ezzel a Br 130 al kísérletezem.Jelenleg a plexi "pöcök,,
van benne De igy nem tudom megoldani a külön kapcsolható fényszórót! Üvegszál esetében könnyebb lesz a megoldás! |
|
(#37056) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#37051)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Jó lesz ez, gratulálok!
Csak a LED-et cserélném, mert ez túl hideg, kékes fényt ad, mint egy rossz fénycső. |
(#37081) HOTotya válasza vanhensing hozzászólására (#37051)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Valami fekete műanyag "maszkot" nem tudsz beletenni,mert akkor sem fog át,le világítani! |
(#37083) vanhensing válasza HOTotya hozzászólására (#37081)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Persze a fényszűrődést megoldom! Jelenleg a plexi pöcöknél tartok,de üvegszállal is ki szeretném próbálni!Tehát nem kész a járgány! |
(#37094) crista.neuralis hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Tiszteletem minden kedves modellezőnek!
Régi alakjelzőket szeretnék lemodellezni. Segítség kellene a karok gyártásánál. DB témában szeretném megoldani. A szériám a Kesseldorfban készült 5911/396 cikkszámú jelzőket próbálja másolni. Szerintem a legegyszerűbb lenne rézből kimaratni. Valaki vállal Budapesten (főleg Budán) vagy Pécsen ilyesmit. Ha valaki tudna segíteni ezen a címen elér:
email: ***@***.**
Mellékeltem egy képet a mintaként szolgáló jelzőről.
Köszönettel C.N
Moderálva! |
|
(#37135) Antal Miklós válasza vanhensing hozzászólására (#37083)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Szia, Miért nem teszel SMD LED-t a fényszóróba? Kívülről teszel rá egy apró csep műgyantát így olyan lesz mintha szép, de nem sík üvegburkolata lenne.
|
|
(#37161) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 4, 2014 |
|
Egy kis világítás ............................. TT-n |
|
(#37162) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#37161)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2014 |
|
Nagyon szép munka! |
(#37165) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#37161)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
Profi!
A panelt is megmutatod,vagy az már titkos?
Miklós lámpái se kutyák.
Gratula!
üdv.:korongos |
(#37171) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37165)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
Nem titkos semmi sőt eladásra is készülnek!! Csak voltam olyan ügyes és "elba" szigetére küldtem a panelokat (amiért fejmosást is kaptam(jogosan)),de nem sokára kaphatóak lesznek!!!
BR110,BR130,BR221,BR118,BR119,BR103,NOHAB,BR254-s mozdonyokhoz!!!0603-s ledekkel!!! Egy kis türelmet 2 hét s jönnek az újdonságok(több is) |
(#37184) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37171)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Ezek H0-s vagy TT modellek.
Ha TT a hajdani Zeuke modellekhez is passzolnak? |
(#37185) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#37161)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Hogyan tudtok ilyen pici ledekkel dolgozni????
Elámulok ezen, hiszen a légy is röhög rajta milyen pici....
Gratulálok hozzá!!!
|
(#37186) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#37184)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Igen ezek kimondottan a régi típusú TT-s mozdonyokhoz lesznek legyártva!! Kétféle variációban :szerelve és kitt változatban |
(#37187) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#37185)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Ez még nem pici.............. A 0402-s led na az már picike!!!
Kell hozzá 5-8D-s nagyítású lámpa és ne remegjen a kezed...... |
(#37188) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#37187)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Azért egy dolgot figyelembe kell venni!!! Ezek a panelok mind a fehér(sőt van reflektor is) mind a vörös lámpát imitálják!!! Magyarul ki kell fúrni a vak lámpák helyét és bele kell illeszteni egy plexi darabot is a furatokba!!!!! Így már nehezebb egy picivel a megoldás.......! Sok mozdonynál pl. BR130-s ahol két-két furatot kell fúrni átmérő 1.4 (vagy kisebb is kell némelyiknél) Tehát nem egy egyszerű a dolog...... |
(#37189) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Egy rövid érdeklődés:
Van H0-ás régi piko E11 /E42 mozdonyom. Ezekben két motoros a meghajtás, és a legtöbbször az egyik csakazértsem indul el
digit meghajtással mennek ugye...
Ha kiveszem a menetiránynak megfelelő első motort, azaz szabadonfutóvá teszem az első egységet, és azt telepakolom súlyokkal, akkor megmarad kb 3-4 vagonnyi vonóereje a mozdonynak?
|
(#37190) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
1-es fúróval akár kézzel is át lehet fúrni nem kell hozzá gép csak két ujj amivel tudja az ember pörgetni.
Legalább is nekem szokott sikerülni. |
(#37191) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#37189)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Nekem 2 db is van és szépen mennek digitben!! Meg kell operálni a mozdonyodat...... Elvileg elég erős motorok,de nagyon csökkenni fog az ereje |
(#37192) HOTotya válasza Luciferike hozzászólására (#37190)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Én nem mondtam,hogy nem lehet!! Csak nehezebb megoldani sok modellezőnek,mert nincsenek meg a megfelelő szerszámok hozzá!!!Rohadtul óvatosan kell fúrni,hogy ne másszon el a furat!!! |
(#37194) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#37192)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Azért látva a technikát, a nagyobb nehézséget inkább a furatok kitöltése jelenti. Oda befaragni egy fényvezetőt, na az macera! |
(#37201) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#37191)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Hali!
Nekem is van egy-kettő..néhány..pár.. Mind a régi piko széria - csudaszép modellek, még így 30-40 év után is!!! (meglátszik elfogult vagyok velük)
Van amit már átépítettem roco vázra/meghajtásra... Na azok aztán tüneményesen mennek.
Akikbe nem került új hajtás, "csak" vezetőállás, meg led-es világítás, ott előfordul, CSAK az egyik irányba, hogy nem indul el az egyik motor (mindig ugyanaz)
A motorok párhuzamosan vannak kötve a dekóderbe. Így ha nem indult el elsőre, utána már esélye sincs, hiszen a dekóder ilyenkor már nem ad akkora tüskét, ami beindítsa az álló motort....
Kenéstől, szénkefétől, mindentől független, hogy mikor mennek együtt, és néha nem.
A dekóder és a motorok között nincs semmi tekercs/kondi, csak vezeték.
Lehet ez a baj?
(A szerkocsis hajtást nem felejtettem el, de éppen nincsen szabad szerkocsim, amit elküldhetnék donornak) |
(#37202) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#37194)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
És akkor mit szóljon az, aki "Z" méretben alkot??
|
|
(#37203) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Így is lehet ...
|
|
(#37205) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37186)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Kösz akkor majd feliratkozok néhányra.... |
(#37208) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#37194)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Elölröl leragasztod a lyukat egy kis darab tixoval ( cellux, vagy maszkolo szalaggal) hátulrol (belülröl) meg belecsöppentesz egy kis átlátszo epoxy- vagy poliesztergyantát. |
(#37232) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37189)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Féllábú lesz!
Nem az amputáció segít, hanem a gyógyítás.
Két baja szokott lenni a rakoncátlan motornak (fogadjunk, hogy az megy elől!):
- ellazul a szénkefét nyomó rugó,
- felszedett valami szőrt, vagy hajszálat, és sajnos képes feltekerni a kommutátor lemezekig. Az ide került kosz aztán elemeli a kefét a kommutátortól. |
(#37234) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
|
(#37235) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37234)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Én is ezen csodálkozom, hogy még a nagy gyártok is kinban vannak ilyen aprosággal.
Pl. az egyik vadiuj és drága gözösben a lámpák négyzetes fénycsávája veri ki a biztositékot. (A gyárto: Mit csináljunk, ha a LED négyszögletes).
Az én válaszom meg az lett volna, hogy fessék be a lámpa lencse (mert ilyen is van a lámpájukban) hátulját fehérre, és meg van oldva a gond.
|
(#37241) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37232)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Köszönöm az ötleteket!!!
Idézet: „- ellazul a szénkefét nyomó rugó,”
Ezt a legnehezebb észrevenni, és valószínű ez lesz, mert egyébként tiszta a motor mindenhol. A hátsó motor problémázik.
Mivel tudom visszaerősíteni?
Megtornáztatom? |
(#37242) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#37241)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Alaptétel: -Sajnos két egyforma motor nincs.
Van mérőműszered, amivel a motorokat bemérheted?
Egyforma a teljesítményük (fogyasztásuk)?
Ha kiveszed a rakoncátlan motort és a helyére súlyokat raksz, azzal csak hamarabb nyugdíjba küldöd a másikat. Jól kitisztítottad őket? |
(#37244) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37241)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Így van, meg kell óvatosan gyötörni őket! |
(#37246) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#37242)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Idézet: „Alaptétel: -Sajnos két egyforma motor nincs.”
Persze. De ettől még a műhelyben átépült nem egy, és nem tíz hasonlóan kétmotoros modell digi üzemre, és probléma mentesen üzemelnek azóta is. Csak dekóder kérdése az egész. Sajnos az olcsó dekóderek (akciós ajánlatok most nem játszanak) ide nem válnak be...
Egyébként egy modern modell a TT-s Brawa E95-ös is kétmotoros, és azzal sincs gond. |
|
|
2024. Nov, 28. Csü 23:50:14 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|