|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#46294) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#46293)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2015 |
|
Beszéld meg Totyával.
Az viszont biztos, hogy a váll miatt - akármilyen kicsi a munkadarab nem eshet ki a formából, igy alkalmatlan a gyártásra ( ne keverjük ide az automaták segédeszközeit, amik kinyomják a nyitott formákból a munkadarabot, amik éppen ezért nem akadhatnak meg semmiben, csak annyira felsimulnak a falára, hogy a kis sulyuk miatt nem esnek ki)..
A gyürü az valoban külön forma, de nem bonyolult, igy ha kell, inkább az a jo megoldás.
|
(#46413) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Itt a legújabb próba darab....egy forgóváztartó áramszedővel kombinálva lesz majd!!! Még van beszívódás meg sorja,de ez csak a prototípus.... |
|
(#46415) angyal.marci válasza Fordítókorongos hozzászólására (#45938)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Ez a polipropilén:
-(-CH2-CH2-CH2-)-n
Ugyanis a propilén ez: CH3-CH=CH2, ezt ha polimerizálják, akkor a kettős kötés felszakad, és a két felszabaduló elektron megy a polikötésbe.
Gondolom, most már a napnál is világosabb. |
(#46416) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
SziaszTTok!
TT-s topicban már beharangoztam, hogy MXA típusú HÉV-et szeretnék építeni. De nagy gondban vagyok. Az ablakok tekintetében, hiszen EKKORA ABLAKOKAT sehol se tudtam eddig fellelni. Valaki meg tudna menteni egyszerű ablakkészítési ötlettel, vagy pedig nekem kellő méretű ablakkal?
|
(#46417) diginewl válasza angyal.marci hozzászólására (#46415)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Nem.
Offtopik!
Ez egy normál alkán sor.
A propilén képletét jól írtad fel, de elméletben rosszul polimerizáltad.
A prolpilén polimerizálásából más lesz, nem ez.
(képzeld el, hogy polimerizálják, aztán előbb lesz belőle kerozin, majd benzin, dízelolaj, fehér vazelin......Totya meg mivel fröccsönt?)
|
(#46418) angyal.marci válasza diginewl hozzászólására (#46417)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Az elmélet jó, ne köss bele! A gyakorlat meg a vegyészek dolga ((majd az enyém is )) |
(#46420) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46418)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Marci!
Egy képzett "vegyésszel" én nem kötekednék... Ki tudja mit kever majd ki Neked, ha arra jársz... |
(#46421) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46420)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Nem kötekedek Én meg vegyész leszek
|
(#46422) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46419)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Ott a ponTT |
(#46423) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#46421)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
OK, csak szerinted vajon hol is van a kolléga vitrin vasútja?
Ne keresd, egy patikában... |
(#46425) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46416)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Posch Modelléknél láttam cnc-vel mart plexit, beszélj velük!
Mármint természetesen nem hév ablakolat láttam, hanem a technológiát. Eléggé jól nézett ki. |
(#46426) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#46417)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Áttértem a polietilénre...... |
(#46428) diginewl válasza angyal.marci hozzászólására (#46418)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
-(-CH2-CH2-CH2-)-n
ezt írtad, Nem? Ez alkán sor. Punkt. Ne vezessük félre a Nagyérdeműt, ha így kirészlezeted!
-(C3H6)-n ez a polipropilén, ha így Írod nem szólok.
Az összegképlet ugyanaz, csak az elrendezés nem - nem mindegy !
A polipropilén valahogy így festene, ha nem csúszik el a beírás (alább a linkben van kép is róla
CH3
/
-(-CH-CH2-)-n
Wikipédia:
polipropilén
Alkánok
A többit az offtopikban folytassuk kifröccsöntenek minket innen, de nagyon |
(#46429) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#46426)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Ajaj
Akkor mégis eljutunk a kerozinból a fröccsöntéshez, csak nem a propilén polimerizálásával (hanem az eltilénével). Ha ezt hosszabbítjuk - elméletben -, akkor valóban műanyag lesz belőle
Lehet Marci topikárs már megelőlegezte, mert ennek tényleg ez a képlete: -(-CH2-CH2-CH2-)-n
Alkán sor, csak jó hosszú!
|
(#46430) angyal.marci válasza diginewl hozzászólására (#46428)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Elcsúszott de nem is kicsit. de értem a lényegét. Nem számoltam azzal, hogy a polivegyület elagazó.
A polietilénnek - ha precizek akarunk lenni, -(-CH2-CH2-)-n a képlete. Az a baj, hogy bezavarnak a becézett nevek. Polietén helyett p.etilén... stb.
A HÉVem kasztnija polisztirolból lesz, az ugye az, hogy -(CH-CH2-)-n, és a CH csoportról lelóg egy aromás gyűrű. Elcsúszásveszély miatt nem rajzoltam ki.
Kifröccsönt minket a fene. Modellépítés a téma vagy mi a szösz? Tudni kell azt is, hogy miből épül fel az alapanyag!
Majd megnézem az üveget! CNC gépünk nekünk is van, majd esetleg szerzek be plexit is. |
(#46433) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#46413)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2015 |
|
Szervusz, én ezt a kerékáramszedőt elforgatnám 90 fokkal, hogy a feszkót ne a futófelületről szedje, hanem a kerék oldaláról. Valahogy így: |
|
(#46434) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#46433)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Műanyag kaszninál lehet is,de nálam a réz cuccoknál életveszélyes....nagy a zárlat kockázata...ez amolyan kompromisszum....bár ez legyen a legnagyobb gondom... |
(#46436) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#46434)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Meg egy kicsit hatásosabb is az ilyen áramszedés, mert pucolja a futofelületet, mig a kerék hátulján a szedö nem járul hozzá a futofelület tisztántartásához. |
(#46438) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#46413)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Az áramvezetö kábeleket hogyan gondoltad hozzávezetni? |
(#46439) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#46436)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Pucolja, de maga az érintkezési felület lesz dzsindzsás. És Totyáék méretében meg van süni, amivel kereket lehet takaritani. Namármost ha az áramszedő lemez koszosodik el, akkor azt nem tudod máshogy tisztítani, csak szétszereléssel és polírozással. Szívem szerint maradnék a sünis módszernél. |
(#46443) róbertke válasza etwg hozzászólására (#46436)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Tapadógyűrűs keréknél az általam javasolt elrendezéssel megy az áramszedés. Jouef mozdonyoknál viszont érdekes az áramszedés, ők a középütt szigetelt féltengelyen keresztül szedik az áramot. |
|
(#46445) etwg válasza róbertke hozzászólására (#46443)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Valoban az áramszedésben már kis millio megoldás közismert, vannak köztük nagyon raffinált megoldások is. Ilyen féltengelyes megoldás az Athearntöl származik, késöbb egyes N modelleknél sikerült a kábelezést teljesen kiiktatni amikor a modell hosszantilag 2 fémrészböl állt, ami galvanikus érintkezésben volt a féltengelyekkel. Van egy KaTo mozdonyom amiben sem1 mm drot ,sem áramszedö nincs.....
A PIKO régi N-s mozdonyai is kiválo megoldással rendelkeztek. Azok kerekein belül volt egy hornyos nyak amibe a vékony áramszedö süllyedt.
Az viszont tény és valo, hogy föleg egyes kerék és sintipusok (kirivo példa volt az emlitett Athearn a szinteres kerekekkel, ill a FLM a sárgaréz sinjeivel) nem szeretik egymást és állando tisztitásra szorulnak. Ilyen esetben jobb volt a futokarimárol szedö bronzrugo, mert ott egyöntetü volt mit kell tisztitani, mig más megoldásoknál az egész kerék felületét kellett rendszeresen vakarni. ( lásd néhány személykocsin...
|
(#46448) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#46438)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Azon sokat törpöltem,de jó és itthoni kivitelezése elég nehéz(ötleteket lehet adni),hogy a kábellel együtt fröccs-öljem a forgóváztartót!!!Így maradt a forrasztásos megoldás az egyik oldalon(mivel akár kifúrható 0.5mm-s fúróval) Ez még csak egy próba szerszám,mert ezen kijönnek a hibák és majd lehet javítani(ha kell) |
(#46452) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#46448)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
Én is ugy képzeltem el, hogy a rugokra ráforrasztasz egy darab licnis drotot, azt átszurod a formában levö lyukon, majd kiöntöd az egészet. Nem tudom mennyire bonyolult a kivitelezése.
Ha más nincs, akkor legalább egy nútot kellene mind a két oldalra késziteni, amiben a kábel késöbb felvezethetö - felszinre. Ha lenne a rugok közepén az öntvényben egy kis üreg, akkor utolag is lehetne forrasztani.
Esetleg más kialakitásu rugok is lehetnének, amik közepén egy hosszabb fül van L alakban felhajtva. Ha 1-2 mm-t felül kinyúlna az öntvényböl már az is jo lenne.
Adtam néhány ötletet, lehet, hogy találsz jobbat is |
(#46453) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#46452)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2015 |
|
|
(#46455) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 29, 2015 |
|
Nem tudom láttátok-e? Az Árpád TT-s verziojának az épitési leirása. A kit ott meg is rendelhetö.
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2015080003
(Sajnos csak igy tudom betenni a linket)
A kevés szöveg szlovákul van, de a képek magukért beszélnek. |
(#46459) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#46458)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2015 |
|
Ha majd egyszer 200 oldalas (angol/német/szlovák,kinai) leirást kapsz egy kithez akkor kell majd gyorsan Pamperszért futni.... |
(#46461) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#46459)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2015 |
|
Hát ott fel kell kötni a Liberót. Angol-némettel probléma nincs (inkább német legyen az a kódex). |
(#46462) róbertke válasza etwg hozzászólására (#46459)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2015 |
|
Én egyszer egy Japán gépet raktam össze, vakartam is a fejemet rendesen... |
(#46478) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46458)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2015 |
|
Mert, mi a baj a szlovákkal? |
(#46481) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46478)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2015 |
|
A nyelvtudás hiánya... |
(#46482) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#46481)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2015 |
|
Pedig egyszerű nyelv, olyan mint a cseh |
(#46483) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#46482)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2015 |
|
Most úgyis csehül vagyok, nem kell ide még a szlovák nyelv is... |
(#46547) M298 válasza angyal.marci hozzászólására (#46416)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2015 |
|
Beszélhetünk a HÉV szerelvényről? |
(#46550) angyal.marci válasza M298 hozzászólására (#46547)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2015 |
|
Persze. Mit szeretnél tudni? |
(#46552) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#46550)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2015 |
|
Inkább leírok mindent, ahogy tervezem.
Hajtás:
Egy háromrészes szerelvényt nézve a mellékkocsiban lesz a hajtás. Ehhez MasTTertape felajánlott két darab Br203-as hajtott forgóvázat, amit majd alkalomadtán meg is fogok venni tőle, csak kezdjem már el az építést. Motort a 3 éves húgom egy tönkrement gyerekjátékból szedtem ki, a TT klubtopicban már kiveséztük, hogy egy nagyon jó motorra akadtam. Azt fogom beletenni. Szeretném a hajtást elrejteni a belső berendezés alá, kérdés, fog-e sikerülni. Pláne, hogy alvázszerelvények is vannak a melléken. Majd meglátjuk, egyelőre ez mellékes
Kasztni, meg minden, ami látszik
Az építést a motorkocsival kezdem, mivel abban nincs hajtás.* Zeuke teherkocsi forgóvázon fog gurulni, természetesen fém kerekekkel. A forgóvázon egyelőre nem tervezek módosítani, majd ha megjön hozzá a kedv, ötlet és sok-sok fénykép. Belső berendezést is kap, meg LED-es világítást. Áramszedésben is szerepet játszik az összes tengely, bár azt ne kérdezd, hogy hogyan fogom elektromosan összekötni a két motort meg a melléket. 1:1-ben van köztük néhány lelógó kábel, de a modellvasúti szűk ívek miatt vakarhatom a fejem búbját, hogy mit is csináljak ott... Kurz kinematika lenne a kocsik között, egy feltuningolt merevkupplunggal. És mivel számolok a többes üzemmel, a motorkocsik elejére valahonnét szereznék kurz foglalatba jó SaKu-t. szimplát is, meg csatoltat is.
Extrák
Dekóder egyértelműen a mellékben lesz majd (hú tényleg, akkor ezt eleve dekóderrel kell megépíteni, hogy tudjak tervezni). Vezérelhető lesz a menetfény, zárfény, ezek egymástól függetlenül.
Ilyen beszámolóra gondoltál, M298?
*Már most keverem néha, hogy a mellékkocsiban van a hajtás, a motorkocsiban meg nincs. |
(#46567) reszelozsir válasza angyal.marci hozzászólására (#46552)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2015 |
|
Szia! Mivel látom itt eleget ezeket a retteneteket lebeszélnélek a teherkocsi forgovázról. Túl magas lenne és a kerék átmérője sem stimmel. Ha bármilyen adat kell, keress meg nyugodtan, igyekszem segíteni egy igényes és szép modell elkészültét. |
(#46568) M298 válasza angyal.marci hozzászólására (#46552)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2015 |
|
Köszönöm. Én is tervezem, de nagyvasúti pályára, tehát csak vontatva lesz, mintha járműjavítóba, vagy-ból közlekedne. karosszéria érdekelne, Én megrajzoltam jön a kivágás, de nem zárkózom el, ha már lenne műgyantából kész, amit festhetnék. Ablak hasonló gond, egyenlőre a régi még fellelhető BTTB ablakokat szerzem be. A Te munkádat láttam egyszer a börzén? A BKV és a Hennigsdorf-i emblémák megvannak András rézmaratásából. Tehát egy közös gondolkodás szeretnék. |
(#46570) angyal.marci válasza reszelozsir hozzászólására (#46567)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2015 |
|
Az a helyzet, hogy nagyon mást nem tudok alátenni. Vagy ez (éppenséggel a forgócsapnak nem az alváz síkjában kell lennie ), vagy pedig valamit építek, amiből nem lesz köszönetet..
Kereket lehet bele venni, kisebbet is, mint az eredeti Zeuke. |
(#46571) angyal.marci válasza M298 hozzászólására (#46568)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2015 |
|
Több okból se láthattad a munkámat a börzén.
-egyelőre ott tartok, hogy megvannak a teherkocsi fvázak és a forgócsapok
-sose voltam még börzén, hát még ezzel a néhány alkatrésszel.
A műgyantától elzárkózom egyelőre. Nem értek hozzá s felszereltségem sincs hozzá. Amúgy a közös munka mint pl a réz táblák majd érdekelni fognak.
Ablak nincs olyan, ami nekünk kéne, mert mindegyik túl nagy, CD vaklemezből próbálkozok.
A vontatott szerelvényhez BKV-s zöld Bobó dukál, Hubert Feri biztosan elvállalja neked!
|
(#46588) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
Elkészült egy újabb alkatrész...még ez sem tökéletes,mert lágyabb alapagyag kell majd,mert még törnek a "fülek"....még nem "rugóznak" eléggé... |
|
(#46595) angyal.marci válasza HOTotya hozzászólására (#46588)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
Kupplungfoglalat? |
(#46596) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#46588)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
Erősen hiánypótló ha lehet majd kapni! |
(#46598) HOTotya válasza angyal.marci hozzászólására (#46595)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
Igen az lesz majd..... |
(#46599) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#46596)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2015 |
|
Lehet majd kapni,ha tökéletes lesz... |
(#46667) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 7, 2015 |
|
Ma a kezembe került a Woodland Scenics mozdonykerék ( kocsikerék) tisztitoja (H0) méretben.
Itt a video
http://youtu.be/_TX8XfI4anw
Ami jo hir, a tisztitoszalagok külön is kaphatok ( nem is tul drága), igy akár TT-ben is megépithetö.
Kiváncsi vagyok ki vállalkozik ilyesmire. |
(#46681) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 8, 2015 |
|
Ötleteket kérem, a HÉV-be milyen ablakot tegyek? Van olyan szerelvény, ahol össze van karistolva az ablak, és van olyan, ahol semmi sincs. Melyik legyen? |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 16:52:00 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|