|
Mit láttam ma!
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:
|
|
(#59931) etwg válasza maTTato hozzászólására (#59930)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2018 |
|
Azt hiszem ennyi beszélgetés még elfér egy "Mit láttam ma" topikba, ahol a látottakat csak fényképpel tudjuk közzé tenni.
Nem kell okvetlenül mindjárt a méregdrága (RAW) technologiára meg gépekre gondolni, mert a te képeiden látott jelenség uj, (hogy bizonyitsam egy kép egy digitális kamerábol - nem RAW - 2012-böl). Régebben a fekete még fekete volt, és a képen nem látszik nagyon a belsö manipulácio. ( a kép semilyen PS-t nem látott).
Láthatjuk, hogy ez akkor még élethüre sikerült, a 6 éves fejlödés vitte el a technologiát a rajzfilmek világába.
|
|
(#59936) Lazsi hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2018 |
|
Egy normális fényképezőgépen sok mindent be lehet állítani, pl. azt, hogy milyen irányban és mértékben korrigálja a színeket és azt is, hogy milyen a fényforrás. Ennek az az eredménye, hogy ha elfelejtem ezt megfelelően beállítani, akkor nem lesz színhelyes a kép... Mert más színeket emel ki a tájkép esetén, mint egy portré esetén, de lehet választani "természetes" vagy "eredeti" állást is, akkor nem változtat ezen. A fényforrás beállítása pedig azért fontos, mert másféle spektrumot produkál egy izzólámpa, egy fénycső és a Nap. Ha ezt rosszul állítjuk be, akkor a fehér papírlap piros vagy kék lesz.
Van olyan mobiltelefon, ahol ezeket szintén lehet állítani, van amin nem. Gondolom a "legokosabb" mobilok már felismerik, hogy a képen ott az ég, vagyis ez egy természetben készült kép, tehát az eget ki kell emelni, ezért a kék színkomponenst megnövelik. A feketén is. |
(#59938) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#59936)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2018 |
|
Az emberek igen nagy %-a általában automatikus üzemmodban fényképez, azaz a gépnek ebben az üzemmodban kellene megfelelö képet csinálnia. Itt azonban nemcsak a szinekröl van szo, hanem a kép rajzolatárol is. Az ember ha ezeket az uj képeket megnézi (sajnos sok profi kamerábol is már láttam ilyen képet- ) az az érzése, hogy meg lettek rajzolva.
Vesd össze ezzel a képpel, amit egy kedves barátom rajzolt. |
|
(#59946) etwg válasza etwg hozzászólására (#59874)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2018 |
|
Nos itt a vég.
A biro julius 12.-ig adott idöt az ITM-nek hogy üritse ki a területet. Ehhez még kirendelt egy rendöri posztot is, akinek a feladata, hogy a terület valoban ki legyen üritve.
Az ITM-nek sikerült egy gözöst meg egy vagont elszállitania átmenetileg Kentuckyba (3-400 km), ahol az ottani muzeum vette gondozásba az ITM tulajdonát.
Pillanatnyilag ennyi a legujabb fejlemény. |
(#59951) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59946)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2018 |
|
Hát ez tényleg elszomorító... |
(#59954) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59946)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2018 |
|
Köszi az infót .... |
(#59963) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2018 |
|
Szlovákiában egy ujabb nagy mozdonyt raktak rendbe. A 486,007 szinte gyári új állapotba került, és ma már uton van az elnöki vonattal, ami bejárja a 100 évvel ezelött alakult Csehszlovákiát. (Az a kis aproság ugy látszik senkit sem zavar, hogy olyasmit ünnepelnek ami már nem létezik ).
|
|
(#60079) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 21, 2018 |
|
Szerga, 04:35, Gare du Nord... |
|
(#60080) Arctic37 válasza ZaGyu hozzászólására (#60079)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2018 |
|
Jéé, kipofozták a Nyugatit? |
(#60081) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#60080)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2018 |
|
...és bevezették a MÁV -nál a Franciát mint hivatalos nyelvet... |
(#60082) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#60081)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2018 |
|
Postabéhávékat is feltuningolták kicsit |
(#60093) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#60080)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2018 |
|
És át is keresztelték Északi pályaudvarnak... |
(#60158) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 21, 2018 |
|
Múlt heti szicíliai életképek: |
|
(#60159) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 21, 2018 |
|
Old timer vagonokkal: |
|
(#60160) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 21, 2018 |
|
És egy gőzössel |
|
(#60161) róbertke válasza ZaGyu hozzászólására (#60158)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2018 |
|
Enna? |
(#60168) Frankye válasza ZaGyu hozzászólására (#60159)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2018 |
|
Fura egy zárjelző tárcsájuk van... |
(#60169) novakerno válasza Frankye hozzászólására (#60168)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2018 |
|
Kedves Frankye!
Találtam egy érdekes cikket az iho-n, még 2015-ből. Mivel én nem vagyok vasutas, nem tudom, hogy bevezették-e, de ötlet szintjén már akkor írtak ehhez hasonló megoldásról. Idézet: „ Eszerint a személyszállító vonat, személyszállító vonat kocsijaiból összeállított szerelvényvonat és mozdonyvonat végét nappal és sötétben egyaránt 2 darab, vörös fénnyel folyamatosan világító lámpával és 1 darab oldalt fehér háromszögeket, alul és felül vörös háromszögeket ábrázoló, fényvisszaverő kialakítású zárjelző tárcsával kell jelezni.” Bővebben: Link |
(#60170) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#60169)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2018 |
|
Igen, bevezették ezt a módszert a személyszállító vonatoknál. |
(#60172) ZaGyu válasza róbertke hozzászólására (#60161)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2018 |
|
Az első kép igen, második Caltanissetta Xirbi. A gőzöst pedig Catania Centrale felvételi épülete mellett "lőttem" |
(#60180) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2018 |
|
Mikor minden összejön...
Mozgó autóból ellenfényben... és pont a csontba.
Csepelen készült még július 10-én. Ha jól ismerem fel, egy Kocúr kocog a Gubacsi híd felé. |
|
(#60192) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
Közel már a vég... |
|
(#60998) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2019 |
|
Az alábbi "keskeny" gyorsvonatot autóból "lőttük" a múlt héten az Aranyos völgyében, valahol Alsószolcsva és Aranyosilonka között... Erről a szakaszról nem találtam infókat, Borrév és Aranyosbánya között többször is kereztezte az utat a pálya, de biztos, hogy arra már régen nem járt szerelvény. |
|
(#61000) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#60192)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2019 |
|
Gyönyörű épület, remélem megcsinálod TT-ben! |
(#61042) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 4, 2019 |
|
|
(#61044) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 5, 2019 |
|
Mit láttam ma?
Teljes gőzerővel folytatódik a 40-es vonal (Budapest - Pécs) átépítése;
Háros - Diósd - Érd - Sz.Batta - Ercsi - Iváncsa félig kész; Pusztaszabolcs szétbombázva;
Batta és Iváncsa között Ercsit és Dufit kikerülő 2 vágányú pálya épűl;
Pusztaszabolcs - Sárbogárd között a pálya lezárva, ezért Dunaújváros -Mezőfalva megtekintésével kerül a vonat Rétszilasig.
Egy kis számtan ...
IC 802 ma.
Ind.: Keleti pu. 07:00;>>> Rétszilas 09:20; 88 Km; 20,31 Km/h;
Pécs érk.: 11:00; +152 Km; 91,2 Km/h vonatsebesség;
Ha végig ezzel a vonatsebességgel jönne a vonat,
akkor 2 óra 37 perc alatt lenne Pécsett az IC.
|
(#61097) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2019 |
|
|
(#62085) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2020 |
|
Egy érdekesség csak én is most figyeltem erre a dologra fel. Mi idegen a képen?
Egy érdekes megoldás, eddig csak az irodalomban találkoztam ilyesmivel élöben csak tegnap vettem észre. |
|
(#62086) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62085)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2020 |
|
Minek van a csavar? |
(#62088) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62086)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2020 |
|
Pontosan ez a rejtvény, de nem sokan probálkoznak. ( 2 van valamennyi keréken ). A MAVnál nem kellett. Csak bizonyos jellemzöjü mozdonyokra kellett ( ilyen nem volt a MAVnak). |
(#62090) etwg válasza etwg hozzászólására (#62088)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2020 |
|
Egy "kis" segitség:
|
|
(#62091) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62088)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2020 |
|
Passsz, csak valami olyanra gondolok, ami nagysebességű gépre kellhet ... olajozáshoz/hűtéshez |
(#62093) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62091)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2020 |
|
Jo helyen tapogatsz. Valoban a 100 km/h-nál gyorsabb mozdonyok esetében irták elö a 20-as években a Friedman gyürükenést. Ahogy a rajzon látod egy vagy 2 gyürüvel vitték fel a kenöolajat a kerékkel együtt forgo tartálybol a tengelyre. Az a két csavar tartja azt a tartályt a kerék meg a keret között benne a gyürüvel meg az olajjal.
|
(#62094) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62093)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2020 |
|
Ez a rendszer mennyire volt életképes? |
(#62095) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62094)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2020 |
|
Müködött, müködne talán ma is, ha nem vesztette volna el a monarchia a háborut. Nekik kellett akkor hamarjában egy gyorsvonati mozdony. A 214 ami 120 km/h-t tudott, de percenként 26 kg szenet zabált ( két fütövel) a Westbahnra készült Bécs és Salzburg/Passau vonalra. De miután az osztrákoknak sem maradt szén a háboru után, igy rohamosan villamositani kellett, igy mire ezek a mozdonyok elkészültek ( 20-s évek vége) már csak alig 10 évig lehetett öket használni, igy a 30as évek végén már mind le volt állitva ( más pályán esélytelenek voltak a 1-D-2 es tengelyelrendezés miatt és a tömegük miatt - föleg a rövid nehéz szerkocsi gátolta a bevetést). Igy félre voltak állitva.
BBÖ 214
A németek még átvették, de nem sokra mentek velük, majd 1954 körül az utolsot is leállitották. Igy henterget Ausztria szerte a muzeumban a szabad ég alatt, majd a Südbahnhofon, majd Strasshofban. 2 éve el akarták vinni Bécsujhelyre, de ezt nem a sineken - (holott a mozdony guruloképes a mai napig), hanem a közuton, de a 120 tonnás daru majdnem felborult igy leállitották a projektet ( a kerekek ekkor már ki lettek szedve, mert a magasság miatt nem lehetett volna közuton cipelni). Egy kis huzavona után mégis elvitték Ternitzbe, ahol külsöleg rendbe tették és tavaly összel visszakerült ismét a muzeumba Bécsbe ( immár az épületbe).
Most ott probálják ujra összerakni, természetesen nem müködöképes állapotba, mert annak semmi értelme nem lenne. Már a saját kerekein áll, igazhogy egy kicsit megrongálodott a padlo a hatalmas tömeg alatt - az utolag beépitett kábelcsatornák nem birták ki a terhet. Még be van keritve a munkák miatt, de a keritésen át jol láthato. Hatalmas mozdony éppenhogy befér a csarnokba. Valojában csak a mérete érdekes, mert abbol a korbol mifelénk nem igen maradt ilyen méretü mozdony.
Késöbb a románok még egyszerübb kivitelben licencben többet épitettek, mint az osztrákok. Náluk maradt futo/müködö verzio is ( de azokrol hiányzott pontosan az emlitett kenömechanizmus, mert azok csak 100 km/h-ra voltak engedélyezve.). |
(#62542) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 23, 2020 |
|
Konténervagon Orient Express modra: 1:32 méretben.
|
|
(#62547) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62542)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2020 |
|
Volt a vonatban még egy "Nem személyszállító" kocsi is ... |
|
(#66293) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2022 |
|
Kelenföld, 2. vágány vasárnap délelőtt és délután. |
|
(#66295) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62547)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2022 |
|
Hát nem tudom, hogy ezt ki fogja megépiteni, mert sajnos jo barátomról, a modellek fö épitöjéröl az orvosok pénteken lemondtak, igy nem hiszem, hogy uj projektbe kezd.
Inkább az ma a téma, hogy mi legyen a hatalmas gyüjteménnyel és a saját épitésü gyönyörü modellek tucatjaival. |
(#66296) Frankye válasza etwg hozzászólására (#66295)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2022 |
|
Óh, ez nagyon szomorú hír! |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 10:19:04 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|