|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#12321) etwg válasza bcs szgab hozzászólására (#12319)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
cseh fordítókorongok pont olyanok
Biztos, hogy nem!
A fizika szabályai arra is érvényben vannak (habár van parlamentjük.....).
Itt egy nagyon szép:
Forditokorong |
(#12322) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12318)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Kérek engedélyt szürke jelentéktelen ponttá zsugorodni...
Azért továbbra is nagyon várom a méretet a lórékról.
Nagyon sajnálom a veszteséget... |
(#12330) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12322)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Még nem találtam meg a dobozt.... , de már majdnem megragasztottam mindent ami tegnap széttörött... |
(#12331) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12330)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
No ezek a dobozok már csak ilyenek...Látom annyira útban van...
Más értékes modell is megsérült miatta...
Küld el dobozostul.
Üdv:Miki |
(#12333) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12331)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Nagy reményeket ne csinálj, mert mindössze 2 darab volt (az akkor szénrakodo csilléje). Remélem majd elökerül (tul sok a doboz.....) |
(#12334) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12333)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Milyen jó is az ha valakinek ilyen sok motyója van...
Kitartás a kereséshez.
Üdv:Miki |
(#12336) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12334)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Annak ellenére, hogy erösen visszafogom magam, a kacat csak gyülik. (több mint 50 év egy része van dobozokban). |
(#12338) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#12336)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Látod, beöntötted volna az egészet egy sarokba, már meglenne! |
(#12339) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12336)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
|
(#12340) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#12317)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Ez rakétahajtómű. Ha építesz egy 90 fokig emelkedő pályaszakaszt, meg sem áll a holdig! |
(#12341) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#12340)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
De az is reaktív hajtómű... |
(#12345) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12339)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
|
(#12346) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12345)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Rendben jöhetnek
De cociális sugíjt is felveszem ám!!Lesz sok pulya,lesz ám vasútmodellre való!!!
Üdv:Miki |
(#12347) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12341)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
A rakétahajtómű igen, a sugárhajtómű (gázturbina) nem. |
(#12348) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Nos, folytatódik a papírmakett szappanopera, most a ragasztókban mélyedek el egy cseppet
Bővebben: Link |
(#12349) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
MasTTertape!
Találtam az ebay.hu köf mozdit ocóért nagyon nagyon occóért.
Ránézne nagy jó Uram?
Üdv:Miki |
(#12351) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Szia Gábor!
Termék száma:
400381194956
Üdv:Miki |
(#12352) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#12348)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Nem tudom mennyire ismered az "itatós" technologiát.
Ez mindegy 30-40 éves dolog, akkoriban nagyon jó volt és még jármümodellek is készültek igy sorozatban.
A lényege:
Válogatatott papirokat kell szerezni (sajnos manapság már nem egyszerü). Akkoriban egészen jól beváltak a lyukkártyákra hasznalt papirok, ill. a cipösdobozok kartonlapjai, meg néhány rajzlap.
A lényege, hogy a papir "levegös" legyen azaz szivja magába a nedvességet. Ezt egyszerüen ki kell kisérletezni. (A mai papirok sajnos televannak mindenféla anyaggal, hogy ne égjenek, és csillogjanak stb.)
Ezután már csak 2 dolog kell:
Üres Tic-Tacos dobozok (vagy hasonlo anyag) és egy oldoszer ami ezt a "plexit" feloldja. (pl. nagyon bevált a modellek ablakainak öntvénykerete). Nem annyira jo, ha már szines , mert az eltömi a porusokat.
Oldoszert sajnos meg kell keresni, mert manapság már mindent feltüntetnek a flakonokon, csak azt nem hogy milyen kémiai anyagból tevödik össze. (Aceton, toluen stb. jo irány)
Nos, ha van oldoszerered (egy kis üvegbe dobj néhány plexidarabot , önts rá oldoszert, és zárd be - másnapra elvileg feloldodik a plexi.).
Ha ez sikerült, akkor jöhet a munka:
1. Az oldoszerrel (büdös, igy jo kint dolgozni vagy jol szellöztetni), széles ecsettel fest be a papirlapot (ne nagyobbat, mint egy képeslap). Ha beissza az oldoszert, akkor a korábban feloldott plexivel fesd be a a még nedves lap mindkét oldalát (az oldat legyen higabb mint pl. a méz).
Száradás után esetleg ismételd meg a festést.
A megszaradt lap egy ragasztoval átittott anyag lesz.
2. Ugyanezt ismételd meg a nyomtatott lappal is.
3. Ha két lapot egymásra akarod ragasztani, elég az oldoszerrel átmázolni a lapot, és egymásra helyezni, magátol kifekszik és szép sima lesz.
4. Ez a lap már vágáskor nem szörösödik, és ami a lényeges, akár kantra is ragasztahod 90 fokban). Ugyanugy mint a fröccsöntött modelleket - esetleg ugyanazzal a ragasztoval, vagy valamivel sürübb plexi oldattal. A lényeg, hogy a ragaszto nyomtalan és nagyon gyorsan szárad, igy nagyon gyors a munka.
Kis részletekhez nagyon finom ecsettel kell dolgozni.
Összefogalva:
1. kell jo papir
2. Oldoszer
3. Hig oldat az itatáshoz
4. Sürübb oldat a ragasztáshoz.
Az anyag nem vetemedig, festhetö, az adott esetben nem támadja meg a nyomdafestéket (a tintás nyomtatást ki kell probálni).
|
(#12353) DinoTT válasza sunocske hozzászólására (#12151)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Szia!
EW2 váltón történt méréseim szerint 2,7mm
Üdv:
D. |
(#12354) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2013 |
|
Sziasztok!
Milyen átmérőjű acélszálat ajánlotok kocsik slicces kuplungbefogójának? Hol lehet kapni? A 0,5mm vastagnak tűnik.
Köszi
Dénes |
(#12356) lakasi válasza etwg hozzászólására (#12317)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
A hozzászólásaidat olvasva nagy tiszteletet érzek modellező tapasztalatod és tudásod iránt. Néha azonban – így például ennek az olvasása és az eredeti foto sorozat megtekintése után – olyan kifejezések jutnak az eszembe, hogy „szőrszálhasogató”, „kákán is csomót kereső”. vagy „szép is, jó is, de....”.
Ha valaki a Munkácsy Trilógia megtekintése után csak arra emlékszik vissza, hogy az egyik kép sarkán a mester ecsetkezelése nem volt tökéletes, akkor romba dönti saját élményét. Minden alkotásban – még az olyan tökéletes műben is, mint az EMBER – lehetnek, vannak hibák.
A fordítókorong – az építésről készült igen részletes foto sorozat alapján állítom – profi munka. Le a kalappal készítője valószínű több hónapos munkája előtt. Jól megválasztott anyagokkal, jó ízléssel, precízen készített darab. Valószínű nem csak az általad említett dologban tér el a valóságtól, a méret, a szilárdsági problémák, az anyag korlátai, sok helyütt késztetik a modell építőt kompromisszumokra. Ezzel a dilemmával mindenki szembe találkozik, aki a valóságot 1:120 arányban kívánja reprodukálni.
Ahogy egy festményt sem tíz cm távolságból szemlélünk, ami úgy egy megszáradt festék katyvasz, úgy egy elkészült modellt is csak bizonyos távolságból, az összkép alapján keletkezett benyomásokból tudjuk igazán értékelni. A hozzáértő, tapasztalt modellező szem észreveszi, de tudomásul is veszi, hogy a modell építőjének hol kellett a fentiek miatt kompromisszumokat kötnie.
A kritikai észrevétel ellenére modellező baráti üdvözlettel,
István
|
(#12357) etwg válasza lakasi hozzászólására (#12356)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Eszem ágában sincs szörszált hasogatni, hiszen nem az uriembernek irtam, hanem azoknak, akik a remek beszámolója alapján utánna kivánják épiteni,
Amint látod nemcsak én, hanem mások is találtak könnyen kiküszöbülhetö hibákat a konstrukción.
Ne essünk már abba a hibába, amit a nagy müvészek és alkotásaik magyarázoi tesznek. Az az ö dolguk, hogy egy szép festményt, képet, szobrot, hogyan kell nézni, meg elemezni.
A modellezés exakt tudomány beleértve a kompromisszumokat is. De ez már ne legyen kompromisszum, hogy az ismeretek hiányában vagy lustaságból nem a valoságot modellezzük, hanem egy fantáziát.
Ilyen is volt a modellezés höskorában, hogy valamit nem ugy modellezünk le ahogy van. Ismerjük a multból, hogy a mozdonyokon kihagytak egy-két tengelyt, mert ugy jobban megy és nem siklik ki minden váltón, és ismerjük néhány "szakértö" véleményét is, aki visszaviszi cserére a legujabb modellt, mert elirtak rajta egy számot vagy az i-re nem rakták fel a pontot. Az utobbi a szörszálhasogatás.... .).
Szoval, mint már irtam, ugyanannyi energiával, csak egy kis odafigyeléssel hiteles és pontos modellt is lehet épiteni, föleg egy olyan embernek, akinek adva van ehhez minden feltétele, hiszen valoban profi munka, nagyon szép kivitel.
A kompromisszum nem arra van, hogy valamit ignoráljunk, készakarva/tévedésböl másképp épitsük meg, hanem arra, hogy a méretarány miatt bizonyos részleteket egyáltalán modellezni tudjunk - pl. a kerekeket az adott korongon - azért nem szolhat senki egy szot sem - pedig még csak nem is hasonlit a valoságra, de azért már azt hiszem igen, ha nem ott vannak, ahol lenniük kell az adott tipusu hidon. Ezért raktunk be, és ha kell, akár még keresek más képet is, néhány forditokorong rajzát, hogy legyen példakép, hogy néz ki egy hid. (ha még nem késö)
Ha kell, esetleg irhatunk egy tanulmányt is a forditokorongok tipusairól, amiböl egyböl kitünik, mi mért van ugy az adott tipusban, ahogy van. (Majd szól Frankye, hogy kell-e egy ilyen irás vagy nem). |
|
(#12358) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#12354)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Van nekem gyári. De van 0,3-as huzal is, sőt citerahúrom is dögivel.
G. |
(#12359) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#12352)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Ez közkinccsé tehetem az oldalamon is? (természetesen forrásmegjelöléssel.) |
(#12360) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#12359)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Nyugodtan, de elöbb probáld ki és keresd meg a mai oldoszerek és papirok között azt, ami használható. (nekem erre sajnos nincs lehetöségem - meg még van a hajdaniakból néhány üveg toluen és perchloretylén és lyukkártyám is van még egy kis csomaggal .).
Lehet, hogy találsz más átlátszó müanyag hulladékot is (pl. CD doboz stb.) ami szintén használható. |
(#12363) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12345)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Nagyon csöndben kérdezem,hogy áll a dobozolással Kend gazduram?
Üdv:Miki |
(#12364) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12363)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Nem tudom, hol keressem. Tegnap a széttörött modellekkel voltam elfoglalva, (meg más egyébbel) ma még nem jutottam hozzá. Kb. tudom, hol kellene lennie, de nincs ott......
Majd mindjárt kérdöre veszem a fiam... |
(#12365) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12364)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Köszönöm szépen!
Ebay-on találtam Egger-bahn mozdonyt is...Talán sikerül majd valakit megkérni,hogy segíTTsen licitálni rá...Engem tuti átb..nak vele...Nincsen ebben tapasztalatom.
Üdv:Miki
|
(#12366) Frankye válasza etwg hozzászólására (#12357)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Idézet: „Ha kell, esetleg irhatunk egy tanulmányt is a forditokorongok tipusairól, amiböl egyböl kitünik, mi mért van ugy az adott tipusban, ahogy van. (Majd szól Frankye, hogy kell-e egy ilyen irás vagy nem).”
Ha valakinek (akár Neked, akár másnak) kedve, affinitása van hozzá, akkor hajrá! Minden, közzé tett tudással gazdagabbak leszünk, hogy úgy mondjam: "össznépileg". |
(#12367) derekk hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Ha valakit érdekel a fékállásos vagon építése, itt találjátok:
Bővebben: Link
Link linkké alakítva! |
(#12368) szergely001 válasza derekk hozzászólására (#12367)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Szia! Nekem nagyon tetszik! Gratulálok!
Egy kérdésem van, milyen festéket használtál hozzá? (Mi a színkódja ha nem titok? )
Köszi!
Gergő |
(#12369) etwg válasza etwg hozzászólására (#12364)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Azt hiszem csalodást kell okoznom.
Nem találjuk azt a két kocsit (tudom is miért, mert nem az eredeti dobozban vannak (abban 4esével voltak a csillék, és egy barátommal közösen vettük, a doboz nála maradt nálam meg csak a 2 csille - ömlesztve). Biztos az utolso hurculkodás során betettem valamelyik más modell dobozába, csak most nem tudom melyikbe (pedig meg voltam gyözödve arról, hogy hol kellene lennie ).
Ha majd elökerül jelentkezem.
Mindenképpen lemérte a BUSCH H0f csillét, az 18 mm hosszu (egy kocsi az akasztokészülék nélkül).
Igy a H0e biztosan hosszabb ettöl, azaz a 23-26 mm stimmelni fog (egy kocsi hossza).
|
(#12370) etwg válasza Frankye hozzászólására (#12366)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
|
(#12372) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#12369)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
|
(#12373) raaberbahner hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Épül... |
|
(#12374) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#12372)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
|
(#12376) TTomi válasza etwg hozzászólására (#12357)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Én szívesen fogadnám azt a leírást, mivel én is szeretnék egyet építeni. A Linzbauer könyvből gondoltam, de akkor már megvárnám. |
(#12377) etwg válasza TTomi hozzászólására (#12376)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
A cikk már elment, majd Frankye eldönti mikor jelenik meg.
|
(#12378) wolfchild válasza kaTTonai hozzászólására (#12351)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
De hát az nem N-es méretarányú?! Ez felségárulás !!! |
(#12380) kaTTonai válasza wolfchild hozzászólására (#12378)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Szia!
A terepasztalom TT,de építettem rá egy N-es vágányt iparvasúti üzemnek.
Üdv:Miki
|
|
(#12382) wolfchild válasza kaTTonai hozzászólására (#12380)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Sorry, ezt nem tudtam, bocsánatért esedezem ...
|
(#12383) STTaradder válasza kaTTonai hozzászólására (#12380)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Nahát ez jól néz ki, bárcsak én már a felénél tartanák
De így jó látni hogy az enyém is pont így fog feküdni. A sarokban kissé az ablak előtt és számítógép mellett. |
(#12384) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Szerbusztok !!
Először is mindenkinek B.U.É.K.,vasútban gazdag új évet !!
Megint a Börze Topikon összejöttem egy nagyon kedves - becsületes úri emberrel !! Portékáját árulta és én meg is egyeztem vele,és hogy küldi utánvétellel az árút,de helyette jött egy e-mail,
hogy eladta másnak,mert sürgős volt a dolog !!
Az Úr neve : Prakter Bálint = baktairrrr - nick névvel !!
Sajnos ilyen BECSÜLETES és KORREKT úri emberek árulnak a
Börze Topikon !!! |
(#12385) kaTTonai válasza STTaradder hozzászólására (#12383)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Szia!
Megértő feleség lelkes gyerekek...Tessék belehúzni!!!
Üdv:Miki |
(#12386) kaTTonai válasza wolfchild hozzászólására (#12382)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Semmi gond,nem tudhattad...
Üdv:Miki |
(#12387) STTaradder válasza ModELiTT hozzászólására (#12384)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
De legalább a pénzed nem lett oda én már jártam így is vagyis járok de csak 2000 Ft így mivel kockáztattam lehet buktam.
Azért kösz az infót. |
(#12388) STTaradder válasza kaTTonai hozzászólására (#12385)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Na ja csak az a gond hogy szeretem túlbonyolítani a dolgokat.
Mindig találok más újabb vagy jobb dolgot és áttervezem.
De legalább én ezt is élvezem |
(#12389) kaTTonai válasza STTaradder hozzászólására (#12388)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2013 |
|
Szia!
Én is sokat tervezgettem,de hidd el neki kell állni mert különben csak kergetsz egy álmot...
Üdv:Miki |
(#12393) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#12347)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
Most ezt egy repülőgép műszerésznek mondod? |
(#12400) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2013 |
|
A németül is értő modultudoroktól kérdem, hogy a csütörtöki találkozón egy kerekasztal-beszélgetés keretén belül kitérhetünk-e a FREMO vezérlés elvére, a FRED(I) beszerezhetőségére (vagy esetleg Digitrax UT4, lévén a Csehmodellnél ez is elérhető - a FRED-ről meg csak kapcsolási rajzokat, illetve csináld magad - leírásokat találtam, az elektronikához meg ilyen szinten már túl hülye vagyok és nyákot se tudok gyártani)?
A JVND-féle szabályzó tetszett az októberi klubnapon, bár nekem kicsit bumfordinak tűnt, elsősorban a mérete miatt (a szép nagy kijelző viszont rabul ejtett ).
Esetleg viszek egy füzetet és abba jegyzetelnék, majd a beszélgetésről szívesen összeállítok ( ) egy feljegyzést, afféle FAQ (kérdezz-felelek) stílusban. Ezt utána be lehetne illeszteni a bttb.hu Modul szekciójába, legalább nem tűnne annyira tetszhalottnak az a része (sem) Valamint megpróbálom beröffenteni a mobilon a diktafon funkciót, ha már elvileg van rajta olyan |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 0:33:58 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|