|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#13641) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#13640)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Ha Isten is úgy akarja akkor ez |
|
(#13644) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#13641)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
|
(#13647) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2013 |
|
Sziasztok!
Topik tali lesz e szervezve 14-én? Fel hajtanám a bivaly csordát szemrevételezésre, úgy azért más mint egy pár fotón, látni. |
(#13653) Lezlinilzen válasza BaTTka hozzászólására (#13641)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Párszor átlibbentem alatta...
Milyen korainak tetszik lenni. ( Vagy későinek )
|
(#13654) RoninTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Sziasztok!
Kérem vessetek egy pillantást az állomásomra.
Egy fejpályaudvarról van szó.
Elképzeléseim szerint a személypályaudvar 4 vágányos lesz.
A teherpályaudvar, meg még kérdéses.
Bal oldalon csatlakozik a fővonal. Elképzelhető, hogy kétvágányos lesz a fővonal, és akkor a keresztváltó helyett egy hózentrógert építek be.
Egyenlőre részletekbe ne menjünk bele -vágánytávolság, peronok, stb.- mert az még kidolgozás alatt áll.
Mit gondoltok az elképzelésemhez?
Elrendezés, kihúzóvágány, vágányhosszok stb.
Ha valamelyikőtök leküzdhetetlen vágyat érez a terv átszerkesztéséhez, kiegészítéséhez, azt nagyon megköszönném!
További szép napot! |
|
(#13655) sunocske válasza RoninTT hozzászólására (#13654)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Alapvetően nem rossz, olyan igazi "németesch", talán Bad Harzburgra hasonlít. Viszont a személypályaudvarra én még beépítenék egy körüljárási lehetőséget. Elég mondjuk az I-II. vágányok közé, így nem kell minden vonatnak gépcseréznie, vagy megtolatni az állomási tartalékkal. Erről jut eszembe, a bal alsó sarokban a kihúzó vágány lehetne hosszabb, így egy nagyobb szerelvénnyel se kell kihúzni a nyílt vonal felé. |
(#13657) TTomasz válasza RoninTT hozzászólására (#13654)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Szia!
A teher pályaudvarra bemegy orral a mozdony és majd onnan kitolat a fővonalra ? De a mozdony akkor menetiránynak háttal lesz
Én a fővonali kivezetést a körfűtőház jobboldalán vinném el mögé és így körbe tudna menni a sín( fővonal) ami baloldalt lent a ütközőbak nélküli sínbe meg is tudna érkezni. Ebbe a fővonalba a személypályaudvar vágányai akár váltókkal a jobb alsó oldalon be is csatlakozhatnának vissza a fővonalba ( pályaudvari körbejárás is megoldva) .
|
(#13658) Firkaas hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
szia Masttertape !
végre elkészültem vele.
nevemhez hiven Firkaaltam egyet ide is.
a Nohab nem a legszebb .
üdv |
|
(#13659) sunocske válasza TTomasz hozzászólására (#13657)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Nem. A tehervonat megérkezik a teherpályaudvarra, majd betolat a megfelelő csonkavágányra.
Az állomási tartalék a csonkavágányokon átrendezi a vonatot, majd kihúzza a megkerülő vágányra. Ezután a tolatómozdony leakad, a vonali gép pedig rááll az induló vonat elejére.
Angliában pl. Norwich mellett volt egy nagyobb teherpályaudvar, ott ez volt az eljárás, csak három megkerülő vágánnyal és két tolatómozdonnyal. Ja, és persze kizárólag gőzösök voltak még akkor |
(#13660) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#13659)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
|
(#13661) TTomasz válasza sunocske hozzászólására (#13659)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Ja értem A körfűtőház mellett fent az a teherpályaudvar része. De akkor baloldalt ennek az asztalnak lesz folytatása 2 vágányos fővonallal ? |
(#13662) sunocske válasza TTomasz hozzászólására (#13661)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Hát, ha egyszer azt írta, hogy a bal alsó sarokban csatlakozik a nyílt vonal, akkor gondolom, hogy igen. Illetve hát itt nincs még eldöntve, hogy egy vagy két vágány lesz |
(#13663) TTomasz válasza sunocske hozzászólására (#13662)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Ja! Bocsánat, e mondat fölött átsiklottam |
(#13664) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#13629)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
OFF
róbertke!
A másik, elhagyott fórum vezető moderátora a Kapu című... hogyan is írjam csak: "sajtótermék" kiadója.
Mindenkinek a lelke rajta, hogy közösködik-e ilyenekkel.
ON |
(#13665) masTTertape válasza Firkaas hozzászólására (#13658)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Szia,
Megtisztelsz ezzel a graffitivel és ha exhibicionistább lennék a jelenleginél, akkor társulnék TT Putz Attila baráTTommal és nyomatnánk egy széria graffitis vagont, mert az most elég divatos.
Úgyis kaptam most a Tilligtől vásárfiának egy lefújt TTnh hűtőt, csak arra Ghostrider van ráfújva, így van honnan meríteni az ötletet.
Még egyszer köszi! |
(#13670) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Egy újabb adalék a hazai licitálós oldalon tapasztalható állapotokhoz.
Sajnálom, ha valakit zavar a vatera jelen felületen történő szapulása, de úgy gondolom, hogy ez a fórum jelentős TT-s "fogyasztót" érint, tájékoztat, ezért illik megemlíteni a kirívó eseteket.
Azért is ragadtam billentyűt, mert nem egy átlagos, párezres, vagy mókányolt készletes szituról van szó, hanem talán egy kicsit figyelemre méltóbb esetről.
Az eladó (nevét később) feltett aukcióba egy szép BTTB BR01 118-as modellt, ami tudvalevően az állami éra utolsó éveiből származik és még több évig alapja volt a későbbi, Tillig mozdonyoknak.
A mozdony fotóról szép, kifogástalan, dobozzal, leírással.
Persze ismerve az időszakra jellemző hiányosságokat, rákérdeztem az eladónál, hogy láthatók-e rajta a fémpestisre jellemző hólyagosodások, torzulások, repedések, stb. Érthetően fogalmaztam meg a kérdést és az eladó korrekten válaszolt is: nem talál rajta ilyeneket.
Kérdésemet azért intéztem hozzá, mert magam is aspiráltam a modellre és ezután beszálltam a licitbe. Volt egy felső határ elképzelésem, ameddig elmentem a licittel. Ez nálam 33 ezer ft volt, de egy lelkes, kevés értékeléssel rendelkező, gyűjtőtárs nagyon ráállt a modellre és elvitte egészen 35 ezerig a licitet. Nos ez már az a határ, ahol az ember már elgondolkodik, hiszen Tillig kiadásban lehet ennyiért venni ilyen modellt.
A történet le is zárulna, ha ma nem jelentkezik nálam a modell új tulajdonosa és nem teszi elém ezt a mozdonyt.
Az állapota elkeserítő: kopott pályaszám a sátoron, törött fellépők a sarkokon, lötyögő futókeretek és szerkocsi maszk. A fémöntvényen a pestis jellemző tünetei, hasasodás, repedések. Bár megy a mozdony, mégis több keréken akadások, szorulások.
Az eladó, kék hátteres aukcióiról ismert Kornéth Zoli eleddig viszonylag korrektnek tűnt nekem, de ez a szitu őt is a megbízhatatlan és ügyeskedő vaterahuszárok táborába taszította.
Mindenki okulásául osztottam meg ezeket a gondolatokat.
Figyeljetek erre a fickóra is a későbbiekben! |
(#13673) DinoTT válasza masTTertape hozzászólására (#13670)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Én sokat vásároltam már Zolitól és mindig olyan volt az áru amilyennek leírta és több embertől is hallottam már, hogy néha előfordult, hogy hibás volt a mozdony/kocsi akkor vagy kedvezményt adott vagy visszavette. Lehet, hogy nem tudja mi a fém pestis (én sem tudtam amíg az enyémen nem jöttek elő a hibák.
Az utóbbi időben Ebay-en vásároltam többször, utoljára egy neves kisszériás teherkocsi átalakítótól. Ilyet itthon még nem tapasztaltam, rakott a csomagba ajándékba két rakománynak valót (Leuna-ban 1-1,5eur volt darabja) és visszaküldött külön bezacskózva 3,5eur-t mivel ennyivel olcsóbb lett a posta, mert ügyesen csomagolta. |
(#13675) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#13670)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Én is vásároltam már tőle elsősorban síneket, váltókat. Minőségükkel nem volt probléma! Amit hátrányként tudnék említeni az a kommunikáció lassúsága. Volt, hogy egyes leveleimre 2 héttel később válaszolt csak. Ennek ellenére megbízható vaterásnak tartom! |
(#13678) BaTTka válasza BaTTka hozzászólására (#13641)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Mostani állás: |
|
(#13684) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#13670)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Picit túlzásnak érzem ennyire lehúzni a Zolit. Tucatnyi vásárlásomból tőle, egyszer volt probléma, amit átvételkor kapásból leárazott, és mindenki boldog volt. Az hogy egyszerre feltesz 100 modellt és mindegyik "szép", az egy dolog, de nagy felbontású képeket tesz fel, és egyből ki lehet szúrni a lépcső hiányt, vagy a törött, ferde ütközőket. (mondjuk a mozdonyok egy más tészta)
Nem úgy mint mások, akik 2 méterről fényképeznek egyet, oszt kész.
Én beszélgettem a klubban olyannal, aki csak tőle vásárol, mert a többiekben nem bízik.
A gőzös vásárlóját pedig sajnálom, mert nagy lelkesedéssel vásárolt és sokat, és túlnyomó részt 150-300%-os túlfizetéssel. Szerintem beszélje meg a Zolival, biztos megegyeznek, és nem veszi el a kedvét a további gyűjtögetéstől. |
(#13689) Frankye válasza BaTTka hozzászólására (#13678)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Szépen alakul! |
(#13693) saetta válasza BaTTka hozzászólására (#13641)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
En felismertem ...
Regen en is gondolkodtam rajta eredetileg fehervarikent....
Megkerdeznem, hogy csak nem egy Fehervar allomashoz lesz?
Amugy en utan inkabb Gyorrel kacerkodtam a keskenyebb allomas helyigeny es a valtozatosabb atmenoforgalom miatt.
SAetta |
(#13694) BaTTka válasza saetta hozzászólására (#13693)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Erről nincsen információm, nem magamnak csinálom
Nekem egyébként se jönnek be az ilyen jellegű építmények. Nálam a rom a menő |
|
(#13695) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#13684)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Laci,
Ezért hívtalak ma többször is, de a telefonod nem felelt.
Nem lehúzom, csak borzasztóan bosszant a dolog, mert én is belefuthattam volna.
Leírtad a kulcsmondatrészt: a mozdony más tészta. Éppen erről beszélek! Nem a pár ezres kis vagonokról, vagy tucat mozdonyokról van most szó. Hanem egy rövid időszak, jellemzően szép és ismert hibákat magában hordozó termékéről. És éppen Kornéth Zolitól nem vártam volna ezt, hogy egy ennyire rossz állapotú mozdony kerüljön eladásra.
Hozzá kell tenni, hogy jelen esetben is volt alku az átvételnél, mert szegény vásárlóval feltornásztuk az árat, de az én értékrendem szerint egy ilyen modell nem 30, de nem is a 20 ezres felső, lélektani határt kell, hogy súrolja. A feltárt hibák korrekt, szakszerű javítása a szükséges alkatrészekkel cca. 15 ezer ft. A vételár és ezen ráfordítás összegéből már egy komoly, új mozdony vehető.
Épp te mondtad legutóbb, hogy megjártad Zolival, ezért bátorodtam fel az eset közreadásával. |
(#13696) TTomi válasza BaTTka hozzászólására (#13641)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Hú, ez egy nagyon jó választás volt! Én úgy tudom leakarják bontani. Talán ez az egy van az országunkban? |
(#13699) Firkaas válasza masTTertape hozzászólására (#13665)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
szia !
szerintem megérné ráforditani az időt,csak a méret miatt nehézkes lenne a jól kidolgozott firkaa ,hogy ne csak 1 paca legyen belőle. a számitógép korában egy hozzáértő egyén talán le tudná kicsinyiteni , hogy lehessen nyomni.
amúgy TT méretű lett ,némi kinyúlás a fűtőháztetővel.
egyenes sint használtam mintának.
üdv
|
(#13700) Gashpy válasza GABA TT hozzászólására (#13647)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2013 |
|
Sziasztok!
Kérem, valaki erősítse meg GABA TT mesternek, hogy hajthatja holnap a Bivalycsordát... |
(#13701) Firkaas válasza saetta hozzászólására (#13693)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Szia !
ezt lefelejtettem az előbb
Bővebben: Link
milyen frankó készlet.
üdv |
(#13702) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#13695)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Ne haragudj, telefon és szám cserém volt 5 napja és még nem tudtam mindenkit értesíteni. Ma napközben majd kereslek. |
(#13703) UWH válasza Gashpy hozzászólására (#13700)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Szia, nem a 2. csütörtök a klub nap? Pénteken volt elseje, tehát ez az első csütörtök. Nem szeretnék lemaradni. |
(#13705) lakasi válasza UWH hozzászólására (#13703)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
István valószínűleg nincs gépközelben. Már viszonylag korán, január 24-i (13125. számú) hozzászólásában meghirdette a februári klubnap dátumát a szokásos második csütörtökre, vagyis 14-re. Azóta ettől eltérő időpontot nem jelzett.
|
(#13707) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#13700)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Gáborom!
Időviharba keveredtél!
Jövő hét!
Ma csak vagonokat nézegetni mehetnél az ojektumba.
G. |
(#13708) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#13702)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Meg is lepődtem.
Mindegy, hirtelen fontos lett volna konzultálnunk az esetről, de ettől függetlenül vállalom a véleményem, amit inkább abból a szempontból fogalmaztam meg, hogy lám, még egy hozzáértőnek és korrektnek megismert eladó is meg tudja pörgetni az embert. |
(#13710) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#13707)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Húúú, tényleg....
De annyira felvillanyozódtam a Bivalyoktól... |
(#13711) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Indítottam egy cikksorozatot, kitérők témakörében. Az első részben egy picit ellabdázgatunk egy egyszerű kitérő alkatrészeinél használatos kifejezésekkel.
Bővebben: Link
Ami viszont nem került bele a cikkbe, mert zavaró lehet: etwg gyakran úgy hivatkozik a csúcssínekre, hogy nyelv. Nem véletlen, a német nyelv ugyanis úgy nevezi a csúcssínt, hogy Zunge, vagyis nyelv. Amúgy az angolok meg váltóélnek hívják (point blade). Szép dolog ez a bábeli zűrzavar |
(#13712) Frankye moderátori
válasza Firkaas hozzászólására (#13701)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Légy szíves, és használd a mondateleji nagybetűket, valamint az "URL" gombot a hozzászólás író ablakban!
Köszönöm. |
(#13713) BR95 válasza sunocske hozzászólására (#13711)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
És milyen jó cikk!
Várjuk a folytatást! |
(#13716) etwg válasza sunocske hozzászólására (#13711)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
|
(#13718) TTomasz válasza sunocske hozzászólására (#13711)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Nagyon köszönöm a cikket! Ép készülnek a képek a IBW2 összerakásról (flexi építőkészletből) és erről szeretnék Slide-okat készíteni szöveggel A csúcsbetét megnevezést még nem ismertem, hasznos volt. Azt még nem tudom mikor és hol teszem közzé |
(#13719) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Köszönöm mindenkinek az elismerő szavakat
A második részt még egy kicsit érlelem, de nem lesz elfelejtve |
(#13720) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#13708)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Ezen én is meglepődtem... Nem volt egy sikeres üzlet, egyik részről sem.
Azért egy kései BTTB BR01 szerintem nem ér ennyit, lévén ez a modell még átdolglott Tillig kiadásban sem tartozik ma sem a legdrágább gőzösök közé, az aukció végén elért ár pedig már erősen ennek a közelében jár! Nem vall túlságosan tájékozott vevőre, hogy ennyit adott egy alapjában megbízhatatlan minőségű* TT modellért.
*: itt nem azt értem jelzőn, hogy ez az adott modell nem jó, hanem általánosságban állítom azt, hogy a BTTB utolsó konstrukciói (BR119, BR250 és a BR01) messze nem hozták az a minőségi színvonalat, mint a korábban tervezett modellek. Többek között ez is lett a gyár veszte... |
(#13725) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Szép napot Uraim!
Kb. A3-as méretű üvegszálas, 3mm-es NYÁK-lemezre lenne szükségem.
Egy vagy két oldalas, az mindegy.
Errefelé 10 centis csíkokra vagdalva lehet kapni őket, egészben nem találok sehol.
Köszönettel : Laci |
(#13726) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#13725)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
1,5mm a legvastagabb, amit használok. A 3mm, az már-már páncéllemez |
(#13727) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13726)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
A vezérlőpult asztallapját képezné. Nem szeretnék madzagerdőt, ezért mindent, amit lehet, nyomtatott áramköri lapra szerelnék. Ezért kellene a 3 mm. Persze lennének merevítők alatta. |
(#13728) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#13727)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Felejtsd el ezt a technologiát. Amilyen jol néz ki elöre, olyan csapnivalo idövel.
Vegyél egy darab plexit (minden barkácsboltban van 3,4,5,10mm-es) furd ki a kapcsoloknak stb. 4-6mm-es ragasztoszalaggal (autosbolt) megragasztod szépen a pályatervet (alulról), majd az egészet lefujod festékkel olyan profi kinézést kapsz amit mindenki csak megbámul.
Alul készítesz egy szép kábelfát amitöl még belül is szépen fog a dolog kinézni (és bármikor variálható) |
|
(#13735) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Kovácsolt vas kerítés, igaz az ilyesmit már gép kalapálja nem a kovács mester, legtöbb esetben.
A mai nap termései
M28-as elemek |
|
(#13736) bcs szgab válasza GABA TT hozzászólására (#13735)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Nagyon belejöttél a maratásba szépek lettek.
Ha kellenek ilyen kovácsoltvas kerítés rajzok akkor tudok küldeni, gyűjtöttem párszáz db-ot |
(#13738) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13720)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2013 |
|
Nos az esethez kapcsolódóan illusztrálnám, hogy pontosan mi is az a probléma, amit a közismert vaterásunk nem vett figyelembe a modell állapotát illetően.
Csíkos Mesterem, te ma ezt személyesen is láthattad, de a kevésbé látható részeket most itt közkincsé tenném.
A képeken piros nyilakkal jeleztem a kritikus pontokat, ahol a fémpestis brutális módon kikezdi a szerkezetileg fontos elemeket. jelen alanynál annyira meggörbült a fémtömb, hogy a két középső, szabadonfutó kerék szorult a fészkében és nem ért le a sínre. Ergo csak a szélső, tapadógyűrűs kerékpárok érintkeztek, így gyakorlatilag zéró volt az áramszedés.
A megdagadó fémöntvény miatt a szerkocsi kasztnija deformálódott és az új betét beépítése után lötyög rajta.
Csak a korrektség kedvéért: ez a "beteg" nem a Kornéth féle aukció alanya, de az is hasonlóan néz ki.
A harmadik képen a régi és a teljesen új fémöntvény látható. Kiderül, hogy most már teljesen más ötvözetből készül az anyag. |
|
(#13742) RoninTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2013 |
|
Köszönöm Mindenkinek az észrevételeket.
Nincs "véletlenül" Valamelyikőtöknek CNC-marós ismerőse?
Egy sablont szeretnék maratni, de itt Sopronban csak hiteget az iparos.
/" maga ráér, úgyis csak hobbiból csinálja" /
|
(#13743) RoninTT válasza masTTertape hozzászólására (#13738)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2013 |
|
Mostanában szándékozok venni az Ebay-en egy BR01-est.
Ez az eset azonban óvatosságra int.
Mire kell odafigyelnem?
Melyik gyártmányt ne vegyem meg semmiképpen?
Van valami, ami alapján ki lehet szűrni a kockázatos típust, évjáratot .... ? |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 21:45:30 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|