Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       10/39    
(#11920) HOTotya válasza Abs hozzászólására (#11918) Válasz Dec 28, 2012
Bocs,de szerintem soha meg sem próbáltad még!!Én már több tucat kereket újítottam így fel és minden gond nélkül!!!A réz nem bántja (karcolja) meg a vasat!!!
(#11921) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#11919) Válasz Dec 28, 2012
Elnézést,DE a csiszoló papírt NEM szabad használni,mert utána még gyorsabban korrodál a kerék!!!!Leszeded az "eredeti" még megmaradt galván réteget!!!!
(#11923) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#11921) Válasz Dec 28, 2012
Ha marat igaz is ha nagyon odanyomod, de ez a te általad javasoltra is áll.
Én 400-as és 800-as finompapírt használok.
(#11925) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#11923) Válasz Dec 28, 2012
Lelked rajta!! Én csak segíteni szerettem volna,hogy ne essen ugyanabba a hibába mint sokan mások(anno én is)..........
(#11928) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#11925) Válasz Dec 28, 2012
Nekem is van olyan, igaz csak sima kézi. Valóban jó az mert finom és puha anyag.
(#11933) Abs válasza HOTotya hozzászólására (#11920) Válasz Dec 28, 2012
Nem hát. Mivel vasútmodell szervizeléssel is foglalkozom, sose követnék el ilyen bolondságot. De nem kötelező rám hallgatni.
(#11937) HOTotya válasza Abs hozzászólására (#11933) Válasz Dec 29, 2012
Akkor én kérek elnézést,mert csak 50 éve modellezek..............Úgy látszik kell még tanulnom.......
(#11941) etwg válasza ega hozzászólására (#11906) Válasz Dec 29, 2012
Már az is megérne egy misét, hogy mitöl/hogyan rozsdásodott meg a kerék.

A modelljármüvek kereke igen ritkán készül vasból/acélból, s mégha eredetileg ebböl is készültek akkor azokat felületvédelemmel szokták ellátni (nikkel, krom stb.) (Egy idöben PIKO használt ilyen technikát)

Ha tehát rozsdát látsz, akkor komoly baj van.

A rozsdát valoban el lehet távolitani az ismertetett eljárással, de attól sajnos a kerék már soha nem lesz jo.
Csakis rövid idöre oldod meg a problémát, és néha 10-20 perc mulva ugyanott vagy, ahol voltál.

Mindenféle smirglizés mechanikai tisztitás öli a kereket, mert kis krátereket váj a felületbe amikbe elsösorban és föleg a kosz ragad be.

Szoval, ha a kerék felülete kezelt (nikkel, krom stb.) semmilyen mechanikus tisztitás nem tesz neki jót.
Az ilyen kereket egy tisztitó vattaostyára kell rakni (a barátnöd/feleséged megmondja mi az). Arra cseppencs néhány csepp sebbenzint vagy alkoholt, tedd a sinre a mozdonyt told mindig egy kerékkel az ostyára és járasd addig meg nem tisztul a kerék, majd ismételni a többire is.

Ha a kerékröl már elkopott a felületvédelem, sajnos a modell már csak vitrinbe való - megbizhatóan menni soha nem fog.

Nekem vannak 50-60 éves modelljeim, amik még rézkerekekkel jöttek a gyárból, de ugyanugy mint a késöbbiek, amikröl lekopott a krom, mind használhatatlanná vált .

Sajnos ugyanez érvényes a szinterezett kerekekre is - azok már elvböl használhatatlanok (egy kor nagy agymenése volt, föleg a tengerentulon).
Azok legföbb baja, hogy kapilláris tulajdonsága miatt egyböl magába sziv minden folyadékot (vizet, olajat ami csak a sinre kerül), amitöl egyre "vezetésképtelenné" válik.
Az ilyen kereken nem segit a szenteltviz sem, legfeljebb NWSL cserekerei elsöosztályú, tükrössé polirozott rozsdamentes acélból, vagy vastagon nikkelezett sárgarézböl.
(#11943) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#11923) Válasz Dec 29, 2012
Idézet:
„"Én 400-as és 800-as finompapírt használok."”

Az baj, pláne TT-ben.
Max a modellező fúróba fogoTT finom drótkefe. DE ez minden építési nagyságra igaz.
(#11945) csíkosháTTú válasza ega hozzászólására (#11882) Válasz Dec 29, 2012
A PIKO Es499.2 (Gorilla) modellből nem nagyon érdemes kétmotorost csinálni úgy, hogy egy másik donorból átemeljül a hajtott forgóvázat. Ugyanis akkkor nem fog elférni a ballaszt az új motortól. Vagyis lesz ugyan két hajtott forgóváztad, csak nem lesz tapadótömege a modellnek, mert ugyanannyi súlyú másik ballaszt nem fog elférni a gépben.
Tapasztalataim szerint, ezeknél a modelleknél max arra érdemes törekedni, hogy a gyári állapotokat hozzuk vissza, ahogy lehet. Nem lesz bivalyerős a modell, de egy korának megfelelően nugodt futást ki lehet hozni belőle, és 3-4 kocsival egy rövid gyorsvonat élén azért használható lesz.
Közben szerintem Te kerestél e-mailben, ha ez az a PIKO BR130, amiről írtál, levélben és itt is, akkor ezzel csak akkor foglalkozz(unk), ha Számodra eszmei értéket is képvisel. Sokkal jobbak, és szebbek vannak megfizethető áron (BRAWA, ROCO), és ezekkel nincs gond, míg a régi PIKO-vel mindig is lesz.
(#11947) csíkosháTTú válasza ega hozzászólására (#11906) Válasz Dec 29, 2012
Most nézem az eredeti kérdést:

Idézet:
„A kerekeit mivel rozsdamentesítsem?”

Cserével. Csak az a baj, hogy a Ludmillába (BR130) hiába lenne jó a Gützold régi modellekbe való, de új gyártású kereke, sajnos Gützold cég bezárt
(#11951) nohab 74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11945) Válasz Dec 29, 2012
Ne haragudjon MESTER de ujjra lesz piko BR-130 -as.Bővebben: Link.Piko webshopba már ára is van(90euro)
(#11956) Abs válasza HOTotya hozzászólására (#11937) Válasz Dec 29, 2012
Most erre mit mondjak? Ötven évesen is lehet butaságot csinálni. Mindegy, befejeztem, tegyétek tönkre a gépeiteket ahogy akarjátok.
(#11960) HOTotya válasza Abs hozzászólására (#11956) Válasz Dec 29, 2012
No komment
(#11961) masTTertape hozzászólása Válasz Dec 29, 2012
Élvezettel olvastam bele a "hogyan vágjuk haza a mozdonyunk kerekét" c. topikba.
Már több helyen elhangzott főként mesterem tollából, hogy semmilyen fémes, dörzskapcsolat nem jó a kerekek tisztogatásához. Számtalan jó és jobb szer létezik, kezdve a sima foltbenzintől a kimondottan szennyezett fémalkatrészek tisztítására használatos, ipari anyagokig. Nekem van szerencsém ez utóbbival kezelni a hozzám kerülő mozdonyok kerekeit, teljes hajtásláncát és mindeddig nem érkezett panasz a felújított modellekre. Sajnos a nikkel réteget ha már kikezdte az idő, akkor csakis új felületkezeléssel lehet pótolni, de kérdés, hogy egy pár ezres modell esetében megéri-e ez a cécó. Ugyanígy kérdéses az új, vagy (esetleg jobb helyekről származó, értem itt nem a hazai romtemetőket) bontott kerekek használata. Ezek beszerzésének komoly logisztikája van, ahol pedig nyomban kapható, ott horror ára. (ismerjük a céget...) Tehát megint költségesebb végeredményt kapunk. Harmadik járható megoldás a teljesen új kerék esztergálása. Erre már volt nálam példa egészen a nyomkarima korrekciótól a tök új kivitelezéséig. Persze itt is anyagfüggő a dolog és ha ezt is nikkelezni kell, akkor megint kapunk egy komolyabb végösszeget. Ki-ki döntse el, hogy mit ér meg neki a mozdonya. Ha esztergálásban kell segítség, akkor állok rendelkezésre.
(#11967) róbertke válasza ega hozzászólására (#11880) Válasz Dec 29, 2012
Tipp: Kerékcsere és a mozdony maradjon egymotoros.
Budapesten a Játékudvarban érdeklődj alkatrész után.
(#11968) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11034) Válasz Dec 29, 2012
Gyanítom, hogy kimaradt a válaszodból egy "nem" szócska a PLUX után ...
(#11974) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11943) Válasz Dec 29, 2012
Akkor elnézést akit én ezzel félrevezettem, (még jó hogy csak a, személyvagonok kerekei közt volt olyan amit kezelni kellett)
Eztán ha kell marad amit ajánlotok.(tisztítószer)
(#11990) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#11967) Válasz Dec 30, 2012
Nos erre utaltam a horror árral...
(#12004) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#11990) Válasz Dec 30, 2012
Ebben a leírásban Kat-kat Denaturált szeszt(Spiritus)ajánl és egy leharcolt elektromos fogkefét is javasol.
(#12005) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#12004) Válasz Dec 30, 2012
Nyilván elég sok ipari tisztítószernek is spiritus a lelke.
(#12007) ega válasza etwg hozzászólására (#11941) Válasz Dec 30, 2012
A modellek a pincében voltak jó pár évig, ahol előfordul magas páratartalom. Ez inkább oxidréteg, nem is rozsda.
A két gorilla közül az egyiket szabadon futóvá szereltem és egy másik géppel húztam jó pár kört. Egész szépen megtisztult a futófelület.
A többit sebbenzines vattával szöszmötölöm, de nem tökéletes így...
(#12012) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#11990) Válasz Dec 31, 2012
Nem kéne horror áron alkatrészt venni, ha a modelleket nem csak használat után, hanem használaton kívül is megfelelően gondoznák és tárolnák a modellezők. Kedvenc francia oldalam -mivel H0-ban utazom - ez, de a segítő táblázat miatt is.
(#12013) etwg válasza ega hozzászólására (#12007) Válasz Dec 31, 2012
Hát nem sok különbség van az oxidréteg meg a rozsda között. (Ezt inkább a nyelvészekkel kellene megbeszélned ).
Sem az oxidréteget sem a rozsdát nem fogja eltávolitani a benzin vagy az alkohol.
Mást viszont nem igen lehet ajánlani, mert vagy még agresszivabb mint a rozsda, vagy szigetelö réteget hoz létre. (Megköti a rozsdát, azaz az anyag nem oxidálodik tovább, de nem is vezeti az áramot.)
Ha viszont csak patina képzödött a keréken (a levegö víz- és portartalma csapodott ki a hideg felületen) azt elvileg le lehet kaparni (nem smirglivel vagy egyébb kemény szerszámmal).
Keményfából/müanyagból készült pálcikákkal lekaparhatod.
Két mozdonyt összekötve vagy a hibás mozdonyba külsö kábellel az áramot bevezetve is bejárathatod a mozdonyt a sineken (dilikörön). Ez elvileg lekoptatja a koszt, ha tényleg ez okozta a bajt.
Persze elöször jo a mozdonyt szétszedni, amit kell megtisztitani, megolajozni, a mühelyasztalon a motorra kapcsolt árammal egy kicsit bejáratni, és ezután foglalkozni a kerekekkel.

Sok sikert.
(#12019) vanhensing hozzászólása Válasz Dec 31, 2012
Üdv !

Egy kis információt ha kérhetnék.Ki a gyártója annak az izolált kúpos keréknek amelyik a kerék belső éléről egy
zéger jellegű kis két érintkező lapkán viszi át a feszültséget
a tengelyre?Előre is kösz a választ És BUÉK mindenkinek!
(#12864) mustaine hozzászólása Válasz Jan 19, 2013
sziasztok, nem tudtok vkit aki N méretű mozdony szervizzel foglalkozik? van egy régo piko dizelmozdony és egy másik leégett motorú usa mozdony. ez motorcserés. üdv
(#12865) csíkosháTTú válasza mustaine hozzászólására (#12864) Válasz Jan 19, 2013
De van...
Nézd meg a nick nevemet!

De sok jóval nem tudlak bíztatni! Alkatrész a PIKO-hoz gyakorlatilag nincs, a másikról meg így látatlanban nem sok fogalmam lehet...
(#12875) mustaine hozzászólása Válasz Jan 20, 2013
szia köszi a gyors választ.

-az egyik mozdonyt szétszedve (nem piko) a forgórész tekercsein beégés nyomokat láttunk, kérdezném hogy lehetséges-e ill. megéri ezt újra tekercselni vagy kuka?
szénkefe jó

-a piko mozdonyoknál illetve általában az N mozdonyoknál a motoroknál mindegyik típusnak más motorja van? semmi átjárhatóság nincs? új motor régi mozdonyba belemegy?
Esetleg vállalsz ilyesmit?

-Minitrix 2960 mozdonyt használtan érdemes venni? vagy ehhez sincs alkatrész? megáll, kuka?

Általában ha ez ember egy hosszabb távon müködő mozdonyt akar, akkor érdemes újonnan inkább vmit garival? köszi a segítséget.
(#12886) Frankye moderátori válasza mustaine hozzászólására (#12875) Válasz Jan 20, 2013
Légy szíves, és:
- Használd a nagybetű-váltót (SHIFT) legalább a mondatok elején, tulajdonneveknél
- Használd a "Válasz"-t, (a hozzászólás fejléc jobb oldalán), hogy tudjuk, kinek írod a válaszod
- Ügyelj egy kicsit a helyesírásodra!

Köszönöm.
(#13148) Diteman hozzászólása Válasz Jan 25, 2013
Sziasztok.

Kezdő vagyok még ebben az egészben, mindenesetre találtam egy padláson (dédnagyapámnál) egy elég komoly készletet s rendbe rakosgattam eltakarítottam őket, viszont volt két Piko nohab m61-es mozdony nem mai darabok, viszont le voltak harcolva a 2-ből tudtam egyet csinálni ami működik, a problémám viszont az lenen vele, hogy ez 2 motoros és az egyik motor ha gondol egyet megáll és nem hajt se előre se hátra, áramot viszont kap mert világítás az van, de ha megtekerem a hajtókerekeket valamerre utána megint jó egy darabig ezt miért csinálja ?

Remélem tudtok ebben nekem segíteni, Válaszotok előre is köszönöm.
(#13149) csíkosháTTú válasza Diteman hozzászólására (#13148) Válasz Jan 25, 2013
Mert a makrancos motornál elgyengült az a kis rugó, ami a szénkeféket benyomja a helyére.
(#13153) Diteman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13149) Válasz Jan 25, 2013
Köszönöm a választ

Mit tehetek vele kicsit meghajtogatni hogy jobban nyomjon esetleg ?
Vagy az csak afféle átmeneti megoldás ?

Elnézést hogy ennyit kérdezek csak még semmi tapasztalatom nincs etéren.
(#13154) etwg válasza Diteman hozzászólására (#13148) Válasz Jan 25, 2013
Még talán jo lenne a két motort belül párhuzamosan összekötni. Ez csak jot tesz neki, ha pillanatnyilag nem kap áramot a kerekektöl.
Most hiretelen nem emlékszem milyen volt annak a matuzsálemi M61-nek a konstrukcioja (volt belölük elég sok fajta, még gumi hajtásu is). Mindenesetre nézd meg a rugokat, és nyugodtan görbitsd meg öket ugy, hogy egy kicsivel jobban nyomják a kefét.
(#13156) Frankye válasza etwg hozzászólására (#13154) Válasz Jan 25, 2013
Még egy apró kiegészítés: Ha a szénkefék esetleg nagyon kopottak, akkor érdemes lehet kicserélni őket.
(#13179) róbertke válasza Diteman hozzászólására (#13153) Válasz Jan 26, 2013
Ahogy itt a többiek is utaltak rá: -Szedd szét mindkettő motort, tisztítsd ki, négy vadi új szénkefét rakjál be, a rugókat is ellenőrizd. A kerekeket pucold meg az esetleges kosztól -- de ne csavarhúzóval v. smirglivel, hanem fültisztító vattával. Az áramszedő lemezeket is tisztítsd meg. Ez utóbbiakat ahogy etwg is javasolta, elektronikusan kösd össze. Izzókat nézd meg egyesével azonos feszültségen, ha valamelyik gyengén világít cseréld ki új gyártásúra. Még valami: -Szerelés közben fényképezd a szétszedés fázisait, így könnyen tudod majd összerakni.
(#13190) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#13179) Válasz Jan 26, 2013
Idézet:
„Szerelés közben fényképezd a szétszedés fázisait, így könnyen tudod majd összerakni.”
És nem utolsó sorban cikket is írhatsz belőle!
(#13192) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#13190) Válasz Jan 26, 2013
Eszem ágában sincs, csak az egész saját tapasztalat ...)))) Egy vén Roco mozdonyt kishijján összetörtem, mert úgy akartam szétszedni, mint egy új gyártásút.
(#13211) Diteman hozzászólása Válasz Jan 27, 2013
Köszönöm a tanácsokat tippeket, megtaláltam a BŰNŐST a kommutátort valaki jól megolajozta és összeszedett minden szemetet....., fel volt rá tekeredve egy bazi hosszú szősz szál, s ha úgy állt meg akkor eltartotta a szénkefét és áram volt mindenhol csak épp a tekercsekben nem, a rugók nyomtak a szénkefék majdnem újak(szerintem) lehetnek, párhuzamba kötöttem a motorokat úgy se ment, ezután jött a nagyító, szemöldökcsipesz, fejlámpa, tű kombináció, mindenkit eltakarítottam azóta jó

Mégegyszer köszönöm a tippeket.
(#13213) Frankye válasza Diteman hozzászólására (#13211) Válasz Jan 27, 2013
Örülök, hogy segíthettünk, és megoldódott a gond.
(#13637) Dolgan1 hozzászólása Válasz Feb 5, 2013
Sziasztok!


Bemutatkoznék.... Dolgan vagyok (személyes adatlapom nyitott) és régi emlékek újraéledése során újból nekiláttam "villanyvasútazni" egyenlőre még csak gyűjtői szinten és analóg (ne nevessetek ki! ) szériában és csak Piko modellekkel.
Jelenleg modellfeltöltés alatt állok, terepasztal tervezése kb. 2 éven belül várható. Nemrég szereztem be gőzösöket és a hajtórúd imitációval vannak, hm.... esztétikai gondjaim.
Érdeklődnék tőletek "ISTENEK" , hogy hajtórudazatot hol tudnék beszerezni egy Piko BR86-os és egy Piko BR01 1518-8 DR gőzmozdonyokhoz?

Tisztelettel:
Dolgan
(#13639) etwg válasza Dolgan1 hozzászólására (#13637) Válasz Feb 5, 2013
Nem irod, de valoszinü, hogy a régi PIKO mozdonyokról beszélsz, ahol elöször a történelem során volt müanyag használva a rudazathoz. (01, 50, 86 stb.)
Sajnos nem lesz egyszerü a beszerzése. Az ujak valoszinü, hogy nem passzolnak, utánnagyártani nem igen érdemes.
(#13656) nohab 74 válasza Dolgan1 hozzászólására (#13637) Válasz Feb 6, 2013
Szia! ÉN anno vagy két éve a big-boy modellboltba vettem a BR-01 gőzmozdonyhoz csatló rudazatot .Bővebben: Link. A BR-86-os hoz különböző fórumok vagy aukciós oldalakon nézd meg néha lehet ott találni ilyen dolgokat.
(#13686) Dolgan1 válasza etwg hozzászólására (#13639) Válasz Feb 6, 2013
Köszönöm a választ etwg...., bár nem erre számítottam..., igaz a Csíkos-Műhelyből Virágh úr is ezt írta.
(#13687) Dolgan1 válasza nohab 74 hozzászólására (#13656) Válasz Feb 6, 2013
nohab 74!
Köszi, most már jobban érzem magam!
(#13688) etwg válasza Dolgan1 hozzászólására (#13687) Válasz Feb 6, 2013
Sajnos, minap a másik forumon irták, hogy a BigBoy modellbolt bezárt.

(#13704) róbertke válasza etwg hozzászólására (#13688) Válasz Feb 7, 2013
Nem zárt be, csak végkiárusítást tart egyes termékekből.
Telefonálj, érdeklődj.
(#13734) Dolgan1 válasza róbertke hozzászólására (#13704) Válasz Feb 7, 2013
Sziasztok!
Megkérdeztem a BigBoy-t is, de náluk nincs semmilyen alkatrész mozdonyhoz ...
(#13737) nohab 74 válasza Dolgan1 hozzászólására (#13734) Válasz Feb 7, 2013
Szia! Pedig a piko web shopban van. Kérdez meg az importőrt ,hogy rendel-e neked egyet jelen esetbe modell-hobbi Bővebben: Link
(#13761) Dolgan1 válasza nohab 74 hozzászólására (#13737) Válasz Feb 8, 2013
Köszönöm nohab 74!
(#13766) nohab 74 válasza Dolgan1 hozzászólására (#13761) Válasz Feb 9, 2013
Szia! Nincs mit .. Továbbiakban sokk sikert az alkatrész vadászáshoz .
Lapozás       10/39    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
4:39:48
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés