Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       155/436    
(#24890) sunocske válasza BR95 hozzászólására (#24882) Válasz Okt 28, 2013
Végül is, az autó-motor újságokban hasonló jányokkal próbálják eladni a járgányokat
(#24891) Gashpy hozzászólása Válasz Okt 28, 2013
ide is beteszem...

Bolgár barátaink a hétvégén tartották éves gyűlésüket. A már ismert Gavrailovo állomás mellé még további 21 modult építettek fel.

Képek: a fórumuk szövegében találhatók
Néhány ismerős tárgyat és arcot is láthattok
(#24892) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#24890) Válasz Okt 28, 2013
Azt mondod érdemes a csajozós motorral mennem?
(#24893) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24879) Válasz Okt 28, 2013
Köszönöm, talán meg fogsz lepődni, teljesen elégedett vagyok a TRAN-oddal, amiket elhoztam.
Egy darab Kühn N45-ösöm van, de még nem építettem be, így nincs infom róla. Egyenlőre!

Csak megírtam, hogy milyen hozzáállás már, hogy mindenki ára alatt árulja 7200-ért és házhoz szállítva, de ha rendelek, akkor meg elküldd máshoz!
(#24894) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#24893) Válasz Okt 28, 2013


OK!
Szerintem Ottóéknál is van Kühn, de onnan én is tudok hozatni. Mármint a gyárból. Ottóéktól is, de szerintem Hozzád ők közelebb vannak.
Tapasztalataim szerint a Kühn egy eléggé jó kis dekóder, a 045-tel meg legalább ki lehet használni a Kühn saját mozdonyainak kapcsolható zárfényeit is, meg ismeri a Lenz ABC-t is. Viszont a motor szabályzási tartománya kevésbé jól állítható.
(#24895) zsolesz74 hozzászólása Válasz Okt 28, 2013
Tudjátok-e?
Magyarországon hol lehet látni és megnézni Mashima modell motorokat?

Vagy a közelben(ország, város, utca, stb) hol lehet, ha itthon nincs?

Több méretben is érdekel, ezért nem egy-egy típus érdekelne, de a vasútmodellezéshez kellene.

Köszönöm.
(#24896) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24894) Válasz Okt 28, 2013
Van egy német, akitől pofátlanul olcsón be tudnám szerezni a Kühn-t, de egyenlőre ez nem aktuális.
(#24897) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#24896) Válasz Okt 28, 2013
Vajon miért is nem csodálkozom én ezen...
(#24898) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#24896) Válasz Okt 28, 2013
Ez már megint rosssszzz helyre írtam..... Jó lesz zsolesznek a Tran is ne strapáld magad István......
(#24900) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#24895) Válasz Okt 28, 2013
Magyarországon szerintem nálam van az egységnyi terültre jutó legtöbb Mashima motor. De ezt láthattad.
A közelben pedig ITT
Ha még valamely okból kifolyólag érkezik be az EU-ba ilyen motor, akkor csak ezektől a csehektől tudnád megrendelni.
Ja, arra figyelj, hogy ezek is vannak olyan elvetemültek, hogy pénzt kérnek a portékájukért, tehát a "pofátlanul olcsó" fokmérő igencsak relatív lehet még motor fronton is. Bár, ha rendelsz 100 db-ot, akkor mindenképp barátibb lesz az ár.
Sajnos a Mashima gyár tulajdonosával két éve válthattam utoljára levelet, azóta nem reagált. Ennek több oka lehet.
Nem véletlen, hogy a modellgyárak is más források felé néztek. Nürnbergben beszélgettem a Motrax képviselőjével A Conrad terjeszti a teljes választékot és vannak nagyon jó paraméterű motorjaik is.
Ja, ha kinéztél volna Bécsbe, a Modellbau Messe-re, akkor könyékig kotorászhattál volna mindenféle motor között.

És végül egy kis nyelvészkedés: tekintsd át az egyenlőre és az egyelőre szavak jelentését!
(#24902) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#24900) Válasz Okt 28, 2013
Tehát, hogy nyelvész barátunk is megpihenjen:

Van egy német, akitől pofátlanul olcsón be tudnám szerezni a Kühn-t, de egyelőre ez nem aktuális.

A pojezdy.eu-t ismertem, nálad láttam a motort, Bécs helyett meg Gödöllőre mentem...

Akkor mindent megbeszéltünk.

Az, meg hogy pofátlanul olcsó ...ne haragudj, ha nem vagyok a pénztárcám ellensége.

Köszönöm, hogy válaszoltál!
(#24903) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#24902) Válasz Okt 28, 2013
Azért vigyázni kell a modellmotorokkal. Valoban csak néhány tipus alkalmas a céljainkra ( most eltekintve az eredeti gyári motoroktol). Láthattuk, hogy még a gyártonak is gondjai vannak a pontos meghatározással.

A régebbi modellek, szinte mindegy, melyik gyárto, általában mind alacsonyfordulatu motorokat használtak, ugyanakkor a "szabadpiaci" motorok szinte kivétel nélkül nagy fordulatszámuak (általában a duplája a modellmotorokénak). Hogy milyen motor az eredeti, azt aránylag könnyen megállapithato az áttételböl: Durva fogazat, modul 0,5 vagy 0,4 inkább alacsonyfordulatszámra utal.
Azaz, ha motort keresel akkor el kell dönteni, hogy 6-7000 ford/perc motor kell vagy a gyorsabb 12-15000 ford / perc.
A mechanikai kivitel nyilvánvalo, de ha 2 tengelyes motort találsz, akkor szinte biztos, hogy jo modellmozdonyba.
A mozdonyokba a közhiedelemmel ellentétben nem az "erös" motorok kellenek, hanem a kiegyenlitettebb motorok. Ezek valamivel kisebb mágneses erötérrel dolgoznak, de nincs nagyságrendi különbség az üresjárási áramfelvétel és a max. között. Ebböl már az is nyilvánvalo, hogy kb 50-200 mA-s üresjárási áramu motort keresünk. Természetesen 12V névleges feszültségre (9-15V még elfogadható). A motor jellemzöit is ezen a feszültségen kell értelmezmi.
A motor mágneses terét egyszerü forgatásal is érzékelni lehet. Ha a tengely aránylag simán forgathato akkor jo. Ha erös a mágnes, a motor ugrál az egyik polustol a másikig.
A modern modellekben általában 5 polusu motorok vannak - szabadpiacon csak a nagyobbakra jellemzö ilyesmi. A gyári modellmotorok gyakran csavartak ( skewed, Schräganker), ilyen a szabadpiacon nincs. A csavart motor futása simább, de kisebb az ereje, ezért gyakrabban erösebb mágnessel vannak szerelve, de nem érezhetö a polusugrás.
Az autok tükreiben stb. rengeteg jo motor van, általában csigatengellyel. Mindenféle börzéken is eszerint érdemes válogatni.

( most szándékosan kihagytam a vasmentes motorokat)
(#24904) FriTTz hozzászólása Válasz Okt 28, 2013
(#24906) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#24904) Válasz Okt 28, 2013
Azt hiszem a pneumokokusz helyett egyeseket hülyeség ellen kellene kötelezöen és rendszeresen oltani. ( mondjuk egy fejszével vagy legalább klisztirrel )
Vagy ahogy egy neves fizikus ismerösöm mondaná: a természetes szelekcio az emberiségre is érvényes.
(#24907) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#24906) Válasz Okt 28, 2013
Annak ellenére, hogy igazad van én azon csodálkozom, hogy nem egy kábeltolvajt rázott meg a delej hanem egy olyat aki "elméletileg" ért is hozzá, tudja mit csinál, hova mászik fel, tudja mit kell nézni, stb!
Biztos egy tuti fotót akart csinálni és kockáztatott!
Remélem jó lett kép!
(#24908) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#24907) Válasz Okt 28, 2013
Jó erős vakut használt, az biztos.
(#24909) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#24907) Válasz Okt 28, 2013
A kábeltolvaj vagy profi vagy tapasztalt, mint a pap, aki a kovácsnál minden vasdarabra ráköp, mielött megfogná.

Ezekre a fotográfusokra egyik sem jellemzö, söt a képeik sem egetrázoak....

(#24910) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#24902) Válasz Okt 28, 2013
Pár dologban félre értettél.
Sebaj, majd egy (olcsó) sör mellett megbeszéljük.
(#24911) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#24903) Válasz Okt 28, 2013
Köszönöm szépen.

Arról mi a véleményed, hogy a BTTB motorok forgórészét a hozzátartozó mágnessel együtt új házba építjük és a kommutátor hézagokat feltöltjük síkba?
A tengelyvégeket gördülőcsapágyakkal rögzítenénk. Így az egyébként jó állapotú motort egy karbantartható "foglalatba" helyezzük és megszűnik ez a műanyag, fémház kombó.
(#24912) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#24910) Válasz Okt 28, 2013
Ha te mondod! Bár nekem úgy tűnik félreértettél!

Nem az olcsó a fő szempont, hanem az elérhető legjobb ár!
És ez nagy különbség!

Azért mielőtt kijavítasz bárkit, olvasd át a blogot még egyszer!
(#24914) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#24911) Válasz Okt 28, 2013
Azon a régi TT motoron szerintem sok mindent rendbe kéne tenni, de nem vagyok biztos, hogy megéri ( föleg nem olyankor amikor sok német forrásbol 1-3 euroért lehet uj régi TT motort venni). Szerintem többet kiadsz majd az anyagokra.
A kommutátort nagyon ne öntsd ki mert igy némileg szellözik, azaz hül ha forog. Nagyon meleg tud lenni. Sokkal fontosabb lenne finoman leesztergálni, mert akkor a kefék nem fognak ugrálni - kevesebb szikra.
Ha már befogtad a rotort az esztergapadba érdemes megnézni a vasmag pontosságát is. Esetleg két zsilettpengén ki is egyensulyozhatod, leköszörülve némi anyagot a forgorészböl - persze nagyon óvatosan nehogy megsérüljön a tekercs.
Amit érdemes lenne megoldani a kefék biztos vezetése, fém 4szögletes csö amiben a kefe passzentosan, de könnyen csuszhat.
A csapágyazás nem rossz ötlet, ha meg tudod pontosan csinálni. Lehet, hogy szinterbronz is elegendö ( Conrad) annak van pereme igy könnyebb pontosan illeszteni. Ha tudsz ilyen peremes golyoscsapágyat szerezni, akkor persze nyertél.
(#24915) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#24872) Válasz Okt 28, 2013
Volt a börzén ÖBB 2. osztályú eilzug kocsi? Vennék
(#24916) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#24914) Válasz Okt 28, 2013
Idézet:
„német forrásbol 1-3 euroért lehet uj régi TT motort venni”

Meg tudsz osztani forrást? Utánanézek.
(#24917) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#24915) Válasz Okt 28, 2013
Ebayon vagy a TT boardon asszem láttam!
(#24918) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#24916) Válasz Okt 28, 2013
Börzéken láttam. Egyszer vettem is vagy 2 tucatot, de azota egyetlen régi motor sem ment tönkre.

Figyelni kell az elektronikus forrásokat meg a TT-board.de -t.
(#24919) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#24915) Válasz Okt 28, 2013
Úgy rémlik, hogy láttam. Jaffát biztosan, de hogy melyik volt, azt pontosan nem figyeltem meg.
(#24920) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#24910) Válasz Okt 28, 2013
Ez már nekünk is esedékes!
(#24921) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#24912) Válasz Okt 28, 2013
Zsolesz,
Szerintem nem javítottalak ki, csak a arra az egy, ámde rengetegszer említett helyesírási hibára hívtam fel a figyelmedet.
Egy kicsit pihenj le és ne vegyél mindent támadásnak.
Pár mondatban cinkeltelek, de pont azért van ott a smájli.
(#24922) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#24921) Válasz Okt 28, 2013
Cinkelés helyett jobb a horganyozás, de nem összetévesztendő horgonyozással!
Egyelőre!
Melegen történő csőhajlításnál a jelölés egy előre kettő hátra, tudniillik ekkor lesz mérethelyes a hajlítás az ív miatti rövidülést figyelembe véve! kb
(#24931) Gashpy hozzászólása Válasz Okt 29, 2013
A "rollbock"-ra keresek egy frappáns magyar szót...

(amikor nagyvasúti jármű egy kisvasúti járműre/szerkezetre ráállva utazik...)
(#24932) BR95 válasza Gashpy hozzászólására (#24931) Válasz Okt 29, 2013
A hajózásban az úszódokkot tevének hívják (lesűlyesztik a tevét, ráhúzzák a hajót, majd a tevéből a vizet kiszivattyúzva a hajót kiemeli a vízből). Ezen a vonalon okoskodva lehetne "vágányteve"?
Csak egy ötlet...
(#24933) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#24932) Válasz Okt 29, 2013
Esetleg "nyomtávváltó segédalváz"? Vagy az egyszerű "gördülőbak"?
(#24934) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#24931) Válasz Okt 29, 2013
Szállítóvázas kocsi. Ezt találtam booci modulszabványos anyagában.
(#24935) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#24934) Válasz Okt 29, 2013
és akkor a "rollbockfähig" = szállítóvázas kocsiüzemre alkalmas? Ez nekem kicsit nyaktekerenceti mellfekvenc...
(#24936) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#24935) Válasz Okt 29, 2013
miért? a német, vagy a magyar terminológia használ ennél sokkal nyaktörőbb kifejezéseket.
(#24937) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#24936) Válasz Okt 29, 2013
A kocsikártyára kéne egy jó kifejezés...
(#24940) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#24937) Válasz Okt 29, 2013
Forgalmi?
Bárca?
(#24941) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#24937) Válasz Okt 29, 2013
Hát ha elég hosszú a rubrika, akkor odafér.
vagy szvkü.
(#24947) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#24931) Válasz Okt 29, 2013
Csak kb. 100 évvel késtél el . Sajnos nincs magyar megfelelöje, igy frappánsabb még kevésbé.
(#24948) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#24931) Válasz Okt 29, 2013
Amugy ebböl is 2 tipus van.

Az egyik elterjedtebb a valodi rollbock, amin felül villák vannak amikbe a nagyvasuti kocsi tengelye esik bele ( általában csak 2 tengelyes kocsikra alkalmas), és a nagyvasuti kocsik kapcsolszerkezetei kapcsolják össze a vagonokat. Ilyen még pl. Csehországban is üzemel. ( lásd a V&M 2010-s évjáratában)
A másik rendszer a Rollwagen - ahol a nagyvasuti kocsi a keskenynyomközü alvázra van tolva és rögzitve. A kocsik egymással rudakkal vannak kapcsolva azaz a nagyvasuti kapcsolszerkezet ilyenkor nincs üzemben. Ez inkább német specialitás volt, nem igen tudom, hogy máshol használtak-e ilyen rendszert.

Ez a rendszer vagy 50 éve létezett modellben is ( Herr H0m).
(#24949) hobbyTT válasza zsolesz74 hozzászólására (#24911) Válasz Okt 29, 2013
Motor témában, szólnék hozzá.
Régebben kísérleteztem a körmotor felújításával, de arra jutottam, hogy a mágnességét nem tudtam feljavítani. Még volt Bühler addig arra cseréltem, Ottóék által forgalmazott átépítőkészlet vált be igazán (Krokodil és Nohab).
hobbyTT
(#24950) zsolesz74 válasza hobbyTT hozzászólására (#24949) Válasz Okt 29, 2013
Köszi, ezek szerint nem próbálkoztál a neodímium mágnessel?
(#24953) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#24950) Válasz Okt 29, 2013
Már korábban irtam, hogy a modellmotorok nem az erövel vannak hadilábon. Igy felesleges erösebb mágnessel kisérletezni, sokkal inkább a mechanikai felépitésük hagy "némi" kivánnivalot maga után. Ezt probáltam tegnap összefoglalni.
(#24954) GABA TT hozzászólása Válasz Okt 29, 2013
Sziasztok!
A csorda újabb tagja. Elektromosan még hiányos kicsit.
Kettő modell egy mozdonyban. Szenes és pakurás is lehet .

DSC09925.JPG
 
(#24955) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#24953) Válasz Okt 29, 2013
Értettem amit írtál tegnap, de azért a mágneses erőtér, fluxus és egyéb ördögi fizikai tulajdonságok csak nem hagyják hidegen a forgórészt!?
(#24956) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Okt 29, 2013
Esteleg ha valakinek szüksége lenne BTTB körmotorokra, tudok adni egy kisebb szatyornyit, ingyen vihető!

És még egy kis "hazai" így a kiállítások után!


DSCN2818.JPG
 
(#24957) Mk48 2024 válasza FriTTz hozzászólására (#24904) Válasz Okt 29, 2013
Off
Tudom gonosz vagyok, de...
Aki ilyen tevékenységre adja a fejét, annak, azért nem ártana tisztában lenni néhány alapszabályal, ami a vasút területén való tartózkodással és annak veszéjeivel kapcsolatos.
Megérdemelte.
A szomorú, csak az, hogy emiatt nem xy lesz emlegetve, hogy felelőtlen, hanem mint általában az emberek, általánosítva az lessz, hogy a vasút fotósok a felelőtlenek.
On
(#24959) wolfchild hozzászólása Válasz Okt 29, 2013
Urak!

Egy szakmai kérdés, mert itt szinte mindenki többet tud a külföldi vasutas oldalakról nálam.

Van nekünk ez az oldalunk vonatösszeállitás.hu ahol ilyen jópofa képekkel illusztrálják a honi állományt. (lásd kép.)

Van valakinek arról tudomása, hogy esetleg hasonló stílusban elérhető valahol a régi Zeuke / BTTB érából ismerős kocsik és mozdonyok.

Köszönöm előre is.

Képernyőfo...png
 
(#24960) zsolesz74 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#24956) Válasz Okt 29, 2013
Köszönöm szépen!
(#24963) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#24955) Válasz Okt 29, 2013
Azt nem irtam, hanem azt irtam ( és állitom ma is) hogy annak a motornak ( s nemcsak annak) nem a mágneses térrel és az abból keletkezö egyébb jellemzökkel van baja, hanem a mechanikai kivitellel. Magyarul a mágneses tér feljavitása nem javit semmit a motor jellemzöin, inkább ront, ha tul erösre sikeredik akkor szaggatni fog , mert nem lesz elég nyomatéka a könnyü rotor meg az alacsony fordulatszám miatt.

Nem emlékszem egyetlen esetre sem, amikor motor teljesitménye nem lett volna elegendö a feladatra.
Hajdanában épitettem vagy fél tucat nehéz rézmozdonyt, ilyen motorral - valamennyi simán teljesitette a feladatot ( pedig azok a mozdonyok joval nehezebbek, mint a gyáriak)
Lapozás       155/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
23:50:49
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés