|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#25656) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Ha a tördelésért az én hozzászólásom a ludas, mindenkitől elnézést kérek.
Frankye kérlek töröld a hozzászólást, vagy ha lehet, a csatolt URL-t.
Remélem ez megoldást jelent. |
(#25661) etwg válasza lakasi hozzászólására (#25656)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Ha még csatoltad volna, az nem lett volna baj, de csak bemásoltad - ami sajnos szétveri ezt a forummotort.
Igy kellett volna:
Film |
(#25662) john07_doki válasza DinoTT hozzászólására (#25650)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Én is hasonló elfoglaltságot terveztem, de valahogy leragadtam a virtuális harcmezőn (Battlefield 3).
Nincs tapasztalatom a tamponnyomással kapcsolatban; nem lett volna szerencsésebb ha fényes festékkel fújod le a kocsikat?
Az árnyalatot - szerintem és ahogy a fotók visszaadják - eltaláltad, nekem tetszik.
A saját problémám is visszaköszönni látszik; az a fránya deszkás oldalfal... |
(#25666) Frankye moderátori
válasza wolfchild hozzászólására (#25642)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Nem, de inkább szóljatok ilyenkor "Moderátori segítséget kérek"-kel, vagy akár telefonon is. (Ha valakinek kell a számom, megadom.) |
(#25667) Frankye moderátori
válasza lakasi hozzászólására (#25656)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Sajnos nem tudom csatolni a link-et, de ha fontos, akkor - kivételesen - sima szövegként szúrd be, légy szíves. |
(#25669) reszelozsir válasza GABA TT hozzászólására (#25568)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Gyönyörű lett (ez is)! |
(#25671) DinoTT válasza john07_doki hozzászólására (#25662)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Ezek a kocsik léteztek ilyen deszka oldalfallal is.
A festék fényes elvileg fényes, de matt felületre fújtam így lett ilyen félfényes, kicsit napszívta.
|
(#25672) wolfchild válasza Frankye hozzászólására (#25666)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
|
(#25674) Gashpy válasza DinoTT hozzászólására (#25671)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Deszka oldalfallal igen, de a BTTB kocsi inkább mintha a román, kifelé bordázott lemezfalas változat lenne...
|
(#25675) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#25674)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
A bordázat sűrűsége, illetve a keresztmerevítés lehet eltérő, de alapjaiban a modell jó lehet. Ennyi kompromisszumot el kell, hogy bírjon a méret. Adott esetben a ferde zártszelvényt oda lehet ragasztani valamiből, elvetemült esetben maratni rézből... |
|
(#25676) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#25650)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Szerintem tök jó lett a színe, viszem hozzád lefújni az enyémeket is. |
(#25677) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#25675)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Idomacélt. ;) |
(#25678) DinoTT válasza masTTertape hozzászólására (#25676)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
A héten vagy jövő héten apránként fogok még festeni. Ha nem ipari mennyiség akkor jöhet. |
(#25679) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Tisztelt Topiktársak!
Segítségeteket kérném, hátha valaki orvosolt már ROCO BR 80-ast ezen a videón látható hibával.
Hátramenetben emelgeti a hátsó felét.
Találtam hibát a tengely előtti közvetítő fogaskerékben - nem tengelyirányban volt a tengelyfurata -azt meggyógyítottam, de a hiba fennmaradt.
Igazából nem egy eget rengető dolog, csak kíváncsi vagyok, hogy ez egy típushiba, vagy megint át lettem ba....
Köszönettel : Laci |
(#25681) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#25677)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Bocs, igen. |
(#25682) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#25678)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Kereslek majd.
|
(#25683) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#25679)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Szedd le a csatlokat, ha anélkül is csinálja, akkor a kerékkel (forgaskerékkel) van baj, ha nem akkor a valamelyik kerék el van fordulva a 9ß fokos osztßashoz képest. |
(#25684) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#25679)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Szia Laci!
Szerintem repedt valamelyik fogaskereke, gyanítom, hogy a hajtott kerékpáron. Ez csak a komplett tengely/kerékpár cserével javítható. Küldd fel a műhelybe, ha nem boldogulsz!
István
P.S.:
Idézet: „ ...csak kíváncsi vagyok, hogy ez egy típushiba, vagy megint át lettem ba....”
Ezt nem értem... Ha boltól van és új, akkor kvázi "tipushiba". (Mindenki csak a Gützoldról terjeszti ezt a hibát, hogy a műanyag fogaskerék a fém tengelyen elreped, pedig ettől nem mentes sem a ROCO, sem a Trix, sem a Mechano és sorolhatnám...) Ha használtan került már Hozzád, akkor két eset van:-
- ha csak Nálad jelentkezett pár óra használat után, akkor ugyanaz az eset, mintha boltból vetted volna.
- ha eleve ilyen volt, akkor... hibás modellt vettél. |
(#25685) Lezlinilzen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25684)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Régi beszerzés, akkoriban már nem volt és még nem volt terepasztalom, így futni sem volt alkalma.
Ha el lenne repedve, nem kellene elforognia a tengelyen? ( vagy legalább mozognia ) |
(#25686) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#25683)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Amikor megszorul a hajtás, akkor a rudazat laza, így - elvileg - a fogaskerékkel lesz a gond. |
(#25687) csíkosháTTú válasza Lezlinilzen hozzászólására (#25685)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Csak akkor, ha már totál keresztbe van repedve!
Ha csak az egyik oldalon tart még a repedés, akkor az egyik irányban tünetmentes, a másikban meg a repedés miatt az adott helyen megpróbál ugrani az áttétel.
DE!
Mindez csak feltételezés, biztosat akkor tudok mondani, ha látom a modlelt, az 5 dioptriás, nagyítós lámpám alatt. |
(#25688) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#25685)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Nem forog okvetlenül el, csak nem stimmel a modul ilye beakad a csiga a fogba. Az dob rajta egyet. |
(#25689) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Köszönöm szépen mindenkinek az elismerést!
Azért ha be gyújtunk a kazánba nem csak hogy leég a festés, de gyorsan ismét építőkészlet is lesz belőle . |
(#25690) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#25685)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Szvsz. ha modulprobléma lenne, akkor mindkét irányba rosszul menne. A mozdony amúgy nem egy bonyolult szerkezet, háromrészes fogaskerék-csoportja van, amelyből az egyik egy peres kerék, azzal kevésbé szokott gond lenni.
Nem oly rég volt nálam szervizen egy Roco H0m-es kismozdony, aminek hasonló a hajtása. Ott a motor csigája utáni első, piros fogaskerék volt a ludas, amit simán meg tudtam rendelni a Roco-tól.
Itt is egy ilyen kis piros kerék adja át a motor hajtását, lehet hogy ott van a hiba. Az én 80-asom szépen fut, de lehet akár egyes sorozatokra jellemző típushiba is.
Mindenképp szét kell kapni a teljes hajtást, hogy látható legyen a probléma oka.
Több kiváló lehetőség közül is választhatsz. |
(#25693) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#25690)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Szétdöntöttem már több ízben. Az akadozás üteme megegyezik a kerekek fordulatszámával, ebből gondolom, hogy ott lehet a gond. Etwg-nek lesz igaza, mert lebontottam a rudazatot, majd egyesével építettem vissza, és akkor jelentkezett a hiba, amikor a középső tengelybe visszatettem a csapszegeket a rudazatba.
Holnap folytatjuk, most megyek nagyvasutazni.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, jó éjszakát Nektek! |
(#25698) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
Valaki említette, hogy a Digitalzentrale-ból rendel? Ez már megtörtént? Ha nem, akkor nekem is kellene valami.
Kösz, Robi |
(#25704) Gashpy válasza rwirtz hozzászólására (#25698)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
Igen, volt ilyen felhívásom.
Viszont lassan meg is érkezik a rendelésünk...
Mi kellett volna? (hátha van elfekvőben...)
|
(#25718) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2013 |
|
Sziasztok!
Van egy eladó mozdonykám, feltettem a börzére:
Bővebben: Link
Ha esetleg valaki cserélne, akkor megoldható. (Itt nem ragoznám, de email-ben listát küldök a számomra érdekes darabokról.) |
(#25740) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Bolgár barátaink beindultak. Modulépítő készletet raktak össze (egy ív, egy egyenes), kábellel egyben.
Bővebben: Link
Ezen kívül kezdik építeni a román, szerb, török és görög kapcsolatokat is.
Csak megjegyzem, hogy egész jókat lehet arra enni-inni... |
(#25745) lakasi válasza Gashpy hozzászólására (#25740)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
A bolgár fotók kapcsán, de már a TECHNOFEST-en is felmerült bennem a kérdés, miért kell ezeket a modulokat ilyen magas lábakra állítani? Biztos van valamilyen racionális magyarázat rá, csak nem félnek egy árvíztől!? Vagy csak kényelmi szempontok indokolják?
Látványnak is kissé groteszk, és a potenciális nézősereg nagy része (gyerekek) magassága sem éri el a szükséges mértéket. A kiállításon is műanyag rekeszeket raktak le itt-ott, hogy legalább a legérdekesebb szakaszokat ők is meg tudják nézni.
Jártam már néhány nagy kiállításon - Bécs/Práter, vagy a magyar 424-es klub több rendezvényén, de ilyen gólyalábakon álló pályát sehol sem láttam. Tudom most a németekhez kellett igazodni, de hát az ésszerűségről talán őket is meg lehet győzni és a változtatás sem olyan nagy technikai kihívás.
Nem vagyok modulos, nagyon tisztelem a társaságot, remélem az érintettek nem köveznek meg a kérdés felvetéséért. |
(#25752) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#25745)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Ebben én is egyetértek veled. És engem is érdekelne mi volt a szabvány megszületésénél ez az indok? |
(#25755) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#25752)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Egyesek hátgerince vagy a dioptria hiánya |
(#25760) help-ez válasza etwg hozzászólására (#25755)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Nos , kérdésed egy részére a válasz: ez a Fremo szabvány magasság.Amikor megalkották a szabványt,akkor a vasútmodellező kényelme volt a cél,azaz aki egész nap játszik az ne görnyedezzem a "kígyó" felett.Megideologizálva a dolgot: átlagmagasság mínusz 50 cm adja meg azt a perspektívát ami a legjobb .
Egyébként a német sporttársak modullábai 130+-5 cm. volt.
A miénk állítható,gondolva az esetleges kiállításokon történő nem Fremo-s játékkor történő közönség barátabb magasság beállítására.
Van persze igazi magyarázat is ,de azt nem írom le.mert nem látogatóbarát,és Én nagyon nem szerettem amikor ezt vágták a fejemhez erre a kérdésre.
L. |
(#25761) help-ez válasza etwg hozzászólására (#25755)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Bocs nem a TE kérdésed volt,hanem zsolesz74é. |
(#25762) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#25752)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Hogy mindenki vigyen magával "stokit"......amire le is ülhet,ha elfáradt.... Szerintem elírták a méreteket.. colban variáltak és metrikusban gyártották |
(#25763) etwg válasza help-ez hozzászólására (#25760)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Pontosan ezért nem lettem modulos.
Hajdani terepasztalunkat elödeink szintén ilyen magasságra tervezték (az még érthetö volt, mert nagyon gyakran kellett alatta dolgozni), de egy modult az ember feltehet egy asztalra oldalra fordithatja stb. - azaz kényelmesen dolgozhat - igy én sem értem mire valo volt ez a szivatás a lábakkal ( magassággal). Sokáig a fiamat emelni kellett, hogy egyáltalán lásson valamit. Hozzánk anno egész osztályok jártak akiknek késöbb sámlikat kellett készitenünk, hogy lássanak is valamit a kicsik.
Szerintem egy 80 cm-s magasság sokkal szimpatikusabb - gyerekek is látják a felnött meg akár oda is ülhet. |
(#25765) csíkosháTTú válasza help-ez hozzászólására (#25760)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Csak megerősíti bennem azt a meggyőződést, hogy a modul - ha tartjuk magunkat a szabványhoz, vagy ajánláshoz - nem kiállításra való. Hanem arra, hogy magunk között játszunk kicsiban vasutat. Csak erre meg szerintem alacsony... Jelentkezzen az, aki közülünk a nagyvasutat felülről látja, helikopter, vagy repülő nélkül!
Egy kiállítás vagy fesztivál, az nem a kiállítókról szól, hanem a közönségről. |
(#25767) help-ez válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25765)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
hjajjj,jajj!
Ezért próbáltam viccesen megfogalmazni a választ a feltett kérdésre,mert az igazi válasz az amit István is körül írt.
De azért néhány fogalmat helyre kéne tenni.
Pl.:a modulozás nem egyenlő a Fremozással !
A TEMOFESZTen sok modul terepasztal volt-rengeteg méteren tekergett a kígyó sok sok méretarányban.de csak a Mi asztalunkon ment a Fremozás(elnésést ha másképp volt,de ÉN nem láttam máshol). |
(#25768) Gashpy válasza help-ez hozzászólására (#25767)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Meg lettem szólítva, így válaszolok.
Az 1,30 nem kiállításra van kitalálva, hanem arra, hogy a nagyok játsszanak. Help-ez kollega a megmondhatója, hogy még emellett a magasság mellett is estére megfájdult a háta.
Ennél a magasságnál a felnőttek könnyebben tudják szétkapcsolni a vagonokat is. Normál esetben a modultalálkozón egy zárt közösség vesz részt, arra látogatókat nem engedtek be.
Az 1m-t mi is felvetettük éppen amiatt, hogy ez egy nyilvános kiállítás. De most nem mi voltunk a fő szervezők, hanem a németek. A cél is főleg az volt, hogy nekünk (és a bolgároknak is) megmutassák, milyen is a menetrend szerinti üzem, az áruforgalom és a társai.
Megjegyzem, hogy a cseh+szlovákok (Zababov) és a lengyelek is alapból 1000 mm-en tartják a találkozóikat is. (aki jövőre kimegy hozzájuk, meg is nézheti élőben) Rákérdeztem, hogy használnak-e átbújókat? A válasz igen volt, azzal a kitétellel, hogy a térdek szoktak utána fájni...
A jövő évi TEMOFESZT-en való TT-modulos résztvétel (Nem vagyunk a Fremo tagjai, ezért nem szeretem, ha simán lefremózzátok, függetlenül attól, hogy vannak dolgok, amiket onnan átveszünk.... Arról nem is szólva, hogy a Fremonak először nem volt TT-s szakosztálya... Előbb volt FKTT... És különben is...) szervezése, koordinálása viszont már a mi kezünkben lesz (talán pontosabb, ha azt mondom, hogy főleg az enyémben...). Viszont már most biztos, hogy a kiírásban - éppen a látogatókra és azon belül is főleg a gyerekek miatt - 1 m lesz. (szívem szerint tenném én lejjebb is, mert a lábaink tudják akár a 90 cm-t is, de akkor valószínűleg csak mi lennénk, viszont az még kevés. Másrészt már délben kidőlnénk a derekunk miatt...
Most hirtelen ennyi... Uff! |
(#25769) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25765)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Az 1,30 pl nekem hónaljszint, a szemmagasság 1,58.
Ha viszont egy 1,90-es kolléga kb. 1,70-jéhez állítanánk, akkor már nekem is stornó lenne.
Azt hizsem az 1,30 kb onnan jöhetett, hogy az egy olyan magasság, aminél még kisebb főhajtással is behelyezheted magad a pályaszintbe, másrészt szükség esetén bele tudsz még nyúlni, ha pl. siklás van.
És még azt fűzném a temofeszthez, hogy volt olyan hely, ahol az aljzat miatt 1,40 volt a magasság (pl. a tárolóállomás a mi végünkön...) ott pl. már nyújtóznom kellett, ha át akartam nyúlni a másik oldalra... |
(#25770) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#25762)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Ezzel már találkoztam az esetünkben. |
(#25771) zsolesz74 válasza help-ez hozzászólására (#25761)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Köszönöm. Gondolom a magasság szűrő az életkor szűrő egy humánusabb változata! |
(#25777) burgeri hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Másik fontos szempont az az 1,30-as magasságnál, hogy a (főleg fény)jelzőket közel szemmagasságban lehessen látni, a tévedések csökkentése érdekében. |
(#25779) lakasi válasza Gashpy hozzászólására (#25768)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Ez logikus magyarázat erre a modul magasságra, csak én nem gondoltam, hogy a Fremo rendszer inkább zárt körű klubként működik. Ebből viszont az következik, hogy a modulozás két ágra szakad(hat): - az elsősorban menetrendre szakosodott, illetve a kiállításra, bemutatásra szánt ágra.
A kérdés azért is megfontolandó, mert egy ilyen kiállításon, mint a TECHNOFEST is volt, a látogatónak nincs sem ideje, sem előismerete, hogy tudatosodjon benne a menetrend szerinti vonatozás és mindezt értékén kezelje - a gyerekeknél főként. Ez inkább a bennfentesek, kiállítók szórakozása. |
(#25790) PéTTer válasza lakasi hozzászólására (#25779)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Sziasztok!
Egy nagyon fontos dolog ami nem lett eddig megemlítve: ha valaki megnézi a Temofeszt nyomvonalát látható, hogy muszáj volt a pálya alatt is közlekedni a mozdony vezetőnek. ( y, hurok stb. ) Még így is komoly torna, ha 1 méter vagy 80 centi a sínkorona mínusz a modul magasság ez lehetetlen. Ergo a magasság egy plusz szempont a pálya tervezésekor, hogy játszható is legyen. |
(#25794) zsolesz74 válasza PéTTer hozzászólására (#25790)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Hogy érted, hogy a pálya alatt? Miért? |
(#25797) Gashpy válasza zsolesz74 hozzászólására (#25794)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Mert mondjuk mész az egyik oldalon a vonat mellett, aztán jön egy kitérő, ahol a vonat elkanyarodik az ellenkező oldalra, mert arra kell mennie az 5 m-re lévő állomásra. Ilyenkor a mozdonyvezetőnek bizony át kell bújnia a modul alatt. |
(#25800) PéTTer válasza zsolesz74 hozzászólására (#25794)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Próbáj meg Tc2-ről Fiddelyardsen-re eljutni. Rennsteig-ből Klein Starkow-ba |
|
(#25802) zsolesz74 válasza Gashpy hozzászólására (#25797)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Persze, persze! Így már értem! |
(#25804) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Kapcsolódva a témához. A TEMOFESZT egyik napján volt olyan, hogy 3-4 érdeklődő szaktárssal elkezdtük végigjárni az egész kígyót. Úgy bő egy óra múlva még a felénél sem jártunk, amikor volt akinek mennie kellett. Ez idő alatt tüzetesen végignéztük és értelmeztük az egyes modulokat, azok összefüggéseit és a szabványhoz való igazodását. Illetve ahol nem, ott pont azt.
Csak azt szeretném ebből kihozni, hogy ott a helyszínen lehet igazán megérteni az okokat, tehát van létjogosultsága az ilyen idegenvezetésnek. Azaz, ha lesz a jövőben részvételünk, akkor a magam részéről szívesen vállalom az ilyen prezentációt.
A másik, hogy nagyon érthető ez a felvetés a magassággal kapcsolatban. Már most, új belépőként sokat agyaltunk azon, hogy miért jó (vagy nem jó) a 130-as szint. Egyértelműen nem jó, mert nem kifele szól. A német (és más jóléti társadalmak) vasútmodellezői megengedhetik maguknak, hogy egy hétvégére magukra zárják az ajtót és kívülről viszonylag ingerszegény játékot űzhessenek, még ha négyszeres is az idő. Belülről nem ilyen uncsi, mert pl. volt olyan, hogy másfél órát vártam egy körbejárásra, de annyi vonat jött, hogy nem fértem közéjük....
Szóval szükség van paradigma váltásra, amit mi sem bizonyít jobban, hogy mi már csak állítható lábbal léptünk a közösségbe.
Úgyhogy megnyugtatásul mondom, hogy biztos vagyok benne, hogy az itthoni összedugások során sokkal látogatóbarátabb lesz a magasság.
Persze ettől függetlenül még mindig megoldatlannak tűnik egy Y-nál a vonat lekísérése. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 13:40:47 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|