|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#26972) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Sziasztok!
Mai szomorú tapasztalatom "szabványos" dekóderekkel és foglalatokkal: Tran plux12-es dekóder nagyjából működik az ùj Piko V23ban és a Piko Br 290-ben, csak világitás ki be kapcsol, gondolom az a tüske nem ér be teljesen vagy túl vékony. Ugyanez a dekóder az MTB búvárban használhatatlan, mert kiesik annyira vékonyak avagy rövidek a tüskék. Csíkos Mester már írt hasonló problémáról Piko talentnél. Na és itt jön a jó kérdés ugyanezekben a mozdonyokban akkor miért működik tökéletesen a Lenz Silver+ plux12 dekóder. Ki értelmezi rosszul a szabaványt? Persze mikor történik mindez, amikor nem lehet semmit venni de játszani akarnék. |
(#26973) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Némi jó tapasztalat is a Piko V23 széoen elhúz 5db önürítőst és 3 eltolhatóoldalfalút. Lassal megindítva, tolva is. Szerintem többet is elhúzna, de nem kínoztam. |
(#26976) GABA TT válasza Bácsi Attila hozzászólására (#26951)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Jól néz ki! Pár fotót, meg némi le írást tegyél fel róla, sok lakót érdekelhet. |
(#26978) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Kis segitség kellene. A fiam kapott egy Roco BR38-t, és sikerült kiszorni a kiegészitö zacsko tartalmát a földre.
Sajnos a leirásbol nem derül ki pontosan, hogy mi minden volt a zacskoban. Tudna valaki segiteni? A lényeget sikerült megtalálni csak azt nem tudjuk, hogy meg van-e minden.
Kösz! |
(#26981) zsolesz74 válasza DinoTT hozzászólására (#26972)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Lehet, hogy akkor a hatodik érzékem működött, mert a PIKO mozdonyaimhoz én már eleve a LENZ Silver+ dekódert rendeltem a Modellbahnshop-lippe-ből!
az igaz, hogy a 23.99-es áron még itthon is nyerő!
Az sajnos lehetséges, hogy a miniatürizálás áldozatává esett a dekódered tüskesora is... |
(#26984) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Ma befejeztem a festést. A mügyanta öntet német kisszériás. |
|
(#26985) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#26978)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Szia!
A Roco honlapján megtalálod az alkatrészlistákat (Ersatzteile), pdf-ben letölthető.
Megnéztem és rengeteg 38-as van,nem tudom,hogy a tietek pontosan milyen,na mindegy... ott megtalálod!
Üdv..korongos |
(#26988) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26985)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Pontosan ez a baj, hogy nem pontos a leirás.
Képen 2 öntökeret van, két dugattyurud meg egy kupplungház.
A zacskoban ezenkivül még egy kerékpár volt, egy Roco kupplung meg egy fekete valami. Ezért kérdezem mert igy elég bizonytalan, hogy mi is volt benne (föleg az a kis fekete idomdarab izgat, nem tudom még mi lehet az és mennyinek kellene lennie).
( a zacsko szerintem univerzális, mindegy melyik BR 38-hoz valo - amugy a háboru utáni BR38-rol van szo). |
(#26989) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#26988)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Mi a modell cikkszáma? Sok van itthon, hátha ugyanaz megvan nekem is és lefotózom a kiegészítőket.
Mert hogy nem univerzális a zacskó. Pl. az erfurti P8-as zöld. |
(#26990) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#26984)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Jók a színek.
Az ablak Posch-modell öntetért kiált. |
(#26991) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#26989)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
A zacskoban semmi olyan alkatresz nincs, ami a mozdony szinére utalna ( légvezetékek, eredeti csavarkapocs imitacio stb. mind fekete - szerintem a zöld mozdonyon is)
Amugy a mozdony száma 36046. |
(#26992) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
|
(#26993) DinoTT válasza masTTertape hozzászólására (#26990)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
A kasztni az alváz és a belső öntet nagyon pontos. Ez az ablak megoldás amit adtak hozzá hát hagy némi kívánnivalót maga után. Direkt nem is ragasztottam bele az alvázat így az ablak cserélhető. Ha Útitársunk hoz majd belőle akkor érdemes lesz egy egész sorozat ablakot öntetni. Akarok még Volánbuszt is csinálni. |
(#26995) Váltógyártó válasza DinoTT hozzászólására (#26993)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
OFF
Idézet: „... és a belső öntet nagyon pontos”
Öntet a süteményeken meg a salátákon van! Az öntéssel készült munkadarabokat a magyar nyelvben öntvénynek nevezzük.
(most olvasom, hogy régiesen az öntet szót is használták az öntvény helyett, de mint műszaki embernek nagyon bántja a szememet! :dizzy
ON |
(#26998) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#26995)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Használták régen még az "öntecs" kifejezést is ....
Na ettől oly szép a mi nyelvünk ... |
(#27000) lakasi válasza sunocske hozzászólására (#26992)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Ettől tényleg leesik az ember álla!
Találtam még egy felvételt róla. A motorzaj mellett a fékcsigorgás, a légfék szisszenése - tökéletes.
Bővebben: Link |
(#27004) tt73 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Kedves topikTTársak!
Jézuska megörvendeztetett egy halbi szettel. Van vele viszont egy kis gondom: nagyon szépen összezárnak a kocsik egyenesben, de nehezen is akadnak össze.
Mellékeltem egy képet, amin talán látszik, hogy - sajnos nem tudom a kuplung egyes részeinek elnevezését - milyen állapotig jut el, mi ami nem ugrik a helyére.
Előre is köszönöm a tanácsokat!
Sajnos a régi (1980-as években épült) pályát nagyon nehezen bírják ezek a vagonok az ívek miatt és a régi váltókat (talán Zeuke típusú) meg felszelik szemből (úgy látom, hogy a kerekek kisebb karimája miatt). |
|
(#27008) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#26991)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Megvizsgáltam a BR38-asok ZRT helyzetét.
Abban igazat adok, hogy a fekete öntvények mindenhol egyformák. A zacskók tartalma változhat, így az alapfelszereltségnek számító két öntőkeret mellett a NEM foglalat színe változik (fekete, vagy piros), illetve a legutóbbi modellekhez már nem adnak pótkereket (érezhető a Roconál is a válság), illetve az erfurti P8-ashoz jár még egy külön tasak maratott psz. tábla, három vasúttársaságnak megfelelően.
A fotón a tiedhez közeli 36048-as modell ZRT tartalma látható. |
|
(#27009) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#26998)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Meg ugye a tartálykocsi is inkább tartánykocsi. És ez utóbbit alá is húzza a helyesírás ellenőrző, pedig ez az autentikusabb. |
(#27010) masTTertape válasza tt73 hozzászólására (#27004)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Tipikus Halbi probléma.
Az ejtőhorog nem esik be a helyére.
Vagy sorjás a kapcsoló, vagy erős a kinematika rugó.
A levegőben kell összeakasztani őket úgy, hogy a két kocsi kicsit szögben legyen egymáshoz képest. Reményteljest, ha megy néhány kört, akkor az ívekben annyira bejáratódnak a kinematikák, hogy teljesen összeérnek majd a kapcsolók. |
(#27012) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27008)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Kösz ezek nekünk is szerencsére meglettek. Ezenkivül azonban találtunk egy kis fekete idomot is ami nincs ezen a képen. Az nem tudom mire valo ( még). |
(#27013) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27009)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Én meg a mai napig nem tudom, hogy honnan jött a tartá ny szo, a hétköznapi beszédben soha sem hallottam, és irásban is csak igen ritkán futottam vele össze ( néhány egyetemi jegyzetben a 60-s évek végéböl). Mifelénk csakis a tartály kifejezést ismerik ( még a magyar tanárok is).
|
(#27014) Frankye válasza etwg hozzászólására (#27013)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Pedig a vasúti terminus technicus ismeri mind a két szóformát, a tartály és a tartány formát egyaránt, és mind a kettő elismert. Régebbi vasutasok (mint jómagam is) az előbbit használjuk, az újak inkább az utóbbit. |
(#27016) etwg válasza Frankye hozzászólására (#27014)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Ezt elhiszem, csak nem tudom, miért tartjuk el a nyelvészeket, azon kivül, hogy ilyen felesleges dolgokra költik a drága idejüket....( igaz, hogy nemcsak ez az egy szo irhato a rovásukra....).
Vagy esetleg tudja valaki, hogy mi a különbség a két kifejezés között? Mert ha nincs, akkor az egyik zavaroan felesleges.... |
(#27018) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Gyerekek! A RID Szabályzat szerint mind a mai napig létezik tartánykocsi és tartálykocsi! |
(#27019) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#27012)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Hmm. Nem tudom. Nekem három ilyen mozdonyom van és ez az alapcsomag mindegyikben egyforma. Pontosabban az egyiknél fekete a foglalat. Egyikben sincs plusz alkatrész. Esetleg le tudod fotózni és megmutatni, hogy mi lehet az az idom?
Nem lehet, hogy egy másik modell, rég keresett alkatrészét találtátok meg? |
(#27020) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#26972)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Nem az a baj, hogy vékony, hanem az, hogy a PIKO-hoz rövidek a tüskék. Ugyanis a NEM658 szabvány szerint a PLUX tüskéi 3-4mm hosszúak. Ez stimmel akkor, ha a műhely OFF méretű M41-t, vagy a Tillig, illetve ROCO mozdonyokat nézzük. Sajnos a PIKO modellek esetében nem, mert a gyár a PLUX aljzatot nem a NYÁK lemezre forrasztotta, hanem alá, így a meglehetősen vastag NYÁK-kal hosszabbnak kéne lenni a dekóderek lábainak, mint a szabvány, vagyis legalább 6mm-nek.
Az MTB modellt nem tudom, ha jól csal az emlékezetem, akkor abban jól van beépítve az aljzat. Ha abban is lötyög a DCX51-P12, akkor ott az lehet a baj, hogy az olcsóbbik fél raszteres aljzatsor van benne, abban az érintkező hüvely az nem hüvely, hanem egy vékony rézből meghajtott "U" betű forma, ami sajnos nem tartja meg a tüskéket rendesen. Ebbe a hibába én is beleestem az M41 gyártásakor sajnos... |
(#27021) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27019)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Ma már sötét van, majd holnap. Az viszont kizárt, hogy más modell alkatrésze került elö. |
(#27022) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27020)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Ezek szerint a LENZ hosszabb tüskékkel gyártja a dekódereit? |
(#27023) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#27018)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Idézet: „Nemzetközi árufuvarozók tankönyve 4. javított kiadás
Közlekedési Főfelügyelet, 1994
103.old. Fogalmak:...
- tartály : 1000 liter űrtartalomnál kisebb edény, palack, hordó, kanna stb.,
- tartány: 1000 liter űrtatalomnál nagyobb edény, eszköz,”
Ennyi a magyarázat!
Tehát helyesen minden 1m3 feletti űrtartalmú tárolóedény már nem tartály! |
(#27024) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#27023)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Eszem a szivüket. Ugyan mire jo az ilyen megkülönböztetés?
( semmire, csak hogy lehessen valamivel szekirozni a nagyérdemüt - mint ha nem volna szeretett nyelvünkben elegendö más balhé amit már régen orvosolni kellett volna. Biztos valaki felvette ezért a marhaságért a megérdemelt jutalmat... :eek
Ezentul a nyelvészek meg a tanárok collstokkal fognak rohangálni, hogy megállapitsák mekkora a térfogata annak az izének amiröl értekezni akarnak?
Az biztos, hogy én soha az életben nem fogom használni, mert teljesen idegen a nyelvérzékemnek. |
(#27025) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#27023)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
|
(#27026) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27019)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Közben még egyszer jobban megnéztem, és látom, hogy a te képeden a fékcsöveket tartalmazo keret jobb oldalán levö csonkon két alkatrész van a mienken meg csak egy, igy ez lehet az ami a zacskoban önállo utakra vergödött. Akkor szerencsére mindent megtaláltunk.
Kösz! |
(#27027) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#27024)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
És nem utolsó sorban, ha szaladgálni akarsz vele, akkor az biztos nem lesz tartány!
Egyébként először veszélyes anyagok kárelhárításán találkoztam vele a fősulin. Ez inkább ott érdekes...
A köznapi nyelvben egyértelműen a tartály a nyerő! |
(#27028) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#27025)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Köszi, jófej vagy!
Történetesen tűz- és katasztrófavédelem szakon végeztem a SZIE-n! |
(#27029) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#27028)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Nem én írogatom át évről évre a különböző szabályzatokat és utasításokat ...... EZT a kocsit akkor minek tekintsük? |
(#27030) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#27029)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Ránézésre rögzített tartány lenne a helyes megnevezése. Gyanítom, hogy az egyes tárolók mérete meghaladja az 1000 litert!
Idézet: „Nem én írogatom át évről évre a különböző szabályzatokat és utasításokat
”
Egyébként én sem! Én is csak user vagyok! |
(#27031) etwg válasza róbertke hozzászólására (#27025)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Hát ez a törvény igy megirva a konzekvencia hiányának a mintapéldánya. Kötelezöen mutogatni kellene valamennyi magyar tanszéken, és elmagyarázni minden nebulonak, hogy miért hivjuk a tartályhajonak azt az uszo teknöt ( ami egészen biztos, hogy nagyobb ürfogatu mint 1000 liter), és miért van a jármün tartány.
Aztán meg ez az igazi csemege:
"Megjegyzés: A leszerelhető tartányos kocsik is tartálykocsinak minősülnek."
Ezért a fogalmazásért még a kuriának látatlanban is több 10 évet kellene kironnia az egész akadémiára.
Sajnos ilyen dolgok a nyelvünk szégyenfoltjai. |
(#27033) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#27031)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Sok mindenben igazad van, sőt rengeteg értelmetlen dolog van ezen kívül is...azt mindenesetre megtanultam, hogy ezeknek nem kell keresni az értelmét!
Sok más fontosabb és hasznosabb dolog van még ezen kívül! |
(#27034) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#27025)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Végül is itt a magyarázat: "Tartálykocsi: folyékony, gáznemű, porszerű vagy szemcsés anyagok vasúti fuvarozására használt kocsi, amely egy vagy több tartányt magába foglaló felépítményből és azok szerelvényeiből, valamint egy, a saját szerelvényeivel ellátott alvázból (futómű, felfüggesztés, vonó- és ütközőberendezés, fékek és feliratok) áll"
Ami szerint a köznyelv-beli megfogalmazás helyes, csak az amúgy kifacsarodottan értelmetlen szaknyelv erőltetett alkalmazása bizonyos területeken már-már a szakmai sznobizmus határait súrolja. (értem itt az egyetlen hazai nyomtatott szakmédia ilyen témájú szóhasználatait) |
(#27035) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#27026)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Nincs mit. Legalább megoldódott a rejtély. |
(#27038) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Sziasztok!
Egy kérdés, BTTB 4 tengelyes tartályvagon eredeti műanyag korlátját miképpen lehet fájdalommentesen eltávolítani?! Úgy értem hogy lehetőleg egy darabban jöjjön le ami megmaradt belőle, de ha ez nem lehet, akkor legalább bele ne essen semmi, hogy ott bent csörögjön.
Köszönöm a tippeket. |
(#27039) Bácsi Attila válasza GABA TT hozzászólására (#26976)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Egyedi építésű remot M47 a kaszni rézlemezből a hajtása BR92-esből készült
Világítás az első és hátsó homlokfalon van. A fogóvázmaszk
cinből lett öntve. |
|
(#27042) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27038)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Szia,
Annak idején ragasztóval rögzítették és ennek tartóssága erősen függött a dolgozó anyaghasználatától. Miután sikerült meglazítanod, mindenképp fejjel lefele szedd ki belőle, hogy kijöjjön a még le nem törött csonk. Ha már letört, akkor meg mindegy.
Jakó Attilánál tudsz rendelni rézmaratott korlátot hozzá. |
(#27043) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#27042)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Szia!
A korlátot már megvettem a decemberi klubnapon lassan összeraknám ezeket, csak azt hittem van opció a megfogom és kirángatom a fenébe módszeren kívül is |
|
(#27044) lakasi válasza masTTertape hozzászólására (#27034)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Urak, nem tudom, hogy a túl nagy adag karácsonyi töltött káposzta, vagy bejgli tette, de nagyon belefeledkeztetek ebbe a tartány/tartály etimológiai fejtegetésbe. A szó eredete pedig igen egyszerű: volt egyszer egy tréfás kedvű vasutas, aki sokat mozgott kedvenc hajtánnyával. Meglátta az arra haladó tartálykocsikat - el is nevezte őket tartánynak, pedig fogalma sem volt róla, hogy 1000 liternél nagyobbak, vagy kisebbek voltak. A többit már a szájhagyomány intézte. Mellesleg szólva 1000 liternél kisebb a vasúti dimenzióban nem tudom létezik-e?
Lehet tovább játszani a szavakkal, pl hogyan lett a térfogat-ürméret-ből ürfogat - lásd etwg korábbi hsz-át. A legújabb csemegém a decemberi menetrend váltás óta "zónázó"-nak nevezett fehérvári gyorsított személyvonat. Hogy miért zónázó - azt emberfia vasutas nem tudta nekem eddig elmagyarázni. |
(#27045) sunocske válasza lakasi hozzászólására (#27044)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Idézet: „Mellesleg szólva 1000 liternél kisebb a vasúti dimenzióban nem tudom létezik-e?”
Létezik, egyszer nézz alá egy vasúti kocsinak! (légtartályok pl.)
A tartálykocsi definíció egyébként szép, csak kár, hogy vannak olyan tartálykocsik, amiknek nincs alvázuk (mint pl. a BTTB tartálykocsik eredetijének sem)
Nyomtatott szakmédia egyébként van több is, a főnökömnek 1968-tól megvan majdnem az összes lapszáma: http://www.sinekvilaga.hu/. Igaz, ezt nem lehet a sarki fűszeresnél megvenni, meg csak a pályás szakmát érinti, de létezik Vezetékek Világa is |
(#27046) DinoTT válasza zsolesz74 hozzászólására (#27022)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
A Lenz plux12 dekóderen legalább 1mm-el hosszabb a tüske |
(#27047) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27020)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Az MTB búvárban is a nyák túloldalán van a foglalat |
(#27048) etwg válasza lakasi hozzászólására (#27044)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Azért egész más ha valaki eljátszadozik a szavakkal, vagy egy uj valamire talál ki egy kifejezést, mint amikor egy általánosan ismert és elfogadott kifejezésre (jelentésre) talál ki egy uj kifejezést, ami csak zavart okozhat a nyelvben (ahogy láthattuk az emlitett törvény cikkelyében.- s ráadásul a törvények állitolag átmennek egy nyelvi korrekturán is..... ).
|
|
|
2024. Nov, 25. Hé 7:30:45 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|