Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       15/64    
(#29114) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29112) Válasz Feb 1, 2014
Idézet:
„(DigiTools nálam véget ért a 27-es szoftver verziónál.)”

És azóta már a 42-esnél tartanak!
(#29115) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#29114) Válasz Feb 1, 2014
Azt tudom. Tegnap este vittek el egy Mehano TGV-t, amiben ilyen volt. A kerekek felpolírozása után már rendesen is ment a motorvonat...
(#29160) diginewl hozzászólása Válasz Feb 2, 2014
Tiszteletem!
Egy gyors kérdés: a pillanatragasztó (pattex powergel) elektromosan szigetel, ha megköt? Úgy olvastam több helyen, hogy igen, de ott ez nem volt konkrét igény.
A pálya elkészült, szeretném a síntalálkozásokat/szakaszolásokat biztosan összerögzíteni. Ehhez kellene ezt biztosan tudnom.
(#29163) etwg válasza diginewl hozzászólására (#29160) Válasz Feb 2, 2014
A ragasztok 99%-a szigetel - igy a pillanatragaszto is.
(#29167) diginewl válasza etwg hozzászólására (#29163) Válasz Feb 2, 2014
Köszönöm!
Akkor ma éjjelre megvan a munkám
(#29257) wolfchild hozzászólása Válasz Feb 3, 2014
Sziasztok!

Engedjétek meg, hogy bemutassam legújabb írásom, ami egy DCC vezérlő és egy tervező program új lehetőségeit mutatja be, letölthető mintafájlokkal, videóval.

Bővebben: Link

Üdv.: Wolfch!ld

plan.png
 
(#29276) Frankye válasza etwg hozzászólására (#29163) Válasz Feb 4, 2014
A kérdés nem a szigetelőképesség, hanem az átütési feszültség, de alapvetően a gyengeáramú rendszerekben megfelel.
(#29322) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29112) Válasz Feb 5, 2014
Nem teljesen ide tartozik ugyan, de!

Most javítottam meg a nevezett ROCO V36 (és variánsai) mozdonynak megfelelő, szintén ROCO DB V60-at, pontosabban BR260-ast. Az áramszedés konstrukciója hasonló, a hiba ugyanaz. Ha gördül a modell, akkor bizonytalan az áramszedése, ergo: recseg a hangszóró, mivel az összes Tran dekóderben analóg a hangvégfokozat. Két hiba volt:
- oxidálódtak az áramszedő lamellák, így a kerékkarima nem rézhez, hanem rézoxidhoz nyomódott, és az oxidáció olyan fokú volt, hogy nem tudta a kerék "lecsiszolni", mert:
- eleve elfáradtak a lamellák, így nem nagyon nyomták a kerekeket.

Megoldás: a modellt a tetejére kell fordítani, a kerekeket ki kell szedni, és alaposan letisztítani. A lamellákról le kell szedni a rézoxidot (mennyivel jobb lenne, ha brozból lennének ezek, mint a Tillignél, de a réz úgy látszik olcsóbb...). De ez még nem elég, egy alkalmas csipesszel fel is kell hajlítani ezeket, hogy egy kicsit nyomják fel a kerekeket. Így meg lesz a tiszta áramátadó felület, és a lemezkék elegendő nyomóerővel rendelkeznek majd, hogy a modell kerekeiről rendesen felmenjen az áram. Sajnos a ROCO modelleknél ez a hiba időről-időre elő fog jönni, még a Szergej esetében is, ott is hasonló anyagból vannak ezek az alkatrészek.
(#29351) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29322) Válasz Feb 5, 2014
És ezeknek a lamelláknak a cseréje bronzra teljesen halva született ötlet lenne?
(#29375) diginewl hozzászólása Válasz Feb 6, 2014
Egy izgalmas kérdés:
"Összeházasítható" a digitools digiprogram-ja a Nano-x s88 központtal?
A digitools termékleírásban az áll, hogy bármely LenzDigitalPlus/LI100 klónnal összejön a program.

Elméletileg a nano-x s88 ilyen.
Összelépnek, de olyan hiba jön fel, hogy NOTanswer com5.
Kész.

Van ötlet?
Tudom ingyen van, összeségében azért lenne jó, mert nem papíron lenne minden leírva, hanem a gépen tárolnám.

A pc-s vezérlés működik a pc, és a nano x között, így nem valami átviteli gond van.
(#29439) wolfchild válasza diginewl hozzászólására (#29375) Válasz Feb 7, 2014
Szia!

Konkrétan a Digiprogram-ot szeretnéd használni, vagy valami olyan program kellene ami megy NanoX -el és lehet vele szépen programozni a dekódereket?!

Mert ha az utóbbi megfelelő, akkor a Rocrailban van ilyen lehetőség, és viszi is a NanoX-et, illetve a JRMI Decoderpro is tudja ezt.
(#29453) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#29439) Válasz Feb 7, 2014
Egészen pontosan nem a JMRI-re gondoltál?
(#29491) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#29453) Válasz Feb 8, 2014
Szia!

De, csak elgépeltem
(#29500) diginewl válasza wolfchild hozzászólására (#29439) Válasz Feb 8, 2014
Üdv!
Nekem a rocrail túl bonyolult. Ez van - nem kell meggyőzni az ellenkezőjéről - meg fizetős is.
A digiprogrammert láttam már élőben működni, és tetszett, mert magyar, meg satöbbi, meg elméletileg "ingyé~" van.

Egyenlőre nekem már az nagy dolog, hogy a nano-x tud olvasni dekódert, Multimauson keresztül kiírja, én meg akkor kiírom egy papírra
Maradunk a múltszázadi módszernél, ha ez nem megy.
(#29502) dccvillanyos válasza diginewl hozzászólására (#29500) Válasz Feb 8, 2014
Üdv!
A beállításokban beállítottad a digitális rendszert?

Screen Shot ...png
 
(#29503) diginewl válasza dccvillanyos hozzászólására (#29502) Válasz Feb 8, 2014
Igen.
Feljön a LenzDigitalPlus/LI100 kiválasztási lehetőség, csatlakozik egy rövid ideig, aztán "ledobja" egy notanswer com5 válasszal.
Nagyon erős a gyanúm, hogy a com/usb átalakítóm nem 100% van már 7 éves.... A TC is néha lefagy, de van amikor 1 órán át is megy (próbálkoztam már a com settings-ben az idők állításával, de ez nem volt jó megoldás).
Lehet, hogy erre érzékeny a digitools programja
Így először megpróbálom egy olyan gépen is, amin van szabványos (beépített) com port, ott a TC-vel sem volt gond sosem.
Majd jelzek
(#29564) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#29503) Válasz Feb 9, 2014
Jelzek

Működik a digitools programja!
Nem hardver, hanem driver probléma volt. Az usb/com átalakítóhoz nem volt jó az eddig használt driver.
Most már tökéles az összhang.
(#29815) maya711 hozzászólása Válasz Feb 15, 2014
Szép napot Mindenkinek! Van egy problémám, kérdésem.
Elkészitettem a LENZ-féle BM2-BM3 egy összevont változatát, kapcsolása teljesen követi az internetről letöltött eredetit(-tiket). Kapcsolásuk pl. itt található: http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=9862. Most irom a szoftvert, és ráébredtem hogy fogalmam sincsen arról, hogy hogyan érzékeli ez az áramkör a foglaltságot.
Leirás szerint amikor a vonat a drive szektoron van, akkor még ki van kapcsolva az aszimmetria. Ámde a foglaltságot már ekkor érzékelnie kell, hogy azt jelenthesse az éppen elhagyott előző kettős-szektornak és az LR101-nek. De a brake szektoron sincs ekkor még aszimmetria, mert majd odaérve(érzékelve annak foglaltságát) kapcsolja majd be az aszimmetriát mindkét szektorra.
Az aszimmetria kikapcsolását a T3-as alkatrész végzi, egyrészt a SYNCRO-val vezérelten automatikusan a DCC-jel negativ szakaszán(mikor aT1 bemenet negativ a T2-höz képest), a pozitiv szakaszban pedig az RC0-lal vezérelve. A T3 ilyenkor nyit, kisöntöli a kb. 2,4V feszültségesést adó áramköröket, ezáltal szünteti meg az aszimmetriát.
Csakhogy a katalógus szerint ennek Rds(on) ellenállása mindkét polaritású rákapcsolt feszej esetén max 0,05 Ohm, tehát egy kikapcsolt világitással max 10mA-t felvevő személykocsi kb. 0,5mV!! esést létesit rajta. És ez nem csak katalógusadat, ezt mértem is az áramkörben! Ráadásul ezt az 1kOhm-os osztók még megfelezik mire a PIC komparátor bemeneteire jut. Namost az alkalmazott PIC-630 komparátorának offszetje 5mV(max 10mV), tehát nyilván képtelen érzékelni 0,5mV differenciát.
Hát itt állok meglőve, és ötleteket szeretnék kérni, mert én kifogytam belőle. Nagyon gyanús persze, hogy az osztók végéi az RC2-re vannak kötve. Ennek magasra állitása például kb. 2,5mA áramot folyat be az ON-ba kapcsolt T3-ba bármilyen foglaltság nélkül, miközben a komparátor bemeneteket kb. 2,5V-ra húzza. De semmi használható ötletem ezzel kapcsolatban.
Nopersze a legszebb az lenne, ha megkaphatnám a LENZ szoftverjét, pláne forráskódban, hogy kiderithessem: Ők hogyan érzékelik. Álom, édes álom. De bármilyen ötletet örömmel vennék, mert én már kifogytam.
(#29841) dccvillanyos válasza maya711 hozzászólására (#29815) Válasz Feb 15, 2014
Üdv!
Abban a félhullámban amikor a T1 a negatívabb, az RC2-es lábat 1-be állítod. Ha a T2A-n nincs fogyaszó akkor a T3 drainja tényleg 0V. Ha van fogyasztó akkor viszont -0,4V, ami a proci komparátorán legalább 200mV-os változás. Ha a belső ref-et 2,34V-ra állítod még működhet a dolog.
Ha a T1 a pozítívabb és T3-at kikapcsolod, RC2-őt nullába állítod, akkor határozottabban érzékelhető a foglaltság. Csak az a kérdés, hogy jó-e így, mármint, hogy csak asszimetria alatt van foglaltság érzékelés.
(#29930) maya711 válasza dccvillanyos hozzászólására (#29841) Válasz Feb 17, 2014
Köszi, de sajnos nem.
Első esetben: még 330mA áramfolyásnál is a T2A-->T3 drain útvonalon a T3 drainjén csak -60mV van! Ez MÉRT adat, és az ilyen FETek tulajdonsága. Képzeld mennyi az esés 10mA esetén.
Második eset: ez azért nem megoldás, mert már a DRIVE-szakaszon is kéne foglaltságot érzékelni, továbbá éppenhogy kikapcsolt aszimmetriánál érzékeli a BRAKE-szektorra érkezést, és ekkor kapcsol csak aszimmetriát(leirása szerint).
Sajna, de köszönöm.
Egyébként, ha nem kapok tanácsot az eredeti szerinti megoldásra, akkor az elsőhöz hasonlitóan fogom megoldani.
De úgy, hogy a negativ fázisban KIKAPCSOLOM a T3-at(a 10. lábat lekötöm a SYNCRO-ról, és a 9.-el összekötöm). Ekkor kb. 4mA áramfolyás esetén kb. -0,55V van a T3 drainjén (kimérve!).
(#29931) piltdownman válasza dccvillanyos hozzászólására (#29841) Válasz Feb 17, 2014
Ha T1 negatívabb, mint a T2, az UC2/8 mindenképpen telítésbe vágja a T3 FET-et, így az
Rds(on) kisöntöli a 2,4V-ot adó áramkört, továbbá a „body diode” nyitására sem kerül
soha sor.
Ha T1 pozitívabb, mint a T2 és RC2 alacsony szintet ad, akkor mondjuk minden 10-ik impulzusnál az RC0-t „1”-be állítva a T3 FET lezárásával a megfelelő terhelés felett (kb. 1,2mA) esetén a két darab soros 1k-s ellenálláson 2,4V-ra limitált fesz. jelenik meg, tehát a foglaltság érzékelhető.
A mozdony dekóderben biztos van szűrés a nem egymásután megjelenő amplitúdó csökkenések eldobására.
Én sem értem, miért kell a RC2-t kapcsolni. Arra jó, hogy reset utáni meg lehet nézni a 2,4V-os rész működését.
(#29959) dccvillanyos válasza piltdownman hozzászólására (#29931) Válasz Feb 17, 2014
Tényleg, igazatok van, bocsi!
A minden tizedik (vagy akármennyi) fél periodus alatti mérés nekem szimpatikusabb.
(#31016) zsolesz74 hozzászólása Válasz Márc 17, 2014
Nézegettem ezt a LENZ BM2-BM3 rendszert a mozdony lassítással kapcsolatban.

Az merült fel bennem, hogy a lassú szakaszra bemenő jelet csak a térköz vezérlőn egységen keresztül engedném be megszűrve minden más utasítástól.
Mivel nem tudom melyik mozdony milyen CV-vel tartózkodik ott, így broadcast üzenetben küldeném ki a szakaszra a módosított sebességparancsot. Ez ebben a formában működhetne?
Ebben a térközben nem lenne más a sínjelben csak idle és módosított broadcast!

Hm?
Várom a programozók véleményét!
(#31017) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#31016) Válasz Márc 17, 2014
Ennek így elsőre nem sok értelme van...

Elképzeltem, hogy mi van, ha a mozdony első áramszedő kereke már bennt van a szakaszban, a többi meg még a normál sínen, de szakaszban ugye más az eltérő parancsok miatt a sínjel formája. Az álmoskönyv szerint - ha jól emlékszem még a Tu-154B2 váltóáramú generátorainak a vezérlésére - váltófeszültségű rendszereket csak akkor lehet párhuzamosan kapcsolni, ha azok feszültsége, frekvenciája és fázisa is azonos. Namost, ha a központ által a sínre adott jelet Te megváltoztatod egy broadcast sebességparanccsal, akkor buktuk ezt az egész feltételrendszert, és a szakaszba behaladáskor a modell zárlatba viszi a vezérlést. Vagy, csak akkor kapcsolod az Általad elképzelt broadcast jelet a szakaszra, ha már minden áramszedő kerék bennt van a szakaszban. Ez meg akkor eléggé érdekes, ha mondjuk egy BR218-as dízel mögöTT 3db Kühn Silberlinge kocsi van, amik mind a 8-8 kereke szedi az áramot... Vagy H0-ásoknál ugyanez lesz, ha a Brawa Halberstadti kocsikat használják.

A Lenz rendszerében feleslegesek az ilyen manipulációk.
(#31029) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31017) Válasz Márc 17, 2014
Csak hogy nem a LENZ rendszerről van szó. Arra ott a BM megoldás.

Ez egy elméleti felvetés megoldása, egy elméleti problémára...

Nyilván az általad írt kocsik kerekeinek zárása okozhatna problémát.
Csakhogy gondolkozz globálisan az asztalon! Egy térközben egy vonat tartózkodhat, és a szakaszok felosztásával kizárható a "rövidzár".

De mondom, elméleti felvetés és nem egy kis dilikör a kiindulási alap...
(#31030) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#31029) Válasz Márc 17, 2014
Feltaláltad a ROCO10779 bremsgenerator-t.

Két ügyfelemnél is üzemel ilyen, nem kis asztalokon. Az egyik megőszül lassan vele, a másiknak meg egyre jobban hullik a haja tőle. Ugyanis a megoldás egyáltalán nem tökéletes, kb olyan, mint amikor a bal lábad nagyujjával vakarod meg a bal füled tövét...

OK, egy térközben egy vonat van, ez stimmel. Csakhogy a broadcast parancsot az adott térközre csak akkor tudod kiadni, amíg a vonat teljes egészében benne van a térközben. Miközben behalad még nem, amikor meg kihalad, akkor meg már nem! Tegyük fel azt a szitut, hogy zöldről le kell lassítani két sárgára, vagyis negyvenre. Jön a vonat, halad be a két sárga jelző térközébe, de parancsot, hogy az eddigi tempó az lecsökken, csak akkor kaphat, ha az utolsó kocsi is belépett teljesen a térközbe. Vagyis lassítani is csak akkor kezd. A következő térköz meg legyen piros, vagyis megállj jelzés. Ez egy újabb hasonló procedúra. Iszonyat hosszúak lesznek a szakaszok. Meg szerintem nagyon bonyolult is.

Anno jvnd kollégával agyaltunk valami hasonlón. Ez azonban űgy működött volna, hogy broadcastban vagy sebesség nulla parancsot adott, ha tilos volt a jelző, vagy nemes egyszerűséggel kiadta az F3 funkció parancsot (vagyis tolató üzembe kapcsolta a dekódert, csak ehhez aktiválni kellett a dekóderben ezt a funkciót), ha lasan kellett menni. A dolog azon bukott meg, hogy a generátor által ellátott szakasz elé, és mögé is be kellett iktatni egy-egy "zsilipelő szakaszt", hogy ne legyen zárlatos a rendszer, ha a mozdony áthidalja a szakaszhatárt. Vagyis nagyon bonyolult lett volna használni, pláne utólag megcsinálni egy pályán.
(#31040) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31030) Válasz Márc 17, 2014
Üdv!
Továbbmegyek! A Trainmodules foglalkozott úgy 3 éve ezzel a problémával, de tulajdonképpen az alap probléma nem oldódott meg ott sem.
Ők annó úgy próbálták kiküszöbölni a rövidzárlat problémáját, hogy a fékgenerátor figyelte a normál dcc-jelet. Ha collition lett volna, akkor adta a sínre a normál jelet, amikor ezt nem észlelte, akkor adta a fékparancsot. Állítólag már majdnem elkészültek vele, de néhány központtal akadtak problémák, így leállt az ügy.
Az alapgond a fékgenerátorral ugye az, hogy sosem tudjuk hol áll meg a mozdony....

Vagy Lenz ABC, vagy PC vezérlés foglaltságérzékelés/helyérzékelés alapján (opto mechano magneto stb). Olcsóbb jobb megbízhatóbb. Azt hiszem erre jöttek rá a TM fejlesztői is.
(#31045) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#31040) Válasz Márc 17, 2014
Idézet:
„...hogy sosem tudjuk hol áll meg a mozdony.... ”

Már hogyne tudnánk!
Csak kell hozzá pár feltétel:
- lehetőleg a terepasztalon minden szakasz hossza 1cm-nyi pontossággal azonos legyen,
- minden modell sebességét állítsuk be,
- minden modellben a CV4-ben állítsuk be a fékezési időt

Kicsit sok...
(#31048) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31030) Válasz Márc 17, 2014
Persze nyilvánvaló, hogy a PC vezérlés a megoldás.


Csak éppen most fejeztem be a DCC relé és 4 kimenetű "villanykapcsoló" programozását a terepasztalomhoz és játszottam a gondolattal.
Tulajdonképpen kész a régi analóg kapcsolópult DCC változata!

Hamarosan megírom a saját foglaltság érzékelő rendszerem is, mert ez a spanyol gyerek túl sok alkatrészt használt és nem is volt valami szuper, így megcsináltam egy jobb és okosabb változatot.
És nem utolsó sorban üzembiztosabb és érzékenyebb is.
(#31065) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#31048) Válasz Márc 18, 2014
Na jó van ne polírozzad magad már ennyire .... Mutasd a cuccost...adj pár minta darabot próbára oszt majd eldöntjük jó-é vagy nem....
(#31068) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#31065) Válasz Márc 18, 2014
Jó, és ez vitán felül áll!

Mintát meg kapod Te is a hétvégéig!
(#31087) etwg hozzászólása Válasz Márc 20, 2014
Mennyire érdemes ill. kell ( ha van rá hely) kondenzátorokat forrasztani a dekodérekre ( a proci meg a világitás müködésének a stabilizálására)?
(#31105) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#31087) Válasz Márc 20, 2014
Ha a proci táplábakon nincs 100nF kerámia, akkor azt mindenképpen. Bár ennek a hiánya egy gyári megoldásnál sem megengedhető.
A világítás stabilizálása alatt mit értesz?
(#31106) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#31105) Válasz Márc 20, 2014
Mostanában jelentek meg mindenféle uj dekoderek, amikre kondit, nagy elkokat, lehet extra forrasztani (anélkül is teljesen müködöképesek).
A kondik szerepe szerintem föleg az erösitök ill a világitás stabilizálása - a motorra valoszinüleg semmi hatásuk nincs. Ezért kérdezem, hogy kinek mi a tapasztalata.
(#31118) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#31106) Válasz Márc 20, 2014
Ha motor van a PIC-es rendszerben akkor a hidegítés nélkülözhetetlen. Nekem, írtam is fél éve, összeomlott egy komplett PIC-es rendszer, mert a motor bezavart. A többi elektronika fórumon is sorra kerülnek elő ilyen panaszok.
Éppen ma mértem rá oszcilloszkóppal egy egyszerű PIC panelra és hihetetlen milyen hullámzás van a tápon. Persze MHz és mV-os nagyságrendben...de ez elég egy hibához.
Ha gyanakodni kezdesz, hogy minden rendben, de mégsem megy, akkor ez is lehet az oka!

A dekóderekre a nagy elkókat a mikro áramszünetek miatt találták ki. Annyit nem tud, hogy a mozdony sokáig menjen, de egy vészmentésre elég az idő, amit át tud hidalni. Illetve az áramszedés kimaradása miatti gondokat tudja áthidalni.

Persze tudjuk, hogy a pályát kell inkább tisztán tartani.
(#31123) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#31118) Válasz Márc 20, 2014
Manapság, ha jol tudom 3 sec- re van a SW hibabirásra tervezve. Ezt eleve tudnia kell külsö kondi nélkül is. Persze ez nem jelentheti azt, hogy a mozdony észre sem veszi a 3 sec áramszünetet, azaz ilyenkor a motir megtorpan a világitás villan a hang meg kiesik. A proci viszont megy tovább és ha helyreáll az áramkör akkor onnan folytatja a motor stb. vezérlését. ( régebben ilyenkor egyes dekoderek 0-rol indultak.
Hogy ilyenkor a hang meg a fény ne szüneteljen gondolom erre találták ki a külsö kondit.
(#31148) diginewl válasza zsolesz74 hozzászólására (#31048) Válasz Márc 21, 2014
Nem kell feltétlenül pc-s vezérlés... pont Neked írom aki simán összepakol egy saját tervezésű foglaltságérzékelőt???

Ha egy helyre elért a mozdony (foglaltság) már kaphatja az a szakasz a fékparancsot (még mozdony cím sem kell). Ezt úgy érdemes megtervezni, hogy mindenképpen a fő dcc körön kívül legyen az érzékelés. Ha meg elér egy ponthoz (pl. optokapu, vagy reedcső) - szintén foglaltságérzékelés - ott meg kap a szakasz egy stop jelet.
Na?
PC kizárva, és mindenki ott áll meg pontosan, ahol szeretnénk. (2+1 foglaltságból, egy fékparancs, és stopparancs egységből megoldható) Foglaltságérzékelő kapcsolhat relét is. így megoldható milyen dcc parancs jut a sínre. (remélem a ROCO is olvassa bejegyzésem, hiszen így a horribilis árú fékgenerátoruk is használható lenne valamire
(#31153) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#31148) Válasz Márc 21, 2014
Ha PC vezérli az asztalt, akkor jóformán egy mozdonyt kell csak kiválasztani, amivel az ember eljátszogat. A többi munkát elvégzi a szoftver.

Ha független az érzékelés, akkor tényleg csak a HALL szenzor és a REED jöhet szóba, plusz a mágnes. Vagy az opto kapu.

Nekem is mondhatod, az még nem jelenti azt, hogy más nem olvassa...ráadásul én is ötletelek folyamatosan mit lehetne még megtervezni, megépíteni!
(#31198) wolfchild hozzászólása Válasz Márc 22, 2014
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy valaki tudna-e nekem segíteni akinek van tapasztalata Xpress-Net eszközökkel kapcsolatban.

A kérdésem az lenne, hogy bármely Xpress-Net + PC kapcsolat során sikerült-e a mozdonyok dekódereinek kiadott parancsot a PC-re átvinni.

Hogy érthetőbben fogalmazzak:

Van egy sima mezei Roco multiMaus szettem + hozzá egy USB-s PC illesztő. Működik rendesen semmi gond nincsen vele.

Viszont azt vettem észre, hogy ha váltó vagy egyéb eszközdekódert állítok, akkor az adott dekóder parancsait a sínjelre és a PC felé továbbítja (log-olható, felhasználható visszajelzésre, stb.), viszont ha mozdonydekódernek adok parancsot a kézi vezérlővel, akkor azt nem küldi ki a PC-felé. (Ettől függetlenül a mozdony veszi a jeleket, tehát a sín irányába megy, illetve a PC-ről is tudom a mozdonyt hajtani)

A kérdésem az, hogy ez vajon a készülék egyik határa, vagy minden XPress-Net eszköz így működik?! (Azzal tisztában vagyok, hogy a CV-ket nem lehet kiolvasni MM-al, de itt nem ez a kérdés.)

Azért ez a furcsa kérdés, mert nagyon nagy szükségem lenne egy olyan eszközre, ami a mozdonyoknak kiadott parancsot a PC felé is elküldi.
(#31204) dccvillanyos válasza wolfchild hozzászólására (#31198) Válasz Márc 22, 2014
Szia!
Az xpressnet ilyen, a váltó állítás eredményét broadcast elküldi, ami jogos is, a mozdony állapotát csak lekérdezni lehet a központtól. Pl. PC-n a TrainControllerben ha átkapcsolod az adott mozdonyt kézi vezérlésre, akkor a program másodpercenként kér egy mozdony infót, igy látod a monitoron a beállított sebességet. Az az egér is mozdony infót kér amelyiktől átvették az adott mozdony vezérlését.
(#31213) wolfchild válasza dccvillanyos hozzászólására (#31204) Válasz Márc 22, 2014
Akkor a kérdés megfordítva, melyik az a rendszer ami broadcast-ba beleteszi a mozdony aktuális adatait?!

Arról van szó hogy 3-4 szoftvert kellene összehangolnom, és ehhez szükségem van a mozdony minden adatára. (Lehetőleg abban a pillanatban mikor egy paramétere változott. Pl.: Irány, sebesség, funkciók ki/be)
(#31219) wolfchild válasza dccvillanyos hozzászólására (#31204) Válasz Márc 22, 2014
Illetve tudsz-e olyan szoftverről, a Traincontrolleren kívül ami PC meg tudja jeleníteni a broadcast-ot, akár csak szöveges formában, csak hogy lássam, ha változás van, mert abból már ki tudnék indulni.

Köszönöm.
(#31247) maya711 válasza dccvillanyos hozzászólására (#29959) Válasz Márc 23, 2014
Nekem csak azért nem szimpatikus a minden-tizedikes megoldás,mert nem ismerem a gyári dekóderek ABC-érzékelési módját. Próbát persze megérne.
Akkor hát ha nincs több javaslat, a következőnél maradok:
PASS-üzemben mindkét szakaszon, STOP/SLOW-üzemben csak a DRIVE szakaszon a negativ periódusban mérem a foglaltságot T3 rövid lezárásával az RC2 Hi-szintje mellett. (+2,4V/-0,6V a különbség a szektorokon). A pozitiv periódusban T3 végig nyitva van.
STOP/SLOW-üzemben a BRAKE szektorra érve az első érzékelés még a fenti módon történik, majd azonnal bekapcsolom a pozitiv periódusban az ABC-feszültségcsökkentést a T3 lezárásával. Ugyanakkor át is kapcsolok a pozitiv periódusban történő foglaltság érzékelésre az RC2 Lo-szintre állitásával. (0V/+2,4V a különbség a szektorokon). Most a negativ periódusban a T3 végig nyitva van, igy biztositható a teljes feszültség-differencia.
Mindehhez persze az U2/10. lábát le kell kötnöm a SYNCRON vonalról!
(#31248) maya711 hozzászólása Válasz Márc 23, 2014
Ha már itt tartunk, még egy régi értetlenségemet szeretném tisztázni a LENZ-ABC-vel kapcsolatban:
ugyan miért hangsúlyozzák olyan kitartóan a "jobb azt jelenti hogy JOBB" szlogent? Miért ne lehetne a megszakitás a bal sinszálban? Hiszen erre már régóta fel van készitve a DCC RP9.2.2 szabvány a CV27-es 0. bitje(jobb-sines szakaszolás) és 1. bitje(bal-sines szakaszolás) által!
És a dekóderben csak egy rövid programszakasz beiktatása szükséges ahhoz, hogy a pl. a jobbsinen nagyobb vagy kisebb feszejt érzékeljen.
A DIGITOOLS V3.3 dekódere(gondolom a többi is) biztosit is ilyen lehetőséget: a CV49 2. bitjével határozható meg hogy melyik irányban történjen a megállitás. Ami pontosan azonos azzal, hogy a jobb vagy a bal sinen van a megszakitás(hacsak nem az előre/tolatás-t értik melyik-irányon!).
De miért nem a szabványos CV27-et használják?
Van egyátalán olyan gyári dekóder amelyik a CV27 0./1. bitjét használja erre a célra?
(#31252) etwg válasza maya711 hozzászólására (#31248) Válasz Márc 23, 2014
Ezzel elvben nincs semmi baj, a valoságban azonban egy ujabb káosz forrása.
Mi van akkor, ha nincs minden mozdony átállitva ( vagy nem lehet ) ?
Mi van akkor, ha idegen terepasztalon akarom járatni a mozdonyt, amin nem biztos, hogy tudják melyik sin van megszakitva?
Mi van akkor, ha egy modultalin az egyiken az egyik, a másik modulon a másik sin van megszakitva?
Nagyon érdekes, hogy az egyik szempontbol mindent lehet, ugyanakkor vajjon miért nem lehet egy irott vagy iratlan szabályt követni?
( igaz ez nem csak a modellvasutra jellemzö, hanem az egész IT világra, ahol ugyanez van; minden uj cucc szinte kikényszeriti a bevált rendszerek kisebb nagyobb átalakitását)
(#31294) csíkosháTTú válasza maya711 hozzászólására (#31248) Válasz Márc 24, 2014
Persze, a jobb, az jobb, DE!!!!

MENETIRÁNY SZERINTI JOBBOT JELENT!

Egyébként minden dekóderben lehet valahogy ezt befolyásolni, vagy úgy, hogy az ABC érzékelés menetirányfüggését kikapcsolod, vagy átállítod az ABC "menetirányát". A LENZ dekóderekben az ABC alapban menetirányfüggő, és a menetiránytól függést csak kikapcsolni lehet. Fontos, ezen a CV29-ben történő menetirány átállítás nem fog segíteni!!!
Kicsit egszerüsítve a dolgot: a sínjel asszimetriáját a dekóder kvázi összehasonlítja a motor forgási irányával, ha a kettő összevág, akkor aktív ABC fékezőmodul esetében megáll a mozdony, ha nem - mert pl. a jelző mögül jön - akkor meg átmegy simán.

Mi van akkor, ha egy állomási vágány két végén a kijárati jelző előtti szakaszt akarjuk ABC fékezéssel ellátni? Ekkor a jobb kezünk felé eső jelző előtt a szakaszolást a jobb sínszálon kell elvégeznünk, hogy tilos kijárat esetén a mozdony ne tudjon kihaladni. De ha onnan járna be, akkor meg át kell mennie a szakaszon, és csak bal kezünk felé eső jelző előtt kell megállnia. A bal oldali jelző előtt szintén érvényes a "menetirány szerinti jobboldal" szabálya, de éretelem szerűen ekkor a bal sínszálat kell majsd megszakítani, nem azt, amit a jobb oldali jelzőnél is szakaszoltunk!

Van a BTTB klub honlapján egy előadásom, mindjárt kikeresem, sajnos csak hanganyag, de hátha értehőbb lesz a dolog.

Na, meg is van
ide kattintva
meghallgatható. Hátttt... ez se' ma volt, ahogy a dátumot nézem
(#31393) piltdownman válasza zsolesz74 hozzászólására (#31118) Válasz Márc 25, 2014

Idézet:
„...összeomlott egy komplett PIC-es rendszer, mert a motor bezavart.”

- PIC tipusa?
- resetre ugrott vagy elájult és a wdt sem hozta vissza?
- „read-modify-write” figyelembe volt véve?
- a "brown out" hova volt beállítva?

(Ha nem titok.)
(#31395) zsolesz74 válasza piltdownman hozzászólására (#31393) Válasz Márc 26, 2014
12F-es és be sem tudott indulni...később a transzformátor cseréje egy nagyobbra a legtöbb bajt orvosolta.
(A többi titok.)
(#31687) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Ápr 4, 2014
A nem ide tartozó (általános terepasztal vezérlő elektronikával kapcsolatos) beszélgetés hozzászólásait áthelyeztem ebbe a témába. Kérem, hogy a beszélgetést ott folytassátok!
Köszönöm.
(#31703) zsolesz74 válasza Frankye hozzászólására (#31687) Válasz Ápr 4, 2014
Köszönjük szépen!
Lapozás       15/64    
Frissek
  2024. Nov, 24. Vas
12:14:03
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés