|
Szervó vezérlés
|
Témaindító: Frankye, idő: Júl 1, 2014
Témakörök:
|
|
(#35512) etwg válasza proba hozzászólására (#35511)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2014 |
|
Én nem hallottam ilyen belsö diodákrol, pedig már elég régen veszödök AVRekkel. |
(#35513) proba válasza etwg hozzászólására (#35512)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2014 |
|
Én is ettől félek. |
(#35514) etwg válasza proba hozzászólására (#35513)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2014 |
|
A bemenetek maximuma Vcc+0,5V - ez kizárja, higy ott dioda legyen. |
(#35516) piltdownman válasza proba hozzászólására (#35511)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2014 |
|
Szelet vetek, vihart aratok.
A cmos technológiájú á.k.-k el vannak látva ESD védelemmel, talán csak a legelsők nem voltak. Konkrétan:
Bővebben: atmega8
51. ill.235.oldal
Hogy a manóban nem találtátok meg?
Át kell rágni, nehogy legyen kivétel, mint pl. a PIC reset lába, amelyik programozáskor
13V-ra kerül, így csak földre menő diódája van.
R23 ill.R9 előtt nem +3V -3 V van, hanem +Utrackp-p/2 -0,7V ,ezt limitálják a bemeneti
diódák kb. 0 – 5V –re. Mivel a sínen rémisztő zajok lehetnek valamint az érintkezés miatt mindenféle további élek keletkeznek, egy jó idődiszkriminátorhoz fel kell kötni a gatyát, minimum csúszó ablakosat kell csinálni.
|
(#35517) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#35516)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2014 |
|
Kösz, nem tudom tegnap miért nem bukkantam erre a rajzra.
|
(#35518) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2014 |
|
Az SG90 szervóról.
Könnyű átalakítani pl. szélmalomhoz, mert a kimenő fogaskereket le lehet választani a poti tengelyéről, hogy szabadon forogjon és a potit be kell kb. középállásba rögzíteni. Ekkor az 555-ös á.k.-val jobbra-balra forgatható változó szögsebességgel. A szélcsend is imitálható.
|
(#35520) Frankye moderátori
válasza slogan hozzászólására (#35510)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2014 |
|
Bizony kitörli. Ezek a "viták" nem a közösség elé valók, beszéljétek meg magánban, ha kívánjátok.
Köszönöm. |
(#35529) proba válasza piltdownman hozzászólására (#35516)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2014 |
|
R9 és R23 az általam megcélzott ellenállás. A +-3V abból jön hogy az ic bemenete erre billen kb.Ezen semmi osztó nincs csak egy nyers belső határoló dióda.Azt nem tudom mennyire gyakori a sínen a +-3V polaritás váltást okozó tüske, de ha igen akkor a bemenetekre teszek egy egy ellenállást még a test felé, így azt is elérhetem, hogy a zavarnak +- 10-15V-nak kelljen lenni, a billenéshez.(azért ez már azt hiszem nem túl gyakori,bár mint első projekt lehet ér meglepetés) |
(#35530) etwg válasza proba hozzászólására (#35529)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2014 |
|
Az nem lesz tul jo. A modellsinekben a zavar joval nagyobb, mint 10-15V, ( a motorok indukcios tüskéi akár 40-50V-t elérnek).
A minap tárgyaltuk, hogy DCC dekodolása 2 dimenzioju:
1. A nulla átmenet
2. Az idö ( azaz mikor következik be az átmenet)
A zaj is átmenetet csinál a nullán legyen az bármilyen amplitudoju, annak az idötényezöje fog majd kilogni a sorbol.
amugy a téma nem egészen idevalo, Frankye áttehetné a helyére - DCC |
(#35538) Frankye moderátori
válasza etwg hozzászólására (#35530)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2014 |
|
Nem rakom át, mert félbeszakadna a folyam, de kérem, hogy a továbbiakban a DCC témát itt szíveskedjetek folytatni, ez a téma maradjon meg a szervó vezérlésének! |
(#36509) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 12, 2014 |
|
Egy kis szervós kérdés
Láttam a másik topikon "valami lineáris" szervót. Ez kvázi ugyanazt tudja mint a conrad állítómű, csak szuperlatívuszokban?
|
(#36510) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36509)
|
Válasz •
|
Aug 12, 2014 |
|
Az nem más mint egy mikromotor ( telefonvibrator), ami a láthato áttétellel egy menetes tengelyt forgat ( M2-M2,5), amin egy anya van ami elöre hátra mozdul. Ettöl lineáris. |
(#36551) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Kérdésem lenne:
Adott ez a (trainmodules?) szervóvezérlő (analóg)
És lenne ez a lineáris szervó. Szervó
A kettő együtt tud működni?
Nem értem mélységében a szervó ügyet, ezért nem szeretnék plussz köröket futni, ha mégsem megy.
|
|
(#36555) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36551)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Ha a lineáris szervoban van elektronika, akkor igen, mert az általában univerzális és kompatibilis.
(A kép szerint ebben van) |
(#36568) Fordítókorongos válasza diginewl hozzászólására (#36551)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Szia diginewl !
Tök jó ez a lineáris Szervó!
A mérete miatt is,de főleg az egyenes vonalú mozgása tetszik!
Nem tudtam,hogy ilyen is van....
de nagyon sajnálom a dolgot,mert már napok óta szívtam egy sima szervó köríves mozgása miatt.
Aztán nehogy megvedd az összeset!
Gondolj rám is!
Üdv.:korongos |
(#36569) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#36568)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Amugy vigyázni kell mert harmatgyönge szokott lenni, egy komolyabb rugosnyelvü váltot nem bir áthuzni ( épp ma tesztelgetük egy H0-s házigyártásu válton). Azon filozunk most, hogy még vékonyabbra kell csiszolni a sineket. |
(#36570) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#36569)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Szia etwg!
Nekem nem számít az ereje,nagyon finom dologhoz kellene,és főleg az egyenes mozgása meg a mérete tetszik.
Szerintem ne vékonyítsátok el a síneket.
Én egy sima mikró szervóval szerelném,ha elfér az simán átváltaná.
Jó Szervóbeépítést! |
(#36571) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36569)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Jajj ne!
Itt "belerángattok" a szervókba, hogy milyen jók, meg szépen mennek, meg stb, aztán: Idézet: „ Amugy vigyázni kell mert harmatgyönge szokott lenni,”
Most egy pilz váltót kellene mozgatnia, meg mellé egy súlykörtét..., de ha beválik akkor peco váltót, ill. sorompót.... ha harmatgyenge akkor minek van??????
Ne is álmodjak róla? Pedig már egy szervót félretettettem a hétvégére... mondjam le? |
(#36572) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#36570)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Én is mikroszervokat használok >40 drb-t, csak ma jött a kolléga a lineáris szervoval....
Könnyü, finom munkához jo, meg olyasmihez, ahol önzáro áttétel kell. Állitolag van olyan is ahol a menetes tengelyen nem anya mozog, hanem egy vékony acéldrot igy nem károsodik ha tulterheled. ( ma nem volt mert a másik bajtárs még szabin van). Majd szeptemberben ujra tesztelek, meg szerzek magamnak is néhányat, majd valamire jo lesz alapon. |
(#36573) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36571)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Probáld ki, sok tipus van belölük. |
(#36574) proba válasza etwg hozzászólására (#36572)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2014 |
|
Erről jutott eszembe, harmatgyenge, kicsi, régi floppy fejmozgató motor.Szintén egy menetes orsón egy szálat tologatott. |
(#36586) etwg válasza proba hozzászólására (#36574)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Ilyen menetes konstrukcio elég gyakori, nemcsak a modellezö körökben. (Amugy sok motoros váltomeghajtásnak ilyen az alapja - Fulgurex, Tillig stb.)
A mozgo anya helyettesitése rugoval is gyakori megoldás ahol:
A mechanizmus két állás között mozog - ahol végállás érzékelök vannak.
A mechanizmus tulterhelödhet - ilyenkor elengedhetetlen legalább egy végállásban érzékelni kell a helyzetet - különben nem áll vissza a normális állapot.
A lineáris szervoknál a lineáris poti a tengely alatt figyeli a mozgo anya (rugo) helyzetét. ( ezért nem kell végállás érzékelés). |
(#36626) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Összeraktam az elsö szervokat az uj G&D TT vasuton. Szépen mennek, sajnos a kapcsolok még nem érkeztek meg, igy azokat utolagosan kell majd szerelni.
Ez most egy nem láthato pályaudvaron lesz, igy felülröl tudtam mindent szerelni.
A mozgato huzal mezei villanydrot. A szervok 10 fokot fordulnak.
|
|
(#36638) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Sziasztok!
Csináltam egy átalakítást DCC szervó vezérléssel.
Egy ÖBB-s paklikocsi ajtajait nyitom-csukom a szervóval.
A beépítés viszonylag egyszerű volt,de a beállításával szívtam egy pár órát....
Az ajtókra egy apró rögzítőszemet ragasztottam és egy 0,5-ös drótszállal mozgatom őket.
(Ide lett volna jó nekem az egyenes mozgású lineáris szervó,majd legközelebb kipróbálom.)
Csináltam videót a működésről,nézzétek:
Szervós ÖBB paklikocsi
Jó Szervó beépítést! |
|
(#36640) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#36638)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Jo!
El tudom képzelni a szivást, mert azoknak az ajtoknak nincs semilyen vezetése, amitöl inkább akadoznak, mint nyilnak. Lehet hogy belül elöbb egy jo vezetö alkalmatosságot kellett volna eszkabálnod.. |
(#36641) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#36640)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Hát igen...
Az ajtók vezetése nem a legjobb, ill. felül jó,
alul meg van egy kis pöcök ami csak az egyik felét tartja,amitől könnyen kiakadt a helyéről.
Úgy csináltam meg,hogy a drót befelé húzza az ajtókat,azóta már nem akadnak ki.
Viszont a rögzítőszemtől amit rá kellett szerelnem nem nyílnak ki tökre.
|
|
(#36642) proba válasza Fordítókorongos hozzászólására (#36638)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Már csak a szervóval mozgatott karú forgalmista hiányzik a zöld menesztő tárcsával. |
(#36651) etwg válasza proba hozzászólására (#36642)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2014 |
|
Az is van (már), de olyan kicsi, hogy nem látni ... Már morgott is az egyik mozdonyvezetö....
|
(#36896) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Tiszteletem!
Beléptem a szervósok táborába
Tulajdonképpen elsőre működik minden - mint valami csoda.
A képen látható a Trainmodules régebbi vezérlője, és mellette az sg 90-es szervó, valamint a lineáris szervó. Mind a kettőt be tudtam állítani a pozíciókba, és emlékeznek is rá . Lehet őket szépen lassan is mozgatni, meg nagyon gyorsan is
Kérdések:
1; Az sg 90 mindig ugrik egyet, ha bekapcsoljuk a tápot? Beállítottam a kiindulási értéket 0-nak, így csak ide/oda megy egy picit, de megmozdul. Van olyan vezérlő, amitől ezt nem csinálja?
2; a lineáris szervó. Szerintem elég erős, de közel sem olyan erős, mint az SG90 (kb a tizede). (Erősebben nyom, mint a conrad állítómű - kb 15-ször elférne benne ).
Ez meg állandóan "cincorog". Bekapcsoláskor nem mozdul, de a két végállapotában állandóan zizeg a motor. Mozgást nem lehet látni a fogaskeréken, de a motor, vagy valami zizeg... Ez normális dolog?
|
|
(#36898) Fordítókorongos válasza diginewl hozzászólására (#36896)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Szia diginewl !
Szerintem nem jó dolog!
Nekem akkor csinálta mikor még nem volt 5V-os tápkockám.
Látom,hogy neked ott van egy 7805-ös ,így hát más gondod lehet,de a szervók érzékenyek a tápfeszre.
Örülök,hogy ez kiderült,mert akkor még várok egy keveset a vásárlással.Pont egy ilyet készültem beszerezni....
Jó Szervószerelést!
|
(#36899) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#36896)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2014 |
|
Harmatgyenge a lineáris szervó, hát nem erős de...
Szépen áthúzza a peco váltót a benne levő rugóval együtt, nekifutás nélkül, azaz izomból.
Ez a zizergése meg megy folyamatosan...
|
|
(#36905) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36896)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Remek!
Elvben mind a két szervonak meg kellene mozdulnia, ha bekapcsolod a tápot (a lineárison lehet, hogy nem látni), mert ahogy már multkor kiveséztük, a belsö elektronika csak igy tudja meghatározni a kar helyzetét.
A központbol jön egy jel, ami meghatározza, hogy hol kell a karnak állnia, a belsö elektronika meg a kar nagyon kicsi elmozditásával megnézi, hogy valoban ott-e van a kar, és ezután beáll az egyensulyi helyzetbe.
Miután a lineáris szervo egy menetes áttétel, igen kicsi a mozgása, így lehet, hogy észre sem veszed, meg többféle visszajelzés van. A legegyszerübbek esetén a mozgato elem egy ellenállás rétegen mozog, és juttatja vissza az értéket az elektronikába, de vannak ettöl sokkal raffináltabb (de egyben érzékenyebb) megoldások is, amik a kar helyzetéröl informálják a belsö vezérlöelektronikát.
A végállási zizegés meg pontosan abbol adodhat, hogy gyenge a szerkezet, és merev a kar, igy nem tudja elérni a központ által diktált helyzetet. Ilyenkor zizeg a motor.
Probáld ki a válto nélkül, és meglátod, hogy mennyivel akarja tovább huzni a kart - amit a válto már nem enged. Ha csak 1-2 mm, akkor puhább, rugalmasabb drotból kell kialakitanod a huzoelemet, ha több, akkor változtatni kell a szervó végállásain. |
(#36907) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36905)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Jó reggelt!
Idézet: „Probáld ki a válto nélkül, és meglátod, hogy mennyivel akarja tovább huzni a kart
”
Természetesen azt is kipróbáltam, de pontosan ugyanazt csinálja terhelve, és anélkül is.
Próbálok róla egy videót készíteni, akkor hallható lesz a hang is. Erős a gyanúm, hogy ehhez egy fejlettebb/stabilabb vezérlő kellene (ami meg nincs nekem).
|
(#36911) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36905)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Megcsináltam a videót... hüh megnézni nem tudom mert a gép gyenge hozzá
Bővebben: Link
Tettem egy kis jelet a fogaskerékre.
Látszik, hogy meg sem nyikkan, amikor rámegy a tápfesz. Ez az elején történik.
Mielőtt elindul csendben van, de ekkor is egy picit kattog magában.
Amikor elindul ,megy szépen, és a túlsó ponton zizeg, és így már én is látom, hogy tekergeti magát ide-oda, hála a jelzésnek a keréken.
Amikor visszatér akkor is zizeg, de aztán elhalkul.
Ugyanez megy terheletlenül is...
Tipp van?
Jó lenne ha a Trainmodules-től is nézné valaki, hátha "hivatalból" azonnal jönne egy egyszerű megoldás.
(Ezt szeretném a vitrinvasútba váltóállítónak, meg sorompó állítónak...) |
(#36913) proba válasza diginewl hozzászólására (#36911)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Nekem akkor kezdett zizegni az sg90 mikor próbáltam áramkorlátos tápról.Amíg nem volt terhelhető a tápja addíg zizegett. |
(#36917) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36911)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Megnézni én sem tudom, de ez nem a te bajod, hanem az indáé, (egy meröben felesleges szolgáltatás).
Szoval ha üresen is zizeg, akkor valoban a táppal lehet baj, ha az SG90-s nem zizeg, akkor a kicsike valoszinüleg nagyon szomjas, és nagyokat kortyolgat a tápból.
Ezt valoszinüleg müszerezettség hiányában nem tudod magad kideriteni. |
(#36925) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36917)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Azaz?
Mit tegyek? Vegyek egy erősebb fesz. stab. ic-t?
Így zizegve eléggé zavaró Mondjuk a látvány magáért beszél, de jó lenne ha csendben csinálná. |
(#36926) BR95 válasza diginewl hozzászólására (#36925)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Szerény, nem terepasztalos tapasztalat, vélemény: lineáris motorok rögzítése csakis egy ponton, hogy legyen lehetősége némi kitérésre. (olyan stabilmotorokat szereltem amiken lineármotorral állították a fordulatszámot (töltésállító kart), ha fixre kötötték a szerkezetet, néhány napon belül letörték a lineármotorok a felfüggesztést.) |
(#36927) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36925)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Nem tudom, üresen a végállástol a végállásig megy, vagy le van röviditve az utja?
|
(#36933) proba válasza etwg hozzászólására (#36927)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Szerintem nem tud valamiért pontosan beállni.Amikor elindul túllendült a pontos helyzeten, korrigál, természetesen ismét túlságosan... Az erősebb táp (soros ellenállás mentesség) segített rajta, de nem volt teljesen meggyőző. (ezt teljesen szabad tengellyel csinálta, közbenső állapotú beállásnál.) |
(#36934) etwg válasza proba hozzászólására (#36933)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
A közbülsö állásnál valoban fel vehet mindenféle zavart. Eltérnek a vélemények melyik kábel legyen rövidebb a bemeneti vagy a szervohoz menö. ( mind a kettö érzékeny).
A szervok eredeti helyén (modellek) ilyen gondok kevésbé vannak, de ott is elöfordul, ami vizsont ott nem okoz galibát az a táp (akku).
Elvben lehet ezt a bizonytalanságot SW-vel is kezelni, de az ma még elég egyedi.
Én hosszabb szervokábelt használok, a vezérlöegység a terepasztal elején van közvetlenül a tápnál. Az én meghajtomon a szervok erejét is szabályozni lehet, igy pillanatnyilag mind gondtalanul megy. (16xSG90). Már vár a masodik 16-s csomag. |
(#36936) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36927)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Le van rövidítve az útja.
Megpróbálom majd elejétől a végéig.
A pufferkondikat felpumpáljam nagyobbra? |
(#36938) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36936)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2014 |
|
Miröl táplálod?
|
(#36946) piltdownman válasza diginewl hozzászólására (#36896)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
Idézet: „1; Az sg 90 mindig ugrik egyet, ha bekapcsoljuk a tápot? Beállítottam a kiindulási értéket 0-nak, így csak ide/oda megy egy picit, de megmozdul. Van olyan vezérlő, amitől ezt nem csinálja?”
Igen, HarciSüné.
Állítsd be úgy, hogy semmiképp ne a végállásokban álljon le, ne a mechnika fogja meg.
Ha tanulós a vezérlő, ekkor a beállított pozícióban le kéne állnia a motornak.
Ha nem tanulós, úgy mindig zizegni fog. Korábban leírtam, miért.
Árammérővel mérd meg a következő áramfelvételeket:
1.Csak a vezérlő
2.Mozgó szervo.
3.Szervo végállásban.
Ez kell, hogy lehessen tudni,kb. milyen motor van benne.
Ha összerakod az alábbi nagybonyolultságú á.k-t ,küldök valami gány panelt,hogy ki tud
próbálni a szervodat. Írj PM-ben egy címet (és vegyél egy harcipapagályt. )
|
|
(#36952) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36938)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
Táp 3 féle próba volt:
1; 19v-ról 3A-es táp 12V fesz stab ic-n keresztül, ill anélkül.
2; 18V-ról 5A laptoptáp
3; 12V-ról 5A laptoptáp
Ugyanaz. Azaz lineáris szervó zizeg ha elérte a beállított pontot, és közben picit ide-oda forog a fogaskerék.
Jóval kevésbé zizeg, ha felgyorsítom a sebességét. Ekkor a végpontban már egyáltalán nem forgatja a fogaskereket, csak picit zizeg.
Az SG90 szépen dolgozik, az csak bekapcsoláskor nyekken meg egy picit ide-oda.
Ennyi. További ötlet? Azért azt vegyük figyelembe, hogy gyári minőségi dolgokkal dolgozom, semmi barkács, de mégsem tökéletes...
Kipróbáltam a lineáris szervót végponttól végpontig járatni. Ugyanaz: a második állapotban a végén is zizeg, és tekereg egy picit. |
(#36960) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36952)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
Ezt már innen nem lehet megállapitani, de lehet, hogy jittere ( nem tartja pontosan az impulzus frekijét vagy szélességét) van a vezérlö jelnek, vagy a lineáris szervo erre érzékenyebb.
|
(#36964) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36960)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
No, hát ez nem volt valami meggyőző.
Megpróbálom elérni a Trainmodules-t (nem szeretem állandóan Topi-t nyaggatni, de más meg füle botját sem mozdítja a cégnél), hogy nekik van-e ötletük. Ha nincs, akkor nézek másik vezérlőt.
Ez a szervóvezérlés eléggé összetett, így nem állnék neki magam jelet/vezérlőt barkácsolni, mert annyi hátterem sincs mint HarciSün kollégának. |
(#36967) etwg válasza diginewl hozzászólására (#36964)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Ahhoz, hogy innen többet tudjunk mondani több infora lenne szükség, illetve mérni is kellene. Ha az SG90es nem zizeg ( valoszinü, hogy azzal tesztelték), akkor lehet, higy a lineáris szervo érzékenységével van baj, de azt igy nem lehet megállapitani. |
(#36968) diginewl válasza etwg hozzászólására (#36967)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Ezért írtam, hogy a Trainmodules-től kell segítséget kérnem, mert a probléma bonyolultabb. |
(#36981) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Ide raktam néhány aktuális képet a szervokrol.
G&DTT |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 18:43:36 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|