|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#38219) etwg válasza Orpolyas hozzászólására (#38218)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2014 |
|
Jöhettek volna, de akkoriban talán eluralkodott még az ész a döntéshozóknál és szerintem helyesen inkább a szolid elektromos átvitel mellett döntöttek az olajcsötenger helyett. |
(#38220) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#38218)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2014 |
|
*úgy értem nem az ablak formájával (ami nálam nem titkolt, nagyon fájó pont a TT méretarányú Nohabon...) |
(#38221) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
Ma is sorsoltunk. Épül a Temofeszt!
EZT NÉZD! |
(#38224) csíkosháTTú válasza Orpolyas hozzászólására (#38218)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
Csak a hazai vasútgépészeknek már volt tapasztalatuk a dízel-elektromos erőátvitellel, míg a Maffai dízel-hidraulikus volt, és nem egy, hanem két dízelmotor hajtotta. Minden józan érv a svéd gép mellett szólt akkoriban. Valahogy idehaza a dízel-hidraulikus gépekkel mindig baj van. Érdekes viszont, hogy a németeknél meg gyakorlatilag dízel-elektromos gép nincs.
A fene se' tudja, de talán az a félsz is ott volt még akkoriban, hogy a háborút elveszítő egykori "fasiszta utódállam" gyártotta mozdonyt megvenni a "béketáborban" ciki lett volna. A semleges svéd gépnek kevesebb lehetett az "ellenállása", hiába szállított vasat a III: Birodalomnak, és hiába volt eredetileg USA licensz a mozdony. |
(#38226) csíkosháTTú válasza Uplink hozzászólására (#38216)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
Jjjóóóó Napot!
Azt hiTTem már teljesen eltűnt Kend!
|
(#38228) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
SzolgálaTTi!
Csíkos MesTTer! Kint leszel valamikor a TEMOFESZT-en? Ha igen, megtennéd, hogy a lemezt kihozod? Terveim szerint a hét végén legkésőbb kimegyek. (Első körben péntek van belőve, de ha az életem szebbik fele (a Zasszony) is úgy gondolja, hogy jönni akar, akkor szombat vagy vasárnap lesz belőle...) |
(#38229) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#38228)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
Szia!
Biztos, hogy nem jutok ki... |
(#38232) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38229)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
SajnálaTTal olvasom. Akkor majd megkereslek a műhelyben, valamikor a jövőben. |
(#38233) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
Egy kis kedvcsináló ha valaki nem tudná hogyan üsse el a hétvégéjét...
A modul valahol a Keleti környékén ér véget.
|
|
(#38235) etwg válasza maTTato hozzászólására (#38233)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
Ezek a zászlok igy eléggé illuziorombolok, nem lehetne öket másképp vagy máshova kiakasztani? |
(#38236) maTTato válasza etwg hozzászólására (#38235)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
Nekem tetszett! Legalább tudtam, hogy merre jártam. |
(#38237) etwg válasza maTTato hozzászólására (#38236)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2014 |
|
Az rendben van de igy a fénykép eléggé rossz, és sokan fogják fényképezni.
|
(#38240) BaTTka válasza etwg hozzászólására (#38237)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Miért? A modulokon nem lesz mit? Ha azt fotózza nem látszik a zászló |
(#38241) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#38240)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Majd meglátod, hogy a médiumok fele ilyen képekkel lesz tele ( mint az már itt is megtörtént). A te fáidat, Váltogyárto váltoit meg a többi remek munkát meg a nagyérdemü észre sem veszi. |
(#38245) zsolesz74 válasza maTTato hozzászólására (#38236)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Egyetértek! Nagyon hasznos és ötletes volt a zászló.
|
(#38250) Micsodaegysztrovacsek hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy vontatás szempontjából melyik akasztó válik be a régi bttb járgányokhoz?
Holnap megyek ki börzére is, és a kiállításra is, vennék megfelelő akasztót, csak nem tudom milyet érdemes.
Nem a megjelenése lenne a fontos, hanem az, hogy ne akadjanak szét a vagonok. Egységesíteni szeretném a járgányokat.
Köszi előre is a választ/válaszokat. |
(#38251) etwg válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#38250)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
A legujabbakal bajban leszel a szük ivek miatt (és nem igen használhatok a régebbi jármüvekhez mert hiányzik a KKK mechanizmus).
A szétakadás nem okvetlenül a kapcsolo hibája. |
(#38252) TTomasz válasza M298 hozzászólására (#38204)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Sziasztok!
Szuper volt a klubtali! Rég nem látott klubtagunk is ott volt
Jó hosszú modul épült TT-ben, ezt öröm volt látni. |
(#38253) TTomasz válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#38250)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
A BTTB-s vagonokhoz a kengyeles kuplung a legjobb! Az létezik a KKK -(új Tillig)-hoz is. A BTTB vagonokhoz gyárt a Tillig sliccelt befogatú új ejtőhorgos kuplungot ugyan, de a BTTB vagonoknál nem az igazi, mert ez a legújabb kuplung nagyon érzékeny a vízszintes csatlakozási magasságra. A sliccelt befogatás meg nem erről híres |
(#38254) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
|
(#38255) Orpolyas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38224)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Bocsánat az esetleges mellégépelések miatt, de tegnap (csütörtök) reggel 8 óra óta fent vagyok a jelenlegi kiállítás végett, ígérem ezután alvás lsez.,
Van benne valami... de nálam a formaterv kicsit jobban tetszik, mint a Nohabé. Egyébként meg lehet fantázia modellt festeni, mint a Roco M49-essé fabrikált Br 218-asa. Sőt a kollégával sokszor hülyülünk, hogy az egykori NDK-s mozdony modelleket átfesteni vérnari- és elöl sárga színre, majd a Deutche Reichsbahn tábla helyére Magyar Államvasutak táblát ragasztani, és (f)ordítva. Gondoljatok bele, milyen jól nézhet ki egy Szili a vörös mozdonytest, krémcsíkkal, fekete főkerettel, vagy egy Púpős a Br 110 színezésében. Esetleg EpIII-as duplacsíkkal.
A nemzetközi TT modul szegmensről szegmensre végig pásztázása pedig a holnapi programlistámon szerepel. |
(#38256) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38224)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2014 |
|
Idézet: „Érdekes viszont, hogy a németeknél meg gyakorlatilag dízel-elektromos gép nincs.”
Mert nem igen sikerült nekik ilyen mozdonyt kifejleszteni (néhány probálkozás csöd lett) - meg ott volt a helyi beszállito, aki a maszatos megoldások hive még ma is.
Láthattuk az egyesités során, hogyan kapkodtak a ludmillákért, egy idöben szinte eltüntek a néhai NDK sinjeiröl.
Europa más vasutjai meg a dizel-hidraulikus hajtásokrol csak jobbára ujságcikkekböl értesültek.
Az sem bizonyult igaznak, hogy a DH hajtás kisebb specifikus tömeget jelent, éppen az utobbi idökben kellett egy sereg DE mozdonyt betonnal feltölteni, hogy megfelelö tömegüek legyenek.... |
(#38258) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38229)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
Hát pedig mesterem igazán kijöhetnél, legalább testközelből tapasztalhatnád a Tran dekóderek és a modulozás ádáz viszonyát. Hasznos tanulmányút lenne. |
(#38260) masTTertape válasza BaTTka hozzászólására (#38240)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
Sajnos az én modulomon nem lesz mit, mert a posta jóvoltából még mindig nem érkeztek meg a fáid. |
(#38261) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#38235)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
Ezek a zászlók legalább öt méter magasan vannak. A Visegrad Fund támogatás egyik feltétele, mint ahogy a térséget bemutató info táblák is. Csak totál képeken látod. A közeli, csak a modulokon zajló eseményeket nem zavarják. |
(#38262) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#38258)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
Nocsak - nocsak?? Még a végén visszatértek a hagyományos analóg vezérléshez? |
(#38263) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#38261)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
Nekem semmi bajom a zászlokkal, csak azok elhelyezése nagyon szerencsétlen - láthattad a TV-ben is, hogy mennyire tornászott a szerencsétlen kameramann, hogy minél kevesebb kerüljön a képbe, valoszinü ezért is kezdték a "diszitetlen vidéken" a felvételt. Szerintem teljesen tönkreteszik a történelmi fütöház látszatát.
Egészen biztos van egy sereg más modja is azon zászlók elhelyezésének, nem kellett volna azokat belogatni a térbe, és megtörni annak az egységét. Egy totálkép igy inkább az sugallja, hogy a hatalmas terepasztal egy május elsejei felvonuláson vonul el a tribün elött. (Akik ott vannak, azoknak lehet, hogy fel sem tünik hiszen 5 m az jo magasan van, de a totálképhez kellene a szép homogén tér, amiben kiemelkedik a terepasztal). |
(#38264) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#38262)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
Én itt most csak egy dekóderről beszéltem. A többivel semmi gond nincs. Nem a digitális vezérléssel van a baj. Inkább a gyártók közti különbségekről a szabványok értelmezése tekintetében. |
(#38265) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#38263)
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
Összességében sem az MVP, sem egy ilyen kiállítás nem médiakompatibilis. Egy, a szakmához valamicskét is értő a haját tépve menekül, de ez van, ezzel főzünk. Szerény véleményem, hogy a helyszín ódonsága a legkevesebbeket érdekli. Számunkra meg maga a pokol: 10-20 centis szinezési roblémák és az olajos por miatt csak játszónadrágban lehetünk jelen. |
(#38267) gumidani hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
|
(#38269) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
Szép napot mindenkinek!
Egy kedves barátomtól kaptam a TEMOFESZT-en. |
|
(#38272) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 11, 2014 |
|
|
(#38276) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 12, 2014 |
|
Tisztelt Urak!
Tele rengeteg új élménnyel és gondolattal, így frissiben az idei TEMOFESZT után, a meleg kádból kilépve egyelőre csak azon gondolatomat fogalmaznám meg, hogy sose hittem volna, hogy fizikailag (lábilag/talpilag) így kicsavarva, a hétvége legüdítőbb momentuma az a pillanat lesz, amikor Gabi-tó mellől végre eltűnik a kismodul és mászás nélkül lehet újra a kör közepébe kerülni...
Ugyanakkor a rémület öntött el, amikor itthon a második emeleten úgy tűnt,a kocsiban maradt a telefonom és vissza kellene érte "mászni".
Az esemény hatalmas élmény és tapasztalat, valamennyiünk nevében külön köszönöm a modulos csapat kulcsembereinek, hogy mindezt annyi álmatlan óra árán összerobotolták - hetekig tartó ko-ordinációval, technikai csúcsszervezéssel, modulépítéssel vagy éppen modulhálózat és menetrend tervezéssel / szerkesztéssel.
Érdeklődve várom majd az idővel sorra kerülő nagy értékelést, addig pedig megosztanék Veletek egy képet Gabi-tó egyik hétvégi hősének sziesztájáról.
SAetta
|
|
(#38278) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#38258)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Sajnos egy egyáltalán nem örömteli családi eseménysorozatban élünk jelenleg, és nem tudjuk, hogy a kórházban lévőt haza tudjuk hozni onnan, vagy majd viszik...
Tran vs modulozás. Nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy az Uhlenbrock Intellibox vezérlővel rossz lóra tettetek. Évek óta jártatom a számat, hogy az összes Uhlenbrock által gyártott vezérlő, amit eddig láttam nem szabványos DCC sínjelet állít elő. Ugyanis a jelalak nem négyszög, hanem trapéz, durván lankás a felfutó és lefutó él, meredek felfutás és lefutás helyett. Ezt sajnos nem kötelessége elviselni egy NMRA szabvány szerint készült dekódernek sem. Tegyetek egy próbát, nem kerül semmibe. Gyötörjetek megy egy Tran dekóderes modellt az Uhlenbrock-kal közvetlenül vezérelve, majd úgy, hogy közbeiktattok egy tisztességes jelet előállító boostert, mondjuk egy olyat, amit jvnd kolléga is gyárt. Aztán majd beszéljünk erről. |
(#38279) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#38264)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Idézet: „Nem a digitális vezérléssel van a baj.”
De!
Van az NMRA-ben egy leírás, ami megadja a felfutó él meredekségét. Az Uhlenbrock ebből kilóg. |
(#38280) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#38258)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
És ez így is marad, amíg azt az egy darab vacak kondit lespórolja a gyártó, mert így övé a legkisebb!
Minden pályahibára újraindul. Így egyszerűen műtő tisztaságú pálya kell neki, ami meg elfogadhatatlan. |
(#38281) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38278)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Sajnálom. Bízom benne, hogy jóra fordulnak a dolgok.
NEM Uhlenbrock központ vezérelt, hanem egy vadonat új Digitrax nagy központ. Az UB IB-k csupán regionális programozó központok voltak, ergo ezeknél éppen hogy nem volt probléma a Tran dekóderekkel. Itt csupán felprogramoztuk őket. Viszont a Tran-okkal szerelt modellek többsége felhasználói szemmel nézve több furcsaságot műveltek ezen az óriási rendszeren, mint a többiek.
Nekem az a véleményem, hogy egy elektronikai fejlesztő cégnek pont az ilyen összejövetelek a legjobb szondázási felület arra nézve, hogy milyen irányba érdemes fejleszteni. Mint ahogy a két magyar, a Digitools és a Trainmodules is kint volt, folyamatosan gyűjtötték be a nagy asztalokról érkező tapasztalatokat és már fogalmazódtak is meg változtatási igények.
Egy otthoni, vagy műhely felhasználás laboratóriumi sterilitás ahhoz képest, ami egy ilyen eseményen kialakul. Tucatnyi modellgyártó, ugyanennyi dcc komponens és min. hét nemzet hozzáállása adta össze ezt a "tesztpályát". Volt, ahol a modell rendetlenkedett, volt, ahol a dekóderaljzat nem volt alkalmas erre a terhelésre (lásd alsó beültetésű PluX12) és volt, ahol a motor nem szerette az adott dekódert. Egy viszont biztos: a gyors és hatékony mozdonyprogramozás során mindig a Tran okozott gondot, mert külön köröket kellett futni a CV29, 5-ik bitjének átírásával ahhoz, hogy egyáltalán fogadja a magas címzést. Más gyártóknál ez nem kérdés. Fejlesztői oldalon semmibe nem kerülne úgy átírni a firmware-t, hogy ez a lehetőség alapból meglegyen. Főleg akkor, ha szeretnék, hogy a modulozós (Fremo) felhasználók is vegyék a terméket. De ez csak az én véleményem akkor, amikor egy nagy, de mégsem elegendő kapacitású állomáson kell dolgozni.
Nem a sínjel felfutásával van itt gond, hiszen akkor nem lenne évek óta ipari sztenderd ez a vezérlő. Kicsit ilyenkor az az érzésem, hogy a Tran a bal oldali sávban halad és morgolódik, hogy "na ez a sok hülye mind szembejön"...
Ahogy Eugen írta és én értelmeztem, a szabványok pont arra jók, hogy mindenki a legtávolabbról közelítse meg őket. Évek óta okoz nekem dilemmát, vajon a Tran motorvezérléshez dedikált I és P szabályzóit miért kellett más CV-re belőni, mint ahogy azt a többi gyártónál már megszoktuk?
A pályahibás újraindulás nem egyedi és nem csak a Tran-ra jellemző, ezért nem is állítanám pellengérre. Nem is ez a cél, pláne, hogy bárkit megbántsak ezekkel a gondolatokkal. Tény, hogy rendkívül hasznos lenne/lett volna, ha egy ilyen kemény teszten részt tudsz venni és az őrület közepette, a megfelelő mélységében tudtuk volna kezelni a kérdést.
Bízom benne, hogy legközelebb ez összejön. |
(#38282) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#38276)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Zoli,
Én köszönöm, hogy Gabi-tót magadénak tekintetted és ilyen kitartással álltad a sarat!
A különvonatos élményért meg kifejezetten hálás vagyok.
Üdv,
Gábor |
(#38283) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#38281)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Közben értesültem róla, hogy a hosszú címmel volt a gond. Kipróbálom, és meggyötröm, de eddigi tapasztalataim alapján a hosszú címet a Tran-nál is ugyanúgy kell programozni, mint az összes többinél.
Lásd a melléklet pdf-et. |
|
(#38284) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#38280)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Idézet: „Minden pályahibára újraindul.”
Nem. |
(#38285) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38283)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Köszönöm, ez a pdf mindig velem van, lassan már kívülről fújom...
Idézet: „a hosszú címet a Tran-nál is ugyanúgy kell programozni, mint az összes többinél.”
Pedig nem...
Minden esetben engedélyezni kell, ahogy azt korábban írtam. Utána már nincs különbség. Más gyártóknál ez a plusz procedúra megspórolható, ugyanis ott "nyitva áll" a hosszú cím lehetősége.
Ahogy írtam, a dekóder szűz programozásánál kell engedélyezni a CV29-ben az 5-ik bitet. Ennyi lenne és akkor nem bosszankodnánk.
Az a kérdés viszont, hogy egy fél évvel ezelőtt beállított dekóder ismét hadrendbe állva miért nem a korábbi paraméterezést hozza, továbbra is megoldatlan. Miért, minek a hatására "állítódik el" egy Tran dekóder hosszú címzése? |
(#38286) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Üdv !
TemoFeszt :Élmény volt !!
Köszönöm,hogy "elviseltetek.
Köszönöm a szervezőknek a belefektetett munkájukat, Dénesnek a sok "segédanyag"előteremtését,szállítását,és mindenkinek aki egy szöget is odébb tett az építés és bontásban.
Szintén külön köszönet azoknak,akik a fenekemet szállították 4 napon keresztül !!!!!!
A rendezvény végén,még volt egy rögtönzött értékelés,ahol már csak páran voltunk jelen,ilyen-olyan okok miatt.Ott ELNÉZÉST KÉRTEM MINDENKI ELŐTT GÁBORTÓL A VISELKEDÉSEM MIATT.Természetesen nem rá voltam mérges,csak úgymond épp ott borult ki a bili.....
Ha valakinek még rossz szájíze maradt,akkor megbeszéljük majd az értékelésen.
Végezetül egy kép:amikor a fényképészeket fényképezik |
|
(#38287) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#38285)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Na várjál!
Arra célzol hogy más dekóderben simán beírom a CV1-be, hogy pl. 1044, utána beállítom ehhez a CV17-t, és CV18-t és megy is az 1044-es címen innen kezdve a dekóder?
Tudomásom szerint ehhez a is CV29-ben át kell írni egy bitet, az fix. Ha ez is meg van, utána már addig így marad, amíg nem reseteled, vagy át nem írod. Most el kell mennem sajnos, holnap kipróbálom, és beírom ide, hogy mi van. |
(#38288) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38284)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Pedig de...
Ha bárhol elveszíti a tápfeszültséget, mindig újra gyorsítja a mozdonyt, felvillannak a lámpák...
Szerintem ideje lenne a mundér becsültét úgy megvédeni, hogy kijavítja TRAN úr a felmerült hibák alapján a következő generációt, és nem kommunikációval bizonygatni, hogy minden más vezérlő, termék és gyártó a sz**!
Felfutás, meg lefutás! Ha egy négyszögjel hibás, akkor tök mindegy milyen dekóderről van szó, attól mindegyik fejre állna. Ráadásul olyan egyszerű a kódsorozat és olyan tág az időzítés tartomány, hogy ebbe bőven bele lehet férni!
De tudod engem a legkevésbé sem érdekel, mert ha valami nem működik azt egyszerűen kidobom és rakok bele olyat amivel nincs gondom. Csak ezt a modellezők nagy többsége nem teheti meg, nekik ez érvágás az árakat ismerve.
És akár mennyire is fájdalmas az ESU termékei, dekóderei toronymagasan verik a TRAN cuccokat.
Koppintani tényleg csak jól érdemes! |
(#38289) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Mint az egyik érintett a Tran dekóderes kérdésben,Pár mondat úgymond felhasználói szempontból.
ÉS,hogy más is értse a problémát,aki nincs otthon a CV kérdésekben........
Tehát: Hangdekóderes mozdony,működik---elrakom-- 3-4 hónap múlva előveszem,se kép,se hang....Kiüt a víz,kerülget a frász,mi történt ? elromlott?? pfff 30 ezer ki az ablakon??.
Rohanás Gáborhoz,akinél 10-15 ember már áll sorban programozásra várva,vagy valami tök más hasfájás miatt.......
Szerencsére már rutinosan tudja,hogy mit kell nyomkodni.Megkönnyebbülés---mosoly,stb......
Teszt körök ,működik .Huhhh rájövök,hogy az összes Cv érték eltűnt...Ez nem lenne baj,ha csak Én "hajtanám" a mozdonyt...de nem van 8-10 éves résztvevő is,és úgymond fakezűbb játékos is,aki megszokásból megtekeri a vezérlőt és......Gyorsulás,akár a Forma1 ben.. sebesség, mint az űrrepülő gépnél(elvégre Pikó).
Újabb sorban állás Gábornál :CV talán)5 255 ről 150 re,CV akármennyi állítva akármennyire.
Szám a fülemig ér,működik !!! Teszt körök minden rendben.Odaadom a Román kollégának szokja a Fredet,és tanítsa be a többi újoncot,mert Fredből is van vagy 8-10 fajta ,és nem jó ha élesben mikor ketyeg a menterend akkor kell tanítani .(Én se tudtam--megkérdeztem...)
ÖSSZEGZÉS: A dekóder jó és életképes,nálam szempont:olcsóbb mint a többi márka.Picivel többet kell mojolni mint a többivel,de ott abban a pörgésben ez nagyon zavaró!!
Ui:Ne írjátok,hogy otthon Nálatok tökéletesen működik,mert 5-10 év alatt sincs annyi és olyan intenzív terhelésnek kitéve,és nem fut annyi Km -t (igen kilométert , nem métert)mint pl.most a TemoFeszt ideje alatt.
Hosszú lett,de így talán érthető a gond.
|
(#38290) masTTertape válasza help-ez hozzászólására (#38286)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Szia Laci,
Szeretném én is kiemelni, hogy a feszültség sajnos kritikus pontokat is szül, és ilyenkor könnyen elpattan a húr. Sokkal érzékenyebb ez a dolog akkor, amikor pont erre hívnánk fel a figyelmet, hogy legyünk türelmesebbek egymással. Rosszul időzítettük a mondandónkat, ez okozta a robbanást. Nagyon szégyellem magam a történtekért, mindenképp építő tapasztalat számomra az emberré válás útján.
Ahogy ott is, most is elnézést kérek Tőled és Mindenkitől, hogy ez megtörténhetett. |
(#38291) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38287)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Nem.
Arra célzok, hogy amikor odakerül elém egy programozásra váró mozdony, akkor az IB programozó felületén a hosszú cím kezelés alatt azonnal beírom a négyjegyű címet, lepróbálom és mintegy 17 mp alatt futóképes a modell a hozzárendelt Fred-del együtt.
Tran dekódernél az első válasz ennyi: no loc. Ezután kilépni a hosszú címes programból, visszamenni Cv bit program módba, ahol az adott 29-en az ötöst 1-re állítani, majd némi babra a 17, 18-on. Ezek után vissza a hosszú címes menübe és jöhet a fent leírt, gyors procedúra. Így a történet 3-5 perc is lehet.
A felejtés már nem minden esetben dekóder specifikus, ugyanis sok külföldi szakaszon ment az agyatlan programozgatás, néha úgy is, hogy a main track-en történt mindez.
Laci mozdonyát a nyáron állítottam be itthon az IB-vel, tökéletesen működött minden a tesztpályán. Aztán amikor most elővette, ismét végig kellett zongoráznom ezeket a lépéseket. Nos ez a nagy kérdés.
A Kühn, Esu, Lenz, Viessmann, Digitrax, Digitools, Zimo, stb. dekóderekkel szerelt mozdonyaim a dobozból kivéve úgy mentek a pályán, ahogy a Múzeumok Éjszakáján levettem onnan.
Ez nem jelenti azt, hogy ezek mind makulátlanok. Mindegyiknek megvan a maga baja és ha itt lenne körünkben bármelyiknek a gyártója, vagy képviselője, akkor a kérdéseket ugyanígy nekiszegeznénk.
És mivel most frissek a tapasztalatok, szeretnénk mihamarabb tisztán látni a ködben. |
(#38292) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#38288)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Zsolti,
Én értem a problémádat és azt is átlátom, hogy milyen szempontok alapján vagy ezen az állásponton.
Ettől függetlenül egy egészséges, indulatoktól mentes vita és diskurzus sokkal többet segíthet a megoldáson, mint a kardozás.
Szerintem össze lehetne írni egy olyan táblázatot, ahol az egyes dekódereket összehasonlítanánk az adott funkciók és főként a felhasználók részéről jelentkező, leggyakoribb műveletek és elvárások tekintetében, így egy tényszerű mátrix alakulna ki, amiből az egyes fejlesztők nagyon hamar leszűrhetik a tapasztalatokat.
G. |
(#38293) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#38282)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2014 |
|
Szívesen. Ez az egyik legfárasztóbb, de egyben legizgalmasabb feladat. Csak máskor jusson időnk megtekinteni, például a saját modulrendszerünk többi részét...
Amúgy a képes dicséret a fáradhatatlan hősről viszont Jákó Attilának szólt.
BZ |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 10:39:49 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|