|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#61082) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 4, 2019 |
|
Üdvözletem mindenkinek!
Remélem mindenki jól kinyaralta magát!
Végre elkészült az Eams-kocsi, uszkve 1,5 éV után került vissza hozzám. Ennyi idő alatt igen aprólékosan csinálták a festését, tapétázását. Jó munkához idő kell, de ennyi?
A lényeg, hogy már én dolgozom rajta. Ő az első példány.
A talin megtekinthető lesz testközelből is.
A KANDÓ-val kapcsolatban teTTes társam elfelejtette említeni, hogy jelenleg súlyos kerék-hiánnyal küszködünk, úgyhogy ebben az évben nem valószínű, hogy több is készülne belőle, előre láthatólag.
|
|
(#61084) ponTT válasza ModELiTT hozzászólására (#61082)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2019 |
|
Szervusz Laci!
Klassz leTT!
Nekem mindig is tetszett ez a kocsitípus!
Mi a legkisebb ív, amit be tud venni? (a "szoknya" miatt) |
(#61085) GABA TT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61080)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2019 |
|
Köszönjük szépen!
Békéscsabán Szeptember 27-29-között kiállítás lesz, ott ki próbáljuk!
Helyszín a Vasutas Művelődési ház. Mivel minden évben egyre több és színvonalasabb a kiállítás, hely szűke miatt a modul terepasztalok a másik helyszínen állomás épületében lesznek kiállítva. Illetve Szombaton rakodó vágányokon Mozdony parádé az ifjak és a környéken lakók legnagyobb örömére. Vonat füttytől vízhangzik majd minden!
Egy hétvégi programnak tökéletes! A szervezők mindenkit szeretettel várnak
A klub talira kicsit várni kell! |
(#61086) csabeszq hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2019 |
|
|
(#61087) csíkosháTTú válasza csabeszq hozzászólására (#61086)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2019 |
|
Szia!
Nem, más a felfogatása, sajnos. |
(#61089) hoTTo válasza csabeszq hozzászólására (#61086)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2019 |
|
A Tillig ezt a fajta villás befogójú kuplungot nem fejlesztette tovább amikor kihozta az ejtőhorgos kuplungot.
Amit linkeltél Nohab kuplung az valóban hasonló, de azt a forgóváz aljára kell bedugni, és a pályakotró alatt nyúlik előre.
Megoldás inkább egy normschacht foglalat beépítése lehetne az E499-be és akkor abba bármelyik típusú szabványos kuplung bepattintható lesz. Sajnos a PEHO-nak nincs pont E499-hez való megoldása, de kis barkácsolással bármelyik terméke adaptálható.
Itt tudsz inspirációkat gyűjteni, ha lentebb görgetsz, van több PEHO útmutató is. |
(#61090) csabeszq hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 11, 2019 |
|
Köszi, kár érte.
Van még egy kengyeles kuplungja, de az könnyen szétkapcsol. Az új kuplung jobb. Annyiból jó az E499, hogy erős motor van benne, 12V-on akár ki is dőlhet egy élesebb kanyarban.
|
(#61091) hobbyTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2019 |
|
Sziasztok
Idén lesz Temofeszt? Nem látom sehol hirdetve. |
(#61092) róbertke válasza hobbyTT hozzászólására (#61091)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2019 |
|
|
(#61116) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#61089)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2019 |
|
Megoldás lehet még a Digitalzentrale 400902 cikkszámú kupplungadaptere, amivel a sima Tillig kapcsoló befogható. Kicsit kell viszont forrasztani...
Bővebben: Link |
(#61118) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#61116)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2019 |
|
|
(#61119) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2019 |
|
Október 10-én délután tali a szokott helyen és időben. |
(#61121) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#61119)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2019 |
|
Igenis, értettem! |
(#61122) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#61121)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2019 |
|
Ha elmész a Klubtalira, légyszíves rákérdezni a többiektől arra a kuplung problémára? |
(#61123) hoTTo válasza róbertke hozzászólására (#61122)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2019 |
|
Hűha, ezt most nem vágom... |
(#61124) róbertke válasza hoTTo hozzászólására (#61123)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2019 |
|
E499 csabeszq hozzászólása |
(#61126) hoTTo válasza róbertke hozzászólására (#61124)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2019 |
|
Szerintem ezt itt kiveséztük, két megoldás is van:
1. PEHO foglalat beépítés
2. DZ adaper hajtogatása rézből |
(#61149) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 14, 2019 |
|
Remélem olvasható méretben jelenik meg és nem túl nagy gond, ha itt megosztom |
|
(#61153) hamel válasza hoTTo hozzászólására (#61152)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2019 |
|
Így talán jobb.... |
|
(#61154) hoTTo válasza hamel hozzászólására (#61153)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2019 |
|
Köszi! Minden elismerésem Istváné! |
(#61158) M298 válasza hamel hozzászólására (#61153)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2019 |
|
Köszönöm. Kaptam 3 példányt a szerkesztő hölgytől a Bolyaiba viszek, ott olvasható lesz. Igy kivántam tájékoztatni a vasutas kollégáimat, ismerőseimet az állapotváltozásról. |
(#61165) reszelozsir válasza M298 hozzászólására (#61158)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2019 |
|
Ha gondolod tudok vinni többet is. Nálunk nincs nagy keletje... |
(#61206) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2019 |
|
Készülnek a remot verziók! |
|
(#61244) Frankye válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61206)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2019 |
|
Még ha akarnék, akkor sem tudnék belekötni. Egyszerűen fantasztikus! |
(#61278) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2019 |
|
Sziasztok!
A tűzoltó vonat kocsijainak mely modellek felelnek meg a legjobban?
|
|
(#61280) reszelozsir válasza TTfan hozzászólására (#61278)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2019 |
|
Szia!
A tartály a nemrégiben megjelent Kühn tartályból megfesthető, a személykocsi alapja a MÁV Bz, ezt tudtommal csak kisszériában készítették, a teherkocsi meg egy összenyomott tetejű Kassel G-re hasonlít. |
(#61281) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2019 |
|
14-én tali. Bólyai tapasztalatok, junior tag, ki mit csinál, stb. |
(#61286) Gashpy válasza reszelozsir hozzászólására (#61280)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2019 |
|
|
(#61290) DinoTT válasza Gashpy hozzászólására (#61286)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2019 |
|
Sziasztok! Na pont ilyet találtam félkészen az asztalomon.
Valami lengyel réz építőkészletből kezdetem építeni. Sajnos már össze van rakva így ablak nem lesz rajta, de akkor befejezm és vörösre festem. |
(#61305) wesTTcoaster hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2019 |
|
Jó reggelt (stb) kívánok mindenkinek! Most regisztráltam itt "újonc"-ként - kanadai születésű vagyok tehát előre elnézést kérek esetleges nyelvtani hibákért...
Már évek óta foglalkozom a TT-vel, de most szeptemberben magyarországi látogatásomon vettem else MÁVos modelleimet, egy 480-as és három InterCity kocsi, s egy-két mást...
Utóbbi időkben kutatgattam magyar vonatkozásu modellek után, hogy mik léteznek... most per pillanat azt szeretném kérdezni: mennyire beszerezhetők a Deák által gyártott V43-as és M41-esek? Illetve léteznek ezek mas formában is? Szép a Traxx, szép a Taurusz, de azért szerintem Csörgő és Szili nélkül nehezen lehetne élni! |
(#61306) maTTato válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61305)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2019 |
|
Szia!
Ha kicsit lejjebb pillantasz, láthatod Hubert Feri gyönyörű csörijét! Szerintem minden pénzt megér...
Keresd őt! Lehet, duzzadna a vontató állományod...! |
(#61308) wesTTcoaster válasza maTTato hozzászólására (#61306)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2019 |
|
Szia! Láttam elöbb azt a Csörgőt, de nem gondoltam, hogy az eladásra is készülni fog! Tényleg egy remekmű... egy ilyenre már most el kezdek spórolni! |
(#61392) szucs.laszlo hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2019 |
|
Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon és a segítségeteket szeretném kérni. A kisfiammal (a napokban múlt 6 éves) a fejünkbe vettük, hogy egy TT terepasztal építésébe kezdünk. Tekintve, hogy gyerekkoromban volt már terepasztalom, van némi rálátásom a dologra, de azóta rengeteg idő eltelt, a technika óriásit fejlődött, az én emlékeim pedig rendesen megkoptak. Jelenlegi állás szerint a helyhiányra való tekintettel egy 2x1 méteres asztalban gondolkozunk és hogy ne legyen egyszerű, ennek muszáj lenyithatónak lennie, ellenkező esetben egyszerűen nem férnénk el tőle. Az álom az, hogy a szerelvényeket szeretnénk legalább kettő, de ha megoldható akkor három szinten mozgatni (asztallap alatt, asztallapon és fölötte). Ideális esetben egyszerre 2-3 szerelvény is tudjon mozogni anélkül, hogy ütköznének. Első körben analóg megoldásban gondolkozunk (főleg én, mert a gyerek egyenlőre attól is boldog, ha két dilikörön megy körbe-körbe egy-egy szerelvény és néha helyet tudnak cserélni manuálisan állított kitérőkkel). A végső cél persze digitális asztal lenne automata vezérléssel, de erre jelen pillanatban nagyon ráérünk. (A kiépítésnél nyilván figyelembe kellene venni ezt is, hogy a jövőben ne kelljen emiatt törni-zúzni, viszont ebben semmi gyakorlatom sincs.) Az első lépés az lenne, hogy asztalossal sikerüljön legyártani a bútort, amit kigondoltunk. A vasalat és a tervek már megvannak, azt szeretném kérni tőletek, hogy építő jellegű javaslatokkal segítsetek, hogy jó-e az irány, vagy teljesen elvetélt-e az ötlet amit kitaláltunk. Mellékeltem ehhez néhány képet a bútor tervekről. A befoglaló méretei 2136x1595x349. Az alsó szekrényekben el lehetne helyezni a gördülő állományt ha épp nincs használatban. A felső rész külső burkolata vagy nyitható, vagy leszerelhető lesz, ezen még gondolkodom, de szívesen veszek bármilyen épkézláb ötletet. Az asztallap magassága lenyitott állapotban 750mm. Ennyit így első körben, előre is köszönöm a segítségeteket! |
|
(#61395) wesTTcoaster hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 2, 2019 |
|
Csak úgy érdeklődésből kérdezném, hogy létezik valami olyan sín termék, ami 1:120-ben a 760 mm-es keskeny nyomtávú vasúthoz illene? Vagy csak használjon az ember ehhez egyszerűen Z-s sínt? |
(#61397) Frankye válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61392)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2019 |
|
Szia! Üdv a fórumon, és a 120-as kórteremben!
Ami az alap koncepciódat illeti a felcsukható szekrénnyel, az alapvetően jó, azonban néhány dolgot már most, előre jó, ha végiggondolsz: A merevítések kiosztásánál és a pályatervek készítésénél gondold meg, hogy melyiknek hol lenne jó a helye. Mivel azt írtad, több szintes asztalt tervezel, az alsó (asztallap szintje alatti) szintre való lejutáshoz kell "némi" hely, tekintve, hogy az emelkedési szög nem lehet túl meredek. A lejtés teljes hosszán kell biztosítani az ún. "űrszelvényt", azaz egy olyan területet, ahol a leendő szerelvények (főként magasságban) elférnek. Ehhez még hozzá kell számítanod az alátámasztást, valamint az ún. "alépítményt" (rezgéscsillapító réteg, zúzottkő imitáció, stb.), és mindennek el kell férnie a merevítő bordák alatt!
A felső (asztallap szint feletti) szint kialakításánál ugyan így kell eljárni, azaz ott is biztosítani kell a fent leírt helyet, és mindennek bele kell férnie a kialakítandó szekrény kávájába.
A másik, amire felhívnám a figyelmedet, hogy - mivel írtad, hogy később digitális üzemet szeretnél - már most célszerű a pálya tervét oly módon kivitelezni, hogy alkalmas legyen a digit. üzemre, lévén az analóg és a digitális vezérlés alapvetően más konstrukciós elveket követel meg.
Javaslom, hogy olvasgasd a fórumot (nem csak ezt a témát), és ha kialakult valamiféle koncepciód a pályatervvel kapcsolatban, azt tedd fel ide (akár "hevenyészett" formában is), hogy megnézhessük, és tudjunk tanácsot adni, mit hogyan (vagy hogyan ne) csinálj! |
(#61398) Frankye válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61395)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2019 |
|
A TTe nyomtávja 6,5 mm, a 760 mm nyomtáv méretarányos mérete 6,33 mm. Tehát a TTe méretarány felel meg megközelítőleg leginkább az Általad keresettnek. |
(#61401) wesTTcoaster válasza Frankye hozzászólására (#61398)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2019 |
|
És létezik is készen kapható TTe sín amin megfelelő távolság van az aljak között? |
(#61402) jenicel válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61401)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2019 |
|
Gyors kereséssel lehet találni TTe flex sínhez való talpfarácsot, melyen megfelelő a kiosztás. Pl. TT-filigran. Nem olcsó, viszont drága, mert még kell bele a sínszál is. De azért elég jól néz ki. |
(#61403) wesTTcoaster válasza jenicel hozzászólására (#61402)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2019 |
|
Hát igazad van: jól néz ki, és nem olcsó. Talán annyira is, hogy jobban megéri sajat kezűleg fektetni a sínt. Még úgy is sokat lehetne spórolni, ha az ember a kitérőket megveszi, és csak az egyszerű 'egyeneseket' rakja le kézileg.
Ellenpontja nekem az, hogy code 60, ami azért elég magas egy könnyű kisvasúthoz...
De hát majd meglátjuk. Lehet hogy evvel nem is fogok semmit se kezdeni, de azért jó tudni. |
(#61407) Frankye válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61403)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2019 |
|
Váltógyártó Laci (itt a fórumon) sok váltót tervezett, készített, szerintem Neked is segít, ha megkeresed, és akkor nem kell váltót sem vásárolni. (Csak úgy közbevetőleg...) |
(#61408) hoTTo válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61392)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2019 |
|
Szia, üdv a fórumon.
Analóg üzemben "indulna" az asztal, amit később automata digitálisra alakítanátok, rombolás nélkül - szerintem ez most már az elején is olyan bonyolultságot kíván meg, hogy nem érdemes analógban indulni. Foglaltság érzékelések, térközök, fékező szakaszok helyét ki kell alakítani most, párhuzamosan az analóg szakaszolásokkal a 2-3 vonatnak.
Persze nem tudom, hogy villamosmérnök vagy e, ha az, akkor visszaszívtam.
Mekkora jármű állományotok van jelenleg? Ha csak néhány mozdony, akkor érdemes megvenni beléjük a dekódert, és egyből digiben indulni, más élményt nyújt, a gyerek is könnyebben beletanul (ezek a mai kölykök már nem úgy működnek, mint mi apukák).
Az asztal méreténél arra figyeljetek, hogy játék során, ha baj van a falnál lévő rész közepén, azt is el tudjátok érni anélkül, hogy megsérüljön a terep. |
(#61409) TTfan hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2019 |
|
Egy gyors kérdésem lenne: december lévén melyik csütörtökön lesz a klubtalálkozó? |
(#61410) szucs.laszlo válasza Frankye hozzászólására (#61397)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2019 |
|
Szia Frankye! A válaszodból nekem úgy tűnik, hogy a következő lépés a pályaterv lesz. A szekrény rajzait átküldöm egy asztalos barátomnak, hogy neki tudjon állni faragni A merevítő bordák helyzete egyenlőre talán lényegtelen, darabra szerintem elegendőek lesznek. Amíg a külső keret és az alsó szekrény készül, talán lesz idő kifundálni a bordák pontos helyét. Próbálkoztam már millió pályatervvel a WinTrack demo verziójával, de mivel nem lehet menteni, így maradtak a képernyő fotók, azzal meg ugye elég nehéz dolgozni Szerintem legegyszerűbb lesz, ha megveszem a progit, aztán lehet próbálkozni. Inkább a 10x tervez, 1x gyárt elvet követném Gondolkoztam a három szinten is, de lehet, hogy nem lenne érdemes az asztallap alá vinni a szerelvényeket, lesz elég bajunk enélkül is. Majd meglátom mit ad a pályaterv. Csatoltam három olyan fotót, amik alapján elindulnék. Mindegyikben van olyan elem ami nagyon tetszik. Egy fordítókorong még nagyon menő lenne, de nem tudom, hogy ehhez elég lenne-e az asztal mérete, illetve, hogy megéri-e az élmény a ráfordított kiadást Talán elég lenne egy hurokvágány is. Emlékszem, hogy gyerekkoromban azon bosszankodtam, hogy nem tudom lekapcsolni az egyes szerelvényeket a mozdonyról, de nemrég találtam egy oldalt, ahol árulnak digitálisan vezérelhető kuplungot mozdonyokhoz. Persze ezek bekötése számomra teljesen sötét folt, de ezen a hídon majd később menjünk át.... Dolgozom a pályaterven és jelentkezem ha van mit megköpködni |
|
(#61411) szucs.laszlo válasza hoTTo hozzászólására (#61408)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2019 |
|
Szia hoTTo! Mondanám, hogy szeretem a kihívásokat, de idézem az öt éves gyermekemet: "Apa! Ami lehetséges, azt megvalósítom!" Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy azonnal kezdjünk az űrrakéta építéssel, sőt... Tekintve, hogy nem vagyok villamosmérnök, hajlanék a kisebb ellenállás felé Ez a digitális üzem nekem egyenlőre teljesen misztikus. Nem tudom, hogy jól gondolom-e, de ha a vezérlő egységen kiválasztható a vezérelni kívánt mozdony, majd a "tekerővel" annak sebessége, akkor szerintem sínen leszünk Egyenlőre három mozdonyunk van néhány vagonnal, annyi sínnel, hogy két nagy oválpályát ki tudjunk rakni és 4 kitérőnk, hogy ezeket össze tudjuk kötni. Ja és mindezt egy analóg trafóval a laminált padlón üzemeltetjük ha időnk engedi. Összeszedem a mozdonyok pontos típusát és jelentkezem, hogy milyen dekódert kellene vennünk. Szerintem a beépítéssel is erősen gondban leszünk, így abban is elkélne a segítség. Milyen vezérlőt lenne érdemes vásárolni? Olvastam már erről egy csomót, de sokkal nagyobb lett a káosz a fejemben, mint volt. A lényeg, hogy nem szeretnék valamit megvenni csak azért mert olcsó, de nem szeretnék fölöslegen sok pénzt fizetni azért, amit viszont sosem fogok kihasználni. Köszönöm előre is! |
(#61412) G.F. Rákoskeresztúr válasza TTfan hozzászólására (#61409)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2019 |
|
Jövő hét csütörtök! |
(#61415) Frankye válasza szucs.laszlo hozzászólására (#61410)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2019 |
|
Nekem az első, a "TT_1" képen látható terv igen szimpatikus.
Ha a tervezést komolyan veszed - márpedig úgy tűnik, ez a helyzet - akkor egy ilyen "befektetés" mindenképpen megtérül, mint hogy megveszed a programot. Sajnos ez a fajta demo-korlát elég khm... hogy is mondjam, hogy szalonképes maradjak... szóval aljas dolog, de megérti az ember, mindenki úgy védi a szellemi termékét, ahogy tudja.
A három szint - bár valóban igen látványos - eléggé sok buktatót rejt. Nem mondom, hogy lehetetlen kivitelezni, csak azt, hogy nem egyszerű.
A fordító korongnál nem is annyira a méret a fő korlát, bár természetesen kell hozzá hely bőven, hanem a kivitelezés. Lévén felhajtható asztalt szeretnétek, meg kellene oldani, hogy a korong véletlenül se essen ki a medencéjéből. Ezen túlmenően a vezérlése sem egyszerű.
A digitális üzem minden csínját-bínját én sem ismerem, sőt, egy kicsit én is úgy nézek rá, mint a varázslatra. Vannak itt nálam e téren sokkal képzettebb, tájékozottabb kollégák, de én is arra biztatnálak, hogy ha a döntés megszületett, hogy digitális üzem a végállomás, akkor eleve ennek megfelelően érdemes mindent kiépíteni. Az átalakítás szükségképpen rombolással jár, márpedig, ha egyszer szépen kivitelez valamit az ember, nem szívesen teszi tönkre, még a "nagyobb jó" érdekében sem.
A digitális kuplungról hallottam én is, a részleteit nem ismerem, de a mechanikus kapcsolószerkezetek is szétkapcsolhatóak a pályába épített, elekromechanikus szerkezet útján. |
(#61419) wesTTcoaster hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2019 |
|
Most pedig egy olyan kérdésem volna, ami kimondottan TT-re vonatkozik.
Éppen a MÁV Jelzési Utasítást olvasom, és az a kérdés merült fel bennem, hogy egy TT terepasztalon vagy modulon milyen arányban kellene lecsökkenteni a jelzők helyezési távolságát az adott ponttol, hogy az valahogyan jó legyen, kinézetben, használatban, hogy ha adottnak vesszük, hogy a teljes (például) 200 m-es (azaz 1,67 m-es) távólságot nem lehet meglétesíteni? Van erre valamilyen elfogadott "szabvány", vagy csak mindenki tetszése szerint csinálja? |
(#61420) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61419)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2019 |
|
Erre egyöntetü válasz nincs. A bemeneti jelzöket ugy illik elhelyezni, hogy legalább egy rövid tolato szerelvény ki tudjon menni az elsö válto és a jelzö közé. (Tolatási határ).
A nagyvasuton az elöjelzöket vagy blokkjelzöket a pályasebességtöl függö féktávolságra kell helyezni. Ez a nagyvasuton 4-700 m, ami teljesen illuzorikus a modellpályán. Jo praxis, hogy a távolság legalább akkora legyen, hogy beférjen két jelzö közé egy tipikus vonat. Szoval rengeteg kompromisszumra és jo szemmértékre van szükség, ha legalább a realizmus látszatát kivánjuk elérni.
A kis ivekröl nem is beszélve - nagyvasuton hasonlo iveknél a jelzöt akár több 100 m messze kell elhelyezni a pályátol, hogy azt az mv idöben lássa. Tudok egy konkrét esetröl egy hegyi pályán ahol a karos bemeneti jelzö vagy 180 m-re volt a pályátol és vagy 20 m-rel a feljebb a hegyoldalban, mert az volt az a hely, amit már 5-600 m-re a jelzötöl lehetett látni. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 20:15:43 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|