|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#4867) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#4860)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2011 |
|
Jó volt! |
(#4868) Frankye válasza nagy hoho hozzászólására (#4851)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2011 |
|
Hmmm... Hogy nekem miért nincsenek ilyenek... |
(#4869) Frankye válasza Frankye hozzászólására (#4836)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2011 |
|
|
(#4871) nagy hoho válasza SzerNoh hozzászólására (#4853)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2011 |
|
Kikészítettem Neked a kólát de a majom lenyúlta. |
|
(#4873) nagy hoho válasza Frankye hozzászólására (#4869)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2011 |
|
Köszönöm a linkeket. Az elsőben a " különleges jelző a hótörő menetek részére"tetszett. A második valami csoda azok a gyönyörű mozdony modellek fantasztikus kézügyessége és türelme lehet az építőnek. |
(#4874) nagy hoho hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2011 |
|
Mindenkinek köszönöm a segítséget, megpróbálok valami szakirodalmat beszerezni. |
(#4881) Frankye válasza nagy hoho hozzászólására (#4873)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2011 |
|
A "hótörős" jelzőben mi tetszett meg? Maga a jelzőtábla, vagy a funkciója?
(Utóbbi célja tudtommal, (ha nem jól mindom, Abs majd kijavítja) hogy az átjárók, ahol vannak, előtt figyelmeztessék a hótörő menet vezetőjét, hogy emelje fel a tolólapot.) |
(#4902) nagy hoho válasza Frankye hozzászólására (#4881)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2011 |
|
A megfogalmazás: hótörő menet, el nem tudtam képzelni mi lehet. Mert a hókotrót még értettem volna. Köszi most már világos. |
(#4903) Frankye válasza nagy hoho hozzászólására (#4902)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2011 |
|
Örülök, hogy tudtam segíyteni. |
(#4909) Abs válasza Frankye hozzászólására (#4881)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2011 |
|
Nem kell ezt kijavítani, csak kiegészíteném annyival, hogy nem csak útátjárók előtt lehet szükség a tolólap felemelésére. Amúgy azt tudtátok, hogy az űrszelvénybe nyúló magas(ított) peronok mellett nem fér el a tolólap, így sok vonalon már nem is lehet I. kategóriás hótörőmenetet közlekedtetni? Persze az is igaz, hogy a forgalmas fővonalakon (ahol az ilyen peronok elsősorban előfordulnak) a forgalom nagysága miatt nem is szokott ez szükségessé válni.
Abs |
(#4910) Frankye válasza Abs hozzászólására (#4909)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2011 |
|
Nem tudtam, de logikus. Amúgy tényleg nem ott jellemző, hogy szükség lenne rá. |
(#4937) nagy hoho hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2011 |
|
Egy ötlet: Egy régi személyvagyont szeretnék belső világítással ellátni. Néztem modellizzókat a foglalat nélküli 62-111.- Ft között van. Nem semmi! A led olcsóbb lenne de annak a fénye nem, megy egy ilyen régi kocsihoz.És ekkor jött az isteni szikra: kinai karácsonyfa világítás. Egy füzéren nagyon sok izzó van és karácsony után olcsón meg lehet venni. Szétbontottam a mienket, a mérete 3 X 7 mm-es 5 voltról már jól világít és 50 mA-et fogyaszt. A kivezetés hossza 10 mm. Hasonlít a képen látható izzóhoz csak 10 mm-es lábakkal. |
|
(#4938) nagy hoho hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2011 |
|
Az alábbi egyszerű stabilizátorral tápfeszt is tudunk adni az izzónak. A zéner dióda cserével ( 4,7 volt) erősebb fény produkál. A tranzisztor elé egy diódát érdemes betenni, hogy, ha fordítva lenne a sínre helyezve a kocsi az elektronika ne károsodjon. |
|
(#4939) cs.csaby válasza nagy hoho hozzászólására (#4937)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2011 |
|
Tetszik az ötleted
Amúgy enyhén narancssárgás fóliát szoktak tenni smd LEDre, az régiesen hat és kellően kicsi is |
(#4940) lidi válasza cs.csaby hozzászólására (#4939)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2011 |
|
Vagy esetleg sárga led. Annak 1 hátránya: ha beleraksz szines utasokat, kb fekete fehérnek néz ki, mivel a led csak 1 hullámhosszon sugároz, nem jönnek ki a ruhák és egyéb dolgok színei. De mondjuk én izzót tuti nem raknék modellbe ma már, vannak meleg fehér fényű ledek is.
|
|
(#4941) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2011 |
|
Még 1 kép már nem fért be: |
|
(#4943) Taurus1047 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2011 |
|
Hello mindenki!
Remélem jó helyen kérdezek, a problémám az lenne hogy adott egy mozdony amibe dekóder tehető viszont nincsen jelölve hogy hogyan tegyem bele (azaz hogy hol van az első tüske helye).
Ha fordítva teszem a dekódert be károsodhat a motor illetve az elektronika?
Ha hülyeséget kérdeztem 1000 boccs de most kezdem a digit korszakom,eddig analóg volt. |
(#4944) Taurus1047 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2011 |
|
Erről tud valaki valamit hol lehet kapni/ kapható e magyarországon? T4T kapcsoló H0 hoz. Bővebben: Link |
(#4946) cs.csaby válasza lidi hozzászólására (#4940)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2011 |
|
Részben ezért is nem javasoltam a sárga ledet. Meg fóliával igen széles spektrumban belőhető a világítás színárnyalata. (RGB led használata nélkül ) |
(#4947) róbertke válasza Taurus1047 hozzászólására (#4944)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2011 |
|
|
(#4950) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2011 |
|
Régi PIKO/Gützold BR118 -asa nincs esetleg valakinek itt ? A dobozát ha körbe beszkennelné, annak nagyon örülnék, szert tettem egy ilyen gépre, de nincs doboza, és csinálnék neki egyet, ami hasonlít az eredetire.
Az előre ugró szélvédős, H0-s változatról van szó. |
(#4979) nagy hoho hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2011 |
|
Egy újabb ötletem van: a hűtőgép hőautomatájához tartozik egy 40-50 cm-es rézcső ami teflon bevonatú-ez könnyen leválasztható-ónozott. Vékonyabb mint a golyóstoll betét átmérő 2 mm. Lámpa oszlopnak kiváló. |
(#4982) Frankye válasza nagy hoho hozzászólására (#4979)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2011 |
|
Szerintem Te pecázás közben is ilyesmin töröd a fejed! |
(#4983) cs.csaby válasza nagy hoho hozzászólására (#4979)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2011 |
|
Nem rossz ötlet |
(#4995) nagy hoho válasza Frankye hozzászólására (#4982)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2011 |
|
Pecáznák én de befagyott a tó. Így a időmet a modellezésnek szentelem.Most készül a vasúti átjáró félsorompó és fénysorompó vezérlés. Valószínűleg létezik ebből számtalan kapcsolás, de én kitaláltam egy újabbat. |
(#5029) Frankye válasza nagy hoho hozzászólására (#4995)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2011 |
|
Helyes, várjuk a képeket! |
(#5093) Tapti hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 19, 2011 |
|
Sziasztok!
Tud valaki segíteni? Motort keresek N-s Roco gőzöshöz (BR01) Nem tudom létezik e az eredetihez képest modernebb, jobb? |
(#5335) szuperman hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 27, 2011 |
|
Helló mindenki!
Van egy Taurus villanymozdonyom és vettem hozzá tapadógyűrűket. Fel is raktam rá őket ,viszont ledobja őket kb 1-2 méter után. Tudnátok ebben segíteni ,hogy ennek van valami trükkje vagy valamiért nem lehetne erre tenni? Mit tegyek?
Előre is köszi a segítséget! |
(#5336) lidi válasza szuperman hozzászólására (#5335)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2011 |
|
Van a keréken neki helye ? Sima kerékre nem tudod rárakni, csak amin gyárilag van egy horony. Ha ilyen kerékre raktad, és mégis ledobja, akkor nem rávaló. Bazi feszesen kell rámennie. Legalábbis 1x raktam fel roco -ra, elvileg rávalót, de azthittem el fog szakadni, nagyon nehezen ment fel. |
(#5347) szuperman hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 28, 2011 |
|
Direkt olyat vettem a boltban aminek a csomagolásán rajta volt ,hogy Taurushoz való. De amúgy nem valami feszes...
Viszont horony nincs rajta. Szóval majd veszek erre való kereket.
Köszi a választ! |
(#5678) fszabi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2011 |
|
Sziasztok!
Lehet off, remélem nem lesz az. TT-ben utazom. Sok mindent tanulnom kell még... Van nekem néhány BTTB (nem Zeuke) 4 tengelyes személy vagonom, amin 0,3-as gitárhúrral szeretném pótolni az eltűnt kuplung rögzítő "rugót". A gondom az, hogy nem tudom, hogyan lehet leszedni a forgózsámolyt a vagon alaplemezéről, hogy szépen hozzá tudjam halítani a megfelelő helyen a gitárhúrt. Van esetleg valakinek ebben tapasztalata? Ha igen akkor kérlek segítsetek nekem, hogyan tudom úgy leszedni a forgózsámolyt, hogy utána az visszarakható legyen. Izgatottan várom válaszaitokat.
Üdv mindenkine! |
(#5682) Taurus1047 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2011 |
|
Hello mindenki! Tanácsot szeretnék kérni. Neten nézelődtem, mert terepasztalomra nem fordítókorongot hanem tolópadot szeretnék, de nem találtam ilyesmit. Ha valaki esetleg tud valamit ilyenről melyik gyártó készít ilyet akkor írjatok egy üzenetet. Ja H0 hoz kéne 2,1mm sin korona magassághoz.Köszi előre is. |
(#5683) kisKirály válasza Taurus1047 hozzászólására (#5682)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2011 |
|
|
(#5689) Frankye válasza fszabi hozzászólására (#5678)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2011 |
|
A konkrét típust nem ismerem, de amik nekem voltak, ott a forgózsámolyt úgy lehetett kiszerelni, ha előbb a kasztnit levette az ember az alvázról, majd a belsejében egy seger-gyűrűt kellett a rögzítőcsapról eltávolítani, így lehetett azt kiemelni az alvázból. Ha esetleg bele tudsz nézni a kocsi belsejébe, akkor az támpontot adhat. |
(#6174) mapi65 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2011 |
|
Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni, honnan lehet TRIX 22087-hez alkatrészkatalógushoz jutni? Hasonlót keresek mint ami a ROCOnak van. Elöre is köszi. Üdv:MI |
(#6503) Sami879 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2011 |
|
Sziasztok
Piko Nohabhoz keresek 4 db szénkefét és két szénkefetartót.
Remélem tudtok segíteni. |
(#6549) PikoDCC hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 19, 2011 |
|
Nem tudom hogy mi történt a piko taurusommal mert vettem egy 18V-os trafót (mert a 16V-os nem gyártja már a piko) és pár napja beüzemeltem. A pikonak a dekóderje (br 218-as mozdony ) ment vele de amikor ráraktam a másik mozdonyt (a taurust) ment kettő kört és egyszer csak leállt de amikor megfogtam hogy megtoljam akkor éreztem hogy még megy a motor mintha analóg mozdonyt raktam volna rá de világított a lápája. Utána gyorsan levettem majd visszaraktam és bekapcsoltam. Ugyanez a problémám volt vele és mintha egy régi monitor kiégett volna olyan szag lett az egész szobában. Végül szét szedtem a mozdonyt és visszaraktam a vakdugót majd bekapcsoltam analógban, rendesen ment. Majd visszaraktam a dekódert (esu lokpilot v3.0 dcc) majd bekapcsoltam ezt is analógban 12V-ról ment. Ezután visszaraktam digitális rendszerre és működött bár azóta még nem próbáltam. Ha valakinek van ötlete hogy mi lehetett az szóljon. Szerintem túlmelegedett vagy nehezen tudott átállni 14V-ról 18V-ra.
Előre is köszi.
ÁÁÁ mennyit írtam |
(#6635) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 5, 2011 |
|
Aki kitalálta a PIKO 55298 Csavart azt annál a bizonyosnál fogva lógatnám fel!
Ugye ezt csak műszerész csavarhúzó viszi, annak meg általában kicsi a fogási felülete, no én meg 4-es rétegeltbe szerettem volna be hajtani.............
Közlöm, hogy szerintem jó megoldás nincs!
Mert sajna olyan vékonnyal előfúrni szerintem nem lehet, vagy nem érdemes.
Jah és mielőtt el felejtem könnyen szét ment a csavar "bevágás"............ |
(#6636) lidi válasza Csukló hozzászólására (#6635)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2011 |
|
Hát szerintem amúgy is ronda a talpfák között a bazi csavarfejek. Ragasztással szebb pályát lehet csinálni.
Előfúrni facsavarnak meg jóhogy érdemes. Próbáld csak ki.
Mérd meg tolómérővel a csavar magátmérőjét, és akkora fúróval fúrj neki lyukat. Így csak a kiálló menetek feszülnek a fába, nem az egész csavar. Persze minél kisebb az előfúrt lyuk annál erősebben tart a csavar, de nehezebb is betekerni. Modellvasút vágányt szerintem nem kell atombiztosra lecsavarozni, az igazi vonat súlyának úgysem állna ellen |
(#6637) Csukló válasza lidi hozzászólására (#6636)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2011 |
|
Szia
Igen tudom, hogy a csavarnak illik elő fúrni!
De ez nagyon kisméretű csavar!
Mivel metró pályát építek, így pont nem érdekel, hogy az alagúti szakaszban mi látszik!
Ragasztásnak nem nagyon vagyok a híve, mert ha változtatni kell a pályán akkor azt csak nagy rombolással lehet..................
|
(#6638) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#6637)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2011 |
|
Szög...szög...szög! ! !
Maradt ki az építkezésből. Adjak? |
(#6639) lidi válasza Csukló hozzászólására (#6637)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2011 |
|
Léteznek ám kis átmérőjű fúrók. Szóval nem úszod meg az előfúrást.
kisKirály: szög nemá, jóhogy nem ácskapocs. |
(#6640) Antal Miklós válasza lidi hozzászólására (#6639)
|
Válasz •
|
Aug 7, 2011 |
|
Sziasztok, nem csak az alagúti szakaszban, de mindenütt érdemes ragasztani. Miért: Az alaplap és a sinmező közé parafát, vagy esetleg polifoam-t teszünk, hogy imitáljuk a töltést és a dobozhangot csökkentsük.
A sinmezőről, a talpfáról pont a zajt viszi át a szög vagy csavar. Ezért inkább érdemes ragasztani. Technokol rapid, Palmatex elég rugalmas, és nem szükséges a teljes taplfarácsot beragasztózni, hiszen nem melegpadlót fektetünk a ... Óvatosan a ragasztó adagolásával, a váltók, keresztváltók mozgórészeinél.
A Palmatex-el felragasztott váltó is eltávolítható, ha óvatosan az egyik oldalon a talpfa alá nyúlunk a barkács késpengével és segítünk a ragasztó elválásához.
Ne feledkezzetek el a sinekhez (váltóhoz) csatlakozó vezetékek lekötéséről |
(#6642) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#6638)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2011 |
|
Szép macro fotó a javaslatról! |
|
(#6645) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#6635)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2011 |
|
Jajj..... méretarányról nem tettél említést!
Milyen a váltószám? |
(#6669) Pitee hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2011 |
|
Üdv mindenkinek!
Én még nagyon kezdő vagyok ebben a modellvasút témában. Flexibilis síneknél láttam, hogy egyiknek 2.1, másiknak 2.5 mm a sínkoronája. Nos, miben különbözik a kettő? És egyáltalán melyik/mi az a sínkorona. Csak sejtem mi az... |
(#6670) Antal Miklós válasza Pitee hozzászólására (#6669)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2011 |
|
Szia. A sín talpa és a járófelület (sinkorona) közötti magasság = a sinszál magassága, az amit kérdezel.
A modellhűség miatt a 2,1mm hasonlít a nagyvasuti sinhez. |
(#6671) Pitee válasza Antal Miklós hozzászólására (#6670)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2011 |
|
Na, akkor jóra gondoltam. Kösz! |
(#6672) Abs válasza Antal Miklós hozzászólására (#6670)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2011 |
|
A 2,1-es modell sínszál pontosan a 48,8 kg/fm-es sínszálnak felel meg. Nálunk leggyakoribb a 48,6 kg/fm-es sínszál. A különbség az "eredeti" Vignoles-sín és a módosított (magyar!) UIC-48aH talp-nyak átmenet kiképzésének eltéréséből adódik. Ez modellezésben jelentéktelen, a valóságban anyagspórolás mellett jobb stabilitást és nagyobb szilárdságot eredményez.
A 2,5-ös sínszál furcsa jószág. A 2,4-es az 58,6 kg/fm-es, míg a 2,6-os kb. a 60 kg/fm-es sínszálnak felelne meg, ha lenne ilyen modellben. Valójában mindkettőből található a honi vaspályákban is szép számmal, így ha a pénztárca mellett a hűség is fontos, körültekintéssel bár, de nyugodtan alkalmazható ez is.
Abs |
(#6713) szuperman hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2011 |
|
Helló mindenki!
Van egy M62 es mozdonyom. 1 motoros, kicsit régebbi típus. Kéz alól vettem. Van vele egy kis gondom. Mégpedig ,az ,ha gyorsan megy akkor valami nagyon idegesítő hangon sípol a motorja. Volt valakinek hasonló problémája? Nem rég jártam a Keszthelyi vasút kiállításon és ott is volt egy mozdony amelyik ugyan ilyen hangot adott ki. Szóval ez valami típus hiba lehet? Mi okozhatja?
Előre is köszi a válaszokat! |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 3:38:09 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|