|
Z méretarányban mindenfélét
|
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:
|
|
(#8040) Zsiti4 válasza diesel693 hozzászólására (#8038)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2012 |
|
Köszönöm a jókivánságokat ha honapig nem javul a helyzet akkor irány az ügyelet. Sajnos itt az ilyesmikkel nem foglalkoznak komolyan. "Adjál lázcsillapitót virusos fertözés majd elmúlik magától" Ennyit szoktak mondani. |
(#8052) Frankye válasza Zsiti4 hozzászólására (#8040)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2012 |
|
Remélem, valóban rendbe jött, vagy legalábbis jobban van a srác mára! |
(#8053) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#8039)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2012 |
|
Gondoltam. |
(#8061) Zsiti4 válasza Frankye hozzászólására (#8052)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2012 |
|
Fülgyulladása van. Penicilinkúra... |
(#8062) Frankye válasza Zsiti4 hozzászólására (#8061)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2012 |
|
Szegényke! Mihamarabbi jobbulást Neki! Én mindenesetre szorítok, hogy hamar felépüljön! |
(#8065) diesel693 válasza Zsiti4 hozzászólására (#8061)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2012 |
|
A jókivánsággal csatlakozom az előttem szólóhoz. |
(#8167) diesel693 válasza Zsiti4 hozzászólására (#8061)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2012 |
|
Kedves Pisti!
Hosszú ideje teljesen eltüntél. Mi újság, kisfiad meggyógyullt ?
Üdv. János |
(#8168) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 12, 2012 |
|
Jav.:...meggyógyult ? |
(#8197) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
Srácok!
Kezdjük nagyon "szétoffolni" a témát. Nyitok inkább egy barkács-műhely topicot, átpakolom a vonatkozó dolgokat oda, ne vigyük el a témát az eredeti címtől!
Szerk.:
Át is pakoltam a hozzászólásokat ebbe a topicba. |
(#8201) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
Vajon Z méretben milyen vastag sinalágétet keressek. Olvastam hogy a parafa az igazi. De nem lesz az túl vastag? Ugye 1mm=22cm Z méretben.
Milyen magas egy vasúti töltés? |
(#8203) diesel693 válasza Zsiti4 hozzászólására (#8201)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
Ezért a Z-nél a parafa alátétet csupán zajcsökkentés és nem a kavicságyazat kialakítására használjuk. A vágányok alá a talpfáknál szélesebb csíkokat fektetünk, pl. a többvágányos állomásoknál az egész pályarészt lefedjük a parafával. Általában 2-3 mm-esnél vékonyabbat nem alkalmazunk. |
(#8208) diesel693 válasza diesel693 hozzászólására (#8203)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
A vágányépítéssel kapcsolatban még néhány dologra felhívnám a figyelmedet.
-Két német cég gyárt a Marklin Z sínhez megfelelő, szivacsszerű anyagból készített kavicságy utánzatot. A NOCH gyártmány olcsóbb, a MERKUR STYROPLAST drágább, de igényesebb kivitelű. Mindkettőt megkeresheted a net-en.
-A japán ROKOHAN készít műanyag ágyazatú Z méretű vágányanyagot. Igen masszív és praktikus, pl. a váltók állítóművei be vannak építve az ágyazatba, így láthatatlanok.
Bővebben:LINK http://www.rokuhan.com/news/Rokuhan-Flyer.pdf |
(#8209) Sáry Károly válasza Zsiti4 hozzászólására (#7578)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
Tolópad. |
(#8210) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
Hát olyan "müanyag" kavicságyas sineket nem szeretnék mert rondák. Szerintem.
Tehát akkor a 3mm-es parafa az mehet alá? Ha nem ebböl épül a kavicságy akkor miböl???? |
(#8211) Zsiti4 válasza Sáry Károly hozzászólására (#8209)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
Köszönöm közben már felvilágositottak |
(#8213) diesel693 válasza Zsiti4 hozzászólására (#8210)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
"Ha nem ebböl épül a kavicságy akkor miböl????"
Ennél a kis méretnél még a profi modellezők is megelégszenek azzal, hogy a kavicsutánzatot (többféle kapható) a sínek között és mellett kb. csupán a talpfa magasságáig töltik fel és azt ezután csöpögtetik tele ragasztóval.
Ez látható a Marklin magazinban közölt Z modellasztaloknál és Karl Albrecht "mini-club-Praxis" c. könyvében is. |
(#8295) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2012 |
|
Pontosan 1:220 méretarányú ORIENT EXPRESS maket (szüli napi ajándék).
A mozdony természetesen motor nélküli, de az egész szerelvény teljes egészében fémből van, nagyságához mérten impozáns súlyú és tökéletesen gurul. Kidolgozása meglepően precíz.
Kedves kis vitrin dísz (egy modellezőnek )
|
|
(#8298) Zsiti4 válasza diesel693 hozzászólására (#8295)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2012 |
|
Jajj de szép. Bezzeg nekem ilyet nem akar senki ajándékozni. |
(#8302) diesel693 válasza diesel693 hozzászólására (#8295)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2012 |
|
Elnézést tévedtem. A kasznik nem fémből vannak. Tévedésemet a kerékcsapágyak okozták, ezek ugyanis valóban fémből vannak és ennél a kis méretnél az ezek által érzékelhető jármű súly is becsapja az embert. A fémcsapágyak még a kisméretű, de igen erős permenens mágnessel történt ellenőrzésnél is félrevezetett. |
(#8303) diesel693 válasza diesel693 hozzászólására (#8302)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2012 |
|
|
(#8306) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2012 |
|
|
(#8307) Zsiti4 válasza diesel693 hozzászólására (#8306)
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2012 |
|
Hát azért azt hiszem mindennek van határa. Hacsak nem nagyitó üveg alatt akarod szemrevételezni a szerelvényedet. Szerintem már a Z is határeset. |
(#8308) diesel693 válasza Zsiti4 hozzászólására (#8307)
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2012 |
|
|
|
(#8315) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2012 |
|
Köszönöm a LINK korrekciókat. |
(#8316) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#8315)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2012 |
|
Igazán nincs mit. |
(#8442) nohab 74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 9, 2012 |
|
|
(#8444) Zsiti4 válasza nohab 74 hozzászólására (#8442)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2012 |
|
Gyönyörü. Majd az enyém is pont ilyen lesz 2050-ben mikor elkészül. A vázát már sikerült összeragasszam az asztalnak. |
(#8455) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2012 |
|
Készül a hid a Kwai folyón... |
|
(#8459) Frankye válasza Zsiti4 hozzászólására (#8455)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2012 |
|
Ügyes! |
(#8461) Zsiti4 válasza Frankye hozzászólására (#8459)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2012 |
|
Hát még lesznek rajta extra megerösitések szintén fogpiszkálóból és aztán a festés. |
(#8773) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2012 |
|
Sziasztok
Küldtem levelet Antal Miklós hobbitársunknak de nem kapok már napok óta választ. Tudja valaki mi lehet vele?
Idöközben "keményen" dolgozom az XXL méretes tolópadon. Amúgy létezett valaha olyan szerkezet ami egy egész szerelvényt "tolt" nem csak egy mozdonyt? Gondolom élöben soha nem volt szükség ilyesmire hiszen egy egyszerü váltórendszerrel sokkal egyszerübb a szerelvények rendezése. Én viszont nem akarok vagyonokat költeni a sok váltóra. |
|
(#8776) Frankye válasza Zsiti4 hozzászólására (#8773)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2012 |
|
Antal Miki elég sokszor van külföldön a "civil munkája" okán, olykor több napig is, lehet, hogy ezért nem válaszolt.foff] (Reméljük, hogy nincs baja!)
A tolópadok célja egy jármű mozgatása volt, ezért - legjobb tudomásom szerint legalábbis - többjárműves tolópad nem volt sehol. |
(#8779) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 27, 2012 |
|
Igen sejtettem hogy a valóságban semmi értelme épiteni egy ilyen gépmonstrumot mikor a funkciója egy egyszerü váltó rendszerrel megoldható. Viszont ha sikerül akkor én egy kissebb szerelvény mozgatását végezném a tolopaddal a tárolóvágányokra. Egyenlöre mivel a gyerekek alvóideje alatt van csak idöm a hobbira, igy leginkább a vezérlésre koncentrálok. Az csöndesen is végezhetö a konyhaasztalon.
Itt a fórumon senki más nem foglalkozik Z mérettel?
Valakinek egy jó ötlete hogy hogyan forrasszak házi körülmények között egy 2mm-es SMD LED-et? Utcai lámpákat szeretnék gyártani. |
(#8780) Frankye válasza Zsiti4 hozzászólására (#8779)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2012 |
|
A forrasztáshoz:
SMD forrasztás - HE
A tolópadról pedig Te kérdezted, hogy létezik-e ilyen a valóságban, én csak válaszoltam...
Amúgy jól néz ki, amit eddig láttam belőle.
Szerk.: Én TT-zek (illetve csak múltidőben. ) |
(#8832) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2012 |
|
Sziasztok
Kicsit be vagyok gyepesedve agyilag. Lenne valaki olyan kedves hogy mellékelne egy kapcsolási rajzot hogy hogyan tudom egy kapcsolóval megforditani a menetirányt? Vagy ha kell akkor egyéb eszközökkel. Tehát fix polaritást szeretnék forditani egy kapcsolóval. |
(#8833) cs.csaby válasza Zsiti4 hozzászólására (#8832)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2012 |
|
Üdv!
Két körös két állású kapcsoló kell. Mellékelek egy képet. |
|
(#9182) sunocske válasza Zsiti4 hozzászólására (#8201)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Idézet: „Vajon Z méretben milyen vastag sinalágétet keressek. Olvastam hogy a parafa az igazi. De nem lesz az túl vastag? Ugye 1mm=22cm Z méretben.
Milyen magas egy vasúti töltés?”
Mivel szakmámba vág (hú, ezt úgy szeretem leírni, megunhatatlan ), ezért egy rövid szösszenet ide kívánkozik
Először is tisztázzuk a fogalmakat: amire te gondolsz, az nem a töltés, hanem a (zúzottkő) ágyazat (modellezők hívják még kavicságynak is). A töltés az ágyazat alatt van, ez gyakorlatilag a földmunka. Íme, egy szép árvízi töltés, de hasonlót építenek a vasutak alá is, ahol szükséges.
Az ágyazat vastagsága a valóságban a vasútvonal jellegétől függ. Viszont az ágyazatot is kétfelé bontjuk (mi vasutasok már csak ilyenek vagyunk, mindent elaprózunk a végtelenségig ), alsó és felső ágyazatra (alsó ágyazat a betonaljak vagy talpfák alsó síkjáig tart, a felső ágyazat pedig kitölti az aljközöket és az aljvégek környékét). Vastagság szempontjából nekünk most az alsó ágyazat az érdekes, mellékvonalakon 20-30 cm, fővonalakon 50-57 cm a vastagsága. Ugye ez az, amit mi nem kőből, hanem parafából szoktunk építeni. A felső ágyazat pedig a kőszórás, ennek vastagságát az alkalmazott modellvasúti sínrendszer határozza meg.
És akkor most lehet számolgatni! |
(#9183) csíkosháTTú válasza Zsiti4 hozzászólására (#8779)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
De igen |
|
(#9194) Zsiti4 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9183)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Jajj de jó akkor végre nem vagyok egyedül.
Sajnos én még ott sem tartok ahol te. Nekem egyenlöre az asztalkeret van meg és végre egy dekopir fürész amivel tovább haladhatnék. Te mit tettél a sinek alá és hogy rögzitetted a sineket? Össze is forrasztottad öket? |
(#9197) Zsiti4 válasza sunocske hozzászólására (#9182)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Helloka köszönöm a felvilágositást. De gondlom Z méretben a "felsö ágyazatot" lehetetlen reprodukálni hiszen azt mondjuk porból lehetne kialakitani. Mert mint irtam 1mm=22cm tehát egy kissebb kavicsokból/kövekböl álló ágyazat porfinomságú Z méretben. Viszont a töltést ezek szerint egy 1-2mm vastag ágyazat reprodukálja. |
(#9204) sunocske válasza Zsiti4 hozzászólására (#9197)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Most, hogy mondod, lehet benne valami...
Viszont az alsó ágyazat még mindig nem töltés! |
(#9206) csíkosháTTú válasza Zsiti4 hozzászólására (#9194)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Amit én pár éve használtam, az a Jordan szóróanyga, ma már ezt nem tenném. Van pár cégnek (pl. Noch), N-es kavicságy anyaga, az azért ide is jó, nem esel nagy hibába vele.
Az állomáson gyakorlatilag nincs semmi a vágánymezők alatt, a nyílt vonal hungarocell, de a terep csak később lesz megcsinálva (azóta se' halad a pálya előre).
|
|
(#9208) Zsiti4 válasza sunocske hozzászólására (#9204)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Haha nekem az vasúti töltés marad ameddig világ a világ. De majd igyekszem szakszerüen "alsó ágyazatnak" hivni amikor látom hogy onlányok a szakértö kollégák |
(#9211) sunocske válasza Zsiti4 hozzászólására (#9208)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Szíved joga, hogy minek hívod... |
(#9213) Zsiti4 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#9206)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Hát én arra gondoltam hogy egy két mm-es parafa csikra fektetem, és majd ezt szórom mondjuk szitált homokkal/kaviccsal valami ragasztóval keverve. Nem szeretem a gyári anyagokat mert baromi drágák errefelé. Mivel rögzitetted a sineke? Forrasztás? |
(#9214) csíkosháTTú válasza Zsiti4 hozzászólására (#9213)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Forrasztani csak a papucsok aljára forrasztottam fel a vezetékeket! Síneket egymáshoz nem!
Mielőtt az ágyazat anyagot kiszórtam, egy-két helyen kétoldalas ragaszószalaggal fogtam le vágányzatot. Az ágyazat kötése után már az fogja rendesen!
Töltésnek 4mm vastag lesz, elég 2 is. |
|
(#9411) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Újabb kérdés merült fel bennem. Milyen tipusú jelzök voltak rendszeresitve 1950 körül? Szeretnék saját magam késziteni ilyeneket de nem tudom hogy már elektromos "lámpás" jelzök voltak vagy még karos szemafórok? Esetleg mindkettö? A neten egymásnak ellentmondó infok vannak. |
(#9415) sunocske válasza Zsiti4 hozzászólására (#9411)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Mindkettő, párhuzamosan.
Nem akarok túl nagy hülyeséget mondani, de az első fényjelzők a magyar vasúton már a '30-as években megjelentek.
Bár akkoriban még eltérő volt a kinézetük és a rajtuk megjelenő jelzésképek is a jelenlegihez képest.
Linzbauer Tamás: Vasútmodellezés c. könyve (hivatkoznak rá úgy is, hogy "A könyv", vagy "Zöld Könyv" - gyakorlatilag beszerezhetetlen) többek között ezt a témát is elég alaposan kitárgyalja. |
(#9418) Zsiti4 válasza sunocske hozzászólására (#9415)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Nem lehetne egy ilyen könyvet valahogy bedigitalizálni? Gondolom ez már az "abandonware" kategória azaz se a kiadó se a jogtulaj nem létezik már.
Akkor megnyugodtam lehet keresni az smd ledeket a jelzöhöz. |
(#9422) sunocske válasza Zsiti4 hozzászólására (#9418)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Kicsit vastag könyv (úgy háromszáz oldal lehet, ha nem több), és ráadásul a birtokomban sincs ilyen.
Műszaki Könyvkiadó, 1986 (szerintem a kiadó még létezik)
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=vasutmodellezes&ID=13915 |
|
|
2024. Nov, 22. Pé 3:35:13 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|