Régóta húzódik az ALSTOM AM5-M2 típusú szerelvényének hatósági vizsgáztatása.
Az NKH több, kisebb hibát vélt felfedezni a kezdeti vizsgálatoknál amelyeket a gyártó elkezdett kijavítani, de sajnos voltak olyan kérések és elvárások amelyeknek nem tudtak vagy nem akartak megfelelni!
Az NKH a következő főbb hibák miatt tagadta meg a végleges típusengedélyt:
· Az eljárás során nem bizonyosodott be, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel a
vonatkozó jogszabályban előírtaknak, illetve nem került kellően bizonyításra, hogy a
fékrendszer legalább olyan biztonsági szintet képvisel, mint a jogszabályi előírások
szerint kialakított fékberendezések.
· A járművön alkalmazott műszaki megoldás nem zárja ki egyértelműen a jármű akaratlan
indíthatóságát.
· Az utólagosan elrendelt, és a jármű hibamentes üzemét bizonyítani hivatott tartampróbán
feltárt hibák a járműre telepített különféle vezérlő szoftverek további módosítását
és validációját igénylik.
Igaz még 15 nap fellebbezési idő van az eljárásból, de a pozitív elbírálásra kevés az esély.
A BKV Zrt. vizsgálja a szerződésbontás lehetőségeit és az egyéb megoldásokat.
Ami tény, hogy a közlekedési vállalatnak sürgősen szüksége van METRÓ szerelvényekre.
A szerző véleménye:
A SIEMENS M1 (Prágában futó) szerelvényei is tökéletesek lennének a feladatra.