|
Egy szegedi Pesten, avagy egy hétig magyar trolit tesztel a BKV |
Beküldte: Csukló, idő: Szept 24, 2010, forrás: BKV Zrt
|
|
A Szegedi Közlekedési Társaság saját fejlesztésű trolibusza mutatkozik be szeptember 27. és október 3. között Budapesten, a 80-as és a 80A jelű járatok vonalán. A teljesen alacsonypadlós, csuklós, klimatizált trolibusz arca a rendszeres tesztelők számára régi ismerős, hiszen a korábban már bizonyított Ikarus 187V karosszériája köszön ránk.
|
Egy szegedi Pesten, avagy egy hétig magyar trolit tesztel a BKV
A Szegedi Közlekedési Társaság saját fejlesztésű trolibusza mutatkozik be szeptember 27. és október 3. között Budapesten, a 80-as és a 80A jelű járatok vonalán. A teljesen alacsonypadlós, csuklós, klimatizált trolibusz arca a rendszeres tesztelők számára régi ismerős, hiszen a korábban már bizonyított Ikarus 187V karosszériája köszön ránk. Az SZKT-ARC Tr187/TV.EU típusnévre hallgató környezetbarát jármű mozgatásáról 3 fázisú, 240 kW teljesítményű Skoda aszinkron motor gondoskodik. Utasai négy tágas ajtón, lépcsőzés nélkül léphetnek az utastérbe, a babakocsival vagy kerekesszékkel érkezők elé pedig akár "le is térdel", a troli, hiszen karosszériája könnyedén oldalra billenthető. Nyáron nagyteljesítményű klímaberendezés, télen pedig elektromos fűtőberendezés biztosítja utazás közben a megfelelő hőmérsékletet, de a nagyméretű, elhúzható, anyagában színezett biztonsági üvegek segítségével az utasok is változtathatnak az utastér klímáján. Az utasok informálását elektronikus és akusztikus utastájékoztató rendszer is segíti. Az új, magyar fejlesztésű trolibuszra szeptember 27. és október 3. között nyugodtan felszállhat érvényes jegy vagy bérlet nélkül: az utazás díja mindössze egy vélemény. Kérjük, mondják el észrevételeiket ügyfélszolgálati munkatársainknak a BKV INFO, azaz a 06-1-258-4636 telefonszámon! Ha tapasztalataikat szívesebben közölnék írásban, úgy várjuk levelüket az ugyfelszolgalat@bkv.hu e-mail címre, illetve honlapunk online ügyfélszolgálatára. Kérjük, véleményük kialakítása során figyeljék meg az utasülések számát, elhelyezkedését, az ülések közötti folyosó méretét, a kapaszkodók mennyiségét, a kapaszkodási lehetőséget, de fontos szempont az utazás során tapasztalt komfortérzet, az utastájékoztatás minősége, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is. Visszajelzéseik mind a gyártók, mind társaságunk számára hasznos információkat jelentenek a fejlesztések, járműbeszerzések során.
Műszaki adatok
Tesztelési alapadatok
|
Tesztelési időszak:
|
2010.09.27. - 2010.10.03.
|
Viszonylat:
|
80-80A
|
Tárolt:
|
Kőbánya telephely
|
Főbb méretek
|
Hosszúság:
|
18 750 mm
|
Szélesség:
|
2 550 mm
|
Magasság:
|
3 000 mm
|
|
|
Tengelytávolság
|
|
"A" - "B":
|
5 450 mm
|
"B" - "C":
|
7 030 mm
|
|
|
Mellső túlnyúlás:
|
2 680 mm
|
Hátsó túlnyúlás:
|
3 590 mm
|
|
|
Fordulókör átmérő min.:
|
11 860 mm
|
Tömegadatok
|
Saját tömeg:
|
17 600 kg
|
Megengedett legnagyobb össztömeg:
|
27 990 kg
|
|
|
Tengelyterhelési adatok
|
|
"A - tengely":
|
5 600 kg
|
"B - tengely":
|
9 900 kg
|
"C - tengely":
|
11 080 kg
|
Szállítható személyek
|
Ülőhely:
|
40+1 fő
|
Állóhely:
|
92 fő
|
Összesen:
|
132+1 fő
|
|
|
Kerekesszék elhelyezési lehetőség:
|
1 db
|
Főegységek
|
Motor:
|
SKODA 32 ML 3550 K4
|
Teljesítmény:
|
240 kW
|
Nyomaték:
|
|
|
|
Futóművek
|
|
"A - tengely":
|
ZF RL 85 A merev, portál rendszerű
|
"B - tengely":
|
ZF AVN 132 merev, portál rendszerű
|
"C - (hajtott) tengely":
|
ZF AV 132/80/6 merev, portál rendszerű
|
Kerekek
|
Gumiabroncs mérete:
|
275/70 R22,5"
|
Keréktárcsa mérete:
|
8,25 x R22,5"
|
Felfüggesztés
|
"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db légrugóval, elektronikus szintszabá-lyozással (KNORR ELC)
"A" tengelyen 2 db, "B" és "C" tengelyeken 4-4 db hidraulikus lengéscsillapítóval
|
Fékrendszer
|
Üzemi fék:
|
Kétkörös légfékrendszer
|
Névleges nyomás:
|
10(8) bar
|
Fékszelepek:
|
KNORR
|
ABS / ETC:
|
KNORR
|
Felépítmény
|
Belépési magasság
|
|
Normál szintnél:
|
340 mm
|
Alacsony szintnél:
|
270 mm
|
|
|
Csuklószerkezet:
|
|
Hübner HNG 16.5; egysoros, golyókoszorús, alacsony padlós járműhöz kialakított, hidraulikus vezérléssel
|
|
|
Vázszerkezet:
|
|
Négyszög keresztmetszetű, rozsdamentes profilokból készített vázszerkezet
|
|
|
Külső burkolat:
|
|
Rozsdamentes acéllemez és PE formadarabok
|
|
|
Belső burkolat:
|
|
Rétegelt, ragasztott 15 mm vastag padló+Grabiol JSC
Mennyezet és oldalfal Max Dekor
|
|
|
Utasajtók
|
|
Kivitel:
|
4 db, két oldalra beforduló, távműködtetésű, kétsávos belső lengő utasajtó, visszanyitó szerkezettel ellátva
|
Képlete:
|
2 - 2 - 2 - 2
|
|
|
Üvegek
|
|
Szélvédő:
|
Ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve
|
|
|
Oldalüvegek:
|
Edzett, sík biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve
|
|
|
Vezető melletti ablak:
|
Alumínium keretbe épített, középső rész elhúzható
|
|
|
Hátsó szélvédő:
|
Íves, ragasztott kétrétegű biztonsági üveg, vázba ragasztással rögzítve
|
Fűtés, szellőzés
|
Utastéri fűtés:
|
Ventilátoros befúvó 3 db az utasülések alá szerelve
|
Fűtőkészülék:
|
MEP RT3
|
Tetőszellőző:
|
Két irányban nyitható, vészkijáratként is használható
|
Jég- és páramentesítő berendezés:
|
Homlokfalban elhelyezett radiátor, állítható fúvókákkal
|
Légkondicionálás
|
WEBASTO kocsitestenként külön tetőegység
|
Rámpa
|
A második utasajtónál elhelyezett rámpa a kerekesszékes utasok részére, nyitása kézzel lehetséges.
|
|
|
|
Hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges! |
|
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 1:22:18 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|